Bij need kan je denken aan broodtrommel, drinkbeker, rugzak, dekbed.quote:Op maandag 8 november 2021 16:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Een pyjama krijgt hij inderdaad, maar dat vond ik dan weer meer onder to wear vallen.
Ja, allemaal aan gedacht maar hij gaat in september 2022 pas naar school, dus dat vind ik nu nog niet zo'n geschikte cadeaus.quote:Op maandag 8 november 2021 16:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Bij need kan je denken aan broodtrommel, drinkbeker, rugzak, dekbed.
Oh sorry er waren zoveel berichten in die trant dat ik niet alle leeftijden onthouden heb.quote:Op maandag 8 november 2021 16:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, allemaal aan gedacht maar hij gaat in september 2022 pas naar school, dus dat vind ik nu nog niet zo'n geschikte cadeaus.Daarom zei ik ook heel bewust, wat heeft een driejarige nou nodig? Voor die van zes ligt het alweer anders.
Bummerquote:Op maandag 8 november 2021 15:07 schreef vencodark het volgende:
Nou, de GGD test bleek ook positief.![]()
Zoon is vanmiddag getest dus die blijft sowieso thuis tot die uitslag er is.
Tot op heden voelt het als een doordeweekse verkoudheid. Irritant maar niks bijzonders.quote:Op maandag 8 november 2021 17:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bummer
Ik hoop dat je er een beetje mild doorheen komt, maar die kans is sowieso groter doordat je gevaccineerd bent.
Beterschap
Vast minder dan Soneal, die heeft aan 1 Kallax 2*4 niet eens genoegquote:Op maandag 8 november 2021 16:55 schreef vencodark het volgende:
Ik heb laatst de boeken in mijn dochters kast geteld, wie wilt raden?
A’s oudere boeken zitten er ook bij.
100.quote:Op maandag 8 november 2021 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vast minder dan Soneal, die heeft aan 1 Kallax 2*4 niet eens genoeg
Ik gok 66 bij je dochter.
Een nieuwe pyjama. Foute regenlaarzen met lampjes. Dat soort ongeinquote:Op maandag 8 november 2021 16:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, allemaal aan gedacht maar hij gaat in september 2022 pas naar school, dus dat vind ik nu nog niet zo'n geschikte cadeaus.Daarom zei ik ook heel bewust, wat heeft een driejarige nou nodig? Voor die van zes ligt het alweer anders.
Onze jongste was rond die leeftijd helemaal into de Schleich diertjes. Enorme collectie van en in verschillende prijsklassen. En hij speelde er uuuren mee.quote:Op maandag 8 november 2021 19:02 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind jullie suggesties allemaal heel lief maar een nieuwe pyjama krijgt hij dus en verder heeft hij geloof ik alles al. Ik heb onbewust een verwend n.est gemaakt.
Een verwend n.est dat nu voor de derde keer in een maand ziek is ook nog. Echt tof hoe de verschillende lockdowns zijn immuunsysteem blijkbaar platgeslagen hebben.
Heeft ie al een hoofdlamp? Of een zaklamp? Need maar zeker ook erg leuk.quote:Op maandag 8 november 2021 19:02 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind jullie suggesties allemaal heel lief maar een nieuwe pyjama krijgt hij dus en verder heeft hij geloof ik alles al. Ik heb onbewust een verwend n.est gemaakt.
Een verwend n.est dat nu voor de derde keer in een maand ziek is ook nog. Echt tof hoe de verschillende lockdowns zijn immuunsysteem blijkbaar platgeslagen hebben.
Bedoel je ditquote:Op maandag 8 november 2021 19:14 schreef exode het volgende:
[..]
Heeft ie al een hoofdlamp? Of een zaklamp? Need maar zeker ook erg leuk.
Juul van 3 is momenteel heel druk in de weer met een vergrootglas. Alles wordt bekeken.
Oh en wederom, komt ie weer, knetterbad. Die krijgen de kiddo's ook weer dit jaar. Denk ik.
Ik weet niet of ze net zo goed knetteren, wij hebben die van Simba. Knetteren echt hard altijd. Duits merk en dan heet het Glibbi Knisti.quote:Op maandag 8 november 2021 19:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Bedoel je dithttps://www.hema.nl/mooi-(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Wij wellicht, even zoeken!quote:Op maandag 8 november 2021 17:25 schreef Declan-Harp het volgende:
Over boeken gesproken; heeft iemand nog deel 2 t/m 5 (of één van deze) in de aanbieding van 'Het leven van een loser' ?
Niet teveel moeite voor doen hoor! Kwam per toeval een adresje tegen op Marktplaats, heb boek 2 al gekocht.quote:
Ik zit in huis met een lijer en het lukt me vooralsnog niet eens om positief te testenquote:Op maandag 8 november 2021 09:45 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik nog steeds geen covid heb gehad. Meestal sta ik wel vooraan als zulke tickets worden uitgedeeld, maar kennelijk heb ik toch een saaier leven dan ik dacht.
Ik zie dat onze verzameling inmiddels ook al verkocht is.quote:Op maandag 8 november 2021 19:47 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Niet teveel moeite voor doen hoor! Kwam per toeval een adresje tegen op Marktplaats, heb boek 2 al gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven
Ohh dat klinkt heel knus!quote:Op maandag 8 november 2021 19:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Met Sinterklaas kopen wij met z’n allen een bordspel (dit jaar Ticket to Ride Europe) en iedereen krijgt een chocoladeletter. Schoen zetten heeft Sjaak nog nooit van gehoord en dat houden we zo, als dat lukt.
Met Kerst komen er cadeautjes onder de boom4 per persoon. Sjaak krijgt een spelletje voor de Switch, een boek (maar ik weet nog niet welke), een trui en nog iets wat hij nodig heeft. Op kerstavond mogen we allemaal 1 pakje open maken en daar zitten dan kerstpyjama’s in (die ik van tevoren heb gewassen), die doen we dan aan. Daarna lezen we ‘T was the night before Christmas
Klopt, die ligt (deels) bij J op z'n kamerquote:Op maandag 8 november 2021 20:13 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik zie dat onze verzameling inmiddels ook al verkocht is.
Ik geloof dat ik er nu 4 heb, maar ik draag ze gewoon het hele jaar dus het slijt vanzelf een keer.quote:Op maandag 8 november 2021 20:55 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ohh dat klinkt heel knus!
Hebben jullie als ouders dan alleen maar kerstpyjama’s in de kast liggen nu?Met elk jaar een nieuwe zou ik aan weinig anders toekomen denk ik.
Nog even over thuisblijven bij klachten gesproken, mijn collega blijft dus thuis zonder klachten, omdat zijn vriendin verkouden is en haar testuitslag nog niet binnen is. Ik houd van mijn team.
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vierenquote:Op maandag 8 november 2021 19:58 schreef Hupje het volgende:
Wij doen ook 4 cadeaus voor kind met pakjesavond, en opa en oma willen het niet vieren ivm corona. Maar ik merk dat ik af en toe denk 'ach, misschien is het het laatste jaar dat hij gelooft' en dus heb ik veel meer plannen dan ik zelf eigenlijk voorgenomen heb![]()
En dan weet ik nog niet eens het cadeau wat hij echt graag wil... Hij weet het zelf namelijk ook niet. Lego en Nintendo Switch is het enige wat hij noemt.
Aapie heeft van zijn tantes voor zijn verjaardag een boerderij gekregen met Schleich diertjes, zo tofquote:Op maandag 8 november 2021 19:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze jongste was rond die leeftijd helemaal into de Schleich diertjes. Enorme collectie van en in verschillende prijsklassen. En hij speelde er uuuren mee.
Mee eens! Maar dan is het naar mijn idee een ander soort gezelligheid. Nu is het nog een soort magie van (on)vervulbare wensen en dingen die je ècht niet krijgt van je ouders, maar wel van Sinterklaasquote:Op maandag 8 november 2021 21:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vieren![]()
Ah ja, wij hebben maar 1 set opa en oma en 1 kindje, voor de rest hebben onze broers en zus geen kinderen dus dat scheelt ookquote:Op maandag 8 november 2021 23:40 schreef FlyingFish het volgende:
Wij plannen Sinterklaas al in september. Met drie vieringen moet dat wel, anders past het niet. Lootjes trekken begin oktober en dan begin november op een verjaardag worden de details besproken (waar, hoe laat, alleen surprises of ook spel, wie regelt het eten). De kerstdag wordt ook begin oktober al geprikt. Maar goed, mijn familie bestaat uit 25 man (7 huishoudens tegenwoordig, mijn kinderen zijn de jongsten), dus dat is een puzzel.
Bij ons komt dit jaar ook voor het eerst een echte Sinterklaas, maar ik betwijfel of mijn kinderen dat leuk gaan vinden… mijn broer kijkt iig al uit naar de reactie van mijn kinderen.
hebben wij vorig jaar ook gedaanquote:Op dinsdag 9 november 2021 06:35 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben net besloten dat we het waarschijnlijk ‘s ochtends vieren dit jaar, dan kunnen we nog de hele dag met de cadeautjes spelen.
En zo hoort het ook (wel op 6 december eigenlijk), pakjesavond is een naoorlogse uitvinding.quote:Op dinsdag 9 november 2021 06:35 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben net besloten dat we het waarschijnlijk ‘s ochtends vieren dit jaar, dan kunnen we nog de hele dag met de cadeautjes spelen.
Bram? Dan kom ik ook!quote:Op maandag 8 november 2021 22:15 schreef -Spring het volgende:
Hier komt dit jaar een 'echte' sinterklaas ♡
Zit toch niet lekker op schoot.quote:Op dinsdag 9 november 2021 07:56 schreef oh-oh het volgende:
Oh maar dat is helemaal Spring dr ding, zo een lijk, vandaar!
Wij zijn bij mijn ouders inderdaad nooit gestopt met pakjesavond. Kopen we allemaal cadeaus voor elkaarquote:Op maandag 8 november 2021 21:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als hij niet meer gelooft kun je nog prima sinterklaas vierenWij zijn nooit gestopt met sinterklaas vieren, ieder jaar met cadeaus, gedichten en surprises. Twintig jaar lang zonder gelovers en toen kwam mijn zoon en nu hij niet meer gelooft zijn mijn nichtjes er. Ik vind het zo'n fijn feest
![]()
We hebben trouwens twee jaar overgeslagen: een jaar woonde mijn zusje in het buitenland (toen gaf ik haar met kerst cadeaus met gedichten) en een jaar promoveerde ik op 5 december en toen stond mijn hoofd écht niet maar die uitgebreide voorbereidingen
Haha, zo zie je maar weer, het gras bij de buren is altijd groenerquote:Op dinsdag 9 november 2021 08:15 schreef Quoi het volgende:
Mijn ouders zijn zo ingekakt qua activiteiten-niveau, dat er heel december niks zal gebeuren als mijn zus en ik dat niet doen. Schoonfamilie deed en doet niet aan feestjes. Het is altijd trekken aan een dood paard.
Positief: altijd tijd voor eigen gezin. We maken er altijd iets leuks van. Maar ik benijd leuke surprise-feestjes en pakjesavond met de hele familie (en vroeger hadden we die wel bij ons thuis).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel jammer, want juist daar waren ze fanatiek met suprises en sfeer maken. Mijn ouders hebben het jaren overgeslagen (pre kleinkinderen) en daar is het gewoon met een gedicht, weinig geks. Maar juist dat maakt het ook wel lekker ongedwongen.
2 jaar geleden nog wel de intocht gekeken met schoonmoeder (laatste jaar dat jongste geloofde). Nu begint ze te dementeren en is die lol er wel af..
I know, daarom vond ik het wel toepasselijk. Alleen is 6 dec hier gewoon een schooldag dus we doen de 5e na het ontbijt denk ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 07:52 schreef Viv het volgende:
[..]
En zo hoort het ook (wel op 6 december eigenlijk), pakjesavond is een naoorlogse uitvinding.
Herkenbaar, maar dan met kerst. Kerst is HEILIG bij mijn schoonfamilie. Mijn man en ik zijn 11 jaar samen, en omdat ik in de zorg en dus met feestdagen ook werk doe ik al 11 jaar mijn best om op kerst vrij te zijn zodat we hun heilige feest niet hoeven te missenquote:Op dinsdag 9 november 2021 08:11 schreef SQ het volgende:
Het lastigst is trouwens vooral dat zodra je een keer een kritische vraag stelt over de aanpak van het feest, je meteen wordt behandeld als een soort viruswappie
Ik zet m zonder pardon op sterk water. Jij wil zn ballen weer zeker?quote:Op dinsdag 9 november 2021 07:56 schreef oh-oh het volgende:
Oh maar dat is helemaal Spring dr ding, zo een lijk, vandaar!
You know what I like <3quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:08 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik zet m zonder pardon op sterk water. Jij wil zn ballen weer zeker?
Hier ook. Heb nu al geen zin meer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 08:08 schreef SQ het volgende:
Hier is de familiesinterklaas toch wel een bron van de nodige frustratie, eigenlijk
Vroeger vond ik het echt heerlijk, dan was het een lange avond voor de haard met lootjes, kadootjes en gedichten. Maar toen kwamen er (klein)kinderen en in het begin wilde niemand zich aanpassen. Nou ja, wat gebeurt er als je kleine kinderen combineert met een gigantisch pakjesfeest met letterlijk honderden kadootjes tot bijna middernacht?![]()
Dus ik lobby al jaren voor aanpassingen en langzaam maar zeker verandert er wel wat (het oudste kleinkind is inmiddels 14 he...)
Eigenlijk willen wij zelf het liefste gewoon 1 keer pakjesavond doen, met alleen ons eigen gezin. Maar dat is niet bespreekbaar. We hebben wel de hoeveelheid terug kunnen dringen, er zijn nu limieten aan zodat het qua tijd en stress behapbaar blijft. Waar ik volgend jaar voor wil lobbyen is dat de familiehappening ná 5 december komt zodat niet alle magie al is platgetrapt voordat het überhaupt begonnen is. We gaan het zien
Oh wij dobbelen gewoon als de kids al in bed liggenquote:Op dinsdag 9 november 2021 10:26 schreef PKM het volgende:
Wij vierden vroeger Sinterklaas met mijn familie maar dan met dobbelspel. Die traditie is al jaren geëindigd. Ik vier Sinterklaas ook wel graag gewoon met ons gezin.![]()
Bij mijn schoonmoeder wordt er met kerst gedobbeld maar op tijden die met kindjes echt niet te doen is. Vind ik weleens jammer. Misschien dat mijn man dit jaar weer eens aansluit.
Zou bij ons ook lang niet op elke avond kunnen. Vriend werkt drie avonden in de week en op de andere avonden zou dan maar 1 van ons kunnen gaan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:34 schreef Nanukerst het volgende:
Gisteravond kregen we mail (vanuit de HB-praktijk) dat er vanavond (!) een ouderavond is. Daar kan ik zo pissig om worden he, nu kunnen we niets meer regelen qua oppas en moeten we dat missen. Dat heb ik ze gezegd ook, reactie: 'Dit is besproken tijdens de vorige ouderavond' (die we ook moesten missen omdat ze daar op korte termijn mee kwamen).
Zijn wij nu de enigen die hun agenda niet last-minute kunnen omgooien, nee toch?
quote:
quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:47 schreef -Spring het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik zit dus as we speak prepareerfilmpjes te kijken. Het liefst zou ik zou ik nu al het mes in een dood dier zetten, maar ik kan het nog helemaal niet.![]()
Ik heb wel twee dooie parkieten in de vriezer liggen, maar die haalt Lente er nog herhaaldelijk uit om wéér afscheid van te nemen.![]()
Voor mn verjaardag, in mei, krijg ik een prepareercursus.
Jullie zijn vast niet de enigen lijkt me...quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:34 schreef Nanukerst het volgende:
Gisteravond kregen we mail (vanuit de HB-praktijk) dat er vanavond (!) een ouderavond is. Daar kan ik zo pissig om worden he, nu kunnen we niets meer regelen qua oppas en moeten we dat missen. Dat heb ik ze gezegd ook, reactie: 'Dit is besproken tijdens de vorige ouderavond' (die we ook moesten missen omdat ze daar op korte termijn mee kwamen).
Zijn wij nu de enigen die hun agenda niet last-minute kunnen omgooien, nee toch?
Kringloop!quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik heb laatst drie dode parkieten weggegooid, mijn eigen vogels wil ik dan juist weer niet en ik hou ook niet van opgezet. Liggen wel nog twee bokjes in de koelkast op sterk water waar ik nog geen potje voor heb
quote:
Neem even zo’n dood beestje mee voor de maat.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]Nee joh, ik zoek de goede maat in de supermarkt, maar ik had bokworsten en die waren te groot
Haha je zei bok.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]Nee joh, ik zoek de goede maat in de supermarkt, maar ik had bokworsten en die waren te groot
Dat wordt toch een heel ander soort feestjequote:Op dinsdag 9 november 2021 07:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dan mag je hem wel even opgraven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |