Je omschrijft het goed ja.quote:Op maandag 8 november 2021 15:58 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja dat eerder sluiten gaat ook nergens over...
Thuiswerken vind ik dan wel weer een goed plan. Richten op ventileren.
Maar we hebben nu alleen gestuurd op vaccineren + qr code en daar ga je het gewoon niet mee redden. Dus blijven we net zo lang wachten tot er wél een lockdown nodig is omdat de zorg het anders niet aankan.
Al betwijfel ik dat we weer voor een lockdown gaan. Ik denk niet dat mensen zich eraan gaan houden.
Kunnen ze toch wegkomen met het feit dat ze pro-actief gehandeld hebbenquote:Op maandag 8 november 2021 16:02 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oeh dan is het wel urgent als het 1 dag naar voren halen!
wat leven we toch in een bananenlandquote:Op maandag 8 november 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja maar men is er technisch nog niet klaar voor..![]()
![]()
Alleen heeft dat uiteindelijk wel andere gevolgen. Als de halve horeca uit eigen initiatief de boel sluit en de tent opdoekt, dan krijg je halve spooksteden waardoor de veiligheid weer een enorm probleem wordt. En die horeca-tenten zijn ook behoorlijke bronnen van inkomsten voor de verhuurders en voor de gemeente.quote:Op maandag 8 november 2021 16:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou nee, als je een foefje gebruikt waarbij je ze niet keihard sluit maar enkel onder hele strenge voorwaarden (2G bijvoorbeeld) open laat zijn kom je er mogelijk wel mee weg.
Hoezo steun, je mag toch open?
Mijn man werkt ook bij een Amerikaans bedrijf, maar die is verplicht sinds maart vorig jaar thuis aan het werken. Is twee keer naar een klant geweest, nadat hij daarvoor op hoog niveau toestemming verkrijgen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij twee vrienden van me bij hetzelfde bedrijf, alleen de ene bij de Nederlandse tak en de ander bij de Amerikaanse, kreeg de ene te horen dat alles veilig moest en dat ze zoveel mogelijk thuis moesten werken op grond van de cijfers en dringende adviezen en maximaal 1 keer per week op de werkplek mocht komen als het al nodig was.
De Amerikaanse tak verwoordde het als volgt: Op grond van [insert dezelfde cijfers en dringende adviezen] geloven wij dat het belangrijk is om zoveel mogelijk in verbinding te blijven en verwachten wij iedereen met een fulltime dienstbetrekking minstens 4 dagen op kantoor.
Amerikanen en geloof (en hoe ze met hun werknemers omgaan)
Bijzonder.quote:Wegens de onzekerheid over de productie van grote evenementen als The Passion, heeft KRO-NCRV samen met producent Mediawater en de gemeente Doetinchem besloten om net als in april 2021 geen publiek uit te nodigen tijdens de live-uitzending.
Dit boosteren komt natuurlijk ook als een volslagen verrassing. Alle begrip!quote:Op maandag 8 november 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja maar men is er technisch nog niet klaar voor..![]()
![]()
Uiteraard. Want ze moeten eerst overleggen. Er is uiteraard geen routekaart gemaakt met wat we moeten doen bij zoveel besmetting... Oh wacht...quote:Op maandag 8 november 2021 16:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze kunnen hem moeilijk vanavond al doen natuurlijk.
Iedereen een nekband om met sensoren die stroomstoten geeft als er iemand op minder dan 1.5m afstand komt?quote:Op maandag 8 november 2021 16:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je omschrijft het goed ja.
Je kan de horeca wel sluiten, maar de bereidheid om braaf thuis te blijven is wel verminderd na het hele ''vaccineren is dé oplossing (oops, toch niet) '' debacle, dus dan gaan mensen thuis juist meer afspreken. Waar er nog minder ventilatie en controle is.
Tijd voor ze om verder te denken dan enkel vaccinaties en lockdowns.
Ach, het zal allemaal toch niet zoveel helpen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik zou geen andere oplossing weten op de korte termijn.
Voorstander omdat het moet.
Dat zal een hoop gekronkel geven.quote:Op maandag 8 november 2021 16:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Iedereen een nekband om met sensoren die stroomstoten geeft als er iemand op minder dan 1.5m afstand komt?
