abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202117651
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
pi_202117666
@Cinderelladreamer tweede keer covid binnen een half jaar, ondanks dubbel vaxx.

Altijd tegen mij.
pi_202117680
Prima FIPO voor een positiviteitstopic.
pi_202117700
quote:
9s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:25 schreef Wereldgozer het volgende:
@:cinderelladreamer tweede keer covid binnen een half jaar, ondanks dubbel vaxx.

Altijd tegen mij.
Da's wel naar inderdaad, sterkte en beterschap!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 21:31:44 ]
pi_202117941
quote:
9s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:25 schreef Wereldgozer het volgende:
@:cinderelladreamer tweede keer covid binnen een half jaar, ondanks dubbel vaxx.

Altijd tegen mij.
Hopelijk niet of nauwelijks klachten.
pi_202118295
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hopelijk niet of nauwelijks klachten.
Was dat maar zo..
pi_202118399
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:23 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Was dat maar zo..
:{ sterkte!
pi_202118431
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:23 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Was dat maar zo..
Heb je onderliggend lijden? Verzwakt immuunsysteem ofzo?
Alpha kenny one
pi_202118646
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:31 schreef falling_away het volgende:

[..]
Heb je onderliggend lijden? Verzwakt immuunsysteem ofzo?
Niet dat ik ooit heb geweten :{. Gezonde 30er.

@Lenny_Leonard ik word gedemoniseerd
pi_202118704
De coronavaccins werken nog altijd erg goed: dit weten we over de effectiviteit. Dat klinkt positief!

https://www.nu.nl/coronav(...)e-effectiviteit.html
  woensdag 10 november 2021 @ 23:06:19 #11
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202118931
Ik ben dubbel over de maatregelen. Enerzijds ben ik blij dat het vooralsnog meevalt; anderzijds ben ik bang dat ze weinig zoden aan de dijk zullen zetten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202118958
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:43 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Niet dat ik ooit heb geweten :{. Gezonde 30er.

@:lenny_leonard ik word gedemoniseerd
Wel beetje dikkig toch? @Caland
pi_202118970
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Wel beetje dikkig toch? @:caland
Zeg, denken jullie eraan dat dit het positiviteitstopic is??
  woensdag 10 november 2021 @ 23:11:31 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202118982
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Zeg, denken jullie eraan dat dit het positiviteitstopic is??
Precies. Dikschamen doen jullie maar ergens anders. :W
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202119098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:06 schreef Federer-fan het volgende:
Ik ben dubbel over de maatregelen. Enerzijds ben ik blij dat het vooralsnog meevalt; anderzijds ben ik bang dat ze weinig zoden aan de dijk zullen zetten.
Het echte probleem ligt bij de ziekenhuizen/personeel. Dat was voor corona door forse bezuinigingen al een probleem, maar nu loopt er ook nog personeel weg vanwege burnout/te weinig salaris en wordt er op die manier ook geen moeite gedaan om nieuwe zorgmedewerkers te motiveren. Dan kan je nog zoveel maatregelen invoeren en/of proberen de vaccinaties op te krikken....het zorgprobleem blijft zolang je daar niks mee doet....
pi_202120764
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het echte probleem ligt bij de ziekenhuizen/personeel. Dat was voor corona door forse bezuinigingen al een probleem, maar nu loopt er ook nog personeel weg vanwege burnout/te weinig salaris en wordt er op die manier ook geen moeite gedaan om nieuwe zorgmedewerkers te motiveren. Dan kan je nog zoveel maatregelen invoeren en/of proberen de vaccinaties op te krikken....het zorgprobleem blijft zolang je daar niks mee doet....
De zorg is inderdaad te veel uitgekleed. Eens.
Maar landen waar dat niet is gebeurd gaat het nou niet echt veel beter mee hoor.
pi_202121610
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:06 schreef Federer-fan het volgende:
Voor mij is het ook dubbel. Zeker omdat bepaalde maatregelen wellicht andere maatregelen voorkomen. Er wordt nu bijvoorbeeld gesproken over de 2G mogelijkheid of sluiten van bioscopen en theaters. Daar heb ik moeite mee, zeker omdat ik denk dat theater en bioscoop niets bijdragen, maar als dit voorkomt dat scholen dicht moeten dan heb ik een stuk minder moeite mee.

Zelf denk ik dat de onderliggende boodschap van het OMT wel duidelijk en terecht is, we moeten het aantal contactmomenten binnen verkleinen. Dat is namelijk waar het fout gaat, waar mensen binnen bij elkaar komen besmetten we elkaar.

Als ik de hele situatie bekijk dan zou ik, als ik de overheid was, de volgende maatregelen nemen morgen en het vervolgens eerst maar eens tot 1 december aankijken:
1) Binnen evenementen verbieden, ik denk dan aan dansfeestjes (natte horeca) en congressen e.d.
2) Theater en bioscoop beperken tot 60% van de capaciteit
3) Café en restaurants verplicht placeren en beperken tot 75% van de capaciteit
4) Thuiswerken advies strakker zetten

Buitenlocaties zou ik, met CTB, vooral openlaten. Denk dan aan stadion, dierentuin en pretpark. Enerzijds omdat vermaak belangrijk is voor draagvlak en anderzijds omdat we weten dat er buiten amper iets gebeurd. Zeker als je CTB gebruikt.

CTB zou ik overigens met plezier uitgebreid zien worden. Niet om de reden die jullie denken, want jullie weten ook dat ik het liever kwijt dan rijk ben. Ik ben er echter ondertussen van overtuigd dat CTB ons heel veel dagelijkse positieve testen oplevert. En dat zie ik als positief, deze gevallen zouden we anders niet gevonden hebben. Alles wat we vinden kunnen we op handelen, en dat is precies wat er nodig is. Al zou ik niet zo goed weten waar we nog meer CTB zouden kunnen inzetten, winkels lijkt mij dan weer een stap te ver.
pi_202121730
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het zorgprobleem ligt wel onder de aandacht, maar het is niet enkel het verleden wat ons dwarszit. Op dit moment is er een schrijnend tekort aan mensen in het algemeen, diverse instanties geven zelfs aan dat ze nu geen boosterprik kunnen zetten omdat er geen personeel is. Er is een schreeuwend tekort aan handjes.

Ik denk dat er wel degelijk iets gedaan is en wordt om ons zorgpersoneel te belonen. Vorig jaar kregen ze netto 1000 euro en deze maand netto 380 euro. Het is maar een druppel op een gloeiende plaat, maar het laat echt wel waardering zien wat mij betreft.

Dat we iets aan de zorg moeten doen, dat lijkt mij duidelijk. Zover ik weet wordt er op dit moment personeel opgeleid, maar dat duurt 2-6 jaar voor deze aan het bed staan. Daar kan je heel weinig aan doen, je kan een opleiding misschien een half jaar inkorten maar dat is het dan ook wel.

Het zou misschien een optie zijn om meer met Duitsland samen te werken. Daar hebben ze een overschot aan bedden wat ze veel geld kost. Misschien moeten we enkele ziekenhuizen in de grensstreek huren (dus inclusief personeel) en dan het LCPS veel meer Corona patiënten die kant op laten sturen. Dan ontlast je in Nederland de reguliere zorg, je hebt snel bedden en handjes en voor Duitsland is het voordeel dat hun gigantische zorgkosten door lege bedden wat gedrukt worden.
pi_202121745
OMT adviseert festivals, evenementen, bioscoop en theaters twee weken te sluiten.

Gelukkig laten ze de pretparken, dierentuinen en andere buitenlocaties nog wel met rust.
pi_202121835
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:07 schreef Oliver23 het volgende:
OMT adviseert festivals, evenementen, bioscoop en theaters twee weken te sluiten.

Gelukkig laten ze de pretparken, dierentuinen en andere buitenlocaties nog wel met rust.
Zoals ik hier net boven aangeef, festivals en evenementen snap ik. Bioscoop en theater echt nonsens, gebeurd niets daar. Eventueel wel wat doen aan de groepsgrootte om het risico verder te verkleinen.

Buitenlocaties vooral afblijven. Het draagvlak is al minimaal, het laatste wat je wil is dit helemaal wegslaan.

Om een voorbeeld te geven. Mijn partner is vrij strict mbt de regels. Als iets niet mag, dan mag het niet en gebeurd het niet. Nu dreigt er voor het 2e jaar op rij een vuurwerkverbod. Vuurwerk is iets wat ons beiden erg kan bekoren, vorig jaar hebben we hier met tegenzin gehoor aan gegeven. We snapten dat het moest, dus we werkten mee. Maar dit jaar is het heel simpel, vuurwerkverbod of niet: wij steken af. In plaats van de gebruikelijke tegenwerpingen van mijn partner was het heel simpel dit jaar, boeiend wat de overheid besluit.

Dit geeft wat mij betreft aan dat het draagvlak echt heel minimaal is. Als de overheid nu een stap te ver gaat, dan komen er grote problemen. De protesten elk weekend zwellen aan, waar er voorheen 15 verdwaalde wappies rondliepen zie je nu elke week meer mensen komen. Mensen die in tegenstelling tot die 15 wappies wél in Corona geloven, maar helemaal klaar zijn met het beleid.
pi_202122023
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zoals ik hier net boven aangeef, festivals en evenementen snap ik. Bioscoop en theater echt nonsens, gebeurd niets daar. Eventueel wel wat doen aan de groepsgrootte om het risico verder te verkleinen.

Buitenlocaties vooral afblijven. Het draagvlak is al minimaal, het laatste wat je wil is dit helemaal wegslaan.

Om een voorbeeld te geven. Mijn partner is vrij strict mbt de regels. Als iets niet mag, dan mag het niet en gebeurd het niet. Nu dreigt er voor het 2e jaar op rij een vuurwerkverbod. Vuurwerk is iets wat ons beiden erg kan bekoren, vorig jaar hebben we hier met tegenzin gehoor aan gegeven. We snapten dat het moest, dus we werkten mee. Maar dit jaar is het heel simpel, vuurwerkverbod of niet: wij steken af. In plaats van de gebruikelijke tegenwerpingen van mijn partner was het heel simpel dit jaar, boeiend wat de overheid besluit.

Dit geeft wat mij betreft aan dat het draagvlak echt heel minimaal is. Als de overheid nu een stap te ver gaat, dan komen er grote problemen. De protesten elk weekend zwellen aan, waar er voorheen 15 verdwaalde wappies rondliepen zie je nu elke week meer mensen komen. Mensen die in tegenstelling tot die 15 wappies wél in Corona geloven, maar helemaal klaar zijn met het beleid.
Heb eind november de winter Efteling met het gezin op de agenda staan. Als ze dit gaan schrappen, word ik boos.
pi_202122101
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:20 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Heb eind november de winter Efteling met het gezin op de agenda staan. Als ze dit gaan schrappen, word ik boos.
Ik heb 18 december Charlie Lownoise & Mental Theo in de agenda staan. Zou eerst april 2020 plaatsvinden, toen oktober 2020 en toen rigoureus verschoven naar december 2021 onder het mom van "dan zal het allemaal wel weer kunnen".

Ik denk niet dat het doorgaat ;)
pi_202122111
Het zou dan wel fijn zijn als ze ook weer steunmaatregelen instellen... ons bedrijf is afhankelijk van feestjes. We hadden net hoop dat er in december weer wat bedrijfsfeesten enzo zouden zijn, maar dat gaat zo natuurlijk niet...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_202122177
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
Het zou dan wel fijn zijn als ze ook weer steunmaatregelen instellen... ons bedrijf is afhankelijk van feestjes. We hadden net hoop dat er in december weer wat bedrijfsfeesten enzo zouden zijn, maar dat gaat zo natuurlijk niet...
Dat zou echt balen zijn ja als één en ander weer dicht gaat / blijft rond de feestdagen. Ik hoop voor een ieder dat dat niet zal gebeuren.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202122363
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
Hoewel ik het maximaal ruk vind dat jullie wederom de sjaak zijn, denk ik wel dat het de enige weg is. Er zal toch ergens iets moeten gebeuren om het aantal besmettingen omlaag te krijgen, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens kunnen zijn in Nederland.

Ik neem aan dat er wel gewoon steun geregeld wordt, want het zou belachelijk zijn als het enkel geven zou zijn. Ik hoop ook dat er gekeken wordt of personeel uit jullie sector ingezet kan worden bij de GGD als ze dat willen, hopelijk versnelt dat de mogelijkheden van de GGD (meer testen, meer prikken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')