Da's wel naar inderdaad, sterkte en beterschap!quote:Op woensdag 10 november 2021 21:25 schreef Wereldgozer het volgende:
@:cinderelladreamer tweede keer covid binnen een half jaar, ondanks dubbel vaxx.
Altijd tegen mij.
Hopelijk niet of nauwelijks klachten.quote:Op woensdag 10 november 2021 21:25 schreef Wereldgozer het volgende:
@:cinderelladreamer tweede keer covid binnen een half jaar, ondanks dubbel vaxx.
Altijd tegen mij.
Was dat maar zo..quote:Op woensdag 10 november 2021 21:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hopelijk niet of nauwelijks klachten.
Niet dat ik ooit heb gewetenquote:Op woensdag 10 november 2021 22:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Heb je onderliggend lijden? Verzwakt immuunsysteem ofzo?
Wel beetje dikkig toch? @Calandquote:Op woensdag 10 november 2021 22:43 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Niet dat ik ooit heb geweten. Gezonde 30er.
@:lenny_leonard ik word gedemoniseerd
Zeg, denken jullie eraan dat dit het positiviteitstopic is??quote:Op woensdag 10 november 2021 23:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel beetje dikkig toch? @:caland
Precies. Dikschamen doen jullie maar ergens anders.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Zeg, denken jullie eraan dat dit het positiviteitstopic is??
Het echte probleem ligt bij de ziekenhuizen/personeel. Dat was voor corona door forse bezuinigingen al een probleem, maar nu loopt er ook nog personeel weg vanwege burnout/te weinig salaris en wordt er op die manier ook geen moeite gedaan om nieuwe zorgmedewerkers te motiveren. Dan kan je nog zoveel maatregelen invoeren en/of proberen de vaccinaties op te krikken....het zorgprobleem blijft zolang je daar niks mee doet....quote:Op woensdag 10 november 2021 23:06 schreef Federer-fan het volgende:
Ik ben dubbel over de maatregelen. Enerzijds ben ik blij dat het vooralsnog meevalt; anderzijds ben ik bang dat ze weinig zoden aan de dijk zullen zetten.
De zorg is inderdaad te veel uitgekleed. Eens.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het echte probleem ligt bij de ziekenhuizen/personeel. Dat was voor corona door forse bezuinigingen al een probleem, maar nu loopt er ook nog personeel weg vanwege burnout/te weinig salaris en wordt er op die manier ook geen moeite gedaan om nieuwe zorgmedewerkers te motiveren. Dan kan je nog zoveel maatregelen invoeren en/of proberen de vaccinaties op te krikken....het zorgprobleem blijft zolang je daar niks mee doet....
Voor mij is het ook dubbel. Zeker omdat bepaalde maatregelen wellicht andere maatregelen voorkomen. Er wordt nu bijvoorbeeld gesproken over de 2G mogelijkheid of sluiten van bioscopen en theaters. Daar heb ik moeite mee, zeker omdat ik denk dat theater en bioscoop niets bijdragen, maar als dit voorkomt dat scholen dicht moeten dan heb ik een stuk minder moeite mee.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:06 schreef Federer-fan het volgende:
Ik ben dubbel over de maatregelen. Enerzijds ben ik blij dat het vooralsnog meevalt; anderzijds ben ik bang dat ze weinig zoden aan de dijk zullen zetten.
Het zorgprobleem ligt wel onder de aandacht, maar het is niet enkel het verleden wat ons dwarszit. Op dit moment is er een schrijnend tekort aan mensen in het algemeen, diverse instanties geven zelfs aan dat ze nu geen boosterprik kunnen zetten omdat er geen personeel is. Er is een schreeuwend tekort aan handjes.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het echte probleem ligt bij de ziekenhuizen/personeel. Dat was voor corona door forse bezuinigingen al een probleem, maar nu loopt er ook nog personeel weg vanwege burnout/te weinig salaris en wordt er op die manier ook geen moeite gedaan om nieuwe zorgmedewerkers te motiveren. Dan kan je nog zoveel maatregelen invoeren en/of proberen de vaccinaties op te krikken....het zorgprobleem blijft zolang je daar niks mee doet....
Zoals ik hier net boven aangeef, festivals en evenementen snap ik. Bioscoop en theater echt nonsens, gebeurd niets daar. Eventueel wel wat doen aan de groepsgrootte om het risico verder te verkleinen.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:07 schreef Oliver23 het volgende:
OMT adviseert festivals, evenementen, bioscoop en theaters twee weken te sluiten.
Gelukkig laten ze de pretparken, dierentuinen en andere buitenlocaties nog wel met rust.
Heb eind november de winter Efteling met het gezin op de agenda staan. Als ze dit gaan schrappen, word ik boos.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zoals ik hier net boven aangeef, festivals en evenementen snap ik. Bioscoop en theater echt nonsens, gebeurd niets daar. Eventueel wel wat doen aan de groepsgrootte om het risico verder te verkleinen.
Buitenlocaties vooral afblijven. Het draagvlak is al minimaal, het laatste wat je wil is dit helemaal wegslaan.
Om een voorbeeld te geven. Mijn partner is vrij strict mbt de regels. Als iets niet mag, dan mag het niet en gebeurd het niet. Nu dreigt er voor het 2e jaar op rij een vuurwerkverbod. Vuurwerk is iets wat ons beiden erg kan bekoren, vorig jaar hebben we hier met tegenzin gehoor aan gegeven. We snapten dat het moest, dus we werkten mee. Maar dit jaar is het heel simpel, vuurwerkverbod of niet: wij steken af. In plaats van de gebruikelijke tegenwerpingen van mijn partner was het heel simpel dit jaar, boeiend wat de overheid besluit.
Dit geeft wat mij betreft aan dat het draagvlak echt heel minimaal is. Als de overheid nu een stap te ver gaat, dan komen er grote problemen. De protesten elk weekend zwellen aan, waar er voorheen 15 verdwaalde wappies rondliepen zie je nu elke week meer mensen komen. Mensen die in tegenstelling tot die 15 wappies wél in Corona geloven, maar helemaal klaar zijn met het beleid.
Ik heb 18 december Charlie Lownoise & Mental Theo in de agenda staan. Zou eerst april 2020 plaatsvinden, toen oktober 2020 en toen rigoureus verschoven naar december 2021 onder het mom van "dan zal het allemaal wel weer kunnen".quote:Op donderdag 11 november 2021 10:20 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Heb eind november de winter Efteling met het gezin op de agenda staan. Als ze dit gaan schrappen, word ik boos.
Dat zou echt balen zijn ja als één en ander weer dicht gaat / blijft rond de feestdagen. Ik hoop voor een ieder dat dat niet zal gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
Het zou dan wel fijn zijn als ze ook weer steunmaatregelen instellen... ons bedrijf is afhankelijk van feestjes. We hadden net hoop dat er in december weer wat bedrijfsfeesten enzo zouden zijn, maar dat gaat zo natuurlijk niet...
Hoewel ik het maximaal ruk vind dat jullie wederom de sjaak zijn, denk ik wel dat het de enige weg is. Er zal toch ergens iets moeten gebeuren om het aantal besmettingen omlaag te krijgen, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens kunnen zijn in Nederland.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
Het zou dan wel fijn zijn als ze ook weer steunmaatregelen instellen... ons bedrijf is afhankelijk van feestjes. We hadden net hoop dat er in december weer wat bedrijfsfeesten enzo zouden zijn, maar dat gaat zo natuurlijk niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |