Gewoon laten gaan, doe je niks aan. Regelmatig even kijken hoe het met de wondjes gaat en dan komt het wel goed.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 07:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn poezen zijn gisteren gesteriliseerd en dan krijg je als baasje de opdracht mee om ze niet te laten springen. Maar hoe in hemelsnaam?Beide katten lijken echt nergens last van te hebben en doen alles zoals ze donderdag ook deden. Rennen springen traplopen alles. Ik heb geprobeerd om ze op één kamer te houden maar dan worden ze gek.
Thnx. Ik zit nu wel al een uur op de bank omdat ze ernaast op de kattenpaal liggen te slapen. Als ik naar boven ga komen ze me weer achternaquote:Op zaterdag 15 januari 2022 13:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gewoon laten gaan, doe je niks aan. Regelmatig even kijken hoe het met de wondjes gaat en dan komt het wel goed.
ze aan de wondjes gaan pielen dan even een kinderquote:Op zaterdag 15 januari 2022 07:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn poezen zijn gisteren gesteriliseerd en dan krijg je als baasje de opdracht mee om ze niet te laten springen. Maar hoe in hemelsnaam?Beide katten lijken echt nergens last van te hebben en doen alles zoals ze donderdag ook deden. Rennen springen traplopen alles. Ik heb geprobeerd om ze op één kamer te houden maar dan worden ze gek.
En kittens dragen sokkenquote:Op zaterdag 15 januari 2022 14:53 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]Mochten
[..]
ze aan de wondjes gaan pielen dan even een kinder[ afbeelding ] hemdje aan.
Mantelzorgquote:Op zaterdag 15 januari 2022 14:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Thnx. Ik zit nu wel al een uur op de bank omdat ze ernaast op de kattenpaal liggen te slapen. Als ik naar boven ga komen ze me weer achterna![]()
Haha, dat staat nog stoer ook. Ik heb wel van die katten rompertjes, maar vooralsnog zitten ze niet aan de wonden.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 14:53 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]Mochten
[..]
ze aan de wondjes gaan pielen dan even een kinder[ afbeelding ] hemdje aan.
Ik heb nav jouw post een tijdje Litte Tigers gevolgd en heb zojuist een intakeformulier toegestuurd met onze specs/wensen. Spannend!quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:08 schreef JaneDoe het volgende:
J
[..]
Ja zeker, hij is gecastreerd, gechipt, alle belangrijke prikjes gehad. Het enige wat hij nog moet doen is naar Nederland vliegen![]()
Ik heb de mijne trouwens via stichting Little Tigers. Zij herplaatsen zwerfkatten (en ook honden) uit Spanje en Griekenland
Wat tof!quote:Op zondag 23 januari 2022 19:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik heb nav jouw post een tijdje Litte Tigers gevolgd en heb zojuist een intakeformulier toegestuurd met onze specs/wensen. Spannend!
O wat tof! (pics or it didn't happen)quote:Op zondag 23 januari 2022 20:12 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
Wat tof!Zeer spannend, ik weet er alles van.
Ik ga toevallig morgenmiddag m'n kat ophalen. Tweede keer via deze stichting
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
O wat tof! (pics or it didn't happen)
We hebben al een match met 2 mooie beestjes. Ik begrijp dat ze extra voorzichtig zijn met naar buiten kunnen van katten icm hoe autoluw je buurt is. Dat snappen we en wij zijn ook voorzichtig, met name de eerste weken. Alleen kan ik niet garanderen dat de deur 's zomers weleens open zal staan. De hele tuin afzetten zie ik niet zitten. Ik zou het sneu vinden als het daardoor net niet matcht. Dan misschien liever een iets-meer-buitenkat via een asiel?
Afijn, heb maar even Google Mapsje gestuurd van ons huis ter indicatie.
Heb jij ervaringen met dit? Hoe zit het bij jou met buitenruimte?
Wat een práchtige meneer!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:07 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De heren hebben elkaar al een paar keer gezien via een kier in de deuropening en gesnuffeld. De ene keer komt er geblaas bij kijken vanuit Onyx en de andere keer zitten ze elkaar gewoon op te nemen. Heb het idee dat Chai er wel klaar voor is om te spelen, maar dat Onyx nog niet goed weet of hij hem wel leuk vindtMorgen gaan we het proberen met een hekje ertussen.
En ja, dat van die afgeschermde buitenruimtes. Ik dacht zelf dat ze er voorzichtig mee zijn omdat deze katten een zwerfverleden hebben. Ik ging er vanuit dat ze bang zijn dat ze aan de wandel gaan en niet meer terug komen? Ikzelf woon in een apartment met balkon en heb dat daarom inderdaad laten afschermen. Heb je gevraagd naar de reden van deze eis?
Oh kijk aan, er valt dus over te praten. Wat fijn! Nou het klinkt veelbelovend, jullie staan nu allen nog voor een moeilijke keuze. Om wie gaat het? Ik ben nu nieuwsgierigquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:13 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat een práchtige meneer!
Onze poezen hebben jaaaaaren op een afgeschermd balkon en binnen geleefd, laatste jaren mochten ze naar buiten vanuit een rijtjeshuis. Langzaamaan gewend en ging goed. Ik heb het even gecheckt en het schijnt toch wel mee te vallen, ze willen denk ik een extra barrière opwerpen. Wij zijn iig 'goed volk' en zullen er heel voorzichtig mee zijn.
We hadden min of meer al een keuze gemaakt voor een mooie 3-jarige dame, want de andere (kater) zou langer binnen moeten blijven en zou een potdichte tuin nodig hebben. Net een beetje aan de keuze voor de poes gewend, krijg ik nog mail dat de kater toch ook wel naar buiten mag en dat ze het hem zo gunnen, want zoveel pech gehad in leventje al en etc etc. Mijn hart!Hoe kan ik nu kiezen? en nee, niet allebei
"Huisgenote"... Ik weet genoeg!quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:53 schreef Quoi het volgende:
We hebben een keuze gemaakt. We worden nu voorgedragen aan het asiel in Spanje en zodra zij akkoord geven, mag onze toekomstige huisgenote naar Nederland komen vliegen, hopelijk half februari al
Die van ons staat in een hoek. En ze gebruiken hem amperquote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:39 schreef Quoi het volgende:
Sjaan(tje) arriveert op 16 februari op schiphol. Ik blijf het bizar vinden dat we een poes gaan ophalen op het vliegveld![]()
![]()
En dan nu een interieur-vriendelijke krabpaal shoppen. Wat een ondingen toch altijd.
Kan volgens mij echt geen kwaad. Even borstelen of rubber handschoenen vinden die van mij heerlijk en het scheelt veel haren die ze binnen krijgen als ze hun eigen vacht verzorgen. (lees minder haarballen opruimen)quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mn katten zijn in de rui, maar nu hoorde ik van iemand dat je katten beter niet kunt kammen/borstelen? Dan wordt het alleen maar erger blijkbaar.
Is dat waar?
Ik heb altijd gehoord dat ze niet tegen aluminiumfolie kunnen, als je dat erop legt.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
Maar is er ook iets waarmee we het aanrecht een minder aantrekelijke plek kunnen maken?
Lekker snel! Dat is nu over 2 dagen alquote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:39 schreef Quoi het volgende:
Sjaan(tje) arriveert op 16 februari op schiphol. Ik blijf het bizar vinden dat we een poes gaan ophalen op het vliegveld![]()
![]()
En dan nu een interieur-vriendelijke krabpaal shoppen. Wat een ondingen toch altijd.
Dit klinkt meer alsof het probleem van gruis weer aan het verergeren is? Katten die op 'vreemde' plekken gaan plassen, hebben vaak (weer) last van een lichamelijk ongemak.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wij hebben een probleem met onze kat, een probleem waar we moedeloos van beginnen te worden. Maar misschien weet iemand hier een oplossing.
Sinds een anderhalf jaar urineert onze kat niet meer op de kattenbak, maar buiten of.. op ons aanrecht. We zijn er mee naar de dierenarts geweest en hij bleek gruis te hebben.
Met een kuurtje pijnstilling en speciaal dieet was het urineren op het aanrecht van bijna dagelijks naar af en toe gegaan.. Echter sinds een maand ofzo is het weer bijna dagelijks.
Voordat ik naar dierenarts ga ben ik benieuwd of iemand dit of een soortgelijk probleem ook gehad heeft en of die een oplossing hebben gevonden.
Als de dierenarts niets kan vinden (en we uitgesloten hebben dat ie pijn heeft) willen we hem namelijk leren of om op de kattenbak te gaan of op een andere plek dan het aanrecht want tja echt hygiënisch is dat niet natuurlijk.
Ik zelf denk aan een kattenluik want als ie moet plassen komt ie vaak bij ons zeuren om naar buiten gelaten te worden.. Maar is er ook iets waarmee we het aanrecht een minder aantrekelijke plek kunnen maken?
Dat hadden wij aan de hand afgelopen 22 december. Ineens doodzieke kater, niet meer te katheteriseren. Penisamputatie.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:06 schreef Candaasje het volgende:
Bij katers kan het - doordat ze een taps toelopende penispunt en een stom bochtje in die urethra hebben- ook de boel gaan verstoppen op den duur, waardoor ze niet meer goed kunnen plassen. ('Plaskaters' worden die ook wel genoemd. Dieet kan soms helpen, maar in ernstigere gevallen is wel eens een penisamputatie nodig.)
Zijn diverse tips op t internet te lezen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
Kat springt op het aanrecht. Hoe af te leren?
Als ik het niet kan afleren, dan doe ik hem echt weg
Ik heb al een iets oudere kat toen de aanrecht springende kat erbij kwam.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zijn diverse tips op t internet te lezen.
Maar hoe had je dat voordat je de kat nam dan in gedachten?
Het is geen hond die graag luistert en trucjes doet.
Vriendin van me heeft veel Nee geroepen en consequent haar katten telkens er vanaf getild.
Nu reageren ze meestal wel op een Nee of ze moet even doen alsof ze eraan komt lopen.
Maar als ze weg is moet de de katten wel buiten de woonkamer houden anders gaan ze natuurlijk alsnog op t aanrecht als ze er niet kan
Zo herkenbaar. Die van mij klimmen op etenstafel terwijl niet mag, dus elke NEE roepen en de plantenspuit erbijquote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Een van mijn katten heeft deze week besloten dat de kitrand van de vensterbanken eraf moet... Maar niet overal, alleen in de woonkamer en werkkamer vooralsnog.
Heb nu wel de plantenspuit erbij gepakt, terwijl ik die de eerste vier maanden niet nodig heb gehad. En ze weet donders goed dat het niet mag.
Klote beesten zijn het af en toe.
Tja het blijven katten. Die zijn stug. Dus er is nooit een garantie dat ze het niet (meer) gaan doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb al een iets oudere kat toen de aanrecht springende kat erbij kwam.
Tot nu toe is het goed gegaan en weet dat hij niet mag doen, maar sinds vanmiddag toen ik zijn brokjes aan het klaarmaken was, sprong hij op het aanrecht.
Ik heb een darmziekte, dus ik moet al rekening houden met hygiëne in de keuken.
Ik wil gewoon mijn keuken normaal kunnen gebruiken zonder dat ik continu erbij moet zijn en hem eraf moet halen of NEE moet zeggen.
Tja.. herkenbaar. We hebben twee katten. De poes begon met op het aanrecht springen. Die hebben we het aardig af kunnen leren (met platenspuit en 'eh eh'). De kater begon veel later, maar valt het ook niet af te leren. Al veel geprobeerd. Normaal reageren ze beiden wel op 'eh eh', maar de kater niet als hij op het aanrecht zit. Dan moet je er echt fysiek naar toe lopen. (Je kan het aanrecht ook niet zien vanaf de woonkamer). En dat terwijl ik echt nooit kruimels of iets anders last slingeren wat hij lekker vind. Dus ik weet niet was zijn fascinatie ermee is.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Tot nu toe is het goed gegaan en weet dat hij niet mag doen, maar sinds vanmiddag toen ik zijn brokjes aan het klaarmaken was, sprong hij op het aanrecht.
Ik wil gewoon mijn keuken normaal kunnen gebruiken zonder dat ik continu erbij moet zijn en hem eraf moet halen of NEE moet zeggen.
Ik heb zo'n spuitbus met sensor besteld.quote:Op woensdag 16 februari 2022 07:01 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Tja.. herkenbaar. We hebben twee katten. De poes begon met op het aanrecht springen. Die hebben we het aardig af kunnen leren (met platenspuit en 'eh eh'). De kater begon veel later, maar valt het ook niet af te leren. Al veel geprobeerd. Normaal reageren ze beiden wel op 'eh eh', maar de kater niet als hij op het aanrecht zit. Dan moet je er echt fysiek naar toe lopen. (Je kan het aanrecht ook niet zien vanaf de woonkamer). En dat terwijl ik echt nooit kruimels of iets anders last slingeren wat hij lekker vind. Dus ik weet niet was zijn fascinatie ermee is.
Het mag niet, dus katten vinden het leuk. Beetje met de staart wapperen en je weet hoe laat het isquote:Op woensdag 16 februari 2022 07:01 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Tja.. herkenbaar. We hebben twee katten. De poes begon met op het aanrecht springen. Die hebben we het aardig af kunnen leren (met platenspuit en 'eh eh'). De kater begon veel later, maar valt het ook niet af te leren. Al veel geprobeerd. Normaal reageren ze beiden wel op 'eh eh', maar de kater niet als hij op het aanrecht zit. Dan moet je er echt fysiek naar toe lopen. (Je kan het aanrecht ook niet zien vanaf de woonkamer). En dat terwijl ik echt nooit kruimels of iets anders last slingeren wat hij lekker vind. Dus ik weet niet was zijn fascinatie ermee is.
Oef, ja kostbaar geintje wel.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:12 schreef lily het volgende:
[..]
Dat hadden wij aan de hand afgelopen 22 december. Ineens doodzieke kater, niet meer te katheteriseren. Penisamputatie.
Dag kerstbonus
Serieus hequote:Op woensdag 16 februari 2022 09:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het mag niet, dus katten vinden het leuk. Beetje met de staart wapperen en je weet hoe laat het is
Hier dezelfde situatie aan de hand. Mijn eerste kat heb ik vrij snel kunnen afleren niet op het aanrecht te komen. Nu sinds 3,5 week er eentje bij die van de keuken z'n chill plek heeft gemaakt en het liefst van links naar rechts over het aanrecht looptquote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Haha! Veel geluk samenquote:Op woensdag 16 februari 2022 17:39 schreef Quoi het volgende:
As we speak ligt er een zwart prulletje op het aanrecht de kat uit de boom te kijken. Aan het bijkomen van haar vliegreis.
Alles is goed gegaan
Ow, daar wil ik een foto vanquote:Op woensdag 16 februari 2022 17:39 schreef Quoi het volgende:
As we speak ligt er een zwart prulletje op het aanrecht de kat uit de boom te kijken. Aan het bijkomen van haar vliegreis.
Alles is goed gegaan
Ze heeft het aanrecht verwisseld voor de onderkant van de bank. Zodra ze meer tevoorschijn komt gaat ze op de fotoquote:Op woensdag 16 februari 2022 21:29 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ow, daar wil ik een foto van
Ja, zekerquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oef, ja kostbaar geintje wel.
Wel fijn dat 'ie nu weer kan plassen
Klinkt in mijn Oren gewoon als spelenquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:56 schreef DjVero het volgende:
Even een vraagje. Soms als ik de trap van zolder naar beneden pak en onze kat loopt daar, valt ze mijn benen aan zodra ik een paar treden naar beneden ben gegaan, zo tussen de spijlen van de trap. Volgens mij is het geen agressie, want ze gromt of blaast verder totaal niet.
Iemand enig idee waarom ze dit doet? Wil ze niet dat ik naar beneden ga, of zo?
Ze wil aandacht en spelen. Ik heb er eentje die altijd de badkamer in rent, daar mag ze niet komen, en dan heel pontificaal middenin de ruimte gaat liggen. Dan til ik d'r op en gaat ze meteen spinnen en kopjes geven.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:56 schreef DjVero het volgende:
Even een vraagje. Soms als ik de trap van zolder naar beneden pak en onze kat loopt daar, valt ze mijn benen aan zodra ik een paar treden naar beneden ben gegaan, zo tussen de spijlen van de trap. Volgens mij is het geen agressie, want ze gromt of blaast verder totaal niet.
Kattenspeeltje bij de trap leggen zodat je er even mee kan spelen . Zo een kattenhengeltje bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:56 schreef DjVero het volgende:
haha herkenbaar ja...quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ze wil aandacht en spelen. Ik heb er eentje die altijd de badkamer in rent, daar mag ze niet komen, en dan heel pontificaal middenin de ruimte gaat liggen. Dan til ik d'r op en gaat ze meteen spinnen en kopjes geven.
Alsof ze nooit aandacht krijgt
Ik denk dat onze kat hier meeleest, sinds deze post doet ie het amper tot helemaal niet meer.. Bang voor z'n piel denk ik ;-).quote:Op maandag 14 februari 2022 16:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit klinkt meer alsof het probleem van gruis weer aan het verergeren is? Katten die op 'vreemde' plekken gaan plassen, hebben vaak (weer) last van een lichamelijk ongemak.
Kan hij nog wel goed plassen? Of zie je hem echt persen? Als het lukt kun je altijd even een plasje opvangen (eventueel Katkor korrels halen bij de dierenarts) en het weer even na laten kijken bij de dierenarts.
Gruis bij katten is helaas wel een veelvoorkomend fenomeen. Probleem ermee is dat het grijs de blaaswand kan beschadigen en dan tot irritatie/ontsteking leidt ('blaasontsteking'). Bij katers kan het - doordat ze een taps toelopende penispunt en een stom bochtje in die urethra hebben- ook de boel gaan verstoppen op den duur, waardoor ze niet meer goed kunnen plassen. ('Plaskaters' worden die ook wel genoemd. Dieet kan soms helpen, maar in ernstigere gevallen is wel eens een penisamputatie nodig.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 18-03-2022 17:20:24 ]
Ik gebruik een serestoband maar dat is vooral omdat dat maanden lang tegen teek werkt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:43 schreef Sodemieters het volgende:
Wat gebruiken jullie tegen vlooien?
Mijn harige huisgenootje is een binnenkat. Ik heb dus nooit iets tegen vlooien gedaan en ze heeft ze ook nooit gehad. Tot nu dan. Misschien op het balkon, misschien via mij, maar ze is erdoor gebeten. En ze blijkt er allergisch voor te zijn.
We zijn bij de dierenarts geweest. Ze heeft een injectie gehad tegen de jeuk (ze bleef zich onophoudelijk wassen, tot kale plekken aan toe) en een pipetje met anti-vlooienspul in de nek. Met dat pipetje is ze drie maanden beschermd, daarna zou het herhaald moeten worden. Die pipetjes zijn echter reteduur, dus een alternatief zou welkom zijn.
Hier geen teken van teken.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik gebruik een serestoband maar dat is vooral omdat dat maanden lang tegen teek werkt.
Klinkt als Bravecto?quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:43 schreef Sodemieters het volgende:
Wat gebruiken jullie tegen vlooien?
Mijn harige huisgenootje is een binnenkat. Ik heb dus nooit iets tegen vlooien gedaan en ze heeft ze ook nooit gehad. Tot nu dan. Misschien op het balkon, misschien via mij, maar ze is erdoor gebeten. En ze blijkt er allergisch voor te zijn.
We zijn bij de dierenarts geweest. Ze heeft een injectie gehad tegen de jeuk (ze bleef zich onophoudelijk wassen, tot kale plekken aan toe) en een pipetje met anti-vlooienspul in de nek. Met dat pipetje is ze drie maanden beschermd, daarna zou het herhaald moeten worden. Die pipetjes zijn echter reteduur, dus een alternatief zou welkom zijn.
quote:Op vrijdag 18 maart 2022 16:59 schreef Quoi het volgende:
Oeps geen idee. Ik herinner me wel dat er ook iets anders is, toch?
Ik ben nog een update verschuldigd. Vanaf ca een maand geleden is Saartje bij ons komen wonen. Sia heette ze in Spanje, gevonden met een nestje ergens in slechte conditie. We hebben haar van Schiphol opgehaald toen ze helemaal opgelapt was door Stichting Little Tigers. Tamelijk absurd, je poes ophalen van Aankomst 2![]()
Ze heeft best nog eventjes onder de bank doorgebracht, maar was al snel heel erg lief en knuffelig naar mij toe. In het begin leek ze alleen niet te weten hoe te knuffelen, want ze porde enorm met haar (lange en scherpe) nagels in me en greep me dan het liefst beet – auw! Dat is al wat minder. As we speak ligt ze lekker naast me op bed. Ze eet als een bootwerker. We moeten wat gaan minderen. Onze vorige katten deden aan zelfregulatieofwel: er stonden altijd brokjes en ze aten zo nu en dan. Saar eet alles op! Liefst de hele dag.
Ze is ook al buiten in de afgeschermde tuin geweest. Gelukkig zet ze daarin stapjes, gaat in het zonnetje zitten en gaat dan weer naar binnen.
We hebben er een heel fijn huisgenootje bijIk ben zelf tot en met de zomer erg krakkemikkig vanwege behandelingen (chemo's) en het is zo fijn om een knuffelig vriendinnetje in huis te hebben
![]()
Pics or it didn't happen:Hallo Saartje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Bravecto, klopt. Ik ga erover denken. Het duurt nu sowieso nog een paar maanden voordat het weer nodig is.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Klinkt als Bravecto?
Tsja, je hebt ook middelen die je maandelijks kunt toedienen. Maar afhankelijk van het merk, scheelt dat niet altijd in prijs, dat zou je even moeten vergelijken. Middelen waar ik goede ervaringen mee heb zijn nl Advantage, Advocate en Vectra Felis.
Vergeet ook echt niet je woning goed schoon te maken (stofzuigen, ook de kieren van houten vloeren/plinten, mandjes wassen, ook waar ze nu al weken niet meer in ligt kunnen vlooieneitjes- en poppen zich ophouden, etc.)
Is het bakje smal/diep? Dan kan snorhaarstress meespelen. Door de snorharen kan het onprettig zijn voor ze te eten uit een smaller bakje.quote:Op zondag 3 april 2022 21:24 schreef Lingue het volgende:
Vraagje en misschien herkent iemand dit. Maar mijn heilige birmaan lijkt moeite te hebben met uit bakjes te eten…![]()
Brokken in een bakje of schoteltje eet ze echt minimaal. En als ze die eet dan haalt ze een brokje uit het bakje. Legt hem op de grond om het dan vervolgens beter in haar mond te kunnen stoppen…
Vanuit de hand of als ik een handje brokken op de en vlakke ondergrond leg eet ze het met lieve lust op…![]()
Is dit herkenbaar bij jullie katten?
Ik merkte dit gedrag ook bij mijn vorige heilige birmaan op maar dacht altijd dat dat kwam omdat ze een tandloos bekje had. Maar dit monstertje heeft nog alle tandjes
Ohhhhh zal dat het zijn… haar snorharen raken wel de rand idd. Ik zal eens ern ander bakje/schoteltje neerzetten.quote:Op zondag 3 april 2022 21:31 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Is het bakje smal/diep? Dan kan snorhaarstress meespelen. Door de snorharen kan het onprettig zijn voor ze te eten uit een smaller bakje.
Mijn brit doet dat ook. Uit de surefeeder hengelt ze haar brokjes (zijn ook speciaal voor britten dus wat groter) en natvoer gaat van een schoteltje, dat lukt niet in de surefeeder.quote:Op zondag 3 april 2022 21:24 schreef Lingue het volgende:
Vraagje en misschien herkent iemand dit. Maar mijn heilige birmaan lijkt moeite te hebben met uit bakjes te eten…![]()
Brokken in een bakje of schoteltje eet ze echt minimaal. En als ze die eet dan haalt ze een brokje uit het bakje. Legt hem op de grond om het dan vervolgens beter in haar mond te kunnen stoppen…
Vanuit de hand of als ik een handje brokken op de en vlakke ondergrond leg eet ze het met lieve lust op…![]()
Is dit herkenbaar bij jullie katten?
Ik merkte dit gedrag ook bij mijn vorige heilige birmaan op maar dacht altijd dat dat kwam omdat ze een tandloos bekje had. Maar dit monstertje heeft nog alle tandjes
Als het stinkt en je denkt aan een ontsteking dan zou ik sowieso naar de DA gaan. Katten hebben een hoge pijngrens en laten niet snel iets merken wat dat betreft.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:36 schreef pipdebeer het volgende:
Hoi kattenliefhebbers,
Eind december is onze poes geopereerd en moest een vochtinfuus hebben in haar voorpoot. Helaas is die verschoven waardoor er vocht onderhuids is gekomen. Haar voorpoot is erg lang dik en gevoelloos geweest, maar met fysiotherapie en tijd is het toch redelijk hersteld en gebruikt ze hem weer volop. Echter lijkt het dat in die tijd haar nagels zijn afgebroken bij alle teentjes van die poot en af en toe hangt er een wat vreemde geur bij haar poot, vermoedelijk iets van ontsteking/pus geur. Ik denk dat er misschien wat nagels ingegroeid zijn, maar ik mag er niet uitgebreid naar kijken van haar (mocht sowieso al nooit aan de pootjes zitten). Ik heb vandaag wel nog een keer gepoogd, maar kon slecht beoordelen of het ingegroeid is of niet. Ze is een zwarte kat en het is lastig te zien. Misschien noemenswaardig, maar in elk geval interessant: voorheen had ze een volledig zwarte vacht, maar na de operatie en het infuus is haar vacht op deze poot wit terug gegroeid. Zit wel overal gevoel in.
Heeft iemand hier ideeën bij? Ze gebruikt de poot nog volledig voor alles, en van wat ik op internet lees zou een ingegroeide nagel (of meerdere!) toch wel behoorlijk pijnlijk moeten zijn voor katten en honden, dus ik twijfel?
Ik wil hier even peilen wat jullie denken, maar anders wordt het een tripje dierenarts. Mocht het ingegroeid zijn, kan de DA dan nu wellicht al wat doen of moeten we wachten tot ze er last van krijgt? Alvast bedankt
Ik zou ook even langs de dierenarts gaan. Hoe vroeger ze er bij zijn hoe kleiner de ingreep. (Meestal)quote:Op woensdag 13 april 2022 14:36 schreef pipdebeer het volgende:
Hoi kattenliefhebbers,
Eind december is onze poes geopereerd en moest een vochtinfuus hebben in haar voorpoot. Helaas is die verschoven waardoor er vocht onderhuids is gekomen. Haar voorpoot is erg lang dik en gevoelloos geweest, maar met fysiotherapie en tijd is het toch redelijk hersteld en gebruikt ze hem weer volop. Echter lijkt het dat in die tijd haar nagels zijn afgebroken bij alle teentjes van die poot en af en toe hangt er een wat vreemde geur bij haar poot, vermoedelijk iets van ontsteking/pus geur. Ik denk dat er misschien wat nagels ingegroeid zijn, maar ik mag er niet uitgebreid naar kijken van haar (mocht sowieso al nooit aan de pootjes zitten). Ik heb vandaag wel nog een keer gepoogd, maar kon slecht beoordelen of het ingegroeid is of niet. Ze is een zwarte kat en het is lastig te zien. Misschien noemenswaardig, maar in elk geval interessant: voorheen had ze een volledig zwarte vacht, maar na de operatie en het infuus is haar vacht op deze poot wit terug gegroeid. Zit wel overal gevoel in.
Heeft iemand hier ideeën bij? Ze gebruikt de poot nog volledig voor alles, en van wat ik op internet lees zou een ingegroeide nagel (of meerdere!) toch wel behoorlijk pijnlijk moeten zijn voor katten en honden, dus ik twijfel?
Ik wil hier even peilen wat jullie denken, maar anders wordt het een tripje dierenarts. Mocht het ingegroeid zijn, kan de DA dan nu wellicht al wat doen of moeten we wachten tot ze er last van krijgt? Alvast bedankt
Hij zal vreemd ruiken. Komt wel weer goed.quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren is mijn katertje gecastreerd en gechipt. Alleen de poes blaast tegen hem met de oren plat. Verder geen dikke staart ofzo.
Ik gebruik een band van Seresto. Maar dat is omdat ik naast een bos woon en mijn poezels anders erg veel teken mee naar binnen nemen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:06 schreef summer2bird het volgende:
Hey een vraag, ik geef mijn kat al heel lang geen vlooi pipetjes meer omdat hij in een appartement nu woont. Maar ik ga op vakantie en dan gaat hij naar het pension en dan lijkt het mij wel een goed idee.
Voor de ontworming gebruik ik milbemax
Wat gebruiken jullie voor ontvlooien/anti teken spul?
Geen ervaring hier maar ik weet dat er een Facebook groep is speciaal voor suiker katjes met leden die elkaar steunden en waar veel tips en ervaringen gedeeld werden. Wellicht een idee om daar eens te kijken?quote:Op zaterdag 23 april 2022 09:32 schreef livelink het volgende:
Mijn kat heeft suikerziekte. Een maandje geleden getest bij de da. Hij dronk en plaste ineens veel meer.
Dus nu zijn we 2x per dag insuline aan het spuiten en meten we 2x per week zijn glucose. De eerste weken bij de da, maar nu doen we dat zelf en bellen de resultaten door. Het is heftig. Hier mensen die ervaring hebben? Hoe lang duurde het bij jullie om in te stellen? Wij zijn er nog niet, hoewel het nu langzaam beter lijkt te gaan.
Ervaring. Onze kat (inmiddels overleden) had suikerziekte dat we tot 2 x toe onder controle kregen. Op de één of andere manier kwam het toch na een tijd weer terug.quote:Op zaterdag 23 april 2022 09:32 schreef livelink het volgende:
Mijn kat heeft suikerziekte. Een maandje geleden getest bij de da. Hij dronk en plaste ineens veel meer.
Dus nu zijn we 2x per dag insuline aan het spuiten en meten we 2x per week zijn glucose. De eerste weken bij de da, maar nu doen we dat zelf en bellen de resultaten door. Het is heftig. Hier mensen die ervaring hebben? Hoe lang duurde het bij jullie om in te stellen? Wij zijn er nog niet, hoewel het nu langzaam beter lijkt te gaan.
Ah, da's fijn. Dat scheelt denk ik wel een hoop als je kat het allemaal toe laat. Als het goed is voelen ze ook niet zo heel veel van het prikje. Toch vond ik het altijd eng om te doen. Vriend deed het spuiten altijd.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:01 schreef livelink het volgende:
Wij hebben onze andere kat ook op hetzelfde voer nu. Ik stel me inderdaad maar in op een lange tijd voordat het stabiel is. Hij laat het prikken en meten braaf toe. Het is ook echt zo'n lieverd.
Ik heb een voerautomaat gekocht, die geeft 4 x per dag eten. Mijn andere kat laat zich gelukkig niet wegjagen, dus dat komt hopelijk wel goed.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ah, da's fijn. Dat scheelt denk ik wel een hoop als je kat het allemaal toe laat. Als het goed is voelen ze ook niet zo heel veel van het prikje. Toch vond ik het altijd eng om te doen. Vriend deed het spuiten altijd.
Boris had een ongezonde relatie met eten, ik denk dat dat ontstaan is in zijn nestje. We hebben zijn eten altijd afgewogen; 50 gram natvoer en 25 gram brokjes smorgens en savonds. Zo afgesproken met DA. We konden vaak niet over de hele dag gedeeltes geven, want wij waren ook vaak weg overdag. Hij at altijd het hele bakje in één keer op. Ook grommen als zijn broer in de buurt kwam wanneer hij aan het eten was.
Nu we het eten van de katten niet meer gescheiden konden houden denken we dat Boris ook vaak het eten voor een gedeelte van zijn broer op at en daardoor zijn suiker weer is op gaan spelen.
En aders voor je 'gezonde' kat een voerautomaat op chip kopen, dan kan echt alleen hij hem gebruikenquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb een voerautomaat gekocht, die geeft 4 x per dag eten. Mijn andere kat laat zich gelukkig niet wegjagen, dus dat komt hopelijk wel goed.
Koop een bank in dezelfde kleur van je kat. Tip: neem kat mee naar de meubelzaak.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:35 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
Niemand?
Of is het een hele rare vraag?
Met een rubberen handschoen of. Et een zeem over de bank. Dan heb je de haren er zo vanaf.quote:Op zondag 24 april 2022 16:39 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Koop een bank in dezelfde kleur van je kat. Tip: neem kat mee naar de meubelzaak.
Ik heb alleen maar mensen gehoord die spijt hadden van zo'n verzekering. 9 van de 10 x is het niet vergoed van wat ik hoor.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:27 schreef summer2bird het volgende:
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik nooit een verzekering heb afgesloten toen ik hem adopteerde toen hij nog 5 was
Probeer er niet teveel over te stressen. Het is niet fijn voor je kat als hij er te lang mee blijft doorlopen, maar als het alleen rood is zal het ook geen bloedspoed zijn. En best een paar maandjes kunnen wachten.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:25 schreef summer2bird het volgende:
Ik denk trouwens niet dat mijn dierenarts op geld uit is ofzo, want de vaccinatie koste bij elkaar 76 euro (2x afspraak), en dat is bij ons in het dorp veel erger qua prijs.
Ik denk ook wel dat ik het zowiezo ga doen, maar hoe kan je wachten tot juli met zo iets? Is dat niet hartstikke gevaarlijk als hij al een infectie heeft?
Bij twijfel zou ik idd een second opinion vragen. Misschien lost een reinigingsbeurt en een antibiotica kuur het ook op?quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:20 schreef summer2bird het volgende:
Een vraag. Ik ben een week geleden bij de dierenarts geweest voor vaccinatie en consult. De dierenarts kwam er achter dat de achterste kiezen van mijn kat ontstoken zijn, ze liet mij dat zien en ze waren inderdaad rood in het tandvlees.
De dierenarts gaf aan dat mij dit ongeveer 200 euro zal gaan kosten voor de operatie en gebitsreiniging maar dat het kon wachten na mijn vakantie.
De dierenarts zei ook dat ik het zo kon laten, maar dan risico had dat de ontsteking verder de schedel in sloeg.
Ik heb de dierenarts gemaild of het eventueel ook in termijnen kon, omdat ik een laag inkomen heb.
Nu mailde de dierenartsassistent vandaag terug dat het niet alleen niet in termijnen kon omdat het planbare zorg is, maar ook dat het 375 euro gaat kosten omdat de dierenarts heeft opgeschreven dat ze 4 kiezen gaat trekken en röntgenfoto's wilt maken 300 voor de operatie en 75 voor de foto's.
En dat alleen als ze geen ergere dingen tegenkomen tijdens de operatie
Is dit gangbaar? De dierenarts was erg aan het vertellen dat ze vanaf juni een rontgon apparaat heeft in de praktijk, zijn die zo duur?
Mijn kat eet nog gewoon, en als zo iets kan wachten tot na mijn vakantie is het dan wel nodig?
Mijn kat is 11 jaar trouwens, en verder gezond.
Ik zit hier zwaar over te stressen trouwens, want ik weet niet wat ik moet doen
PS: heeft iemand een kat zonder 4 kiezen? Kan die dan nog gewoon eten?
Kan juist ook weer voor extra kosten zorgen, die TS niet kan betalen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:38 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Bij twijfel zou ik idd een second opinion vragen. Misschien lost een reinigingsbeurt en een antibiotica kuur het ook op?
Ja misschien doe ik dat wel. Het gekke is, dat de dierenarts waar ik normaal naartoe ging (in ons dorp) het nooit gezien heeft. Maar ik moet ook zeggen dat die nooit zo grondig controle deed als die ik nu heb.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar mensen gehoord die spijt hadden van zo'n verzekering. 9 van de 10 x is het niet vergoed van wat ik hoor.
Tja, en verder vind ik dit een lastig probleem. Je zou wellicht nog bij een andere da een soort second opinion kunnen vragen?
Denk niet via de gemeente, maar als het echt de spuitgaten uitloopt kan ik wel wat regelen met mijn moeder denk ik.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Probeer er niet teveel over te stressen. Het is niet fijn voor je kat als hij er te lang mee blijft doorlopen, maar als het alleen rood is zal het ook geen bloedspoed zijn. En best een paar maandjes kunnen wachten.
Je zou dat ook even met je dierenarts kunnen overleggen.
Zou er via de gemeente ook geen regeling kunnen zijn die je wat tegemoet komt in de kosten? Of een lening?
Geen idee, maar ik ben bang dat we dan nog langer en verder van huis zijn als het dieper zit.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:38 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Bij twijfel zou ik idd een second opinion vragen. Misschien lost een reinigingsbeurt en een antibiotica kuur het ook op?
Oh das fijnquote:Op dinsdag 26 april 2022 20:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
En o ja, zonder kiezen kunnen katten prima eten.
Het schijnt zelfs dat ze gewoon kunnen eten als ze al hun tenten kwijt zijn. Tandvlees past zich aan zodat ze alsnog kunnen kauwen. Vaak ook brokjes!
Na de operatie gaan we idd meer bezig met tanden poetsen. Ik deed het nu al een paar keer per week maar het is wat lastig met een kat die denkt dat hij zwaar mishandeld word.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:44 schreef _flore het volgende:
Ik heb vanalles in mn hoofd wat ik erover wil zeggen, maar vermoed dat @:Cat-astrophe en @:Candaasje dat veel beter kunnen.
Ik denk wel dat het belangrijk en een goede investering is om je kat zn gebit te laten opknappen, zodat hij gezond oud kan worden. Zoiets is een langzaam ontwikkelend probleem wat uiteindelijk in het hele lichaam schade kan aanrichten. Maar het kan waarschijnlijk wel wachten tot na je vakantie, juist omdat het geen acute ziekte oid is. Succes met je beslissing!
Er bestaan trouwens ook speciale voeding en producten die ietwat ondersteunend kunnen zijn bij gebitsproblemen. Maar als het al zo ver is gevorderd dat er kiezen getrokken moeten worden zal dat het niet oplossen. Maar is het misschien iets om naar te kijken voor ná de operatie, om het gebit van je kat dan in goede conditie te helpen houden.
Ja, dat potje had ik, maar door omstandigheden nu niet meer. Denk wel dat ik het kan regelen, krijg binnenkort toch vakantiegeld dus dat scheelt weer.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:55 schreef rosita1 het volgende:
Dit is nu eenmaal het risico van het nemen van een huisdier. Je weet (kunt er vanuit gaan) dat er kosten gemaakt gaan worden op een zeker termijn voor diverse klachten die kunnen ontstaan. Maar bij 11 jaar is het nu wel een beetje pech. Ik neem nu ook geen huisdier meer. Maar de reden hiervoor is eigenlijk omdat je het beestje ook eerder sterft dan dat je zelf doet. En dat is pijnlijk. Maar wel een feit. Het had goed geweest als je een spaarpotje had gemaakt voor dit soort zaken. Ik vind dat als je kiest voor een huisdier dat je committent moet geven. Jij kiest voor het dier en niet andersom.
Als de dierenarts aangeeft dat het kan wachten tot na de vakantie mag je ervan uitgaan dat dat kan. Maak je je er dan ook nu niet onnodig ongerust over en voel je niet schuldig. Ook denk ik zolang een dier eet, is er geen directe hele erge pijn is, oftewel hoge spoed. Ikzelf zou ervoor kiezen geld te lenen van familie als voorschot om het toch wel snel op te lossen, als ik het op dat moment niet zou kunnen betalen. Ik denk dat ze dat best willen voorschieten voor dit doel.
Ja zoéén heb ik dus ook. Ooit mocht ik zn tanden poetsen, toen moest hij een week viezevieze medicatie, en sindsdien wordt hij BOOS als ik een poging doequote:Op dinsdag 26 april 2022 21:04 schreef summer2bird het volgende:
... een kat die denkt dat hij zwaar mishandeld word.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |