abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 januari 2022 @ 07:42:59 #101
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_203198160
Mijn poezen zijn gisteren gesteriliseerd en dan krijg je als baasje de opdracht mee om ze niet te laten springen. Maar hoe in hemelsnaam? :') Beide katten lijken echt nergens last van te hebben en doen alles zoals ze donderdag ook deden. Rennen springen traplopen alles. Ik heb geprobeerd om ze op één kamer te houden maar dan worden ze gek.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_203202289
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 07:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn poezen zijn gisteren gesteriliseerd en dan krijg je als baasje de opdracht mee om ze niet te laten springen. Maar hoe in hemelsnaam? :') Beide katten lijken echt nergens last van te hebben en doen alles zoals ze donderdag ook deden. Rennen springen traplopen alles. Ik heb geprobeerd om ze op één kamer te houden maar dan worden ze gek.
Gewoon laten gaan, doe je niks aan. Regelmatig even kijken hoe het met de wondjes gaat en dan komt het wel goed.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203202569
Bovenstaande ja. Als ze zich niet goed voelden, deden ze wel rustiger aan. Wondjes af en toe controleren en erop letten dat ze ook die van elkaar niet openbijten/krabben.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:41:48 #104
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_203203520
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gewoon laten gaan, doe je niks aan. Regelmatig even kijken hoe het met de wondjes gaat en dan komt het wel goed.
Thnx. Ik zit nu wel al een uur op de bank omdat ze ernaast op de kattenpaal liggen te slapen. Als ik naar boven ga komen ze me weer achterna :') :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_203203689
Mochten
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 07:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn poezen zijn gisteren gesteriliseerd en dan krijg je als baasje de opdracht mee om ze niet te laten springen. Maar hoe in hemelsnaam? :') Beide katten lijken echt nergens last van te hebben en doen alles zoals ze donderdag ook deden. Rennen springen traplopen alles. Ik heb geprobeerd om ze op één kamer te houden maar dan worden ze gek.
ze aan de wondjes gaan pielen dan even een kinder hemdje aan.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_203203813
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:53 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]Mochten
[..]
ze aan de wondjes gaan pielen dan even een kinder[ afbeelding ] hemdje aan.
En kittens dragen sokken :Y Maatje 40 :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203203824
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:41 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Thnx. Ik zit nu wel al een uur op de bank omdat ze ernaast op de kattenpaal liggen te slapen. Als ik naar boven ga komen ze me weer achterna :') :D
Mantelzorg O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:10:29 #108
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_203203915
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:53 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]Mochten
[..]
ze aan de wondjes gaan pielen dan even een kinder[ afbeelding ] hemdje aan.
Haha, dat staat nog stoer ook. Ik heb wel van die katten rompertjes, maar vooralsnog zitten ze niet aan de wonden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_203213797
Mijn kat presteerde het om toch uit zo’n rompertje te komen.
  zondag 23 januari 2022 @ 19:03:05 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203336473
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:08 schreef JaneDoe het volgende:
J
[..]
Ja zeker, hij is gecastreerd, gechipt, alle belangrijke prikjes gehad. Het enige wat hij nog moet doen is naar Nederland vliegen :)

Ik heb de mijne trouwens via stichting Little Tigers. Zij herplaatsen zwerfkatten (en ook honden) uit Spanje en Griekenland
Ik heb nav jouw post een tijdje Litte Tigers gevolgd en heb zojuist een intakeformulier toegestuurd met onze specs/wensen. Spannend!
pi_203337368
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:03 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik heb nav jouw post een tijdje Litte Tigers gevolgd en heb zojuist een intakeformulier toegestuurd met onze specs/wensen. Spannend!
Wat tof! O+ Zeer spannend, ik weet er alles van.
Ik ga toevallig morgenmiddag m'n kat ophalen. Tweede keer via deze stichting :s)
  dinsdag 25 januari 2022 @ 09:48:10 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203355244
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:12 schreef JaneDoe het volgende:

[..]
Wat tof! O+ Zeer spannend, ik weet er alles van.
Ik ga toevallig morgenmiddag m'n kat ophalen. Tweede keer via deze stichting :s)
O wat tof! (pics or it didn't happen)

We hebben al een match met 2 mooie beestjes. Ik begrijp dat ze extra voorzichtig zijn met naar buiten kunnen van katten icm hoe autoluw je buurt is. Dat snappen we en wij zijn ook voorzichtig, met name de eerste weken. Alleen kan ik niet garanderen dat de deur 's zomers weleens open zal staan. De hele tuin afzetten zie ik niet zitten. Ik zou het sneu vinden als het daardoor net niet matcht. Dan misschien liever een iets-meer-buitenkat via een asiel?

Afijn, heb maar even Google Mapsje gestuurd van ons huis ter indicatie.

Heb jij ervaringen met dit? Hoe zit het bij jou met buitenruimte?
pi_203363923
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 09:48 schreef Quoi het volgende:

[..]
O wat tof! (pics or it didn't happen)

We hebben al een match met 2 mooie beestjes. Ik begrijp dat ze extra voorzichtig zijn met naar buiten kunnen van katten icm hoe autoluw je buurt is. Dat snappen we en wij zijn ook voorzichtig, met name de eerste weken. Alleen kan ik niet garanderen dat de deur 's zomers weleens open zal staan. De hele tuin afzetten zie ik niet zitten. Ik zou het sneu vinden als het daardoor net niet matcht. Dan misschien liever een iets-meer-buitenkat via een asiel?

Afijn, heb maar even Google Mapsje gestuurd van ons huis ter indicatie.

Heb jij ervaringen met dit? Hoe zit het bij jou met buitenruimte?


De heren hebben elkaar al een paar keer gezien via een kier in de deuropening en gesnuffeld. De ene keer komt er geblaas bij kijken vanuit Onyx en de andere keer zitten ze elkaar gewoon op te nemen. Heb het idee dat Chai er wel klaar voor is om te spelen, maar dat Onyx nog niet goed weet of hij hem wel leuk vindt :D Morgen gaan we het proberen met een hekje ertussen.

En ja, dat van die afgeschermde buitenruimtes. Ik dacht zelf dat ze er voorzichtig mee zijn omdat deze katten een zwerfverleden hebben. Ik ging er vanuit dat ze bang zijn dat ze aan de wandel gaan en niet meer terug komen? Ikzelf woon in een apartment met balkon en heb dat daarom inderdaad laten afschermen. Heb je gevraagd naar de reden van deze eis?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 20:13:50 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203364091
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:07 schreef JaneDoe het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

De heren hebben elkaar al een paar keer gezien via een kier in de deuropening en gesnuffeld. De ene keer komt er geblaas bij kijken vanuit Onyx en de andere keer zitten ze elkaar gewoon op te nemen. Heb het idee dat Chai er wel klaar voor is om te spelen, maar dat Onyx nog niet goed weet of hij hem wel leuk vindt :D Morgen gaan we het proberen met een hekje ertussen.

En ja, dat van die afgeschermde buitenruimtes. Ik dacht zelf dat ze er voorzichtig mee zijn omdat deze katten een zwerfverleden hebben. Ik ging er vanuit dat ze bang zijn dat ze aan de wandel gaan en niet meer terug komen? Ikzelf woon in een apartment met balkon en heb dat daarom inderdaad laten afschermen. Heb je gevraagd naar de reden van deze eis?
Wat een práchtige meneer!

Onze poezen hebben jaaaaaren op een afgeschermd balkon en binnen geleefd, laatste jaren mochten ze naar buiten vanuit een rijtjeshuis. Langzaamaan gewend en ging goed. Ik heb het even gecheckt en het schijnt toch wel mee te vallen, ze willen denk ik een extra barrière opwerpen. Wij zijn iig 'goed volk' en zullen er heel voorzichtig mee zijn.

We hadden min of meer al een keuze gemaakt voor een mooie 3-jarige dame, want de andere (kater) zou langer binnen moeten blijven en zou een potdichte tuin nodig hebben. Net een beetje aan de keuze voor de poes gewend, krijg ik nog mail dat de kater toch ook wel naar buiten mag en dat ze het hem zo gunnen, want zoveel pech gehad in leventje al en etc etc. Mijn hart! O+ Hoe kan ik nu kiezen? en nee, niet allebei
  dinsdag 25 januari 2022 @ 20:16:03 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203364134
En de naam Onyx O+ Daar zou onze Pokémonfreak thuis erg content mee zijn. Die heeft de toekomstige huisgenoot al Lithen genoemd (naar een andere Pokémon dus :') ).

Bij onze poezen hebben we toen we ze uit het asiel haalden hun naam zo gelaten. Nu twijfel wat te doen. Beetje dezelfde klanken is wel handig ivm 'luisteren' (as if), maar dezelfde naam vind ik niet een naam die ik zelf zou kiezen.
pi_203365102
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:13 schreef Quoi het volgende:

[..]
Wat een práchtige meneer!

Onze poezen hebben jaaaaaren op een afgeschermd balkon en binnen geleefd, laatste jaren mochten ze naar buiten vanuit een rijtjeshuis. Langzaamaan gewend en ging goed. Ik heb het even gecheckt en het schijnt toch wel mee te vallen, ze willen denk ik een extra barrière opwerpen. Wij zijn iig 'goed volk' en zullen er heel voorzichtig mee zijn.

We hadden min of meer al een keuze gemaakt voor een mooie 3-jarige dame, want de andere (kater) zou langer binnen moeten blijven en zou een potdichte tuin nodig hebben. Net een beetje aan de keuze voor de poes gewend, krijg ik nog mail dat de kater toch ook wel naar buiten mag en dat ze het hem zo gunnen, want zoveel pech gehad in leventje al en etc etc. Mijn hart! O+ Hoe kan ik nu kiezen? en nee, niet allebei
Oh kijk aan, er valt dus over te praten. Wat fijn! Nou het klinkt veelbelovend, jullie staan nu allen nog voor een moeilijke keuze. Om wie gaat het? Ik ben nu nieuwsgierig :@

Ik ben niet op de hoogte van Pokémon ;) Hij is vernoemd naar de edelsteen. Maar idd dezelfde klank als zijn originele naam
  dinsdag 25 januari 2022 @ 21:14:35 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203365223
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 21:08 schreef JaneDoe het volgende:
Ik ben niet op de hoogte van Pokémon
Houden zo! En je hebt DM.
  donderdag 27 januari 2022 @ 12:53:06 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203387275
We hebben een keuze gemaakt. We worden nu voorgedragen aan het asiel in Spanje en zodra zij akkoord geven, mag onze toekomstige huisgenote naar Nederland komen vliegen, hopelijk half februari al :B
pi_203389405
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:53 schreef Quoi het volgende:
We hebben een keuze gemaakt. We worden nu voorgedragen aan het asiel in Spanje en zodra zij akkoord geven, mag onze toekomstige huisgenote naar Nederland komen vliegen, hopelijk half februari al :B
"Huisgenote"... Ik weet genoeg! ;) En ik ben positief gestemd.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:39:14 #120
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203516835
Sjaan(tje) arriveert op 16 februari op schiphol. Ik blijf het bizar vinden dat we een poes gaan ophalen op het vliegveld :o O+

En dan nu een interieur-vriendelijke krabpaal shoppen. Wat een ondingen toch altijd.
pi_203517413
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:39 schreef Quoi het volgende:
Sjaan(tje) arriveert op 16 februari op schiphol. Ik blijf het bizar vinden dat we een poes gaan ophalen op het vliegveld :o O+

En dan nu een interieur-vriendelijke krabpaal shoppen. Wat een ondingen toch altijd.
Die van ons staat in een hoek. En ze gebruiken hem amper

Spannend en nieuw huisgenootje
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:45:35 #122
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_203518300
Mn katten zijn in de rui, maar nu hoorde ik van iemand dat je katten beter niet kunt kammen/borstelen? Dan wordt het alleen maar erger blijkbaar.

Is dat waar?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_203518544
Ik denk dat ze die furminator bedoelen met niet goed voor de vacht, maar af en toe borstelen/kammen kan geen kwaad.

Ik ging altijd lekker over de vacht heen met een rubber handschoen aan.
pi_203519321
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mn katten zijn in de rui, maar nu hoorde ik van iemand dat je katten beter niet kunt kammen/borstelen? Dan wordt het alleen maar erger blijkbaar.

Is dat waar?
Kan volgens mij echt geen kwaad. Even borstelen of rubber handschoenen vinden die van mij heerlijk en het scheelt veel haren die ze binnen krijgen als ze hun eigen vacht verzorgen. (lees minder haarballen opruimen)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_203609423
Wij hebben een probleem met onze kat, een probleem waar we moedeloos van beginnen te worden. Maar misschien weet iemand hier een oplossing.

Sinds een anderhalf jaar urineert onze kat niet meer op de kattenbak, maar buiten of.. op ons aanrecht. We zijn er mee naar de dierenarts geweest en hij bleek gruis te hebben.

Met een kuurtje pijnstilling en speciaal dieet was het urineren op het aanrecht van bijna dagelijks naar af en toe gegaan.. Echter sinds een maand ofzo is het weer bijna dagelijks.

Voordat ik naar dierenarts ga ben ik benieuwd of iemand dit of een soortgelijk probleem ook gehad heeft en of die een oplossing hebben gevonden.

Als de dierenarts niets kan vinden (en we uitgesloten hebben dat ie pijn heeft) willen we hem namelijk leren of om op de kattenbak te gaan of op een andere plek dan het aanrecht want tja echt hygiënisch is dat niet natuurlijk.

Ik zelf denk aan een kattenluik want als ie moet plassen komt ie vaak bij ons zeuren om naar buiten gelaten te worden.. Maar is er ook iets waarmee we het aanrecht een minder aantrekelijke plek kunnen maken?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  vrijdag 11 februari 2022 @ 09:56:32 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203609910
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
Maar is er ook iets waarmee we het aanrecht een minder aantrekelijke plek kunnen maken?
Ik heb altijd gehoord dat ze niet tegen aluminiumfolie kunnen, als je dat erop legt.
Maar of dat ook echt werkt, geen idee.
pi_203659336
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:39 schreef Quoi het volgende:
Sjaan(tje) arriveert op 16 februari op schiphol. Ik blijf het bizar vinden dat we een poes gaan ophalen op het vliegveld :o O+

En dan nu een interieur-vriendelijke krabpaal shoppen. Wat een ondingen toch altijd.
Lekker snel! Dat is nu over 2 dagen al
pi_203660182
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wij hebben een probleem met onze kat, een probleem waar we moedeloos van beginnen te worden. Maar misschien weet iemand hier een oplossing.

Sinds een anderhalf jaar urineert onze kat niet meer op de kattenbak, maar buiten of.. op ons aanrecht. We zijn er mee naar de dierenarts geweest en hij bleek gruis te hebben.

Met een kuurtje pijnstilling en speciaal dieet was het urineren op het aanrecht van bijna dagelijks naar af en toe gegaan.. Echter sinds een maand ofzo is het weer bijna dagelijks.

Voordat ik naar dierenarts ga ben ik benieuwd of iemand dit of een soortgelijk probleem ook gehad heeft en of die een oplossing hebben gevonden.

Als de dierenarts niets kan vinden (en we uitgesloten hebben dat ie pijn heeft) willen we hem namelijk leren of om op de kattenbak te gaan of op een andere plek dan het aanrecht want tja echt hygiënisch is dat niet natuurlijk.

Ik zelf denk aan een kattenluik want als ie moet plassen komt ie vaak bij ons zeuren om naar buiten gelaten te worden.. Maar is er ook iets waarmee we het aanrecht een minder aantrekelijke plek kunnen maken?
Dit klinkt meer alsof het probleem van gruis weer aan het verergeren is? Katten die op 'vreemde' plekken gaan plassen, hebben vaak (weer) last van een lichamelijk ongemak.

Kan hij nog wel goed plassen? Of zie je hem echt persen? Als het lukt kun je altijd even een plasje opvangen (eventueel Katkor korrels halen bij de dierenarts) en het weer even na laten kijken bij de dierenarts.

Gruis bij katten is helaas wel een veelvoorkomend fenomeen. Probleem ermee is dat het grijs de blaaswand kan beschadigen en dan tot irritatie/ontsteking leidt ('blaasontsteking'). Bij katers kan het - doordat ze een taps toelopende penispunt en een stom bochtje in die urethra hebben }:| - ook de boel gaan verstoppen op den duur, waardoor ze niet meer goed kunnen plassen. ('Plaskaters' worden die ook wel genoemd. Dieet kan soms helpen, maar in ernstigere gevallen is wel eens een penisamputatie nodig.)
pi_203660236
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:06 schreef Candaasje het volgende:

Bij katers kan het - doordat ze een taps toelopende penispunt en een stom bochtje in die urethra hebben }:| - ook de boel gaan verstoppen op den duur, waardoor ze niet meer goed kunnen plassen. ('Plaskaters' worden die ook wel genoemd. Dieet kan soms helpen, maar in ernstigere gevallen is wel eens een penisamputatie nodig.)
Dat hadden wij aan de hand afgelopen 22 december. Ineens doodzieke kater, niet meer te katheteriseren. Penisamputatie.

Dag kerstbonus ;(
pi_203677965
Kat springt op het aanrecht. Hoe af te leren?

Als ik het niet kan afleren, dan doe ik hem echt weg
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 15 februari 2022 @ 20:30:23 #131
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203680258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
Kat springt op het aanrecht. Hoe af te leren?

Als ik het niet kan afleren, dan doe ik hem echt weg
Zijn diverse tips op t internet te lezen.

Maar hoe had je dat voordat je de kat nam dan in gedachten?
Het is geen hond die graag luistert en trucjes doet.

Vriendin van me heeft veel Nee geroepen en consequent haar katten telkens er vanaf getild.
Nu reageren ze meestal wel op een Nee of ze moet even doen alsof ze eraan komt lopen.
Maar als ze weg is moet de de katten wel buiten de woonkamer houden anders gaan ze natuurlijk alsnog op t aanrecht als ze er niet kan
pi_203680565
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Zijn diverse tips op t internet te lezen.

Maar hoe had je dat voordat je de kat nam dan in gedachten?
Het is geen hond die graag luistert en trucjes doet.

Vriendin van me heeft veel Nee geroepen en consequent haar katten telkens er vanaf getild.
Nu reageren ze meestal wel op een Nee of ze moet even doen alsof ze eraan komt lopen.
Maar als ze weg is moet de de katten wel buiten de woonkamer houden anders gaan ze natuurlijk alsnog op t aanrecht als ze er niet kan
Ik heb al een iets oudere kat toen de aanrecht springende kat erbij kwam.
Tot nu toe is het goed gegaan en weet dat hij niet mag doen, maar sinds vanmiddag toen ik zijn brokjes aan het klaarmaken was, sprong hij op het aanrecht.

Ik heb een darmziekte, dus ik moet al rekening houden met hygiëne in de keuken.
Ik wil gewoon mijn keuken normaal kunnen gebruiken zonder dat ik continu erbij moet zijn en hem eraf moet halen of NEE moet zeggen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 15 februari 2022 @ 20:48:38 #133
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_203680643
Een van mijn katten heeft deze week besloten dat de kitrand van de vensterbanken eraf moet... Maar niet overal, alleen in de woonkamer en werkkamer vooralsnog.

Heb nu wel de plantenspuit erbij gepakt, terwijl ik die de eerste vier maanden niet nodig heb gehad. En ze weet donders goed dat het niet mag.

Klote beesten zijn het af en toe
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_203680702
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Een van mijn katten heeft deze week besloten dat de kitrand van de vensterbanken eraf moet... Maar niet overal, alleen in de woonkamer en werkkamer vooralsnog.

Heb nu wel de plantenspuit erbij gepakt, terwijl ik die de eerste vier maanden niet nodig heb gehad. En ze weet donders goed dat het niet mag.

Klote beesten zijn het af en toe.
Zo herkenbaar. Die van mij klimmen op etenstafel terwijl niet mag, dus elke NEE roepen en de plantenspuit erbij

Ik heb gisteren navulling feliway besteld om te kijken of mijn 2 boefjes ietsje rustiger doen tijdens hun zoomies (hun ren door het hele appartement heen buien).
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:35:44 #135
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203683333
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:44 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik heb al een iets oudere kat toen de aanrecht springende kat erbij kwam.
Tot nu toe is het goed gegaan en weet dat hij niet mag doen, maar sinds vanmiddag toen ik zijn brokjes aan het klaarmaken was, sprong hij op het aanrecht.

Ik heb een darmziekte, dus ik moet al rekening houden met hygiëne in de keuken.
Ik wil gewoon mijn keuken normaal kunnen gebruiken zonder dat ik continu erbij moet zijn en hem eraf moet halen of NEE moet zeggen.
Tja het blijven katten. Die zijn stug. Dus er is nooit een garantie dat ze het niet (meer) gaan doen.
pi_203684994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:44 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik heb al een iets oudere kat toen de aanrecht springende kat erbij kwam.
Tot nu toe is het goed gegaan en weet dat hij niet mag doen, maar sinds vanmiddag toen ik zijn brokjes aan het klaarmaken was, sprong hij op het aanrecht.

Ik heb een darmziekte, dus ik moet al rekening houden met hygiëne in de keuken.
Ik wil gewoon mijn keuken normaal kunnen gebruiken zonder dat ik continu erbij moet zijn en hem eraf moet halen of NEE moet zeggen.
Tja.. herkenbaar. We hebben twee katten. De poes begon met op het aanrecht springen. Die hebben we het aardig af kunnen leren (met platenspuit en 'eh eh'). De kater begon veel later, maar valt het ook niet af te leren. Al veel geprobeerd. Normaal reageren ze beiden wel op 'eh eh', maar de kater niet als hij op het aanrecht zit. Dan moet je er echt fysiek naar toe lopen. (Je kan het aanrecht ook niet zien vanaf de woonkamer). En dat terwijl ik echt nooit kruimels of iets anders last slingeren wat hij lekker vind. Dus ik weet niet was zijn fascinatie ermee is.
pi_203685244
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:01 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Tja.. herkenbaar. We hebben twee katten. De poes begon met op het aanrecht springen. Die hebben we het aardig af kunnen leren (met platenspuit en 'eh eh'). De kater begon veel later, maar valt het ook niet af te leren. Al veel geprobeerd. Normaal reageren ze beiden wel op 'eh eh', maar de kater niet als hij op het aanrecht zit. Dan moet je er echt fysiek naar toe lopen. (Je kan het aanrecht ook niet zien vanaf de woonkamer). En dat terwijl ik echt nooit kruimels of iets anders last slingeren wat hij lekker vind. Dus ik weet niet was zijn fascinatie ermee is.
Ik heb zo'n spuitbus met sensor besteld.

Er liggen 2 stukken karton, waarvan 1 gedeeltelijk met dubbelzijdig tape. Dus deze week meer dubbelzijdig tape halen.

Potjes met citroengeur en/of lavendel geur op het aanrecht.

Kijken of een voerpuzzel mijn kater bezig houdt, want blijkbaar wil gewoon eten.

Ik zal de komende dagen in de woonkamer werken en als ik ga slapen dan is de woonkamer een verboden gebied.

Ik wil wel alles geprobeerd hebben.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:22:14 #138
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_203686016
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:01 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Tja.. herkenbaar. We hebben twee katten. De poes begon met op het aanrecht springen. Die hebben we het aardig af kunnen leren (met platenspuit en 'eh eh'). De kater begon veel later, maar valt het ook niet af te leren. Al veel geprobeerd. Normaal reageren ze beiden wel op 'eh eh', maar de kater niet als hij op het aanrecht zit. Dan moet je er echt fysiek naar toe lopen. (Je kan het aanrecht ook niet zien vanaf de woonkamer). En dat terwijl ik echt nooit kruimels of iets anders last slingeren wat hij lekker vind. Dus ik weet niet was zijn fascinatie ermee is.
Het mag niet, dus katten vinden het leuk. Beetje met de staart wapperen en je weet hoe laat het is :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_203686133
Waarom neem je in hemelsnaam een kat als je ze per se zulke beperkingen op wil/moet leggen? Het blijven katten.. sommigen kun je wat leren, anderen blijven gewoon eigenwijs hun ding doen. Dat zit in de aard van het beestje (van ik denk een meerderheid, er zullen uitzonderingen zin).

Maar goed. Open keuken neem ik aan? Dan zou ik in plaats van de plantenspuit, in gaan zetten op meer positievere vormen van training. Afleiding met een speeltje als je kat op het aanrecht/tafel springt, clickertraining, etc. (En ja, dat kost tijd en energie). En verder als je er niet bent de toegang ontzeggen, als je woning dat qua ruimte een beetje toelaat.
Zorg verder voor hoge klim/schuilplekken; er zijn hele parcours met mandjes, bruggetjes, plankjes te koop voor aan je muur. Denk ook aan ligplekken op hoge kasten enzo.
pi_203686144
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:12 schreef lily het volgende:

[..]
Dat hadden wij aan de hand afgelopen 22 december. Ineens doodzieke kater, niet meer te katheteriseren. Penisamputatie.

Dag kerstbonus ;(
Oef, ja kostbaar geintje wel.
Wel fijn dat 'ie nu weer kan plassen O+
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 10:23:11 #141
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_203686636
quote:
19s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:22 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Het mag niet, dus katten vinden het leuk. Beetje met de staart wapperen en je weet hoe laat het is :')
Serieus he :') Hier ook een grote witte die met geen mogelijkheid te leren is dat hij niet op de salontafel mag }:| We zijn inmiddels 4 jaar verder en hij doet het gewoon nog steeds. Hij vind het een prachtig spelletje. Gaat net buiten bereik zitten, oren naar achter, steels mijn kant op kijken, staart omhoog. En als ik op sta gaat hij precies op het puntje zitten om hard weg te rennen met zijn staart omhoog als ik dichtbij kom. Drie keer raden waar hij alweer zit voor mijn kont een bank of stoel raakt }:|
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_203691377
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:44 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik heb al een iets oudere kat toen de aanrecht springende kat erbij kwam.
Tot nu toe is het goed gegaan en weet dat hij niet mag doen, maar sinds vanmiddag toen ik zijn brokjes aan het klaarmaken was, sprong hij op het aanrecht.

Ik heb een darmziekte, dus ik moet al rekening houden met hygiëne in de keuken.
Ik wil gewoon mijn keuken normaal kunnen gebruiken zonder dat ik continu erbij moet zijn en hem eraf moet halen of NEE moet zeggen.
Hier dezelfde situatie aan de hand. Mijn eerste kat heb ik vrij snel kunnen afleren niet op het aanrecht te komen. Nu sinds 3,5 week er eentje bij die van de keuken z'n chill plek heeft gemaakt en het liefst van links naar rechts over het aanrecht loopt ;( Hij is sowieso nog erg gefixeerd op alles dat met eten te maken heeft. Inmiddels heeft hij al wel door dat het niet mag, maar ja... Zo verleidelijk! Dus springt hij er snel vanaf als ik eraan kom lopen. Zoals iemand al zei consequent eraf blijven halen en NEE zeggen. Maar uiteindelijk heb je hooguit de garantie dat ze het niet doen waar je bij bent...
  woensdag 16 februari 2022 @ 17:39:16 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203692241
As we speak ligt er een zwart prulletje op het aanrecht de kat uit de boom te kijken. Aan het bijkomen van haar vliegreis.

Alles is goed gegaan :)
pi_203692353
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:39 schreef Quoi het volgende:
As we speak ligt er een zwart prulletje op het aanrecht de kat uit de boom te kijken. Aan het bijkomen van haar vliegreis.

Alles is goed gegaan :)
Haha! Veel geluk samen O+
pi_203696092
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:39 schreef Quoi het volgende:
As we speak ligt er een zwart prulletje op het aanrecht de kat uit de boom te kijken. Aan het bijkomen van haar vliegreis.

Alles is goed gegaan :)
Ow, daar wil ik een foto van O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 17 februari 2022 @ 11:35:41 #146
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203701736
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:29 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Ow, daar wil ik een foto van O+
Ze heeft het aanrecht verwisseld voor de onderkant van de bank. Zodra ze meer tevoorschijn komt gaat ze op de foto :) Vooralsnog nog niks. Vannacht is ze wel een beetje op pad geweest in de woonkamer, zagen we aan wat boekjes die waren gevallen. Maar nog steeds niks gegeten/gedronken en niet op de kattenbak geweest.

Van het asiel/stichting waar zij vandaan komt krijgen we allemaal cues - waar ze van houdt enzo. Echt lief hoe de mensen meeleven. Al hoort dit er vooral bij, geloof ik.
pi_203710287
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oef, ja kostbaar geintje wel.
Wel fijn dat 'ie nu weer kan plassen O+
Ja, zeker :Y
Maar toen ik hoorde wat het ging kosten trok het bloed uit mijn hoofd. Allemachtig zeg.
Ik heb al sinds 1989 katten maar dit had ik gelukkig nog niet meegemaakt.

Wat leuk, Quoi :)
Hoe gaat het nu?

Verder, tips om katten van het aanrecht te weren heb ik niet. Nooit geprobeerd. Ze doen het allemaal bij mijn weten.
pi_204023699
Even een vraagje. Soms als ik de trap van zolder naar beneden pak en onze kat loopt daar, valt ze mijn benen aan zodra ik een paar treden naar beneden ben gegaan, zo tussen de spijlen van de trap. Volgens mij is het geen agressie, want ze gromt of blaast verder totaal niet.

Iemand enig idee waarom ze dit doet? Wil ze niet dat ik naar beneden ga, of zo? :D
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:59:42 #149
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204023735
Mijn kat vindt het leuk om te spelen tussen de spijlen door.
Maar die staat vooral klaar, doet t niet uit zichzelf al.
pi_204023996
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:56 schreef DjVero het volgende:
Even een vraagje. Soms als ik de trap van zolder naar beneden pak en onze kat loopt daar, valt ze mijn benen aan zodra ik een paar treden naar beneden ben gegaan, zo tussen de spijlen van de trap. Volgens mij is het geen agressie, want ze gromt of blaast verder totaal niet.

Iemand enig idee waarom ze dit doet? Wil ze niet dat ik naar beneden ga, of zo? :D
Klinkt in mijn Oren gewoon als spelen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')