Bij het eigen ziekteverloop idd. Er is ook een niet heel kleine factor van het risico op doorgeven van de besmetting.quote:Op zondag 7 november 2021 16:44 schreef maan_man het volgende:
[..]
Daar was een groep waarbij het vrijwel 0 was en 0 blijft, bijvoorbeeld gezonde 25-jarigen. Daar maakt zo'n vaccin weinig verschil.
Je neemt maatregelen om te voorkomen dat de zorg volledig overloopt, waarbij niet alleen covidzorg, maar ook alle andere zorg tot stilstand komt. Waardoor een hartinfarct, een lelijke val, een auto-ongeluk, maar ook kanker, diabetes, vroeggeboorte, complicaties bij een bevalling niet meer behandeld kunnen worden.quote:Op zondag 7 november 2021 17:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je neemt toch maatregelen om levens te redden?
Haha, je zou er zo een sketch van kunnen maken.quote:Op zondag 7 november 2021 17:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Bij ons in het voetbal team hadden we vandaag een uitwedstrijd, niet iedereen is gevaccineerd maar je mag wel mee spelen, maar weer niet omkleden. Alle ingangen (op 1 na) van de kleedkamers gebarricadeerd en 1 iemand aan de controle.
Dus worden er wat telefoons door het raam gegeven om te scannen, iemand moet omkleden in het ballenhok en de ander blijft buiten staan.
Vervolgens blijkt later dat de persoon die de codes scant zelf helemaal geen geldige code maar ja, hij was de aangewezen vrijwilliger die de controle moest doen.
Uiteindelijk allemaal poppenkast en wat hebben we ermee voorkomen, niks.
En de basisregels doen er helemaal niet toe, want alle aandacht gaat naar die code.
Nogmaals:quote:Op zondag 7 november 2021 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je neemt maatregelen om te voorkomen dat de zorg volledig overloopt, waarbij niet alleen covidzorg, maar ook alle andere zorg tot stilstand komt. Waardoor een hartinfarct, een lelijke val, een auto-ongeluk, maar ook kanker, diabetes, vroeggeboorte, complicaties bij een bevalling niet meer behandeld kunnen worden.
Mooi mooi, gelegenheid om weer vastgoed aandelen in te kopen.. Elk Nadeel heeft zijn Voordeel ( J. Cruyff)quote:Op zondag 7 november 2021 17:02 schreef Za het volgende:
[..]
Die foto erbij ook:
[ afbeelding ]
Binnenkort in theaters bij u in de buurt.
De gebrekkige zorgcapaciteit alsook de grote groep mensen met overgewicht bijvoorbeeld zijn geen zaken die je op korte termijn kunt oplossen.quote:Op zondag 7 november 2021 17:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nogmaals:
Probleem: te weinig zorgcapaciteit.
Oplossing: we slopen de rechtsstaat, schorten de rechten, vrijheden en menselijkheid van burgers op, en voeren een surveillancestaat in.
?
Hoogmoed komt voor de val, het zou mij verbazen als dit nieuws over pak hem beet 5-6 weken nog stand houdt.quote:Op zondag 7 november 2021 17:03 schreef ZarB het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-portugal~a030ac1e/
Kijk Portugal eens het geweldige voorbeeld zijn. Een volgzame bevolking en vrijwillig overal mondkapjes dragen.
Tering. dat is dus waar je vandaag de dag je trots als land vandaan mag halen. Treurnis.
Ja geweldig. Overal mondkapjes.quote:Op zondag 7 november 2021 17:03 schreef ZarB het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-portugal~a030ac1e/
Kijk Portugal eens het geweldige voorbeeld zijn. Een volgzame bevolking en vrijwillig overal mondkapjes dragen.
Tering. dat is dus waar je vandaag de dag je trots als land vandaan mag halen. Treurnis.
Er mist alleen een klok in t plaatje.quote:Op zondag 7 november 2021 17:02 schreef Za het volgende:
[..]
Die foto erbij ook:
[ afbeelding ]
lockdown nicequote:Op zondag 7 november 2021 17:02 schreef Za het volgende:
[..]
Die foto erbij ook:
[ afbeelding ]
AHOY-nood-IC.quote:Op zondag 7 november 2021 17:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De gebrekkige zorgcapaciteit alsook de grote groep mensen met overgewicht bijvoorbeeld zijn geen zaken die je op korte termijn kunt oplossen.
Ja. Eentje die op vijf voor twaalf staat.quote:
Hebben ze het al wel geprobeerd?quote:Op zondag 7 november 2021 17:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De gebrekkige zorgcapaciteit alsook de grote groep mensen met overgewicht bijvoorbeeld zijn geen zaken die je op korte termijn kunt oplossen.
Allebei gewoon. Spannend.quote:Op zondag 7 november 2021 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eentje die op vijf voor twaalf staat.
Of een tikkende tijdbom.
zeker, in de afgelopen 20-30 jaar zijn er genoeg campagnes geweest om overgewicht aan te pakken.quote:
Monty Python had de sketch niet beter kunnen bedenken.quote:Op zondag 7 november 2021 17:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Bij ons in het voetbal team hadden we vandaag een uitwedstrijd, niet iedereen is gevaccineerd maar je mag wel mee spelen, maar weer niet omkleden. Alle ingangen (op 1 na) van de kleedkamers gebarricadeerd en 1 iemand aan de controle.
Dus worden er wat telefoons door het raam gegeven om dubbel te scannen, iemand moet omkleden in het ballenhok en de ander blijft buiten staan.
Vervolgens blijkt later dat de persoon die de codes scant zelf helemaal geen geldige code maar ja, hij was de aangewezen vrijwilliger die de controle moest doen.
Uiteindelijk allemaal poppenkast en wat hebben we ermee voorkomen, niks.
En de basisregels doen er helemaal niet toe, want alle aandacht gaat naar die code.
De lijst van excuses (ik heb geen klachten, ik heb een mondkapje, ik ben gevaccineerd is nu uitgebreid met ik heb een QR code)
Denk je dat mensen die nu ongezond leven het dan wel gaan doen? Lijkt me zeer sterk namelijk. Anders was de obesitas epidemie in de VS allang opgelost.quote:Op zondag 7 november 2021 17:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Hebben ze het al wel geprobeerd?
Belasting op groenten en fruit verlagen en op ongezond eten verhogen. Had allang moeten gebeuren.
Het is niet een kwestie van snappen. We verschillen van mening. Ik zou het op prijs stellen als je denigrerende opmerkingen achterwege laat.quote:Op zondag 7 november 2021 17:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
AHOY-nood-IC.
Nooit gebruikt.
Het is een onzinverhaaltje miss_sly.
Snap toch eens dat het doel helemaal niet is om een zorgprobleem op te lossen.
We zijn vele initiatieven op dat gebied. Dat wat jij noemt (nog) niet, hoewel ik daar zeker voorstander van zou zijn. Maar hoeveel betutteling denk je dat mensen accepteren?quote:Op zondag 7 november 2021 17:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Hebben ze het al wel geprobeerd?
Belasting op groenten en fruit verlagen en op ongezond eten verhogen. Had allang moeten gebeuren.
Ook niet op de lange termijn als de wil er niet is.quote:Op zondag 7 november 2021 17:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou pleiten dat mensen in samenspraak met hun huisarts die afweging maken en dan zich vooral niet groter voordoen dan ze zijn. Ik ken mensen die meer dood dan levend zijn en zich groot houden dat ze alles (nog) kunnen.quote:Op zondag 7 november 2021 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Tuurlijk, is die kans een stuk kleiner. Maar een groot deel van de bevolking heeft zeker baat bij een vaccin. Vanaf 45 jaar liggen er al veel meer mensen in het ziekenhuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |