abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202072866
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:11 schreef Nober het volgende:

[..]
Hebben ze het al wel geprobeerd?

Belasting op groenten en fruit verlagen en op ongezond eten verhogen. Had allang moeten gebeuren.
Denk je dat mensen die nu ongezond leven het dan wel gaan doen? Lijkt me zeer sterk namelijk. Anders was de obesitas epidemie in de VS allang opgelost.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 17:17:18 #95
5428 crew  miss_sly
pi_202072930
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
AHOY-nood-IC.

Nooit gebruikt.

Het is een onzinverhaaltje miss_sly.

Snap toch eens dat het doel helemaal niet is om een zorgprobleem op te lossen.
Het is niet een kwestie van snappen. We verschillen van mening. Ik zou het op prijs stellen als je denigrerende opmerkingen achterwege laat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 17:18:40 #96
5428 crew  miss_sly
pi_202072960
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:11 schreef Nober het volgende:

[..]
Hebben ze het al wel geprobeerd?

Belasting op groenten en fruit verlagen en op ongezond eten verhogen. Had allang moeten gebeuren.
We zijn vele initiatieven op dat gebied. Dat wat jij noemt (nog) niet, hoewel ik daar zeker voorstander van zou zijn. Maar hoeveel betutteling denk je dat mensen accepteren?
  zondag 7 november 2021 @ 17:18:44 #97
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_202072965
Achjee, als we het over erg hebben de afgelopen jaren ... Gewone Oorlog, Aids, Polio, 5 Soorten Griep...

Covid is een lachertje _O-

Maar levert Mégaveel geld op, en Collectieve Gehoorzaamheid...

Win-Win voor diegene die het door hadden _O-
  zondag 7 november 2021 @ 17:18:55 #98
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202072971
Nouja. Het beleid begint spaak te lopen. Alle trucs zijn uitgehaald.

Gevaccineerd, code. En nog steeds veel allochtonen en ongevaccineerden die de zorg overbelasten. Benieuwd hoe dit afloopt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_202072978
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De gebrekkige zorgcapaciteit alsook de grote groep mensen met overgewicht bijvoorbeeld zijn geen zaken die je op korte termijn kunt oplossen.
Ook niet op de lange termijn als de wil er niet is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 november 2021 @ 17:20:03 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202073004
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 16:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Tuurlijk, is die kans een stuk kleiner. Maar een groot deel van de bevolking heeft zeker baat bij een vaccin. Vanaf 45 jaar liggen er al veel meer mensen in het ziekenhuis.
Ik zou pleiten dat mensen in samenspraak met hun huisarts die afweging maken en dan zich vooral niet groter voordoen dan ze zijn. Ik ken mensen die meer dood dan levend zijn en zich groot houden dat ze alles (nog) kunnen.

Dat iedereen wel wat heeft is wiedes, wat relevant is of dat een schadelijke werkingsrelatie met SARS-Cov-2.
De mensen die met name risico lopen zijn imo zij die a) tegen de toppen van hun afweervermogen zitten en b) problemen hebben met hun bloeddrukregeling. Die twee in combi, vergroot nog verder het risico.

Dat anderen, die ik qua virusrisico vitaal en gezond noem, ook een risico hebben op dit of een ander virus, zal altijd zijn maar niet om daarop/voor dan de leefwijze om te gooien. Leven in zorgen, is terreur.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202073016
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet een kwestie van snappen. We verschillen van mening. Ik zou het op prijs stellen als je denigrerende opmerkingen achterwege laat.
Ik begrijp niet hoe je nog steeds kunt vertrouwen op mensen die je constant om de tuin hebben geleid met onzinverhaaltjes, leugens en valse beloften en dat je verwacht dat andere mensen dat nog serieus nemen. Hoevaak laat je je voorliegen tot je zegt 'nu geloof ik er niet meer in?'
pi_202073024
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We zijn vele initiatieven op dat gebied. Dat wat jij noemt (nog) niet, hoewel ik daar zeker voorstander van zou zijn. Maar hoeveel betutteling denk je dat mensen accepteren?
Fuck betutteling.

Maar okay, groente an sich.... Makkelijk zat die scheidslijn, maar het moet niet te ingewikkeld worden om iets gezond of ongezond te definieren.

Chips is dan ook gewoon aardappel en patat ook en dus gewoon groente.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 november 2021 @ 17:20:49 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202073028
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
AHOY-nood-IC.

Nooit gebruikt.

Het is een onzinverhaaltje miss_sly.

Snap toch eens dat het doel helemaal niet is om een zorgprobleem op te lossen.
Er is je al 3x verteld dat dat komt door personeelstekort. En de rest is je ook al regelmatig uitgelegd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 7 november 2021 @ 17:20:51 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202073029
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2021 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
Nouja. Het beleid begint spaak te lopen. Alle trucs zijn uitgehaald.

Gevaccineerd, code. En nog steeds veel allochtonen en ongevaccineerden die de zorg overbelasten. Benieuwd hoe dit afloopt.
Alsof de regering de coach van TOP Oss is die bij een 8-0 achterstand tegen Ajax nog steeds denkt dat ze kunnen winnen.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 17:21:20 #105
5428 crew  miss_sly
pi_202073041
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ook niet op de lange termijn als de wil er niet is.
De wil is er wel.

https://www.1limburg.nl/i(...)-tekort-op-te-vangen
pi_202073063
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Denk je dat mensen die nu ongezond leven het dan wel gaan doen? Lijkt me zeer sterk namelijk. Anders was de obesitas epidemie in de VS allang opgelost.
Dit is pas het begin van de zorgcrisis in Europa, we gaan keihard Amerika achterna en dan de vergrijzende bevolking er nog bovenop. *O*

Obesitas-kaartje, Nederland doet het nog redelijk.
pi_202073065
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik begrijp niet hoe je nog steeds kunt vertrouwen op mensen die je constant om de tuin hebben geleid met onzinverhaaltjes, leugens en valse beloften en dat je verwacht dat andere mensen dat nog serieus nemen. Hoevaak laat je je voorliegen tot je zegt 'nu geloof ik er niet meer in?'

Je kunt ook wat minder vertrouwen hebben in hun expertise.
pi_202073066
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 17:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er is je al 3x verteld dat dat komt door personeelstekort. En de rest is je ook al regelmatig uitgelegd.
Aha, dus men zet een noodziekenhuis op zonder dat er personeel voor is.

Dat moet ik natuurlijk ook weer geloven.

Het is toch allemaal wat voor de overheid. Doet steeds dingen die geen enkele zin hebben. Misschien is het tijd dat dit kabinet gewoon opstapt. Oh wacht even, dat kan natuurlijk niet.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 17:23:20 #109
5428 crew  miss_sly
pi_202073089
quote:

[..]

Ik zie een falend beleid, ik zie het niet als voorliegen en valse beloften. Ik zou graag willen dat je mij in mijn waarde laat, zoals jij dat voor jezelf ook wenst.
pi_202073090
quote:
Blijkt niet uit de moties in de 2e kamer waar tegen wordt gestemd om IC capaciteit structureel te verhogen, tevens mere mensen uit de zorg dan erin dit jaar.
pi_202073102
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Net als met ongevaccineerden en de QRsamenleving, gaan ze ook niet aan meedoen. Denk je dat de qr code toch snel verdwijnt? Hooguit voor de 2Gsamenleving.
pi_202073137
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zie een falend beleid, ik zie het niet als voorliegen en valse beloften. Ik zou graag willen dat je mij in mijn waarde laat, zoals jij dat voor jezelf ook wenst.
Hoevaak moet men falen voordat je er opzet in ziet?

Hoevaak moet men falen voordat men verantwoordelijkheid moet nemen en moet opstappen?
  zondag 7 november 2021 @ 17:25:06 #113
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202073141
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Alsof de regering de coach van TOP Oss is die bij een 8-0 achterstand tegen Ajax nog steeds denkt dat ze kunnen winnen.
Zeker, ik heb het al vergeleken met een dokter die een patient kern gezond verklaard ondanks de aanwezigheid van gemetastaseerde longkanker.

In elk geval gaat dit dossier richting de slotscene waarin het duidelijk gaat worden. Zijn de covidmaatregelen echt tijdelijk (corona zelf niet, dat blijft) of gaan we aanwijzingen zien dat de maatschappij blijvend is veranderd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_202073149
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:03 schreef ZarB het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-portugal~a030ac1e/

Kijk Portugal eens het geweldige voorbeeld zijn. Een volgzame bevolking en vrijwillig overal mondkapjes dragen.

Tering. dat is dus waar je vandaag de dag je trots als land vandaan mag halen. Treurnis.
Heb van bronnen vernomen dat de besmettingen daar ook weer aan het stijgen zijn (tov een half jaar geleden).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 17:26:21 #115
5428 crew  miss_sly
pi_202073172
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Blijkt niet uit de moties in de 2e kamer waar tegen wordt gestemd om IC capaciteit structureel te verhogen, tevens mere mensen uit de zorg dan erin dit jaar.
Er zijn genoeg problemen, inderdaad, maar kennelijk gebeuren er ook goede dingen om het te verbeteren.
pi_202073218
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn genoeg problemen, inderdaad, maar kennelijk gebeuren er ook goede dingen om het te verbeteren.
Maar de politieke wil is er niet en uiteindelijk beslissen die hoeveel geld er uitgegeven wordt aan de zorg.

Misschien dat dat de redenatie is "wij gaan niet IC opschalen doordrukken dat zoeken ze daar in de zorg zelf maar uit"

Maareh... Tjah. In een crisis als deze zou ik wat zorgvuldiger omgaan met die moties.
  zondag 7 november 2021 @ 17:27:33 #117
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202073220
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zoals?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 7 november 2021 @ 17:28:04 #118
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_202073232
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Heb van bronnen vernomen dat de besmettingen daar ook weer aan het stijgen zijn (tov een half jaar geleden).
Besmet?
Of Positief getest
Of Echt Covid hebben?
Of al op een IC liggen?

Dat soort vage meldingen horen we al bijna 2 jaar nu ...
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 17:28:19 #119
5428 crew  miss_sly
pi_202073238
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2021 17:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zoals?
Zie linkje in een eerdere post.
pi_202073306
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk ook altijd dat als mensen een land als gidsland nemen, dat je dan ook de situatie gedurende de hele pandemie moet meenemen, omdat dat ook mede bepaalt hoe ze op dit punt zijn gekomen. Gedurende de pandemie hadden we inderdaad Portugees beleid 1 op 1 kunnen volgen. Dan hadden we in januari 2021 meerdere dagen het 8 uur Journaal geopend met mensen die op de gangen van het ziekenhuis naar adem happen, ziekenhuizen die zonder zuurstof zitten, ambulances in de file. Meer doden dan in maart 2020.

En ja dan was de vaccinatiebereidheid na die beproeving waarschijnlijk ook een stuk hoger geweest. :+
  zondag 7 november 2021 @ 17:32:53 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202073325
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2021 17:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja geweldig. Overal mondkapjes.
Bij 98 procent vaccinatiegraad nog steeds die kappen :')
  zondag 7 november 2021 @ 17:34:01 #122
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202073354
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zie linkje in een eerdere post.
Gelezen.

Goed dat ze het oppakken, maar ik lees vooral dat het te doen is om de vergrijzing tegen te gaan. Denk dat - hoe goed ook - losse impulsen niet significant zijn om Covid het hoofd te bieden voor de komende jaren.

Moet gewoon een nationale aanpak komen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 7 november 2021 @ 17:34:44 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202073368
quote:

[..]

Ik ken wat experts en het is niet dat ze onzin verkopen (zeker niet) maar dat ze alleen hun vakgebied zien, waar ze dan volstrekt gelijk in hebben. Het probleem is een stukje beroepsdeformatie - welke expert kent het niet - en elders vaker genoemd, massavorming in het systeem.

Niet om slecht te willen doen maar omdat men verdergaand, simpelweg niet(meer) in staat is uit die cirkel te breken. Ook omdat (typische expertise) het verdraaid lastig is om een stelling of aanpak te verlaten en de eigen beroepsgroep (die de expert al dat succes bracht) dan af te vallen of tegen te werken.

Probleem vervolgens van overheden is vervolgens dat die hun beleid, risicoloos makend, uitsluitend baseren op die experts, zich daarbij laten leiden door andere experts omdat dat beleid tot stand te brengen en vervolgens de grondrechten die juist die willekeur zou moeten voorkomen, verpulveren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202073413
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2021 17:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik ken wat experts en het is niet dat ze onzin verkopen (zeker niet) maar dat ze alleen hun vakgebied zien, waar ze dan volstrekt gelijk in hebben. Het probleem is een stukje beroepsdeformatie - welke expert kent het niet - en elders vaker genoemd, massavorming in het systeem.

Niet om slecht te willen doen maar omdat men verdergaand, simpelweg niet(meer) in staat is uit die cirkel te breken. Ook omdat (typische expertise) het verdraaid lastig is om een stelling of aanpak te verlaten en de eigen beroepsgroep (die de expert al dat succes bracht) dan af te vallen of tegen te werken.

Probleem vervolgens van overheden is vervolgens dat die hun beleid, risicoloos makend, uitsluitend baseren op die experts, zich daarbij laten leiden door andere experts omdat dat beleid tot stand te brengen en vervolgens de grondrechten die juist die willekeur zou moeten voorkomen, verpulveren.
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage.

Probleem is dat overal dezelfde soort agenda's worden uitgerold.

Dat wijst wat mij betreft op centrale coordinatie/aansturing en je maakt mij niet wijs dat er niet van tevoren is nagedacht over de doelen die men wil bereiken en de manier waarop. Sterker nog, in veel gevallen kun je die doelen ook gewoon terugvinden, zoals het Europese vaccinatiepaspoort wat een paar jaar geleden al op papier is gezet. En weet je nog hoe snel men over een 'nieuw normaal' begon? Overal ter wereld? Dat wijst toch duidelijk op een plan dat men wil uitvoeren.

De mensen waar jij het over hebt zijn dan slechts radertjes in een systeem dat ze zelf waarschijnlijk niet eens begrijpen. Die doen gewoon hun werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-11-2021 17:42:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')