abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202088293
Daar gaan we weer!
  maandag 8 november 2021 @ 16:51:12 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202088301
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 16:24 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Een pyjama krijgt hij inderdaad, maar dat vond ik dan weer meer onder to wear vallen. ;)
Bij need kan je denken aan broodtrommel, drinkbeker, rugzak, dekbed.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202088315
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 16:51 schreef laziness het volgende:

[..]
Bij need kan je denken aan broodtrommel, drinkbeker, rugzak, dekbed.
Ja, allemaal aan gedacht maar hij gaat in september 2022 pas naar school, dus dat vind ik nu nog niet zo'n geschikte cadeaus. :P Daarom zei ik ook heel bewust, wat heeft een driejarige nou nodig? Voor die van zes ligt het alweer anders.
pi_202088339
Misschien ga ik maar sokken voor ze breien. :')
pi_202088374
Ik heb laatst de boeken in mijn dochters kast geteld, wie wilt raden?
A’s oudere boeken zitten er ook bij. :P
  maandag 8 november 2021 @ 16:59:09 #6
244125 laziness
pi_202088456
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 16:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ja, allemaal aan gedacht maar hij gaat in september 2022 pas naar school, dus dat vind ik nu nog niet zo'n geschikte cadeaus. :P Daarom zei ik ook heel bewust, wat heeft een driejarige nou nodig? Voor die van zes ligt het alweer anders.
Oh sorry er waren zoveel berichten in die trant dat ik niet alle leeftijden onthouden heb.

Nieuwe stiften of andere knutsel voorraad die op is.

En anders is need een rekbaar begrip. Een spel is een need voor cognitieve ontwikkeling. Of kralen voor de fijne motoriek.
  maandag 8 november 2021 @ 17:06:16 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202088561
Zo, bij de huisarts geweest, ik heb/had waarschijnlijk toch griep ipv alleen maar een keelontsteking.

Dat verklaart wel waarom ik zo lang ziek ben.
Anyway, het ergste waarschijnlijk gehad, dus weer een beetje gaan opbouwen qua uithoudingsvermogen, want dat gaat wel heel hard onderuit :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202088617
Mijn vader is stom verbaasd dat ik, als gevaccineerde, tóch Corona heb… }:|
  maandag 8 november 2021 @ 17:20:08 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202088705
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 15:07 schreef vencodark het volgende:
Nou, de GGD test bleek ook positief. :')
Zoon is vanmiddag getest dus die blijft sowieso thuis tot die uitslag er is.
Bummer :{
Ik hoop dat je er een beetje mild doorheen komt, maar die kans is sowieso groter doordat je gevaccineerd bent.
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202088720
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bummer :{
Ik hoop dat je er een beetje mild doorheen komt, maar die kans is sowieso groter doordat je gevaccineerd bent.
Beterschap :*
Tot op heden voelt het als een doordeweekse verkoudheid. Irritant maar niks bijzonders. ^O^
Dankje. Jij ook nog altijd beterschap!
  maandag 8 november 2021 @ 17:22:00 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202088728
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 16:55 schreef vencodark het volgende:
Ik heb laatst de boeken in mijn dochters kast geteld, wie wilt raden?
A’s oudere boeken zitten er ook bij. :P
Vast minder dan Soneal, die heeft aan 1 Kallax 2*4 niet eens genoeg :X

Ik gok 66 bij je dochter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202088735
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vast minder dan Soneal, die heeft aan 1 Kallax 2*4 niet eens genoeg :X

Ik gok 66 bij je dochter.
100. :'(
pi_202088753
Over boeken gesproken; heeft iemand nog deel 2 t/m 5 (of één van deze) in de aanbieding van 'Het leven van een loser' ?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 8 november 2021 @ 17:26:41 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202088770
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 17:22 schreef vencodark het volgende:

[..]
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2021 @ 17:46:52 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202088964
Mijn dag begon wel heel goed trouwens, een appje met een filmpje van kleinzoon die heel trots "OMA!!!! gepoept en geplast op het potje!" riep O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202089666
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 16:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Een nieuwe pyjama. Foute regenlaarzen met lampjes. Dat soort ongein :+
pi_202089750
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 17:22 schreef vencodark het volgende:

[..]
Is dat veel? Ik zal ook eens tellen, maar we zitten makkelijk ruim boven de 100.
pi_202089805
Ik vind jullie suggesties allemaal heel lief maar een nieuwe pyjama krijgt hij dus en verder heeft hij geloof ik alles al. Ik heb onbewust een verwend n.est gemaakt. :')

Een verwend n.est dat nu voor de derde keer in een maand ziek is ook nog. Echt tof hoe de verschillende lockdowns zijn immuunsysteem blijkbaar platgeslagen hebben. -O-
pi_202089952
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 19:02 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind jullie suggesties allemaal heel lief maar een nieuwe pyjama krijgt hij dus en verder heeft hij geloof ik alles al. Ik heb onbewust een verwend n.est gemaakt. :')

Een verwend n.est dat nu voor de derde keer in een maand ziek is ook nog. Echt tof hoe de verschillende lockdowns zijn immuunsysteem blijkbaar platgeslagen hebben. -O-
Onze jongste was rond die leeftijd helemaal into de Schleich diertjes. Enorme collectie van en in verschillende prijsklassen. En hij speelde er uuuren mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202089958
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 19:02 schreef lunapuella het volgende:

Heeft ie al een hoofdlamp? Of een zaklamp? Need maar zeker ook erg leuk.
Juul van 3 is momenteel heel druk in de weer met een vergrootglas. Alles wordt bekeken.

Oh en wederom, komt ie weer, knetterbad. Die krijgen de kiddo's ook weer dit jaar. Denk ik.
pi_202089980
En al vaker genoemd, ook in het peutertopic: een tentenbouw set. Gewoon zelf samenstellen met lampjes, knijpers en doeken. Zit bij ons in zo'n plastic bak en er wordt echt veel mee gespeeld. Om hutten en tenten te bouwen, maar ook om van alles toe de dekken.
Doeken allemaal van de markt, van klein tot grooooot.
pi_202089985
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:14 schreef exode het volgende:

[..]
Heeft ie al een hoofdlamp? Of een zaklamp? Need maar zeker ook erg leuk.
Juul van 3 is momenteel heel druk in de weer met een vergrootglas. Alles wordt bekeken.

Oh en wederom, komt ie weer, knetterbad. Die krijgen de kiddo's ook weer dit jaar. Denk ik.
Bedoel je dit :D https://www.hema.nl/mooi-(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202090001
quote:
Ik weet niet of ze net zo goed knetteren, wij hebben die van Simba. Knetteren echt hard altijd. Duits merk en dan heet het Glibbi Knisti. _O-
pi_202090167
Met Sinterklaas kopen wij met z’n allen een bordspel (dit jaar Ticket to Ride Europe) en iedereen krijgt een chocoladeletter. Schoen zetten heeft Sjaak nog nooit van gehoord en dat houden we zo, als dat lukt.

Met Kerst komen er cadeautjes onder de boom O+ 4 per persoon. Sjaak krijgt een spelletje voor de Switch, een boek (maar ik weet nog niet welke), een trui en nog iets wat hij nodig heeft. Op kerstavond mogen we allemaal 1 pakje open maken en daar zitten dan kerstpyjama’s in (die ik van tevoren heb gewassen), die doen we dan aan. Daarna lezen we ‘T was the night before Christmas O+
pi_202090381
@MevrouwCactus, wat een gezellige traditie.
We probeerden wel een traditie in te bouwen, maar elk jaar is toch echt wel anders. En daar genieten we toch ook wel weer van ;)
  maandag 8 november 2021 @ 19:42:36 #26
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202090428
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:25 schreef Declan-Harp het volgende:
Over boeken gesproken; heeft iemand nog deel 2 t/m 5 (of één van deze) in de aanbieding van 'Het leven van een loser' ?
Wij wellicht, even zoeken!
pi_202090548
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:42 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Wij wellicht, even zoeken!
Niet teveel moeite voor doen hoor! Kwam per toeval een adresje tegen op Marktplaats, heb boek 2 al gekocht.
pi_202090787
Wij doen ook 4 cadeaus voor kind met pakjesavond, en opa en oma willen het niet vieren ivm corona. Maar ik merk dat ik af en toe denk 'ach, misschien is het het laatste jaar dat hij gelooft' en dus heb ik veel meer plannen dan ik zelf eigenlijk voorgenomen heb :D
En dan weet ik nog niet eens het cadeau wat hij echt graag wil... Hij weet het zelf namelijk ook niet. Lego en Nintendo Switch is het enige wat hij noemt.
pi_202090915
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik nog steeds geen covid heb gehad. Meestal sta ik wel vooraan als zulke tickets worden uitgedeeld, maar kennelijk heb ik toch een saaier leven dan ik dacht.
Ik zit in huis met een lijer en het lukt me vooralsnog niet eens om positief te testen :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 8 november 2021 @ 20:13:15 #30
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202091139
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:47 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Niet teveel moeite voor doen hoor! Kwam per toeval een adresje tegen op Marktplaats, heb boek 2 al gekocht.
Ik zie dat onze verzameling inmiddels ook al verkocht is.
  maandag 8 november 2021 @ 20:16:36 #31
244125 laziness
pi_202091208
Ik koop elk jaar een kerstboek om te lezen voor kind.
Hij leest ze ook graag weer rond de feestdagen.

Wie nog inspiratie nodig heeft:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202091707
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Met Sinterklaas kopen wij met z’n allen een bordspel (dit jaar Ticket to Ride Europe) en iedereen krijgt een chocoladeletter. Schoen zetten heeft Sjaak nog nooit van gehoord en dat houden we zo, als dat lukt.

Met Kerst komen er cadeautjes onder de boom O+ 4 per persoon. Sjaak krijgt een spelletje voor de Switch, een boek (maar ik weet nog niet welke), een trui en nog iets wat hij nodig heeft. Op kerstavond mogen we allemaal 1 pakje open maken en daar zitten dan kerstpyjama’s in (die ik van tevoren heb gewassen), die doen we dan aan. Daarna lezen we ‘T was the night before Christmas O+
Ohh dat klinkt heel knus!
Hebben jullie als ouders dan alleen maar kerstpyjama’s in de kast liggen nu? :D Met elk jaar een nieuwe zou ik aan weinig anders toekomen denk ik.

Nog even over thuisblijven bij klachten gesproken, mijn collega blijft dus thuis zonder klachten, omdat zijn vriendin verkouden is en haar testuitslag nog niet binnen is. Ik houd van mijn team. O+
  maandag 8 november 2021 @ 20:56:05 #33
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202091722
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:13 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik zie dat onze verzameling inmiddels ook al verkocht is.
Klopt, die ligt (deels) bij J op z'n kamer ;)
pi_202091771
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:55 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ohh dat klinkt heel knus!
Hebben jullie als ouders dan alleen maar kerstpyjama’s in de kast liggen nu? :D Met elk jaar een nieuwe zou ik aan weinig anders toekomen denk ik.

Nog even over thuisblijven bij klachten gesproken, mijn collega blijft dus thuis zonder klachten, omdat zijn vriendin verkouden is en haar testuitslag nog niet binnen is. Ik houd van mijn team. O+
Ik geloof dat ik er nu 4 heb, maar ik draag ze gewoon het hele jaar dus het slijt vanzelf een keer.
pi_202091912
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:58 schreef Hupje het volgende:
Wij doen ook 4 cadeaus voor kind met pakjesavond, en opa en oma willen het niet vieren ivm corona. Maar ik merk dat ik af en toe denk 'ach, misschien is het het laatste jaar dat hij gelooft' en dus heb ik veel meer plannen dan ik zelf eigenlijk voorgenomen heb :D
En dan weet ik nog niet eens het cadeau wat hij echt graag wil... Hij weet het zelf namelijk ook niet. Lego en Nintendo Switch is het enige wat hij noemt.
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vieren O-) Wij zijn nooit gestopt met sinterklaas vieren, ieder jaar met cadeaus, gedichten en surprises. Twintig jaar lang zonder gelovers en toen kwam mijn zoon en nu hij niet meer gelooft zijn mijn nichtjes er. Ik vind het zo'n fijn feest O+

We hebben trouwens twee jaar overgeslagen: een jaar woonde mijn zusje in het buitenland (toen gaf ik haar met kerst cadeaus met gedichten) en een jaar promoveerde ik op 5 december en toen stond mijn hoofd écht niet maar die uitgebreide voorbereidingen :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202092023
We vieren het ook nog steeds. Vorig jaar geloofde de jongste niet meer. Maar nog steeds de cadeautjes stiekem bij de deur gezet :P
  maandag 8 november 2021 @ 21:28:52 #37
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202092064
Hier gelooft al jaren niemand meer, we hebben het nog nooit niet gevierd. Sinds een jaar of vier met lootjes trekken en kleine cadeautjes voor elkaar kopen en op pakjesavond gourmetten, wat mijn ultieme guilty pleasure is (mijn man HAAT gourmetten, dus we zijn overeengekomen dat we het eens per jaar doen :D ) O+
pi_202092264
Wij doen surprises met mijn moeder, zusje, zwager en nichtje. Er staan 4 bouwwerken in de woonkamer/keuken. 1 suprise is klaar, de 2e bijna.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_202092640
Hier komt dit jaar een 'echte' sinterklaas ♡
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 23:18:44 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202093473
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Onze jongste was rond die leeftijd helemaal into de Schleich diertjes. Enorme collectie van en in verschillende prijsklassen. En hij speelde er uuuren mee.
Aapie heeft van zijn tantes voor zijn verjaardag een boerderij gekregen met Schleich diertjes, zo tof O+ Ik wil voor Sinterklaas inderdaad wat diertjes bijbestellen.

Wat is iedereen op tijd bezig trouwens :D ik weet nog niet eens op welke dag wij Sinterklaas gaan vieren _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202093626
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 21:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vieren O-)
Mee eens! Maar dan is het naar mijn idee een ander soort gezelligheid. Nu is het nog een soort magie van (on)vervulbare wensen en dingen die je ècht niet krijgt van je ouders, maar wel van Sinterklaas O+
pi_202093646
Wij plannen Sinterklaas al in september. Met drie vieringen moet dat wel, anders past het niet. Lootjes trekken begin oktober en dan begin november op een verjaardag worden de details besproken (waar, hoe laat, alleen surprises of ook spel, wie regelt het eten). De kerstdag wordt ook begin oktober al geprikt. Maar goed, mijn familie bestaat uit 25 man (7 huishoudens tegenwoordig, mijn kinderen zijn de jongsten), dus dat is een puzzel.

Bij ons komt dit jaar ook voor het eerst een echte Sinterklaas, maar ik betwijfel of mijn kinderen dat leuk gaan vinden… mijn broer kijkt iig al uit naar de reactie van mijn kinderen.
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 23:45:29 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202093679
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 23:40 schreef FlyingFish het volgende:
Wij plannen Sinterklaas al in september. Met drie vieringen moet dat wel, anders past het niet. Lootjes trekken begin oktober en dan begin november op een verjaardag worden de details besproken (waar, hoe laat, alleen surprises of ook spel, wie regelt het eten). De kerstdag wordt ook begin oktober al geprikt. Maar goed, mijn familie bestaat uit 25 man (7 huishoudens tegenwoordig, mijn kinderen zijn de jongsten), dus dat is een puzzel.

Bij ons komt dit jaar ook voor het eerst een echte Sinterklaas, maar ik betwijfel of mijn kinderen dat leuk gaan vinden… mijn broer kijkt iig al uit naar de reactie van mijn kinderen.
Ah ja, wij hebben maar 1 set opa en oma en 1 kindje, voor de rest hebben onze broers en zus geen kinderen dus dat scheelt ook :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 9 november 2021 @ 06:35:44 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202094356
Wij hebben net besloten dat we het waarschijnlijk ‘s ochtends vieren dit jaar, dan kunnen we nog de hele dag met de cadeautjes spelen O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202094382
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 06:35 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben net besloten dat we het waarschijnlijk ‘s ochtends vieren dit jaar, dan kunnen we nog de hele dag met de cadeautjes spelen O+ .
hebben wij vorig jaar ook gedaan :Y scheelde een hoop onrust op de dag zelf en daarna makkelijker naar bed *O*
pi_202094487
Ik zie nu dat Sjaak op 6 december vrij is, want er is een studiedag. Kunnen we die maandag ook nog lekker spelen O+ In mijn beleving was dat vroeger altijd zo.
  Manager PR/Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 07:52:38 #47
269689 crew  Viv
pi_202094549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 06:35 schreef Lemijn het volgende:
En zo hoort het ook (wel op 6 december eigenlijk), pakjesavond is een naoorlogse uitvinding. ;)
  dinsdag 9 november 2021 @ 07:53:00 #48
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202094550
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 22:15 schreef -Spring het volgende:
Hier komt dit jaar een 'echte' sinterklaas ♡
Bram? Dan kom ik ook!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202094555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Bram? Dan kom ik ook!
Dan mag je hem wel even opgraven. ;(
pi_202094564
Hier hebben we uiteraard nog helemaal niets gekocht, al zijn de lijstjes wel klaar.
Ik ga het liefst 1 dagje de stad in om alles in te kopen, in te laten pakken en ergens in huis te verstoppen. Ben je gelijk klaar.
Online zie ik vaak door de bomen het bos niet meer. :')
  dinsdag 9 november 2021 @ 07:56:00 #51
176471 oh-oh
pi_202094573
Oh maar dat is helemaal Spring dr ding, zo een lijk, vandaar!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202094591
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:56 schreef oh-oh het volgende:
Zit toch niet lekker op schoot. -O-
pi_202094600
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 21:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vieren O-) Wij zijn nooit gestopt met sinterklaas vieren, ieder jaar met cadeaus, gedichten en surprises. Twintig jaar lang zonder gelovers en toen kwam mijn zoon en nu hij niet meer gelooft zijn mijn nichtjes er. Ik vind het zo'n fijn feest O+

We hebben trouwens twee jaar overgeslagen: een jaar woonde mijn zusje in het buitenland (toen gaf ik haar met kerst cadeaus met gedichten) en een jaar promoveerde ik op 5 december en toen stond mijn hoofd écht niet maar die uitgebreide voorbereidingen :D
Wij zijn bij mijn ouders inderdaad nooit gestopt met pakjesavond. Kopen we allemaal cadeaus voor elkaar O+
En nu dus eerst met de kinderen, als die naar bed zijn dan de volwassenen.
Als er weer eens een nieuw vriendje bij is kijkt ie altijd zijn ogen uit hoe wij dat vieren en dat mijn moeder ook voor hem een stapel cadeaus heeft gekocht _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:08:03 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_202094670
Hier is de familiesinterklaas toch wel een bron van de nodige frustratie, eigenlijk :@
Vroeger vond ik het echt heerlijk, dan was het een lange avond voor de haard met lootjes, kadootjes en gedichten. Maar toen kwamen er (klein)kinderen en in het begin wilde niemand zich aanpassen. Nou ja, wat gebeurt er als je kleine kinderen combineert met een gigantisch pakjesfeest met letterlijk honderden kadootjes tot bijna middernacht? :') ;(
Dus ik lobby al jaren voor aanpassingen en langzaam maar zeker verandert er wel wat (het oudste kleinkind is inmiddels 14 he... _O-)

Eigenlijk willen wij zelf het liefste gewoon 1 keer pakjesavond doen, met alleen ons eigen gezin. Maar dat is niet bespreekbaar. We hebben wel de hoeveelheid terug kunnen dringen, er zijn nu limieten aan zodat het qua tijd en stress behapbaar blijft. Waar ik volgend jaar voor wil lobbyen is dat de familiehappening ná 5 december komt zodat niet alle magie al is platgetrapt voordat het überhaupt begonnen is. We gaan het zien ;)
disclaimer
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:11:05 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_202094691
Het lastigst is trouwens vooral dat zodra je een keer een kritische vraag stelt over de aanpak van het feest, je meteen wordt behandeld als een soort viruswappie :')
disclaimer
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:11:08 #56
176471 oh-oh
pi_202094693
Ik weet dit jaar bij uitzondering 2 dingen die ik voor mijn verjaardag wil dus ik ben al lang blij dat we niet nog sinterklaas of kerst moeten doen ook.
( Groucho Marx )
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:15:07 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202094721
Mijn ouders zijn zo ingekakt qua activiteiten-niveau, dat er heel december niks zal gebeuren als mijn zus en ik dat niet doen. Schoonfamilie deed en doet niet aan feestjes. Het is altijd trekken aan een dood paard.

Positief: altijd tijd voor eigen gezin. We maken er altijd iets leuks van. Maar ik benijd leuke surprise-feestjes en pakjesavond met de hele familie (en vroeger hadden we die wel bij ons thuis O+ ).
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:18:40 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_202094746
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 08:15 schreef Quoi het volgende:
Mijn ouders zijn zo ingekakt qua activiteiten-niveau, dat er heel december niks zal gebeuren als mijn zus en ik dat niet doen. Schoonfamilie deed en doet niet aan feestjes. Het is altijd trekken aan een dood paard.

Positief: altijd tijd voor eigen gezin. We maken er altijd iets leuks van. Maar ik benijd leuke surprise-feestjes en pakjesavond met de hele familie (en vroeger hadden we die wel bij ons thuis O+ ).
Haha, zo zie je maar weer, het gras bij de buren is altijd groener _O-
disclaimer
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:19:16 #59
176471 oh-oh
pi_202094753
Mijn moeder laat altijd alles in de soep draaien als er afspraken zijn, dus ik hoop altijd dat niemand iets oppert en de laatste jaren roep ik al meteen "veel plezier ik werk" :@
( Groucho Marx )
pi_202094757
Ik hoef vast niet toe te lichten hoe kerst, Sint en oudjaar altijd voor gedoe zorgt. In meer of mindere mate. :')
Iedereen wilt van alles en tegelijk is het heel lastig om daar compromissen in te vinden.
Ik doe dit jaar sowieso mee met lootjes trekken met de kerst met mijn familie, dat is al een paar jaar geleden.
Sinterklaas liefst in de ochtend, met eigen gezin.
Oudjaar was vorig jaar afgrijselijk. Dus oudjaar liefst ook naar mijn ouders. Dat is altijd gezellig en is óók alweer een paar jaar terug.
pi_202094771

[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 09-11-2021 08:22:29 ]
pi_202094898
Lootjes trekken krijgen we er bij ons ook pertinent niet door :') wr zijn nu met vijf volwassen en drie kinderen en het is dus voor iedereen cadeaus + gedichten bij élk pakje. Surprises wel teruggebracht zodat iedereen er eentje maakt. Omdat mijn wederhelft echt niets snapt van sinterklaas betekent dat in de praktijk dat ik 15 gedichten schrijf en twee surprises bouw. Elk jaar weer vloeken maar dan vrolijk volgend jaar weer :') we zijn sinds kinderen wel eerder op de dag begonnen :+
pi_202094928
We hebben "geluk" dat mijn ouders eind november getrouwd zijn. Sinterklaas vieren daar dus het laatste weekend van november.
Hier geeft elk echtpaar 4 cadeautjes aan de leden van de andere echtparen (ouders+zusje&zwager). Dan koop je 4x10euro. En je krijgt 2 cadeautjes, van elk ander echtpaar 1.. Prima te doen, duurt niet te lang. En dat budget is wordt nogal eens overschreden :P

Schoonfamilie vieren we het al even niet meer. De sfeer was eruit, mijn schoonouders hebben het laten gaan en toen kwam er wat tussen en toen zijn we opgehouden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel jammer, want juist daar waren ze fanatiek met suprises en sfeer maken. Mijn ouders hebben het jaren overgeslagen (pre kleinkinderen) en daar is het gewoon met een gedicht, weinig geks. Maar juist dat maakt het ook wel lekker ongedwongen.

2 jaar geleden nog wel de intocht gekeken met schoonmoeder (laatste jaar dat jongste geloofde). Nu begint ze te dementeren en is die lol er wel af..
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:57:01 #64
244125 laziness
pi_202095017
Mijn ouders hebben zich altijd aangesloten bij mijn schoonfamilie. Maar 1 kleinkind aan mijn kant en als je toch al met 10 man bent valt die twee extra ook niet op. Scheelt al een hoop gedoe want maar 1x vieren *O*
Opa's en oma's stoppen per stel ieder 1 cadeau in de zak en de rest bepalen de moeders :P
Sinds de kids groot zijn doen we een dobbelspel trouwens.

[ Bericht 13% gewijzigd door laziness op 09-11-2021 09:04:08 ]
pi_202095156

[ Bericht 100% gewijzigd door Elleska op 09-11-2021 11:17:20 ]
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:27:41 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202095288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:52 schreef Viv het volgende:

[..]
En zo hoort het ook (wel op 6 december eigenlijk), pakjesavond is een naoorlogse uitvinding. ;)
I know, daarom vond ik het wel toepasselijk. Alleen is 6 dec hier gewoon een schooldag dus we doen de 5e na het ontbijt denk ik.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202095297
Wij vieren Sinterklaas met eigen gezin en mijn moeder. Altijd op 5 december, zo vroeg mogelijk zodat het gestuiter klaar is :P
Wij zetten de avond vooraf alle cadeaus in de schuur en 's ochtends zet de buurman het voor onze deur en gaat HEEEEEEEEEEEL hard kloppen.

Ik koop voor mijn moeder altijd een cadeau voor B en Juul en die neemt zij dan mee. 'Kijk nou eens wat Sint in Brabant heeft gebracht?!'
Schoonmoeder heeft de cadeautas al gebracht, dat is meestal in augustus al >:) We moeten de cadeaus nog even uitpakken, want het zijn meestal rond de 10 cadeaus per kind, varierend van post its (ja echt) tot zo'n tentenbouw pakket. Vooral voor B moeten we altijd wel even filteren, ze koopt nog steeds dingen voor een 3 jarige. Vind een jongen van bijna 8 niet leuk. En he is 99% tweedehands, vaak met kapotte delen en zo. Waarom? Dat weet niemand.

Vandaag gaat verloofde met de kinderen ons huis transformeren van Herfst naar Sint. *O* Zo leuk.
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:41:34 #68
176471 oh-oh
pi_202095441
Mijn zusje heeft rijke schoonouders met een landgoed, de kinderen zijn aan beide kanten de enige kleinkinderen, dus ze vieren kerst altijd daar, Sinterklaas werd daar ook gevierd. Zou ik ook doen als ik haar was :D Mijn ouders worden daar ook wel vaker uitgenodigd.
( Groucho Marx )
pi_202095566
Wij gaan zelf een traditie moeten maken. Ik heb nog nooit een pakjesavond meegemaakt, wij deden Sint heel anders (dus idd 6 december in de ochtend). En mijn schoonouders zien het nut niet in van cadeaus, dus die doen ook niets. Op andere vlakken best gezellige mensen maar dit dus niet.
Nu is hij nog maar 2 dus merkt hij er weinig van. Vanaf volgend jaar maar wat gaan verzinnen. De cadeaus voor nu liggen al lang klaar. Tweedehands toet toet garage en daar hebben we wat wegdelen bijgekocht. Van mijn ouders krijgt hij een driewieler. Deze week is hij al jarig dus kind verzuipt de komende weken al in cadeaus.
Kerst doet mijn familie altijd veel uitgebreider. We zijn met zo'n 10 en we kopen voor iedereen cadeaus. En dan geen budget dus we zijn meestal 400-500 in totaal kwijt. Zo fijn want dan krijg je meestal ook iets moois ipv een prul. Ik vind het ook heerlijk om dingen uit te zoeken.
pi_202095650
Wij vieren het altijd 's ochtends want anders krijgen we peuter heus zijn bed niet meer in. :D

De cadeaus zetten we dan in de achtertuin en misschien dat we de buurman vragen even aan te kloppen en weg te rennen. In de voortuin zou een beetje gek zijn omdat we tegenover een speeltuin wonen.

Banaan verwacht zijn cadeautjes in onze eigen wasmand, zoals in een van zijn boekjes. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202095652
Ik ben dus begonnen met kerstcadeaus verzinnen voor verloofde, maar erg lastig. Ze heeft gewoon alles al (inclusief mij). En ze heeft mij met Kerst 2 jaar geleden ten huwelijk gevraagd, nothing is going to beat that.

Ik verzin ook altijd alleen maar belachelijk dure cadeaus.
pi_202095735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Bram? Dan kom ik ook!
I wish ♡
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:07:17 #73
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202095738
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 08:11 schreef SQ het volgende:
Het lastigst is trouwens vooral dat zodra je een keer een kritische vraag stelt over de aanpak van het feest, je meteen wordt behandeld als een soort viruswappie :')
Herkenbaar, maar dan met kerst. Kerst is HEILIG bij mijn schoonfamilie. Mijn man en ik zijn 11 jaar samen, en omdat ik in de zorg en dus met feestdagen ook werk doe ik al 11 jaar mijn best om op kerst vrij te zijn zodat we hun heilige feest niet hoeven te missen :')

Maar damn it, in 2018 moest ik toch 2de kerstdag werken he. Schoonouders over de rel want nu waren we NIET COMPLEET en 'WAT ERG VOOR ONS ALLEMAAL' (ja, dat is serieus gezegd, het was voor anderen Heel Erg dat ik moest werken) :')

(En dit jaar haalde ik het in mijn hoofd om te zeggen dat het kado-budget voor de jongens best wel wat omlaag mag wmb - ik vind 75 euro per kind heel veel, zeker omdat het 4 set mensen zijn die zulke bedragen uitgeven.. - maar dat was natuurlijk ook niet de bedoeling. :'( )
pi_202095749
Ik vond Sint vroeger altijd heel leuk, cadeautjes en later ook surprises met gedicht. Wij vierden het vaak met mijn opa en oma. Met een bordje met lekkers (pepernoten, marsepein, borstplaat, chocoladeletter en mandarijntje)
Tot we uit huis waren, toen vierden we het eigenlijk niet echt meer.
Toen we kinderen kregen zijn we hier wel cadeautjes gaan doen met Sint, soms met mijn ouders erbij.
Intussen zijn de kinderen 12 en 14, maar lootjes trekken krijg ik er niet door hier.
Mijn man vindt het niks en ik denk dat de oudste ook de nodige coaching nodig zou hebben mbt surprise maken. Dus dat krijg ik er niet door.
Ik heb vorig jaar wel gezegd dat ik er klaar mee was dat ik cadeautjes kocht en dat ze alle 3 aanschoven voor een gezellig "feestje".
Dus dit jaar gaan we het anders doen. Er worden verlanglijstjes gemaakt en dan gaan we ook iets voor elkaar kopen. Weet ik niet alle cadeautjes (ook wel eens leuk) en ik ga kijken of ik er nog een gedicht bij kan onderhandelen :P.
Ik kom voor mn verlanglijstje nog niet verder dan badolie en chocolade ;). Iemand nog een briljant idee?

Met kerst hadden wij vroeger altijd een spelletje onder de boom. Een bordspel ofzo.
Mijn ouders leggen elk jaar iets onder onze boom ;).
Fake it till you make it...
pi_202095756
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik zet m zonder pardon op sterk water. Jij wil zn ballen weer zeker?
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:09:04 #76
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202095769
Overigens doe ik het niemand in mijn gezin aan om naast de bestaande verplichte surprises op school ook nog thuis te moeten knutselen hoor. Die schoolsurprises kosten ons genoeg energie en grijze haren.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:10:58 #77
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202095792
Over tradities: met oud en nieuw verslepen wij altijd alle matrassen om met zn 4-en te kamperen in de woonkamer. Is wel echt heel erg gezellig. O+
pi_202095803
Ik haat surprises. Kan er niets aan doen. Vind het vreselijk en het idee dat er dit jaar 4 (voor school) gemaakt moeten worden in mijn huis vind ik dus echt helemaal niets aan.
Wij zijn al jarenlang team Kerst voor kadootjes.
Met een meidenkwartet
pi_202095840
Schoonfamilie in Amerika *O* nooit stress van 2 families *O* hier alleen mijn moeder die iets van ons wil *O*
pi_202095873
Wij hebben de kerstcadeautjestraditie bij de schoonfamilie (onbedoeld) overhoop gegooid. We gingen daar altijd heel voor lootjes en cadeautjes maar sinds wij de kerstdagen om en om doen (een dag met familie en de andere met het gezin. En dan het ene jaar schoonfamilie en het andere jaar mijn familie) zijn ze bij de schoonfamilie ook maar meteen gestopt met de lootjes en de cadeautjes :o . Ze hadden best door kunnen gaan zonder ons, maar dat was kennelijk geen optie.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:19:29 #81
176471 oh-oh
pi_202095907
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:08 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik zet m zonder pardon op sterk water. Jij wil zn ballen weer zeker?
You know what I like <3
( Groucho Marx )
pi_202095989
Wij vierden vroeger Sinterklaas met mijn familie maar dan met dobbelspel. Die traditie is al jaren geëindigd. Ik vier Sinterklaas ook wel graag gewoon met ons gezin. O+

Bij mijn schoonmoeder wordt er met kerst gedobbeld maar op tijden die met kindjes echt niet te doen is. Vind ik weleens jammer. Misschien dat mijn man dit jaar weer eens aansluit.
pi_202096004
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 08:08 schreef SQ het volgende:
Hier is de familiesinterklaas toch wel een bron van de nodige frustratie, eigenlijk :@
Vroeger vond ik het echt heerlijk, dan was het een lange avond voor de haard met lootjes, kadootjes en gedichten. Maar toen kwamen er (klein)kinderen en in het begin wilde niemand zich aanpassen. Nou ja, wat gebeurt er als je kleine kinderen combineert met een gigantisch pakjesfeest met letterlijk honderden kadootjes tot bijna middernacht? :') ;(
Dus ik lobby al jaren voor aanpassingen en langzaam maar zeker verandert er wel wat (het oudste kleinkind is inmiddels 14 he... _O-)

Eigenlijk willen wij zelf het liefste gewoon 1 keer pakjesavond doen, met alleen ons eigen gezin. Maar dat is niet bespreekbaar. We hebben wel de hoeveelheid terug kunnen dringen, er zijn nu limieten aan zodat het qua tijd en stress behapbaar blijft. Waar ik volgend jaar voor wil lobbyen is dat de familiehappening ná 5 december komt zodat niet alle magie al is platgetrapt voordat het überhaupt begonnen is. We gaan het zien ;)
Hier ook. Heb nu al geen zin meer. :')
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:32:16 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_202096059
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:26 schreef PKM het volgende:
Wij vierden vroeger Sinterklaas met mijn familie maar dan met dobbelspel. Die traditie is al jaren geëindigd. Ik vier Sinterklaas ook wel graag gewoon met ons gezin. O+

Bij mijn schoonmoeder wordt er met kerst gedobbeld maar op tijden die met kindjes echt niet te doen is. Vind ik weleens jammer. Misschien dat mijn man dit jaar weer eens aansluit.
Oh wij dobbelen gewoon als de kids al in bed liggen :Y
Om die reden hebben we de kerstviering overigens wel naar ons huis verplaatst - mijn broers hebben allemaal geen kinderen, dus dan kan het ook prima.
disclaimer
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:34:27 #85
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202096084
Gisteravond kregen we mail (vanuit de HB-praktijk) dat er vanavond (!) een ouderavond is. Daar kan ik zo pissig om worden he, nu kunnen we niets meer regelen qua oppas en moeten we dat missen. Dat heb ik ze gezegd ook, reactie: 'Dit is besproken tijdens de vorige ouderavond' (die we ook moesten missen omdat ze daar op korte termijn mee kwamen :') ).

Zijn wij nu de enigen die hun agenda niet last-minute kunnen omgooien, nee toch?
pi_202096115
Mijn schoonfamilie deed nooit aan Kerst, daar is een paar jaar geleden verandering in gekomen.
Nu is het meer een issue van 'Leuk dat jullie kinderen om 20 uur kunnen eten, dan ligt Juul van 3 allang in coma.'
En het Kerstdiner is zelden met Kerst met schoonfamilie.

Ik heb geen idee of het dit jaar doorgaat, ik geloof dat we bij onze zwagers gaan die binnenkort verhuizen. Een Winter BBQ want ze krijgen hartverzakkingen als ze denken aan 6 kinderen in hun huis. Maar wanneer?

Maar het is geen gedoe verder eigenlijk. Datum prikken, gerechten verdelen (of niet) en klaar. Tenzij ze nu dus echt pas om 20 uur willen eten. Dan is de kans aanwezig dat ik niet ga met Juul. No prob.

Mijn famlie wil het geloof ik 1e Kerstdag. Ook geen gedoe, gewoon gezellig, op zijn Brabants met broodjes en soep O+
pi_202096132
Oud en Nieuw willen we eigenlijk wel weg, doen we vrijwel elk jaar. Ik heb nu CP bonnen, maar dan moeten de prijzen wel even iets minder belachelijk worden.
En anders overwegen we een hotel of zo. Oud en Nieuw Efteling zit helaas al vol, dat wil ik ook graag eens doen. En Disney ook, maar niet dit jaar.
pi_202096183
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:34 schreef Nanukerst het volgende:
Gisteravond kregen we mail (vanuit de HB-praktijk) dat er vanavond (!) een ouderavond is. Daar kan ik zo pissig om worden he, nu kunnen we niets meer regelen qua oppas en moeten we dat missen. Dat heb ik ze gezegd ook, reactie: 'Dit is besproken tijdens de vorige ouderavond' (die we ook moesten missen omdat ze daar op korte termijn mee kwamen :') ).

Zijn wij nu de enigen die hun agenda niet last-minute kunnen omgooien, nee toch?
Zou bij ons ook lang niet op elke avond kunnen. Vriend werkt drie avonden in de week en op de andere avonden zou dan maar 1 van ons kunnen gaan.
pi_202096220
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:19 schreef oh-oh het volgende:

[..]
You know what I like <3
:D O+

Ik zit dus as we speak prepareerfilmpjes te kijken. Het liefst zou ik zou ik nu al het mes in een dood dier zetten, maar ik kan het nog helemaal niet. :')

Ik heb wel twee dooie parkieten in de vriezer liggen, maar die haalt Lente er nog herhaaldelijk uit om wéér afscheid van te nemen. :X

Voor mn verjaardag, in mei, krijg ik een prepareercursus. *O*
pi_202096271
@Nanukerst wat vervelend. -O- Is het geen mogelijkheid dat de buren even oppassen bijvoorbeeld?

Wij vieren Sint maar 1 keer met mijn zus en haar kinderen en onze vader en mijn schoonvader. In de zak zitten 2 cadeaus per kind en een chocoladeletter. Budgetloos overigens, dus het kan zomaar gebeuren dat kind 1 iets van 100 euro aan cadeaus krijgt en kind 2 maar tot 30 euro of minder komt. Zolang ze krijgen wat ze graag willen doet niemand daar moeilijk over. Ik heb alle cadeaus inmiddels binnen en ook voor de schoenen is de chocolade in huis, dus laat het feest maar beginnen. :Y)
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:53:28 #91
176471 oh-oh
pi_202096311
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:47 schreef -Spring het volgende:

[..]
:D O+

Ik zit dus as we speak prepareerfilmpjes te kijken. Het liefst zou ik zou ik nu al het mes in een dood dier zetten, maar ik kan het nog helemaal niet. :')

Ik heb wel twee dooie parkieten in de vriezer liggen, maar die haalt Lente er nog herhaaldelijk uit om wéér afscheid van te nemen. :X

Voor mn verjaardag, in mei, krijg ik een prepareercursus. *O*
:P Ik heb laatst drie dode parkieten weggegooid, mijn eigen vogels wil ik dan juist weer niet en ik hou ook niet van opgezet. Liggen wel nog twee bokjes in de koelkast op sterk water waar ik nog geen potje voor heb :')
( Groucho Marx )
pi_202096312
quote:

Jullie zijn vast niet de enigen lijkt me...
Wel kort dag, als ze dat vorige ouderavond al wisten, dan hadden ze toch even een mailtje rond kunnen sturen na die ouderavond om het alvast in de agenda te zetten?
Waardeloos. Hebben jullie niet een buur ofzo die even kan oppassen... :*
Fake it till you make it...
pi_202096379
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:P Ik heb laatst drie dode parkieten weggegooid, mijn eigen vogels wil ik dan juist weer niet en ik hou ook niet van opgezet. Liggen wel nog twee bokjes in de koelkast op sterk water waar ik nog geen potje voor heb :')
Kringloop!
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:05:11 #94
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202096485
Als ze die ouderavond nou gewoon online doen dan kan iedereen makkelijker meedoen. Coronatechnisch ook niet verkeerd.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:07:24 #95
176471 oh-oh
pi_202096517
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:57 schreef -Spring het volgende:

[..]
Kringloop!
:D Nee joh, ik zoek de goede maat in de supermarkt, maar ik had bokworsten en die waren te groot _O-
( Groucho Marx )
pi_202096557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:D Nee joh, ik zoek de goede maat in de supermarkt, maar ik had bokworsten en die waren te groot _O-
Neem even zo’n dood beestje mee voor de maat. ^O^
pi_202096678
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Haha je zei bok.
pi_202096973
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:53 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dan mag je hem wel even opgraven. ;(
Dat wordt toch een heel ander soort feestje :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:36:22 #99
176471 oh-oh
pi_202096984
:') I know.
Oh ik heb ook nog een koolmeesje en een dode piranha in de vriezer trouwens.
( Groucho Marx )
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:37:03 #100
176471 oh-oh
pi_202096996
Ik liet Venco toevallig van de week de collectie zien, gelukkig wil ze nog wel met me praten _O-
( Groucho Marx )
pi_202097079
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 20:16 schreef laziness het volgende:
Ik koop elk jaar een kerstboek om te lezen voor kind.
Hij leest ze ook graag weer rond de feestdagen.

Wie nog inspiratie nodig heeft:

SPOILER
Dat is echt een supergoede tip, thanks!

[ Bericht 1% gewijzigd door Roosje84 op 09-11-2021 13:32:25 ]
pi_202097140
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:09 schreef Nanukerst het volgende:
Overigens doe ik het niemand in mijn gezin aan om naast de bestaande verplichte surprises op school ook nog thuis te moeten knutselen hoor. Die schoolsurprises kosten ons genoeg energie en grijze haren.
Mijn oudste moet dit jaar voor het eerst surprises doen. Ik krijg al klamme handjes als ik eraan denk :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202097229
quote:

Wij hebben weinig vaste dingen in de avond. Sport kan mee geschoven worden en we werken beiden kantooruren. Oudste sport 2 avonden tot 19.30 maar vanaf 20 uur kan er iig altijd wel 1 ouder weg. Maar ik hou ook niet van last-minute dingen, los van of het kán.

Maar wat is er precies besproken, de vorige ouderavond? Dat de volgende bijeenkomst last-minute gepland zou worden?? Of (logischer) is toen deze nieuwe datum vastgesteld? In het laatste geval hadden ze dat best van tevoren kunnen communiceren. Wel zo netjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202097418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Ik liet Venco toevallig van de week de collectie zien, gelukkig wil ze nog wel met me praten _O-
Ik schrik niet gauw hoor. *O*
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:06:14 #105
244125 laziness
pi_202097439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:42 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Had je er een vraag over of vond je 'm leuk om nog een keer onder de aandacht te brengen? ;)
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:13:00 #106
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202097519
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:06 schreef laziness het volgende:

[..]
Had je er een vraag over of vond je 'm leuk om nog een keer onder de aandacht te brengen? ;)
Quote gone wrong, zo te zien.
pi_202097521
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Mijn oudste moet dit jaar voor het eerst surprises doen. Ik krijg al klamme handjes als ik eraan denk :@.
Ik deel je leed ;(
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:19:36 #108
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202097607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hebben weinig vaste dingen in de avond. Sport kan mee geschoven worden en we werken beiden kantooruren. Oudste sport 2 avonden tot 19.30 maar vanaf 20 uur kan er iig altijd wel 1 ouder weg. Maar ik hou ook niet van last-minute dingen, los van of het kán.

Maar wat is er precies besproken, de vorige ouderavond? Dat de volgende bijeenkomst last-minute gepland zou worden?? Of (logischer) is toen deze nieuwe datum vastgesteld? In het laatste geval hadden ze dat best van tevoren kunnen communiceren. Wel zo netjes.
Het is ook een beetje dat wij ons leven op een bepaalde manier willen inrichten. We kunnen best de buren vragen, maar dat willen we niet. Want maandag was oma al ingeschakeld, woensdag past Puber op Sticker, en het weekend is oma wederom in beeld omdat wij naar Amsterdam gaan. Te veel externen vinden we niet fijn, daar reageert met name Sticker niet goed op. Daar maken we bewuste keuzes in, en als we van tevoren hadden geweten van deze ouderavond hadden we onze week vermoedelijk anders ingedeeld. Dus last-minute dingetjes zijn vrijwel altijd een no-go, omdat het gewoonweg niet past in de keuzes die we wensen te maken.

Ik werk onregelmatig en dat geeft veel vrijheid maar maakt ook dat een avondje aanschuiven bij zoiets niet perse makkelijk te realiseren is. Want als je al 4 avonden weg bent, wil je de overige 3 eigenlijk ook wel graag bij je gezin op de bank zitten. Maar goed, luxe-problemen dat we überhaupt iets te kiezen hebben natuurlijk.
pi_202097623
Oh en over 2 dagen is het alweer Sint Maarten! *O* Gaan jullie kinders ook weer lopen?
Mijn zoon mocht vorig jaar niet van mij vanwege de oplopende besmettingen, hij mocht toen een grote zak schepsnoep halen bij het Kruidvat. Hij heeft toen zelf bij de deur gestaan om snoep aan anderen uit te delen O+ Dat is z'n plan voor dit jaar weer, hij vindt zichzelf nu ook te ''oud'' worden. Terwijl wij vroeger gewoon tot en met groep 8 meededen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:21:22 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202097635
Pfff... voor het eerst in een week mijn laptop weer geopend, wat een voorraad mail :X
En dan is de Catch all nog niet eens binnen :')

Voordeel is wel dat die over het algemeen niet echt belangrijk zijn :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:22:59 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202097656
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:20 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh en over 2 dagen is het alweer Sint Maarten! *O* Gaan jullie kinders ook weer lopen?
Mijn zoon mocht vorig jaar niet van mij vanwege de oplopende besmettingen, hij mocht toen een grote zak schepsnoep halen bij het Kruidvat. Hij heeft toen zelf bij de deur gestaan om snoep aan anderen uit te delen O+ Dat is z'n plan voor dit jaar weer, hij vindt zichzelf nu ook te ''oud'' worden. Terwijl wij vroeger gewoon tot en met groep 8 meededen.
Er kwam hier ook net een appje in de buurtapp, of we er nog wat mee doen, en of mensen die mee willen doen een kaarsje in de vensterbank of op de oprit willen zetten.

Ik weet niet eens waar de lampionnen zijn.... ik zie ze wel voor me, maar in ons oude huis en die kast is niet meegegaan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202097672
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er kwam hier ook net een appje in de buurtapp, of we er nog wat mee doen, en of mensen die mee willen doen een kaarsje in de vensterbank of op de oprit willen zetten.

Ik weet niet eens waar de lampionnen zijn.... ik zie ze wel voor me, maar in ons oude huis en die kast is niet meegegaan :')
Knutselt S die niet op school dan?
pi_202097686
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou je denken dat het bij dezelfde spullen zit die voorheen ook in die kast zaten?
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:27:13 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202097713
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:25 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dan zou je denken dat het bij dezelfde spullen zit die voorheen ook in die kast zaten?
Ja, dat zou logisch zijn, behalve dat we nog heel veel ingepakte dozen hebben omdat we niet genoeg kasten hebben :X
En dat we ruim een jaar zo klein hebben gewoond dat het gros sowieso niet mee kon, en we een groot deel daarvan niet echt heel erg gemist hebben :@

Maar goed, ik heb een deel van de inhoud van die kast al wel gevonden, dus als ik nog wat vind zonder ervoor naar zolder te moeten (daar staan de verhuisdozen) dan doe ik het ervoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202097752
Lampion is gekocht, snoep komt vanavond en er is een date met een vriendinnetje om te gaan lopen O+
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:31:12 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202097762
Wij hebben wel een lampje gevonden maar waar koop je een lampion? Ik ben ze nog niet tegengekomen helaas.
pi_202097773
quote:

[..]
Die besteed ik uit.
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:32:03 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202097779
LOL, gevonden!!! Batterijen erin en gaan....
Stokje met lampje, lampion om er omheen te doen, zelfs nog 2 nep-waxinelichtjes op batterijen :D
Maar goed, daar zit ook zo'n buiten ding bij dus ik kan ze zelfs op de oprit zetten, met echte waxinelichtjes erin, dan kunnen de neppers voor de vensterbank.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202097788
En dan ook gelijk de snoepopsom er ingooien; Smarties, jellybeans in doosje, chocoladerozijntjes in doosje en schatkistjes.
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:32:58 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202097802
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:31 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben wel een lampje gevonden maar waar koop je een lampion? Ik ben ze nog niet tegengekomen helaas.
Bij Pipoos misschien? Dat is waar ik de gok zou wagen in jouw geval.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:34:18 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202097817
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Declan-Harp het volgende:
En dan ook gelijk de snoepopsom er ingooien; Smarties, jellybeans in doosje, chocoladerozijntjes in doosje en schatkistjes.
Oh god, dan moet ik idd nog wel een hele voorraad meuk kopen....
Gelukkig komt AH donderdag toch bezorgen dus ik gooi er wel een paar zakken mini's bij.
Mandarijntjes liggen nog in de fruitmand, kunnen ze ook gezond kiezen (as if :') )
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:35:12 #122
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202097830
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij Pipoos misschien? Dat is waar ik de gok zou wagen in jouw geval.
Ja daar wil ik sowieso heen om anders maar vliegerpapier te kopen en aan de knutsel te gaan. Niet echt mijn hobby, maar goed, dat geeft ons weer wat te doen vanmiddag.
pi_202097843
quote:
Hema!
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:36:21 #124
244125 laziness
pi_202097845
quote:

[..]
https://pipoos.com/feest-(...)interklaas/surprises

Zitten zaken bij die heel goed te doen zijn voor een kind zelf en je kan in 1x de benodigde items bestellen.

Ik ben best creatief maar dat op commando moeten zijn vind ik echt verschrikkelijk. Kind is net zo.
pi_202097851
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh god, dan moet ik idd nog wel een hele voorraad meuk kopen....
Gelukkig komt AH donderdag toch bezorgen dus ik gooi er wel een paar zakken mini's bij.
Mandarijntjes liggen nog in de fruitmand, kunnen ze ook gezond kiezen (as if :') )
De AH doet heel strategisch deze week altijd de mini's in de bonus ;)
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:37:52 #126
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202097858
quote:
Xenos, HEMA, Blokker, speelgoedwinkels.
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:38:44 #127
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202097870
quote:

[..]
Bij Xenos kun je surprise-pakketten kopen. Was onze lifesaver vorig jaar.
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:39:09 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202097874
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:37 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Xenos, HEMA, Blokker, speelgoedwinkels.
Ja onze Blokker niet dus, tot mijn verbazing. Xenos is vlakbij de Pipoos, dus misschien draaien we het om.
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:41:24 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202097894
Darn, alle lekkere mini's uitverkocht.... nou ja, misschien ook wel beter ook O-)
Nu moeten we het met minder lekkere mini's doen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:42:45 #130
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202097908
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:38 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Bij Xenos kun je surprise-pakketten kopen. Was onze lifesaver vorig jaar.
Dank voor deze tip _O_
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:43:20 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202097912
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, ik zag het, toen ik ze eindelijk gevonden had.... maar we moeten het met Kitkat en dergelijke doen want de Snickers zijn al uitverkocht :'(

Ik probeer het vanavond en anders morgenochtend nog wel even, de beschikbaarheid wisselt nogal eens.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:44:08 #132
176471 oh-oh
pi_202097919
Moet je die dingen niet uitdelen?
( Groucho Marx )
pi_202097922
Ik koop altijd Maoam :@
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 12:44:21 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202097924
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
2 weken geleden ook al voor Halloween. 2 zakken gekocht voor Sint Maarten (die zijn al bijna op :@ :') )
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:48:06 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202097957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:44 schreef MaJo het volgende:

[..]
2 weken geleden ook al voor Halloween. 2 zakken gekocht voor Sint Maarten (die zijn al bijna op :@ :') )
Daarom weet ik dat spul niet te vinden in de Appie :')
Anders gaat het hier net zo :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202097975
Wij lopen niet en eigenlijk ook niemand over gehoord. Met Halloween werd er wel gelopen in de wijk, maar toen waren wij niet thuis.

Ik heb al wel kruidnoten etc klaarliggen voor zaterdag met de intocht :P
pi_202097993
Ze hebben hier zelf lampionnen geknutseld, van een oud melkpak. Dat doorschijnende papier hadden we nog.
Maar moet idd nog snoep en mandarijnen kopen. Veel mandarijnen denk ik, want de vorige keer koos iedereen ineens die (waarschijnlijk wat gezondheidsfreak ouders ofzo?).
Maarsowieso nog wat stress, want deze week ook 2 kinderfeestjes en bedenk met schrik dat daar dan zo n uitdeelzakje bijhoort..
(en we zijn sukkels, 1 van de 2 feestjes gaan we met de auto weg, zijn we per ongeluk onze jongste vergeten in de planning en nu hebben we een stoel tekort in de auto..aaargghh)
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:53:15 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202098021
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:49 schreef exode het volgende:
Wij lopen niet en eigenlijk ook niemand over gehoord. Met Halloween werd er wel gelopen in de wijk, maar toen waren wij niet thuis.

Ik heb al wel kruidnoten etc klaarliggen voor zaterdag met de intocht :P
Oh shoot.... die moet ik ook nog.
* Leandra opent AH.nl weer :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:59:51 #139
244125 laziness
pi_202098078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ze hebben hier zelf lampionnen geknutseld, van een oud melkpak. Dat doorschijnende papier hadden we nog.
Maar moet idd nog snoep en mandarijnen kopen. Veel mandarijnen denk ik, want de vorige keer koos iedereen ineens die (waarschijnlijk wat gezondheidsfreak ouders ofzo?).
Maarsowieso nog wat stress, want deze week ook 2 kinderfeestjes en bedenk met schrik dat daar dan zo n uitdeelzakje bijhoort..
(en we zijn sukkels, 1 van de 2 feestjes gaan we met de auto weg, zijn we per ongeluk onze jongste vergeten in de planning en nu hebben we een stoel tekort in de auto..aaargghh)
Hoort dat?
Hier niet hoor :N
pi_202098131
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh shoot.... die moet ik ook nog.
* Leandra opent AH.nl weer :{
Haha, ik had ze vorige week al besteld, wij grijpen met AH zo vaak mis met van alles en nog wat bij online bestellen. Ligt verstpt in de kelderkast. De rest van het lekkers koop ik vrijdag wel bij de bakker :P :P :P
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:05:08 #141
244125 laziness
pi_202098142
Even wat anders.

Ik moet morgen naar de kaakchirurg om een verstandkies onder en boven weg te laten halen.

Ik heb ooit één klein gaatje onverdoofd laten boren maar dat was het dus ik knijp 'm wel een beetje :@

Wat is jullie ervaring? Moet ik er vanuit gaan dat ik morgen alleen yoghurt/vla eet of valt dat wel mee?

De gore verhalen en missers zit ik niet op te wachten overigens :+
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:07:52 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202098165
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:59 schreef laziness het volgende:

[..]
Hoort dat?
Hier niet hoor :N
Hier ook wel altijd een zakje met snoep en kleine cadeautjes bij het afscheid, maar het is wel eens tijd ermee te stoppen.

Als we überhaupt een datum voor een feestje hebben, vorig jaar ook al niet, het weekend voor zijn verjaardag is hij er zelf niet, het weekend na zijn verjaardag is Sinterklaas, dus we nodigen de familie maar uit voor het weekend daarna :X

Ik zal eens met hem gaan overleggen wat hij wil qua "kinderfeestje".
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:09:10 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202098177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:05 schreef laziness het volgende:
Even wat anders.

Ik moet morgen naar de kaakchirurg om een verstandkies onder en boven weg te laten halen.

Ik heb ooit één klein gaatje onverdoofd laten boren maar dat was het dus ik knijp 'm wel een beetje :@

Wat is jullie ervaring? Moet ik er vanuit gaan dat ik morgen alleen yoghurt/vla eet of valt dat wel mee?

Vanwege de open wonden zou ik het sowieso even bij vla houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202098180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hier ook wel altijd een zakje met snoep en kleine cadeautjes bij het afscheid, maar het is wel eens tijd ermee te stoppen.

Als we überhaupt een datum voor een feestje hebben, vorig jaar ook al niet, het weekend voor zijn verjaardag is hij er zelf niet, het weekend na zijn verjaardag is Sinterklaas, dus we nodigen de familie maar uit voor het weekend daarna :X

Ik zal eens met hem gaan overleggen wat hij wil qua "kinderfeestje".
Mijn mini's zijn dit weekend jarig maar denk dat we feestjes doen in de kerst vakantie. Ik heb nog niets georganiseerd en de komende weken zitten gewoon vol.
Met een meidenkwartet
pi_202098202
quote:
Even wat anders.

Wat ik me herinner en waar ik van te voren niet over nagedacht had was de kracht die er eigenlijk gezet moest worden om dat ding er uit te trekken. Pijn heb ik niet gehad. Goede ademhaling is key. Succes.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:11:52 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202098211
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:09 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Mijn mini's zijn dit weekend jarig maar denk dat we feestjes doen in de kerst vakantie. Ik heb nog niets georganiseerd en de komende weken zitten gewoon vol.
Dat dus idd.
Maar de kerstvakantie is misschien wel een goed idee, en anders schuiven we gewoon naar de meivakantie, kunnen we ook iets buiten doen, of een studiedag rond die periode :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202098222
Ja @laziness vla/yoghurt. En zorg dat je dat naspoelen goed bijhoudt zodat je zelf ook geen vieze verhalen hoeft te vertellen later. ;)
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:13:32 #148
176471 oh-oh
pi_202098230
Na die verdoving kun je sowieso niet echt fijn eten, al zou je het willen maar meestal is het de volgende dag al een stuk fijner. Succes!
( Groucho Marx )
pi_202098275
quote:
Even wat anders.

Vla, yoghurt en lauwe soep. Paracetamol (smelttabletten O+ ) en ibuprofen. Goed spoelen en dan valt het best mee, alhoewel die van mij er zo uit waren bij de tandarts toen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:17:33 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202098285
Sjezus, krijg ik net post "aan de bewoners van", blijkt van Zonneplan te zijn...
Pagina 1 van de folder in grote letters: "Uw dak is geschikt"

No shit Sherlock, waarom denk je dat het helemaal vol ligt met panelen??? :')

LOL, en dan op pagina 2: "Met ruimte voor gemiddeld 13 zonnepanelen per dak..."
Er liggen hier 21 *)
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:19:00 #151
244125 laziness
pi_202098303
Ik had speciaal eerst een consult aangevraagd ipv meteen snijden. Toen moest ik alvast langs de apotheek voor spoeling en ibuprofen. Dat zijn tabletten van 600mg. Vond ik niet echt een goede voorbode :')

En het is verplaatst van donderdag naar woensdag en het kijkadvies gesprek was al ingepland voor woensdagmiddag :'(
pi_202098308
Ligt eraan hoeveel kracht ze moeten zetten om ze eruit te krijgen. Ik vond dezelfde dag meestal niet zo leuk de dag erna was dat wel over.
Maar de gaten moeten nog dicht groeien. Let op met rijst ed.
En mijn kaak is heel klein dus uitscheurende mondhoeken en kaakpijn. Goed smeren met vaseline van te voren
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:21:58 #153
244125 laziness
pi_202098336
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:17 schreef Leandra het volgende:
Sjezus, krijg ik net post "aan de bewoners van", blijkt van Zonneplan te zijn...
Pagina 1 van de folder in grote letters: "Uw dak is geschikt"

No shit Sherlock, waarom denk je dat het helemaal vol ligt met panelen??? :')

LOL, en dan op pagina 2: "Met ruimte voor gemiddeld 13 zonnepanelen per dak..."
Er liggen hier 21 *)
Wij hebben een wijk waar IEDEREEN panelen heeft en zelfs daar verspreiden ze die zooi 8)7
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:23:43 #154
176471 oh-oh
pi_202098355
Ik heb geen dak en hier doen ze het ook.
( Groucho Marx )
pi_202098363
@laziness ik kreeg ook zoveel pijnstillers voorgeschreven maar heb er heel weinig van gebruikt. :)
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:25:09 #156
244125 laziness
pi_202098374
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:24 schreef PKM het volgende:
@:laziness ik kreeg ook zoveel pijnstillers voorgeschreven maar heb er heel weinig van gebruikt. :)
*;
Daar ga ik ook voor dan!
pi_202098405
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb geen dak en hier doen ze het ook.
Is vast onhandig met al die regen en herfstblaadjes nu.
pi_202098416
Wij kochten zonnepanelen en ze worden voor de kerst nog gelegd O+
pi_202098465
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:06 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik had dus de reactie in de quote getypt ipv eronder...
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:33:51 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202098466
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:21 schreef laziness het volgende:

[..]
Wij hebben een wijk waar IEDEREEN panelen heeft en zelfs daar verspreiden ze die zooi 8)7
Bizar hè.
Maar ik belde net om te vragen of ze me geen post wilde sturen en toen vroeg ze of de panelen er recent op lagen, dus ik "het hele huis is recent maar de panelen lagen er vrijwel direct op toen het dak erop zat, iig ruim voor het huis is opgeleverd".

Het grappige is dat de afvalwijzer dit huisnummer nog steeds niet kent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202098473
Wij zijn ons nu aan het verdiepen in zonnepanelen. Ze komen bij ons op aparte plekken, als het kan. Onze zuidkant is de straatkant en dat mag niet van de gemeente. En ik zou het ons huisje ook niet aan doen. Er kunnen er wel 2 op de dakkapel aan de voorkant. Maar die moeten dan wel zo geplaatst worden dat we de overburen niet verblinden. Verder 'moeten' ze op onze platte dak aan de achterkant.

Volgens alle bedrijven kan het maar niemand lijkt onze issues te snappen:
Kan onze uitbouw het aan, windtechnisch gezien etc.
Dat platte dak is op het Noordwesten maar zodra de zon wat hoger staat staat vanaf een uur of 1 de zon er vol op. Levert dat voldoende op?

En ik kan mijn werk niet loslaten, ik leg een potentieel brandgevaar op mijn dak. Ik wil risico analyses zien maar dat snappen de sales mannetjes van die bedrijven niet.

Kortom tips voor echt goede zonnepaneelbedrijven, geef maar door.
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:36:04 #162
244125 laziness
pi_202098489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:34 schreef exode het volgende:
Wij zijn ons nu aan het verdiepen in zonnepanelen. Ze komen bij ons op aparte plekken, als het kan. Onze zuidkant is de straatkant en dat mag niet van de gemeente. En ik zou het ons huisje ook niet aan doen. Er kunnen er wel 2 op de dakkapel aan de voorkant. Maar die moeten dan wel zo geplaatst worden dat we de overburen niet verblinden. Verder 'moeten' ze op onze platte dak aan de achterkant.

Dat platte dak is op het Noordwesten maar zodra de zon wat hoger staat staat vanaf een uur of 1 de zon er vol op. Levert dat voldoende op?

En ik kan mijn werk niet loslaten, ik leg een potentieel brandgevaar op mijn dak. Ik wil risico analyses zien maar dat snappen de sales mannetjes van die bedrijven niet.

Ff het zonnepanelen topic hier op fok opzoeken. Daar schrijft ook iemand die bij een bedrijf dat ze legt werkt en er zit heel veel kennis.

K&W / Zonnepanelen. Deel 40 - Waar het herfst is !
pi_202098505
quote:

Die van ons kan 8k niet aanraden.. Die hadden allesprima uitgerekend en bedacht. 10 panelen in landscape.. Kwamen ze ze leggen, bleek het niet te passen, schoorsteen niet meegerekend. Gelukkig pastten ze portrait wél.
pi_202098516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:37 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Die van ons kan 8k niet aanraden.. Die hadden allesprima uitgerekend en bedacht. 10 panelen in landscape.. Kwamen ze ze leggen, bleek het niet te passen, schoorsteen niet meegerekend. Gelukkig pastten ze portrait wél.
BLUH, lekker stom.
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:51:01 #165
176471 oh-oh
pi_202098645
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:27 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Is vast onhandig met al die regen en herfstblaadjes nu.
Ons appartementencomplex heeft een heel raar dak, en het ligt ongunstig, het dak is maar heel smal en er kan nooit genoeg op voor alle woningen, plus dat het dak toegankelijk moet blijven voor allerhande toestanden er op, dus het is niet rendabel helaasch.
( Groucho Marx )
pi_202098912
quote:

Ik ken iemand die het ook doet. Als je zin gegevens wil laat maar weten
pi_202098973
quote:

Goede ervaringen met Greenrecovery.
pi_202099387
quote:
Even wat anders.

Viel bij mij erg mee. Verdovingen waren draaglijk en daarna eigenlijk ook.
Ja, zacht eten maar dat overleef je wel. :)
pi_202099420
Overigens heette mijn kaakchirurg Dr. Schoen.
Dat vind ik nog steeds heel grappig. :+ :')
pi_202099500
Ohhh ja, zonnepanelen bedrijven aanraders, ik wil ze! Vooralsnog vinden wij het maar een stomme markt met leveranciers die elkaar tegenspreken en afbranden. We willen gewoon zonnepanelen, niet al dat gedoe. :')
pi_202099655
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:36 schreef laziness het volgende:

[..]
Ff het zonnepanelen topic hier op fok opzoeken. Daar schrijft ook iemand die bij een bedrijf dat ze legt werkt en er zit heel veel kennis.

K&W / Zonnepanelen. Deel 40 - Waar het herfst is !
Dit topic ga ik instant lastigvallen. _O- Thanks! Had er geen seconde aan gedacht dat hier natuurlijk een FOK!-topic voor zou zijn.
pi_202099790
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:06 schreef Vaiana het volgende:
Ohhh ja, zonnepanelen bedrijven aanraders, ik wil ze! Vooralsnog vinden wij het maar een stomme markt met leveranciers die elkaar tegenspreken en afbranden. We willen gewoon zonnepanelen, niet al dat gedoe. :')
Zie boven :D
pi_202099978
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:17 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Dit topic ga ik instant lastigvallen. _O- Thanks! Had er geen seconde aan gedacht dat hier natuurlijk een FOK!-topic voor zou zijn.
Er zijn zoveel dingen in mijn leven waarvan ik mij al snel afvraag of er niet toevallig een topic over is. :P
pi_202100526
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:41 schreef vencodark het volgende:

[..]
Er zijn zoveel dingen in mijn leven waarvan ik mij al snel afvraag of er niet toevallig een topic over is. :P
Voorzetwanden en isolerende houten kozijnen? Ook een topic?
Warmte terugwin ventilatie systemen? Ook een topic?

:D
pi_202100580
Warmte terugwin ventilatie kwam ons huis al mee, geen idee hoe goed dat nu echt werkt. Maar voor een huis van 120 à 130m2 vind ik ons verbruik best mee vallen. Al zou man best graag de thermostaat een graadje hoger willen, maar daar ben ik dus te zuinig voor. _O-
pi_202100632
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:33 schreef Vaiana het volgende:
Warmte terugwin ventilatie kwam ons huis al mee, geen idee hoe goed dat nu echt werkt. Maar voor een huis van 120 à 130m2 vind ik ons verbruik best mee vallen. Al zou man best graag de thermostaat een graadje hoger willen, maar daar ben ik dus te zuinig voor. _O-
Dat is een centraal systeem neem ik aan, wij zouden het per ruimte die we nu extra willen isoleren moeten doen. Te beginnen met de woonkamer.
We willen bij een muur nog een voorzetwand plaatsen en het kozijn vervangen voor HR+++++++ gedoe. Maar dan moeten we echt beter ventileren. Die roosters zijn leuk, maar ook koud.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:55:37 #177
244125 laziness
pi_202100781
quote:
Ik zet de thermostaat niet op 24 graden maar comfort is ook heel wat waard. Ik zou het niet altijd koud willen hebben om een paar euro te besparen.
Maar dat is wel vanuit de positie dat ik die paar euro ook kan missen. En mijn huis sowieso vrij zuinig is qua verbruik.
pi_202100825
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:55 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik zet de thermostaat niet op 24 graden maar comfort is ook heel wat waard. Ik zou het niet altijd koud willen hebben om een paar euro te besparen.
Maar dat is wel vanuit de positie dat ik die paar euro ook kan missen. En mijn huis sowieso vrij zuinig is qua verbruik.
Nouja, ik vind het niet koud. Hij soms wel, dat is een beetje de crux. ;) Maar ws kan een (half) graadje hoger best hoor. Alleen vind ik het persoonlijk dus (nog) niet nodig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:39 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is een centraal systeem neem ik aan, wij zouden het per ruimte die we nu extra willen isoleren moeten doen. Te beginnen met de woonkamer.
We willen bij een muur nog een voorzetwand plaatsen en het kozijn vervangen voor HR+++++++ gedoe. Maar dan moeten we echt beter ventileren. Die roosters zijn leuk, maar ook koud.
Wij hebben heteluchtverwarming, ik snap niet volledig hoe eea aangesloten is. Iig is de mechanische ventilatie in huis aangesloten op de warmteterugwin.
Onze woonkamer heeft nu in principe geen ventilatie meer, geen roosters en de hetelucht is daar afgesloten. Meestal staat de keukendeur open en die heeft zowel hetelucht als mechanische ventilatie, dus zo ventileren we alsnog wel wat. maar het is best een lastige afweging idd, isoleren en ventileren moet wel goed samen gaan.
pi_202100843
quote:
Volgens mij wordt de verse (koude) lucht van buiten opgewarmd met de warme (vieze) lucht van binnen, zodat je dus wel ventileert maar geen warmteverlies hebt. Je hebt ook nog wtw voor warm water en warmtepompboilers.
  dinsdag 9 november 2021 @ 17:03:59 #180
244125 laziness
pi_202100860
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Volgens mij wordt de verse (koude) lucht van buiten opgewarmd met de warme (vieze) lucht van binnen, zodat je dus wel ventileert maar geen warmteverlies hebt. Je hebt ook nog wtw voor warm water en warmtepompboilers.
Dit is wel hoe het in elkaar zit inderdaad.
En wij hebben wtw ook in de douche :Y
pi_202100892
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:03 schreef laziness het volgende:

[..]
Dit is wel hoe het in elkaar zit inderdaad.
En wij hebben wtw ook in de douche :Y
Wij een warmtepompboiler, dat scheelt ook echt veel. In de zomer alleen gasverbruik voor de kookplaat. Die staat op de lijst om vervangen te worden, en dan zijn we van mei-september energieneutraal.
  dinsdag 9 november 2021 @ 17:21:54 #182
208890 June.
Seriously?
pi_202101042
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:25 schreef laziness het volgende:

[..]
*;
Daar ga ik ook voor dan!
Bij mij was het wel hels, maar kwam denk ik ook omdat het vlak ervoor nog flink ontstoken was. Ik had zelfs iets teveel ibuprofen genomen zodanig dat de wond langer bloedde :') :@

Maar ook bij mij was het ergste na 2 dagen wel voorbij.
Shine bright like a diamond.
pi_202101175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zo doet ons huis het ook :Y compleet 0 op de meter en nergens ventilatieroosters oid.

En het hoeft/mag niet maar ik zet toch elke ochtend even in de slaapkamers de ramen open, voelt frisser :Y

Overigens allergrootste nadeel, buren met een open haard, die lucht wordt dus ook door je hele huis heengepompt -O- enige optie om dat buiten te houden is de ventilatie uit te zetten maar dat voelt snel benauwend
pi_202101608
quote:
Drinkontbijt, dan heb je nog iets aan vezels. Het ligt er echt aan hoe hard ze moeten trekken wat er kan qua eten. Soms kun je gewoon voorzichtig brood zonder korst en pannenkoeken eten, de andere keer is vloeibaar echt fijner. In ieder geval wel zorgen dat je íets binnenkrijgt.
pi_202101727
Even een goeie zonnepanelen-tip: zoek meerdere mensen die ook zonnepanelen willen in de buurt. Wij deden het tegelijk met ouders én schoonouders, dus ze konden 3 daken in 2 dagen doen en dat leverde een prima korting op ^O^
  dinsdag 9 november 2021 @ 19:29:50 #186
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202102303
Succes @laziness..
Ik heb 3 verschillende ervaringen met verstandskiezen trekken, de eerste was geen succes, daar kreeg ik achteraf wel peroxide mee en een stevige pijnstiller en ben ik gehecht. Mijn verstandskiezen lagen ook onder de kiezen ernaast gegroeid, dus dat vroeg wat meer kracht.

De tweede, verdoving en hechtingen, de dag zelf vervelende napijn en pijnstiller, geen perioxde ofiets gekregen.

De derde keer, verdoofd, geen hechting of andere nazorg. Geen centje napijn gehad, wel een wat gevoelige kaak. Die is trouwens eruit gehaald door mijn eigen tandarts. Appeltje eitje trouwens, ik stond binnen een kwartier weer buiten.

Wij hebben trouwens 13 zonnepanelen liggen, zijn er ontzettend blij mee :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:08:17 #187
244125 laziness
pi_202102975
Er moet er boven eentje uit (dat had de tandarts zelf gekund) maar omdat er ook beneden eentje moet doorgestuurd naar de kaakchirurg. De kaak beneden schijnt harder te zijn en daarom doet de tandarts die niet?

Heb perioxide en ibuprofen alvast meegekregen. Maar ze zijn wel door dus ben benieuwd hoe makkelijk of moeilijk het gaat en hoe ernstig de wond gaat zijn.

Kaakchirurg wil eigenlijk ook de andere twee er uit, waarvan eentje nog niet door is. En die ligt ook nog eens te diep tegen de zenuw dus die kan je enkel afslijpen. Want de kans is groot dat ik er ooit last van krijg.

Ik heb vriendelijk bedankt voor de twee die niet hoeven. Wie weet heb ik er nog 30 jaar geen last van. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Struisvogelpolitiek :+
pi_202103318
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:08 schreef laziness het volgende:
Er moet er boven eentje uit (dat had de tandarts zelf gekund) maar omdat er ook beneden eentje moet doorgestuurd naar de kaakchirurg. De kaak beneden schijnt harder te zijn en daarom doet de tandarts die niet?

Heb perioxide en ibuprofen alvast meegekregen. Maar ze zijn wel door dus ben benieuwd hoe makkelijk of moeilijk het gaat en hoe ernstig de wond gaat zijn.

Kaakchirurg wil eigenlijk ook de andere twee er uit, waarvan eentje nog niet door is. En die ligt ook nog eens te diep tegen de zenuw dus die kan je enkel afslijpen. Want de kans is groot dat ik er ooit last van krijg.

Ik heb vriendelijk bedankt voor de twee die niet hoeven. Wie weet heb ik er nog 30 jaar geen last van. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Struisvogelpolitiek :+
Ik had ze alleen maar beneden.
1 door de tandarts verwijderd. Hij was lang bezig. Lang rondgelopen met een blauwe wang alsof ik gevochten had :') en veel last van gehad.
1 bij de kaakchirurg, die was er heel snel uit en bijna nergens last van gehad oO<
pi_202103409
Mijn ta heeft al mijn verstandkiezen getrokken. Bij een stak er daarna een stuk botrand uit. Wel ooit een biopt bij de kaakchirurg gehad dat deed wel heel lang daarna nog pijn. Ook echt een heel dikke wang van gehad.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:43:35 #190
244125 laziness
pi_202103474
Falalalalala 🙉
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:45:34 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202103493
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:43 schreef laziness het volgende:
Falalalalala 🙉
Ik trek (npi) die verhalen al niet, en bij mij zijn ze er al uit :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:46:16 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202103502
Het ging hier laatst toch over pijnlijke APK's? Ik had vanmorgen echt een aangename meevaller toen ik mijn auto'tje ging ophalen. Alleen de APK kosten en 1 lampje vervangen. *O* Heb hem nu bijna 3 jaar en tot nu toe heel weinig gedoe mee gehad. Zo blij mee. :Y
Eigenlijk zou ik heel hard een grotere kunnen gebruiken, maar deze is zo leuk. :') (Lancia Ypsilon).
En een volgende auto moet ook het liefst weer net gebroken wit of off white zijn (niet eigeel of creme wat je soms ziet rijden) of dat mooie donker zeegroen/petrol wat je nu soms ziet bij fiat 500 (te klein) en Skoda heeft die kleur ook. Echt een vrouwen ding: wat voor auto heb je? 'Een rode'. :D :@ Maar ja... het oog, en logo enzo. _O-

Over verstandskiezen heb ik alleen nare verhalen dus die vertel ik niet.

Nu ga ik zo maar eens douchen en mijn bed in. Werd er vannacht om 01.45 uitgebeld, was lag om 5u er weer in en om 07.30 belde O me wakker omdat de conciërge er niet was en hij dus niet bij zijn fiets kon. :') Moest er om 8u uit, dus toen maar meteen gegaan. Nu begint mijn kaarsje zo heel langzaam aan uit te gaan. :+

/dagboek
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 november 2021 @ 20:51:06 #193
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_202103574
Hier iemand ervaring?
Als je bij ome alle bij 1 leverancier meer producten koopt. Product a, b en c. Bij allen staat verzendkosten vermeld. Je kiest voor gecombverzenden. Betaal je dan toch 3x verzendkosten?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_202103607
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:19 schreef F_r het volgende:
Ligt eraan hoeveel kracht ze moeten zetten om ze eruit te krijgen. Ik vond dezelfde dag meestal niet zo leuk de dag erna was dat wel over.
Maar de gaten moeten nog dicht groeien. Let op met rijst ed.
En mijn kaak is heel klein dus uitscheurende mondhoeken en kaakpijn. Goed smeren met vaseline van te voren
Mijn tandarts deed de eerste, dat was héél niet leuk.

Bij de kaakchirurg werden mijn tere lipjes gesmeerd met vaseline, ze boden me pre-operatief ibuprofen aan (te laat, ik had thuis al genomen) en vervolgens voelde ik er niets van.

Maar @laziness die 600mg wil je wel hebben waarschijnlijk. 1 kruimel in het gat en je bent heel verdrietig. Als je het er niet bij krijgt, vraag of regel een spuitje met kromme tuit om je gat schoon te spuiten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202103651
@Nanukerst en @laziness thanks voor de fantastische tips! Jullie zijn awesome! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202103721
quote:
Even wat anders.

Bij mij zijn destijds (ik was 15) alle vier de verstandskiezen onder narcose verwijderd - tegelijk. Tijdens de ingreep dus nergens last van gehad, maar aan 4 kanten een opgezette mond en hechtingen, dat was minder tof. Aan 1 kant zal dan vast heel erg meevallen :Y. Ik herinner me vooral dat mijn mond maar een klein stukje open ging en dat het niet zo tof was om broodkruimels uit je hechtingen te moeten halen (ik kreeg gewoon brood mee naar school, wat nou aangepast eten ;( ).

Hoe dan ook, sterkte!

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 09-11-2021 21:59:58 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202103882
Dat is zo'n erfelijke belasting die niet erg is: ik heb geen verstandkiezen gekregen :D

@Ynske, ik heb geen idee. Vraag me af of ze dat echt samen verpakken, want ik krijg het vaak toch wel los opgestuurd. Maar dat nooit met verzendkosten..
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:36:24 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_202104145
Mijn verstandskiezen gingen er op mijn 17e uit of zo. Die waren toen nog niet door dus vooral eruit gesneden. Ik ben van mijn stokje gegaan maar dat kwam vooral omdat ik direct daarna meteen uit de stoel sprong :') Dat is dus niet aan te raden.

Ik kreeg toen de tip van maandverband uit de vriezer om te koelen en dat hielp ook wel. De 2e keer was na een zware nacht bij toenmalig vriendje dus toen thuis meteen klokje rond geslapen.

Maar ja, dat werkt wel op je 17e maar misschien minder met een gezin ;)

ik vond vooral de spuit heel naar, de rest is vooral veel geduw en getrek
pi_202104272
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat is zo'n erfelijke belasting die niet erg is: ik heb geen verstandkiezen gekregen :D

@:Ynske, ik heb geen idee. Vraag me af of ze dat echt samen verpakken, want ik krijg het vaak toch wel los opgestuurd. Maar dat nooit met verzendkosten..
Ik 2. Linksboven en rechtsonder. Soort van in balans *)
pi_202104359
Mijn verstandskiezen zijn getrokken door de tandarts. 0,0 ellende gehad gelukkig. Ja, ik moest het gat spoelen met peroxide, dat was het enige nare.

@BE fijn van de APK! Lekker kort nachtje. Herkenbaar. Ik was om 3.30 wakker en kon niet meer slapen. gister gedoe op school met T en en stage van A.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_202104434
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik 2. Linksboven en rechtsonder. Soort van in balans *)
Mijn zus had er 6 (zes!!). Ze zijn volgens mij ook allemaal door de kaakchirurg verwijderd. Ik was allang blij dat ik er maar 4 had :+.

In eerste instantie waren er bij mij 2 die problemen gingen veroorzaken door de ligging en er echt uit moesten. De andere 2 lagen in principe gunstiger. Maar de kaakchirurg zei vlak voor ik onder narcose ging dat ze voor het gemak ze gewoon alle 4 zouden weghalen (dat was dus nieuwe info voor ons), "want we zijn nou toch bezig".

Mijn moeder heeft nog jaaaarenlang op verjaardagen zitten vertellen hoe grappig het was dat ik in 1x wit wegtrok _O- :'). Bedankt he mam. }:|

Maar eerlijk is eerlijk. De eerste 3-4 dagen waren best naar en pijnlijk, daarna was ik maar wat blij dat ik er voor eens en voor altijd vanaf was.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202104499
Ik had vandaag juist een nogal saai bericht van de fietsenmaker. Bakfietsondersteuning deed het niet, dus even laten maken. Hij belde toch maar eerst om te overleggen…
Motor stuk, kosten: ¤650,- :'( :'(

En het stomme is dat ik niet echt zonder de bakfiets kan (doe alles op de fiets, meestal geen auto ter beschikking en te ver om te lopen), dus waarschijnlijk moeten we er toch aan geloven.
Ding is ook pas 2,5 jaar oud :(
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:14:38 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202104589
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:08 schreef LeSage het volgende:
Ik had vandaag juist een nogal saai bericht van de fietsenmaker. Bakfietsondersteuning deed het niet, dus even laten maken. Hij belde toch maar eerst om te overleggen…

En het stomme is dat ik niet echt zonder de bakfiets kan (doe alles op de fiets, meestal geen auto ter beschikking en te ver om te lopen), dus waarschijnlijk moeten we er toch aan geloven.
En geen garantie meer? Je hebt iig recht op een redelijke levensduur, dus ik zou toch even contact opnemen met de verkoper of fabrikant om te overleggen. 2,5 jaar is geen redelijke levensduur...

Edit: https://www.consumentenbo(...)iten-garantietermijn
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202104665
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]
En geen garantie meer? Je hebt iig recht op een redelijke levensduur, dus ik zou toch even contact opnemen met de verkoper of fabrikant om te overleggen. 2,5 jaar is geen redelijke levensduur...

Edit: https://www.consumentenbo(...)iten-garantietermijn
Ja, daar gaat vriend morgen wel achteraan. Dus hopelijk dan een beetje coulance.
Maar toch, ik was een beetje geschokt door het bedrag en baal van het gezien dat je ermee krijgt. Natuurlijk ook net in de week dat vriend op vakantie is. Maar die gaat morgen eerst even bellen, kan vast wel een uurtje vrij maken op zijn niet zo drukke dagen :D
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:20:11 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202104694
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:54 schreef Vicky het volgende:
Mijn verstandskiezen zijn getrokken door de tandarts. 0,0 ellende gehad gelukkig. Ja, ik moest het gat spoelen met peroxide, dat was het enige nare.

@:BE fijn van de APK! Lekker kort nachtje. Herkenbaar. Ik was om 3.30 wakker en kon niet meer slapen. gister gedoe op school met T en en stage van A.
Oh bah... dat zijn van die dingen waar je idd heerlijk wakker van kan liggen... Hopelijk is het op te lossen.
pi_202107562
Goede ervaring, amper last van verwijderen verstandskies gehad, ging niet vanzelf zeg maar, maar echt amper pijn of wat dan ook gehad daarna.

0 op de meter is voor ons onhaalbaar dus daar gaan we ook niet voor. Dan hadden we maar geen oud huisje moeten kopen.
Dat warmte terugwin ventilatie systeem, hoor je die? Als we rolluiken in de kinderkamers gaan doen, moeten we extra gaan ventileren. We twijfelen voor de kinderkamers tussen zo'n ventilatiesysteem of een airco/ventilatie/verwarming systeem in 1.
Er komen sowieso nieuwe kozijnen in hun kamers, we hebben daar gruwelijk lelijke kunststofkozijnen uit de jaren 70 of zo zitten. Ze openen naar binnen wat waardeloos is met zulke kleine kamers.
pi_202107871
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 09:25 schreef exode het volgende:
Goede ervaring, amper last van verwijderen verstandskies gehad, ging niet vanzelf zeg maar, maar echt amper pijn of wat dan ook gehad daarna.

0 op de meter is voor ons onhaalbaar dus daar gaan we ook niet voor. Dan hadden we maar geen oud huisje moeten kopen.
Dat warmte terugwin ventilatie systeem, hoor je die? Als we rolluiken in de kinderkamers gaan doen, moeten we extra gaan ventileren. We twijfelen voor de kinderkamers tussen zo'n ventilatiesysteem of een airco/ventilatie/verwarming systeem in 1.
Er komen sowieso nieuwe kozijnen in hun kamers, we hebben daar gruwelijk lelijke kunststofkozijnen uit de jaren 70 of zo zitten. Ze openen naar binnen wat waardeloos is met zulke kleine kamers.
Ons systeem hoor je wel als het op de hoogste stand staat (drie standen heeft de onze, 1 is voor een leeg huis, twee voor weinig mensen en drie wordt aangeraden voor snachts/feestjes ect) het is niet hard of storend maar je hoort het wel, een soort van ruis, wel heel constant.
pi_202108053
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn tandarts deed de eerste, dat was héél niet leuk.

Bij de kaakchirurg werden mijn tere lipjes gesmeerd met vaseline, ze boden me pre-operatief ibuprofen aan (te laat, ik had thuis al genomen) en vervolgens voelde ik er niets van.

Maar @:laziness die 600mg wil je wel hebben waarschijnlijk. 1 kruimel in het gat en je bent heel verdrietig. Als je het er niet bij krijgt, vraag of regel een spuitje met kromme tuit om je gat schoon te spuiten.
maar dat gat moet toch juist níet uitgespoten? Dan geneest t veel te lamgzaam. Je moet dat bloed juist laten zitten..
pi_202108193
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 10:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
maar dat gat moet toch juist níet uitgespoten? Dan geneest t veel te lamgzaam. Je moet dat bloed juist laten zitten..
Je moet etensresten wel verwijderen ivm infectie risico van de open wond.
  FOK!fossiel woensdag 10 november 2021 @ 10:36:23 #210
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202108295
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:08 schreef LeSage het volgende:

Welk merk heb je, wij staan namelijk op het punt om er eentje te kopen, dus benieuwd naar ervaringen. Begreep dat Mariposas niet zo blij met haar Babboe was.

Wij kijken nu naar de Dolly, maar die is nog niet heel lang op de markt.
Chick on a mission
pi_202108573
Al mijn verstandskiezen zijn door de tandarts getrokken toen ik 20 was ofzo. in 2 sessies. Viel me 100% mee (ook qua rekening), en ook vrijwel geen last gehad naderhand, niet eens paracetamol hoeven slikken. Alleen de kracht die er gezet moest worden viel me tegen. Daar had ik me niet op voorbereid (deed geen pijn, maar gewoon een raar soort gevoel).

Vervelend zulk nieuws LeSage… zou ik ook van balen. Maar is zelf fietsen voor S nog geen optie, mocht je hem niet onder garantie kunnen laten repareren? Ik zie hier in de omgeving dat bakfietsen vooral tijdens de kleuterschool periode gebruikt worden, daarna weinig meer.
  woensdag 10 november 2021 @ 11:08:22 #212
244125 laziness
pi_202108676
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:11 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Wat ik me herinner en waar ik van te voren niet over nagedacht had was de kracht die er eigenlijk gezet moest worden om dat ding er uit te trekken. Pijn heb ik niet gehad. Goede ademhaling is key. Succes.
Die kracht is inderdaad van de ingreep zelf het meest vervelende. Dat vond ik onder best heftig. Mijn kaak is ook niet zo groot en ze bleven zeggen verder open. Boven was daarna zo gepiept.
Het is overigens links en rechts hoezee.
Onder heeft een hechting, boven niet.
We zullen zien hoe het gaat als de verdoving is uitgewerkt 🤞🏻

Thanks voor alle adviezen iedereen :*
  woensdag 10 november 2021 @ 11:11:45 #213
244125 laziness
pi_202108732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 09:25 schreef exode het volgende:

Wij hebben geen standen met 1/2/3 en hij zit op zolder in een technische ruimte dus je hoort ‘m niet.
Alleen als de afzuiging in de badkamer aanslaat hoor je het in die ruimte.
pi_202109120
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:11 schreef laziness het volgende:

[..]
Wij hebben geen standen met 1/2/3 en hij zit op zolder in een technische ruimte dus je hoort ‘m niet.
Alleen als de afzuiging in de badkamer aanslaat hoor je het in die ruimte.
Ah ok.

We moeten gewoon even wat leveranciers af denk ik om het letterlijk te horen.
  woensdag 10 november 2021 @ 11:43:50 #215
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202109158
quote:

[..]
Een open wond moet je echt wel schoon houden..
  woensdag 10 november 2021 @ 11:48:06 #216
176471 oh-oh
pi_202109209
Hopelijk geen verdere ellende Lazy, en goed je gat schoon houden :9
( Groucho Marx )
  woensdag 10 november 2021 @ 11:50:19 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202109240
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:40 schreef exode het volgende:

[..]
Ah ok.

We moeten gewoon even wat leveranciers af denk ik om het letterlijk te horen.
We hebben hier een Duco hangen volgens mij, in de woonkamer hangt een bekabelde aansturing die ook CO² meter is, in de badkamers hangt een aansturing die alleen maar aanstuurt.
Standen: 1, 2, 3 en auto.
In de woonkamer kan ik door het oplichten van de stand zien waar hij in staat, in de badkamers niet (die sturen alleen maar aan immers, die communiceren maar 1 kant op met de afzuigunit).

Als ik in de badkamer ben hoor ik wel dat hij werkt, ik zie nu in de woonkamer dat hij op stand 3 staat maar ik hoor hem niet (maar ik ben behoorlijk slechthorend, dus niet echt in staat dat te beoordelen).
De afzuigunit zit op zolder waar N momenteel zit te werken, hij heeft een ultra goed gehoor en ik hoor hem nooit over de afzuigunit.
Logees op zolder ook niet trouwens.

Overigens ben je wat mij betreft welkom om te komen proefluisteren, de kinderen vermaken zich op een droge dag wel op de trampoline.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202109896
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
We hebben hier een Duco hangen volgens mij, in de woonkamer hangt een bekabelde aansturing die ook CO² meter is, in de badkamers hangt een aansturing die alleen maar aanstuurt.
Standen: 1, 2, 3 en auto.
In de woonkamer kan ik door het oplichten van de stand zien waar hij in staat, in de badkamers niet (die sturen alleen maar aan immers, die communiceren maar 1 kant op met de afzuigunit).

Als ik in de badkamer ben hoor ik wel dat hij werkt, ik zie nu in de woonkamer dat hij op stand 3 staat maar ik hoor hem niet (maar ik ben behoorlijk slechthorend, dus niet echt in staat dat te beoordelen).
De afzuigunit zit op zolder waar N momenteel zit te werken, hij heeft een ultra goed gehoor en ik hoor hem nooit over de afzuigunit.
Logees op zolder ook niet trouwens.

Overigens ben je wat mij betreft welkom om te komen proefluisteren, de kinderen vermaken zich op een droge dag wel op de trampoline.
Wat fijn zo'n uitgebreid antwoord, jouw systeem is wel centraal aangestuurd toch? Dat kan bij ons niet. Wij moeten decentrale units kopen.

Jij hebt goede koffie toch ;) Dat is al reden om te komen buurten c_/
pi_202109935
De onze staat standaard op 1, dan hoor ik hem niet. Standje 2 hoor ik een beetje, zowel in de ruimtes waar hij ventileert als op zolder waar het apparaat staat. Standje 3 hoor je wel, maar is dermate constant dat het ook wel snel went.
Als je hier wilt komen luisteren mag dat ook, maar onze unit is dermate op leeftijd dat de onderhoudsmeneer zei dat als er iets stuk gaat we hem moeten vervangen. Dus hij is niet heel representatief denk ik. :')
pi_202109966
Ik ga gewoon een rondje ventilatie luisteren doen. *O*

Ook iemand extra isolerende houten kozijnen met HR ++++++ glas om te bekijken? :D
pi_202110003
Wij hebben kunststof met slechts HR++ volgensmij, dus daar heb je niet zoveel aan dan. :D
  woensdag 10 november 2021 @ 12:50:27 #222
244125 laziness
pi_202110025
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:46 schreef exode het volgende:

Ook iemand extra isolerende houten kozijnen met HR ++++++ glas om te bekijken? :D
Wij hebben hardhouten kozijnen met HR+++
pi_202110057
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:50 schreef laziness het volgende:

[..]
Wij hebben hardhouten kozijnen met HR+++
Geen condens vorming?
Heerlijk topic is dit.

We dopen hem om tot 'Exode heeft verbouwtips nodig bankje'
pi_202110080
Vanmorgen onze kat bij de dierenarts achtergelaten voor onderzoek. De röntgenfoto liet afwijkend beeld zien. Nu toch maar een punctie om te zien wat het is. Da vreest en tumor en ik ook. Ons oudje ik wil hem nog niet kwijt.
  woensdag 10 november 2021 @ 12:57:39 #225
244125 laziness
pi_202110135
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:52 schreef exode het volgende:

[..]
Geen condens vorming?
Heerlijk topic is dit.

We dopen hem om tot 'Exode heeft verbouwtips nodig bankje'
Nope maar ik heb een centrale balansventilatie met wtw in alle ruimtes en compleet luchtdicht geïsoleerd huis volgens de huidige normen. Dus of het echt te vergelijken is?
pi_202110153
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:53 schreef F_r het volgende:
Vanmorgen onze kat bij de dierenarts achtergelaten voor onderzoek. De röntgenfoto liet afwijkend beeld zien. Nu toch maar een punctie om te zien wat het is. Da vreest en tumor en ik ook. Ons oudje ik wil hem nog niet kwijt.
:* ik duim dat het meevalt.
  woensdag 10 november 2021 @ 13:00:04 #227
176471 oh-oh
pi_202110164
Andere kat weer? Hoe gaat het met die ene?
( Groucho Marx )
pi_202110226
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:57 schreef laziness het volgende:

[..]
Nope maar ik heb een centrale balansventilatie met wtw in alle ruimtes en compleet luchtdicht geïsoleerd huis volgens de huidige normen. Dus of het echt te vergelijken is?
Bij geisoleerd haakt ons huis af inderdaad.
pi_202110235
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:53 schreef F_r het volgende:
Oh dat is spannend, hoe oud is de kat?
Sterkte in ieder geval.
pi_202110248
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:00 schreef oh-oh het volgende:
Andere kat weer? Hoe gaat het met die ene?
Andere idd. Deze is 14. De ander is vandaag op controle geweest. Pas over een half jaar is te zien of de operatie het gewenste resultaat heeft gehad. Maar die hoeft niet terug tenzij wij denken dat het niet goed gaat.
pi_202110250
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:05 schreef exode het volgende:

[..]
Oh dat is spannend, hoe oud is de kat?
Sterkte in ieder geval.
Ruim 14
  woensdag 10 november 2021 @ 13:09:18 #232
244125 laziness
pi_202110283
Correctie trouwens op wat ik eerder zei. Onze unit kent wel handmatige standen maar wij gebruiken de automatische stand waarbij ie het zelf volledig regelt op basis van sensoren.
  woensdag 10 november 2021 @ 13:12:52 #233
244125 laziness
pi_202110316
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:06 schreef F_r het volgende:

[..]
Ruim 14
🤞🏻 :*
  woensdag 10 november 2021 @ 13:21:30 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202110391
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:40 schreef exode het volgende:

[..]
Wat fijn zo'n uitgebreid antwoord, jouw systeem is wel centraal aangestuurd toch? Dat kan bij ons niet. Wij moeten decentrale units kopen.

Jij hebt goede koffie toch ;) Dat is al reden om te komen buurten c_/
Biologische huismerk pads van AH in de Senseo, luxer dan dat wordt het niet :')

En ja, het is hier 1 unit met in de keuken, woonkamer, WC, badkamers en de inloopkast van onze slaapkamer een ventilatieschacht.
Geen idee waarom die in de inloopkast, maar hij zit er nou eenmaal :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 10 november 2021 @ 13:22:44 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202110410
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:46 schreef exode het volgende:

Nee, wel kunststof kozijnen met triple glas.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 10 november 2021 @ 13:28:46 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202110504
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:57 schreef laziness het volgende:

[..]
Condens zit bij triple glas (en andere vormen super geïsoleerd glas) aan de buitenkant, niet aan de binnenkant.

Dat er condens aan de buitenkant zit is eigenlijk vooral een bewijs dat het heel goed isoleert :D

https://www.toeleveringon(...)-triple-glas-ruiten/

Wij hebben het ook, en het oogt eerlijk gezegd wel gezellig, alsof het mistig is buiten.
De aannemer wilde er in eerste instantie niet aan trouwens, vanwege de condens, maar ik ben flink eigenwijs en die condens aan de buitenkant boeit me niet, ik wilde absoluut triple glas.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 10 november 2021 @ 13:30:42 #237
244125 laziness
pi_202110543
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Condens zit bij triple glas (en andere vormen super geïsoleerd glas) aan de buitenkant, niet aan de binnenkant.

Dat er condens aan de buitenkant zit is eigenlijk vooral een bewijs dat het heel goed isoleert :D

Wij hebben het wel, en het oogt eerlijk gezegd wel gezellig, alsof het mistig is buiten.
De aannemer wilde er in eerste instantie niet aan trouwens, vanwege de condens, maar ik ben flink eigenwijs en die condens aan de buitenkant boeit me niet, ik wilde absoluut triple glas.
Klopt we hebben het af en toe aan de buitenkant maar niet zo heel vaak.
  woensdag 10 november 2021 @ 13:31:54 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202110561
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:30 schreef laziness het volgende:

[..]
Klopt we hebben het af en toe aan de buitenkant maar niet zo heel vaak.
Nee, ik vind het ook meevallen, en ik vind het gezellig.
Beetje ouderwets gevoel van beslagen ramen zonder de nadelen
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202110834
Bij de ramen van de kinderen zitten het aan de binnenkant, ondanks open ventilatieroosters. Wat mensen er naar laten kijken (oa zwager die aannemer is) komt door de leeftijd van de kozijnen. Zijn echt die old skool kunststofdingen. Isoleren niet goed meer. We hebben inmiddels ook lichte schimmelplekken op de kitranden van de kozijnen daar. Eruit met die troep.
En als we dan toch bezig zijn dan maar goed isloleren MAAR de muren waar de kozijen in komen zijn enkelsteens. Dus wellicht moeten we die gaan isoleren met voorzetwanden.
  woensdag 10 november 2021 @ 14:03:41 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202110989
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:52 schreef exode het volgende:
Bij de ramen van de kinderen zitten het aan de binnenkant, ondanks open ventilatieroosters. Wat mensen er naar laten kijken (oa zwager die aannemer is) komt door de leeftijd van de kozijnen. Zijn echt die old skool kunststofdingen. Isoleren niet goed meer. We hebben inmiddels ook lichte schimmelplekken op de kitranden van de kozijnen daar. Eruit met die troep.
En als we dan toch bezig zijn dan maar goed isloleren MAAR de muren waar de kozijen in komen zijn enkelsteens. Dus wellicht moeten we die gaan isoleren met voorzetwanden.
Oh, je hebt al kunststof en je moet ook nieuwe kozijnen?
Ik dacht even dat je hout wilde omdat je wegens monument ofzo geen kunststof kozijnen zou mogen.

Als je toch nieuwe kozijnen neemt zou ik die afweging wel een lastige vinden.

En darn... enkelsteens muren :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202111183
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 10:36 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Welk merk heb je, wij staan namelijk op het punt om er eentje te kopen, dus benieuwd naar ervaringen. Begreep dat Mariposas niet zo blij met haar Babboe was.

Wij kijken nu naar de Dolly, maar die is nog niet heel lang op de markt.
Een Velora City, ben er verder heel tevreden over. Dit is denk ik gevalletje pech.
pi_202111200
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, je hebt al kunststof en je moet ook nieuwe kozijnen?
Ik dacht even dat je hout wilde omdat je wegens monument ofzo geen kunststof kozijnen zou mogen.

Als je toch nieuwe kozijnen neemt zou ik die afweging wel een lastige vinden.

En darn... enkelsteens muren :o
We sluiten kunststof ook niet volledig uit hoor. We hebben nu echt de lelijkste die er zijn. Creme/gelig met groen. En niet netjes afgewerkt. Ze zitten in de opbouw en die is uit 1957.
Beneden zitten overal houten kozijnen die nog meer dan prima zijn.

Ja enkelsteens en geen mogelijkheid om vanuit buiten te isoleren (lees mag niet). We hebben al 2 voorzetwanden laten zetten en dat scheelt echt wel. Bij de kinderen moeten we even kijken want het zijn geen grote muren dus we winnen er nauwelijks wat mee. Maar als het moet vanwege nieuwe, isolerende ramen en vocht gedoe dan komen er voorzetwanden.

Voorkant huis gaan we sowieso met voorzetwanden werken en dikker glas indien noodzakelijk een nieuw kozijn daar. (HOUT) :D

[ Bericht 21% gewijzigd door exode op 10-11-2021 14:21:34 ]
pi_202111258
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:00 schreef FlyingFish het volgende:
Al mijn verstandskiezen zijn door de tandarts getrokken toen ik 20 was ofzo. in 2 sessies. Viel me 100% mee (ook qua rekening), en ook vrijwel geen last gehad naderhand, niet eens paracetamol hoeven slikken. Alleen de kracht die er gezet moest worden viel me tegen. Daar had ik me niet op voorbereid (deed geen pijn, maar gewoon een raar soort gevoel).

Vervelend zulk nieuws LeSage… zou ik ook van balen. Maar is zelf fietsen voor S nog geen optie, mocht je hem niet onder garantie kunnen laten repareren? Ik zie hier in de omgeving dat bakfietsen vooral tijdens de kleuterschool periode gebruikt worden, daarna weinig meer.
Kan wel, maar we moeten een behoorlijk druk stuk fietsen. Veel (hardrijdend) sluipverkeer, smalle straatjes.
En zeker op de terugweg vind ik dat niet zo fijn, met zijn broer achterop.
Ik zie op school ook wel oudere kinderen nog in de bakfiets. En vooral heeeeel veel auto’s.

Ze zijn gelukkig wel het centrum op de schop aan het doen en dat wordt een ‘auto te gast’-weg. Precies die moeten we hebben, dus nog een jaar geduld O-)
  woensdag 10 november 2021 @ 14:18:31 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202111266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:15 schreef exode het volgende:

[..]
We sluiten kunststof ook niet volledig uit hoor. We hebben nu echt de lelijkste die er zijn. Creme/gelig met groen. En niet netjes afgewerkt. Ze zitten in de opbouw en die is uit 1957.
Beneden zitten overal houten kozijnen die nog meer dan prima zijn.
Ik denk dat je dan echt even moet komen kijken/luisteren, de onze hebben zelfs aan de binnenkant een houtnerf.

Overigens hebben alle ramen ook een roedeverdeling dus ik ben sowieso blij dat we geen hout hebben... het wordt wel heel arbeidsintensief om ze dan te schilderen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202111343
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik denk dat je dan echt even moet komen kijken/luisteren, de onze hebben zelfs aan de binnenkant een houtnerf.

Overigens hebben alle ramen ook een roedeverdeling dus ik ben sowieso blij dat we geen hout hebben... het wordt wel heel arbeidsintensief om ze dan te schilderen :X
Voor schilderen hebben wij een mannetje. Onze uitbouw isvan hout, dat is pas een werk.
pi_202111505
Plaatje bij het praatje, kamer van B, Juul heeft exact hetzelfde raam en de muur is even groot bij haar.

Radiator wordt vervangen door een nieuw strak model, of een electrisch exemplaar of een combi ventilatie/airco/verwarming.

Ik denk dat een voorzetwandje tegen dit muurtje amper iets doet. Het is een plat dak, die is geisoleerd, links is de muur naar de buren en rechts naar zijn zusje. Zijn kamer is ook nooit koud, in tegenstelling tot die van Juul die op de hoek zit.
pi_202111677
Ik moet even wat frustratie kwijt. Lang verhaal

SPOILER
  woensdag 10 november 2021 @ 14:39:48 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202111705
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:30 schreef exode het volgende:
Plaatje bij het praatje, kamer van B, Juul heeft exact hetzelfde raam en de muur is even groot bij haar.

[ afbeelding ]

Radiator wordt vervangen door een nieuw strak model, of een electrisch exemplaar of een combi ventilatie/airco/verwarming.

Ik denk dat een voorzetwandje tegen dit muurtje amper iets doet. Het is een plat dak, die is geisoleerd, links is de muur naar de buren en rechts naar zijn zusje. Zijn kamer is ook nooit koud, in tegenstelling tot die van Juul die op de hoek zit.
Ik denk alleen wel dat als je de kamer van J gaat isoleren dat het dan verstandig is de naastgelegen kamer van B ook te isoleren, dat je geen problemen krijgt omdat de ene kamer niet geïsoleerd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 10-11-2021 19:12:43 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202111714
Bij onze zolderverbouwing zijn we nu ook ventilatie aan het aanleggen op de 1e verdieping. We hadden wel mechanische afzuiging voor de inpandige badkamer, maar nu betere en ook voor de werkkamer en de overloop.
pi_202111775
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik denk allen wel dat als je de kamer van J gaat isoleren dat het dan verstandig is de naastgelegen kamer van B ook te isoleren, dat je geen problemen krijgt omdat de ene kamer niet geïsoleerd is.
Bij Juul gaan we dan de raammuur ook niet isoleren.
Ze zijn nu redelijk gelijkwaardig geisoleerd. Juul heeft de pech dat haar kamer op de hoek zit, dus zo goed geisoleerd als B zijn kamer die ingebouwd is, wordt het niet.
B zijn kamer is overigens vochtiger dan Juul haar kamer. Op zijn ramen staat elke ochtend wat condens in de hoekjes. Bij Juul soms.

Plaatje (oud plaatje) van de buitenkant. Inmiddels zitten er ventilatieroosters in.

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 10-11-2021 14:51:45 ]
pi_202112251
Onze kat is overleden. Mijn oudje :'(
  Manager PR/Moderator woensdag 10 november 2021 @ 15:17:47 #252
269689 crew  Viv
pi_202112285
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:16 schreef F_r het volgende:
:'(
Sterkte!!
pi_202112408
Hier in het voorjaar nieuwe ramen laten zetten. HR+. Vorig winter hadden we condens binnen, nu af en toe buiten. Maar dat is niet zo vaak. Aan de achterzijde wel een ventilatierooster. Sinds 2 weken een mechanische ventilatie die gaat draaien op vocht/co2 niveau in de lucht die hij in rust aanzuigt. Geen warmtewisselding..

@F_r, wat naar, sterkte..

@FlyingFish
SPOILER
pi_202112409
quote:
Oh nee, sterkte. :*
pi_202112493
Sterkte F_r ;(
pi_202112543
Sterkte F-r :*
pi_202112686
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:38 schreef FlyingFish het volgende:

SPOILER
Wow, iemand heeft moeite met controle loslaten :D
Als al die details zo belangrijk zijn, moet ze het maar zelf kopen en minder belangrijke dingen op de lijst zetten.
En als het de step is die ik denk dat het is, kan ze die o zo belangrijke wielen gewoon los kopen :P Plus dan is het geen goedkoop stepje en vind ik het degoutant om dan zo te reageren.
Wij geven ook maar richtlijnen ipv echte lijstjes, maar aangezien hij zo jong is is dat meer omdat we geen 10 reeksen hysterisch speelgoed in huis willen.

Sterkte F_R!
pi_202112905
Wij beginnen lijstjes voor de kinderen voor verjaardagen etc altijd met:
Zoek zelf wat leuks uit
Kijk maar
Je bedenkt vast wel iets

En daarna wat sugesties, open sugesties zoals 'Frozen dingen'

En dan onderaan wat specifieke dingen (met name met Lego, bepaalde pakketjes)

Vrij open lijkt me en toch krijgen wij dan vaak achteraf te horen. 'Ja jullie waren zo duidelijk in wat we moesten kopen. Ik durfde niets anders te kopen.' Uhm ok....

FF, is gewoon vervelend. Dan is de lol van kopen toch weg, juist iets zoeken, eventueel met suggesties of no go's. Dat is toch het leuke aan cadeaus geven.
pi_202112953
@FlyingFish Wat een gedoe. Ik zou er recalcitrant van worden :') en juist niks meer van het lijstje kopen.

Wij zijn ooit spontaan begonnen met een cadeautje voor neefje en nichtje erbij doen in de zak en dat is inmiddels gewoonte. We kopen gewoon wat we denken dat leuk is voor hen. Zo kreeg mijn zoontje eens een hele toffe trui terwijl ik knutselsets had gekocht voor de anderen. Prima wat mij betreft.
  woensdag 10 november 2021 @ 16:10:50 #260
244125 laziness
pi_202113135
quote:
Och, sterkte :* :*
pi_202113175
Sterkte @F_r

quote:
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 10-11-2021 16:22:50 ]
pi_202113275
quote:

[..]
Het bloed wel, maar zeker aan de onderkant kun je niet voorkomen dat er eten in komt. Ik had er hechtingen overheen, die hielden dat eten dan ook nog vast. Toen ik nog niet spoot, ging dat direct ontsteken in de open wond. Niet grappig.
  woensdag 10 november 2021 @ 16:21:38 #263
176471 oh-oh
pi_202113346
Sterkte f-r...

Oh man als ik dat zo lees van die kado's ben ik echt blij dat k niet eens aan verjaardagen doe _O-
( Groucho Marx )
pi_202113386
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, ik vind het ook meevallen, en ik vind het gezellig.
Beetje ouderwets gevoel van beslagen ramen zonder de nadelen
Wij hebben het in de winter bijna elke ochtend.
Fantastisch, beneden mist aan de buitenkant, boven drijfnat en de binnenkant. Hadden we maar nieuwbouw gekocht :'(
  woensdag 10 november 2021 @ 16:26:34 #265
244125 laziness
pi_202113432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:21 schreef oh-oh het volgende:
Sterkte f-r...

Oh man als ik dat zo lees van die kado's ben ik echt blij dat k niet eens aan verjaardagen doe _O-
Mwah, grootouders kopen wat in overleg en voor de rest kopen we gewoon zelf voor onze kids.
Over en weer in de zak vind ik inderdaad gewoon geld rond schuiven.

Toen wij O nog niet hadden kochten ik wel wat voor de meiden van schoonzus maar gewoon zomaar iets en dat werd door iedereen gewaardeerd.

De attitude van de genoemde schoonzus is niet zo fraai wat mij betreft. Als het zo specifiek moet koop het dan zelf denk ik dan.

Met verjaardag geef ik wat suggesties maar het hoeft niet perse die rood/blauw gestreepte houten linksdraaiende auto te zijn.
Ik hou van spontaan, origineel en verassingen *O*
pi_202113477
quote:

SPOILER
oh, irritant zeg. Ik zou dat ook niet zo trekken eigenlijk. Dan is het meer een soort bestelling die je doet. Ik heb juist veel liever dat mensen zelf iets bedenken en als ze het niet weten die ik suggestisch..
pi_202113544
@F_r ach wat verdrietig, sterkte :*

@FlyingFish oef, daar zou ik ook niet vrolijk van worden. Ik snap je frustratie maar betwijfel of iets ervan zeggen echt zou helpen.

@Elleska jou snap ik anderzijds ook wel, ik kan zelf ook vrij specifiek in mijn wensen zijn. Maar voor kinderen maakt het een stuk minder uit meestal, en je zo publiekelijk afreageren is sowieso niet fraai.
pi_202113664
Gecondoleerd F_R ;'(

Bedankt voor alle reacties.

Ze is een controlfreak vooral, die alles in de hand wil hebben, maar dat weet ik al sinds ik in de familie gekomen ben. Meestal is dat geen probleem omdat de details waar het dan om gaat mij vaak niet zoveel boeien en het soms ook wel handig is, iemand die alles strak regelt, maar in dit geval wel vervelend. Ik heb ook niet de illusie dat ik daar ooit iets aan zou kunnen veranderen.

Geld is niet direct het issue, dat is opa's kadobudget. Een leuk kado is belangrijker dan wat het kost. Maar juist dan is zo'n ontvangst imo nogal jammer.

@Hupje, die neiging heb ik nu dus ook. Ik denk dat ik er sowieso voor alle kinderen scheetkussens of nepdrollen tussen ga doen. Dat zijn kado's die zij echt verschrikkelijk gaan vinden, maar de kinderen juist heel leuk :D

@Elleska, bedankt ook voor jouw inzicht. Voor volwassenen koop ik inderdaad wel precies van het lijstje wat ze willen, en ook qua constructiespeelgoed oid zou ik precies kopen wat er staat omdat je niet precies weet wat ze al hebben idd. En soms is dat ook wel fijn, 'parfum' zoals mijn broer op zijn lijstje heeft staan is weer erg lastig :D Maar specifiek een kado aanwijzen om te moeten kopen vind ik dan toch anders, zelf iets van een (langere) lijst uitkiezen om te kopen vind ik geen probleem, maar zeker aangezien je bij Sinterklaas niets zelf kunt geven is het dan alleen uitwisselen van kado's. Er zitten bij hen ook geen gedichten bij de kado's of een andere vorm om het iets persoonlijker te kunnen maken.

Ik denk dat ik, als er geen apps achteraan komen, het onderwerp ga negeren op de app. Als het goed is komt ze eind deze week even langs en dan probeer ik wel ter sprake te brengen dat we geheim houden wat we kopen. En wat dat gaat worden zien we dan nog wel. En als ze dat vervelend vind dan schrappen we het kado's kopen voor elkaars kinderen, is het ook opgelost.
pi_202113718
@Elleska Ik wil met alle liefde iets specifieks kopen als ik weet dat ik jou blij maak met dat ene specifieke ding. Maar zo specifiek dat het niet het ene strijkkralen knutselding mag zijn maar wel de andere, gaat mij te ver. Dan is er voor mij als gever geen lol meer aan. Ik doe echt mijn best om iets te kopen wat de ontvanger leuk vindt.
pi_202113731
@F_r wat naar. Sterkte! :*
pi_202113736
Wat rot, FR. Wat had ie nou precies?

Ik snap je frustratie helemaal, FF. Ik zou daar ook vlekken van in mn nek krijgen.

Ik ga net met Robin naar zwemles, draai de snelweg op en sta meteen in een file van 27 minuten. Ik sta nu 300 meter van huis vandaan compleet nutteloos te wezen want zodra we aankomen is zwemles alweer afgelopen. Fml.
pi_202113761
Dat is balen, @-Spring -O-
pi_202113842
En het zwembad is nog geen 3 km van ons huis vandaan. Als ik binnendoor was gereden, was ik er al geweest. Ik kan ook niet afslaan nu.
pi_202113962
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:41 schreef FlyingFish het volgende:
@Elleska, bedankt ook voor jouw inzicht. Voor volwassenen koop ik inderdaad wel precies van het lijstje wat ze willen, en ook qua constructiespeelgoed oid zou ik precies kopen wat er staat omdat je niet precies weet wat ze al hebben idd. En soms is dat ook wel fijn, 'parfum' zoals mijn broer op zijn lijstje heeft staan is weer erg lastig Maar specifiek een kado aanwijzen om te moeten kopen vind ik dan toch anders, zelf iets van een (langere) lijst uitkiezen om te kopen vind ik geen probleem, maar zeker aangezien je bij Sinterklaas niets zelf kunt geven is het dan alleen uitwisselen van kado's. Er zitten bij hen ook geen gedichten bij de kado's of een andere vorm om het iets persoonlijker te kunnen maken.
Voor haar is die specifieke step blijkbaar net zo belangrijk als een specifiek cadeau voor een volwassene.

Als ik het zo lees is het punt eigenlijk niet dat de hele specifieke cadeau's maar meer de communicatie daaromheen. Als je denkt dat daar ruimte zit voor verandering kan je het bespreekbaar maken. Zo niet dan maakt ze het zichzelf vooral heel moeilijk en die last hoef jij niet te dragen.
Het persoonlijke gedeelte wat je mist zou je ergens anders kunnen zoeken, in de lijstjes van anderen of in iets buiten de cadeautjes om wat bijdraagt aan de gezellige dag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Elleska op 10-11-2021 17:54:16 ]
pi_202114100
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:44 schreef Hupje het volgende:
@Elleska Ik wil met alle liefde iets specifieks kopen als ik weet dat ik jou blij maak met dat ene specifieke ding. Maar zo specifiek dat het niet het ene strijkkralen knutselding mag zijn maar wel de andere, gaat mij te ver. Dan is er voor mij als gever geen lol meer aan. Ik doe echt mijn best om iets te kopen wat de ontvanger leuk vindt.
Maar als je dat ene strijkkralenknutselding dan al hebt?
Of dat het een andere maat strijkkralen is waardoor het niet op de plankjes past die je al hebt? (daar zit ook nog verschil in leerde ik pas geleden)
Overigens heb ik altijd langere lijstjes waar ook ruimere opties op staan dus niemand hoeft dat ene specifieke ding te kopen.

Voor mij is je best doen om iets te kopen wat de ontvanger leuk vindt niets meer dan het lijstje volgen. Dat lijstje zegt namelijk precies waar je iemand blij mee maakt. Is er geen lijstje of staat er geen specifieke dingen op dan kan je diegene overal blij mee maken maar iemand die alleen maar hele specifieke dingen op het lijstje heeft staan ga je niet blij maken met iets anders.
Per ongeluk net iets anders kopen kan gebeuren maar er zijn mensen die dat expres doen en dat was bij ex het geval. Dan is het gewoon egoistisch want het kopen van de cadeautjes ging helemaal niet over de cadeauwensen maar wat ze zelf leuk vonden. Ik vind opmerkingen zoals dat het dan niet persoonlijk is of dat er anders geen lol meer aan is daardoor wat lastig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 10-11-2021 17:30:13 ]
pi_202114465
Ik heb wel vaker iets gekregen dat niet overeenkwam met de lijst. Het zou nooit in mij opkomen om daar iets van te zeggen (ook al zou ik het gekregen spul uiteindelijk niet gebruiken). Mensen heb toch gewoon moeite genomen om iets te kopen?
En zeker als het het juiste model step is, in de juiste kleur maar enkel zonder de led lichtjes in de wielen, vind ik het erg ver gaan om daar op het moment zelf moeilijk over te lopen doen en de gever een rot gevoel te bezorgen. Als ik het echt zo belangrijk vond, zei ik niets en bestelde ik die speciale wielen achteraf zelf wel.

Verder weet ik meestal wel aan wie ik wat moet vragen. Mijn tante heeft bijvoorbeeld goede smaak, die durf ik carte blanche geven met dingen. Zo al hele mooie borden, een sjaal, etc gekregen.
Dingen waarbij ik heel specifieke wensen heb vraag ik aan mijn ouders (die willen graag een linkje met wat ze moeten kopen) of die koop ik zelf.

Ik had twee jaar geleden een heel gedetailleerde geboortelijst (want dat vinden de zuiderburen heel erg fijn, wordt standaard gedaan) met telkens linkjes naar de goedkoopste optie. Mijn schoonouders zijn toen speciaal verder weg gereden (en meer betaald) voor een andere kleur van de wipstoel want die ik had was niet mannelijk genoeg voor hun kleinzoon. En nu heb ik er toch wel lol in dat over een paar maanden hun kleindochter in die mannelijke stoel gaat zitten :P
pi_202114747
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:13 schreef Elleska het volgende:
Ik vind opmerkingen zoals dat het dan niet persoonlijk is of dat er anders geen lol meer aan is daardoor wat lastig.
Natuurlijk kan het zo zijn dat je die ene al hebt. Dat probeer ik van te voren al uit te zoeken of ik ruil achteraf. Een maat/merk strijkkralen is iets wat wmb juist wel op een lijstje gezet kan worden.

Het is een gevoel van mij, dat ik iemand graag blij wil maken met een verrassing. Ik kan het ook niet beter uitleggen.
  woensdag 10 november 2021 @ 18:16:34 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202114804
quote:
Ach -O-
Sterkte :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 10 november 2021 @ 18:16:52 #279
244125 laziness
pi_202114808
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:19 schreef Hupje het volgende:

[..]
Drinkontbijt, dan heb je nog iets aan vezels. Het ligt er echt aan hoe hard ze moeten trekken wat er kan qua eten. Soms kun je gewoon voorzichtig brood zonder korst en pannenkoeken eten, de andere keer is vloeibaar echt fijner. In ieder geval wel zorgen dat je íets binnenkrijgt.
Na vla/yoghurt als lunch, vanavond pannenkoeken als diner. Top tip, thanks ^O^
pi_202114911
quote:
Ah nee wat verdrietig ;( ;(. Heel veel sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 november 2021 @ 18:30:25 #281
176471 oh-oh
pi_202114992
Ik snap gewoon het hele idee dat er zoveel gedoe moet zijn over een kado niet geloof ik.
( Groucho Marx )
pi_202115076
Ik vind het persoonlijk juist het leuke van cadeaus om verrast te worden.
Ook met kopen, het bedenken, het zoeken, het vinden. Als ik echt niets weet, vraag ik tips.

Maar als iemand iets specifieks vraagt, koop ik dat. Ik vind dat eerlijk gezegd minder leuk, maar ga dan niet iets anders kopen.
pi_202115142
Het lijkt me vooral belangrijk: is het kind er blij mee? Indien ja, lekker belangrijk wat ik er zelf van vind. Mijn kinderen vinden dubbele dingen bijvoorbeeld ook niet erg. We hebben zelfs de 3-in-1 Lego-set van dinosaurussen 3x. Kan je alle 3 de verschillende dino’s tegelijk neerzetten *O*.

Ik zou het nooit in mijn hoofd halen om er zo bovenop te zitten. Het gaat wat mij betreft om gezelligheid, niet om de perfecte cadeaus.

Bij echt onhandig (bijvoorbeeld dubbele boeken, dat is gewoon zonde), lullen we er wel een mooi verhaal omheen. Nog 1x schoen zetten of oma schrijft wel naar de Sint, etc. Komt altijd wel goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202115168
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:11 schreef Hupje het volgende:

[..]
Natuurlijk kan het zo zijn dat je die ene al hebt. Dat probeer ik van te voren al uit te zoeken of ik ruil achteraf. Een maat/merk strijkkralen is iets wat wmb juist wel op een lijstje gezet kan worden.

Het is een gevoel van mij, dat ik iemand graag blij wil maken met een verrassing. Ik kan het ook niet beter uitleggen.
Ik weet ook niet helemaal goed hoe ik het moet verwoorden zonder iemand voor het hoofd te stoten.

Sinterklaascadeaus ruilen gaat een beetje lastig, verder kan de situatie die jij omschrijft prima. Maar ik had het meer over de extremere variant. Als maat/merk strijkkralen op het lijstje staan en je koopt vervolgens een totaal ander merk/maat omdat je iemand perse wil verrassen dan doe je dat enkel voor jezelf en niet voor de ander.

FF heeft het over de andere kant, een controlfreak en items heel specifiek op het lijstje zet, mogelijk omdat ze niet tegen verrassingen kan. Iemand die niet tegen verrassingen kan ga je niet blij maken met een verrassing en dan zou ik mijn eigen gevoel opzij zetten want cadeau geven gaat niet om wat ik leuk vind maar om de ander.
  woensdag 10 november 2021 @ 18:47:33 #285
244125 laziness
pi_202115264
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:41 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ik weet ook niet helemaal goed hoe ik het moet verwoorden zonder iemand voor het hoofd te stoten.

Sinterklaascadeaus ruilen gaat een beetje lastig, verder kan de situatie die jij omschrijft prima. Maar ik had het meer over de extremere variant. Als maat/merk strijkkralen op het lijstje staan en je koopt vervolgens een totaal ander merk/maat omdat je iemand perse wil verrassen dan doe je dat enkel voor jezelf en niet voor de ander.

FF heeft het over de andere kant, een controlfreak en items heel specifiek op het lijstje zet, mogelijk omdat ze niet tegen verrassingen kan. Iemand die niet tegen verrassingen kan ga je niet blij maken met een verrassing en dan zou ik mijn eigen gevoel opzij zetten want cadeau geven gaat niet om wat ik leuk vind maar om de ander.
Maar in dit geval beslist de moeder voor een kind. Wie zegt dat kind er niet gewoon blij mee is?
pi_202115448
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:47 schreef laziness het volgende:

[..]
Maar in dit geval beslist de moeder voor een kind. Wie zegt dat kind er niet gewoon blij mee is?
De reactie van het kind was niet het probleem waar FF tegenaan liep toch?
  woensdag 10 november 2021 @ 19:05:17 #287
244125 laziness
pi_202115522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:00 schreef Elleska het volgende:

[..]
De reactie van het kind was niet het probleem waar FF tegenaan liep toch?
Nee maar de moeder laat het om haar draaien terwijl het niet om haar zou moeten gaan. En omdat moeder niet tegen verrassingen kan moet je dan maar exact doen wat zij zegt.

Jij zegt het draait om de ander. Maar het draait niet om de moeder die er een probleem van maakt.
pi_202115666
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:05 schreef laziness het volgende:

[..]
Nee maar de moeder laat het om haar draaien terwijl het niet om haar zou moeten gaan. En omdat moeder niet tegen verrassingen kan moet je dan maar exact doen wat zij zegt.

Jij zegt het draait om de ander. Maar het draait niet om de moeder die er een probleem van maakt.
Daarom schreef ik eerder al dat de moeder het zichzelf moeilijk maakt en dat FF die last niet moet gaan dragen.

De dag van het kind wordt er heus niet leuker op door de moeder bewust op de kast te jagen terwijl het kind ook blij gaat zijn met het hele specifieke cadeau van het lijstje.
  woensdag 10 november 2021 @ 19:17:24 #289
176471 oh-oh
pi_202115708
Ik heb net echt de perfecte hondenkoekjes gebakken, mijn weekend is begonnen.
:7
( Groucho Marx )
  woensdag 10 november 2021 @ 19:28:21 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202115865
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:14 schreef Elleska het volgende:

[..]
Daarom schreef ik eerder al dat de moeder het zichzelf moeilijk maakt en dat FF die last niet moet gaan dragen.

De dag van het kind wordt er heus niet leuker op door de moeder bewust op de kast te jagen terwijl het kind ook blij gaat zijn met het hele specifieke cadeau van het lijstje.
Nee dat klopt, maar zoals moeder nu al op voorhand zit te pushen dat het cadeau 3 moet zijn en mensen dus niet eens meer een keuze uit de lijst kunnen maken is wel next level.

Overigens snap ik ook niet waarom ze anderen nog cadeaus laat kopen als het toch specifiek X in kleur Y met wieltjes Z moet zijn.
Koop het dan zelf en laat de ander betalen.

IK snap weer heel goed dat je pissig bent als je voor je kind Lego vraagt en dan van die fake meuk krijgt.
Dat komt er hier ook echt niet in, ik wil het niet tussen de Lego hebben liggen.
Dat ik een gruwelijke hekel aan Playmobil heb weten de mensen om mij heen ook wel, en ik zou het heel vervelend voor Soneal hebben gevonden als iemand dacht "Fuck you, ik geef hem toch Playmobil of fake Lego".
Daar kwets je vooral mijn kind dan uiteindelijk mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202116194
Ik zou nooit expres iets anders kopen of een ander merk als er specifiek om gevraagd wordt.

Maar als de wens zo specifiek is, geef ik liever geld en koop het zelf maar. Niet vervelend bedoeld, maar dan is iedereen ook blij.

Ik probeer wel echt iets te kopen wat goed valt en als ik twijfel dus tips vragen. Ik ga niet random iets kopen en take it or leave it.

Ik vind cadeaus kopen en geven echt leuk, maar zou ervoor passen als het zoveel gedoe zou geven.
  woensdag 10 november 2021 @ 19:46:33 #292
176471 oh-oh
pi_202116215
Ik vind zo iets dan iets om idd zelf te kopen, dan weet je dat het goed gaat. Val anderen daar niet mee lastig.
( Groucho Marx )
pi_202116601
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:28 schreef Leandra het volgende:
Dat ik een gruwelijke hekel aan Playmobil heb weten de mensen om mij heen ook wel, en ik zou het heel vervelend voor Soneal hebben gevonden als iemand dacht "Fuck you, ik geef hem toch Playmobil of fake Lego".
Daar kwets je vooral mijn kind dan uiteindelijk mee.
Jij hebt een hekel aan Playmobil dus kwetst het je kind als het dat cadeau krijgt?

Dat Legoverhaal doet hier overigens hetzelfde, snap ik ook geen hol van, maar daarvan zeg je al dat je het niet bij je spullen accepteert dus dan heeft het kind uiteindelijk niks, dat het daardoor gekwetst wordt, snap ik wel.
pi_202116652
Ik vond het met 3 kinderen in dezelfde leeftijd ook altijd wel een ding qua sinterklaascadeaus. Je hebt dan al zo veel en voor je het weet wordt je weer overspoeld met allerlei rommel.

Schoonouders wisten ook echt niet wat te kopen dus die gaven altijd geld en daar kocht ik dan de cadeaus van. En dan stopten ze zelf op het laatste moment nog een kleinigheidje in de zak, schoonzusje idem. Mijn moeder deed niks maar die kocht dan met kerst nog iets.

Nu was dit een situatie die voor alle kanten werkt maar als dat niet het geval was dan zou ik mijn eigen gevoel/gedachten wel opzij zetten en het maar gewoon laten gebeuren.
pi_202116668
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:16 schreef laziness het volgende:

[..]
Na vla/yoghurt als lunch, vanavond pannenkoeken als diner. Top tip, thanks ^O^
Viel het een beetje mee?
pi_202116670
Mijn ouders willen ook altijd iets anders kopen of andere suggesties hebben dan wij aan hen doorgeven voor de kinderen.
Al-tijd. En dan moet je opnieuw nadenken omdat zíj bepaalde cadeaus niet leuk vinden om te geven.

:? :?
pi_202116748
quote:
:* zo verdrietig ;(
pi_202116795
quote:
Aah, wat een gemis zo. ;(
Sterkte.
pi_202116870
Mijn zus is net zo. De lol is er voor mij dan wel af. Ik vind cadeautjes kopen echt heel leuk en probeer altijd iets te kopen wat bij diegene past.
pi_202117024
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:14 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem bij FF niet gaat om ‘bewust’ moeder te pesten. Zoals ik het lees heeft opa echt zijn best gedaan om de goede step te kopen, maar per ongeluk toch niet helemaal de goede gekocht. Daar kun je dan toch niet boos van worden?

Ik vind het juist altijd zo leuk om dat ene speciale cadeautje te vinden voor iedereen. Mijn zussen verrassen met iets wat ze niet verwachten, maar wel heel tof vinden. Een uitbreidingsset voor een spel of een bepaald boek bijvoorbeeld.
pi_202117163
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')