Je leest niet goed.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?
Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?
En dan verwijt je anderen een lakse houding
Jawel. Zie https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk bij antwoordnummers zonder retourlabel track en trace van de afzender. Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen, dus coolblue is verantwoordelijk voor terug zending. Dus ts heeft zijn plicht gedaan
quote:Op dinsdag 9 november 2021 23:12 schreef baskick het volgende:
[..]
Jawel. Zie https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/.
Aangetekende pakketten. Verzekerde post. Niet verzekerde pakketten.quote:Pakketten Aangetekende post*
Post met verzekerservice*
Dus kan je een aangetekend pakket versturen naar een antwoordnummer?quote:Op woensdag 10 november 2021 04:41 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Aangetekende pakketten. Verzekerde post. Niet verzekerde pakketten.
Die wettelijke rente krijg je sowieso nooit. Voor een paar euro gaat niemand naar de rechter namelijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:15 schreef JohanHat89 het volgende:
Wat een waardeloze reactie weer van coolblue, ze lossen nog niks op:
Ik zie dat wij gisteren PostNL hebben gemaild over de uitkomst van dit onderzoek en daar verwacht ik eigenlijk elk moment antwoord van. Je zult dus nog heel eventjes geduld moeten hebben. Wel kan ik je alvast mededelen dat je geen "wettelijke rente" erboven op zult krijgen. De koop is namelijk wettelijk gezien nog niet ontbonden aangezien wij nog niets hebben ontvangen.
Wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen!
Alles voor een glimlach was het toch?quote:Op woensdag 10 november 2021 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die wettelijke rente krijg je sowieso nooit. Voor een paar euro gaat niemand naar de rechter namelijk.
Ik heb al 2x een conflict gehad met cb over retouren. Ik heb het in beiden gevallen opgegeven. De energie en kosten van een rechtzaak wogen bij mij niet op tegen de schade.
Je krijgt nog betere reacties van een muur dan van cb.
Software die ik zonder zegel ontvangen heb maar wou retourneren. Die werd afgewezen ivm het onbreken van een zegel.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:35 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Alles voor een glimlach was het toch?
Nou. Ze laten zich weer eens van een slechte kant zien. Wat had jij dan voor problemen met coolblue?
Alsof deze case dan zo te winnen valt???quote:Op woensdag 10 november 2021 15:58 schreef Bottomleftone het volgende:
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
T&T is bewijs van verzending.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:15 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
track en trace is bewijs met verzendbewijs.
Mijn ervaring is dat die jou een standaardbrief sturen die je zelf specifiek moet maken en dan 2 weken moet wachten.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:40 schreef Lienekien het volgende:
Heeft nog niemand gevraagd of je een rechtsbijstandverzekering hebt?
Cb lacht een deurwaarder uit en de deurwaarder stuurt jou dan een rekening.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:58 schreef Bottomleftone het volgende:
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
Klopt, een tt is leuk maar de ontvanger kan zeggen dat het pakket leeg was of gevuld met kranten.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:09 schreef FF het volgende:
[..]
T&T is bewijs van verzending.
Het is geen bewijs van wat je verzonden hebt.
Het zou zomaar een lege doos kunnen zijn geweest...
Je kan even de T&T opzoeken bij PostNL en dan kijken welk gewicht daar bij staat.
Als daar een erg afwijkend gewicht staat, dan is er iets mis met de inhoud.
Zo ook ooit gehad met een laptop die door de winkel naar de leverancier teruggezonden werd.
Gewicht was veel te laag, bleek de uit het pakket gehaald te zijn.
Ik ben het met je eens maar in de praktijk werkt dit niet zo. Heb al veel vaker gelezen dat pakketjes tijdens het retouren zoek zijn geraakt en dat dat de verzender (en niet de opdrachtgever/verkoper) verantwoordelijk is voor een pakket. En let wel, ook aangetekende pakketten zijn niet of nauwelijks verzekerd tegen vermissing.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:40 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nuquote:Op woensdag 10 november 2021 16:52 schreef SolidasRock het volgende:
@:TS of hier een wetgeving is overtreden weet ik niet. Maar je hebt dat pakketje geretourneerd per 21 Oktober en zit heel erg achter de terugbetaling aan en hebt nu al binnen 3 weken verschillende wegen bewandeld hebt om dit voor mekaar te krijgen.
Hypothetisch gezien, als dit al ooit een juridisch gevecht gaat worden, hoe zal de rechter vinden dat je vrij veel haast had en dat het nu vanwege Coronabeperkingen en of ziekteverzuim en of onderbezetting en aankomende feestdagen je misschien meer geduld had moeten tonen?
Mja, ik snap je. Ergens vind ik wel bewonderenswaardig dat je gewoon een deurwaarder in hebt geschakeld.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:54 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nu
Je punt is? TS is een narcist?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Het loopt trouwens wel ontzettend in de gaten dat het een klein, vast groepje users is dat op een bepaalde manier reageert in dit type topics. Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat TS zichzelf veelvuldig prijst en aanmoedigt.
Ik weet niet wat iemand beweegt om zo te handelen op een forum.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:39 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Je punt is? TS is een narcist?
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:49 schreef JohanHat89 het volgende:
Ik heb een deurwaarder in armen genome, wilde dit gisteren al doen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |