abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202137704
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:55 schreef Bocaj het volgende:
Deze man legt het mooi uit wat er nu aan de hand is...
[ twitter ]
Dit benadrukt dus ook waar het daadwerkelijke probleem ligt: de capaciteit van de zorg. Helder interview verder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202137708
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef groenen het volgende:

[..]
Het doel is om ongevaccineerde te beschermen en er voor te zorgen dat ongevaccineerde niet meer besmet raken.

Met vriendelijke groet,

Hugo
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:06 schreef Leonos het volgende:
Het is wel tijd om de NAW gegevens van de bewust ongevaccineerde te achterhalen en daar wat meer druk op te zetten.
Ongevaccineerde wat?
pi_202137709
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vind het niet zo gek eigenlijk dat iedereen steeds meer aan zichzelf gaat denken. Het duurt gewoon te lang. Dan kan je als kabinet heel hard “even volhouden” en “we doen het samen” roepen, maar de bereidheid om dit soort offers te brengen zal alleen maar kleiner worden en op een bepaald moment is de koek gewoon op.

Kan je zeggen dat we allemaal egoïsten zijn, maar zo werkt het gewoon.
Ik zeg ook niet dat het niet logisch is :).
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:13:19 #104
14505 OProg
A Life in Music
pi_202137710
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vind het niet zo gek eigenlijk dat iedereen steeds meer aan zichzelf gaat denken. Het duurt gewoon te lang. Dan kan je als kabinet heel hard “even volhouden” en “we doen het samen” roepen, maar de bereidheid om dit soort offers te brengen zal alleen maar kleiner worden en op een bepaald moment is de koek gewoon op.

Kan je zeggen dat we allemaal egoïsten zijn, maar zo werkt het gewoon.
Dat hele samen is leuk in een acute fase. Maar inmiddels is al lang gebleken dat er voor de één wat meer samen is dan voor de anders. Zeker qua steunmaatregelen.

Maar goed, zolang een een OMT laat zitten die niet door heeft hoe een samenleving werkt en zelf ook niet die zelfreflectie heeft krijg je deze klerezooi. Maar goed, Gommers bijvoorbeeld is zo'n aardige man dus laten we hem maar gewoon lekker gaan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202137714
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
daarom 2G
Dat helpt dan toch niet. Ze besmetten elkaar overal waar de ongevaccineerden niet komen en vervolgens in de thuissituatie of op het werk hun ongevaccineerde medemens.

Hoe helpt 2G de besmettingen bij ongevaccineerden te voorkomen? Het is een schijnmaatregel die louter bedoeld is om druk te zetten zodat ze alsnog die spuit halen. Meer is het niet. Noem het dan ook gewoon bij zijn naam. Drang/dwang.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_202137715
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit benadrukt dus ook waar het daadwerkelijke probleem ligt: de capaciteit van de zorg. Helder interview verder.
Miljoenen zijn door de plee gespoeld, maar als het hier op neer kwam was het kan niet, wil niet, mag niet.
pi_202137719
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:03 schreef Mallerd01 het volgende:
helemaal wat 2G nou gaat toevoegen ten opzichte van 3G. Ik snap het doel (vaccinatiegraad omhoog) maar zijn niet juist de geteste mensen het 'veiligst' om mee om te gaan? Van diegene weet je immers vrij zeker dat ze geen virus onder de leden hebben op dat moment. Gevaccineerden kunnen dat wel hebben (en behouden ook hun QR), hebben dan normaliter ook minder klachten en nu dus helemaal geen reden meer om te gaan testen. Als het doel is om de besmettingen weer naar beneden te brengen, bereik je hiermee dan juist niet het tegenovergestelde? (Alhoewel het besmettingscijfer misschien omlaag zal gaan maar waarschijnlijk het testcijfer ook.)
Het voordeel van 2g is dat de groep mensen die niet gevaccineerd is minder contact hebben met andere personen.
Waardoor je minder besmettingen in die groep krijgt wat uiteindelijk weer resulteert in minder ziekenhuis opnames.
pi_202137724
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:46 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Als het verhaal klopt dat 30% van de IC medewerkers overweegt te stoppen hebben we volgend jaar pas echt een probleem. In plaats van mensen erbij te zetten, lopen mensen gewoon weg...
Dan weet je dus al dat we de helft van ons leven in winterlockdowns gaan doorbrengen en alle vormen van vermaak en levensvreugde afgeschaft en onmogelijk gemaakt gaan worden vanwege "de zorg". Eat, work, sleep, repeat. Eat, work, sleep, repeat. Eat, work, sleep, repeat...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:14:33 #109
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_202137731
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Fijn dat hier steeds meer over gesproken wordt.
Ik hoop dat tijdens de persco vanavond er ook aandacht aan wordt geschonken, en dat men gaat starten met plannen voor de lange termijn voor de zorg.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:15:43 #110
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202137743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ongevaccineerden hebben verreweg het grootste risico om in het ziekenhuis te belanden, wanneer ze besmet raken. Door 2G voorkom je dat ze in situaties komen waardoor ze besmet raken. En dus voorkom je ziekenhuisopnames.
Dus feitelijk verbied je mensen om ziek te worden?
Never explain, never apologize.
pi_202137748
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:06 schreef Leonos het volgende:
Het is wel tijd om de NAW gegevens van de bewust ongevaccineerde te achterhalen en daar wat meer druk op te zetten.
8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_202137751
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dan weet je dus al dat we de helft van ons leven in winterlockdowns gaan doorbrengen en alle vormen van vermaak en levensvreugde afgeschaft en onmogelijk gemaakt gaan worden vanwege "de zorg". Eat, work, sleep, repeat. Eat, work, sleep, repeat. Eat, work, sleep, repeat...
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202137754
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:16 schreef vosss het volgende:

[..]
8)7
sup
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:16:37 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202137758
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:15 schreef Lurf het volgende:

[..]
Dus feitelijk verbied je mensen om ziek te worden?
voorkomen is beter dan Chinezen
pi_202137765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Claudia_x het volgende:

Zo’n 90 procent van de bekende besmettingen vindt sowieso plaats op plekken waar QR-controles helemaal niet aan de orde zijn: thuis, bij familie en vrienden, op school of op het werk. ‘Bij zo’n 5 procent van de besmettingen is het coronatoegangsbewijs van toepassing’, schat Kolen. Niet bepaald een hamer waarmee je de zoveelste coronagolf kunt platslaan, dus eigenlijk. (...)

[/i]
Ik vraag me dan wel af wat de verhouding is van bekende besmettingen versus onbekende besmettingen. Als ik corona krijg van mijn vrouw of collega, kan ik makkelijk achterhalen waar ik de besmetting heb opgelopen. Maar als ik in de kroeg een besmetting oploop en 5 dagen later ziek wordt, heb ik geen idee waar het vandaan komt.
pi_202137775
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:13 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat helpt dan toch niet. Ze besmetten elkaar overal waar de ongevaccineerden niet komen en vervolgens in de thuissituatie of op het werk hun ongevaccineerde medemens.

Hoe helpt 2G de besmettingen bij ongevaccineerden te voorkomen? Het is een schijnmaatregel die louter bedoeld is om druk te zetten zodat ze alsnog die spuit halen. Meer is het niet. Noem het dan ook gewoon bij zijn naam. Drang/dwang.
Laten we eerlijk zijn, de kans dat je corona oploopt in de kroeg is natuurlijk stukken groter dan thuis met bekenden.
Er wordt hier veelal geschermd met thuis kun je het ook oplopen en/of dan gaat iedereen thuis zitten.
Maar op een evenement/kroeg kom je in contact met vele (voor jou onbekende) personen en thuis heb je het toch over een beperkt aantal (meestal bekende) personen.
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:18:34 #118
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202137777
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mokerhard gelachen om dit filmpje:

https://www.omroepbrabant(...)et-naar-amphia-feest

@:caland @:onlogisch
Tha whut?! :') x 1000

Dit zijn wel gouden opnamens voor de geschiedlegging, het fenomeen van het kruk-festijn.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202137782
quote:
"Het kabinet hoopt met een beperkte lockdown het aantal besmettingen in korte tijd snel terug te kunnen dringen.
rtlnieuws

Newsflash: met deze set maatregelen in deze korte tijd lukt het je sowieso niet om het aantal besmettingen snel terug te dringen. Het duurt sowieso 7-10 dagen na het instellen van je maatregelen voordat je een mogelijke ommekeer ziet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:19:06 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202137784
Ik hoorde dat het hier gezellig was

Dus hier ben ik
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202137786
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:17 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik vraag me dan wel af wat de verhouding is van bekende besmettingen versus onbekende besmettingen. Als ik corona krijg van mijn vrouw of collega, kan ik makkelijk achterhalen waar ik de besmetting heb opgelopen. Maar als ik in de kroeg een besmetting oploop en 5 dagen later ziek wordt, heb ik geen idee waar het vandaan komt.
Van een collega kan nog lastig zijn. Er lopen waarschijnlijk mensen rond bij je op de werkplek die Corona hebben en het niet weten, niet testen of gewoon niet vertellen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202137790
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Miljoenen zijn door de plee gespoeld, maar als het hier op neer kwam was het kan niet, wil niet, mag niet.
Inderdaad. Want de overheid heeft zelf die zorg kapot bezuinigd, dus als daar het daadwerkelijke probleem lag, dan zou men ook deels aansprakelijk en verantwoordelijk zijn voor het probleem. Dat kon natuurlijk niet, dus moest er een zondebok worden gevonden: de ongevaccineerden, en een zogenaamd alles oplossend beleid: iedere burger, van jong tot oud, vaccineren.

Dit blijkt nu toch allemaal even iets anders te liggen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat men zelfs in het uitgestippelde beleid de fout heeft gemaakt om veel te laat te beginnen met de boostershots voor ouderen en zwakkeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202137793
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
voorkomen is beter dan Chinezen
@KingRoland graag jouw mening.

En @maxi-mus ook
pi_202137799
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
rtlnieuws

Newsflash: met deze set maatregelen in deze korte tijd lukt het je sowieso niet om het aantal besmettingen snel terug te dringen. Het duurt sowieso 7-10 dagen na het instellen van je maatregelen voordat je een mogelijke ommekeer ziet.
Het worden 2 cruciale weken en dan gaan we verder kijken.
Het is winter 2020 all over again.
pi_202137805
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
rtlnieuws

De lockdown is daarom ook voor 21 dagen?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')