Ik roep maar wat he
Ja, je trekt hem telkens door. Telkens leg ik uit dat dat niet mijn punt was, maar dan trek je hem weer door. Wat ik telkens zeg is dat de individuele keuze om iets wel of niet te doen zorgt voor een enkel bed dat gebruikt wordt. Hou er rekening mee dat iemand die met een Influenza-besmetting op de IC terecht komt daar ook 3 tot 4 weken ligt.quote:Op maandag 8 november 2021 16:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik trek de individuele keuze door omdat de groep die deze individuele keuze maakt zo groot is dat het een dusdanige impact heeft op de samenleving dat je daar iets mee moet.
1 covidpatient gebruikt gemiddeld 12-15 dagen een IC bed. Iemand die een openhartoperatie moet ondergaan omdat hij zich helemaal klem heeft gegeten en een quadruple bypass nodig heeft ligt daar 1 dag.
Ja ze gebruiken 1 bed, alleen die covidpatient gebruikt hem veel langer
Sorry, maar dat is echt onzin. Ik heb ondertussen meerdere malen in eerdere discussies laten zien dat de hoeveelheid IC bedden die Nederland beschikbaar heeft niet toereikend is. Niet alleen tijdens een pandemie, maar voor normaal gebruik. Het NIVEL heeft in 2008 al becijferd dat in 2016 1350 bedden nodig waren voor de reguliere zorg. Veiligheidsdiensten hebben in 2016 ook nog eens gewaarschuwd dat we veel te weinig IC bedden hebben voor tijdens een situatie als een pandemie.quote:Er is een balans inderdaad, en die balans is op in Nederland altijd gebaseerd geweest op de gemiddelde zorgvraag. Dat werkt prima in normale omstandigheden en zelfs een griepgolf kan redelijk opgevangen worden. Een pandemie als nu echter niet. Zou je de normale balans hebben zitten op dat je altijd de normale maximale zorgvraag aan kan, dan heb je dus in normale omstandigheden heel vaak veel bedden leeg en personeel dat met de duimen draait en een zorgkostenpost voor de burger van heb ik jou daar.
Ik heb het antwoord ook niet, maar het gemak waarmee geroepen wordt dat je maar even moet opschalen is gewoon een teken van niet nadenken.
We hadden het over een laagdrempelige oplossing in de context van het gebruik van de QR code. Ik noemde daarin testen voor toegang, de coronapas.quote:Je had het over laagdrempelige oplossing. Vaccineren is dat.
Daar heb je gelijk in, ik had moeten zeggen dat naar mijn mening een lockdown niet zonder steunpakketten zou moeten kunnenquote:Op maandag 8 november 2021 16:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee hoor. De sectoren die sluiten als onderdeel van die lockdown kunnen alleen overleven met steunpakketten, maar die twee staan niet in directe verbinding met elkaar.
Daar had @:Janneke141 gisterenavond nog wel een goed betoog over.
quote:Op maandag 8 november 2021 16:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Iedereen een nekband om met sensoren die stroomstoten geeft als er iemand op minder dan 1.5m afstand komt?
Ik roep maar wat he
Dan krijgen we weer een Hugo die de schuld van het niet werken van een QR code kan afwimpelen op slechte controle.quote:Op maandag 8 november 2021 15:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En tot overmaat van ramp zijn we ook nog eens niet braaf genoeg geweest!
quote:Op maandag 8 november 2021 16:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik roep maar wat he
Oh nou gelukkig dat het anders kan dan. Ik vond dit zo vreemd!quote:Op maandag 8 november 2021 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn man werkt ook bij een Amerikaans bedrijf, maar die is verplicht sinds maart vorig jaar thuis aan het werken. Is twee keer naar een klant geweest, nadat hij daarvoor op hoog niveau toestemming verkrijgen.
Geef ze geen ideeën, dan peer ik hem gelijkquote:Op maandag 8 november 2021 16:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik roep maar wat he
Ik ben er nog niet uit...quote:Op maandag 8 november 2021 16:16 schreef Elvi het volgende:
Ik zou zelf meer sturen op ventilatie maar joh als je meer van de stroomstoten bent; ik doe niet aan kinkshaming
Ow, kut. En met jou?quote:Op maandag 8 november 2021 16:18 schreef Claudia_x het volgende:
Hé @:Mammietje, hoe gaat het met jou in deze donkere dagen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |