SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
![]()
https://www.denederlandse(...)dstuk_1_grondrechten
Als ik de wetten moet benoemen die geschonden worden met QR codes en QR op werk of anders als consequentie ontslagen worden / 70% van het loon... Of welke grondrechten dienstplicht wel niet overtreedt, sorry, maar dan moet je misschien met iemand die je hoger in aanzien hebt gaan praten want dan ben ik niet degene die je nog kan redden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Geloof ik niks van.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:18 schreef Johannes788 het volgende:
Volgens Joost Vullings gaat die lockdown er wel komen. Bron: op1
Dat is het failliet van de QR.
Nee, ik denk dat er wel maatregelen zullen komen, maar dat gaat meer richting uitbreiding QR, eventueel 2G, sluitingstijden etc. Dat soort dingen.
Het kabinet probeert zo goed en kwaad als het kan het virus uit te laten razen. Een volledige lockdown is alleen maar uitstel van het onvermijdelijke.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:
Als ik de wetten moet benoemen die geschonden worden met QR codes en QR op werk of anders als consequentie ontslagen worden / 70% van het loon... Of welke grondrechten dienstplicht wel niet overtreedt, sorry, maar dan moet je misschien met iemand die je hoger in aanzien hebt gaan praten want dan ben ik niet degene die je nog kan redden.
Leuk dit feitenvrije geroeptoeter. Er wordt van alles geschonden volgens jou maar als ik je vraag om dat concreet te maken geef je niet thuis. Logisch ook, want inhoudelijk is het bullshit. De grondwet wordt niet geschonden.zie email 27 oktober![]()
QR heeft niet of nauwelijks effect op de verspreiding van het virus, het is onvoldoende. Als je wilt dat dit land code zwart gaat ervaren dan mag je er op blijven hopen maar ik zou het je echt afraden.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Geloof ik niks van.
Nee, ik denk dat er wel maatregelen zullen komen, maar dat gaat meer richting uitbreiding QR, eventueel 2G, sluitingstijden etc. Dat soort dingen.
Het kabinet probeert zo goed en kwaad als het kan het virus uit te laten razen. Een volledige lockdown is alleen maar uitstel van het onvermijdelijke."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Vergeet je ook dit zinsdeeltje niet dat bij zo'n beetje elk grondrecht vermeld wordt:quote:Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:
Als ik de wetten moet benoemen die geschonden worden met QR codes en QR op werk of anders als consequentie ontslagen worden / 70% van het loon... Of welke grondrechten dienstplicht wel niet overtreedt, sorry, maar dan moet je misschien met iemand die je hoger in aanzien hebt gaan praten want dan ben ik niet degene die je nog kan redden.quote:behoudens bij of krachtens de wetSteun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Als je iets heel hard roept maakt dat het nog geen waarheid.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Leuk dit feitenvrije geroeptoeter. Er wordt van alles geschonden volgens jou maar als ik je vraag om dat concreet te maken geef je niet thuis. Logisch ook, want inhoudelijk is het bullshit. De grondwet wordt niet geschonden.
Mensen die het lezen mogen het zelf allemaal maar bedenken hoor, er staan genoeg smaken in dat artikel waar ik naar refereerde."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik zit net in de herhaling te luisteren.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Geloof ik niks van.
Het kabinet probeert zo goed en kwaad als het kan het virus uit te laten razen. Een volledige lockdown is alleen maar uitstel van het onvermijdelijke.
Even in mijn woorden wat er gezegd wordt:
Of een korte periode () zeer ernstige maatregelen zoals een lockdown.
Of een veel langere tijd ook zeer vervelende maatregelen.
Her gaat sws pijn doen.
Nou. Lekker.
Edit..dit dus:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2224 Lockdown incoming"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je iets heel hard roept maakt dat het nog geen waarheid.
Mensen die het lezen mogen het zelf allemaal maar bedenken hoor, er staan genoeg smaken in dat artikel waar ik naar refereerde.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vergeet je ook dit zinsdeeltje niet dat bij zo'n beetje elk grondrecht vermeld wordt:
[..]zie email 27 oktober![]()
die vervolgens duurt tot aprilquote:Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja die strenge korte lockdown die alles oplost![]()
Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mij hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschreiden omwille van deze Covid situatie.....quote:Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vergeet je ook dit zinsdeeltje niet dat bij zo'n beetje elk grondrecht vermeld wordt:
[..]
Zijn die rechten echt zo weinig waard mensen?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Geef je nu toe dat ondanks een vaccinatiegraad van 96-98%, de maatregelen cq het weer cq indoor/outdoor in landen heden zal leiden tot brandhaarden en een veelvoud desnoods 4000% meer aan besmettingen tov voor de massavaccinaties?quote:Op donderdag 11 november 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
Oh, de najaarscurve. Dus toch meer parameters.![]()
Ik kan er nog wel een paar noemen:
Het weer dus.
De eventuele maatregelen.
Sociale contacten tussen burgers.
Indoor versus outdoor.
Hebben allemaal invloed op die R en dus op de infecties.
Oh, en voor hoge statistieken moet er ook veel getest worden.
Dat er dus een averechts effect waarneembaar is?
Dat is precies het punt dat ik probeer te maken. Thanks.![]()
Oh en er wordt ook nog gezegd in dezelfde Op1 uitzending, door dat OMT-lid: 'Maar we doen echt alles om het onderwijs open te houden!'
Nou, dan weet je wel dat er heftige maatregelen voor bepaalde sectoren besproken zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Klinkt als "alles dicht behalve de scholen".quote:Op donderdag 11 november 2021 00:24 schreef capricia het volgende:
Oh en er wordt ook nog gezegd in dezelfde Op1 uitzending, door dat OMT-lid: 'Maar we doen echt alles om het onderwijs open te houden!'
Nou, dan weet je wel dat er heftige maatregelen voor bepaalde sectoren besproken zijn.![]()
Ik zeg dat veel factoren invloed op de R hebben. That's all.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef Za het volgende:
[..]
Geef je nu toe dat ondanks een vaccinatiegraad van 96-98%, de maatregelen cq het weer cq indoor/outdoor in landen heden zal leiden tot brandhaarden en een veelvoud desnoods 4000% meer aan besmettingen tov voor de massavaccinaties?
Dat er dus een averechts effect waarneembaar is?
Dat is precies het punt dat ik probeer te maken. Thanks.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Al 20 maanden heerst er een misplaatst idee dat hoe excessiever de maatregel hoe beter die werkt. Zo werkt het dus echt totaal niet. Lock downs zijn als met een machine geweer op een spinnetje schieten in je huiskamer. De kans dat het spinnetje het overleeft is behoorlijk en je hele huiskamer is naar de tifus. Politie aan je deur en gevangenisstraf ook nog.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit net in de herhaling te luisteren.
Even in mijn woorden wat er gezegd wordt:
Of een korte periode () zeer ernstige maatregelen zoals een lockdown.
Of een veel langere tijd ook zeer vervelende maatregelen.
Her gaat sws pijn doen.
Nou. Lekker.
Edit..dit dus:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2224 Lockdown incoming"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat was Illy toch? Bij Op1?quote:Op donderdag 11 november 2021 00:24 schreef capricia het volgende:
Nou, dan weet je wel dat er heftige maatregelen voor bepaalde sectoren besproken zijn.![]()
Ok, zo kan je denken over onze grondrechten, maar daarmee zijn dus feitelijk geen enkele keer grondrechten geschonden. Het clubje van Willem Engel heeft zo'n beetje tegen iedere maatregel een rechtszaak aangespannen en op 1x na heeft hij ze allemaal verloren. Degene die hij won verloor hij op alle punten 2 dagen later.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mij hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschreiden omwille van deze Covid situatie.....
Zijn die rechten echt zo weinig waard mensen?Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Ja.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh nu wordt ineens het principe geschonden. We krabbelen al terug…quote:Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mij hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschreiden omwille van deze Covid situatie.....
Zijn die rechten echt zo weinig waard mensen?zie email 27 oktober![]()
Terechte keuze wel vind ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:24 schreef capricia het volgende:
Nou, dan weet je wel dat er heftige maatregelen voor bepaalde sectoren besproken zijn."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Maar eerder waren er geluiden dat ze nog niet weten of ze nieuwe maatregelen gaan invoeren want te kort na vorige persco. Ze maken het wel spannend, tot dat het morgen lekt.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:24 schreef capricia het volgende:
Maar wel even 3k ophalenquote:Op donderdag 11 november 2021 00:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar het enige wat die kon zeggen was dat die niks mag zeggen over het OMT-advies.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Maar wanneer vervalt de enorme impact van die factoren, een vaccinatiegraad van 96% met een 97% effectief vaccin, en toch 4000% meer besmettingen. In de UK zelfs 24.000% meer afgelopen juli.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:25 schreef capricia het volgende:
Ik zeg dat veel factoren invloed op de R hebben. That's all.![]()
Engel boeit me niet. Maar die rechtzaak die jij won die 1 dag later werd teruggedraaid was ook niet goed voor deze samenleving.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ok, zo kan je denken over onze grondrechten, maar daarmee zijn dus feitelijk geen enkele keer grondrechten geschonden. Het clubje van Willem Engel heeft zo'n beetje tegen iedere maatregel een rechtszaak aangespannen en op 1x na heeft hij ze allemaal verloren. Degene die hij won verloor hij op alle punten 2 dagen later."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: