Nou ja laten we wel wezen, als iedereen die positief is getest in z’n kot blijft, is het gauw gedaan met de uitbraak. In de basisquote:Op maandag 8 november 2021 22:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je na een kwartier eromheen lullen als oplossing voor de overbelasting in de zorg alleen aankomt met 'mensen met Corona moeten thuisblijven' ben je gewoon een gekkie. Met 35 miljoen aan pandjes, dat wel.
Dolf Jansen nu, erger kan het niet, die man luistert niet eensquote:Op maandag 8 november 2021 22:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Als rechts politicus speel je bij zo’n talkshow altijd een uitwedstrijd. Ze zetten er steevast 2-3 woest kijkende BN’ers tegenover die als een soort straftribunaal fungeren en je de les komen lezen.
Wat je er ook van vindt, erg netjes is het niet.
Er is ook geprobeerd de reguliere zorg zoveel mogelijk door te laten gaan, in tegenstelling tot de eerste golf toen echt zo'n beetje de hele IC voor covidzorg werd gebruikt.quote:Op maandag 8 november 2021 23:00 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk even wat het LCPS meldt over januari, ondanks, alle afschaling lagen er nog immer 400 non covid, dus veel verder zal dat niet dalen.
Kuipers (als voorzitter van het LCPS, de partij die op dit moment over de bedden gaat) heeft aangegeven dat er voor een (relatief korte) periode 1350 bemande bedden beschikbaar kunnen komen.quote:Op maandag 8 november 2021 22:58 schreef Elvi het volgende:
Je kunt wel meer bedden neerzetten, maar wie gaat voor die mensen zorgen die erin liggen? IC staat voor Intensive Care. Intensieve zorg. Dus je kunt niet 1 verpleger op 10 bedden zetten. Dan is het geen IC meer en kun je geen IC zorg leveren.
Fijn dat er bedden zijn, maar niemand om ernaast te werken.
De PVV is niet ineens 'rechts' omdat het een ferm anti-immigratiestandpunt heeft.quote:Op maandag 8 november 2021 23:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ze is toch lid van de PVV?
Waar hebben we het hier over?
Straks gaan mensen mij vertellen dat de SP rechts is. Raar punt om over in discussie te gaan.
Vind ik ook. Iedereen moet zijn brood verdienen maar als je mee werkt aan het in stand houden en forceren van de QR maatschappij ben je een eerloze verrader.quote:
Wat vind je van Haga?quote:Op maandag 8 november 2021 23:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vind ik ook. Iedereen moet zijn brood verdienen maar als je mee werkt aan het in stand houden en forceren van de QR maatschappij ben je een eerloze verrader.
Ik stelde geen vragen.quote:Op maandag 8 november 2021 23:01 schreef Tijn het volgende:
Er is ook geprobeerd de reguliere zorg zoveel mogelijk door te laten gaan, in tegenstelling tot de eerste golf toen echt zo'n beetje de hele IC voor covidzorg werd gebruikt.
De IC is hoe dan ook vol, de vraag is wat de verhouding covid / non-covid is.
quote:Op maandag 8 november 2021 23:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik stelde geen vragen.
Er zijn nog 59 IC bedden beschikbaar op dit moment.
quote:Op maandag 8 november 2021 22:42 schreef Za het volgende:
Serieuze vraag.
Nog 59 vrije IC bedden, over 3-4 dagen 0 vrije IC bedden.
Is dit de bedoeling, moet het hierop aankomen, het lijkt er op. Waarom stuurt de overheid aan op deze situatie?
Zijn optreden was niet sterk, zeker. Maar nogmaals, het is niet aan de host van een talkshow die pretendeert een eerlijke dialoog te voeren om hem zo aan te spreken. Als Klaver er aan tafel zou zitten maakt het niet uit wat hij zegt, ze glijden van hun stoel af. Die politieke kleur moet gewoon achterwege blijven in zo'n programma.quote:Op maandag 8 november 2021 22:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je na een kwartier eromheen lullen als oplossing voor de overbelasting in de zorg alleen aankomt met 'mensen met Corona moeten thuisblijven' ben je gewoon een gekkie. Met 35 miljoen aan pandjes, dat wel.
Zeker, het is weer een drama. Vandaar ook de persco.quote:Op maandag 8 november 2021 23:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik stelde geen vragen.
Dit mag wel vaker herhaalt worden. Bij ieder nieuwsbericht. Even zo sterk als de propaganda die op het moment alweer vanuit de pers komt.quote:Op maandag 8 november 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
85% van de bevolking gevaccineerd en in de ziekenhuzen lijken we er slechter dan ooit voor te staan. Waar gaat het mis?
Je ziet dit zo vaak in talkshows ja. Als zo’n Klaver aan tafel zit nodigen ze ook niet iemand uit die zijn plannen finaal aan diggelen slaat op basis van valide argumenten.quote:Op maandag 8 november 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zijn optreden was niet sterk, zeker. Maar nogmaals, het is niet aan de host van een talkshow die pretendeert een eerlijke dialoog te voeren om hem zo aan te spreken. Als Klaver er aan tafel zou zitten maakt het niet uit wat hij zegt, ze glijden van hun stoel af. Die politieke kleur moet gewoon achterwege blijven in zo'n programma.
Schijnheilige opportunistische complotdenker en huisjesmelker is het eerste wat in me op komt. Hoezo?quote:
Nee ik bedoel in de talkshowquote:Op maandag 8 november 2021 23:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Schijnheilige opportunistische complotdenker en huisjesmelker is het eerste wat in me op komt. Hoezo?
Een vraag mbt het beleid dat absent is, niet de verhouding covid non-covid, ik ben op de hoogte in dat opzicht.quote:
Net als de tweede kamer. 5 interrupties per dagquote:Op maandag 8 november 2021 23:18 schreef Za het volgende:
[..]
Een vraag mbt het beleid dat absent is, niet de verhouding covid non-covid, ik ben op de hoogte in dat opzicht.
Of is dit ook weer een vraag.
Nieuwe vaccins zijn vooral ververste vaccins die misschien met andere draagstoffen beter aanslaan en niet zozeer dat ze anders van werkingssamenstelling zijn. Nieuwe vaccins zullen (lang verhaal) geen betere uitwerking geven dan die er nu reeds is.quote:Op maandag 8 november 2021 21:59 schreef THEFXR het volgende:
komen er ook nieuwe vaccins of gaan ze eerst aan de oude voorraden verdienen?
Hij stelt wel goede vragen, die geen echt antwoord krijgen omdat hij zo wordt weggezet.quote:Op maandag 8 november 2021 23:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Schijnheilige opportunistische complotdenker en huisjesmelker is het eerste wat in me op komt. Hoezo?
Extra of tot ?quote:Op maandag 8 november 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kuipers (als voorzitter van het LCPS, de partij die op dit moment over de bedden gaat) heeft aangegeven dat er voor een (relatief korte) periode 1350 bemande bedden beschikbaar kunnen komen.
Jinek had d'r reacties vooraf al bepaald, wat de beste man ook zou zeggenquote:Op maandag 8 november 2021 23:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij stelt wel goede vragen, die geen echt antwoordt krijgen omdat hij zo wordt weggezet.
totaal 1350 IC bedden, inclusief non-Covid.quote:Op maandag 8 november 2021 23:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Extra of tot ?
Momenteel liggen er volgens dashboard 1247 in het ziekenhuis (en daarbij 326 op de IC)
De persco an sich gaat niets aan de situatie veranderen.quote:Op maandag 8 november 2021 23:05 schreef Tijn het volgende:
Zeker, het is weer een drama. Vandaar ook de persco.
Oh ik kijk bijna geen tv, geen idee:)quote:Op maandag 8 november 2021 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee ik bedoel in de talkshow
Dan verbreken we met 87% vaccinatie graad het dagrecord. Inderdaad, waar ging het foutquote:Op maandag 8 november 2021 23:23 schreef Za het volgende:
[..]
De persco an sich gaat niets aan de situatie veranderen.
Vrijdag 17.000 besmettingen en up, geen IC bedden meer vrij. En dan?
Er zijn natuurlijk wel meerdere redenen dat mensen Wybren niet meer serieus nemen.quote:Op maandag 8 november 2021 23:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij stelt wel goede vragen, die geen echt antwoord krijgen omdat hij zo wordt weggezet.
https://lcps.nu/quote:Op maandag 8 november 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
totaal 1350 IC bedden, inclusief non-Covid.
Ik weet het niet.quote:Op maandag 8 november 2021 23:23 schreef Za het volgende:
[..]
nee, want ziekteverzuim gaat dat niet toelaten, ze lopen nu al op hun tandvlees.quote:Op maandag 8 november 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kuipers (als voorzitter van het LCPS, de partij die op dit moment over de bedden gaat) heeft aangegeven dat er voor een (relatief korte) periode 1350 bemande bedden beschikbaar kunnen komen.
Dit is wel een typisch iets van de huidige tijd hoor. Ik heb weinig sympathie voor van Haga, maar zeggen: "Je mening doet er niet toe als kamerlid omdat je x hebt gedaan" terwijl hij voor geen van die dingen veroordeeld is is ook niet heel sjiek.quote:Op maandag 8 november 2021 23:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel meerdere redenen dat mensen Wybren niet meer serieus nemen.
[ twitter ]
Ik denk dat nog een knotsgekke periode nog meer zorgmedewerkers doet beslissen een andere carričre te kiezen.quote:Op maandag 8 november 2021 23:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want ziekteverzuim gaat dat niet toelaten, ze lopen nu al op hun tandvlees.
Er werd gesproken over het inzetten van oud medewerkers en een aantal andere zaken. Hij heeft in elk geval aangegeven dat er voor een paar weken 1350 bedden kunnen zijn. Hoe weet ik niet, maar hij zal het niet voor jan lul gezegd hebben.quote:Op maandag 8 november 2021 23:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want ziekteverzuim gaat dat niet toelaten, ze lopen nu al op hun tandvlees.
Door de stijgende coronacijfers als gevolg van de versoepelingen van eind september en het seizoenseffect wordt de druk op ziekenhuizen ook weer groter. Vooral over de capaciteit van de intensivecareafdelingen zijn zorgen. Hebben we in Nederland echt zo weinig ruimte op de ic of lopen andere Europese landen tegen dezelfde problemen aan?quote:Op maandag 8 november 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
totaal 1350 IC bedden, inclusief non-Covid.
Ja, dat weet ik. 1350 was de opgeschaalde capaciteit, niet normaal beschikbaar.quote:Op maandag 8 november 2021 23:29 schreef Za het volgende:
[..]
Door de stijgende coronacijfers als gevolg van de versoepelingen van eind september en het seizoenseffect wordt de druk op ziekenhuizen ook weer groter. Vooral over de capaciteit van de intensivecareafdelingen zijn zorgen. Hebben we in Nederland echt zo weinig ruimte op de ic of lopen andere Europese landen tegen dezelfde problemen aan?
Hoe zit het met de Nederlandse ic-capaciteit?
Normaal gesproken heeft Nederland 1.150 ic-bedden beschikbaar
Momenteel beschikken de intensive cares in Nederland over 950 bedden. Dat komt mede door het ziekteverzuim onder ic-medewerkers, zoals verpleegkundigen
Vaccin weigeraars gewoon thuis laten uitzieken en het probleem is opgelostquote:Op maandag 8 november 2021 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
De artsen moeten gaan beslissen, triage?
Of patiënten naar Duitsland?
Ik hoef hem niet te cancellen hoor, maar het is niet iemand die ik meer serieus neem in de politiek.quote:Op maandag 8 november 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is wel een typisch iets van de huidige tijd hoor. Ik heb weinig sympathie voor van Haga, maar zeggen: "Je mening doet er niet toe als kamerlid omdat je x hebt gedaan" terwijl hij voor geen van die dingen veroordeeld is is ook niet heel sjiek.
Die hele cancel-culture mag ook wel een onsje minder worden.
Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) heeft verzocht om komende winter op te schalen naar het huidige maximum van 1.350 ic-bedden. Dat is volgens Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, echter onmogelijk.quote:Op maandag 8 november 2021 23:28 schreef chratnox het volgende:
Er werd gesproken over het inzetten van oud medewerkers en een aantal andere zaken. Hij heeft in elk geval aangegeven dat er voor een paar weken 1350 bedden kunnen zijn. Hoe weet ik niet, maar hij zal het niet voor jan lul gezegd hebben.
Oh sorry, het was eerder een reactie op Tim Hofman, die is daar nogal goed in.quote:Op maandag 8 november 2021 23:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoef hem niet te cancellen hoor, maar het is niet iemand die ik meer serieus neem in de politiek.
Kuipers: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)r-ten-koste-van-zorgquote:Op maandag 8 november 2021 23:30 schreef Za het volgende:
[..]
Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) heeft verzocht om komende winter op te schalen naar het huidige maximum van 1.350 ic-bedden. Dat is volgens Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, echter onmogelijk.
Zelfde link.
quote:Het opschalen van het aantal IC-bedden tot 1350 kan voor een korte periode, maar gaat wel weer ten koste van andere zorg, waarschuwt LNAZ-voorzitter Ernst Kuipers in Nieuwsuur. In reactie op de vraag van het kabinet presenteert hij vandaag zijn plan voor de IC-capaciteit.
Mensen op karakter of vorm wegzetten is ook iets dat mij stoort, zeker wanneer het gaat om gekozen vertegenwoordigers.quote:Op maandag 8 november 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is wel een typisch iets van de huidige tijd hoor. Ik heb weinig sympathie voor van Haga, maar zeggen: "Je mening doet er niet toe als kamerlid omdat je x hebt gedaan" terwijl hij voor geen van die dingen veroordeeld is is ook niet heel sjiek.
Die hele cancel-culture mag ook wel een onsje minder worden.
Tim Hofman vond ik in Wie is de Mol wel leuk, is geen schim meer van destijdsquote:Op maandag 8 november 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh sorry, het was eerder een reactie op Tim Hofman, die is daar nogal goed in.
Ik neem hem ook niet serieus in de politiek, maar er zijn wel mensen die op hem gestemd hebben.
als je dan nog iets wil redden, zou morgen de lockdown moeten ingaan.quote:Op maandag 8 november 2021 23:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik stelde geen vragen.
Even hypothetisch; mediaan is 5 dagen incubatietijd. 1/2 weken totdat iemand naar het ziekenhuis moet nadat hij klachten krijgt. De mensen die vandaag besmet zijn liggen eventueel pas over 2 weken in het ziekenhuis. Er kan veel veranderen in die tijd. 2 weken geleden zaten we nog op rond de 5000-6000 besmettingen.quote:Op maandag 8 november 2021 23:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je dan nog iets wil redden, zou morgen de lockdown moeten ingaan.
Je zou de R van NU moeten wetenquote:Op maandag 8 november 2021 23:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Even hypothetisch; mediaan is 5 dagen incubatietijd. 1/2 weken totdat iemand naar het ziekenhuis moet nadat hij klachten krijgt. De mensen die vandaag besmet zijn liggen eventueel pas over 2 weken in het ziekenhuis. Er kan veel veranderen in die tijd. 2 weken geleden zaten we nog op rond de 5000-6000 besmettingen.
Helaas stuurt men op de achteruikijkspiegel.quote:
Maar de non-Covids liggen er nog.quote:Op maandag 8 november 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:
Kuipers: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)r-ten-koste-van-zorg
Dat ie 2 weken terug dik boven de 1 zat merken we nu wel jaquote:Op maandag 8 november 2021 23:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helaas stuurt men op de achteruikijkspiegel.
Met een behoorlijke incubatietijd is wel lastig om de R van nu te schatten. Je kan vast wel een model maken, maar daar zitten dan ook grote onzekerheid in.quote:Op maandag 8 november 2021 23:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helaas stuurt men op de achteruikijkspiegel.
So? Die liggen er altijd wel.quote:Op maandag 8 november 2021 23:40 schreef Za het volgende:
[..]
Maar de non-Covids liggen er nog.
Het betreft een plan voor komende winter, op dit moment nog geen sprake van.
Nederlandse coronapatiënt voorlopig niet naar ic in Duitsland: ‘Geen capaciteit voor’quote:Op maandag 8 november 2021 23:26 schreef capricia het volgende:
Ik weet het niet.
De artsen moeten gaan beslissen, triage?
Of patiënten naar Duitsland?
Je werkt vooral mee om een maatschappelijke 2deling te veroorzaken en mensen achter te stellen.quote:Op maandag 8 november 2021 23:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vind ik ook. Iedereen moet zijn brood verdienen maar als je mee werkt aan het in stand houden en forceren van de QR maatschappij ben je een eerloze verrader.
dat ookquote:Op maandag 8 november 2021 23:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat nog een knotsgekke periode nog meer zorgmedewerkers doet beslissen een andere carričre te kiezen.
Mijn papa ligt momenteel met een hartinfarct op een ic ergens diep in Duitsland (hij is vrachtwagenchauffeur .. of beter gezegd .. wasquote:Op maandag 8 november 2021 23:43 schreef Za het volgende:
[..]
Nederlandse coronapatiënt voorlopig niet naar ic in Duitsland: ‘Geen capaciteit voor’
OVER DE GRENSBOCHOLT - Nederlandse coronapatiënten die zo ziek zijn dat ze op de intensive care (ic) opgenomen moeten worden, kunnen voorlopig niet in Duitsland terecht. Er is namelijk onvoldoende ic-capaciteit in de ziekenhuizen in ons buurland om ook Nederlanders te kunnen verzorgen.
AD.
Tja, toch BOSS bedden gebruiken. Operaties afzeggen. Patiënten naar Duitsland sturen. Net zoals de vorige keer. En de keer daarvoor.quote:Op maandag 8 november 2021 23:23 schreef Za het volgende:
[..]
Jeetje, ik hoop dat je vader er goed uit komtquote:Op maandag 8 november 2021 23:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mijn papa ligt momenteel met een hartinfarct op een ic ergens diep in Duitsland (hij is vrachtwagenchauffeur .. of beter gezegd .. was).
IC loopt daar net zo goed tegen capaciteitsproblemen aan. 3 Verpleegkundigen op 10 IC bedden.
Ga maar na hoe dat er dan ongeveer uit ziet.
tijdens de 1ste golf waren er nog zorghotels ingericht, daarna nooit meer iets van vernomen, als de nood zo hoog is/wordt, kunnen ze dat toch idee weer van stal halen?quote:Op maandag 8 november 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. 1350 was de opgeschaalde capaciteit, niet normaal beschikbaar.
Ik ben het niet vaak met je eens. Maar in deze geef ik je gelijk.quote:Op maandag 8 november 2021 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De PVV is niet ineens 'rechts' omdat het een ferm anti-immigratiestandpunt heeft.
Integendeel, anti- of pro-immigratie heeft geen zak met links en rechts te maken.
Op papier is de PVV een klassiek linkse partij die een grote rol voor de overheid weglegt m.b.t. bijvoorbeeld zorg, sociale zekerheid en sociale voorzieningen. Linkse standpunten.
Ja, dat lijkt me wel. Of bepaalde ziekenhuizen alleen Covid laten doen op IC. Duitsland was ook één van de mogelijkheden, die lijkt dus af te vallenquote:Op maandag 8 november 2021 23:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
tijdens de 1ste golf waren er nog zorghotels ingericht, daarna nooit meer iets van vernomen, als de nood zo hoog is/wordt, kunnen ze dat toch idee weer van stal halen?
ik wel,ja. al helemaal als er nog maar 59 ic bedden beschikbaar zijn en dat opschalen moeilijk wordt zonder het personeelquote:Op maandag 8 november 2021 23:38 schreef Koen66 het volgende:
Wat definiëren we als 'lockdown'. Gewoon alles weer 100% dicht, winkels, horeca, sport?
Marcel Levi.quote:Op maandag 8 november 2021 22:10 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Iemand die het echt goed zou doen heeft voldoende affiniteit met de werking van het zorgsysteem maar voldoende afstand om gebalanceerde afwegingen te maken. Weet precies hoe hij (m/v) de sympathie en steun van het volk kan behouden, is eerlijk en open over feiten, aannames, doelen en strategie. Ontkent niet de mislukkingen maar focust wel op de volgende oplossing.
Kan zo geen naam er bij bedenken.
Mja vorig jaar rond deze periode had ie zijn 1e infarct. Niemand had deze aan zien komen. Zijn controles zagen er goed uit. Vorig jaar direct zijn levensstijl drastisch compleet omgegooid. Dus dit was inderdaad wel even schrikken ja. Hij heeft een vele malen grotere optater gehad als de vorige keer. De komende dagen ligt ie daar waarschijnlijk nog wel. Niet stabiel genoeg om hem dichter naar huis te vervoeren. We gaan het mee maken.quote:Op maandag 8 november 2021 23:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Jeetje, ik hoop dat je vader er goed uit komtVeel sterkte!
Sterktequote:Op maandag 8 november 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mja vorig jaar rond deze periode had ie zijn 1e infarct. Niemand had deze aan zien komen. Zijn controles zagen er goed uit. Vorig jaar direct zijn levensstijl drastisch compleet omgegooid. Dus dit was inderdaad wel even schrikken ja. Hij heeft een vele malen grotere optater gehad als de vorige keer. De komende dagen ligt ie daar waarschijnlijk nog wel. Niet stabiel genoeg om hem dichter naar huis te vervoeren. We gaan het mee maken.
(En voor de statistieken, ja hij had zijn vaccinaties binnen .. weet niet precies welke).
Lijkt mij ook heel vervelend dat hij zo ver weg is nu. Hopelijk is dit dan ook de laatste keer dat hij een infarct krijgt...quote:Op maandag 8 november 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mja vorig jaar rond deze periode had ie zijn 1e infarct. Niemand had deze aan zien komen. Zijn controles zagen er goed uit. Vorig jaar direct zijn levensstijl drastisch compleet omgegooid. Dus dit was inderdaad wel even schrikken ja. Hij heeft een vele malen grotere optater gehad als de vorige keer. De komende dagen ligt ie daar waarschijnlijk nog wel. Niet stabiel genoeg om hem dichter naar huis te vervoeren. We gaan het mee maken.
(En voor de statistieken, ja hij had zijn vaccinaties binnen .. weet niet precies welke).
Heb je een bron voor die 17000?quote:Op maandag 8 november 2021 23:23 schreef Za het volgende:
[..]
Daar gaat het heen als het met 30 ŕ 40% blijft doorgroeien, zoals het de afgelopen tijd doet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb je een bron voor die 17000?
Dit voorgaande geeft ook antwoord aan/op/voor slimme complotisten, die centrale organisatie vermoeden die verantwoordelijk zou zijn voor aangedane ellende wat eigenlijk niet meer is dan stompzinnig zwermgedrag in reactie op wat zich elders toevallig voordoet.quote:bron: "The stupid ones are more fearsome than Mafia, the military-industrial complex or the Communist International. They’re an unorganized group, without a leader or norm, but in spite of that, they act in perfect harmony, as guided by an invisible hand."
grafiek in het voorgaande deelquote:Op dinsdag 9 november 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb je een bron voor die 17000?
Nasty.quote:Op maandag 8 november 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Sterkte!quote:Op maandag 8 november 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Vallon, ik vind je een hele rare kwast, maar dit is echt ontzettend briljant om te lezenquote:Op dinsdag 9 november 2021 00:14 schreef Vallon het volgende:
5 wetten die garant staan voor een clusterfuck van stupiditeit die erger uitpakt dan misdaad (vrij naar Cipolla):
1) Onderschatten van het aantal stommelingen.
2) Stompzinnig handelen staat los van andere kwaliteiten die iemand heeft.
3) Idioten veroorzaken problemen die ze zelf niet raakt (win-win, who's fucked).
4) Slimme mensen onderschatten gevolgen veroorzaakt door stommelingen.
5) Stommelingen zijn het grootste gevaar voor iedereen.
[ afbeelding ]
Leuk om jezelf af te vragen waar je voor jezelf echt staat geprikt.
E.e.a. vrij naar: https://speakingaboutnews(...)-of-human-stupidity/ en podcast (engels)
[..]
Dit voorgaande geeft ook antwoord aan/op/voor slimme complotisten, die centrale organisatie vermoeden die verantwoordelijk zou zijn voor aangedane ellende wat eigenlijk niet meer is dan stompzinnig zwermgedrag in reactie op wat zich elders toevallig voordoet.
En dan moet je ook nog hopen dat je niet tegen de grenzen van het testsysteem oploopt. Want daar kun je ook niet oneindig bijplussen.quote:Op maandag 8 november 2021 23:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Met een behoorlijke incubatietijd is wel lastig om de R van nu te schatten. Je kan vast wel een model maken, maar daar zitten dan ook grote onzekerheid in.
Hoho dat doen we niet! Echt niet! Is hoogstens een indicator!quote:Op maandag 8 november 2021 23:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, toch BOSS bedden gebruiken. Operaties afzeggen. Patiënten naar Duitsland sturen. Net zoals de vorige keer. En de keer daarvoor.
Dit is wat je krijgt als je "stuurt op IC-capaciteit".
Gaan we dan ook op griep testen? Want griep legt ook de boel nog even extra platquote:Op dinsdag 9 november 2021 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan moet je ook nog hopen dat je niet tegen de grenzen van het testsysteem oploopt. Want daar kun je ook niet oneindig bijplussen.
Sterktequote:Op maandag 8 november 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
sterktequote:Op maandag 8 november 2021 23:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mijn papa ligt momenteel met een hartinfarct op een ic ergens diep in Duitsland (hij is vrachtwagenchauffeur .. of beter gezegd .. was).
IC loopt daar net zo goed tegen capaciteitsproblemen aan. 3 Verpleegkundigen op 10 IC bedden.
Sterkte Twinkle, hopelijk komt het goed!quote:Op maandag 8 november 2021 23:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Omdat men de vaccinatiegraad nog meer wil pushenquote:Op dinsdag 9 november 2021 00:30 schreef leolinedance het volgende:
Waarom blijkt een negatieve test tegenwoordig minder waard te zijn dan een vaccinatie? Ik begrijp dat niet.
Ik heb al een jaar last van longcovid.quote:Op dinsdag 9 november 2021 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Er is een onderzoek over longcovid uit Frankrijk en eigenlijk is het wat veel mensen al dachten.
Die man verdient echt een prijs voor hoe netjes hij informatie over de lijn krijgt. Solide, relativerend en correctquote:Op dinsdag 9 november 2021 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Er is een onderzoek over longcovid uit Frankrijk en eigenlijk is het wat veel mensen al dachten.
Onderschat de rol van psychosociale veranderingen, onzekerheid, stress en copingstrategieën niet. Nocebo to the max erbij en je hebt een top cocktailquote:Op dinsdag 9 november 2021 00:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb al een jaar last van longcovid.
Psychische longcovid.
Klopt hij was ook al 1 van de eerste die het zei dat het waarschijnlijk vooral psychisch is en daar heeft die behoorlijk wat gezeik meegehad.quote:Op dinsdag 9 november 2021 00:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Die man verdient echt een prijs voor hoe netjes hij informatie over de lijn krijgt. Solide, relativerend en correct
En yep, dat argument mag dus heel heel snel de wereld uit.
Al die jongeren met long Covid. Neen
Dat onderschat ik zeker niet. Deden ze dat in DH ook maar eens.quote:Op dinsdag 9 november 2021 00:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Onderschat de rol van psychosociale veranderingen, onzekerheid, stress en copingstrategieën niet. Nocebo to the max erbij en je hebt een top cocktail
Ja ik (en zat anderen) ook op nogal veel plekken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 00:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt hij was ook al 1 van de eerste die het zei dat het waarschijnlijk vooral psychisch is en daar heeft die behoorlijk wat gezeik meegehad.
Ja die zijn goed van het padje af iddquote:Op dinsdag 9 november 2021 00:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat onderschat ik zeker niet. Deden ze dat in DH ook maar eens.
Laatst toch dat OMT lid in OP1? Killy nog wat?
Die zei dat hij het onbegrijpelijk vind dat mensen zich niet meer aan de regels houden. Naja, dan ben je uitgepraat hoor.
Klopt heeft ook veel met de maatregelen te maken plus vergeet niet dat heel veel mensen gewoon angst is aangepraat. Dat helpt ook niet echt mee.quote:Op dinsdag 9 november 2021 00:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik (en zat anderen) ook op nogal veel plekken.
Het is niet zo dat die mensen geen klachten ervaren, ze komen alleen vrijwel niet door puur de Covid
Het probleem is, ookal is het psychisch, het er wel reëel is voor deze mensen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 00:47 schreef ipa84 het volgende:
Klopt hij was ook al 1 van de eerste die het zei dat het waarschijnlijk vooral psychisch is en daar heeft die behoorlijk wat gezeik meegehad.
Meneer 'Stevige griep' van Haga.quote:Op dinsdag 9 november 2021 01:44 schreef Haradutas88 het volgende:
Van Haga had vanavond dé oplossing bij Jinek. Gewoon ALLE maatregelen weg en mensen die corona hebben moeten binnen blijven. Dat is volgens het heldere licht de oplossing uit deze crisis.
De man vergeet dat al sinds de uitbraak de devies is: blij klachten, blijft thuis! Bleek niet te werken.
Briljant simpel inderdaad. Als iedereen die covid heeft thuisblijft, komt er ook niemand met covid in het ziekenhuis. Zorgprobleem opgelost.quote:Op dinsdag 9 november 2021 01:44 schreef Haradutas88 het volgende:
Van Haga had vanavond dé oplossing bij Jinek. Gewoon ALLE maatregelen weg en mensen die corona hebben moeten binnen blijven. Dat is volgens het heldere licht de oplossing uit deze crisis.
De man vergeet dat al sinds de uitbraak de devies is: blij klachten, blijft thuis! Bleek niet te werken.
Ja de man is een genius. Zo iemand zal maar eens aan de macht komen.....quote:Op dinsdag 9 november 2021 02:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Briljant simpel inderdaad. Als iedereen die covid heeft thuisblijft, komt er ook niemand met covid in het ziekenhuis. Zorgprobleem opgelost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |