abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 januari 2022 @ 10:49:05 #251
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203106614
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 10:20 schreef blomke het volgende:

[..]
Tot in de jaren '60 zijn de mannen t/m peletonscommandanten nog tot celstraffen veroordeeld. Overigens een lachertje, gezien het feit dat de schutters per persoon, tientallen slachtoffers hebben gemaakt.
Pas 20 jaar na de oorlog is men daar mee begonnen, in 68 zijn 3 van de mannen veroordeeld tot 8 jaar en zes anderen schuldig bevonden maar niet veroordeeld. IN totaal werden maar 14 man vervolgd.
https://web.archive.org/w(...)a035//police101.html

https://web.archive.org/w(...)bdfd55e42f57/1.phtml

Klik 3
  zondag 9 januari 2022 @ 12:19:22 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203107774
Ik ga nu beginnen aan deze



quote:
Marissa Rogers hoeft geen plaatsje in de spotlights. Ze voelt zich prima thuis op de achtergrond, waar ze zich kan koesteren in het gezelschap van haar vriendin Julia, die altijd en overal het stralende middelpunt is. Tot Julia wordt aangereden door een taxi. Ze overleeft het ongeluk, maar door een hersenbeschadiging raakt ze haar geheugen kwijt en verandert haar persoonlijkheid drastisch.Julia begint aan een pijnlijke worsteling om haar verloren herinneringen terug te krijgen waarbij ze ook voorvallen opdiept die Marissa liever had willen vergeten. Het zorgvuldig geconstrueerde evenwicht tussen hen beiden wordt hierdoor danig verstoord. Is Julia nog wel de beste vriendin die Marissa nodig heeft? Of wordt het tijd dat ze op eigen benen leert staan en zelf haar toekomst gaat vormgeven?Julia & ik is een ontroerende, fijngevoelige roman over de kracht van vriendschap, de herinneringen en mythen die ons dwarsbomen en de kwetsbare balans tussen vergeven en vergeten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 januari 2022 @ 21:35:55 #253
370431 drakin
vurig typje
pi_203116357
Tijd voor een nieuwe serie

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_203124065
Halverwege in deze. Had gedacht dat het niets voor mij zou zijn, met goden en dat soort dingen, maar ik vind het prachtig O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 10 januari 2022 @ 14:03:07 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203124521
Op de e-reader:


Fysiek boek op het nachtkastje:

Blij dat ik daar de vertaling van heb, want je merkt wel dat het een boek uit 1902 is (ondanks de recente vertaling).
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_203127463
Niet echt lezen, maar voor mij wel heel interessant,

stupidity has become as common as common sense was before
pi_203130769
pi_203142127
quote:
Erg goede keuze. Ik ben net voor de tweede keer aan The Graveyard Book begonnen 😊
  dinsdag 11 januari 2022 @ 17:54:40 #259
370431 drakin
vurig typje
pi_203142298
Geweldige serie, zo goed dat ik aan deel 2 al kan beginnen

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_203143475
'Crossed' van Ally Condie.

Deel 2 van de dystopische 'Matched'-trilogie, geschreven voor jongeren.
Ondanks mijn 'middelbare' leeftijd wil ik deze reeks uitlezen.

Deel 3 heb ik ook al in huis van de bieb!
pi_203149875
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:41 schreef -Momo- het volgende:

[..]
Erg goede keuze. Ik ben net voor de tweede keer aan The Graveyard Book begonnen 😊
Vond het tegenvallen! Was niet voor mij bedoeld dat boek.

En ik ga weer verder met:



[ Bericht 0% gewijzigd door coinchantal op 12-01-2022 15:30:35 (letter) ]
pi_203158294


Boek 2/26
Perfecte lectuur als je ziek in je bed ligt
  woensdag 12 januari 2022 @ 20:03:08 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203159498


Deel 1 uit, nu aan deel 2 van de Baroque Cycle begonnen

quote:
Jack Shaftoe (ook bekend, op verschillende momenten, als Koning van de Vagebonden, L'Emmerdeur, Half-Cocked Jack, Quicksilver, Ali Zaybak, Sword of Divine Fire, en Jack the Coiner is een van de drie primaire fictieve personages in Neal Stephenson's 2.686-pagina's, Clarke Award-winnende epische trilogie, The Baroque Cycle.

Geboren in 1660 in een arm Londens gezin, wordt Jack, de jongste van drie halfbroers, op vijfjarige leeftijd modderleeuwerik, maar verlaat deze toen gebruikelijke criminele onderneming kort daarna wanneer zijn oudste halfbroer Dick verdrinkt tijdens een mislukte overval op een Nederlandse galjoot in de Theems. Na enkele jaren te hebben gewerkt als een geïmproviseerde assistent van mannen die op het punt stonden te worden opgehangen door Jack Ketch aan de Treble Tree in Tyburn, verlaat Jack Engeland om een zwerver te worden op het vasteland van Europa. Een groot deel van The Baroque Cycle betreft Jacks avonturen in (onder andere havens-van-aanloop) Engeland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, De Barbarijse Kust, Egypte, India, Japan, de Filippijnen, en Mexico tussen de jaren 1683 en 1714.

In zijn recensie van 2004 van The Confusion noemde The Guardian het personage van Jack Shaftoe "magnificent ... a swashbuckling hero with a foul mouth and few morals."[5] The Village Voice heeft een van de meer gebruikte fictionele scheldwoorden om Shaftoe te beschrijven, l'emmerdeur, vertaald als "he who fucks shit up."[6]

Shaftoe is tot zijn latere jaren analfabeet en lichtelijk krankzinnig, omdat hij syfilis heeft opgelopen in een tijd dat die nog niet te behandelen was. Toch wordt hij door Stephenson afgeschilderd als een gedurfde, charismatische, slimme en vindingrijke man. Hoewel hij bezeten is door een bijna ziekelijke impulsiviteit, door zijn broer Bob "De Imp van de Perverse" genoemd, vertoont Jack ook een verrassend vermogen tot loyaliteit, barmhartigheid, en zelfs, op sommige momenten, sentimentaliteit.

Gedurende de vierenvijftig jaar van de Europese geschiedenis die door The Baroque Cycle gevolgd wordt, houdt Jack slechts van één vrouw, Eliza de la Zeur, de geredde harem-slavin die Engelse Hertogin/Franse Gravin werd (hoewel Jack begin jaren 1680 twee kinderen verwekt, Danny en Jimmy, bij de Ierse Mary Dolores Partry, die kort daarna sterft). Een groot deel van de periode tussen 1683 en 1714 vecht Jack voor zijn leven of probeert hij, op grote afstand, de liefde en het respect van Eliza te verdienen; vaak vallen deze pogingen samen. Zijn heldendaden aan het eind van de 17e eeuw/begin van de 18e eeuw als straatjongen, huursoldaat, vagebond, loopjongen, koopman, galeislaaf, piraat, kleine despoot, spion, munthandelaar en terrorist in dienst van koning Lodewijk XIV vormen in de wereld van Stephensons epos niet alleen het onderwerp van een groot deel van de eigenlijke tekst, maar ook van populaire picareske romans die door verschillende personages in het verhaal worden gelezen.

Shaftoe is een verre voorvader van een aantal personages uit Stephensons eerdere roman Cryptonomicon, waaronder Bobby Shaftoe, Douglas MacArthur Shaftoe, America "Amy" Shaftoe, Marcus Aurelius Shaftoe, Robin Shaftoe, en vermoedelijk ook de mysterieuze "Uncle Jack" Shaftoe.

Wikipedia
pi_203175233


[ Bericht 8% gewijzigd door coinchantal op 13-01-2022 20:22:10 (editie) ]
pi_203196854


Ik ben benieuwd of ik het helemaal uit lees, ik heb een terugkerende nachtmerrie gekregen van een van zijn boeken. Hij schrijft alleen zo geweldig mooi.
pi_203199268


pi_203202122
De openbaringen van Riyria 1 - Het koningscomplot - Michael J. Sullivan



quote:
Geen kwade geesten die verslagen moeten worden, geen weeskind met een bijzondere gave. Twee gewone mannen op de verkeerde plek, op het verkeerde tijdstip. Hoewel, gewoon...? De aartsschelmen Rolf Molenbeek en Hadriaan Zwartwater verdienen namelijk een aardige duit met het uitvoeren van gevaarlijke opdrachten, voor iedereen die zich hun diensten kan veroorloven. Zullen ze een feilloze manier weten te vinden om zich uit de nesten te werken als ze onder valse voorwendselen betrokken raken bij een samenzwering om de koning te vermoorden? Of zal het deze keer anders uitpakken? Fataal? Geheel op eigen kracht wist het aanstormende fantasy-talent Michael J. Sullivan via het internet naam te maken. Inmiddels wedijveren uitgevers wereldwijd in het binnenhalen van de vertaalrechten van zijn veelgeprezen Openbaringen van Riyria. Centraal in deze verhalen staat het weergaloze roversduo Rolf Molenbeek en Hadriaan Zwartwater; onweerstaanbare dieven die in ruil voor een flinke zak goud elke klus aannemen.
Jaren geleden ooit een mislukte poging gedaan om "In de ban van de ring" van Tolkien te lezen, sindsdien het fantasy genre nooit meer aangeraakt. Tot nu dus. Het Koningscomplot leest lekker weg, het is toch vooral een avonturenroman waar het buitennatuurlijke (gelukkig) beperkt blijft. Smaakt naar meer.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:12:11 #268
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203202188
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:08 schreef TargaFlorio het volgende:
De openbaringen van Riyria 1 - Het koningscomplot - Michael J. Sullivan

[ afbeelding ]
[..]
Jaren geleden ooit een mislukte poging gedaan om "In de ban van de ring" van Tolkien te lezen, sindsdien het fantasy genre nooit meer aangeraakt. Tot nu dus. Het Koningscomplot leest lekker weg, het is toch vooral een avonturenroman waar het buitennatuurlijke (gelukkig) beperkt blijft. Smaakt naar meer.
Heb de boeken vroeger met veel plezier gelezen. Tolkien moest ik het ook tegen afleggen. Kwam er gewoon niet goed doorheen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 januari 2022 @ 09:24:39 #269
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_203215978


Bijna uit. Nooit gedacht dat een Russische pil van 150 jaar oud je zo mee kan sleuren.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 16 januari 2022 @ 09:45:57 #270
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203216228
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Heb de boeken vroeger met veel plezier gelezen. Tolkien moest ik het ook tegen afleggen. Kwam er gewoon niet goed doorheen.
Lord of the rings en Dune, viel me altijd op hoe trots mensen waren die ze helemaal uit hadden gelezen.
  zondag 16 januari 2022 @ 09:54:47 #271
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203216301
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Lord of the rings en Dune, viel me altijd op hoe trots mensen waren die ze helemaal uit hadden gelezen.
Dat is me bij Dune ook niet gelukt. Mijn zus stuurde me toen als zenet uit kwamen, nieuwe sf pockets vanuit Canada. Dus ik las het 1ste boek in t engels. De volgende vond ik in t Nederlands niks aan. En volgens mij lag dat niet alleen aan de taal. :P
Tolkien boeit me gewoon niet. Ook de films niet. Teveel hokus spokus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 januari 2022 @ 10:32:17 #272
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203216741
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat is me bij Dune ook niet gelukt. Mijn zus stuurde me toen als zenet uit kwamen, nieuwe sf pockets vanuit Canada. Dus ik las het 1ste boek in t engels. De volgende vond ik in t Nederlands niks aan. En volgens mij lag dat niet alleen aan de taal. :P
Tolkien boeit me gewoon niet. Ook de films niet. Teveel hokus spokus.
Ik vertelde een vriend van me dat ik LotR niet de beste film aller tijden vond, man man man wat was die beledigd.
Mensen die film en opvoeringskunsten gestudeerd hadden, hun spijkerbroeken volgepuddingt over LotR kregen bijna schuim op de lippen toen ik ze wees op de vele technische mankementen, zoals slechte belichting, kleur correctie, etc, Hoe durfde ik Peter Jackson zo af te vallen.
  zondag 16 januari 2022 @ 10:33:35 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203216761
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 23:49 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben benieuwd of ik het helemaal uit lees, ik heb een terugkerende nachtmerrie gekregen van een van zijn boeken. Hij schrijft alleen zo geweldig mooi.
Ik heb "Het lot van de familie Meijer" nog liggen op mijn stapel nog niet gelezen boeken. Toch maar eens aan beginnen; hopelijk niet de bron van jouw terugkerende nachtmerrie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203218171
Ik kan Tolkien wel waarderen. Al vind ik The Hobbit als verhaal wel een stuk leuker dan LOTR. LOTR is soms een beetje te traag en langdradig.

Van de week begonnen in The Shadow Moth van Francesca Gibbons: heer erg leuk boek! Wel een kinderboek, maar het is een goed verhaal en leest als een trein. Bovendien zijn de tekeningen van Chris Riddell en dat is mijn favoriete illustrator:)

  Beste/leukste mod 2022 zondag 16 januari 2022 @ 13:02:41 #275
319979 Fok-it
All is well
pi_203218916
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 09:24 schreef Quotidien het volgende:
[ afbeelding ]

Bijna uit. Nooit gedacht dat een Russische pil van 150 jaar oud je zo mee kan sleuren.
Dat had ik bij Anna Karenina.

Karamazov kwam ik in eerste instantie in ieder geval niet doorheen, maar wellicht in de toekomst weer poging wagen :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')