Bij need kan je denken aan broodtrommel, drinkbeker, rugzak, dekbed.quote:Op maandag 8 november 2021 16:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Een pyjama krijgt hij inderdaad, maar dat vond ik dan weer meer onder to wear vallen.
Ja, allemaal aan gedacht maar hij gaat in september 2022 pas naar school, dus dat vind ik nu nog niet zo'n geschikte cadeaus.quote:Op maandag 8 november 2021 16:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Bij need kan je denken aan broodtrommel, drinkbeker, rugzak, dekbed.
Oh sorry er waren zoveel berichten in die trant dat ik niet alle leeftijden onthouden heb.quote:Op maandag 8 november 2021 16:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, allemaal aan gedacht maar hij gaat in september 2022 pas naar school, dus dat vind ik nu nog niet zo'n geschikte cadeaus.Daarom zei ik ook heel bewust, wat heeft een driejarige nou nodig? Voor die van zes ligt het alweer anders.
Bummerquote:Op maandag 8 november 2021 15:07 schreef vencodark het volgende:
Nou, de GGD test bleek ook positief.![]()
Zoon is vanmiddag getest dus die blijft sowieso thuis tot die uitslag er is.
Tot op heden voelt het als een doordeweekse verkoudheid. Irritant maar niks bijzonders.quote:Op maandag 8 november 2021 17:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bummer
Ik hoop dat je er een beetje mild doorheen komt, maar die kans is sowieso groter doordat je gevaccineerd bent.
Beterschap
Vast minder dan Soneal, die heeft aan 1 Kallax 2*4 niet eens genoegquote:Op maandag 8 november 2021 16:55 schreef vencodark het volgende:
Ik heb laatst de boeken in mijn dochters kast geteld, wie wilt raden?
A’s oudere boeken zitten er ook bij.
100.quote:Op maandag 8 november 2021 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vast minder dan Soneal, die heeft aan 1 Kallax 2*4 niet eens genoeg
Ik gok 66 bij je dochter.
Een nieuwe pyjama. Foute regenlaarzen met lampjes. Dat soort ongeinquote:Op maandag 8 november 2021 16:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, allemaal aan gedacht maar hij gaat in september 2022 pas naar school, dus dat vind ik nu nog niet zo'n geschikte cadeaus.Daarom zei ik ook heel bewust, wat heeft een driejarige nou nodig? Voor die van zes ligt het alweer anders.
Onze jongste was rond die leeftijd helemaal into de Schleich diertjes. Enorme collectie van en in verschillende prijsklassen. En hij speelde er uuuren mee.quote:Op maandag 8 november 2021 19:02 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind jullie suggesties allemaal heel lief maar een nieuwe pyjama krijgt hij dus en verder heeft hij geloof ik alles al. Ik heb onbewust een verwend n.est gemaakt.
Een verwend n.est dat nu voor de derde keer in een maand ziek is ook nog. Echt tof hoe de verschillende lockdowns zijn immuunsysteem blijkbaar platgeslagen hebben.
Heeft ie al een hoofdlamp? Of een zaklamp? Need maar zeker ook erg leuk.quote:Op maandag 8 november 2021 19:02 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind jullie suggesties allemaal heel lief maar een nieuwe pyjama krijgt hij dus en verder heeft hij geloof ik alles al. Ik heb onbewust een verwend n.est gemaakt.
Een verwend n.est dat nu voor de derde keer in een maand ziek is ook nog. Echt tof hoe de verschillende lockdowns zijn immuunsysteem blijkbaar platgeslagen hebben.
Bedoel je ditquote:Op maandag 8 november 2021 19:14 schreef exode het volgende:
[..]
Heeft ie al een hoofdlamp? Of een zaklamp? Need maar zeker ook erg leuk.
Juul van 3 is momenteel heel druk in de weer met een vergrootglas. Alles wordt bekeken.
Oh en wederom, komt ie weer, knetterbad. Die krijgen de kiddo's ook weer dit jaar. Denk ik.
Ik weet niet of ze net zo goed knetteren, wij hebben die van Simba. Knetteren echt hard altijd. Duits merk en dan heet het Glibbi Knisti.quote:Op maandag 8 november 2021 19:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Bedoel je dithttps://www.hema.nl/mooi-(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Wij wellicht, even zoeken!quote:Op maandag 8 november 2021 17:25 schreef Declan-Harp het volgende:
Over boeken gesproken; heeft iemand nog deel 2 t/m 5 (of één van deze) in de aanbieding van 'Het leven van een loser' ?
Niet teveel moeite voor doen hoor! Kwam per toeval een adresje tegen op Marktplaats, heb boek 2 al gekocht.quote:
Ik zit in huis met een lijer en het lukt me vooralsnog niet eens om positief te testenquote:Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik nog steeds geen covid heb gehad. Meestal sta ik wel vooraan als zulke tickets worden uitgedeeld, maar kennelijk heb ik toch een saaier leven dan ik dacht.
Ik zie dat onze verzameling inmiddels ook al verkocht is.quote:Op maandag 8 november 2021 19:47 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Niet teveel moeite voor doen hoor! Kwam per toeval een adresje tegen op Marktplaats, heb boek 2 al gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven
Ohh dat klinkt heel knus!quote:Op maandag 8 november 2021 19:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Met Sinterklaas kopen wij met z’n allen een bordspel (dit jaar Ticket to Ride Europe) en iedereen krijgt een chocoladeletter. Schoen zetten heeft Sjaak nog nooit van gehoord en dat houden we zo, als dat lukt.
Met Kerst komen er cadeautjes onder de boom4 per persoon. Sjaak krijgt een spelletje voor de Switch, een boek (maar ik weet nog niet welke), een trui en nog iets wat hij nodig heeft. Op kerstavond mogen we allemaal 1 pakje open maken en daar zitten dan kerstpyjama’s in (die ik van tevoren heb gewassen), die doen we dan aan. Daarna lezen we ‘T was the night before Christmas
Klopt, die ligt (deels) bij J op z'n kamerquote:Op maandag 8 november 2021 20:13 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik zie dat onze verzameling inmiddels ook al verkocht is.
Ik geloof dat ik er nu 4 heb, maar ik draag ze gewoon het hele jaar dus het slijt vanzelf een keer.quote:Op maandag 8 november 2021 20:55 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ohh dat klinkt heel knus!
Hebben jullie als ouders dan alleen maar kerstpyjama’s in de kast liggen nu?Met elk jaar een nieuwe zou ik aan weinig anders toekomen denk ik.
Nog even over thuisblijven bij klachten gesproken, mijn collega blijft dus thuis zonder klachten, omdat zijn vriendin verkouden is en haar testuitslag nog niet binnen is. Ik houd van mijn team.
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vierenquote:Op maandag 8 november 2021 19:58 schreef Hupje het volgende:
Wij doen ook 4 cadeaus voor kind met pakjesavond, en opa en oma willen het niet vieren ivm corona. Maar ik merk dat ik af en toe denk 'ach, misschien is het het laatste jaar dat hij gelooft' en dus heb ik veel meer plannen dan ik zelf eigenlijk voorgenomen heb![]()
En dan weet ik nog niet eens het cadeau wat hij echt graag wil... Hij weet het zelf namelijk ook niet. Lego en Nintendo Switch is het enige wat hij noemt.
Aapie heeft van zijn tantes voor zijn verjaardag een boerderij gekregen met Schleich diertjes, zo tofquote:Op maandag 8 november 2021 19:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze jongste was rond die leeftijd helemaal into de Schleich diertjes. Enorme collectie van en in verschillende prijsklassen. En hij speelde er uuuren mee.
Mee eens! Maar dan is het naar mijn idee een ander soort gezelligheid. Nu is het nog een soort magie van (on)vervulbare wensen en dingen die je ècht niet krijgt van je ouders, maar wel van Sinterklaasquote:Op maandag 8 november 2021 21:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vieren![]()
Ah ja, wij hebben maar 1 set opa en oma en 1 kindje, voor de rest hebben onze broers en zus geen kinderen dus dat scheelt ookquote:Op maandag 8 november 2021 23:40 schreef FlyingFish het volgende:
Wij plannen Sinterklaas al in september. Met drie vieringen moet dat wel, anders past het niet. Lootjes trekken begin oktober en dan begin november op een verjaardag worden de details besproken (waar, hoe laat, alleen surprises of ook spel, wie regelt het eten). De kerstdag wordt ook begin oktober al geprikt. Maar goed, mijn familie bestaat uit 25 man (7 huishoudens tegenwoordig, mijn kinderen zijn de jongsten), dus dat is een puzzel.
Bij ons komt dit jaar ook voor het eerst een echte Sinterklaas, maar ik betwijfel of mijn kinderen dat leuk gaan vinden… mijn broer kijkt iig al uit naar de reactie van mijn kinderen.
hebben wij vorig jaar ook gedaanquote:Op dinsdag 9 november 2021 06:35 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben net besloten dat we het waarschijnlijk ‘s ochtends vieren dit jaar, dan kunnen we nog de hele dag met de cadeautjes spelen.
En zo hoort het ook (wel op 6 december eigenlijk), pakjesavond is een naoorlogse uitvinding.quote:Op dinsdag 9 november 2021 06:35 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben net besloten dat we het waarschijnlijk ‘s ochtends vieren dit jaar, dan kunnen we nog de hele dag met de cadeautjes spelen.
Bram? Dan kom ik ook!quote:Op maandag 8 november 2021 22:15 schreef -Spring het volgende:
Hier komt dit jaar een 'echte' sinterklaas ♡
Zit toch niet lekker op schoot.quote:Op dinsdag 9 november 2021 07:56 schreef oh-oh het volgende:
Oh maar dat is helemaal Spring dr ding, zo een lijk, vandaar!
Wij zijn bij mijn ouders inderdaad nooit gestopt met pakjesavond. Kopen we allemaal cadeaus voor elkaarquote:Op maandag 8 november 2021 21:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vierenWij zijn nooit gestopt met sinterklaas vieren, ieder jaar met cadeaus, gedichten en surprises. Twintig jaar lang zonder gelovers en toen kwam mijn zoon en nu hij niet meer gelooft zijn mijn nichtjes er. Ik vind het zo'n fijn feest
![]()
We hebben trouwens twee jaar overgeslagen: een jaar woonde mijn zusje in het buitenland (toen gaf ik haar met kerst cadeaus met gedichten) en een jaar promoveerde ik op 5 december en toen stond mijn hoofd écht niet maar die uitgebreide voorbereidingen
Haha, zo zie je maar weer, het gras bij de buren is altijd groenerquote:Op dinsdag 9 november 2021 08:15 schreef Quoi het volgende:
Mijn ouders zijn zo ingekakt qua activiteiten-niveau, dat er heel december niks zal gebeuren als mijn zus en ik dat niet doen. Schoonfamilie deed en doet niet aan feestjes. Het is altijd trekken aan een dood paard.
Positief: altijd tijd voor eigen gezin. We maken er altijd iets leuks van. Maar ik benijd leuke surprise-feestjes en pakjesavond met de hele familie (en vroeger hadden we die wel bij ons thuis).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel jammer, want juist daar waren ze fanatiek met suprises en sfeer maken. Mijn ouders hebben het jaren overgeslagen (pre kleinkinderen) en daar is het gewoon met een gedicht, weinig geks. Maar juist dat maakt het ook wel lekker ongedwongen.
2 jaar geleden nog wel de intocht gekeken met schoonmoeder (laatste jaar dat jongste geloofde). Nu begint ze te dementeren en is die lol er wel af..
I know, daarom vond ik het wel toepasselijk. Alleen is 6 dec hier gewoon een schooldag dus we doen de 5e na het ontbijt denk ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 07:52 schreef Viv het volgende:
[..]
En zo hoort het ook (wel op 6 december eigenlijk), pakjesavond is een naoorlogse uitvinding.
Herkenbaar, maar dan met kerst. Kerst is HEILIG bij mijn schoonfamilie. Mijn man en ik zijn 11 jaar samen, en omdat ik in de zorg en dus met feestdagen ook werk doe ik al 11 jaar mijn best om op kerst vrij te zijn zodat we hun heilige feest niet hoeven te missenquote:Op dinsdag 9 november 2021 08:11 schreef SQ het volgende:
Het lastigst is trouwens vooral dat zodra je een keer een kritische vraag stelt over de aanpak van het feest, je meteen wordt behandeld als een soort viruswappie
Ik zet m zonder pardon op sterk water. Jij wil zn ballen weer zeker?quote:Op dinsdag 9 november 2021 07:56 schreef oh-oh het volgende:
Oh maar dat is helemaal Spring dr ding, zo een lijk, vandaar!
You know what I like <3quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:08 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik zet m zonder pardon op sterk water. Jij wil zn ballen weer zeker?
Hier ook. Heb nu al geen zin meer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 08:08 schreef SQ het volgende:
Hier is de familiesinterklaas toch wel een bron van de nodige frustratie, eigenlijk
Vroeger vond ik het echt heerlijk, dan was het een lange avond voor de haard met lootjes, kadootjes en gedichten. Maar toen kwamen er (klein)kinderen en in het begin wilde niemand zich aanpassen. Nou ja, wat gebeurt er als je kleine kinderen combineert met een gigantisch pakjesfeest met letterlijk honderden kadootjes tot bijna middernacht?![]()
Dus ik lobby al jaren voor aanpassingen en langzaam maar zeker verandert er wel wat (het oudste kleinkind is inmiddels 14 he...)
Eigenlijk willen wij zelf het liefste gewoon 1 keer pakjesavond doen, met alleen ons eigen gezin. Maar dat is niet bespreekbaar. We hebben wel de hoeveelheid terug kunnen dringen, er zijn nu limieten aan zodat het qua tijd en stress behapbaar blijft. Waar ik volgend jaar voor wil lobbyen is dat de familiehappening ná 5 december komt zodat niet alle magie al is platgetrapt voordat het überhaupt begonnen is. We gaan het zien
Oh wij dobbelen gewoon als de kids al in bed liggenquote:Op dinsdag 9 november 2021 10:26 schreef PKM het volgende:
Wij vierden vroeger Sinterklaas met mijn familie maar dan met dobbelspel. Die traditie is al jaren geëindigd. Ik vier Sinterklaas ook wel graag gewoon met ons gezin.![]()
Bij mijn schoonmoeder wordt er met kerst gedobbeld maar op tijden die met kindjes echt niet te doen is. Vind ik weleens jammer. Misschien dat mijn man dit jaar weer eens aansluit.
Zou bij ons ook lang niet op elke avond kunnen. Vriend werkt drie avonden in de week en op de andere avonden zou dan maar 1 van ons kunnen gaan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:34 schreef Nanukerst het volgende:
Gisteravond kregen we mail (vanuit de HB-praktijk) dat er vanavond (!) een ouderavond is. Daar kan ik zo pissig om worden he, nu kunnen we niets meer regelen qua oppas en moeten we dat missen. Dat heb ik ze gezegd ook, reactie: 'Dit is besproken tijdens de vorige ouderavond' (die we ook moesten missen omdat ze daar op korte termijn mee kwamen).
Zijn wij nu de enigen die hun agenda niet last-minute kunnen omgooien, nee toch?
quote:
quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:47 schreef -Spring het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik zit dus as we speak prepareerfilmpjes te kijken. Het liefst zou ik zou ik nu al het mes in een dood dier zetten, maar ik kan het nog helemaal niet.![]()
Ik heb wel twee dooie parkieten in de vriezer liggen, maar die haalt Lente er nog herhaaldelijk uit om wéér afscheid van te nemen.![]()
Voor mn verjaardag, in mei, krijg ik een prepareercursus.
Jullie zijn vast niet de enigen lijkt me...quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:34 schreef Nanukerst het volgende:
Gisteravond kregen we mail (vanuit de HB-praktijk) dat er vanavond (!) een ouderavond is. Daar kan ik zo pissig om worden he, nu kunnen we niets meer regelen qua oppas en moeten we dat missen. Dat heb ik ze gezegd ook, reactie: 'Dit is besproken tijdens de vorige ouderavond' (die we ook moesten missen omdat ze daar op korte termijn mee kwamen).
Zijn wij nu de enigen die hun agenda niet last-minute kunnen omgooien, nee toch?
Kringloop!quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik heb laatst drie dode parkieten weggegooid, mijn eigen vogels wil ik dan juist weer niet en ik hou ook niet van opgezet. Liggen wel nog twee bokjes in de koelkast op sterk water waar ik nog geen potje voor heb
quote:
Neem even zo’n dood beestje mee voor de maat.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]Nee joh, ik zoek de goede maat in de supermarkt, maar ik had bokworsten en die waren te groot
Haha je zei bok.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]Nee joh, ik zoek de goede maat in de supermarkt, maar ik had bokworsten en die waren te groot
Dat wordt toch een heel ander soort feestjequote:Op dinsdag 9 november 2021 07:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dan mag je hem wel even opgraven.
quote:Op maandag 8 november 2021 20:16 schreef laziness het volgende:
Ik koop elk jaar een kerstboek om te lezen voor kind.
Hij leest ze ook graag weer rond de feestdagen.
Wie nog inspiratie nodig heeft:Dat is echt een supergoede tip, thanks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Roosje84 op 09-11-2021 13:32:25 ]
Mijn oudste moet dit jaar voor het eerst surprises doen. Ik krijg al klamme handjes als ik eraan denkquote:Op dinsdag 9 november 2021 10:09 schreef Nanukerst het volgende:
Overigens doe ik het niemand in mijn gezin aan om naast de bestaande verplichte surprises op school ook nog thuis te moeten knutselen hoor. Die schoolsurprises kosten ons genoeg energie en grijze haren.
Wij hebben weinig vaste dingen in de avond. Sport kan mee geschoven worden en we werken beiden kantooruren. Oudste sport 2 avonden tot 19.30 maar vanaf 20 uur kan er iig altijd wel 1 ouder weg. Maar ik hou ook niet van last-minute dingen, los van of het kán.quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:34 schreef Nanukerst het volgende:
Ik schrik niet gauw hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Ik liet Venco toevallig van de week de collectie zien, gelukkig wil ze nog wel met me praten
Had je er een vraag over of vond je 'm leuk om nog een keer onder de aandacht te brengen?quote:
Quote gone wrong, zo te zien.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Had je er een vraag over of vond je 'm leuk om nog een keer onder de aandacht te brengen?
Ik deel je leedquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn oudste moet dit jaar voor het eerst surprises doen. Ik krijg al klamme handjes als ik eraan denk.
Het is ook een beetje dat wij ons leven op een bepaalde manier willen inrichten. We kunnen best de buren vragen, maar dat willen we niet. Want maandag was oma al ingeschakeld, woensdag past Puber op Sticker, en het weekend is oma wederom in beeld omdat wij naar Amsterdam gaan. Te veel externen vinden we niet fijn, daar reageert met name Sticker niet goed op. Daar maken we bewuste keuzes in, en als we van tevoren hadden geweten van deze ouderavond hadden we onze week vermoedelijk anders ingedeeld. Dus last-minute dingetjes zijn vrijwel altijd een no-go, omdat het gewoonweg niet past in de keuzes die we wensen te maken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben weinig vaste dingen in de avond. Sport kan mee geschoven worden en we werken beiden kantooruren. Oudste sport 2 avonden tot 19.30 maar vanaf 20 uur kan er iig altijd wel 1 ouder weg. Maar ik hou ook niet van last-minute dingen, los van of het kán.
Maar wat is er precies besproken, de vorige ouderavond? Dat de volgende bijeenkomst last-minute gepland zou worden?? Of (logischer) is toen deze nieuwe datum vastgesteld? In het laatste geval hadden ze dat best van tevoren kunnen communiceren. Wel zo netjes.
Er kwam hier ook net een appje in de buurtapp, of we er nog wat mee doen, en of mensen die mee willen doen een kaarsje in de vensterbank of op de oprit willen zetten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:20 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh en over 2 dagen is het alweer Sint Maarten!Gaan jullie kinders ook weer lopen?
Mijn zoon mocht vorig jaar niet van mij vanwege de oplopende besmettingen, hij mocht toen een grote zak schepsnoep halen bij het Kruidvat. Hij heeft toen zelf bij de deur gestaan om snoep aan anderen uit te delenDat is z'n plan voor dit jaar weer, hij vindt zichzelf nu ook te ''oud'' worden. Terwijl wij vroeger gewoon tot en met groep 8 meededen.
Knutselt S die niet op school dan?quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er kwam hier ook net een appje in de buurtapp, of we er nog wat mee doen, en of mensen die mee willen doen een kaarsje in de vensterbank of op de oprit willen zetten.
Ik weet niet eens waar de lampionnen zijn.... ik zie ze wel voor me, maar in ons oude huis en die kast is niet meegegaan
Dan zou je denken dat het bij dezelfde spullen zit die voorheen ook in die kast zaten?quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er kwam hier ook net een appje in de buurtapp, of we er nog wat mee doen, en of mensen die mee willen doen een kaarsje in de vensterbank of op de oprit willen zetten.
Ik weet niet eens waar de lampionnen zijn.... ik zie ze wel voor me, maar in ons oude huis en die kast is niet meegegaan
Ja, dat zou logisch zijn, behalve dat we nog heel veel ingepakte dozen hebben omdat we niet genoeg kasten hebbenquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dan zou je denken dat het bij dezelfde spullen zit die voorheen ook in die kast zaten?
Die besteed ik uit.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn oudste moet dit jaar voor het eerst surprises doen. Ik krijg al klamme handjes als ik eraan denk.
Bij Pipoos misschien? Dat is waar ik de gok zou wagen in jouw geval.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:31 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben wel een lampje gevonden maar waar koop je een lampion? Ik ben ze nog niet tegengekomen helaas.
Oh god, dan moet ik idd nog wel een hele voorraad meuk kopen....quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Declan-Harp het volgende:
En dan ook gelijk de snoepopsom er ingooien; Smarties, jellybeans in doosje, chocoladerozijntjes in doosje en schatkistjes.
Ja daar wil ik sowieso heen om anders maar vliegerpapier te kopen en aan de knutsel te gaan. Niet echt mijn hobby, maar goed, dat geeft ons weer wat te doen vanmiddag.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij Pipoos misschien? Dat is waar ik de gok zou wagen in jouw geval.
Hema!quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:31 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben wel een lampje gevonden maar waar koop je een lampion? Ik ben ze nog niet tegengekomen helaas.
https://pipoos.com/feest-(...)interklaas/surprisesquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De AH doet heel strategisch deze week altijd de mini's in de bonusquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh god, dan moet ik idd nog wel een hele voorraad meuk kopen....
Gelukkig komt AH donderdag toch bezorgen dus ik gooi er wel een paar zakken mini's bij.
Mandarijntjes liggen nog in de fruitmand, kunnen ze ook gezond kiezen (as if)
Xenos, HEMA, Blokker, speelgoedwinkels.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:31 schreef Lemijn het volgende:
Bij Xenos kun je surprise-pakketten kopen. Was onze lifesaver vorig jaar.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja onze Blokker niet dus, tot mijn verbazing. Xenos is vlakbij de Pipoos, dus misschien draaien we het om.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:37 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Xenos, HEMA, Blokker, speelgoedwinkels.
Dank voor deze tipquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:38 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Bij Xenos kun je surprise-pakketten kopen. Was onze lifesaver vorig jaar.
Ja, ik zag het, toen ik ze eindelijk gevonden had.... maar we moeten het met Kitkat en dergelijke doen want de Snickers zijn al uitverkochtquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De AH doet heel strategisch deze week altijd de mini's in de bonus
2 weken geleden ook al voor Halloween. 2 zakken gekocht voor Sint Maarten (die zijn al bijna opquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De AH doet heel strategisch deze week altijd de mini's in de bonus
Daarom weet ik dat spul niet te vinden in de Appiequote:Op dinsdag 9 november 2021 12:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
2 weken geleden ook al voor Halloween. 2 zakken gekocht voor Sint Maarten (die zijn al bijna op![]()
)
Oh shoot.... die moet ik ook nog.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:49 schreef exode het volgende:
Wij lopen niet en eigenlijk ook niemand over gehoord. Met Halloween werd er wel gelopen in de wijk, maar toen waren wij niet thuis.
Ik heb al wel kruidnoten etc klaarliggen voor zaterdag met de intocht
Hoort dat?quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ze hebben hier zelf lampionnen geknutseld, van een oud melkpak. Dat doorschijnende papier hadden we nog.
Maar moet idd nog snoep en mandarijnen kopen. Veel mandarijnen denk ik, want de vorige keer koos iedereen ineens die (waarschijnlijk wat gezondheidsfreak ouders ofzo?).
Maarsowieso nog wat stress, want deze week ook 2 kinderfeestjes en bedenk met schrik dat daar dan zo n uitdeelzakje bijhoort..
(en we zijn sukkels, 1 van de 2 feestjes gaan we met de auto weg, zijn we per ongeluk onze jongste vergeten in de planning en nu hebben we een stoel tekort in de auto..aaargghh)
Haha, ik had ze vorige week al besteld, wij grijpen met AH zo vaak mis met van alles en nog wat bij online bestellen. Ligt verstpt in de kelderkast. De rest van het lekkers koop ik vrijdag wel bij de bakkerquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh shoot.... die moet ik ook nog.
* Leandra opent AH.nl weer
Hier ook wel altijd een zakje met snoep en kleine cadeautjes bij het afscheid, maar het is wel eens tijd ermee te stoppen.quote:
Vanwege de open wonden zou ik het sowieso even bij vla houden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:05 schreef laziness het volgende:
Even wat anders.
Ik moet morgen naar de kaakchirurg om een verstandkies onder en boven weg te laten halen.
Ik heb ooit één klein gaatje onverdoofd laten boren maar dat was het dus ik knijp 'm wel een beetje![]()
Wat is jullie ervaring? Moet ik er vanuit gaan dat ik morgen alleen yoghurt/vla eet of valt dat wel mee?
De gore verhalen en missers zit ik niet op te wachten overigens
Mijn mini's zijn dit weekend jarig maar denk dat we feestjes doen in de kerst vakantie. Ik heb nog niets georganiseerd en de komende weken zitten gewoon vol.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier ook wel altijd een zakje met snoep en kleine cadeautjes bij het afscheid, maar het is wel eens tijd ermee te stoppen.
Als we überhaupt een datum voor een feestje hebben, vorig jaar ook al niet, het weekend voor zijn verjaardag is hij er zelf niet, het weekend na zijn verjaardag is Sinterklaas, dus we nodigen de familie maar uit voor het weekend daarna
Ik zal eens met hem gaan overleggen wat hij wil qua "kinderfeestje".
Wat ik me herinner en waar ik van te voren niet over nagedacht had was de kracht die er eigenlijk gezet moest worden om dat ding er uit te trekken. Pijn heb ik niet gehad. Goede ademhaling is key. Succes.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:05 schreef laziness het volgende:
Even wat anders.
Ik moet morgen naar de kaakchirurg om een verstandkies onder en boven weg te laten halen.
Ik heb ooit één klein gaatje onverdoofd laten boren maar dat was het dus ik knijp 'm wel een beetje![]()
Wat is jullie ervaring? Moet ik er vanuit gaan dat ik morgen alleen yoghurt/vla eet of valt dat wel mee?
Dat dus idd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:09 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mijn mini's zijn dit weekend jarig maar denk dat we feestjes doen in de kerst vakantie. Ik heb nog niets georganiseerd en de komende weken zitten gewoon vol.
Vla, yoghurt en lauwe soep. Paracetamol (smelttablettenquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:05 schreef laziness het volgende:
Even wat anders.
Wij hebben een wijk waar IEDEREEN panelen heeft en zelfs daar verspreiden ze die zooiquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:17 schreef Leandra het volgende:
Sjezus, krijg ik net post "aan de bewoners van", blijkt van Zonneplan te zijn...
Pagina 1 van de folder in grote letters: "Uw dak is geschikt"
No shit Sherlock, waarom denk je dat het helemaal vol ligt met panelen???
LOL, en dan op pagina 2: "Met ruimte voor gemiddeld 13 zonnepanelen per dak..."
Er liggen hier 21![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:24 schreef PKM het volgende:
@:laziness ik kreeg ook zoveel pijnstillers voorgeschreven maar heb er heel weinig van gebruikt.
Is vast onhandig met al die regen en herfstblaadjes nu.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb geen dak en hier doen ze het ook.
Ik had dus de reactie in de quote getypt ipv eronder...quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Had je er een vraag over of vond je 'm leuk om nog een keer onder de aandacht te brengen?
Bizar hè.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hebben een wijk waar IEDEREEN panelen heeft en zelfs daar verspreiden ze die zooi
Ff het zonnepanelen topic hier op fok opzoeken. Daar schrijft ook iemand die bij een bedrijf dat ze legt werkt en er zit heel veel kennis.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:34 schreef exode het volgende:
Wij zijn ons nu aan het verdiepen in zonnepanelen. Ze komen bij ons op aparte plekken, als het kan. Onze zuidkant is de straatkant en dat mag niet van de gemeente. En ik zou het ons huisje ook niet aan doen. Er kunnen er wel 2 op de dakkapel aan de voorkant. Maar die moeten dan wel zo geplaatst worden dat we de overburen niet verblinden. Verder 'moeten' ze op onze platte dak aan de achterkant.
Volgens alle bedrijven kan het maar niemand lijkt onze issues te snappen:
Kan onze uitbouw het aan, windtechnisch gezien etc.
Dat platte dak is op het Noordwesten maar zodra de zon wat hoger staat staat vanaf een uur of 1 de zon er vol op. Levert dat voldoende op?
En ik kan mijn werk niet loslaten, ik leg een potentieel brandgevaar op mijn dak. Ik wil risico analyses zien maar dat snappen de sales mannetjes van die bedrijven niet.
Kortom tips voor echt goede zonnepaneelbedrijven, geef maar door.
Die van ons kan 8k niet aanraden.. Die hadden allesprima uitgerekend en bedacht. 10 panelen in landscape.. Kwamen ze ze leggen, bleek het niet te passen, schoorsteen niet meegerekend. Gelukkig pastten ze portrait wél.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:34 schreef exode het volgende:
Wij zijn ons nu aan het verdiepen in zonnepanelen. Ze komen bij ons op aparte plekken, als het kan. Onze zuidkant is de straatkant en dat mag niet van de gemeente. En ik zou het ons huisje ook niet aan doen. Er kunnen er wel 2 op de dakkapel aan de voorkant. Maar die moeten dan wel zo geplaatst worden dat we de overburen niet verblinden. Verder 'moeten' ze op onze platte dak aan de achterkant.
Dat platte dak is op het Noordwesten maar zodra de zon wat hoger staat staat vanaf een uur of 1 de zon er vol op. Levert dat voldoende op?
En ik kan mijn werk niet loslaten, ik leg een potentieel brandgevaar op mijn dak. Ik wil risico analyses zien maar dat snappen de sales mannetjes van die bedrijven niet.
BLUH, lekker stom.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:37 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Die van ons kan 8k niet aanraden.. Die hadden allesprima uitgerekend en bedacht. 10 panelen in landscape.. Kwamen ze ze leggen, bleek het niet te passen, schoorsteen niet meegerekend. Gelukkig pastten ze portrait wél.
Ons appartementencomplex heeft een heel raar dak, en het ligt ongunstig, het dak is maar heel smal en er kan nooit genoeg op voor alle woningen, plus dat het dak toegankelijk moet blijven voor allerhande toestanden er op, dus het is niet rendabel helaasch.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Is vast onhandig met al die regen en herfstblaadjes nu.
Ik ken iemand die het ook doet. Als je zin gegevens wil laat maar wetenquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:34 schreef exode het volgende:
Goede ervaringen met Greenrecovery.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:34 schreef exode het volgende:
Viel bij mij erg mee. Verdovingen waren draaglijk en daarna eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:05 schreef laziness het volgende:
Even wat anders.
Dit topic ga ik instant lastigvallen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:36 schreef laziness het volgende:
[..]
Ff het zonnepanelen topic hier op fok opzoeken. Daar schrijft ook iemand die bij een bedrijf dat ze legt werkt en er zit heel veel kennis.
K&W / Zonnepanelen. Deel 40 - Waar het herfst is !
Zie bovenquote:Op dinsdag 9 november 2021 15:06 schreef Vaiana het volgende:
Ohhh ja, zonnepanelen bedrijven aanraders, ik wil ze! Vooralsnog vinden wij het maar een stomme markt met leveranciers die elkaar tegenspreken en afbranden. We willen gewoon zonnepanelen, niet al dat gedoe.
Er zijn zoveel dingen in mijn leven waarvan ik mij al snel afvraag of er niet toevallig een topic over is.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:17 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Dit topic ga ik instant lastigvallen.Thanks! Had er geen seconde aan gedacht dat hier natuurlijk een FOK!-topic voor zou zijn.
Voorzetwanden en isolerende houten kozijnen? Ook een topic?quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen in mijn leven waarvan ik mij al snel afvraag of er niet toevallig een topic over is.
Dat is een centraal systeem neem ik aan, wij zouden het per ruimte die we nu extra willen isoleren moeten doen. Te beginnen met de woonkamer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:33 schreef Vaiana het volgende:
Warmte terugwin ventilatie kwam ons huis al mee, geen idee hoe goed dat nu echt werkt. Maar voor een huis van 120 à 130m2 vind ik ons verbruik best mee vallen. Al zou man best graag de thermostaat een graadje hoger willen, maar daar ben ik dus te zuinig voor.
Ik zet de thermostaat niet op 24 graden maar comfort is ook heel wat waard. Ik zou het niet altijd koud willen hebben om een paar euro te besparen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:33 schreef Vaiana het volgende:
Warmte terugwin ventilatie kwam ons huis al mee, geen idee hoe goed dat nu echt werkt. Maar voor een huis van 120 à 130m2 vind ik ons verbruik best mee vallen. Al zou man best graag de thermostaat een graadje hoger willen, maar daar ben ik dus te zuinig voor.
Nouja, ik vind het niet koud. Hij soms wel, dat is een beetje de crux.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik zet de thermostaat niet op 24 graden maar comfort is ook heel wat waard. Ik zou het niet altijd koud willen hebben om een paar euro te besparen.
Maar dat is wel vanuit de positie dat ik die paar euro ook kan missen. En mijn huis sowieso vrij zuinig is qua verbruik.
Wij hebben heteluchtverwarming, ik snap niet volledig hoe eea aangesloten is. Iig is de mechanische ventilatie in huis aangesloten op de warmteterugwin.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:39 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is een centraal systeem neem ik aan, wij zouden het per ruimte die we nu extra willen isoleren moeten doen. Te beginnen met de woonkamer.
We willen bij een muur nog een voorzetwand plaatsen en het kozijn vervangen voor HR+++++++ gedoe. Maar dan moeten we echt beter ventileren. Die roosters zijn leuk, maar ook koud.
Volgens mij wordt de verse (koude) lucht van buiten opgewarmd met de warme (vieze) lucht van binnen, zodat je dus wel ventileert maar geen warmteverlies hebt. Je hebt ook nog wtw voor warm water en warmtepompboilers.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:33 schreef Vaiana het volgende:
Dit is wel hoe het in elkaar zit inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de verse (koude) lucht van buiten opgewarmd met de warme (vieze) lucht van binnen, zodat je dus wel ventileert maar geen warmteverlies hebt. Je hebt ook nog wtw voor warm water en warmtepompboilers.
Wij een warmtepompboiler, dat scheelt ook echt veel. In de zomer alleen gasverbruik voor de kookplaat. Die staat op de lijst om vervangen te worden, en dan zijn we van mei-september energieneutraal.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit is wel hoe het in elkaar zit inderdaad.
En wij hebben wtw ook in de douche
Bij mij was het wel hels, maar kwam denk ik ook omdat het vlak ervoor nog flink ontstoken was. Ik had zelfs iets teveel ibuprofen genomen zodanig dat de wond langer bloeddequote:
Zo doet ons huis het ookquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de verse (koude) lucht van buiten opgewarmd met de warme (vieze) lucht van binnen, zodat je dus wel ventileert maar geen warmteverlies hebt. Je hebt ook nog wtw voor warm water en warmtepompboilers.
Drinkontbijt, dan heb je nog iets aan vezels. Het ligt er echt aan hoe hard ze moeten trekken wat er kan qua eten. Soms kun je gewoon voorzichtig brood zonder korst en pannenkoeken eten, de andere keer is vloeibaar echt fijner. In ieder geval wel zorgen dat je íets binnenkrijgt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:05 schreef laziness het volgende:
Ik had ze alleen maar beneden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:08 schreef laziness het volgende:
Er moet er boven eentje uit (dat had de tandarts zelf gekund) maar omdat er ook beneden eentje moet doorgestuurd naar de kaakchirurg. De kaak beneden schijnt harder te zijn en daarom doet de tandarts die niet?
Heb perioxide en ibuprofen alvast meegekregen. Maar ze zijn wel door dus ben benieuwd hoe makkelijk of moeilijk het gaat en hoe ernstig de wond gaat zijn.
Kaakchirurg wil eigenlijk ook de andere twee er uit, waarvan eentje nog niet door is. En die ligt ook nog eens te diep tegen de zenuw dus die kan je enkel afslijpen. Want de kans is groot dat ik er ooit last van krijg.
Ik heb vriendelijk bedankt voor de twee die niet hoeven. Wie weet heb ik er nog 30 jaar geen last van. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Struisvogelpolitiek
Mijn tandarts deed de eerste, dat was héél niet leuk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:19 schreef F_r het volgende:
Ligt eraan hoeveel kracht ze moeten zetten om ze eruit te krijgen. Ik vond dezelfde dag meestal niet zo leuk de dag erna was dat wel over.
Maar de gaten moeten nog dicht groeien. Let op met rijst ed.
En mijn kaak is heel klein dus uitscheurende mondhoeken en kaakpijn. Goed smeren met vaseline van te voren
Bij mij zijn destijds (ik was 15) alle vier de verstandskiezen onder narcose verwijderd - tegelijk. Tijdens de ingreep dus nergens last van gehad, maar aan 4 kanten een opgezette mond en hechtingen, dat was minder tof. Aan 1 kant zal dan vast heel erg meevallenquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:05 schreef laziness het volgende:
Even wat anders.
Ik 2. Linksboven en rechtsonder. Soort van in balansquote:Op dinsdag 9 november 2021 21:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat is zo'n erfelijke belasting die niet erg is: ik heb geen verstandkiezen gekregen![]()
@:Ynske, ik heb geen idee. Vraag me af of ze dat echt samen verpakken, want ik krijg het vaak toch wel los opgestuurd. Maar dat nooit met verzendkosten..
Mijn zus had er 6 (zes!!). Ze zijn volgens mij ook allemaal door de kaakchirurg verwijderd. Ik was allang blij dat ik er maar 4 hadquote:Op dinsdag 9 november 2021 21:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik 2. Linksboven en rechtsonder. Soort van in balans
En geen garantie meer? Je hebt iig recht op een redelijke levensduur, dus ik zou toch even contact opnemen met de verkoper of fabrikant om te overleggen. 2,5 jaar is geen redelijke levensduur...quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:08 schreef LeSage het volgende:
Ik had vandaag juist een nogal saai bericht van de fietsenmaker. Bakfietsondersteuning deed het niet, dus even laten maken. Hij belde toch maar eerst om te overleggen…
Motor stuk, kosten: ¤650,-![]()
![]()
En het stomme is dat ik niet echt zonder de bakfiets kan (doe alles op de fiets, meestal geen auto ter beschikking en te ver om te lopen), dus waarschijnlijk moeten we er toch aan geloven.
Ding is ook pas 2,5 jaar oud
Ja, daar gaat vriend morgen wel achteraan. Dus hopelijk dan een beetje coulance.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En geen garantie meer? Je hebt iig recht op een redelijke levensduur, dus ik zou toch even contact opnemen met de verkoper of fabrikant om te overleggen. 2,5 jaar is geen redelijke levensduur...
Edit: https://www.consumentenbo(...)iten-garantietermijn
Oh bah... dat zijn van die dingen waar je idd heerlijk wakker van kan liggen... Hopelijk is het op te lossen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:54 schreef Vicky het volgende:
Mijn verstandskiezen zijn getrokken door de tandarts. 0,0 ellende gehad gelukkig. Ja, ik moest het gat spoelen met peroxide, dat was het enige nare.
@:BE fijn van de APK! Lekker kort nachtje. Herkenbaar. Ik was om 3.30 wakker en kon niet meer slapen. gister gedoe op school met T en en stage van A.
Ons systeem hoor je wel als het op de hoogste stand staat (drie standen heeft de onze, 1 is voor een leeg huis, twee voor weinig mensen en drie wordt aangeraden voor snachts/feestjes ect) het is niet hard of storend maar je hoort het wel, een soort van ruis, wel heel constant.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:25 schreef exode het volgende:
Goede ervaring, amper last van verwijderen verstandskies gehad, ging niet vanzelf zeg maar, maar echt amper pijn of wat dan ook gehad daarna.
0 op de meter is voor ons onhaalbaar dus daar gaan we ook niet voor. Dan hadden we maar geen oud huisje moeten kopen.
Dat warmte terugwin ventilatie systeem, hoor je die? Als we rolluiken in de kinderkamers gaan doen, moeten we extra gaan ventileren. We twijfelen voor de kinderkamers tussen zo'n ventilatiesysteem of een airco/ventilatie/verwarming systeem in 1.
Er komen sowieso nieuwe kozijnen in hun kamers, we hebben daar gruwelijk lelijke kunststofkozijnen uit de jaren 70 of zo zitten. Ze openen naar binnen wat waardeloos is met zulke kleine kamers.
maar dat gat moet toch juist níet uitgespoten? Dan geneest t veel te lamgzaam. Je moet dat bloed juist laten zitten..quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn tandarts deed de eerste, dat was héél niet leuk.
Bij de kaakchirurg werden mijn tere lipjes gesmeerd met vaseline, ze boden me pre-operatief ibuprofen aan (te laat, ik had thuis al genomen) en vervolgens voelde ik er niets van.
Maar @:laziness die 600mg wil je wel hebben waarschijnlijk. 1 kruimel in het gat en je bent heel verdrietig. Als je het er niet bij krijgt, vraag of regel een spuitje met kromme tuit om je gat schoon te spuiten.
Je moet etensresten wel verwijderen ivm infectie risico van de open wond.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
maar dat gat moet toch juist níet uitgespoten? Dan geneest t veel te lamgzaam. Je moet dat bloed juist laten zitten..
Welk merk heb je, wij staan namelijk op het punt om er eentje te kopen, dus benieuwd naar ervaringen. Begreep dat Mariposas niet zo blij met haar Babboe was.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:08 schreef LeSage het volgende:
Ik had vandaag juist een nogal saai bericht van de fietsenmaker. Bakfietsondersteuning deed het niet, dus even laten maken. Hij belde toch maar eerst om te overleggen…
Motor stuk, kosten: ¤650,-![]()
![]()
En het stomme is dat ik niet echt zonder de bakfiets kan (doe alles op de fiets, meestal geen auto ter beschikking en te ver om te lopen), dus waarschijnlijk moeten we er toch aan geloven.
Ding is ook pas 2,5 jaar oud
Die kracht is inderdaad van de ingreep zelf het meest vervelende. Dat vond ik onder best heftig. Mijn kaak is ook niet zo groot en ze bleven zeggen verder open. Boven was daarna zo gepiept.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:11 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wat ik me herinner en waar ik van te voren niet over nagedacht had was de kracht die er eigenlijk gezet moest worden om dat ding er uit te trekken. Pijn heb ik niet gehad. Goede ademhaling is key. Succes.
Wij hebben geen standen met 1/2/3 en hij zit op zolder in een technische ruimte dus je hoort ‘m niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:25 schreef exode het volgende:
Goede ervaring, amper last van verwijderen verstandskies gehad, ging niet vanzelf zeg maar, maar echt amper pijn of wat dan ook gehad daarna.
0 op de meter is voor ons onhaalbaar dus daar gaan we ook niet voor. Dan hadden we maar geen oud huisje moeten kopen.
Dat warmte terugwin ventilatie systeem, hoor je die? Als we rolluiken in de kinderkamers gaan doen, moeten we extra gaan ventileren. We twijfelen voor de kinderkamers tussen zo'n ventilatiesysteem of een airco/ventilatie/verwarming systeem in 1.
Er komen sowieso nieuwe kozijnen in hun kamers, we hebben daar gruwelijk lelijke kunststofkozijnen uit de jaren 70 of zo zitten. Ze openen naar binnen wat waardeloos is met zulke kleine kamers.
Ah ok.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:11 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hebben geen standen met 1/2/3 en hij zit op zolder in een technische ruimte dus je hoort ‘m niet.
Alleen als de afzuiging in de badkamer aanslaat hoor je het in die ruimte.
Een open wond moet je echt wel schoon houden..quote:Op woensdag 10 november 2021 10:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
maar dat gat moet toch juist níet uitgespoten? Dan geneest t veel te lamgzaam. Je moet dat bloed juist laten zitten..
We hebben hier een Duco hangen volgens mij, in de woonkamer hangt een bekabelde aansturing die ook CO² meter is, in de badkamers hangt een aansturing die alleen maar aanstuurt.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:40 schreef exode het volgende:
[..]
Ah ok.
We moeten gewoon even wat leveranciers af denk ik om het letterlijk te horen.
Wat fijn zo'n uitgebreid antwoord, jouw systeem is wel centraal aangestuurd toch? Dat kan bij ons niet. Wij moeten decentrale units kopen.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
We hebben hier een Duco hangen volgens mij, in de woonkamer hangt een bekabelde aansturing die ook CO² meter is, in de badkamers hangt een aansturing die alleen maar aanstuurt.
Standen: 1, 2, 3 en auto.
In de woonkamer kan ik door het oplichten van de stand zien waar hij in staat, in de badkamers niet (die sturen alleen maar aan immers, die communiceren maar 1 kant op met de afzuigunit).
Als ik in de badkamer ben hoor ik wel dat hij werkt, ik zie nu in de woonkamer dat hij op stand 3 staat maar ik hoor hem niet (maar ik ben behoorlijk slechthorend, dus niet echt in staat dat te beoordelen).
De afzuigunit zit op zolder waar N momenteel zit te werken, hij heeft een ultra goed gehoor en ik hoor hem nooit over de afzuigunit.
Logees op zolder ook niet trouwens.
Overigens ben je wat mij betreft welkom om te komen proefluisteren, de kinderen vermaken zich op een droge dag wel op de trampoline.
Wij hebben hardhouten kozijnen met HR+++quote:Op woensdag 10 november 2021 12:46 schreef exode het volgende:
Ik ga gewoon een rondje ventilatie luisteren doen.![]()
Ook iemand extra isolerende houten kozijnen met HR ++++++ glas om te bekijken?
Geen condens vorming?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:50 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hebben hardhouten kozijnen met HR+++
Nope maar ik heb een centrale balansventilatie met wtw in alle ruimtes en compleet luchtdicht geïsoleerd huis volgens de huidige normen. Dus of het echt te vergelijken is?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:52 schreef exode het volgende:
[..]
Geen condens vorming?
Heerlijk topic is dit.
We dopen hem om tot 'Exode heeft verbouwtips nodig bankje'
quote:Op woensdag 10 november 2021 12:53 schreef F_r het volgende:
Vanmorgen onze kat bij de dierenarts achtergelaten voor onderzoek. De röntgenfoto liet afwijkend beeld zien. Nu toch maar een punctie om te zien wat het is. Da vreest en tumor en ik ook. Ons oudje ik wil hem nog niet kwijt.
Bij geisoleerd haakt ons huis af inderdaad.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Nope maar ik heb een centrale balansventilatie met wtw in alle ruimtes en compleet luchtdicht geïsoleerd huis volgens de huidige normen. Dus of het echt te vergelijken is?
Oh dat is spannend, hoe oud is de kat?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:53 schreef F_r het volgende:
Vanmorgen onze kat bij de dierenarts achtergelaten voor onderzoek. De röntgenfoto liet afwijkend beeld zien. Nu toch maar een punctie om te zien wat het is. Da vreest en tumor en ik ook. Ons oudje ik wil hem nog niet kwijt.
Andere idd. Deze is 14. De ander is vandaag op controle geweest. Pas over een half jaar is te zien of de operatie het gewenste resultaat heeft gehad. Maar die hoeft niet terug tenzij wij denken dat het niet goed gaat.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:00 schreef oh-oh het volgende:
Andere kat weer? Hoe gaat het met die ene?
Ruim 14quote:Op woensdag 10 november 2021 13:05 schreef exode het volgende:
[..]
Oh dat is spannend, hoe oud is de kat?
Sterkte in ieder geval.
Biologische huismerk pads van AH in de Senseo, luxer dan dat wordt het nietquote:Op woensdag 10 november 2021 12:40 schreef exode het volgende:
[..]
Wat fijn zo'n uitgebreid antwoord, jouw systeem is wel centraal aangestuurd toch? Dat kan bij ons niet. Wij moeten decentrale units kopen.
Jij hebt goede koffie tochDat is al reden om te komen buurten
Nee, wel kunststof kozijnen met triple glas.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:46 schreef exode het volgende:
Ik ga gewoon een rondje ventilatie luisteren doen.![]()
Ook iemand extra isolerende houten kozijnen met HR ++++++ glas om te bekijken?
Condens zit bij triple glas (en andere vormen super geïsoleerd glas) aan de buitenkant, niet aan de binnenkant.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Nope maar ik heb een centrale balansventilatie met wtw in alle ruimtes en compleet luchtdicht geïsoleerd huis volgens de huidige normen. Dus of het echt te vergelijken is?
Klopt we hebben het af en toe aan de buitenkant maar niet zo heel vaak.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Condens zit bij triple glas (en andere vormen super geïsoleerd glas) aan de buitenkant, niet aan de binnenkant.
Dat er condens aan de buitenkant zit is eigenlijk vooral een bewijs dat het heel goed isoleert
Wij hebben het wel, en het oogt eerlijk gezegd wel gezellig, alsof het mistig is buiten.
De aannemer wilde er in eerste instantie niet aan trouwens, vanwege de condens, maar ik ben flink eigenwijs en die condens aan de buitenkant boeit me niet, ik wilde absoluut triple glas.
Nee, ik vind het ook meevallen, en ik vind het gezellig.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:30 schreef laziness het volgende:
[..]
Klopt we hebben het af en toe aan de buitenkant maar niet zo heel vaak.
Oh, je hebt al kunststof en je moet ook nieuwe kozijnen?quote:Op woensdag 10 november 2021 13:52 schreef exode het volgende:
Bij de ramen van de kinderen zitten het aan de binnenkant, ondanks open ventilatieroosters. Wat mensen er naar laten kijken (oa zwager die aannemer is) komt door de leeftijd van de kozijnen. Zijn echt die old skool kunststofdingen. Isoleren niet goed meer. We hebben inmiddels ook lichte schimmelplekken op de kitranden van de kozijnen daar. Eruit met die troep.
En als we dan toch bezig zijn dan maar goed isloleren MAAR de muren waar de kozijen in komen zijn enkelsteens. Dus wellicht moeten we die gaan isoleren met voorzetwanden.
Een Velora City, ben er verder heel tevreden over. Dit is denk ik gevalletje pech.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:36 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Welk merk heb je, wij staan namelijk op het punt om er eentje te kopen, dus benieuwd naar ervaringen. Begreep dat Mariposas niet zo blij met haar Babboe was.
Wij kijken nu naar de Dolly, maar die is nog niet heel lang op de markt.
We sluiten kunststof ook niet volledig uit hoor. We hebben nu echt de lelijkste die er zijn. Creme/gelig met groen. En niet netjes afgewerkt. Ze zitten in de opbouw en die is uit 1957.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, je hebt al kunststof en je moet ook nieuwe kozijnen?
Ik dacht even dat je hout wilde omdat je wegens monument ofzo geen kunststof kozijnen zou mogen.
Als je toch nieuwe kozijnen neemt zou ik die afweging wel een lastige vinden.
En darn... enkelsteens muren
Kan wel, maar we moeten een behoorlijk druk stuk fietsen. Veel (hardrijdend) sluipverkeer, smalle straatjes.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:00 schreef FlyingFish het volgende:
Al mijn verstandskiezen zijn door de tandarts getrokken toen ik 20 was ofzo. in 2 sessies. Viel me 100% mee (ook qua rekening), en ook vrijwel geen last gehad naderhand, niet eens paracetamol hoeven slikken. Alleen de kracht die er gezet moest worden viel me tegen. Daar had ik me niet op voorbereid (deed geen pijn, maar gewoon een raar soort gevoel).
Vervelend zulk nieuws LeSage… zou ik ook van balen. Maar is zelf fietsen voor S nog geen optie, mocht je hem niet onder garantie kunnen laten repareren? Ik zie hier in de omgeving dat bakfietsen vooral tijdens de kleuterschool periode gebruikt worden, daarna weinig meer.
Ik denk dat je dan echt even moet komen kijken/luisteren, de onze hebben zelfs aan de binnenkant een houtnerf.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:15 schreef exode het volgende:
[..]
We sluiten kunststof ook niet volledig uit hoor. We hebben nu echt de lelijkste die er zijn. Creme/gelig met groen. En niet netjes afgewerkt. Ze zitten in de opbouw en die is uit 1957.
Beneden zitten overal houten kozijnen die nog meer dan prima zijn.
Voor schilderen hebben wij een mannetje. Onze uitbouw isvan hout, dat is pas een werk.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan echt even moet komen kijken/luisteren, de onze hebben zelfs aan de binnenkant een houtnerf.
Overigens hebben alle ramen ook een roedeverdeling dus ik ben sowieso blij dat we geen hout hebben... het wordt wel heel arbeidsintensief om ze dan te schilderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk alleen wel dat als je de kamer van J gaat isoleren dat het dan verstandig is de naastgelegen kamer van B ook te isoleren, dat je geen problemen krijgt omdat de ene kamer niet geïsoleerd is.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:30 schreef exode het volgende:
Plaatje bij het praatje, kamer van B, Juul heeft exact hetzelfde raam en de muur is even groot bij haar.
[ afbeelding ]
Radiator wordt vervangen door een nieuw strak model, of een electrisch exemplaar of een combi ventilatie/airco/verwarming.
Ik denk dat een voorzetwandje tegen dit muurtje amper iets doet. Het is een plat dak, die is geisoleerd, links is de muur naar de buren en rechts naar zijn zusje. Zijn kamer is ook nooit koud, in tegenstelling tot die van Juul die op de hoek zit.
Bij Juul gaan we dan de raammuur ook niet isoleren.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk allen wel dat als je de kamer van J gaat isoleren dat het dan verstandig is de naastgelegen kamer van B ook te isoleren, dat je geen problemen krijgt omdat de ene kamer niet geïsoleerd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 november 2021 14:38 schreef FlyingFish het volgende:
Ik moet even wat frustratie kwijt. Lang verhaalWow, iemand heeft moeite met controle loslatenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als al die details zo belangrijk zijn, moet ze het maar zelf kopen en minder belangrijke dingen op de lijst zetten.
En als het de step is die ik denk dat het is, kan ze die o zo belangrijke wielen gewoon los kopenPlus dan is het geen goedkoop stepje en vind ik het degoutant om dan zo te reageren.
Wij geven ook maar richtlijnen ipv echte lijstjes, maar aangezien hij zo jong is is dat meer omdat we geen 10 reeksen hysterisch speelgoed in huis willen.
Sterkte F_R!
Ik moet even wat frustratie kwijt. Lang verhaal
[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 10-11-2021 16:22:50 ]
Het bloed wel, maar zeker aan de onderkant kun je niet voorkomen dat er eten in komt. Ik had er hechtingen overheen, die hielden dat eten dan ook nog vast. Toen ik nog niet spoot, ging dat direct ontsteken in de open wond. Niet grappig.quote:Op woensdag 10 november 2021 10:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Wij hebben het in de winter bijna elke ochtend.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik vind het ook meevallen, en ik vind het gezellig.
Beetje ouderwets gevoel van beslagen ramen zonder de nadelen
Mwah, grootouders kopen wat in overleg en voor de rest kopen we gewoon zelf voor onze kids.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:21 schreef oh-oh het volgende:
Sterkte f-r...
Oh man als ik dat zo lees van die kado's ben ik echt blij dat k niet eens aan verjaardagen doe
Ik moet even wat frustratie kwijt. Lang verhaaloh, irritant zeg. Ik zou dat ook niet zo trekken eigenlijk. Dan is het meer een soort bestelling die je doet. Ik heb juist veel liever dat mensen zelf iets bedenken en als ze het niet weten die ik suggestisch..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor haar is die specifieke step blijkbaar net zo belangrijk als een specifiek cadeau voor een volwassene.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:41 schreef FlyingFish het volgende:
@Elleska, bedankt ook voor jouw inzicht. Voor volwassenen koop ik inderdaad wel precies van het lijstje wat ze willen, en ook qua constructiespeelgoed oid zou ik precies kopen wat er staat omdat je niet precies weet wat ze al hebben idd. En soms is dat ook wel fijn, 'parfum' zoals mijn broer op zijn lijstje heeft staan is weer erg lastig Maar specifiek een kado aanwijzen om te moeten kopen vind ik dan toch anders, zelf iets van een (langere) lijst uitkiezen om te kopen vind ik geen probleem, maar zeker aangezien je bij Sinterklaas niets zelf kunt geven is het dan alleen uitwisselen van kado's. Er zitten bij hen ook geen gedichten bij de kado's of een andere vorm om het iets persoonlijker te kunnen maken.
Maar als je dat ene strijkkralenknutselding dan al hebt?quote:Op woensdag 10 november 2021 16:44 schreef Hupje het volgende:
@Elleska Ik wil met alle liefde iets specifieks kopen als ik weet dat ik jou blij maak met dat ene specifieke ding. Maar zo specifiek dat het niet het ene strijkkralen knutselding mag zijn maar wel de andere, gaat mij te ver. Dan is er voor mij als gever geen lol meer aan. Ik doe echt mijn best om iets te kopen wat de ontvanger leuk vindt.
Natuurlijk kan het zo zijn dat je die ene al hebt. Dat probeer ik van te voren al uit te zoeken of ik ruil achteraf. Een maat/merk strijkkralen is iets wat wmb juist wel op een lijstje gezet kan worden.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:13 schreef Elleska het volgende:
Ik vind opmerkingen zoals dat het dan niet persoonlijk is of dat er anders geen lol meer aan is daardoor wat lastig.
Na vla/yoghurt als lunch, vanavond pannenkoeken als diner. Top tip, thanksquote:Op dinsdag 9 november 2021 18:19 schreef Hupje het volgende:
[..]
Drinkontbijt, dan heb je nog iets aan vezels. Het ligt er echt aan hoe hard ze moeten trekken wat er kan qua eten. Soms kun je gewoon voorzichtig brood zonder korst en pannenkoeken eten, de andere keer is vloeibaar echt fijner. In ieder geval wel zorgen dat je íets binnenkrijgt.
Ik weet ook niet helemaal goed hoe ik het moet verwoorden zonder iemand voor het hoofd te stoten.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:11 schreef Hupje het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het zo zijn dat je die ene al hebt. Dat probeer ik van te voren al uit te zoeken of ik ruil achteraf. Een maat/merk strijkkralen is iets wat wmb juist wel op een lijstje gezet kan worden.
Het is een gevoel van mij, dat ik iemand graag blij wil maken met een verrassing. Ik kan het ook niet beter uitleggen.
Maar in dit geval beslist de moeder voor een kind. Wie zegt dat kind er niet gewoon blij mee is?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:41 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik weet ook niet helemaal goed hoe ik het moet verwoorden zonder iemand voor het hoofd te stoten.
Sinterklaascadeaus ruilen gaat een beetje lastig, verder kan de situatie die jij omschrijft prima. Maar ik had het meer over de extremere variant. Als maat/merk strijkkralen op het lijstje staan en je koopt vervolgens een totaal ander merk/maat omdat je iemand perse wil verrassen dan doe je dat enkel voor jezelf en niet voor de ander.
FF heeft het over de andere kant, een controlfreak en items heel specifiek op het lijstje zet, mogelijk omdat ze niet tegen verrassingen kan. Iemand die niet tegen verrassingen kan ga je niet blij maken met een verrassing en dan zou ik mijn eigen gevoel opzij zetten want cadeau geven gaat niet om wat ik leuk vind maar om de ander.
De reactie van het kind was niet het probleem waar FF tegenaan liep toch?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:47 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar in dit geval beslist de moeder voor een kind. Wie zegt dat kind er niet gewoon blij mee is?
Nee maar de moeder laat het om haar draaien terwijl het niet om haar zou moeten gaan. En omdat moeder niet tegen verrassingen kan moet je dan maar exact doen wat zij zegt.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
De reactie van het kind was niet het probleem waar FF tegenaan liep toch?
Daarom schreef ik eerder al dat de moeder het zichzelf moeilijk maakt en dat FF die last niet moet gaan dragen.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:05 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee maar de moeder laat het om haar draaien terwijl het niet om haar zou moeten gaan. En omdat moeder niet tegen verrassingen kan moet je dan maar exact doen wat zij zegt.
Jij zegt het draait om de ander. Maar het draait niet om de moeder die er een probleem van maakt.
Nee dat klopt, maar zoals moeder nu al op voorhand zit te pushen dat het cadeau 3 moet zijn en mensen dus niet eens meer een keuze uit de lijst kunnen maken is wel next level.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:14 schreef Elleska het volgende:
[..]
Daarom schreef ik eerder al dat de moeder het zichzelf moeilijk maakt en dat FF die last niet moet gaan dragen.
De dag van het kind wordt er heus niet leuker op door de moeder bewust op de kast te jagen terwijl het kind ook blij gaat zijn met het hele specifieke cadeau van het lijstje.
Jij hebt een hekel aan Playmobil dus kwetst het je kind als het dat cadeau krijgt?quote:Op woensdag 10 november 2021 19:28 schreef Leandra het volgende:
Dat ik een gruwelijke hekel aan Playmobil heb weten de mensen om mij heen ook wel, en ik zou het heel vervelend voor Soneal hebben gevonden als iemand dacht "Fuck you, ik geef hem toch Playmobil of fake Lego".
Daar kwets je vooral mijn kind dan uiteindelijk mee.
Viel het een beetje mee?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Na vla/yoghurt als lunch, vanavond pannenkoeken als diner. Top tip, thanks
Ik denk dat het probleem bij FF niet gaat om ‘bewust’ moeder te pesten. Zoals ik het lees heeft opa echt zijn best gedaan om de goede step te kopen, maar per ongeluk toch niet helemaal de goede gekocht. Daar kun je dan toch niet boos van worden?quote:Op woensdag 10 november 2021 19:14 schreef Elleska het volgende:
[..]
Daarom schreef ik eerder al dat de moeder het zichzelf moeilijk maakt en dat FF die last niet moet gaan dragen.
De dag van het kind wordt er heus niet leuker op door de moeder bewust op de kast te jagen terwijl het kind ook blij gaat zijn met het hele specifieke cadeau van het lijstje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |