abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202088293
Daar gaan we weer!
  maandag 8 november 2021 @ 16:51:12 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202088301
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 16:24 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Een pyjama krijgt hij inderdaad, maar dat vond ik dan weer meer onder to wear vallen. ;)
Bij need kan je denken aan broodtrommel, drinkbeker, rugzak, dekbed.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202088315
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 16:51 schreef laziness het volgende:

[..]
Bij need kan je denken aan broodtrommel, drinkbeker, rugzak, dekbed.
Ja, allemaal aan gedacht maar hij gaat in september 2022 pas naar school, dus dat vind ik nu nog niet zo'n geschikte cadeaus. :P Daarom zei ik ook heel bewust, wat heeft een driejarige nou nodig? Voor die van zes ligt het alweer anders.
pi_202088339
Misschien ga ik maar sokken voor ze breien. :')
pi_202088374
Ik heb laatst de boeken in mijn dochters kast geteld, wie wilt raden?
A’s oudere boeken zitten er ook bij. :P
  maandag 8 november 2021 @ 16:59:09 #6
244125 laziness
pi_202088456
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 16:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ja, allemaal aan gedacht maar hij gaat in september 2022 pas naar school, dus dat vind ik nu nog niet zo'n geschikte cadeaus. :P Daarom zei ik ook heel bewust, wat heeft een driejarige nou nodig? Voor die van zes ligt het alweer anders.
Oh sorry er waren zoveel berichten in die trant dat ik niet alle leeftijden onthouden heb.

Nieuwe stiften of andere knutsel voorraad die op is.

En anders is need een rekbaar begrip. Een spel is een need voor cognitieve ontwikkeling. Of kralen voor de fijne motoriek.
  maandag 8 november 2021 @ 17:06:16 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202088561
Zo, bij de huisarts geweest, ik heb/had waarschijnlijk toch griep ipv alleen maar een keelontsteking.

Dat verklaart wel waarom ik zo lang ziek ben.
Anyway, het ergste waarschijnlijk gehad, dus weer een beetje gaan opbouwen qua uithoudingsvermogen, want dat gaat wel heel hard onderuit :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202088617
Mijn vader is stom verbaasd dat ik, als gevaccineerde, tóch Corona heb… }:|
  maandag 8 november 2021 @ 17:20:08 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202088705
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 15:07 schreef vencodark het volgende:
Nou, de GGD test bleek ook positief. :')
Zoon is vanmiddag getest dus die blijft sowieso thuis tot die uitslag er is.
Bummer :{
Ik hoop dat je er een beetje mild doorheen komt, maar die kans is sowieso groter doordat je gevaccineerd bent.
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202088720
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bummer :{
Ik hoop dat je er een beetje mild doorheen komt, maar die kans is sowieso groter doordat je gevaccineerd bent.
Beterschap :*
Tot op heden voelt het als een doordeweekse verkoudheid. Irritant maar niks bijzonders. ^O^
Dankje. Jij ook nog altijd beterschap!
  maandag 8 november 2021 @ 17:22:00 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202088728
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 16:55 schreef vencodark het volgende:
Ik heb laatst de boeken in mijn dochters kast geteld, wie wilt raden?
A’s oudere boeken zitten er ook bij. :P
Vast minder dan Soneal, die heeft aan 1 Kallax 2*4 niet eens genoeg :X

Ik gok 66 bij je dochter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202088735
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vast minder dan Soneal, die heeft aan 1 Kallax 2*4 niet eens genoeg :X

Ik gok 66 bij je dochter.
100. :'(
pi_202088753
Over boeken gesproken; heeft iemand nog deel 2 t/m 5 (of één van deze) in de aanbieding van 'Het leven van een loser' ?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 8 november 2021 @ 17:26:41 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202088770
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 17:22 schreef vencodark het volgende:

[..]
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 november 2021 @ 17:46:52 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202088964
Mijn dag begon wel heel goed trouwens, een appje met een filmpje van kleinzoon die heel trots "OMA!!!! gepoept en geplast op het potje!" riep O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202089666
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 16:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Een nieuwe pyjama. Foute regenlaarzen met lampjes. Dat soort ongein :+
pi_202089750
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 17:22 schreef vencodark het volgende:

[..]
Is dat veel? Ik zal ook eens tellen, maar we zitten makkelijk ruim boven de 100.
pi_202089805
Ik vind jullie suggesties allemaal heel lief maar een nieuwe pyjama krijgt hij dus en verder heeft hij geloof ik alles al. Ik heb onbewust een verwend n.est gemaakt. :')

Een verwend n.est dat nu voor de derde keer in een maand ziek is ook nog. Echt tof hoe de verschillende lockdowns zijn immuunsysteem blijkbaar platgeslagen hebben. -O-
pi_202089952
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 19:02 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind jullie suggesties allemaal heel lief maar een nieuwe pyjama krijgt hij dus en verder heeft hij geloof ik alles al. Ik heb onbewust een verwend n.est gemaakt. :')

Een verwend n.est dat nu voor de derde keer in een maand ziek is ook nog. Echt tof hoe de verschillende lockdowns zijn immuunsysteem blijkbaar platgeslagen hebben. -O-
Onze jongste was rond die leeftijd helemaal into de Schleich diertjes. Enorme collectie van en in verschillende prijsklassen. En hij speelde er uuuren mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202089958
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 19:02 schreef lunapuella het volgende:

Heeft ie al een hoofdlamp? Of een zaklamp? Need maar zeker ook erg leuk.
Juul van 3 is momenteel heel druk in de weer met een vergrootglas. Alles wordt bekeken.

Oh en wederom, komt ie weer, knetterbad. Die krijgen de kiddo's ook weer dit jaar. Denk ik.
pi_202089980
En al vaker genoemd, ook in het peutertopic: een tentenbouw set. Gewoon zelf samenstellen met lampjes, knijpers en doeken. Zit bij ons in zo'n plastic bak en er wordt echt veel mee gespeeld. Om hutten en tenten te bouwen, maar ook om van alles toe de dekken.
Doeken allemaal van de markt, van klein tot grooooot.
pi_202089985
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:14 schreef exode het volgende:

[..]
Heeft ie al een hoofdlamp? Of een zaklamp? Need maar zeker ook erg leuk.
Juul van 3 is momenteel heel druk in de weer met een vergrootglas. Alles wordt bekeken.

Oh en wederom, komt ie weer, knetterbad. Die krijgen de kiddo's ook weer dit jaar. Denk ik.
Bedoel je dit :D https://www.hema.nl/mooi-(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202090001
quote:
Ik weet niet of ze net zo goed knetteren, wij hebben die van Simba. Knetteren echt hard altijd. Duits merk en dan heet het Glibbi Knisti. _O-
pi_202090167
Met Sinterklaas kopen wij met z’n allen een bordspel (dit jaar Ticket to Ride Europe) en iedereen krijgt een chocoladeletter. Schoen zetten heeft Sjaak nog nooit van gehoord en dat houden we zo, als dat lukt.

Met Kerst komen er cadeautjes onder de boom O+ 4 per persoon. Sjaak krijgt een spelletje voor de Switch, een boek (maar ik weet nog niet welke), een trui en nog iets wat hij nodig heeft. Op kerstavond mogen we allemaal 1 pakje open maken en daar zitten dan kerstpyjama’s in (die ik van tevoren heb gewassen), die doen we dan aan. Daarna lezen we ‘T was the night before Christmas O+
pi_202090381
@MevrouwCactus, wat een gezellige traditie.
We probeerden wel een traditie in te bouwen, maar elk jaar is toch echt wel anders. En daar genieten we toch ook wel weer van ;)
  maandag 8 november 2021 @ 19:42:36 #26
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202090428
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:25 schreef Declan-Harp het volgende:
Over boeken gesproken; heeft iemand nog deel 2 t/m 5 (of één van deze) in de aanbieding van 'Het leven van een loser' ?
Wij wellicht, even zoeken!
pi_202090548
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:42 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Wij wellicht, even zoeken!
Niet teveel moeite voor doen hoor! Kwam per toeval een adresje tegen op Marktplaats, heb boek 2 al gekocht.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_202090787
Wij doen ook 4 cadeaus voor kind met pakjesavond, en opa en oma willen het niet vieren ivm corona. Maar ik merk dat ik af en toe denk 'ach, misschien is het het laatste jaar dat hij gelooft' en dus heb ik veel meer plannen dan ik zelf eigenlijk voorgenomen heb :D
En dan weet ik nog niet eens het cadeau wat hij echt graag wil... Hij weet het zelf namelijk ook niet. Lego en Nintendo Switch is het enige wat hij noemt.
pi_202090915
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik nog steeds geen covid heb gehad. Meestal sta ik wel vooraan als zulke tickets worden uitgedeeld, maar kennelijk heb ik toch een saaier leven dan ik dacht.
Ik zit in huis met een lijer en het lukt me vooralsnog niet eens om positief te testen :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 8 november 2021 @ 20:13:15 #30
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202091139
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:47 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Niet teveel moeite voor doen hoor! Kwam per toeval een adresje tegen op Marktplaats, heb boek 2 al gekocht.
Ik zie dat onze verzameling inmiddels ook al verkocht is.
  maandag 8 november 2021 @ 20:16:36 #31
244125 laziness
pi_202091208
Ik koop elk jaar een kerstboek om te lezen voor kind.
Hij leest ze ook graag weer rond de feestdagen.

Wie nog inspiratie nodig heeft:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202091707
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Met Sinterklaas kopen wij met z’n allen een bordspel (dit jaar Ticket to Ride Europe) en iedereen krijgt een chocoladeletter. Schoen zetten heeft Sjaak nog nooit van gehoord en dat houden we zo, als dat lukt.

Met Kerst komen er cadeautjes onder de boom O+ 4 per persoon. Sjaak krijgt een spelletje voor de Switch, een boek (maar ik weet nog niet welke), een trui en nog iets wat hij nodig heeft. Op kerstavond mogen we allemaal 1 pakje open maken en daar zitten dan kerstpyjama’s in (die ik van tevoren heb gewassen), die doen we dan aan. Daarna lezen we ‘T was the night before Christmas O+
Ohh dat klinkt heel knus!
Hebben jullie als ouders dan alleen maar kerstpyjama’s in de kast liggen nu? :D Met elk jaar een nieuwe zou ik aan weinig anders toekomen denk ik.

Nog even over thuisblijven bij klachten gesproken, mijn collega blijft dus thuis zonder klachten, omdat zijn vriendin verkouden is en haar testuitslag nog niet binnen is. Ik houd van mijn team. O+
  maandag 8 november 2021 @ 20:56:05 #33
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202091722
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:13 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik zie dat onze verzameling inmiddels ook al verkocht is.
Klopt, die ligt (deels) bij J op z'n kamer ;)
pi_202091771
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:55 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ohh dat klinkt heel knus!
Hebben jullie als ouders dan alleen maar kerstpyjama’s in de kast liggen nu? :D Met elk jaar een nieuwe zou ik aan weinig anders toekomen denk ik.

Nog even over thuisblijven bij klachten gesproken, mijn collega blijft dus thuis zonder klachten, omdat zijn vriendin verkouden is en haar testuitslag nog niet binnen is. Ik houd van mijn team. O+
Ik geloof dat ik er nu 4 heb, maar ik draag ze gewoon het hele jaar dus het slijt vanzelf een keer.
pi_202091912
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:58 schreef Hupje het volgende:
Wij doen ook 4 cadeaus voor kind met pakjesavond, en opa en oma willen het niet vieren ivm corona. Maar ik merk dat ik af en toe denk 'ach, misschien is het het laatste jaar dat hij gelooft' en dus heb ik veel meer plannen dan ik zelf eigenlijk voorgenomen heb :D
En dan weet ik nog niet eens het cadeau wat hij echt graag wil... Hij weet het zelf namelijk ook niet. Lego en Nintendo Switch is het enige wat hij noemt.
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vieren O-) Wij zijn nooit gestopt met sinterklaas vieren, ieder jaar met cadeaus, gedichten en surprises. Twintig jaar lang zonder gelovers en toen kwam mijn zoon en nu hij niet meer gelooft zijn mijn nichtjes er. Ik vind het zo'n fijn feest O+

We hebben trouwens twee jaar overgeslagen: een jaar woonde mijn zusje in het buitenland (toen gaf ik haar met kerst cadeaus met gedichten) en een jaar promoveerde ik op 5 december en toen stond mijn hoofd écht niet maar die uitgebreide voorbereidingen :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202092023
We vieren het ook nog steeds. Vorig jaar geloofde de jongste niet meer. Maar nog steeds de cadeautjes stiekem bij de deur gezet :P
  maandag 8 november 2021 @ 21:28:52 #37
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202092064
Hier gelooft al jaren niemand meer, we hebben het nog nooit niet gevierd. Sinds een jaar of vier met lootjes trekken en kleine cadeautjes voor elkaar kopen en op pakjesavond gourmetten, wat mijn ultieme guilty pleasure is (mijn man HAAT gourmetten, dus we zijn overeengekomen dat we het eens per jaar doen :D ) O+
pi_202092264
Wij doen surprises met mijn moeder, zusje, zwager en nichtje. Er staan 4 bouwwerken in de woonkamer/keuken. 1 suprise is klaar, de 2e bijna.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_202092640
Hier komt dit jaar een 'echte' sinterklaas ♡
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 23:18:44 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202093473
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Onze jongste was rond die leeftijd helemaal into de Schleich diertjes. Enorme collectie van en in verschillende prijsklassen. En hij speelde er uuuren mee.
Aapie heeft van zijn tantes voor zijn verjaardag een boerderij gekregen met Schleich diertjes, zo tof O+ Ik wil voor Sinterklaas inderdaad wat diertjes bijbestellen.

Wat is iedereen op tijd bezig trouwens :D ik weet nog niet eens op welke dag wij Sinterklaas gaan vieren _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202093626
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 21:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vieren O-)
Mee eens! Maar dan is het naar mijn idee een ander soort gezelligheid. Nu is het nog een soort magie van (on)vervulbare wensen en dingen die je ècht niet krijgt van je ouders, maar wel van Sinterklaas O+
pi_202093646
Wij plannen Sinterklaas al in september. Met drie vieringen moet dat wel, anders past het niet. Lootjes trekken begin oktober en dan begin november op een verjaardag worden de details besproken (waar, hoe laat, alleen surprises of ook spel, wie regelt het eten). De kerstdag wordt ook begin oktober al geprikt. Maar goed, mijn familie bestaat uit 25 man (7 huishoudens tegenwoordig, mijn kinderen zijn de jongsten), dus dat is een puzzel.

Bij ons komt dit jaar ook voor het eerst een echte Sinterklaas, maar ik betwijfel of mijn kinderen dat leuk gaan vinden… mijn broer kijkt iig al uit naar de reactie van mijn kinderen.
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 23:45:29 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202093679
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 23:40 schreef FlyingFish het volgende:
Wij plannen Sinterklaas al in september. Met drie vieringen moet dat wel, anders past het niet. Lootjes trekken begin oktober en dan begin november op een verjaardag worden de details besproken (waar, hoe laat, alleen surprises of ook spel, wie regelt het eten). De kerstdag wordt ook begin oktober al geprikt. Maar goed, mijn familie bestaat uit 25 man (7 huishoudens tegenwoordig, mijn kinderen zijn de jongsten), dus dat is een puzzel.

Bij ons komt dit jaar ook voor het eerst een echte Sinterklaas, maar ik betwijfel of mijn kinderen dat leuk gaan vinden… mijn broer kijkt iig al uit naar de reactie van mijn kinderen.
Ah ja, wij hebben maar 1 set opa en oma en 1 kindje, voor de rest hebben onze broers en zus geen kinderen dus dat scheelt ook :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 9 november 2021 @ 06:35:44 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202094356
Wij hebben net besloten dat we het waarschijnlijk ‘s ochtends vieren dit jaar, dan kunnen we nog de hele dag met de cadeautjes spelen O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202094382
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 06:35 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben net besloten dat we het waarschijnlijk ‘s ochtends vieren dit jaar, dan kunnen we nog de hele dag met de cadeautjes spelen O+ .
hebben wij vorig jaar ook gedaan :Y scheelde een hoop onrust op de dag zelf en daarna makkelijker naar bed *O*
pi_202094487
Ik zie nu dat Sjaak op 6 december vrij is, want er is een studiedag. Kunnen we die maandag ook nog lekker spelen O+ In mijn beleving was dat vroeger altijd zo.
  Manager PR/Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 07:52:38 #47
269689 crew  Viv
pi_202094549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 06:35 schreef Lemijn het volgende:
En zo hoort het ook (wel op 6 december eigenlijk), pakjesavond is een naoorlogse uitvinding. ;)
  dinsdag 9 november 2021 @ 07:53:00 #48
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202094550
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 22:15 schreef -Spring het volgende:
Hier komt dit jaar een 'echte' sinterklaas ♡
Bram? Dan kom ik ook!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202094555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Bram? Dan kom ik ook!
Dan mag je hem wel even opgraven. ;(
pi_202094564
Hier hebben we uiteraard nog helemaal niets gekocht, al zijn de lijstjes wel klaar.
Ik ga het liefst 1 dagje de stad in om alles in te kopen, in te laten pakken en ergens in huis te verstoppen. Ben je gelijk klaar.
Online zie ik vaak door de bomen het bos niet meer. :')
  dinsdag 9 november 2021 @ 07:56:00 #51
176471 oh-oh
pi_202094573
Oh maar dat is helemaal Spring dr ding, zo een lijk, vandaar!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202094591
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:56 schreef oh-oh het volgende:
Zit toch niet lekker op schoot. -O-
pi_202094600
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 21:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vieren O-) Wij zijn nooit gestopt met sinterklaas vieren, ieder jaar met cadeaus, gedichten en surprises. Twintig jaar lang zonder gelovers en toen kwam mijn zoon en nu hij niet meer gelooft zijn mijn nichtjes er. Ik vind het zo'n fijn feest O+

We hebben trouwens twee jaar overgeslagen: een jaar woonde mijn zusje in het buitenland (toen gaf ik haar met kerst cadeaus met gedichten) en een jaar promoveerde ik op 5 december en toen stond mijn hoofd écht niet maar die uitgebreide voorbereidingen :D
Wij zijn bij mijn ouders inderdaad nooit gestopt met pakjesavond. Kopen we allemaal cadeaus voor elkaar O+
En nu dus eerst met de kinderen, als die naar bed zijn dan de volwassenen.
Als er weer eens een nieuw vriendje bij is kijkt ie altijd zijn ogen uit hoe wij dat vieren en dat mijn moeder ook voor hem een stapel cadeaus heeft gekocht _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:08:03 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_202094670
Hier is de familiesinterklaas toch wel een bron van de nodige frustratie, eigenlijk :@
Vroeger vond ik het echt heerlijk, dan was het een lange avond voor de haard met lootjes, kadootjes en gedichten. Maar toen kwamen er (klein)kinderen en in het begin wilde niemand zich aanpassen. Nou ja, wat gebeurt er als je kleine kinderen combineert met een gigantisch pakjesfeest met letterlijk honderden kadootjes tot bijna middernacht? :') ;(
Dus ik lobby al jaren voor aanpassingen en langzaam maar zeker verandert er wel wat (het oudste kleinkind is inmiddels 14 he... _O-)

Eigenlijk willen wij zelf het liefste gewoon 1 keer pakjesavond doen, met alleen ons eigen gezin. Maar dat is niet bespreekbaar. We hebben wel de hoeveelheid terug kunnen dringen, er zijn nu limieten aan zodat het qua tijd en stress behapbaar blijft. Waar ik volgend jaar voor wil lobbyen is dat de familiehappening ná 5 december komt zodat niet alle magie al is platgetrapt voordat het überhaupt begonnen is. We gaan het zien ;)
disclaimer
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:11:05 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_202094691
Het lastigst is trouwens vooral dat zodra je een keer een kritische vraag stelt over de aanpak van het feest, je meteen wordt behandeld als een soort viruswappie :')
disclaimer
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:11:08 #56
176471 oh-oh
pi_202094693
Ik weet dit jaar bij uitzondering 2 dingen die ik voor mijn verjaardag wil dus ik ben al lang blij dat we niet nog sinterklaas of kerst moeten doen ook.
( Groucho Marx )
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:15:07 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202094721
Mijn ouders zijn zo ingekakt qua activiteiten-niveau, dat er heel december niks zal gebeuren als mijn zus en ik dat niet doen. Schoonfamilie deed en doet niet aan feestjes. Het is altijd trekken aan een dood paard.

Positief: altijd tijd voor eigen gezin. We maken er altijd iets leuks van. Maar ik benijd leuke surprise-feestjes en pakjesavond met de hele familie (en vroeger hadden we die wel bij ons thuis O+ ).
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:18:40 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_202094746
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 08:15 schreef Quoi het volgende:
Mijn ouders zijn zo ingekakt qua activiteiten-niveau, dat er heel december niks zal gebeuren als mijn zus en ik dat niet doen. Schoonfamilie deed en doet niet aan feestjes. Het is altijd trekken aan een dood paard.

Positief: altijd tijd voor eigen gezin. We maken er altijd iets leuks van. Maar ik benijd leuke surprise-feestjes en pakjesavond met de hele familie (en vroeger hadden we die wel bij ons thuis O+ ).
Haha, zo zie je maar weer, het gras bij de buren is altijd groener _O-
disclaimer
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:19:16 #59
176471 oh-oh
pi_202094753
Mijn moeder laat altijd alles in de soep draaien als er afspraken zijn, dus ik hoop altijd dat niemand iets oppert en de laatste jaren roep ik al meteen "veel plezier ik werk" :@
( Groucho Marx )
pi_202094757
Ik hoef vast niet toe te lichten hoe kerst, Sint en oudjaar altijd voor gedoe zorgt. In meer of mindere mate. :')
Iedereen wilt van alles en tegelijk is het heel lastig om daar compromissen in te vinden.
Ik doe dit jaar sowieso mee met lootjes trekken met de kerst met mijn familie, dat is al een paar jaar geleden.
Sinterklaas liefst in de ochtend, met eigen gezin.
Oudjaar was vorig jaar afgrijselijk. Dus oudjaar liefst ook naar mijn ouders. Dat is altijd gezellig en is óók alweer een paar jaar terug.
pi_202094771

[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 09-11-2021 08:22:29 ]
pi_202094898
Lootjes trekken krijgen we er bij ons ook pertinent niet door :') wr zijn nu met vijf volwassen en drie kinderen en het is dus voor iedereen cadeaus + gedichten bij élk pakje. Surprises wel teruggebracht zodat iedereen er eentje maakt. Omdat mijn wederhelft echt niets snapt van sinterklaas betekent dat in de praktijk dat ik 15 gedichten schrijf en twee surprises bouw. Elk jaar weer vloeken maar dan vrolijk volgend jaar weer :') we zijn sinds kinderen wel eerder op de dag begonnen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202094928
We hebben "geluk" dat mijn ouders eind november getrouwd zijn. Sinterklaas vieren daar dus het laatste weekend van november.
Hier geeft elk echtpaar 4 cadeautjes aan de leden van de andere echtparen (ouders+zusje&zwager). Dan koop je 4x10euro. En je krijgt 2 cadeautjes, van elk ander echtpaar 1.. Prima te doen, duurt niet te lang. En dat budget is wordt nogal eens overschreden :P

Schoonfamilie vieren we het al even niet meer. De sfeer was eruit, mijn schoonouders hebben het laten gaan en toen kwam er wat tussen en toen zijn we opgehouden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel jammer, want juist daar waren ze fanatiek met suprises en sfeer maken. Mijn ouders hebben het jaren overgeslagen (pre kleinkinderen) en daar is het gewoon met een gedicht, weinig geks. Maar juist dat maakt het ook wel lekker ongedwongen.

2 jaar geleden nog wel de intocht gekeken met schoonmoeder (laatste jaar dat jongste geloofde). Nu begint ze te dementeren en is die lol er wel af..
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:57:01 #64
244125 laziness
pi_202095017
Mijn ouders hebben zich altijd aangesloten bij mijn schoonfamilie. Maar 1 kleinkind aan mijn kant en als je toch al met 10 man bent valt die twee extra ook niet op. Scheelt al een hoop gedoe want maar 1x vieren *O*
Opa's en oma's stoppen per stel ieder 1 cadeau in de zak en de rest bepalen de moeders :P
Sinds de kids groot zijn doen we een dobbelspel trouwens.

[ Bericht 13% gewijzigd door laziness op 09-11-2021 09:04:08 ]
pi_202095156

[ Bericht 100% gewijzigd door Elleska op 09-11-2021 11:17:20 ]
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:27:41 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202095288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:52 schreef Viv het volgende:

[..]
En zo hoort het ook (wel op 6 december eigenlijk), pakjesavond is een naoorlogse uitvinding. ;)
I know, daarom vond ik het wel toepasselijk. Alleen is 6 dec hier gewoon een schooldag dus we doen de 5e na het ontbijt denk ik.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202095297
Wij vieren Sinterklaas met eigen gezin en mijn moeder. Altijd op 5 december, zo vroeg mogelijk zodat het gestuiter klaar is :P
Wij zetten de avond vooraf alle cadeaus in de schuur en 's ochtends zet de buurman het voor onze deur en gaat HEEEEEEEEEEEL hard kloppen.

Ik koop voor mijn moeder altijd een cadeau voor B en Juul en die neemt zij dan mee. 'Kijk nou eens wat Sint in Brabant heeft gebracht?!'
Schoonmoeder heeft de cadeautas al gebracht, dat is meestal in augustus al >:) We moeten de cadeaus nog even uitpakken, want het zijn meestal rond de 10 cadeaus per kind, varierend van post its (ja echt) tot zo'n tentenbouw pakket. Vooral voor B moeten we altijd wel even filteren, ze koopt nog steeds dingen voor een 3 jarige. Vind een jongen van bijna 8 niet leuk. En he is 99% tweedehands, vaak met kapotte delen en zo. Waarom? Dat weet niemand.

Vandaag gaat verloofde met de kinderen ons huis transformeren van Herfst naar Sint. *O* Zo leuk.
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:41:34 #68
176471 oh-oh
pi_202095441
Mijn zusje heeft rijke schoonouders met een landgoed, de kinderen zijn aan beide kanten de enige kleinkinderen, dus ze vieren kerst altijd daar, Sinterklaas werd daar ook gevierd. Zou ik ook doen als ik haar was :D Mijn ouders worden daar ook wel vaker uitgenodigd.
( Groucho Marx )
pi_202095566
Wij gaan zelf een traditie moeten maken. Ik heb nog nooit een pakjesavond meegemaakt, wij deden Sint heel anders (dus idd 6 december in de ochtend). En mijn schoonouders zien het nut niet in van cadeaus, dus die doen ook niets. Op andere vlakken best gezellige mensen maar dit dus niet.
Nu is hij nog maar 2 dus merkt hij er weinig van. Vanaf volgend jaar maar wat gaan verzinnen. De cadeaus voor nu liggen al lang klaar. Tweedehands toet toet garage en daar hebben we wat wegdelen bijgekocht. Van mijn ouders krijgt hij een driewieler. Deze week is hij al jarig dus kind verzuipt de komende weken al in cadeaus.
Kerst doet mijn familie altijd veel uitgebreider. We zijn met zo'n 10 en we kopen voor iedereen cadeaus. En dan geen budget dus we zijn meestal 400-500 in totaal kwijt. Zo fijn want dan krijg je meestal ook iets moois ipv een prul. Ik vind het ook heerlijk om dingen uit te zoeken.
pi_202095650
Wij vieren het altijd 's ochtends want anders krijgen we peuter heus zijn bed niet meer in. :D

De cadeaus zetten we dan in de achtertuin en misschien dat we de buurman vragen even aan te kloppen en weg te rennen. In de voortuin zou een beetje gek zijn omdat we tegenover een speeltuin wonen.

Banaan verwacht zijn cadeautjes in onze eigen wasmand, zoals in een van zijn boekjes. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202095652
Ik ben dus begonnen met kerstcadeaus verzinnen voor verloofde, maar erg lastig. Ze heeft gewoon alles al (inclusief mij). En ze heeft mij met Kerst 2 jaar geleden ten huwelijk gevraagd, nothing is going to beat that.

Ik verzin ook altijd alleen maar belachelijk dure cadeaus.
pi_202095735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Bram? Dan kom ik ook!
I wish ♡
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:07:17 #73
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202095738
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 08:11 schreef SQ het volgende:
Het lastigst is trouwens vooral dat zodra je een keer een kritische vraag stelt over de aanpak van het feest, je meteen wordt behandeld als een soort viruswappie :')
Herkenbaar, maar dan met kerst. Kerst is HEILIG bij mijn schoonfamilie. Mijn man en ik zijn 11 jaar samen, en omdat ik in de zorg en dus met feestdagen ook werk doe ik al 11 jaar mijn best om op kerst vrij te zijn zodat we hun heilige feest niet hoeven te missen :')

Maar damn it, in 2018 moest ik toch 2de kerstdag werken he. Schoonouders over de rel want nu waren we NIET COMPLEET en 'WAT ERG VOOR ONS ALLEMAAL' (ja, dat is serieus gezegd, het was voor anderen Heel Erg dat ik moest werken) :')

(En dit jaar haalde ik het in mijn hoofd om te zeggen dat het kado-budget voor de jongens best wel wat omlaag mag wmb - ik vind 75 euro per kind heel veel, zeker omdat het 4 set mensen zijn die zulke bedragen uitgeven.. - maar dat was natuurlijk ook niet de bedoeling. :'( )
pi_202095749
Ik vond Sint vroeger altijd heel leuk, cadeautjes en later ook surprises met gedicht. Wij vierden het vaak met mijn opa en oma. Met een bordje met lekkers (pepernoten, marsepein, borstplaat, chocoladeletter en mandarijntje)
Tot we uit huis waren, toen vierden we het eigenlijk niet echt meer.
Toen we kinderen kregen zijn we hier wel cadeautjes gaan doen met Sint, soms met mijn ouders erbij.
Intussen zijn de kinderen 12 en 14, maar lootjes trekken krijg ik er niet door hier.
Mijn man vindt het niks en ik denk dat de oudste ook de nodige coaching nodig zou hebben mbt surprise maken. Dus dat krijg ik er niet door.
Ik heb vorig jaar wel gezegd dat ik er klaar mee was dat ik cadeautjes kocht en dat ze alle 3 aanschoven voor een gezellig "feestje".
Dus dit jaar gaan we het anders doen. Er worden verlanglijstjes gemaakt en dan gaan we ook iets voor elkaar kopen. Weet ik niet alle cadeautjes (ook wel eens leuk) en ik ga kijken of ik er nog een gedicht bij kan onderhandelen :P.
Ik kom voor mn verlanglijstje nog niet verder dan badolie en chocolade ;). Iemand nog een briljant idee?

Met kerst hadden wij vroeger altijd een spelletje onder de boom. Een bordspel ofzo.
Mijn ouders leggen elk jaar iets onder onze boom ;).
Fake it till you make it...
pi_202095756
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik zet m zonder pardon op sterk water. Jij wil zn ballen weer zeker?
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:09:04 #76
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202095769
Overigens doe ik het niemand in mijn gezin aan om naast de bestaande verplichte surprises op school ook nog thuis te moeten knutselen hoor. Die schoolsurprises kosten ons genoeg energie en grijze haren.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:10:58 #77
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202095792
Over tradities: met oud en nieuw verslepen wij altijd alle matrassen om met zn 4-en te kamperen in de woonkamer. Is wel echt heel erg gezellig. O+
pi_202095803
Ik haat surprises. Kan er niets aan doen. Vind het vreselijk en het idee dat er dit jaar 4 (voor school) gemaakt moeten worden in mijn huis vind ik dus echt helemaal niets aan.
Wij zijn al jarenlang team Kerst voor kadootjes.
Met een meidenkwartet
pi_202095840
Schoonfamilie in Amerika *O* nooit stress van 2 families *O* hier alleen mijn moeder die iets van ons wil *O*
pi_202095873
Wij hebben de kerstcadeautjestraditie bij de schoonfamilie (onbedoeld) overhoop gegooid. We gingen daar altijd heel voor lootjes en cadeautjes maar sinds wij de kerstdagen om en om doen (een dag met familie en de andere met het gezin. En dan het ene jaar schoonfamilie en het andere jaar mijn familie) zijn ze bij de schoonfamilie ook maar meteen gestopt met de lootjes en de cadeautjes :o . Ze hadden best door kunnen gaan zonder ons, maar dat was kennelijk geen optie.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:19:29 #81
176471 oh-oh
pi_202095907
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:08 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik zet m zonder pardon op sterk water. Jij wil zn ballen weer zeker?
You know what I like <3
( Groucho Marx )
pi_202095989
Wij vierden vroeger Sinterklaas met mijn familie maar dan met dobbelspel. Die traditie is al jaren geëindigd. Ik vier Sinterklaas ook wel graag gewoon met ons gezin. O+

Bij mijn schoonmoeder wordt er met kerst gedobbeld maar op tijden die met kindjes echt niet te doen is. Vind ik weleens jammer. Misschien dat mijn man dit jaar weer eens aansluit.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202096004
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 08:08 schreef SQ het volgende:
Hier is de familiesinterklaas toch wel een bron van de nodige frustratie, eigenlijk :@
Vroeger vond ik het echt heerlijk, dan was het een lange avond voor de haard met lootjes, kadootjes en gedichten. Maar toen kwamen er (klein)kinderen en in het begin wilde niemand zich aanpassen. Nou ja, wat gebeurt er als je kleine kinderen combineert met een gigantisch pakjesfeest met letterlijk honderden kadootjes tot bijna middernacht? :') ;(
Dus ik lobby al jaren voor aanpassingen en langzaam maar zeker verandert er wel wat (het oudste kleinkind is inmiddels 14 he... _O-)

Eigenlijk willen wij zelf het liefste gewoon 1 keer pakjesavond doen, met alleen ons eigen gezin. Maar dat is niet bespreekbaar. We hebben wel de hoeveelheid terug kunnen dringen, er zijn nu limieten aan zodat het qua tijd en stress behapbaar blijft. Waar ik volgend jaar voor wil lobbyen is dat de familiehappening ná 5 december komt zodat niet alle magie al is platgetrapt voordat het überhaupt begonnen is. We gaan het zien ;)
Hier ook. Heb nu al geen zin meer. :')
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:32:16 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_202096059
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:26 schreef PKM het volgende:
Wij vierden vroeger Sinterklaas met mijn familie maar dan met dobbelspel. Die traditie is al jaren geëindigd. Ik vier Sinterklaas ook wel graag gewoon met ons gezin. O+

Bij mijn schoonmoeder wordt er met kerst gedobbeld maar op tijden die met kindjes echt niet te doen is. Vind ik weleens jammer. Misschien dat mijn man dit jaar weer eens aansluit.
Oh wij dobbelen gewoon als de kids al in bed liggen :Y
Om die reden hebben we de kerstviering overigens wel naar ons huis verplaatst - mijn broers hebben allemaal geen kinderen, dus dan kan het ook prima.
disclaimer
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:34:27 #85
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202096084
Gisteravond kregen we mail (vanuit de HB-praktijk) dat er vanavond (!) een ouderavond is. Daar kan ik zo pissig om worden he, nu kunnen we niets meer regelen qua oppas en moeten we dat missen. Dat heb ik ze gezegd ook, reactie: 'Dit is besproken tijdens de vorige ouderavond' (die we ook moesten missen omdat ze daar op korte termijn mee kwamen :') ).

Zijn wij nu de enigen die hun agenda niet last-minute kunnen omgooien, nee toch?
pi_202096115
Mijn schoonfamilie deed nooit aan Kerst, daar is een paar jaar geleden verandering in gekomen.
Nu is het meer een issue van 'Leuk dat jullie kinderen om 20 uur kunnen eten, dan ligt Juul van 3 allang in coma.'
En het Kerstdiner is zelden met Kerst met schoonfamilie.

Ik heb geen idee of het dit jaar doorgaat, ik geloof dat we bij onze zwagers gaan die binnenkort verhuizen. Een Winter BBQ want ze krijgen hartverzakkingen als ze denken aan 6 kinderen in hun huis. Maar wanneer?

Maar het is geen gedoe verder eigenlijk. Datum prikken, gerechten verdelen (of niet) en klaar. Tenzij ze nu dus echt pas om 20 uur willen eten. Dan is de kans aanwezig dat ik niet ga met Juul. No prob.

Mijn famlie wil het geloof ik 1e Kerstdag. Ook geen gedoe, gewoon gezellig, op zijn Brabants met broodjes en soep O+
pi_202096132
Oud en Nieuw willen we eigenlijk wel weg, doen we vrijwel elk jaar. Ik heb nu CP bonnen, maar dan moeten de prijzen wel even iets minder belachelijk worden.
En anders overwegen we een hotel of zo. Oud en Nieuw Efteling zit helaas al vol, dat wil ik ook graag eens doen. En Disney ook, maar niet dit jaar.
pi_202096183
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:34 schreef Nanukerst het volgende:
Gisteravond kregen we mail (vanuit de HB-praktijk) dat er vanavond (!) een ouderavond is. Daar kan ik zo pissig om worden he, nu kunnen we niets meer regelen qua oppas en moeten we dat missen. Dat heb ik ze gezegd ook, reactie: 'Dit is besproken tijdens de vorige ouderavond' (die we ook moesten missen omdat ze daar op korte termijn mee kwamen :') ).

Zijn wij nu de enigen die hun agenda niet last-minute kunnen omgooien, nee toch?
Zou bij ons ook lang niet op elke avond kunnen. Vriend werkt drie avonden in de week en op de andere avonden zou dan maar 1 van ons kunnen gaan.
pi_202096220
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:19 schreef oh-oh het volgende:

[..]
You know what I like <3
:D O+

Ik zit dus as we speak prepareerfilmpjes te kijken. Het liefst zou ik zou ik nu al het mes in een dood dier zetten, maar ik kan het nog helemaal niet. :')

Ik heb wel twee dooie parkieten in de vriezer liggen, maar die haalt Lente er nog herhaaldelijk uit om wéér afscheid van te nemen. :X

Voor mn verjaardag, in mei, krijg ik een prepareercursus. *O*
pi_202096271
@Nanukerst wat vervelend. -O- Is het geen mogelijkheid dat de buren even oppassen bijvoorbeeld?

Wij vieren Sint maar 1 keer met mijn zus en haar kinderen en onze vader en mijn schoonvader. In de zak zitten 2 cadeaus per kind en een chocoladeletter. Budgetloos overigens, dus het kan zomaar gebeuren dat kind 1 iets van 100 euro aan cadeaus krijgt en kind 2 maar tot 30 euro of minder komt. Zolang ze krijgen wat ze graag willen doet niemand daar moeilijk over. Ik heb alle cadeaus inmiddels binnen en ook voor de schoenen is de chocolade in huis, dus laat het feest maar beginnen. :Y)
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:53:28 #91
176471 oh-oh
pi_202096311
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:47 schreef -Spring het volgende:

[..]
:D O+

Ik zit dus as we speak prepareerfilmpjes te kijken. Het liefst zou ik zou ik nu al het mes in een dood dier zetten, maar ik kan het nog helemaal niet. :')

Ik heb wel twee dooie parkieten in de vriezer liggen, maar die haalt Lente er nog herhaaldelijk uit om wéér afscheid van te nemen. :X

Voor mn verjaardag, in mei, krijg ik een prepareercursus. *O*
:P Ik heb laatst drie dode parkieten weggegooid, mijn eigen vogels wil ik dan juist weer niet en ik hou ook niet van opgezet. Liggen wel nog twee bokjes in de koelkast op sterk water waar ik nog geen potje voor heb :')
( Groucho Marx )
pi_202096312
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:34 schreef Nanukerst het volgende:

Jullie zijn vast niet de enigen lijkt me...
Wel kort dag, als ze dat vorige ouderavond al wisten, dan hadden ze toch even een mailtje rond kunnen sturen na die ouderavond om het alvast in de agenda te zetten?
Waardeloos. Hebben jullie niet een buur ofzo die even kan oppassen... :*
Fake it till you make it...
pi_202096379
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:P Ik heb laatst drie dode parkieten weggegooid, mijn eigen vogels wil ik dan juist weer niet en ik hou ook niet van opgezet. Liggen wel nog twee bokjes in de koelkast op sterk water waar ik nog geen potje voor heb :')
Kringloop!
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:05:11 #94
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202096485
Als ze die ouderavond nou gewoon online doen dan kan iedereen makkelijker meedoen. Coronatechnisch ook niet verkeerd.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:07:24 #95
176471 oh-oh
pi_202096517
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:57 schreef -Spring het volgende:

[..]
Kringloop!
:D Nee joh, ik zoek de goede maat in de supermarkt, maar ik had bokworsten en die waren te groot _O-
( Groucho Marx )
pi_202096557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:D Nee joh, ik zoek de goede maat in de supermarkt, maar ik had bokworsten en die waren te groot _O-
Neem even zo’n dood beestje mee voor de maat. ^O^
pi_202096678
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Haha je zei bok.
pi_202096973
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:53 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dan mag je hem wel even opgraven. ;(
Dat wordt toch een heel ander soort feestje :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:36:22 #99
176471 oh-oh
pi_202096984
:') I know.
Oh ik heb ook nog een koolmeesje en een dode piranha in de vriezer trouwens.
( Groucho Marx )
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:37:03 #100
176471 oh-oh
pi_202096996
Ik liet Venco toevallig van de week de collectie zien, gelukkig wil ze nog wel met me praten _O-
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')