Waar zijn ze dan? 100.000 die niet meer functioneren, dat zou je toch moeten merken.quote:Op maandag 8 november 2021 22:40 schreef chratnox het volgende:
100.000 patiënten met long-Covid zegt Jinek net.
Komt het weer terug?
Daarom is er overal zo moeilijk aan personeel te komen denk ik.quote:Op maandag 8 november 2021 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waar zijn ze dan? 100.000 die niet meer functioneren, dat zou je toch moeten merken.
Ik snap op zich wel wat je bedoelt en is zeker zo. Maar tegelijkertijd, 'de zorg' is niet een abstracte entiteit. Dat zijn mensen, die dan andere mensen moeten weigeren en keihard voor hun neus zien sterven en andere vreselijk lijden moeten zien doormaken.quote:Op maandag 8 november 2021 22:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oke niet gewoon. Maar het kán een keuze zijn. Ik wil maar aangeven dat het geen gegeven is dat de zorg tegen elke prijs overeind gehouden moet worden.
Hoe langer de crisis duurt, hoe zwaarder de andere belangen zullen gaan wegen.
Omdat ze aan het paniekvoetballen zijn. Al weken.quote:Op maandag 8 november 2021 22:42 schreef Za het volgende:
Serieuze vraag.
Nog 59 vrije IC bedden, over 3-4 dagen 0 vrije IC bedden.
Is dit de bedoeling, moet het hierop aankomen, het lijkt er op. Waarom stuurt de overheid aan op deze situatie?
Dat zal natuurlijk vast niet te maken hebben met sectoren die gesloten waren en mensen die daar dus niet meer willen werken omdat ze geen baanzekerheid kunnen bieden.quote:Op maandag 8 november 2021 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom is er overal zo moeilijk aan personeel te komen denk ik.
Hoe kom je aan 59 vrije IC bedden?quote:Op maandag 8 november 2021 22:42 schreef Za het volgende:
Serieuze vraag.
Is dit de bedoeling, moet het hierop aankomen, het lijkt er op. Waarom stuurt de overheid aan op deze situatie?
Ja dat bedoelde ik met maak het eens expliciet. Is namelijk altijd makkelijk roepen, dat soort dingen.quote:Op maandag 8 november 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap op zich wel wat je bedoelt en is zeker zo. Maar tegelijkertijd, 'de zorg' is niet een abstracte entiteit. Dat zijn mensen, die dan andere mensen moeten weigeren en keihard voor hun neus zien sterven en andere vreselijk lijden moeten zien doormaken.
Dat, in Nederland... Schandalig
Nee, al die mensen hebben long-Covidquote:Op maandag 8 november 2021 22:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zal natuurlijk vast niet te maken hebben met sectoren die gesloten waren en mensen die daar dus niet meer willen werken omdat ze geen baanzekerheid kunnen bieden.
De term 'verrader' komt bij me opquote:Op maandag 8 november 2021 19:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nog eerlozer dan een boa als je hier aan mee werkt.
Baanzekerheid is sowieso niet een VVD/CDA/D66 dingetje... corona of niet.quote:Op maandag 8 november 2021 22:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zal natuurlijk vast niet te maken hebben met sectoren die gesloten waren en mensen die daar dus niet meer willen werken omdat ze geen baanzekerheid kunnen bieden.
Dat was niet direct wat ik in gedachten had, maar het zou kunnen. Wie wil er nu niet werken in een sector die geen idee heeft of ze volgende week nog wel open zijn, en volgend jaar nog wel bestaan. En dat liefst tegen minimumloon, want meer vet zit er niet meer op de botten.quote:Op maandag 8 november 2021 22:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Prutsers, daar hadden dus nog 59 planbare operaties kunnen plaatsvinden.quote:Op maandag 8 november 2021 22:42 schreef Za het volgende:
Serieuze vraag.
Het is een schande dat het zo ver is gekomen.quote:Op maandag 8 november 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap op zich wel wat je bedoelt en is zeker zo. Maar tegelijkertijd, 'de zorg' is niet een abstracte entiteit. Dat zijn mensen, die dan andere mensen moeten weigeren en keihard voor hun neus zien sterven en andere vreselijk lijden moeten zien doormaken.
Dat, in Nederland... Schandalig
Met een flexibel contract zodat je zelf als nomade je leven zo kunt indelen als je wiltquote:Op maandag 8 november 2021 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat was niet direct wat ik in gedachten had, maar het zou kunnen. Wie wil er nu niet werken in een sector die geen idee heeft of ze volgende week nog wel open zijn, en volgend jaar nog wel bestaan. En dat liefst tegen minimumloon, want meer vet zit er niet meer op de botten.
Ik denk dat je 'm verkeerd leest.quote:
Dan doen we dat en ga jij dat de mensen vertellen. En de zorgmedewerkers.quote:Op maandag 8 november 2021 22:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is een schande dat het zo ver is gekomen.
Maar tegelijk is het al code zwart. De zorg is al overbelast. Er gaan nu ook mensen dood vanwege uitgestelde operaties, kankerbehandelingen en wat al niet meer. Maar alles draait nu al 1,5 jaar om acute zorg, voornamelijk covid en dat kan je niet eeuwig blijven volhouden. Dat is geen leuke boodschap maar wel de waarheid.
Dus moeten we 17 miljoen mensen jaren laten bloeden om een paar duizend mensen te gaan redden? Ik vind dat we ons dat best mogen afvragen.
Kijk even wat het LCPS meldt voor een idee van de opbouw:quote:
Dat gebeurt wel vakerquote:Op maandag 8 november 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:
Ik vind de manier waarop van Haga bij Jinek aangevallen wordt trouwens niet heel netjes. Laten wel heel duidelijk politieke kleur zien, niet echt onpartijdig op dit moment.
Dit dus. Als rechts politicus moet je wel erg masochistisch zijn om in zo'n talkshow te gaan zittenquote:Op maandag 8 november 2021 22:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel vaker
Was bij Agema van de week ook
Niet mijn politieke keuze maar ze werd gewoon de mond gesnoerd, heel lafjes
Het is niet de bedoeling dat de BOSS bedden in gebruik genomen gaan worden.quote:Op maandag 8 november 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:
Ik denk dat je 'm verkeerd leest.
Er zijn 991 bedden beschikbaar. Op die bedden liggen 477 patiënten die met andere redenen op de IC liggen en 326 coronapatiënten. Daarnaast zijn er 188 bedden vrij voor urgente mogelijke grote situaties.
1050 is de theoretische grens op het moment, maar daar zit wel rek in. Als er 59 patiënten bij komen is het niet ineens vol.
Agema is niet rechtsquote:Op maandag 8 november 2021 22:52 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Dit dus. Als rechts politicus moet je wel erg masochistisch zijn om in zo'n talkshow te gaan zitten
Het is gewoon een idioot en een vijand van volk en natie. Zijn oplossing zojuist NU is : mensen met Corona moeten thuisblijven.quote:Op maandag 8 november 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:
Ik vind de manier waarop van Haga bij Jinek aangevallen wordt trouwens niet heel netjes. Laten wel heel duidelijk politieke kleur zien, niet echt onpartijdig op dit moment.
Ja, maar dan ga je er vanuit dat er verder geen patiënten van de IC af komen.quote:Op maandag 8 november 2021 22:52 schreef Za het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat de BOSS bedden in gebruik genomen gaan worden.
Blijft over nog 59 IC bedden voor Covid danwel non-covid.
In het buitenland ligt het maximeren van de capaciteit die beschikbaar is voor covidzorg ook gewoon op tafel begrijp ik.quote:Op maandag 8 november 2021 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan doen we dat en ga jij dat de mensen vertellen. En de zorgmedewerkers.
Waarom denk je dat ik 'vent' zeg?quote:
Hi Koen!quote:Op maandag 8 november 2021 22:52 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Dit dus. Als rechts politicus moet je wel erg masochistisch zijn om in zo'n talkshow te gaan zitten
Het is een verkozen volksvertegenwoordiger. Net als Baudet (en Agema) is het normaal dat die een podium heeft, hij vertegenwoordigt een deel van de bevolking.quote:Op maandag 8 november 2021 22:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is gewoon een idioot en een vijand van volk en natie. Zijn oplossing zojuist NU is : mensen met Corona moeten thuisblijven.
Zo'n mafketel moet je geen nationaal podium geven. Dom van de redactie.
SP met een hekel aan de EU en moslimsquote:Op maandag 8 november 2021 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op papier nogal links hoor... erg links zelfs.
Een talkshow hoort politiek onafhankelijk te zijn, maar zowel Commerciëlen als publieken zijn dat verre van.quote:Op maandag 8 november 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Hi Koen!
Als je snel genoeg krachtig je verhaal doet krijg je mooi podium. Maar het zijn geen inhoudelijke discussies, gaat op de man en gewoon allemaal eroverheen gillen.
Heel sneu
Als je na een kwartier eromheen lullen als oplossing voor de overbelasting in de zorg alleen aankomt met 'mensen met Corona moeten thuisblijven' ben je gewoon een gekkie. Met 35 miljoen aan pandjes, dat wel.quote:Op maandag 8 november 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is een verkozen volksvertegenwoordiger. Net als Baudet (en Agema) is het normaal dat die een podium heeft, hij vertegenwoordigt een deel van de bevolking.
Als redactie (en zeker als host) hoor je onpartijdig in het gesprek te zitten. Je kan 'm best stevig aan de tand voelen en 'm vragen stellen om te verduidelijken wat hij dan wil bereiken, maar de manier waarop Jinek dit deed was niet zo netjes.
Het is idd maart 2020 en dit overvalt ons compleetquote:Op maandag 8 november 2021 22:58 schreef Elvi het volgende:
Je kunt wel meer bedden neerzetten, maar wie gaat voor die mensen zorgen die erin liggen? IC staat voor Intensive Care. Intensieve zorg. Dus je kunt niet 1 verpleger op 10 bedden zetten. Dan is het geen IC meer en kun je geen IC zorg leveren.
Fijn dat er bedden zijn, maar niemand om ernaast te werken.
Dit dus. Sinds we een kenniseconomie willen zijn wil niemand meer de zorg in maar allemaal manager, econoom of recht studerenquote:Op maandag 8 november 2021 22:58 schreef Elvi het volgende:
Je kunt wel meer bedden neerzetten, maar wie gaat voor die mensen zorgen die erin liggen? IC staat voor Intensive Care. Intensieve zorg. Dus je kunt niet 1 verpleger op 10 bedden zetten. Dan is het geen IC meer en kun je geen IC zorg leveren.
Met een "bed" wordt dan ook alles bedoeld dat nodig is om een patiënt in dat bed te verzorgen. Mensen, apparatuur etc.quote:Op maandag 8 november 2021 22:58 schreef Elvi het volgende:
Kijk even wat het LCPS meldt over dec 2020-januari 2021, ondanks de afschaling lagen er nog immer 400-430 non covid, dus veel verder zal dat niet dalen.quote:Op maandag 8 november 2021 22:49 schreef Tijn het volgende:
Kijk even wat het LCPS meldt voor een idee van de opbouw:
[ afbeelding ]
Er wordt dus sowieso geprobeerd 188 bedden vrij te houden voor rampen. Dat zijn er nu 182. Daarnaast zijn er nog 477 bedden bezet, voornamelijk door mensen die daar 1-2 dagen liggen na operaties. Dat aantal zal de komende weken dalen omdat steeds meer operaties worden afgezegd, net zoals tijdens eerdere golven gebeurde om de instroom aan covidpatiënten aan te kunnen.
Ja logisch, misschien wonen die wel in zijn pandjes.quote:Op maandag 8 november 2021 22:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je na een kwartier eromheen lullen als oplossing voor de overbelasting in de zorg alleen aankomt met 'mensen met Corona moeten thuisblijven' ben je gewoon een gekkie. Met 35 miljoen aan pandjes, dat wel.
Ze is toch lid van de PVV?quote:Op maandag 8 november 2021 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat maakt haar precies rechts?
VVD gonna VVD.quote:Op maandag 8 november 2021 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is idd maart 2020 en dit overvalt ons compleet
Bijzonder he. Terwijl we in juli 2020 al signalen kregen dat er zorgpersoneel uitviel door de hoge druk.quote:Op maandag 8 november 2021 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is idd maart 2020 en dit overvalt ons compleet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |