Dat andere bewoners niet geklaagd hebben kan 3 dingen betekenen: of die zijn niet / minder kritisch (ik ken genoeg mensen die het niet zo nauw nemen met de staat van de verf op de kozijnen. Als ze rot zijn beunen ze er plastic kozijnen in en is het weer goed) of de schoonmaker kwam er bij mevrouw achter dat hij verkeerd te werk ging en heeft zijn werkwijze bij de overige woningen aangepast of die zijn akkoord gegaan met de prutsoplossing die hij mevrouw ook aanbood. De schoonmaker zal ook niet snel zeggen dat de andere bewoners ook geklaagd hadden of dat hij anders wel regelmatig klachten krijgt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 23:07 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg. Sympathieke gast.
En de overige 25 bewoners hebben niet geklaagd!?
Trouwens beits eraf spuiten?
Ik vrees dat haar oplossing is om de relatie meteen te ontbinden.quote:Zijn er bepaalde thema's waar jullie samen niet uit lijken te komen?
* Jullie zijn vastgelopen in bepaalde
reactie-patronen...
* Het lukt jullie niet meer om tot de ander door te
dringen omdat jullie beiden een andere taal lijken
te spreken...
* Jullie hebben beiden het gevoel in de steek
gelaten en/of niet gezien en gehoord te worden...
* Jullie voelen je gekwetst, gefrustreerd,
machteloos, eenzaam of boos door dingen die de
ander (jou aan)gedaan heeft, doet of juist niet
doet...
* Er spelen gevoelens van onder druk gezet of
beperkt te worden en onvrij te zijn binnen de
relatie...
* Jullie voelen je teleurgesteld, gedesillusioneerd en verbitterd over de relatie...
* Jullie merken dat jullie je, bij wijze van zelfbescherming, steeds meer afsluiten voor de ander...
Vond het ook een onsympathiek mens.quote:Op dinsdag 9 november 2021 23:38 schreef livelink het volgende:
Ik zou niet bij mevrouw in relatietherapie gaan.
[..]
Ik vrees dat haar oplossing is om de relatie meteen te ontbinden.
Kinderachtig, ik geef het toe, maar ze kwam echt niet sympathiek over in deze zaak.
Mevrouw had deels gelijk. Mijn gevoel na dit soort zaken is dat de wereld weer wat onvriendelijker is geworden. Verliezer gaat zich voortaan harder en zakelijker opstellen met overal verwijzing naar de algemene voorwaarden en geen coulance meer. Alles in me zegt dat deze zaak met een andere opstelling van mevrouw zonder rechtszaak opgelost had kunnen worden. Maar ja, bewijzen kan ik dat niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mevrouw kwam onsympathiek over, maar ze had wel gelijk. Meneer leek mij wel sympathiek, maar stelde zich volstrekt onzakelijk op. Terecht dat hij grotendeels de zaak verloren heeft.
Ik ben wel benieuwd wat die totale spuitklus nu kostte, waar die 2400 euro op in mindering wordt gebracht.
Maar verwijzen naar de algemene voorwaarden deed hij nu ook al, dus dat is niets nieuws.Dat hij de door hemzelf beschadigde kozijnen "uit coulance" opnieuw had gebeitst had weinig met coulance te maken, want zijn bedrijf was zelf verantwoordelijk voor de schade, en bovendien was zijn herstelwerk van bedroevende kwaliteit.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Mevrouw had deels gelijk. Mijn gevoel na dit soort zaken is dat de wereld weer wat onvriendelijker is geworden. Verliezer gaat zich voortaan harder en zakelijker opstellen met overal verwijzing naar de algemene voorwaarden en geen coulance meer. Alles in me zegt dat deze zaak met een andere opstelling van mevrouw zonder rechtszaak opgelost had kunnen worden. Maar ja, bewijzen kan ik dat niet.
Nee, hij had volgens mij de kozijnen helemaal niet hoeven te herstellen als hij op de juiste manier naar de algemene voorwaarden had verwezen. Zij had dat volgens de voorwaarden moeten afdekken. En hij had zelfs niet aan de klus moeten beginnen voordat hij haar daar nog extra op had gewezen zelfs.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar verwijzen naar de algemene voorwaarden deed hij nu ook al, dus dat is niets nieuws.Dat hij de door hemzelf beschadigde kozijnen "uit coulance" opnieuw had gebeitst had weinig met coulance te maken, want zijn bedrijf was zelf verantwoordelijk voor de schade, en bovendien was zijn herstelwerk van bedroevende kwaliteit.
Hij had zich zeker niet harder hoeven opstellen, maar wel wat zakelijker en professioneler.
Ik zou niet weten waarom er een VVE in het spel moet zijn. Zijn gewoon rijtjeshuizen van het type drive in. Dus parkeren beneden en wonen daarboven.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:39 schreef Sodemieters het volgende:
Wat mij een beetje verbaasde is dat mevrouw überhaupt partij was in deze zaak. Je zou denken dat het onderhoud aan de gevel een zaak van de VvE is - niet van een individuele appartementsbewoner. Kennelijk hebben alle 25 eigenaren echter afzonderlijk een opdracht verstrekt.
Nee tijdens het lokatiebezoek legt ze uit dat er twee units zijn, de middelste laag is van iemand anders.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:15 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom er een VVE in het spel moet zijn. Zijn gewoon rijtjeshuizen van het type drive in. Dus parkeren beneden en wonen daarboven.
Nee, mevrouw gaf bij de bezichtiging aan dat de eerste verdieping wel van haar was, maar de tweede niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:15 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom er een VVE in het spel moet zijn. Zijn gewoon rijtjeshuizen van het type drive in. Dus parkeren beneden en wonen daarboven.
Nee.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:15 schreef JanGroen het volgende:
Hij had gezegd dat de verwijzing naar de algemene voorwaarden niet in de PDF met de offerte stond, maar wel in de mails en ook op de site. Tijdens de zitting had hij ook al aan dat de schade mw. haar eigen schuld was omdat ze niet conform de AV alles had afgedekt. Maar dat was onvoldoende volgens de RR. Daardoor kon de schade hem toegerekend worden. Dus de verweerder had wel degelijk naar de AV verwezen, maar niet op de juiste manier.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, hij had volgens mij de kozijnen helemaal niet hoeven te herstellen als hij op de juiste manier naar de algemene voorwaarden had verwezen. Zij had dat volgens de voorwaarden moeten afdekken. En hij had zelfs niet aan de klus moeten beginnen voordat hij haar daar nog extra op had gewezen zelfs.
Maar de algemene voorwaarden werd niet naar verwezen in de offerte en in de mails en stonden alleen op zijn website vermeld. Dat was te weinig. Zo heb ik de uitspraak tenminste begrepen.
Hij zei inderdaad dat-ie in z'n mails wel naar de AV verwijst, maar Reid zei in z'n uitspraak dat in de aangeleverde mails die verwijzing niet stond.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hij had gezegd dat de verwijzing naar de algemene voorwaarden niet in de PDF met de offerte stond, maar wel in de mails en ook op de site. Tijdens de zitting had hij ook al aan dat de schade mw. haar eigen schuld was omdat ze niet conform de AV alles had afgedekt. Maar dat was onvoldoende volgens de RR. Daardoor kon de schade hem toegerekend worden. Dus de verweerder had wel degelijk naar de AV verwezen, maar niet op de juiste manier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
Als je een boom rustig gaat snioeien dan activeer je de groeiquote:Op dinsdag 16 november 2021 22:28 schreef JanGroen het volgende:
Rare uitspraak: de boom moet ieder jaar voor 20% terug gesnoeid worden.
Eerder zei de boomdeskundige dat de boom was uitgegroeid en dat je een boom kunt doodsnoeien als je er te veel vanaf haalt.
Als een boom niet meer echt groeit en je snoeit steeds 20% weg blijft er na een paar jaar geen boom meer over en snoei je de boom dus alsnog dood.
quote:
Kijk, we hebben weer iemand die problemen heeft met buitenlanders.quote:
Ik heb een paar grote bomen. Wij laten één keer in de drie jaar de bomen keuren. Het hoveniersbedrijf dat deze keuring, de VTA (visual tree assesment https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Visual_tree_assessment), doet bepaalt wat er aan onderhoud gedaan moet en kan worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 23:35 schreef golfer het volgende:
Woningbouwstichting leek mij niet helemaal eerlijk. Beweerden eerst afspraken over onderhoud met Choukod te hebben gemaakt en uiteindelijk waren ze toch bereid om het onderhoud over te nemen. Wilden ook niet op camera in beeld en werden ook niet bij naam genoemd.
Verder een wat dubieuze uitspraak van Reid. Constant snoeien doet zo'n oude boom geen goed.
Omdat ie te beroerd is om iets voor zn buurman te doen !!!!!!!quote:
Alleen met luie flikkers die te beroerd zijn om een ander te helpen!!quote:Op dinsdag 16 november 2021 23:32 schreef golfer het volgende:
[..]
[..]
Kijk, we hebben weer iemand die problemen heeft met buitenlanders.
Waarom benadruk je dan zo dat hij uit het buitenland afkomstig is en (nog)niet zo goed Nederlands spreekt?quote:Op woensdag 17 november 2021 11:11 schreef Snowsquall het volgende:
Alleen met luie flikkers die te beroerd zijn om een ander te helpen!!
Help jij je buurman bij het opruimen van de tuin?quote:Op woensdag 17 november 2021 11:08 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Omdat ie te beroerd is om iets voor zn buurman te doen !!!!!!!
De woningbouw had moeten helpen...... Zo luid de uitspraak ook.quote:Op woensdag 17 november 2021 11:11 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Alleen met luie flikkers die te beroerd zijn om een ander te helpen!!
Ja, als ie fysieke problemen heeft, zoals in dit geval. Jij niet dan??quote:Op woensdag 17 november 2021 13:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Help jij je buurman bij het opruimen van de tuin?
Ook als jouw buurman een gebrekkig Nederlands sprekende man van buitenlandse afkomst is?quote:Op woensdag 17 november 2021 16:43 schreef Snowsquall het volgende:
Ja, als ie fysieke problemen heeft, zoals in dit geval.
quote:Op woensdag 17 november 2021 18:40 schreef Gia het volgende:
Zodra blad buiten de eigen tuin op de grond of op een dak terecht komt, dan is het van de eigenaar van die grond of dat dak. Ik ben niet verantwoordelijk voor de blaadjes van mijn bomen die in andermans tuin vallen.
Ik veeg wel 1 of 2 keer het voetpad aan de achterkant van de tuin, dat doen we voor het huis ook, dus waarom achter niet. Maar er hoeft geen buur te komen zeuren dat ik zijn blaadjes op moet komen ruimen
Ik ook, alhoewel hij zo te zien best een beetje onzeker rijdt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 21:50 schreef monkyyy het volgende:
Op basis van eerste indruk ben ik voor de oude baas
Nou nou, beetje respect hoor. Ooit worden wij ook oud.quote:Op dinsdag 23 november 2021 21:53 schreef matthijst het volgende:
Oud lijk moet niet eens meer autorijden man.
Gvd
Ja, maar hopelijk heeft iemand mij tegen die tijd verteld dat een oud lijk als ik niet meer moet autorijdenquote:Op dinsdag 23 november 2021 21:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nou, beetje respect hoor. Ooit worden wij ook oud.
Het ging goedquote:
Mja, maar die zoon loopt er elke dag te klussen, die neef stalt z'n oldtimer er.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:11 schreef JaneDoe het volgende:
Dus zoon mag daar niet komen maar haar neef die daar ook niet woont wel?
Dan is het probleem wel opgelostquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:11 schreef ddx het volgende:
plottwist, op het eind bij de aftiteling foto van de beste man ?
Blijkbaar.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:11 schreef JaneDoe het volgende:
Dus zoon mag daar niet komen maar haar neef die daar ook niet woont wel?
Doe nou nietquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:11 schreef matthijst het volgende:
Geef die man nog een paar maanden een box, dan komt corona voorbij en klaar.
Ja, dus die staat er straks ook dagelijksquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mja, maar die zoon loopt er elke dag te klussen, die neef stalt z'n oldtimer er.
Binnen, maar die camper past niet in de garage gok ik.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:15 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
Ja, dus die staat er straks ook dagelijks
Heel gek, lijkt mij een gezellige vrouw.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:16 schreef monkyyy het volgende:
Ze is gescheiden? Kan ik me niet voorstellen
Mispoes.quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:54 schreef Gia het volgende:
Kan het nog saaier dan een open and shut case?
Valt onder bedrijfsruimte, geen huurbescherming dus. Eventueel wat extra tijd om het leeg te maken en op te zouten.
Het was wel zo netjes geweest als de vorige eigenaar dat alvast geregeld had.
Huurt er 2 en kocht er 1.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:54 schreef AnneX het volgende:
En je koopt drie garages! Drie!
Een beetje garagebox doet ¤ 10.000
Via google: wat kost een garagebox: Prijs garagebox
Prijzen kunnen erg variëren en starten vanaf ongeveer 10.000 euro. Voor een garagebox met een heel goede ligging, zoals bijvoorbeeld in het centrum van een aantrekkelijke of belangrijke stad, kan de prijs oplopen tot 40 à 50.000 euro.
dd. 23 apr. 2020
D'r ex. Beetje krokant na 14 jaar.quote:Op woensdag 24 november 2021 00:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dan nog. Zou wel willen weten wat voor handel of opslag er stond.
Kwam ook wel erg veel bij:quote:
Hij reed netjes naar buiten.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik ben meer verbaasd dat een man die zo ter been is nog auto mag rijden. Hoe kan dat rijbewijs nu weer verlengd zijn
Rijdt tegen die schutting aan. "Gebeurt anders nooit hoor!"
Zenuwen vanwege de cameraploeg?quote:Op woensdag 24 november 2021 10:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik ben meer verbaasd dat een man die zo ter been is nog auto mag rijden. Hoe kan dat rijbewijs nu weer verlengd zijn
Rijdt tegen die schutting aan. "Gebeurt anders nooit hoor!"
Kan best. Maar nog altijd totaal onverantwoord dat zo iemand nog de openbare weg op mag. Denk maar niet dat die zijn rijbewijs vandaag de dag nog haalt.quote:
Na je 75e jaar moet je elke 5 jaar gekeurd worden voor verlenging van het rijbewijs. Dat gaat via een arts en het CBR. Het verbaast mij ook een beetje dat deze gammele man van 95 jaar toch door die keuring is heen gekomen.quote:Op woensdag 24 november 2021 12:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Kan best. Maar nog altijd totaal onverantwoord dat zo iemand nog de openbare weg op mag. Denk maar niet dat die zijn rijbewijs vandaag de dag nog haalt.
Maar niet met deze aflevering, maar met deze zaak:quote:
Ha ha, dat hekje!quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:24 schreef H_T het volgende:
Mijn hemel wat een lullig hekje in de voortuin
j maar die oude mensen hebben wel gelijkquote:
Kuijer en buurman schutting allebei toch?quote:
over die schutting wel ja maar dat licht...quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
j maar die oude mensen hebben wel gelijk
TL-buizen zijn altijd klachtwaardig. Tenzij werkplaats of zoiets.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:28 schreef Szura het volgende:
Jeetje, wat een oorlogsmisdaad, tl-buizen!
JA dat licht is oude mensne gezeik, maar zo veel licht is wel hinderlijkquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:29 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
over die schutting wel ja maar dat licht...
En dan ook nog in de keuken schijnen! Typisch een ruimte waar je 's nachts geen licht wil hebben omdat het ten koste gaat van je nachtrustquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:28 schreef Szura het volgende:
Jeetje, wat een oorlogsmisdaad, tl-buizen!
ja, daarom rijderSquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:29 schreef H_T het volgende:
[..]
Kuijer en buurman schutting allebei toch?
dat was ie al omdat ie een BMW heeftquote:
Daar zit wat in.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:33 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
dat was ie al omdat ie een BMW heeft
Hebben we de auto van petje al gezien dan? Die andere twee wel, maar de pet dacht ik nog nietquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:33 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
dat was ie al omdat ie een BMW heeft
Of een werkkamp of zoquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:39 schreef monkyyy het volgende:
Dit is het bewijs dat oude mensen gewoon wat te doen moeten hebben. Kan die ouwe niet een tweedehands boot kopen en die lekker restaureren ofzo
Stuur maar naar Oekraïnequote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:39 schreef monkyyy het volgende:
Dit is het bewijs dat oude mensen gewoon wat te doen moeten hebben. Kan die ouwe niet een tweedehands boot kopen en die lekker restaureren ofzo
Goed dat hij dat aan de rechter kan vertellen.quote:
Ja precies het kan, maar laat de rechter daar lekker over gaanquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Goed dat hij dat aan de rechter kan vertellen.
Misschien heeft die oude wel gelijk, maar voorlopig gun ik het hem niet
Het is nu pas duidelijk wat meneer precies zijn probleem isquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:43 schreef matthijst het volgende:
Schakel net in, maar ze kunnen toch ff een zeiltje spannen.
Mogelijk nog met een echte typmachine gedaanquote:
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om dat soort briefjes bij de buren naar binnen te duwenquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:52 schreef Stepperoller het volgende:
De oude zoekt structureel ruzie met stomme briefjes, maar 'dat heb je toch weleens'
Nee is ook idioot en contraproductief.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:53 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om dat soort briefjes bij de buren naar binnen te duwen
Die gaat door tot ie in de oven ligt van zn eigen crematiequote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:02 schreef monkyyy het volgende:
"Het klopt niet"
Op naar een andere manier op zijn gelijk te krijgen
Daarom moet de zoon die ouwe tot de orde roepenquote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:04 schreef Stepperoller het volgende:
Vond het wel een beetje sneu voor de buurvrouw.
idd sneu dat ze met zo'n eigenwijze flikker der oude dag moet slijten.....quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:04 schreef Stepperoller het volgende:
Vond het wel een beetje sneu voor de buurvrouw.
Als zo'n pad 1 meter breed moet zijn en zelfs met de schutting blijft er nog 1 meter 10 over voldoen ze nog steeds aan de eis. Dan kan je daar moeilijk over gaan doen, maar het hoeft nietquote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:06 schreef JanGroen het volgende:
Vreemd dat de verhuurder (woningbouwvereniging) het goed vindt dat een schutting 13 cm over de erfgrens staat. 13 Cm minder breedte in een brandgang / voetpad / achterpad dat van zichzelf al niet overbemeten is, is nog al wat.
Verder knorrige oude mensen die denken dat alles bij het oude blijft. Helaas verandert de omgeving en dat willen ze niet accepteren.
Ik stel voor dat hij dan op Zwitserse wijze gecremeerd wordt.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:03 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Die gaat door tot ie in de oven ligt van zn eigen crematie
Om vervolgens een briefje uit zijn kist te duwen met de klacht dat het vuur zorgt voor extreme warmte en te veel lichtquote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:03 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Die gaat door tot ie in de oven ligt van zn eigen crematie
Zijn BMW was de oorzaak van alles. Die had al eens schade opgelopen toen zijn auto nota bene gewoon aan de straat geparkeerd stond zo begreep ik. Meneer was bang dat zijn auto op zijn eigen oprit weer beschadigd zou raken doordat de schutting van de buurman iets in het pad stond. Daarom is hij zich gaan storen aan een schutting die op de grond van het pad stond, aan het uitzicht dat de schutting ontneemt en aan de rook en verlichting van de andere buurman.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:45 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Even teruggekeken.
Die ouwe is wel zuinig op zMooi hoe dat soort zaken er dan een beetje bijgesleept worden.
Al met al een heerlijke aflevering.
In dit geval is er geen landjepik, alles is immers van de woningbouw.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:06 schreef GereDathan het volgende:
Ik blijf het absurd vinden hoe vaak landje pik door schuttingen toegestaan wordt.
Die hekel aan TL licht snap ik wel, heb ik vroeger ook gehad deze overlast. TL licht is het meest verschrikkelijke licht, fel en heel wit. Hang onder zo’n overkapping of fatsoenlijk licht of dek het af. Zoveel moeite is het niet.
Hout stoken is nogal 1800, echt tijd dat we dat soort onzin verbieden in woonwijken. Je zal maar zo’n tokkie naast je hebben waardoor je ramen en deuren dicht moet houden de hele zomer.
Nee, meneer Schutting heeft een koophuis.quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:47 schreef TjjWester het volgende:
In dit geval is er geen landjepik, alles is immers van de woningbouw.
De woningbouw haalt zijn schouders op.
Je leest niet wat ik zeg. Meneer Schutting heeft een koophuis.quote:Op woensdag 23 maart 2022 20:30 schreef JanGroen het volgende:
Landjepik in de letterlijke zin van het woord is het niet, want de huurhuizen (inclusief het achterliggende pad) hebben geen aparte percelen. De gehele rij huizen met het pad staat op 1 perceel van de woningbouwvereniging. De tuinen zijn slechts “verdeeld” door een heg of schutting.
De schutting stond weliswaar op het pad, maar de woningbouwvereniging (zelfde eigenaar als de tuin van de schutting) vond dit niet dusdanig erg dat het aangepast moest worden. Het pad was nog voldoende breed.
Als het pad een andere eigenaar had gehad als de tuin en deze eigenaar was niet akkoord met de schutting, dan had deze absoluut verplaatst moeten worden. Dan was het wel landjepik geweest.
Reid zegt dat het achterpad en de bijbehorende woning van de wonimgbouw is.quote:Op woensdag 23 maart 2022 21:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je leest niet wat ik zeg. Meneer Schutting heeft een koophuis.
Als het werkelijk één perceel was geweest, had het Kadaster ook niks te meten gehad
De woning van meneer Schutting maakt geen gebruik van het achterpad, die heeft z'n poort direct aan de straat. Met 'bijbehorende woning' zal wel de woning van meneer Vuurtje of meneer Bejaard bedoeld zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Reid zegt dat het achterpad en de bijbehorende woning van de wonimgbouw is.
Het is geen landjepik in de zin van extra land, maar je maakt de poort (waar recht van overpad e.d. op zal rusten) zomaar kleiner. Ik vind het gelijk aan elkaar en beide verwerpelijk.quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In dit geval is er geen landjepik, alles is immers van de woningbouw.
De woningbouw haalt zijn schouders op.
Hoezo toegestaan? Het is een kwestie tussen de twee grondeigenaren, namelijk Schuttingmeneer en de woningbouw. Het is grond van de woningbouw die wordt ingepikt, de woningbouw was in deze zaak geen partij én vindt het geen probleem.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:06 schreef GereDathan het volgende:
Ik blijf het absurd vinden hoe vaak landje pik door schuttingen toegestaan wordt.
Er rust een recht van overpad op, dat is over het algemeen vastgelegd qua maten. En daar mag je dus, mijn inziens, niet overheen bouwen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:35 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hoezo toegestaan? Het is een kwestie tussen de twee grondeigenaren, namelijk Schuttingmeneer en de woningbouw. Het is grond van de woningbouw die wordt ingepikt, de woningbouw was in deze zaak geen partij én vindt het geen probleem.
En de woningbouw zou het heus wel een probleem vinden als het inpikken zodanig is dat het de brandveiligheid oid teniet doet, want dat is wel hun verantwoordelijkheid en dan zouden ze dus actie moeten ondernemen.
Als buurman A vindt dat buurman B grond 'pikt' van buurman C kan een rechter ook niets met de eis van buurman A over andermans grond, want die is geen belanghebbende totdat het echt negatieve invloed heeft op de omgeving/brandveiligheid dat dat gebeurt.
Blijkbaar wel, volgens de jurist/rechter.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:56 schreef GereDathan het volgende:
Er rust een recht van overpad op, dat is over het algemeen vastgelegd qua maten. En daar mag je dus, mijn inziens, niet overheen bouwen.
Blijkbaar voldeed het nog aan de minimale maten voor bijv. brandveiligheid waardoor de woningbouw het geen probleem vond.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er rust een recht van overpad op, dat is over het algemeen vastgelegd qua maten. En daar mag je dus, mijn inziens, niet overheen bouwen.
Klopt, en dat irriteert mij dus mateloos dat dit zomaar kan in Nederland.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, volgens de jurist/rechter.
Bij huur kan zoiets nooit verjaren.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:08 schreef Stepperoller het volgende:
Het kan omdat de belanghebbenden het prima vinden zo.
De woningbouw, als belanghebbende, kan wel degelijk eisen dat die schutting weer volledig op eigen grond komt te staan als ze dat willen en dan krijgen ze van de rechter gelijk zo lang dat niet is verjaard.
Meneer Schutting en de woningcorporatie zijn beiden eigenaren van een kadastraal perceel en huren niet. Maar of dat wel/niet kan was op zich niet relevant voor mijn punt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Bij huur kan zoiets nooit verjaren.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt, en dat irriteert mij dus mateloos dat dit zomaar kan in Nederland.
Gewoon brutaal iets doen, 9 van de 10 keer kom je ermee weg. Volgende keer zet je het hek nog een centimeter of 10 verder en zo breidt je de boel langzaam uit.
En zo lang het door de rechter redelijk en billijk wordt geacht. De kosten van afbreken/verplaatsen moeten wel in verhouding staan tot de overschrijding. Als jouw huis per ongeluk 2 cm op de grond van de buren is gebouwd, zal geen rechter je tot afbraak dwingen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:08 schreef Stepperoller het volgende:
Het kan omdat de belanghebbenden het prima vinden zo.
De woningbouw, als belanghebbende, kan wel degelijk eisen dat die schutting weer volledig op eigen grond komt te staan als ze dat willen en dan krijgen ze van de rechter gelijk zo lang dat niet is verjaard.
Buurmannen.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 11:13 schreef Arcee het volgende:
Wat waren die buurjongens eigenlijk van elkaar?
Precies wat je zegt: buurmannen.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 11:13 schreef Arcee het volgende:
Wat waren die buurjongens eigenlijk van elkaar?
Die schuttingmeneer en die pyromaan woonden toch in 1 huis?quote:
Nee. Elk had een eigen woning.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 13:20 schreef Arcee het volgende:
Die schuttingmeneer en die pyromaan woonden toch in 1 huis?
Ah, juist. Had het begin even gemist en zoals zo vaak als ik niet de hele uitzending mee krijg snap ik er niet alles van.quote:
Nee: schutting meneer woonde op de hoek en petjemeneer naast hem. Hij gaf overlast met fikkie stoken en het TL licht onder z’n overkapping.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 13:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die schuttingmeneer en die pyromaan woonden toch in 1 huis?
Ja, dat begreep ik inmiddels inderdaad.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 21:39 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Nee: schutting meneer woonde op de hoek en petjemeneer naast hem. Hij gaf overlast met fikkie stoken en het TL licht onder z’n overkapping.
Deze aflevering wordt dus vanavond uitgezonden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |