abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202124418
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Kortom, je loopt maar gewoon wat uit je reet te blaten.

Want het gevolg van het loslaten van alle maatregelen is dat ziekenhuizen volstromen en de zorg overbelast raakt. Jij hebt daar geen antwoord op, behalve wat holle kreten.
Misschien is groepsimmuniteit zo gek nog niet. Ik zit in ieder geval niet te wachten op de huidige tweedeling.

Laat ze eens beginnen met het opschalen van de zorg dat is na anderhalf jaar nog altijd niet opgestart.
pi_202124445
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zou het wat uitmaken hoe je het beestje noemt?
Kennelijk wel anders noem je anderen geen wappie.
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 12:33:34 #203
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202124454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:32 schreef Nober het volgende:

[..]
Kennelijk wel anders noem je anderen geen wappie.
Wappie of niet, zo belasten in ieder geval de zorg.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202124462
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
Uiteraard hebben we daar nu niets aan. Maar zelfs Duitsland geeft ons schijnbaar dit advies. Het is maar een ic arts. Maar toch.
https://www.ad.nl/binnenl(...)den-zorgen~aca7ea29/
En in Duitsland, waar ze dus veel meer ic capaciteit hebben, zijn de gevolgen van corona nog groter dan in Nederland en hebben ze bijna altijd vergelijkbare of strengere maatregelen gehad. Al die wappies hier die roepen dat we maar meer ic bedden moeten creëren zodat 'alles weer open kan', 'alle maatregelen stoppen' 'we maar gewoon leren leven met het virus' enz enz. roepen dus onzin.
Je kan hoogstens maatregelen een weekje uitstellen. En dat doen we al iedere keer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 11 november 2021 @ 12:36:38 #205
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202124504
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En in Duitsland, waar ze dus veel meer ic capaciteit hebben, zijn de gevolgen van corona nog groter dan in Nederland en hebben ze bijna altijd vergelijkbare of strengere maatregelen gehad. Al die wappies hier die roepen dat we maar meer ic bedden moeten creëren zodat 'alles weer open kan', 'alle maatregelen stoppen' 'we maar gewoon leren leven met het virus' enz enz. roepen dus onzin.
Je kan hoogstens maatregelen een weekje uitstellen. En dat doen we al iedere keer.
Met je eens. En die wappies zijn wel de eerste die er wel voor kiezen naar de IC te gaan terwijl dat hun eigen schuld is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202124512
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:02 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]
Feit blijft dat gevaccineerden corona kunnen krijgen en besmettelijk kunnen zijn.
Dat klopt, maar dat heeft niets met je opmerking te maken.

quote:
Dat weten ze en toch leven ze alsof het niet zo is.
En dan trek je weer de conclusie dat alle gevaccineerden aso's zijn. :|W
pi_202124516
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Oh je bent al een wappie als je zegt dat de zorg opgeschaald moet worden en er meer ic bedden moeten komen? Het word met de dag gekker.
pi_202124539
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wappie of niet, zo belasten in ieder geval de zorg.
Nou nee.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)sismaatregelen-terug
pi_202124552
quote:
Stuk ook gelezen? Gommers heeft het over besmettingen, niet over ziekenhuisopnames.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 12:40:07 #210
pi_202124557
quote:
Ik zie hier niets staan over de zorg.
pi_202124575
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:37 schreef Cherni het volgende:

[..]
Oh je bent al een wappie als je zegt dat de zorg opgeschaald en er meer ic bedden moeten komen? Het word met de dag gekker.
Nee....lezen. Je bent een wappie als je vind dat we maar alles moeten loslaten en gewoon verder moeten leven met het virus. Met andere woorden op zijn Bolsenaro's de zorg compleet moeten laten overspoelen omdat sommige geen prikje willen maar wel naar de kroeg of sportschool.

En als je serieus denkt dat we met 2x zoveel ic bedden alle maatregelen voor altijd los kunnen laten zonder chaos dan hoef je inderdaad geen wappie te zijn, maar ben je in elk geval zwakzinnig.
pi_202124585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:30 schreef Nober het volgende:

[..]
Misschien is groepsimmuniteit zo gek nog niet. Ik zit in ieder geval niet te wachten op de huidige tweedeling.

Laat ze eens beginnen met het opschalen van de zorg dat is na anderhalf jaar nog altijd niet opgestart.
Waarom denk je dat dat nog niet is opgestart?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202124599
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
De groep die niet gevaccineerd kan worden is klein en zal zich niet in menigtes begeven zolang de pandemie voortduurt.
QR codes zijn straks nodig voor alles behalve de supermarkt en een wandeling buiten, niet alleen maar voor menigtes. Moeten zij maar kluizenaars worden?
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 12:43:09 #214
pi_202124607
Als iedereen die nu ongevaccineerd is, gevaccineerd was geweest, zou je minimaal 90% van die mensen af kunnen halen van het IC-aantal en het aantal opnames In het ziekenhuis. Stel dat dat inderdaad 50% is van het aandeel in het ziekenhuis, scheelt dat echt heel veel. (Dan kun je de aantallen met 45% omlaag halen)
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 12:44:03 #215
pi_202124619
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:42 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
QR codes zijn straks nodig voor alles behalve de supermarkt en een wandeling buiten, niet alleen maar voor menigtes. Moeten zij maar kluizenaars worden?
Dan hadden ze maar een prikkie moeten halen. Ben nu wel klaar met die 'solidariteit'.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:44:34 #216
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202124628
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee....lezen. Je bent een wappie als je vind dat we maar alles moeten loslaten en gewoon verder moeten leven met het virus. Met andere woorden op zijn Bolsenaro's de zorg compleet moeten laten overspoelen omdat sommige geen prikje willen maar wel naar de kroeg of sportschool.

En als je serieus denkt dat we met 2x zoveel ic bedden alle maatregelen voor altijd los kunnen laten zonder chaos dan hoef je inderdaad geen wappie te zijn, maar ben je in elk geval zwakzinnig.
Helemaal juist. Gommers heeft het puur over de besmettingen en dat daardoor vervolgens het aantal ziekenhuisopnames is een logisch gevolg daarvan. Omdat te snappen hoe je geen viroloog of epidemieloog te zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202124637
Ongevaccineerden die zich netjes aan de regels houden, zich netjes laten testen, kunnen besmet raken, ziek worden, op de IC terecht komen of komen te overlijden omdat er genoeg egoïstische gevaccineerden zijn die menen alles weer te mogen (ook al hebben ze symptomen), omdat QR code.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 11 november 2021 @ 12:46:32 #218
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202124657
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:45 schreef Montagui het volgende:
Ongevaccineerden die zich netjes aan de regels houden, zich netjes laten testen, kunnen besmet raken, ziek worden, op de IC terecht komen of komen te overlijden omdat er genoeg egoïstische gevaccineerden zijn die menen alles weer te mogen (ook al hebben ze symptomen), omdat QR code.
Maar dat zijn er veel minder dan de ongevaccineerden. Wat is je punt dus? En wie is er egoïstisch. De persoon die een IC bed bezet terwijl dat niet nodig was zou ik dan denken?

En je niet vaccineren heeft tot gevolg dat je zieker kan worden en daardoor veel meer kans hebt om op de IC terecht te komen. Dat is een bewuste keuze. Die voor velen ernstige gevolgen heeft vanwege uitgestelde zorg. Dat is pas egoïstisch bezig zijn. Niet gevaccineerd als keuze blijf dan thuis en ga niet naar de IC als je covid hebt. Dan heb je echt bewust nagedacht. En ben je principieel bezig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 11-11-2021 12:57:15 ]
pi_202124665
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is meer dan Corona alleen. De zorg is lang voor de Coronacrisis afgeschaald. Dit terwijl we straks met een vergrijzing te maken hebben.

Er zijn voor mij maar twee effectieve maatregelingen. Nl vaccinatie en bij klachten laten testen. Al het andere is nauwelijks te handhaven(mondkapjes en 1,5 mtr afstand houden)

En hoewel ik het niet eens ben met een QR code neem ik dat voor lief en dan vallen wat zaken weg. Maar daar is met wat creativiteit een oplossing voor nl andere vormen van vrijetijdsbesteding.
pi_202124827
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Er is meer dan Corona alleen. De zorg is lang voor de Coronacrisis afgeschaald. Dit terwijl we straks met een vergrijzing te maken hebben.

Er zijn voor mij maar twee effectieve maatregelingen. Nl vaccinatie en bij klachten laten testen. Al het andere is nauwelijks te handhaven(mondkapjes en 1,5 mtr afstand houden)

En hoewel ik het niet eens ben met een QR code neem ik dat voor lief en dan vallen wat zaken weg. Maar daar is met wat creativiteit een oplossing voor nl andere vormen van vrijetijdsbesteding.
En wat heeft deze post met jouw eerdere opmerking te maken?
pi_202124896
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:46 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar dat zijn er veel minder dan de ongevaccineerden. Wat is je punt dus? En wie is er egoïstisch. De persoon die een IC bed bezet terwijl dat niet nodig was zou ik dan denken?

En je niet vaccineren heeft tot gevolg dat je zieker kan worden en daardoor veel meer kans hebt om op de IC terecht te komen. Dat is een bewuste keuze. Die voor velen ernstige gevolgen heeft vanwege uitgestelde zorg. Dat is pas egoïstisch bezig zijn. Niet gevaccineerd als keuze blijf dan thuis en ga niet naar de IC als je covid hebt. Dan heb je echt bewust nagedacht. En principieel bezig.
Die ongevaccineerde houdt zich netjes aan de regels, en wordt daarvoor besmet door een zich veilig wanende gevaccineerde.

En verklaar dan ook maar waarom uitgestelde zorg nu ligt aan die 15% ongevaccineerden, daar waar vorig jaar nog 100% ongevaccineerd was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202124918
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En wat heeft deze post met jouw eerdere opmerking te maken?
Welke opmerking? De zorg moet opgeschaald worden en dus ook meer ic bedden. Ook dat is een maatregel mbt Corona en vergrijzing. Net zoals vaccinatie ook een van de maatregelingen is. En het opschalen had al veel eerder moeten gebeuren.
  donderdag 11 november 2021 @ 13:01:15 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202124946
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:58 schreef Montagui het volgende:

[..]
Die ongevaccineerde houdt zich netjes aan de regels, en wordt daarvoor besmet door een zich veilig wanende gevaccineerde.

En verklaar dan ook maar waarom uitgestelde zorg nu ligt aan die 15% ongevaccineerden, daar waar vorig jaar nog 100% ongevaccineerd was.
Tja als ongevaccineerde zou ik me daarom maar zo snel mogelijk dus laten vaccineren. En tja waarom zou ik solidair zijn met een ongevaccineerde als dat niet wederzijds is. Niet gevaccineerd en vervolgens ziek worden door covid een logisch gevolg van je eigen keuze waar een gevaccineerde geen schuld aan heeft. 1+1=....
pi_202125114
Laten we niet vergeten dat er ook een kleine groep is die doodeenvoudig niet gevaccineerd kan worden wegens medische gronden. Een vaccinatiegraad van 100% ga je sowieso nooit halen.

Daar had Hugo nog geen oplossing voor bedacht want een verklaring van een arts is niet voldoende. Dan blijft voor die groep voorlopig testen de enige optie.
pi_202125316
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:59 schreef Cherni het volgende:

[..]
Welke opmerking? De zorg moet opgeschaald worden en dus ook meer ic bedden. Ook dat is een maatregel mbt Corona en vergrijzing. Net zoals vaccinatie ook een van de maatregelingen is. En het opschalen had al veel eerder moeten gebeuren.
Deze:
quote:
Oh je bent al een wappie als je zegt dat de zorg opgeschaald moet worden en er meer ic bedden moeten komen?
Reageer eens hier op:
quote:

[..]

pi_202125371
Ik adviseer een lockdown tot 1 januari.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202125384
Just 2 weeks to flatten the curve. Don't worry.
pi_202125401
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef superniger het volgende:
Ik adviseer een lockdown tot 1 januari.
1 januari 2040. Dan zijn we wel door de vergrijzing heen lijkt me zo.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 11 november 2021 @ 13:35:46 #229
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_202125409
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef superniger het volgende:
Ik adviseer een lockdown tot 1 juno.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202125421
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:14 schreef Cherni het volgende:
Laten we niet vergeten dat er ook een kleine groep is die doodeenvoudig niet gevaccineerd kan worden wegens medische gronden. Een vaccinatiegraad van 100% ga je sowieso nooit halen.

Daar had Hugo nog geen oplossing voor bedacht want een verklaring van een arts is niet voldoende. Dan blijft voor die groep voorlopig testen de enige optie.
Nee hoor. De Jonge denkt gewoon even creatief. Vaccineren onder NARCOSE bijvoorbeeld.

En wanneer het écht niet kan vanwege zware medische aandoeningen, dan krijg je de QR code gewoon.

Huh? De QR code ging toch om niet gevaccineerden uit te sluiten en dus om die aan de prik te krijgen? Of gaat het stiekem toch gewoon om iedereen aan een Coronapas te krijgen?
pi_202125471
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Deze:
[..]
Reageer eens hier op:
[..]

Je snapte schijnbaar mijn vraagteken niet. Je begint met: al die wappies die voor meer ic bedden vragen en alles open willen gooien. Precies daar zou ik een voorstander van zijn(maw ik plaats een vraagteken achter mijn reactie). Uiteraard met een hoge vaccinatiegraad en testen.

Nou ja sorry dat ik er niet bij vermelde om dan alles open te gooien.
pi_202125500
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:39 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je snapte schijnbaar mijn vraagteken niet. Je begint met: al die wappies die voor meer ic bedden vragen en alles open willen gooien. Precies daar zou ik een voorstander van zijn(maw ik plaats een vraagteken achter mijn reactie). Uiteraard met een hoge vaccinatiegraad en testen.
Je kan niet permanent zonder maatregelen. Al had je 10x zoveel ic capaciteit als nu. Je 'wint' er hooguit een paar weken uitstel mee en dan zit je met een probleem dat 4x zo groot is. Denken dat je zonder maatregelen kan is waanzin.
  donderdag 11 november 2021 @ 13:42:03 #233
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202125513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:59 schreef Mondkapje het volgende:
Doe maar twee maanden, dan weet je zeker dat het enig effect heeft.
En misschien eens kijken wat Portugal beter doet dan wij.

Een valse QR-code is heel makkelijk op de kop te tikken dus het systeem is lek als een mandje.

Hoe je aan een vals vaccinatiebewijs komt? ,,Je betaalt een paar honderd euro, via via, en dan vult iemand bij de GGD in dat je gevaccineerd bent'', legt een man uit. Meer details wil hij niet geven. Die paar honderd euro leverden hem wel een QR-code op waarmee hij in het vliegtuig naar zijn vakantieadres kon stappen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-opgepakt~a568eb2a/
https://www.nu.nl/tech/61(...)-valse-qr-codes.html
Waarom halen mensen niet gewoon een gratis prikje? 100en euro's betalen voor een QR :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202125559
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan niet permanent zonder maatregelen. Al had je 10x zoveel ic capaciteit als nu. Je 'wint' er hooguit een paar weken uitstel mee en dan zit je met een probleem dat 4x zo groot is. Denken dat je zonder maatregelen kan is waanzin.
Permanent? Ik mag toch hopen dat dit niet jaren gaat duren. Dan bedoel ik lockdowns die ook voor problemen zorgen. Want daar gaat het mij hoofdzakelijk om.

Vaccinatie en testen daar zou het wat mij betreft bij moeten blijven mbt de korte termijn. En zorg uitbreiden voor de langere termijn.
En mogelijk een vaccin zoals de griepprik die je jaarlijks kunt halen.
pi_202125699
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:14 schreef Cherni het volgende:

100% hoeft ook niet, 95% moet haalbaar zijn! Zie landen als Spanje en Portugal. Maar nee de anti-vaxxers denken dat ze onderdeel worden van een experiment, dat ze over 3 jaar doodvallen in het kader van het tegen gaan van de overbevolking (bill gates) of onder controle komen te staan van Klaus Schwab......alles in het kader van #zelfnadenken #wakkerworden
  donderdag 11 november 2021 @ 14:04:39 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202125753
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:30 schreef Nober het volgende:

Je kunt bijna niet opleiden als je IC-capaciteit continu onder druk staat. Als iedereen gewoon een vaccin gaat halen, wordt de kans daarop in ieder geval kleiner.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:38 schreef Nober het volgende:

Nou nee.

Er staat alleen dat 50% van de besmettingen gevaccineerden zijn. Niet dat ze ook in het ziekenhuis terechtkomen.

Dus ga er maar van uit de het hoofdzakelijk de wappies niet-gevaccineerden zijn die de IC's bezetten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202125795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:00 schreef magrec het volgende:

[..]
100% hoeft ook niet, 95% moet haalbaar zijn! Zie landen als Spanje en Portugal. Maar nee de anti-vaxxers denken dat ze onderdeel worden van een experiment, dat ze over 3 jaar doodvallen in het kader van het tegen gaan van de overbevolking (bill gates) of onder controle komen te staan van Klaus Schwab......alles in het kader van #zelfnadenken #wakkerworden
Dat is triest. Vaccinaties zijn een prima middel tegen diverse ziekten. Het gaat hier om de volksgezondheid. Maar je kunt mensen helaas niet dwingen. Dat gaat mij veel te ver. Testen bij klachten ook prima.

Ik baal gewoon van diverse andere maatregelingen. Het mondkapje vind ik nog de ergste maatregel als het om een persoonlijke maatregel gaat. Die QR code ook een maatregel waar ik principieel tegen ben kan ik mee leven.

Een lockdown vind ik maatschappelijk een slechte maatregel ook al raakt die mij dan iets minder.
pi_202125878
Een lockdown voor iedereen omdat we de achterstandswijken met een vaccinatiegraad van minder dan 50% niet durven aan te pakken.

Lekker gewerkt.
pi_202125901
Maak er alvast maar een baby-prikje van anders zitten we hier decennialang aan vast.
pi_202125920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:08 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is triest. Vaccinaties zijn een prima middel tegen diverse ziekten. Het gaat hier om de volksgezondheid. Maar je kunt mensen helaas niet dwingen. Dat gaat mij veel te ver. Testen bij klachten ook prima.

Ik baal gewoon van diverse andere maatregelingen. Het mondkapje vind ik nog de ergste maatregel als het om een persoonlijke maatregel gaat. Die QR code ook een maatregel waar ik principieel tegen ben kan ik mee leven.

Een lockdown vind ik maatschappelijk een slechte maatregel ook al raakt die mij dan iets minder.
Mondkapje en QR code heb ik persoonlijk niet zo'n last van. Ik vind dwang trouwens ook niet kunnen, ik zou veel liever veel meer informatie zien vanuit artsen, ziekenhuizen etc over vaccineren en bijvoorbeeld een hard statement naar organisaties als het artsen collectief, dit collectief krijgt veel te veel ruimte om onzin te verspreiden zonder tegengeluid van andere artsen.

Ik zou zelf een voorstander zijn van een beter verspreid 2G/3G systeem. 2G in de nachthoreca en evenementen. 3G in bioscopen en restaurants en als een malle de kwetsbaren een booster geven.
pi_202125958
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:15 schreef Specularium het volgende:
Een lockdown voor iedereen omdat we de achterstandswijken met een vaccinatiegraad van minder dan 50% niet durven aan te pakken.

Lekker gewerkt.
Het gaat helemaal niet meer om de ongevaccineerden, gehersenspoelde drol.

Volgens de officiele cijfers is meer dan 87% gevaccineerd. Die laatste 12.5% ga je nooit bereiken, en al zou dat toch gebeuren, dan verandert dat weinig aan de zaak. Dat scheelt dan hooguit enkele tientallen IC bedden over de gehele winter. 100% is geen magisch getal in deze zaak. Ook gevaccineerden geven het virus nog steeds door en worden nog steeds ziek. Dus 100% gevaccineerd wordt nog steeds gelimiteerd door de werking van het vaccin.

Die, inmiddels bewezen, hard afneemt met de tijd. Vandaar dat er ook weer 3e en 4e prikken aan zitten te komen. Een levenslang abonnement op mRNA shots. Zo goed werken ze dus.

Die tweedeling slaat al nergens meer op. Als nou 30% van de bevolking gevaccineerd was én de vaccins zouden niet in werking afnemen, dan zou er nog iets voor te zeggen zijn. Maar met 9/10 is het gewoon klaar. Het werkt op deze manier niet en die laatste 12.5% voegt nog maar weinig verbetering toe aan de huidige situatie.
pi_202125984
In sommige wijken zit de vaccinatiegraad net boven de 50%. De ander 48% kan dus maar doorgaan met varianten van virussen aanmaken. Daar kan geen Chinees laboratorium tegenop.
pi_202126006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:24 schreef Mondkapje het volgende:
In sommige wijken zit de vaccinatiegraad net boven de 50%. De ander 48% kan dus maar doorgaan met varianten van virussen aanmaken. Daar kan geen Chinees laboratorium tegenop.
Wat een onzin weer. Het is al lang ontkracht dat alleen ongevaccineerden verantwoordelijk zouden zijn voor eventuele nieuwe varianten. De 'viral load' is even hoog bij zowel ongevaccineerd als gevaccineerd. Gevaccineerden verspreiden het virus ook gewoon nog. En elke keer als het van 'host naar host' gaat kan er een mutatie optreden.

Je praat de NOS na.
pi_202126069
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:26 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Wat een onzin weer. Het is al lang ontkracht dat alleen ongevaccineerden verantwoordelijk zouden zijn voor eventuele nieuwe varianten. De 'viral load' is even hoog bij zowel ongevaccineerd als gevaccineerd. Gevaccineerden verspreiden het virus ook gewoon nog. En elke keer als het van 'host naar host' gaat kan er een mutatie optreden.

Je praat de NOS na.
De viral load boeit niet, het aantal besmettingen boeit niet. Het aantal ziekenhuisopnames boeit wel.
pi_202126091
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:21 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet meer om de ongevaccineerden, gehersenspoelde drol.
Het gaat wel om de ongevaccineerden, want die bezetten verhoudingsgewijs de meeste ic bedden.
pi_202126136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Leg uit, beste jongen. Hoe komt het dat de ziekenhuizen volstromen? En wat zou het kabinet daartegen moeten doen?
Gezien het nu vooral oudjes zijn, waarschijnlijk de gebrekkige werking van Astrazenica (wat natuurlijk ook gewoon de euroshopper variant van de vaccins is) en wat het kabinet zou moeten doen is vorige maand al beginnen met het bijprikken van de 60+ categorie met pfizer/moderna vaccins.

Wat ze verder moeten doen is zorgen dat de verpleging in ziekenhuizen meer krijgt dan een scheet en 3 knikkers als salaris en dat ze meer collega's krijgen zodat de werkdruk niet zo absurd hoog is. Verder ook nog even zorgen dat de bureautijgers terug in hun kooi gaan ipv de huidige absurdgrote bestuurslaag hun gang te laten gaan.

Maar dat alles vereist dat je tot meer in staat bent dan je veters strikken en bij Hugo de Jonge denk ik dat zelfs dat al flink hoog gegrepen is.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_202126226
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:26 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Je praat de NOS na.
Maar dan moet je wel eerst besmet worden en die kans is kleiner als je gevaccineerd bent.
pi_202126264
-foutje-
pi_202126288
Met verpleegkundigen wordt niet gepraat, dat is de grootste fout. Alles wordt voor ze bedacht, terwijl als je dat zware werk moet doen in robotpakken de hele dag, kom je misschien zelf wel op ideeën hoe het beter, aangenamer kan of wat het beste werkt.
Gewoon bizar dat anno 2021 nog steeds over mensen beslist wordt ipv dat ze als deskundige, wat ze in feite zijn, geraadpleegd worden.
pi_202126416
Als ik verpleegkundige was - en ik kan me aardig inleven omdat ik een paar jaar een opleiding in die richting gedaan heb - zou ik er mismoedig van raken om steeds nieuwe niet-gevacinneerden te zien binnenkomen, wetende dat je al die hartpatienten niet kan helpen en dat een prikje genoeg was geweest om al dat werk te voorkomen.
Ik zou er dan voor pleiten om aparte corona-afdelingen op te zetten zodat verpleegkundigen die er geen problemen mee hebben, daar kunnen werken, en er een extra centje bovenop krijgen. Verpleegkundigen die er wél moeite mee hebben kunnen dan hun gewone vak, waar ze van houden, blijven uitoefenen en blijven behouden voor de zorg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')