ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Per dieplader is de 4051 overgebracht van de werkplaats in Haarlem naar HKS Metals. Helaas kreeg het treinstel geen herstelling na de botsing met een auto in mei 2020.
4024 staat mogelijk nog bij de werkplaats in Haarlem. hopelijk kunnen ze dit stel opknappen met onderdelen van de 4051.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Voor zover ik weet staat het plaatsen van OV-chipkaartpaaltjes in Bad Bentheim en Emmerich wel op de wensenlijstjes van de verantwoordelijke provincies, maar moeten ze daarover nog overeenstemming vinden met de verantwoordelijke Duitse Verkehrsverbunde.
[..] Ik zie meer van dat soort busjes bij linkse protesten dan bij laat zeggen de trein hoor
Grappig dat jij dan zo ingevoerd bent in dat soort protesten. Als iemand die toch vrij regelmatig midden in dat soort stoeten meeloopt, evenals met bijvoorbeeld Extinction Rebellion, ook daar zie ik dat eigenlijk niet.
Maargoed, jij denkt dat een paar dozijn vervuilende voertuigen op tienduizenden tot honderdduizenden demonstratenten, op plekken zoals de stad Amsterdam waar sowieso een veel groter aantal van dat soort voertuigen in het straatbeeld te vinden zijn iets zegt over die totale massa. Ik denk dat er ook wel minstens één verkrachter tussen zit. Zullen we gelijk de hele bevolking maar even preventief standrechtelijk executeren?
Wat is dat toch, dat verlangen om van elk materieel maar een museumstel bewaard te willen zien?? Wat kost dat allemaal wel? Alleen al aan stallingsruimte. En voor wat? In the year 2525 oliebollenritten met een groene koploper
[..] Ik hoop wel dat daar nog een museumstel van komt, bij voorkeur met de orginele oranje bankjes en de doorloopkoppen.
Het spoorwegmuseum heeft wel een stuurstandrijtuig van de Beneluxtrein, daar zitten oranje bankjes in. De ICR had voor de modernisering ook oranje bankjes, die waren ook super.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 14 november 2021 19:42 schreef Dr_Flash het volgende: Wat is dat toch, dat verlangen om van elk materieel maar een museumstel bewaard te willen zien?? Wat kost dat allemaal wel? Alleen al aan stallingsruimte. En voor wat? In the year 2525 oliebollenritten met een groene koploper
toevallig was ik laatst in het Spoorwegmuseum, er staan containers binnen op een plek waar makkelijk nog een rijtuig kan staan. overigens is het DDM1 rijtuig wat daar staat wel heel slordig geverfd. Alsof het buiten geverfd is en er een regenbui viel voordat de verf droog was.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Het spoorwegmuseum heeft wel een stuurstandrijtuig van de Beneluxtrein, daar zitten oranje bankjes in. De ICR had voor de modernisering ook oranje bankjes, die waren ook super.
Ja, klopt, dat waren dezelfde.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op zondag 14 november 2021 19:42 schreef Dr_Flash het volgende: Wat is dat toch, dat verlangen om van elk materieel maar een museumstel bewaard te willen zien?? Wat kost dat allemaal wel? Alleen al aan stallingsruimte. En voor wat? In the year 2525 oliebollenritten met een groene koploper
Nee, met een paarse
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op zondag 14 november 2021 20:41 schreef spectrumanalyser het volgende: Misschien worden treinen in de toekomst wel wit. Witte lak is lichter, daarom zijn vliegtuigen voornamelijk wit.
Op zondag 14 november 2021 19:42 schreef Dr_Flash het volgende: Wat is dat toch, dat verlangen om van elk materieel maar een museumstel bewaard te willen zien?? Wat kost dat allemaal wel? Alleen al aan stallingsruimte. En voor wat? In the year 2525 oliebollenritten met een groene koploper
Van de Wadloper is dan weer geen stel in Nederland bewaard helaas, maar voor een koploper zou je ook kunnen volstaan met een ICR-rijtuig omdat het grotendeels vergelijkbaar is
De Koploper was wel dusdanig uniek in Europa dat je die wilt bewaren, ook al is de doorloopkop er bij de modernisering uit gesloopt. Dus minstens een koprijtuig als representant van de eerste echt als zodanig ontworpen intercitytrein in Nederland.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het Spoorwegmuseum gaat vast wel wat bewaren, het past in hun beleid om vooral representanten van bijzondere ontwikkelingen te behouden. Vanwege ruimtegebrek kunnen ze misschien een stel inkorten tot een tweetje. Gewoon met het huidige interieur, voor de liefhebbers van de oranje bankjes is er de Benelux.
Of één koprijtuig bewaren en dan een soort treinstel vormen samen met de Beneluxstuurstand, dat zou er ook wel komisch uitzien.
Er is van minder materieel niet dan wel iets bewaard. Ik snap het wel bewaren allemaal wel en sta er ook wel achter. Alsof die paar honderd meter aan ruimte die ook nog eens praktisch ingericht zou kunnen worden nou echt zo peperduur is.
Op dinsdag 16 november 2021 10:36 schreef b2py het volgende: Haha ik had zijn video’s al eens voorbij zien komen, hilarisch. En ook, Britser dan deze dude wordt het niet. Heel cool
Dit is veel Britser; als de zwakken omvallen gewoon die idioten op hun bek laten liggen en net doen alsof er niets aan de hand is:
Ik kreeg net mailtje van ns dat de tarieven zijn gewijzigd, nou zijn voor mijn abo de tarieven niet gewijzigd dus kansloos mailtje. Wat mij wel opviel is dat OV Vrij vervalt per 1-1, dat vond ik een beetje gek. Iemand meer idee of waarom die vervalt?
kreeg ook een mailtje. Goeie reminder om mijn weekendvrij op te zeggen want ik krijg van de baas een onbeperkte OV kaart. Moet alleen wel minstens 10 % van de ritten zakelijk maken.
Op dinsdag 16 november 2021 12:39 schreef b2py het volgende: Wat mij wel opviel is dat OV Vrij vervalt per 1-1, dat vond ik een beetje gek. Iemand meer idee of waarom die vervalt?
quote:
Waarom stopt verkoop OV Vrij jaarabonnement en OV Voordeel-abonnement
De meeste Reizen op saldo-abonnementen veranderen we naar abonnementen van NS Flex. Het Altijd Vrij jaarabonnement is nu bijvoorbeeld NS Flex Altijd Vrij, wat je maandelijks kunt wijzigen of opzeggen.
Daarnaast zagen we het reisgedrag van Nederlanders veranderen. Dat betekent dat er steeds minder behoefte is aan het OV Vrij jaarabonnement en OV Voordeel-abonnement. Samen met de andere OV-bedrijven besloten we om BTM Vrij Particulier niet als onderdeel mee te nemen naar de abonnementen van NS Flex.
Op dinsdag 16 november 2021 16:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik kan me daar niets bij voorstellen. Alsof er opeens geen voor- en navervoer meer is. Laat die cijfers eens zien dan, denk ik ook.
Een reden vind ik het niet in ieder geval. Slap gewouwel van een bedrijf dat geen zin heeft in verrekenen met andere bedrijven zie ik vooral.
Ik geloof dat je hiervoor in de oude ANWB-modellen de Mat'64 vaak op de borden zag staan. In ieder geval zie je ze op de check in/uit palen staan.
In sommige liften wordt de Mat'64 ook gebruikt om duidelijk te maken dat de lift op een perron/station uitkomt. Maar als je goed kijkt hebben die beeltenissen daarin weer veel weg van de platte neus van de BM73 van de NSB (Noorse Spoorwegen).
Ik zal eens kijken of ik binnenkort nog zo'n lift kan vinden. Ik dacht op Schiphol.
Een vorige Noorse regering heeft alles opgeknipt en opgesplitst, wat er overbleef van NSB is vervolgens omgedoopt in Vy. En die overheid is ook gaan aanbesteden waardoor in Noorwegen nu een deel van de treinen worden gereden door SJ Nord (alles ten noorden van Oslo) en GoAhead Norge (Oslo-Stavanger).
De huidige Noorse regering vindt marktwerking en privatisering dan weer niets, en heeft verdere plannen om het spoorwegnetwerk aan te besteden weer in de ijskast gezet.