SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Hoe meer andere landen 2G gaan gooien, hoe groter de kans dat het ook komt in Nederland.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Moet eerst vijf maanden over getwijfeld en vergaderd worden.quote:Op maandag 8 november 2021 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe meer andere landen 2G gaan gooien, hoe groter de kans dat het ook komt in Nederland.Tap tap tap![]()
Zijn ze nu al mee bezig hoor.quote:Op maandag 8 november 2021 08:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Moet eerst vijf maanden over getwijfeld en vergaderd worden.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Klinkt wel realistisch, dan zijn risico-activiteiten zoals muziekfestivals komende zomer 'veilig' met 2G of 2G+T :/quote:Op maandag 8 november 2021 08:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Moet eerst vijf maanden over getwijfeld en vergaderd worden.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
De wintersporters worden ook al zenuwachtig. In oostenrijk is een 2g van toepassing, maar vanaf 3 januari wordt 1 prik van Janssen daar niet meer geacepteerd. De andere vaccins zijn maar 270 dagen geldig en ook daar heb je dus tzt een booster voor nodig.
In de landen om ons heen worden al druk boosters uitgedeeld. Hier zijn we weer eens erg laat.
Nu is niet op wintersport gaan natuurlijk geen wereldramp maar een bijzaak, maar het is natuurlijk wel kut als dat niet door kan gaan door het faalbeleid van NL.
Zelf heb ik Janssen gehad en ga naar Frankrijk op wintersport. Tot op heden daar nog geen probleem, maar ik de kans is natuurlijk aanwezig dat je ook daar een 2e prik nodig hebt. Jammer genoeg is die met geen mogelijkheid te krijgen in Nederland.
Disclaimer: Ik weet dat die boosters niet direct bedoeld zijn om mensen weer op wintersport te kunnen laten gaan, maar om mensen beter bestand te laten zijn tegen Covid. Maar ook met het oog op de gezondheid hadden ze al lang met die boosters moeten beginnen.![]()
Maandag. Het wordt weer een mooie week. Een hoop pushmeldingen, een all time high besmettingen gemeld en niet te vergeten... Weer een hoop nieuwe blunders.
#zinin![]()
De lappendeken aan maatregelen en hoe landen individueel omgaan met vaccinatiestandaarden is erg lelijk en al helemaal binnen de EU.quote:Op maandag 8 november 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
De wintersporters worden ook al zenuwachtig. In oostenrijk is een 2g van toepassing, maar vanaf 3 januari wordt 1 prik van Janssen daar niet meer geacepteerd. De andere vaccins zijn maar 270 dagen geldig en ook daar heb je dus tzt een booster voor nodig.
In de landen om ons heen worden al druk boosters uitgedeeld. Hier zijn we weer eens erg laat.
Nu is niet op wintersport gaan natuurlijk geen wereldramp maar een bijzaak, maar het is natuurlijk wel kut als dat niet door kan gaan door het faalbeleid van NL.
Zelf heb ik Janssen gehad en ga naar Frankrijk op wintersport. Tot op heden daar nog geen probleem, maar ik de kans is natuurlijk aanwezig dat je ook daar een 2e prik nodig hebt. Jammer genoeg is die met geen mogelijkheid te krijgen in Nederland.
Disclaimer: Ik weet dat die boosters niet direct bedoeld zijn om mensen weer op wintersport te kunnen laten gaan, maar om mensen beter bestand te laten zijn tegen Covid. Maar ook met het oog op de gezondheid hadden ze al lang met die boosters moeten beginnen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En qr codes op het werk incoming. Heerlijk.quote:Op maandag 8 november 2021 08:30 schreef Benny het volgende:
Maandag. Het wordt weer een mooie week. Een hoop pushmeldingen, een all time high besmettingen gemeld en niet te vergeten... Weer een hoop nieuwe blunders.
#zinin![]()
En in al die landen werkt 2G simpelweg niet. Waarom gaan wij in godsnaam dan diezelfde kant op?quote:Op maandag 8 november 2021 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe meer andere landen 2G gaan gooien, hoe groter de kans dat het ook komt in Nederland.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Zouden de landen ook inreisbeperkingen gaan verzwaren of blijft het bij EU Covid Certificate? Zie veel maatregelen nog tot en met 30 nov staan terwijl ik in december reis.![]()
Ik verwacht het deze week al in persconferentie.quote:Op maandag 8 november 2021 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe meer andere landen 2G gaan gooien, hoe groter de kans dat het ook komt in Nederland.![]()
Moeilijk te zeggen of het 'werkt' of niet natuurlijk, je hebt geen goede graadmeter wat er gebeurd zou zijn als je het niet had ingevoerd.quote:Op maandag 8 november 2021 08:36 schreef vosss het volgende:
[..]
En in al die landen werkt 2G simpelweg niet. Waarom gaan wij in godsnaam dan diezelfde kant op?
Maar dat het niet de heilige graal is lijkt mij ook wel duidelijk.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Voor toeristen in Oostenrijk blijft de 3G gelden. En Janssen is prima.quote:Op maandag 8 november 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
Disclaimer: Ik weet dat die boosters niet direct bedoeld zijn om mensen weer op wintersport te kunnen laten gaan, maar om mensen beter bestand te laten zijn tegen Covid. Maar ook met het oog op de gezondheid hadden ze al lang met die boosters moeten beginnen.
(voor nu hè )https://coronavirus.wien.gv.at/faq-english/quote:The following rules apply if you have been vaccinated against Covid-19:
Under the 3G rule, you need to be fully vaccinated (two doses). A full vaccination is valid for the 3G rule for a total of 360 days (12 months) from the day you received your 2nd dose.
If the vaccine you received requires no booster shot (e.g. Johnson & Johnson), the first vaccination is valid for the 3G rule from the 22nd day after the vaccination for a total of 12 months. Again, the 12 months are counted from the day of vaccination.
If you have recovered from Covid-19 and received your first vaccination, you are in the 3G group for 12 months from the day of vaccination.
Maar grote kans dat we tegen die tijd in een lockdown zitten..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik had eerlijk gezegd al morgen een vervroegde persco verwacht.quote:Op maandag 8 november 2021 08:36 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik verwacht het deze week al in persconferentie.![]()
Nou wat je heerlijk noemt.quote:Op maandag 8 november 2021 08:35 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En qr codes op het werk incoming. Heerlijk.
Ik weet bij God niet wat ik moet doen als werkgevers verplicht worden om die QR code te vragen. Ik heb er geen en voel er bar weinig voor om mij 3x per week te laten testen.
Echt, het is complete waanzin waar we mee bezig zijn.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dit zagen we allemaal overigens al aankomen he. Een slap bak maatregelen afgelopen keer. Met een stuk strengere had je curve veel meer afgevlakt. Het is een repeterend verhaal met vorig jaar toen ze ook laat en zwakjes ingrepen.![]()
Nee janssen is dus niet prima voor Oostenrijk (vanaf 3 januari)quote:Op maandag 8 november 2021 08:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor toeristen blijft de 3G gelden. En Janssen is prima.
(voor nu hè )
[..]
https://coronavirus.wien.gv.at/faq-english/
https://www.sozialministe(...)-Ma%C3%9Fnahmen.html
Edit: Of zou het alleen voor toeristen anders zijn. Ben benieuwd.![]()
Niet gewoon Pfizer of Moderna master race hebben
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
FOK-OMT vs OMT: 10-0quote:Op maandag 8 november 2021 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit zagen we allemaal overigens al aankomen he. Een slap bak maatregelen afgelopen keer. Met een stuk strengere had je curve veel meer afgevlakt. Het is een repeterend verhaal met vorig jaar toen ze ook laat en zwakjes ingrepen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik maak me hier wel zorgen over er is een groep mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. En die vallen dan uit de boot bij een 2G maatregel.quote:Op maandag 8 november 2021 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe meer andere landen 2G gaan gooien, hoe groter de kans dat het ook komt in Nederland.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Die moeten sowiezo een medische verklaring kunnen krijgen van de huisarts lijkt me.quote:Op maandag 8 november 2021 08:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik maak me hier wel zorgen over er is een groep mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. en die vallen dan uit de boot bij een 2G maatregel.![]()
We gaan het zien.quote:Op maandag 8 november 2021 08:42 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die moeten sowiezo een medische verklaring kunnen krijgen van de huisarts lijkt me.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
En die afvlakking gaat weer weg zodra je de maatregelen weer wegneemt. Hoe je het ook wendt of keert, je blijft eraan vastzitten.quote:Op maandag 8 november 2021 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit zagen we allemaal overigens al aankomen he. Een slap bak maatregelen afgelopen keer. Met een stuk strengere had je curve veel meer afgevlakt. Het is een repeterend verhaal met vorig jaar toen ze ook laat en zwakjes ingrepen.I'll give you something to do![]()
Wie weet wordt daar een uitzondering voor gemaakt. En er zijn genoeg mensen die op andere plekken ook door een beperking buiten de boot vallen, helaas.quote:Op maandag 8 november 2021 08:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik maak me hier wel zorgen over er is een groep mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. En die vallen dan uit de boot bij een 2G maatregel.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als je ongevaccineerden bedoeld? Die kiezen daar zelf voor.quote:Op maandag 8 november 2021 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie weet wordt daar een uitzondering voor gemaakt. En er zijn genoeg mensen die op andere plekken ook door een beperking buiten de boot vallen, helaas.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Neuh, bijvoorbeeld mensen in een rolstoel.quote:Op maandag 8 november 2021 08:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je ongevaccineerden bedoeld? Die kiezen daar zelf voor.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Voor toeristen zijn er wel andere regels dan voor bewoners.quote:Op maandag 8 november 2021 08:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nee janssen is dus niet prima voor Oostenrijk (vanaf 3 januari)
https://www.sozialministe(...)-Ma%C3%9Fnahmen.html
Edit: Of zou het alleen voor toeristen anders zijn. Ben benieuwd.
Maar gezien het tempo van de maatregelen en wijzigingen, is 3 januari nog ver weg.![]()
Kan allemaal zomaar weer gewijzigd (lees verzwaard) worden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vervelend inderdaad maar niet relevant als het om corona gaat.quote:Op maandag 8 november 2021 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh, bijvoorbeeld mensen in een rolstoel.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Maar voor de gezondheid van die mensen is het toch juist goed dat ze straks nergens meer naar binnen mogen? Straks raken ze ergens besmet, en ze zijn niet beschermd door een vaccin.quote:Op maandag 8 november 2021 08:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik maak me hier wel zorgen over er is een groep mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. En die vallen dan uit de boot bij een 2G maatregel.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik denk dat er geen heilige graal is.quote:Op maandag 8 november 2021 08:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen of het 'werkt' of niet natuurlijk, je hebt geen goede graadmeter wat er gebeurd zou zijn als je het niet had ingevoerd.
Maar dat het niet de heilige graal is lijkt mij ook wel duidelijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Was niet echt een keus, he, voor sommige mensen.quote:Op maandag 8 november 2021 08:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet gewoon Pfizer of Moderna master race hebbenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
We zullen onze hoop moeten vestigen op die pillen van Pfizer denk ik om het echt leefbaar te krijgen.quote:Op maandag 8 november 2021 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen heilige graal is.![]()
Ik heb de indruk dat deze mensen zich sws nu half opsluiten en nergens heen gaan wat niet nodig is. Omdat het virus welig rondwaart.quote:Op maandag 8 november 2021 08:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik maak me hier wel zorgen over er is een groep mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. En die vallen dan uit de boot bij een 2G maatregel.
Ik zie geen immuungecompromiteerden op feestjes en andere drukke settings.
Het lullige is dat kinderen van deze groep mensen, wel gewoon naar de basisschool gaan en daar onbeschermd rondlopen.
Ik ken wel een paar gezinnen waarbij dat speelt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar nu spoelen de ziekenhuizen vol en halen we ene mijlpaal na andere. Dat had allemaal wat rustiger gekund. Met wat mindere instroom had wellicht ook wat meer planbare zorg door kunnen gaan.quote:Op maandag 8 november 2021 08:44 schreef galantis het volgende:
[..]
En die afvlakking gaat weer weg zodra je de maatregelen weer wegneemt. Hoe je het ook wendt of keert, je blijft eraan vastzitten.
Ik zie het zo weer gebeuren dat we komende maanden alleen maar persco's krijgen met extra maatregelen omdat het niet snel genoeg omlaag gaat terwijl iedereen in Nederland al zag dat het de verkeerde kant op ging maar het kabinet wacht weer eens nogal lang.![]()
Geen probleem toch dat ze straks ook niet meer mogen werken, als ze zich niet elke dag willen laten testen?quote:Op maandag 8 november 2021 08:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar voor de gezondheid van die mensen is het toch juist goed dat ze straks nergens meer naar binnen mogen? Straks raken ze ergens besmet, en ze zijn niet beschermd door een vaccin.![]()
En zeker op het moment van de keuze was het nou niet echt duidelijk dat Janssen zoveel slechter zou zijn dan Pfizer. Afijn, ik wil graag een 2e prik (of dat nou janssen of Pfizer is). Maar dat kan dus niet. We hebben wel genoeg vaccins overigens, maar ik begreep dat het registratie systeem er nog niet klaar voor is.quote:Op maandag 8 november 2021 08:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Was niet echt een keus, he, voor sommige mensen.![]()
Was ook met een knipoog ja.quote:Op maandag 8 november 2021 08:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Was niet echt een keus, he, voor sommige mensen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ze kunnen toch gewoon thuis werken? Dat gaan de mensen die zich bewust niet laten vaccineren ook allemaal doen, heb ik begrepen.quote:Op maandag 8 november 2021 08:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Geen probleem toch dat ze straks ook niet meer mogen werken, als ze zich niet elke dag willen laten testen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik vind er niet echt een knipoog aan, eigenlijk.quote:Op maandag 8 november 2021 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was ook met een knipoog ja.
Ik heb ook Janssen. De dag na mijn vaccinatie werd er helemaal met Janssen gestopt en kreeg iedereen verder Pfizer of Moderna. Het minste dat ik nu wel zou willen, is een tweede vaccinatie, hetzij Jannsen, hetzij Pfizer/Moderna zoals @aartstyle ook aangeeft, maar dat is dus (nog) niet mogelijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja zeker, ook de mensen die in de zorg werken, of docent zijn of in een winkel werken. Lekker thuis werken. Lijkt me echt geweldig.quote:Op maandag 8 november 2021 08:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze kunnen toch gewoon thuis werken? Dat gaan de mensen die zich bewust niet laten vaccineren ook allemaal doen, heb ik begrepen.![]()
![]()
Precies. Logisch ook, die schoonmaker kan ook thuis schoonmaken.quote:Op maandag 8 november 2021 08:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze kunnen toch gewoon thuis werken? Dat gaan de mensen die zich bewust niet laten vaccineren ook allemaal doen, heb ik begrepen.![]()
Dat lijkt me ook sterk. Uiteindelijk zul je een pakket maatregelen moeten hanteren dat de economie het minst frustreert, want die moet natuurlijk écht niet omvallen. En dan is zorg voor het individu ook erg prettig, maar zoals ik al vaker heb gezegd: Micromanagen in een crisissituatie is best pittig.quote:Op maandag 8 november 2021 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen heilige graal is.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit probleem speelt al lang helaas. In elk geval als ik met krantjes lees nijgt men weer naar een lockdown.quote:Op maandag 8 november 2021 08:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat deze mensen zich sws nu half opsluiten en nergens heen gaan wat niet nodig is. Omdat het virus welig rondwaart.
Het lullige is dat kinderen van deze groep mensen, wel gewoon naar de basisschool gaan en daar onbeschermd rondlopen.
Ik ken wel een paar gezinnen waarbij dat speelt.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ja of je neemt een prikje en je bent van het gezeur af. Het is niet dat er geen keuze is zoals in 40/45.quote:Op maandag 8 november 2021 08:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja zeker, ook de mensen die in de zorg werken, of docent zijn of in een winkel werken. Lekker thuis werken. Lijkt me echt geweldig.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ik zou nog wel eens immuungecompromitteerden op een terrasje zien zitten of een dagje Efteling zien doen. Ik hoop van harte dat er een uitzonderingsregeling voor deze mensen is of komt.quote:Op maandag 8 november 2021 08:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat deze mensen zich sws nu half opsluiten en nergens heen gaan wat niet nodig is. Omdat het virus welig rondwaart.
Ik ken wel een paar gezinnen waarbij dat speelt.I'll give you something to do![]()
En de mensen die dat niet kunnen? Die geen vaccinatie mogen krijgen?quote:Op maandag 8 november 2021 08:57 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ja of je neemt een prikje en je bent van het gezeur af. Het is niet dat er geen keuze is zoals in 40/45.![]()
Mooi he, die gedachtekronkel van het thuiswerken. Natuurlijk complete onzin. Een bouwvakker kan wel thuis gaan zitten en de administratie doen. Anders kan hij de WW toch in. Want het is een keuze. Wat ie wel kan, is in zijn nieuw hervonden vrije tijd bij mij beunen onder het motto 'help een ongevaccineerde de winter door'quote:Op maandag 8 november 2021 08:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja zeker, ook de mensen die in de zorg werken, of docent zijn of in een winkel werken. Lekker thuis werken. Lijkt me echt geweldig.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik denk dat de bedrijven blij zullen zijn als de mensen die niet gevaccineerd zijn, thuis blijven werken. Dat is vast goed voor de economie. Vooral voor de kinderen die les krijgen, de mensen in de verpleeghuizen, etc.quote:Op maandag 8 november 2021 08:57 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ja of je neemt een prikje en je bent van het gezeur af. Het is niet dat er geen keuze is zoals in 40/45.![]()
Is ook een pijnlijke situatie natuurlijk. Van de andere kant was het toen ook al wel weer duidelijk dat je wat veiliger zou zitten met Pfizer en Moderna. Ik zou Janssen in juli zelf nooit overwogen hebben, maar ik snap wel dat het speelveld heel oneerlijk is.quote:Op maandag 8 november 2021 08:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind er niet echt een knipoog aan, eigenlijk.
Ik heb ook Janssen. De dag na mijn vaccinatie werd er helemaal met Janssen gestopt en kreeg iedereen verder Pfizer of Moderna. Het minste dat ik nu wel zou willen, is een tweede vaccinatie, hetzij Jannsen, hetzij Pfizer/Moderna zoals @:aartstyle ook aangeeft, maar dat is dus (nog) niet mogelijk.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als het virus weer wat minder aanwezig is, is dat geen probleem. Maar met 12.000 besmettingen per dag, ga je deze mensen niet buiten tegenkomen.quote:Op maandag 8 november 2021 08:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zou nog wel eens immuungecompromitteerden op een terrasje zien zitten of een dagje Efteling zien doen. Ik hoop van harte dat er een uitzonderingsregeling voor deze mensen is of komt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Stel jij voor om die 'extra maatregelen' dan nu al te nemen?quote:Op maandag 8 november 2021 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar nu spoelen de ziekenhuizen vol en halen we ene mijlpaal na andere. Dat had allemaal wat rustiger gekund. Met wat mindere instroom had wellicht ook wat meer planbare zorg door kunnen gaan.
Ik zie het zo weer gebeuren dat we komende maanden alleen maar persco's krijgen met extra maatregelen omdat het niet snel genoeg omlaag gaat terwijl iedereen in Nederland al zag dat het de verkeerde kant op ging maar het kabinet wacht weer eens nogal lang.
En je weet wat er gebeurt als je na een daling weer gaat versoepelen. Dan gaat het weer ouderwets hard stijgen.I'll give you something to do![]()
In de horeca zullen ze wel blij zijn zolang ze niet dicht hoeven, ja. Dat geloof ik wel.quote:Op maandag 8 november 2021 08:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik denk dat de bedrijven blij zullen zijn als de mensen die niet gevaccineerd zijn, thuis blijven werken. Dat is vast goed voor de economie. Vooral voor de kinderen die les krijgen, de mensen in de verpleeghuizen, etc.
Kantoorbedrijven zitten er inderdaad niet op te wachten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De huisarts kan daar een mooi briefje voor schrijven.quote:Op maandag 8 november 2021 08:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En de mensen die dat niet kunnen? Die geen vaccinatie mogen krijgen?Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Als iedereen die wel gevaccineerd zou kunnen worden, dat ook zou doen, zou er voor de mensen die het niet kunnen veel meer ruimte zijn, omdat er minder kans op transmissie is. De kans is niet 0, maar wel kleiner.quote:Op maandag 8 november 2021 08:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En de mensen die dat niet kunnen? Die geen vaccinatie mogen krijgen?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
...maar komen ze om van de honger omdat de bezorgslots van Appie, Picnic en Jumbo tot volgend jaar volgeboekt zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 08:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar voor de gezondheid van die mensen is het toch juist goed dat ze straks nergens meer naar binnen mogen? Straks raken ze ergens besmet, en ze zijn niet beschermd door een vaccin.
Ik neig er wel naar om me aan te sluiten bij de kritiek op de (wederom) trage uitrol van de aanvullende vaccinaties voor deze mensen. Een overzees familielid, ook immuungecompromitteerd, heeft zijn boostershot al lang en breed gehad. Gewoon bij zijn huisarts (of hoe dat daar ook heet), tegelijk met de griepprik. Waarom kan dat hier niet?Never explain, never apologize.![]()
In mijn geval was het toen eind mei, kreeg hem via het ziekenhuis van mijn vrouw aangeboden. Daar hadden ze er nog wat over. Heel veel verpleegkundigen hebben overigens Janssen gehad en hadden geen keuze op dat moment.quote:Op maandag 8 november 2021 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is ook een pijnlijke situatie natuurlijk. Van de andere kant was het toen ook al wel weer duidelijk dat je wat veiliger zou zitten met Pfizer en Moderna. Ik zou Janssen in juli zelf nooit overwogen hebben, maar ik snap wel dat het speelveld heel oneerlijk is.![]()
Ja inderdaad. En het kabinet zal moeten bepalen welke prijs we bereid zijn te betalen om de zorg overeind te houden. Als we nu een cyclus in gaan waarbij er nog jaren elke winter maatregelen en lockdowns nodig zijn, waar we nu wel op af lijken te stevenen, dan gaan complete sectoren en het verenigingsleven kapot. De maatschappelijke schade die je dan krijgt kan decennia duren om te repareren…quote:Op maandag 8 november 2021 08:52 schreef aartstyle het volgende:
[..]
We zullen onze hoop moeten vestigen op die pillen van Pfizer denk ik om het echt leefbaar te krijgen.![]()
Ik ben de lichting 1968. Mijn lichting kreeg Janssen. Net als nog twee jaartallen volgens mij 1965 en 1976, maar dat ben ik even kwijt). Ik heb het niet overwogen, het werd mij verteld. Dus op 31 mei ben ik daarmee gevaccineerd en op 1 juni werd het niet meer gebruikt. En weer wat later ingezet op vrijwillige basis.quote:Op maandag 8 november 2021 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is ook een pijnlijke situatie natuurlijk. Van de andere kant was het toen ook al wel weer duidelijk dat je wat veiliger zou zitten met Pfizer en Moderna. Ik zou Janssen in juli zelf nooit overwogen hebben, maar ik snap wel dat het speelveld heel oneerlijk is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Aangezien ziekenhuizen nu al opnamestops afkondigen en roepen overspoeld te worden zou ik nu zeker harde maatregelen nemen.quote:Op maandag 8 november 2021 09:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Stel jij voor om die 'extra maatregelen' dan nu al te nemen?
En je weet wat er gebeurt als je na een daling weer gaat versoepelen. Dan gaat het weer ouderwets hard stijgen.
De verspreiding zal niet helemaal verdwijnen maar je kan wel met goede maatregelen ervoor zorgen dat het gelijkmatiger verdeeld wordt over de tijd zodat het behapbaar blijft voor iedereen.![]()
Ja de lichting voor juni is er wel gewoon totaal mee genaaid. Dat bedoel ik ook wel.quote:Op maandag 8 november 2021 09:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben de lichting 1968. Mijn lichting kreeg Janssen. Net als nog twee jaartallen volgens mij 1965 en 1976, maar dat ben ik even kwijt). Ik heb het niet overwogen, het werd mij verteld. Dus op 31 mei ben ik daarmee gevaccineerd en op 1 juni werd het niet meer gebruikt. En weer wat later ingezet op vrijwillige basis.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tja, ik heb het niet bedacht hè.quote:Op maandag 8 november 2021 08:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies. Logisch ook, die schoonmaker kan ook thuis schoonmaken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nee, de samenleving zal dat moeten doen, al dan niet via de volksvertegenwoordiging. Ik weet dat we onszelf de afgelopen twee jaar het idee hebben aangepraat dat Rutte en De Jonge samen beslissen hoe ons land eruit ziet, maar dat is echt niet hoe het werkt.quote:Op maandag 8 november 2021 09:01 schreef Spablauw214 het volgende:
En het kabinet zal moeten bepalen welke prijs we bereid zijn te betalen om de zorg overeind te houden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
We kunnen natuurlijk ook gewoon ons best doen door daar waar het wel kan (de kantoortuin) actief mensen te stimuleren (deels) thuis te werken. Maar nee hoor, lekker allemaal in de auto richting kantoor om de hele dag in elkaars gezicht te gaan zitten blaffen..quote:Op maandag 8 november 2021 08:59 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Mooi he, die gedachtekronkel van het thuiswerken. Natuurlijk complete onzin. Een bouwvakker kan wel thuis gaan zitten en de administratie doen. Anders kan hij de WW toch in. Want het is een keuze. Wat ie wel kan, is in zijn nieuw hervonden vrije tijd bij mij beunen onder het motto 'help een ongevaccineerde de winter door'“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het wordt gewoon 2G op de werkvloer hoor. Niks geen testbeleid, dat is flauwekul.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Misschien is het wel goed voor de innovatie. Dat je je huis even langs kunt brengen om schoon te laten maken, zoals bij de stomerij. Lijkt me wel wat eerlijk gezegd.Never explain, never apologize.![]()
Dat betekent dus wel dat je het uit gaat smeren over de periode December - Maart zo'n beetje.quote:Op maandag 8 november 2021 09:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De verspreiding zal niet helemaal verdwijnen maar je kan wel met goede maatregelen ervoor zorgen dat het gelijkmatiger verdeeld wordt over de tijd zodat het behapbaar blijft voor iedereen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat zou wel heel ontwrichtend zijn voor een hele hoop sectoren vrees ik. Zou een aparte maatregel zijn na slappe bende vorige week, er is nog veel meer tussenin.quote:Op maandag 8 november 2021 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het wordt gewoon 2G op de werkvloer hoor. Niks geen testbeleid, dat is flauwekul.Tsja, wat stel je voor?quote:Op maandag 8 november 2021 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat betekent dus wel dat je het uit gaat smeren over de periode December - Maart zo'n beetje.![]()
Sinds wanneer maken we daar een probleem van?quote:Op maandag 8 november 2021 09:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat zou wel heel ontwrichtend zijn voor een hele hoop sectoren vrees ik.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik denk dat QR op de werkvloer er alleen komt voor niet-essentiele beroepen. Maar ja, wat is niet -essentieel. Is de schoonmaker op kantoor essentieel of niet?quote:Op maandag 8 november 2021 09:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zou wel heel ontwrichtend zijn voor een hele hoop sectoren vrees ik. Zou een aparte maatregel zijn na slappe bende vorige week, er is nog veel meer tussenin.
Dat wordt weer een hoop micromanagement, net als toen de winkels die niet genoeg voedsel verkochten alleen maar op afspraak open mochten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Niets, we moeten nu haast wel hard ingrijpen want we zijn weer veel en veels te laat..quote:Op maandag 8 november 2021 09:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
Tsja, wat stel je voor?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hoewel hij besmet is met corona werkt een radioloog, tot ontsteltenis van collega’s, gewoon door bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) in Den Bosch. Dat is mogelijk als iemand ’onmisbaar is voor de continuïteit van de zorg’, reageert een woordvoerster.
Bij een radioloog van het JBZ is afgelopen woensdag na een PCR-test een corona-besmetting vastgesteld, zo melden verontruste personeelsleden aan het Brabants Dagblad. De persoon in kwestie is sindsdien gewoon werkzaam gebleven.
„We hebben dat bij leidinggevenden aangekaart, maar krijgen te horen dat het besmettingsrisico heel laag is”, zegt een medewerker die anoniem wil blijven. De richtlijnen van het RIVM zijn duidelijk: als je corona hebt, ga je tien dagen in quarantaine. „Bizar dat juist het ziekenhuis dat zelf anders invult. Wij voelen ons onveilig. We hebben ook familieleden met een zwakke gezondheid.”
Het JBZ wil in verband met de privacy niet op een individuele casus ingaan. „Maar ons beleid is dat als iemand onmisbaar is voor de continuïteit van de zorg, hij of zij onder strikte voorwaarden mag komen werken. Dat betekent dat iemand een medisch mond-neusmasker draagt en 1,5 meter afstand houdt”, zegt een woordvoerster.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQrgwK?ocid=msedgntp![]()
Het is hier weer zover: de hele klas van m'n dochter moet thuisblijven. Er zijn nog niet eerder zoveel besmettingen in de klas geweest.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Daar heb je gelijk in. Maar tot nu toe wordt de counter “ja maar de zorg” klakkeloos geaccepteerd. Vraag is vooral hoe lang dat nog houdbaar is.quote:Op maandag 8 november 2021 09:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de samenleving zal dat moeten doen, al dan niet via de volksvertegenwoordiging. Ik weet dat we onszelf de afgelopen twee jaar het idee hebben aangepraat dat Rutte en De Jonge samen beslissen hoe ons land eruit ziet, maar dat is echt niet hoe het werkt.
Vroeg of laat zal de groep “ik doe niet meer mee” de overhand krijgen en gaan maatregelen niet meer geaccepteerd worden, waardoor je alleen de optie van snoeiharde handhaving overhoudt.![]()
Dat kan maar is dat dan ook vervolgens wettelijk geregeld? Briefjes kunnen ook vervalst worden tenslotte. En personeel kan die briefjes ook gaan verkopen.quote:Op maandag 8 november 2021 09:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
De huisarts kan daar een mooi briefje voor schrijven.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Als 100% gevaccineerd is dus 100% van de mensen in het ziekenhuis dus gevaccineerd is, is een sprookje?quote:Op maandag 8 november 2021 06:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat sprookje is niet meer lang vol te houden.
Terug naar school jij.Dus verwaterd het.quote:[..]
Het verwatert niet, wij raken per doorgelopen besmetting meer en meer immuun tegen het virus. Als het voor ons tien mutaties vanaf nu niets meer dan een loopneus oplevert zullen onontdekte indianenstammen in de rimboe, die nog nooit corona hebben gehad, er nog altijd gedecimeerd door worden wanneer ze zich besmetten.![]()
Jij hebt niet door dat we nu proberen om de economie zoveel mogelijk draaiende te houden, zelfs al gaat het ten koste van het sociale aspect?quote:Op maandag 8 november 2021 09:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sinds wanneer maken we daar een probleem van?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wij hadden gister ook weer een afgelasting door besmettingen bij de tegenstander. So it begins..quote:Op maandag 8 november 2021 09:12 schreef Claudia_x het volgende:
Het is hier weer zover: de hele klas van m'n dochter moet thuisblijven. Er zijn nog niet eerder zoveel besmettingen in de klas geweest.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit was in het begin van de crisis gewoon beleid in alle ziekenhuizen in Nederland. Zolang je kon werken dan moest je komen. Ook als gewone verpleegkundige.quote:Op maandag 8 november 2021 09:11 schreef Oriente het volgende:
Hoewel hij besmet is met corona werkt een radioloog, tot ontsteltenis van collega’s, gewoon door bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) in Den Bosch. Dat is mogelijk als iemand ’onmisbaar is voor de continuïteit van de zorg’, reageert een woordvoerster.
Bij een radioloog van het JBZ is afgelopen woensdag na een PCR-test een corona-besmetting vastgesteld, zo melden verontruste personeelsleden aan het Brabants Dagblad. De persoon in kwestie is sindsdien gewoon werkzaam gebleven.
„We hebben dat bij leidinggevenden aangekaart, maar krijgen te horen dat het besmettingsrisico heel laag is”, zegt een medewerker die anoniem wil blijven. De richtlijnen van het RIVM zijn duidelijk: als je corona hebt, ga je tien dagen in quarantaine. „Bizar dat juist het ziekenhuis dat zelf anders invult. Wij voelen ons onveilig. We hebben ook familieleden met een zwakke gezondheid.”
Het JBZ wil in verband met de privacy niet op een individuele casus ingaan. „Maar ons beleid is dat als iemand onmisbaar is voor de continuïteit van de zorg, hij of zij onder strikte voorwaarden mag komen werken. Dat betekent dat iemand een medisch mond-neusmasker draagt en 1,5 meter afstand houdt”, zegt een woordvoerster.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQrgwK?ocid=msedgntpDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik begreep dat die medicijnen van Pfizer best snel gegeven zouden kunnen worden als een grote groep specialisten zegt dat ze die willen gaan toedienen. Enige voorwaarde is dan dat de patient daarmee akkoord moet gaan.quote:Op maandag 8 november 2021 09:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar tot nu toe wordt de counter “ja maar de zorg” klakkeloos geaccepteerd. Vraag is vooral hoe lang dat nog houdbaar is.
Vroeg of laat zal de groep “ik doe niet meer mee” de overhand krijgen en gaan maatregelen niet meer geaccepteerd worden, waardoor je alleen de optie van snoeiharde handhaving overhoudt.
Nu ligt dat mdicijn al ter goedkeuring bij de instanties in de US en daar zou het besluit al snel verwacht worden. Laten we hopen dat de specialisten dan zeggen hier dat ze het ook willen gaan toedienen met goedkeuring van de patient.
Weet niet hoe het zit met de voorraden en distributie natuurlijk, maar als het nou een keer meezit dan zou dat een flinke meevaller zijn. Medicijn scheelt 89% in zkhs opnames volgens de huidige resultaten. Zelfs bij 70% zou het heel veel verschil maken.
[ Bericht 0% gewijzigd door aartstyle op 08-11-2021 09:24:29 ]![]()
Ik heb nog niet eerder zoveel besmettingen onder kinderen gehoord in mijn omgeving als op dit moment.quote:Op maandag 8 november 2021 09:12 schreef Claudia_x het volgende:
Het is hier weer zover: de hele klas van m'n dochter moet thuisblijven. Er zijn nog niet eerder zoveel besmettingen in de klas geweest.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De lelijke vraag die momenteel op tafel ligt is denk ik:
Zijn we bereid om hele sectoren en het verenigingsleven te offeren en daarnaast meerdere decennia aan welvaartsgroei in te leveren, om te zorgen dat er voor iedereen met acute zorgbehoefte een bedje in het ziekenhuis is?
Zeg het maar.![]()
Inderdaad. Gewoon binnen blijven zitten. Gaat je weerstand alleen maar van omhoog.quote:Op maandag 8 november 2021 08:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar voor de gezondheid van die mensen is het toch juist goed dat ze straks nergens meer naar binnen mogen? Straks raken ze ergens besmet, en ze zijn niet beschermd door een vaccin.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het is voor mij wel een wake-up call geweest. De besmettingen lopen op, ik merk er steeds meer van in m'n directe omgeving: tijd om weer wat strenger te zijn. Ik was weer vaker op locatie voor m'n werk, wat prettig was (ik ben net begonnen en moet met veel mensen kennismaken) maar strikt genomen niet noodzakelijk.quote:Op maandag 8 november 2021 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij hadden gister ook weer een afgelasting door besmettingen bij de tegenstander. So it begins..
Ik vind het wel lastig hoe om te gaan met verkoudheidssymptomen. Vorige week ben ik negatief geweest, maar ik heb nog steeds symptomen. Nu er veel besmettingen in onze directe omgeving zijn, doe ik regelmatig een zelftest. Maar wat in zo'n situatie het advies is, is me onduidelijk. Bij een negatieve test zou je in principe weer eropuit mogen? Of doe je er dan ook verstandiger aan bijv. een verjaardag af te zeggen?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Op zich als men zich aan de regels houd. Men zich zover mogelijk natuurlijk laat vaccineren zijn deze maatregelen niet nodig. Portugal is daar een mooi voorbeeld van.quote:Op maandag 8 november 2021 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Zijn we bereid om hele sectoren en het verenigingsleven te offeren en daarnaast meerdere decennia aan welvaartsgroei in te leveren, om te zorgen dat er voor iedereen met acute zorgbehoefte een bedje in het ziekenhuis is?
Zeg het maar.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Hier komt het wel op neer ja.....quote:Op maandag 8 november 2021 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Zeg het maar.
Ik vind van nee. Maar goed![]()
![]()
Gewoon de QR-code scannen van de mensen die op je verjaardag komen.quote:Op maandag 8 november 2021 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of doe je er dan ook verstandiger aan bijv. een verjaardag af te zeggen?![]()
Ik vind het ook best opvallend. Maar ja, mijn kinderen zijn niet gevaccineerd omdat ze jonger dan 12 zijn, dus misschien is het niet zo gek?quote:Op maandag 8 november 2021 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eerder zoveel besmettingen onder kinderen gehoord in mijn omgeving als op dit moment.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Kortom, echte maatregelen incoming in 1,2,3quote:Op maandag 8 november 2021 09:24 schreef Jor_Dii het volgende:
De prognose voor de besmettingen deze week van Yorick op basis van huidige groeipercentages (=40% laatste kolom). Ook al zak je terug naar 30 of zelfs 20% groei krijg je recordwaardes eind deze week..
[ afbeelding ]![]()
![]()
Dit tabelletje had iedereen kunnen maken, dus dit gaat niet zozeer om Yorick maar om wat ons te wachten staat feitelijk gezien.quote:Op maandag 8 november 2021 09:25 schreef dick_laurent het volgende:
Zo jammer dat "Yorick" nog steeds relevant is“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik heb 2G alvast genoteerd, en zie de schuimbekken al wel weer langskomen..quote:Op maandag 8 november 2021 09:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kortom, echte maatregelen incoming in 1,2,3[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Draconische maatregelen zijn helemaal niet nodig op zich. Portugal met een vaccinatie graad van 98% nu. Maar dat miet je ook de steun hebben van de bevolking en daar onbreekt het ook wellicht aan in Nederland?quote:Op maandag 8 november 2021 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier komt het wel op neer ja.....
Ik vind van nee. Maar goedWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
In Portugal is het nog wel lekker weer. We moeten nog afwachten hoe dat er over een week of 6 uit ziet, als daar ook de winter om de hoek komt kijken… Als daar dan alsnog de boel in elkaar flikkert dan hebben we wel een mooi probleem.quote:Op maandag 8 november 2021 09:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich als men zich aan de regels houd. Men zich zover mogelijk natuurlijk laat vaccineren zijn deze maatregelen niet nodig. Portugal is daar een mooi voorbeeld van.![]()
Daar blijft het echt niet bij:quote:Op maandag 8 november 2021 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb 2G alvast genoteerd, en zie de schuimbekken al wel weer langskomen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
True, ik vind corona inmiddels gewoon echt echt echt echt...quote:Op maandag 8 november 2021 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit tabelletje had iedereen kunnen maken, dus dit gaat niet zozeer om Yorick maar om wat ons te wachten staat feitelijk gezien.
echt echt echt....
echt..
ECHT heel stom.
en Yorick vond ik al stom dus dat is dan een bijkomstigheid![]()
![]()
Tsja, als je soms topics hier ziet van mensen die tegen vaccins zijn met volstrekt onlogische argumenten en bijzondere redenaties over verhoudingen gevaccineerd/ongevaccineerd in ziekenhuis gaan we nooit boven 90% komen.quote:Op maandag 8 november 2021 09:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Draconische maatregelen zijn helemaal niet nodig op zich. Portugal met een vaccinatie graad van 98% nu. Maar dat miet je ook de steun hebben van de bevolking en daar onbreekt het ook wellicht aan in Nederland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |