abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202082074
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:57 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Ja of je neemt een prikje en je bent van het gezeur af. Het is niet dat er geen keuze is zoals in 40/45.
Ik denk dat de bedrijven blij zullen zijn als de mensen die niet gevaccineerd zijn, thuis blijven werken. Dat is vast goed voor de economie. Vooral voor de kinderen die les krijgen, de mensen in de verpleeghuizen, etc.
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 08:59:39 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202082076
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind er niet echt een knipoog aan, eigenlijk.
Ik heb ook Janssen. De dag na mijn vaccinatie werd er helemaal met Janssen gestopt en kreeg iedereen verder Pfizer of Moderna. Het minste dat ik nu wel zou willen, is een tweede vaccinatie, hetzij Jannsen, hetzij Pfizer/Moderna zoals @:aartstyle ook aangeeft, maar dat is dus (nog) niet mogelijk.
Is ook een pijnlijke situatie natuurlijk. Van de andere kant was het toen ook al wel weer duidelijk dat je wat veiliger zou zitten met Pfizer en Moderna. Ik zou Janssen in juli zelf nooit overwogen hebben, maar ik snap wel dat het speelveld heel oneerlijk is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 09:00:02 #53
236264 crew  capricia
pi_202082080
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:57 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik zou nog wel eens immuungecompromitteerden op een terrasje zien zitten of een dagje Efteling zien doen. Ik hoop van harte dat er een uitzonderingsregeling voor deze mensen is of komt.
Als het virus weer wat minder aanwezig is, is dat geen probleem. Maar met 12.000 besmettingen per dag, ga je deze mensen niet buiten tegenkomen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202082084
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Maar nu spoelen de ziekenhuizen vol en halen we ene mijlpaal na andere. Dat had allemaal wat rustiger gekund. Met wat mindere instroom had wellicht ook wat meer planbare zorg door kunnen gaan.

Ik zie het zo weer gebeuren dat we komende maanden alleen maar persco's krijgen met extra maatregelen omdat het niet snel genoeg omlaag gaat terwijl iedereen in Nederland al zag dat het de verkeerde kant op ging maar het kabinet wacht weer eens nogal lang.
Stel jij voor om die 'extra maatregelen' dan nu al te nemen?
En je weet wat er gebeurt als je na een daling weer gaat versoepelen. Dan gaat het weer ouderwets hard stijgen.
I'll give you something to do
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 09:00:39 #55
pi_202082085
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:59 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ik denk dat de bedrijven blij zullen zijn als de mensen die niet gevaccineerd zijn, thuis blijven werken. Dat is vast goed voor de economie. Vooral voor de kinderen die les krijgen, de mensen in de verpleeghuizen, etc.
In de horeca zullen ze wel blij zijn zolang ze niet dicht hoeven, ja. Dat geloof ik wel.

Kantoorbedrijven zitten er inderdaad niet op te wachten.
pi_202082087
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:58 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En de mensen die dat niet kunnen? Die geen vaccinatie mogen krijgen?
De huisarts kan daar een mooi briefje voor schrijven.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 09:00:51 #57
5428 crew  miss_sly
pi_202082089
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:58 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En de mensen die dat niet kunnen? Die geen vaccinatie mogen krijgen?
Als iedereen die wel gevaccineerd zou kunnen worden, dat ook zou doen, zou er voor de mensen die het niet kunnen veel meer ruimte zijn, omdat er minder kans op transmissie is. De kans is niet 0, maar wel kleiner.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 november 2021 @ 09:01:07 #58
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202082092
quote:
9s.gif Op maandag 8 november 2021 08:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar voor de gezondheid van die mensen is het toch juist goed dat ze straks nergens meer naar binnen mogen? Straks raken ze ergens besmet, en ze zijn niet beschermd door een vaccin.
...maar komen ze om van de honger omdat de bezorgslots van Appie, Picnic en Jumbo tot volgend jaar volgeboekt zijn.

Ik neig er wel naar om me aan te sluiten bij de kritiek op de (wederom) trage uitrol van de aanvullende vaccinaties voor deze mensen. Een overzees familielid, ook immuungecompromitteerd, heeft zijn boostershot al lang en breed gehad. Gewoon bij zijn huisarts (of hoe dat daar ook heet), tegelijk met de griepprik. Waarom kan dat hier niet?
Never explain, never apologize.
pi_202082093
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Is ook een pijnlijke situatie natuurlijk. Van de andere kant was het toen ook al wel weer duidelijk dat je wat veiliger zou zitten met Pfizer en Moderna. Ik zou Janssen in juli zelf nooit overwogen hebben, maar ik snap wel dat het speelveld heel oneerlijk is.
In mijn geval was het toen eind mei, kreeg hem via het ziekenhuis van mijn vrouw aangeboden. Daar hadden ze er nog wat over. Heel veel verpleegkundigen hebben overigens Janssen gehad en hadden geen keuze op dat moment.
pi_202082096
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:52 schreef aartstyle het volgende:

[..]
We zullen onze hoop moeten vestigen op die pillen van Pfizer denk ik om het echt leefbaar te krijgen.
Ja inderdaad. En het kabinet zal moeten bepalen welke prijs we bereid zijn te betalen om de zorg overeind te houden. Als we nu een cyclus in gaan waarbij er nog jaren elke winter maatregelen en lockdowns nodig zijn, waar we nu wel op af lijken te stevenen, dan gaan complete sectoren en het verenigingsleven kapot. De maatschappelijke schade die je dan krijgt kan decennia duren om te repareren…
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 09:02:32 #61
5428 crew  miss_sly
pi_202082108
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik ben de lichting 1968. Mijn lichting kreeg Janssen. Net als nog twee jaartallen volgens mij 1965 en 1976, maar dat ben ik even kwijt). Ik heb het niet overwogen, het werd mij verteld. Dus op 31 mei ben ik daarmee gevaccineerd en op 1 juni werd het niet meer gebruikt. En weer wat later ingezet op vrijwillige basis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 november 2021 @ 09:03:13 #62
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202082110
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:00 schreef galantis het volgende:

[..]
Stel jij voor om die 'extra maatregelen' dan nu al te nemen?
En je weet wat er gebeurt als je na een daling weer gaat versoepelen. Dan gaat het weer ouderwets hard stijgen.
Aangezien ziekenhuizen nu al opnamestops afkondigen en roepen overspoeld te worden zou ik nu zeker harde maatregelen nemen.

De verspreiding zal niet helemaal verdwijnen maar je kan wel met goede maatregelen ervoor zorgen dat het gelijkmatiger verdeeld wordt over de tijd zodat het behapbaar blijft voor iedereen.
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 09:03:15 #63
pi_202082112
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben de lichting 1968. Mijn lichting kreeg Janssen. Net als nog twee jaartallen volgens mij 1965 en 1976, maar dat ben ik even kwijt). Ik heb het niet overwogen, het werd mij verteld. Dus op 31 mei ben ik daarmee gevaccineerd en op 1 juni werd het niet meer gebruikt. En weer wat later ingezet op vrijwillige basis.
Ja de lichting voor juni is er wel gewoon totaal mee genaaid. Dat bedoel ik ook wel.
  maandag 8 november 2021 @ 09:04:19 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202082122
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Precies. Logisch ook, die schoonmaker kan ook thuis schoonmaken.
Tja, ik heb het niet bedacht hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 november 2021 @ 09:05:21 #65
346939 Janneke141
pi_202082132
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:01 schreef Spablauw214 het volgende:
En het kabinet zal moeten bepalen welke prijs we bereid zijn te betalen om de zorg overeind te houden.
Nee, de samenleving zal dat moeten doen, al dan niet via de volksvertegenwoordiging. Ik weet dat we onszelf de afgelopen twee jaar het idee hebben aangepraat dat Rutte en De Jonge samen beslissen hoe ons land eruit ziet, maar dat is echt niet hoe het werkt.
pi_202082134
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:59 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Mooi he, die gedachtekronkel van het thuiswerken. Natuurlijk complete onzin. Een bouwvakker kan wel thuis gaan zitten en de administratie doen. Anders kan hij de WW toch in. Want het is een keuze. Wat ie wel kan, is in zijn nieuw hervonden vrije tijd bij mij beunen onder het motto 'help een ongevaccineerde de winter door' ;)
We kunnen natuurlijk ook gewoon ons best doen door daar waar het wel kan (de kantoortuin) actief mensen te stimuleren (deels) thuis te werken. Maar nee hoor, lekker allemaal in de auto richting kantoor om de hele dag in elkaars gezicht te gaan zitten blaffen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 09:05:50 #67
pi_202082137
Het wordt gewoon 2G op de werkvloer hoor. Niks geen testbeleid, dat is flauwekul.
  maandag 8 november 2021 @ 09:06:28 #68
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202082139
Misschien is het wel goed voor de innovatie. Dat je je huis even langs kunt brengen om schoon te laten maken, zoals bij de stomerij. Lijkt me wel wat eerlijk gezegd.
Never explain, never apologize.
pi_202082140
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

De verspreiding zal niet helemaal verdwijnen maar je kan wel met goede maatregelen ervoor zorgen dat het gelijkmatiger verdeeld wordt over de tijd zodat het behapbaar blijft voor iedereen.
Dat betekent dus wel dat je het uit gaat smeren over de periode December - Maart zo'n beetje.
  maandag 8 november 2021 @ 09:06:41 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202082143
quote:
6s.gif Op maandag 8 november 2021 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het wordt gewoon 2G op de werkvloer hoor. Niks geen testbeleid, dat is flauwekul.
Dat zou wel heel ontwrichtend zijn voor een hele hoop sectoren vrees ik. Zou een aparte maatregel zijn na slappe bende vorige week, er is nog veel meer tussenin.

quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat betekent dus wel dat je het uit gaat smeren over de periode December - Maart zo'n beetje.
Tsja, wat stel je voor?
  maandag 8 november 2021 @ 09:07:17 #71
346939 Janneke141
pi_202082150
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat zou wel heel ontwrichtend zijn voor een hele hoop sectoren vrees ik.
Sinds wanneer maken we daar een probleem van?
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 09:08:02 #72
pi_202082156
quote:

[..]
Dat zou wel heel ontwrichtend zijn voor een hele hoop sectoren vrees ik. Zou een aparte maatregel zijn na slappe bende vorige week, er is nog veel meer tussenin.
Ik denk dat QR op de werkvloer er alleen komt voor niet-essentiele beroepen. Maar ja, wat is niet -essentieel. Is de schoonmaker op kantoor essentieel of niet?

Dat wordt weer een hoop micromanagement, net als toen de winkels die niet genoeg voedsel verkochten alleen maar op afspraak open mochten.
pi_202082174
quote:

[..]

[..]
Tsja, wat stel je voor?
Niets, we moeten nu haast wel hard ingrijpen want we zijn weer veel en veels te laat..
pi_202082198
Hoewel hij besmet is met corona werkt een radioloog, tot ontsteltenis van collega’s, gewoon door bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) in Den Bosch. Dat is mogelijk als iemand ’onmisbaar is voor de continuïteit van de zorg’, reageert een woordvoerster.

Bij een radioloog van het JBZ is afgelopen woensdag na een PCR-test een corona-besmetting vastgesteld, zo melden verontruste personeelsleden aan het Brabants Dagblad. De persoon in kwestie is sindsdien gewoon werkzaam gebleven.

„We hebben dat bij leidinggevenden aangekaart, maar krijgen te horen dat het besmettingsrisico heel laag is”, zegt een medewerker die anoniem wil blijven. De richtlijnen van het RIVM zijn duidelijk: als je corona hebt, ga je tien dagen in quarantaine. „Bizar dat juist het ziekenhuis dat zelf anders invult. Wij voelen ons onveilig. We hebben ook familieleden met een zwakke gezondheid.”

Het JBZ wil in verband met de privacy niet op een individuele casus ingaan. „Maar ons beleid is dat als iemand onmisbaar is voor de continuïteit van de zorg, hij of zij onder strikte voorwaarden mag komen werken. Dat betekent dat iemand een medisch mond-neusmasker draagt en 1,5 meter afstand houdt”, zegt een woordvoerster.

https://www.msn.com/nl-nl(...)AQrgwK?ocid=msedgntp
pi_202082208
Het is hier weer zover: de hele klas van m'n dochter moet thuisblijven. Er zijn nog niet eerder zoveel besmettingen in de klas geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')