abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2022 @ 10:49:05 #251
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203106614
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 10:20 schreef blomke het volgende:

[..]
Tot in de jaren '60 zijn de mannen t/m peletonscommandanten nog tot celstraffen veroordeeld. Overigens een lachertje, gezien het feit dat de schutters per persoon, tientallen slachtoffers hebben gemaakt.
Pas 20 jaar na de oorlog is men daar mee begonnen, in 68 zijn 3 van de mannen veroordeeld tot 8 jaar en zes anderen schuldig bevonden maar niet veroordeeld. IN totaal werden maar 14 man vervolgd.
https://web.archive.org/w(...)a035//police101.html

https://web.archive.org/w(...)bdfd55e42f57/1.phtml

Klik 3
  zondag 9 januari 2022 @ 12:19:22 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203107774
Ik ga nu beginnen aan deze

quote:
Marissa Rogers hoeft geen plaatsje in de spotlights. Ze voelt zich prima thuis op de achtergrond, waar ze zich kan koesteren in het gezelschap van haar vriendin Julia, die altijd en overal het stralende middelpunt is. Tot Julia wordt aangereden door een taxi. Ze overleeft het ongeluk, maar door een hersenbeschadiging raakt ze haar geheugen kwijt en verandert haar persoonlijkheid drastisch.Julia begint aan een pijnlijke worsteling om haar verloren herinneringen terug te krijgen waarbij ze ook voorvallen opdiept die Marissa liever had willen vergeten. Het zorgvuldig geconstrueerde evenwicht tussen hen beiden wordt hierdoor danig verstoord. Is Julia nog wel de beste vriendin die Marissa nodig heeft? Of wordt het tijd dat ze op eigen benen leert staan en zelf haar toekomst gaat vormgeven?Julia & ik is een ontroerende, fijngevoelige roman over de kracht van vriendschap, de herinneringen en mythen die ons dwarsbomen en de kwetsbare balans tussen vergeven en vergeten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 januari 2022 @ 21:35:55 #253
370431 drakin
vurig typje
pi_203116357
Tijd voor een nieuwe serie

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_203124065
Halverwege in deze. Had gedacht dat het niets voor mij zou zijn, met goden en dat soort dingen, maar ik vind het prachtig O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 10 januari 2022 @ 14:03:07 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203124521
Op de e-reader:

Fysiek boek op het nachtkastje:

Blij dat ik daar de vertaling van heb, want je merkt wel dat het een boek uit 1902 is (ondanks de recente vertaling).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_203127463
Niet echt lezen, maar voor mij wel heel interessant,

stupidity has become as common as common sense was before
pi_203130769
pi_203142127
quote:
Erg goede keuze. Ik ben net voor de tweede keer aan The Graveyard Book begonnen 😊
  dinsdag 11 januari 2022 @ 17:54:40 #259
370431 drakin
vurig typje
pi_203142298
Geweldige serie, zo goed dat ik aan deel 2 al kan beginnen

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_203143475
'Crossed' van Ally Condie.

Deel 2 van de dystopische 'Matched'-trilogie, geschreven voor jongeren.
Ondanks mijn 'middelbare' leeftijd wil ik deze reeks uitlezen.

Deel 3 heb ik ook al in huis van de bieb!
pi_203149875
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:41 schreef -Momo- het volgende:

[..]
Erg goede keuze. Ik ben net voor de tweede keer aan The Graveyard Book begonnen 😊
Vond het tegenvallen! Was niet voor mij bedoeld dat boek.

En ik ga weer verder met:

[ Bericht 0% gewijzigd door coinchantal op 12-01-2022 15:30:35 (letter) ]
pi_203158294

Boek 2/26
Perfecte lectuur als je ziek in je bed ligt
  woensdag 12 januari 2022 @ 20:03:08 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203159498

Deel 1 uit, nu aan deel 2 van de Baroque Cycle begonnen

quote:
Jack Shaftoe (ook bekend, op verschillende momenten, als Koning van de Vagebonden, L'Emmerdeur, Half-Cocked Jack, Quicksilver, Ali Zaybak, Sword of Divine Fire, en Jack the Coiner is een van de drie primaire fictieve personages in Neal Stephenson's 2.686-pagina's, Clarke Award-winnende epische trilogie, The Baroque Cycle.

Geboren in 1660 in een arm Londens gezin, wordt Jack, de jongste van drie halfbroers, op vijfjarige leeftijd modderleeuwerik, maar verlaat deze toen gebruikelijke criminele onderneming kort daarna wanneer zijn oudste halfbroer Dick verdrinkt tijdens een mislukte overval op een Nederlandse galjoot in de Theems. Na enkele jaren te hebben gewerkt als een geïmproviseerde assistent van mannen die op het punt stonden te worden opgehangen door Jack Ketch aan de Treble Tree in Tyburn, verlaat Jack Engeland om een zwerver te worden op het vasteland van Europa. Een groot deel van The Baroque Cycle betreft Jacks avonturen in (onder andere havens-van-aanloop) Engeland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, De Barbarijse Kust, Egypte, India, Japan, de Filippijnen, en Mexico tussen de jaren 1683 en 1714.

In zijn recensie van 2004 van The Confusion noemde The Guardian het personage van Jack Shaftoe "magnificent ... a swashbuckling hero with a foul mouth and few morals."[5] The Village Voice heeft een van de meer gebruikte fictionele scheldwoorden om Shaftoe te beschrijven, l'emmerdeur, vertaald als "he who fucks shit up."[6]

Shaftoe is tot zijn latere jaren analfabeet en lichtelijk krankzinnig, omdat hij syfilis heeft opgelopen in een tijd dat die nog niet te behandelen was. Toch wordt hij door Stephenson afgeschilderd als een gedurfde, charismatische, slimme en vindingrijke man. Hoewel hij bezeten is door een bijna ziekelijke impulsiviteit, door zijn broer Bob "De Imp van de Perverse" genoemd, vertoont Jack ook een verrassend vermogen tot loyaliteit, barmhartigheid, en zelfs, op sommige momenten, sentimentaliteit.

Gedurende de vierenvijftig jaar van de Europese geschiedenis die door The Baroque Cycle gevolgd wordt, houdt Jack slechts van één vrouw, Eliza de la Zeur, de geredde harem-slavin die Engelse Hertogin/Franse Gravin werd (hoewel Jack begin jaren 1680 twee kinderen verwekt, Danny en Jimmy, bij de Ierse Mary Dolores Partry, die kort daarna sterft). Een groot deel van de periode tussen 1683 en 1714 vecht Jack voor zijn leven of probeert hij, op grote afstand, de liefde en het respect van Eliza te verdienen; vaak vallen deze pogingen samen. Zijn heldendaden aan het eind van de 17e eeuw/begin van de 18e eeuw als straatjongen, huursoldaat, vagebond, loopjongen, koopman, galeislaaf, piraat, kleine despoot, spion, munthandelaar en terrorist in dienst van koning Lodewijk XIV vormen in de wereld van Stephensons epos niet alleen het onderwerp van een groot deel van de eigenlijke tekst, maar ook van populaire picareske romans die door verschillende personages in het verhaal worden gelezen.

Shaftoe is een verre voorvader van een aantal personages uit Stephensons eerdere roman Cryptonomicon, waaronder Bobby Shaftoe, Douglas MacArthur Shaftoe, America "Amy" Shaftoe, Marcus Aurelius Shaftoe, Robin Shaftoe, en vermoedelijk ook de mysterieuze "Uncle Jack" Shaftoe.

Wikipedia
pi_203175233

[ Bericht 8% gewijzigd door coinchantal op 13-01-2022 20:22:10 (editie) ]
pi_203196854

Ik ben benieuwd of ik het helemaal uit lees, ik heb een terugkerende nachtmerrie gekregen van een van zijn boeken. Hij schrijft alleen zo geweldig mooi.
pi_203199268

pi_203202122
De openbaringen van Riyria 1 - Het koningscomplot - Michael J. Sullivan

quote:
Geen kwade geesten die verslagen moeten worden, geen weeskind met een bijzondere gave. Twee gewone mannen op de verkeerde plek, op het verkeerde tijdstip. Hoewel, gewoon...? De aartsschelmen Rolf Molenbeek en Hadriaan Zwartwater verdienen namelijk een aardige duit met het uitvoeren van gevaarlijke opdrachten, voor iedereen die zich hun diensten kan veroorloven. Zullen ze een feilloze manier weten te vinden om zich uit de nesten te werken als ze onder valse voorwendselen betrokken raken bij een samenzwering om de koning te vermoorden? Of zal het deze keer anders uitpakken? Fataal? Geheel op eigen kracht wist het aanstormende fantasy-talent Michael J. Sullivan via het internet naam te maken. Inmiddels wedijveren uitgevers wereldwijd in het binnenhalen van de vertaalrechten van zijn veelgeprezen Openbaringen van Riyria. Centraal in deze verhalen staat het weergaloze roversduo Rolf Molenbeek en Hadriaan Zwartwater; onweerstaanbare dieven die in ruil voor een flinke zak goud elke klus aannemen.
Jaren geleden ooit een mislukte poging gedaan om "In de ban van de ring" van Tolkien te lezen, sindsdien het fantasy genre nooit meer aangeraakt. Tot nu dus. Het Koningscomplot leest lekker weg, het is toch vooral een avonturenroman waar het buitennatuurlijke (gelukkig) beperkt blijft. Smaakt naar meer.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:12:11 #268
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203202188
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:08 schreef TargaFlorio het volgende:
De openbaringen van Riyria 1 - Het koningscomplot - Michael J. Sullivan

[ afbeelding ]
[..]
Jaren geleden ooit een mislukte poging gedaan om "In de ban van de ring" van Tolkien te lezen, sindsdien het fantasy genre nooit meer aangeraakt. Tot nu dus. Het Koningscomplot leest lekker weg, het is toch vooral een avonturenroman waar het buitennatuurlijke (gelukkig) beperkt blijft. Smaakt naar meer.
Heb de boeken vroeger met veel plezier gelezen. Tolkien moest ik het ook tegen afleggen. Kwam er gewoon niet goed doorheen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 januari 2022 @ 09:24:39 #269
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_203215978

Bijna uit. Nooit gedacht dat een Russische pil van 150 jaar oud je zo mee kan sleuren.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 16 januari 2022 @ 09:45:57 #270
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203216228
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Heb de boeken vroeger met veel plezier gelezen. Tolkien moest ik het ook tegen afleggen. Kwam er gewoon niet goed doorheen.
Lord of the rings en Dune, viel me altijd op hoe trots mensen waren die ze helemaal uit hadden gelezen.
  zondag 16 januari 2022 @ 09:54:47 #271
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203216301
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Lord of the rings en Dune, viel me altijd op hoe trots mensen waren die ze helemaal uit hadden gelezen.
Dat is me bij Dune ook niet gelukt. Mijn zus stuurde me toen als zenet uit kwamen, nieuwe sf pockets vanuit Canada. Dus ik las het 1ste boek in t engels. De volgende vond ik in t Nederlands niks aan. En volgens mij lag dat niet alleen aan de taal. :P
Tolkien boeit me gewoon niet. Ook de films niet. Teveel hokus spokus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 januari 2022 @ 10:32:17 #272
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203216741
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat is me bij Dune ook niet gelukt. Mijn zus stuurde me toen als zenet uit kwamen, nieuwe sf pockets vanuit Canada. Dus ik las het 1ste boek in t engels. De volgende vond ik in t Nederlands niks aan. En volgens mij lag dat niet alleen aan de taal. :P
Tolkien boeit me gewoon niet. Ook de films niet. Teveel hokus spokus.
Ik vertelde een vriend van me dat ik LotR niet de beste film aller tijden vond, man man man wat was die beledigd.
Mensen die film en opvoeringskunsten gestudeerd hadden, hun spijkerbroeken volgepuddingt over LotR kregen bijna schuim op de lippen toen ik ze wees op de vele technische mankementen, zoals slechte belichting, kleur correctie, etc, Hoe durfde ik Peter Jackson zo af te vallen.
  zondag 16 januari 2022 @ 10:33:35 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203216761
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:49 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben benieuwd of ik het helemaal uit lees, ik heb een terugkerende nachtmerrie gekregen van een van zijn boeken. Hij schrijft alleen zo geweldig mooi.
Ik heb "Het lot van de familie Meijer" nog liggen op mijn stapel nog niet gelezen boeken. Toch maar eens aan beginnen; hopelijk niet de bron van jouw terugkerende nachtmerrie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203218171
Ik kan Tolkien wel waarderen. Al vind ik The Hobbit als verhaal wel een stuk leuker dan LOTR. LOTR is soms een beetje te traag en langdradig.

Van de week begonnen in The Shadow Moth van Francesca Gibbons: heer erg leuk boek! Wel een kinderboek, maar het is een goed verhaal en leest als een trein. Bovendien zijn de tekeningen van Chris Riddell en dat is mijn favoriete illustrator:)

zondag 16 januari 2022 @ 13:02:41 #275
319979 Fok-it
All is well
pi_203218916
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:24 schreef Quotidien het volgende:
[ afbeelding ]

Bijna uit. Nooit gedacht dat een Russische pil van 150 jaar oud je zo mee kan sleuren.
Dat had ik bij Anna Karenina.

Karamazov kwam ik in eerste instantie in ieder geval niet doorheen, maar wellicht in de toekomst weer poging wagen :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_203219148
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:33 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb "Het lot van de familie Meijer" nog liggen op mijn stapel nog niet gelezen boeken. Toch maar eens aan beginnen; hopelijk niet de bron van jouw terugkerende nachtmerrie.
Ik had vorig jaar Terugkeer ongewenst gelezen. Word je ook niet vrolijk van. Daarna had ik De crèche van Elle van Rijn en 't Hooge Nest gelezen. Was er toen even klaar mee :@
Tap tap tap
pi_203225136
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 10:33 schreef livelink het volgende:

[..]
De familie Meijer is geweldig. Een van de weinige boeken die ik vaker dan één keer gelezen heb.

Mijn nachtmerrie is ontstaan vanuit tien-en-een-nacht en dan het laatste verhaal. Ging over iemand die dood is gegaan door een verkeersongeval en ergens in een andere wereld terecht kwam waar iedereen de laatste minuten voor zijn dood steeds herbeleeft.

Terugkeer ongewenst durf ik niet te lezen (net als ‘t hooge nest en de crèche) :@ :@
pi_203225616
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:55 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
De familie Meijer is geweldig. Een van de weinige boeken die ik vaker dan één keer gelezen heb.

Mijn nachtmerrie is ontstaan vanuit tien-en-een-nacht en dan het laatste verhaal. Ging over iemand die dood is gegaan door een verkeersongeval en ergens in een andere wereld terecht kwam waar iedereen de laatste minuten voor zijn dood steeds herbeleeft.

Terugkeer ongewenst durf ik niet te lezen (net als ‘t hooge nest en de crèche) :@ :@
Misschien dat ik me dit jaar aan Noem geen namen waag :@
Tap tap tap
  zondag 16 januari 2022 @ 21:01:38 #279
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_203227714
quote:
[ afbeelding ]

Hoe lang heb je er over gedaan?
Hij ligt hier ook op de stapel maar durf nog niet zo goed.
  zondag 16 januari 2022 @ 22:42:47 #280
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_203229597
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 21:01 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Hoe lang heb je er over gedaan?
Hij ligt hier ook op de stapel maar durf nog niet zo goed.
Ongeveer een week ondanks mijn trage leestempo. Maar ik heb er veel in gelezen.
  zondag 16 januari 2022 @ 22:43:19 #281
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_203229609
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:42 schreef Quotidien het volgende:

[..]
Ongeveer een week ondanks mijn trage leestempo. Maar ik heb er veel in gelezen.
1000 pagina's in een week :o

_O_
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 januari 2022 @ 22:44:07 #282
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203229623
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203232553
Over Tolkien en boeken waar je moeilijk doorheen komt gesproken, ik ben maar weer eens begonnen in deze:
  maandag 17 januari 2022 @ 13:58:08 #284
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203236411
quote:
[ afbeelding ]

Leuk! (denk ik :D ). Ik zie dat de e-book maar 2,99 kost (deze uitgave, zo te zien), dat ga ik dan denk ik wel doen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 17 januari 2022 @ 14:34:40 #285
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203236859
Al een paar jaar oud:

In de herfst van 1971 komt een Noors echtpaar om het leven in een bos in Frankrijk. Hun driejarige zoontje Edvard blijft ongedeerd en groeit op bij zijn grootvader op een afgelegen boerderij in Noorwegen. Wanneer deze twintig jaar later overlijdt, blijft Edvard alleen achter, met grote, onbeantwoorde vragen. Wat deden zijn ouders in dat afgesloten bos, en was het toeval dat ze op een oude gasgranaat uit de Eerste Wereldoorlog stapten? En wie heeft die prachtige doodskist gestuurd voor zijn grootvaders begrafenis, een ongekend staaltje vakmanschap, gemaakt van een houtsoort die niemand ooit heeft gezien? Zijn zoektocht naar antwoorden voert Edvard van Frankrijk naar de Shetland-eilanden en naar de duistere krochten van zijn familieverleden, dat nauw verbonden is met de grote Europese tragedies van de twintigste eeuw.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 januari 2022 @ 14:43:35 #286
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_203236970
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Leuk! (denk ik :D ). Ik zie dat de e-book maar 2,99 kost (deze uitgave, zo te zien), dat ga ik dan denk ik wel doen.
Ik heb een oude uitgave voor een paar euro op de kop weten te tikken. Zeker aan te raden, maar je moet er wel van houden dat men in het boek pagina's lang religieuze en filosofische monologen afratelt. Het is geen boek dat je voor het verhaal leest. Maar wat een rijkdom.
pi_203237089

Bijna uit. Hier hou ik zo van. O+

En zojuist begonnen in:

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_203237137
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:51 schreef Sumppi het volgende:
[ afbeelding ]

Bijna uit. Hier hou ik zo van. O+

Circe ook gelezen, haar boek over Achilles vond ik net wat mooier en boeiender. Van een andere schrijfster staat Ariadne nog mijn lijstje, sluit wel mooi aan op Circe denk ik.
pi_203237224
Achilles heb ik nog niet gelezen, maar het boek ligt wel klaar. Dan heb ik per ongeluk het beste voor het laatst bewaard. Alhoewel ik door de schilderijen van Waterhouse een zwak heb voor Circe.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_203238098
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Als je lid bent van de bibliotheek, kun je hem als ebook lenen!
pi_203238627
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 15:45 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Ook als boek, denk ik :P
pi_203239630
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 16:15 schreef cafca het volgende:

[..]
Ook als boek, denk ik :P
Vast! Maar ze wilde een ebook lezen, dus vandaar :)
pi_203240347
Demain, on roule
  maandag 17 januari 2022 @ 18:22:42 #294
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203240479

Speciaal voor naar Nederland gereden, de laatste Franka. Henk Kuijpers is de koning van de Nederlandse strip. Werkelijk prachtig getekend.

Franka is zonder twijfel de best getekende stripserie die Nederland ooit heeft voortgebracht. Al in het eerste deel, Het misdaadmuseum (1978), laat Henk Kuijpers iets bijzonders zien, maar in de volgende verhalen wordt zijn tekenstijl steeds beter. Met dit 25e deel laat hij zien dat hij werkelijk de grootmeester van de Nederlandse strip is. De tekeningen en het verhaal zijn adembenemend.

Franka wordt ingehuurd als privé-detective om de herkomst te achterhalen van een korte SF-film die het Filmmuseum in bezit heeft, maar niet weet waar hij vandaan komt. Al snel zitten we in een achtbaan van een avontuur met moorden en een geheime goudschat.
Ik heb het verhaal in één ruk uitgelezen. Geweldig. Ik hoop dat de auteur nog lang bij ons blijft en nog vele avonturen schrijft en tekent.

[ Bericht 24% gewijzigd door Jan_Onderwater op 19-01-2022 13:46:22 ]
  maandag 17 januari 2022 @ 21:13:53 #295
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203244026
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 15:45 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Ja maar dan zit je meestal aan een vrij korte leentijd. Als ik hem koop, kan ik er 100 jaar over doen :D zo’n dikke pil kan ik op mijn e-reader ook overal mee naartoe nemen, de dikke pil in boekvorm niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door SEMTEX op 19-01-2022 15:32:15 ]
pi_203244112
quote:
2s.gif Op maandag 17 januari 2022 21:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja maar dan zit je meestal aan een vrij korte leentijd. Als ik hem koop, kan ik er 100 jaar over doen :D
Dat is waar, maar je kan hem verlengen zolang je er nog in aan het lezen bent!
  maandag 17 januari 2022 @ 21:19:54 #297
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203244137
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 21:18 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Dat is waar, maar je kan hem verlengen zolang je er nog in aan het lezen bent!
True, maar die kennen ook een maximum leenduur. Zo is het me afgelopen zomer niet gelukt om het 800-pagina’s tellende ‘Roofstaat’ uit te lezen.
pi_203248988

woensdag 19 januari 2022 @ 13:43:38 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203268850

In tegenstelling tot het vorige deel, De Schreeuw van de Moloch, is dit deel wat liefdevoller getekend. Het verhaal is een beetje teleurstellend, het is goed en ik heb het met plezier gelezen, maar het haalt nooit het niveau van EP Jacobs of zelfs bij De Vallei van de Onsterfelijken. Het is soms een beetje belachelijk: een oude Nazi die 3 jaar na de oorlog nog in zijn SS uniform rondloopt?
De tekeningen zijn goed, een waardige strip in de klare lijn waarvan EP Jacobs en Herge de grondleggers waren. Maar niet meer dan goed. EP zich in de loop der jaren verder zou hebben ontwikkeld en niet zou zijn blijven steken in de stijl van zijn vroege werk.
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 januari 2022 @ 13:54:10 #300
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203269005
Ik ben bijna klaar met de zesdelige Nederlandse fantasyserie "Meester Magïer" van W.J. Maryson (Wim Stolk). Leest makkelijk weg, al zijn de karakters in de boeken soms nogal breedsprakig, alsof hij Tolkien na wilde doen. Het is ook een gruwelijke kopie van Tolkien's werk :') Reisgezelschap van negen man, eeuwenoude vijand die zich weer roert in het oosten, vreemde namen, en ik bespeur elementen van Feist en Goodkind, maar dat mag het leesplezier niet drukken.

De hoofdpersoon, Jyll, later D'Anjal Veskandar Raï genoemd, moet met hulp van velerlei reisgenoten vijf aartszwaarden en het Boek van Kennis bemachtigen om de veelstemmige vijand, Yrroth Osomrach, te verslaan. Elk zwaard heeft zijn eigen boek, net als het Boek, en ik ben nu na iets meer dan anderhalve week in het laatste deel aanbeland. Heb de serie al eerder gelezen, maar omdat dat zo lang geleden is (meer dan 20 jaar) was ik het meeste vergeten.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')