Maar daarin stond niet dat 4 van de 5 coronapatiënten op de IC niet gevaccineerd is.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:07 schreef greysbones het volgende:
[..]
Anders kijk je ook een wat hier geplaatst wordt.
Of is dat te moeilijk..
Volgens mij staat er 2 x maak een link van België
100 % gevaccineerdquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar daarin stond niet dat 4 van de 5 coronapatiënten op de IC niet gevaccineerd is.
Dan leg maar uit waarom we minder bedden hebbenquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
En wat betreft die gruwelijke bezuinigingen op de zorg:
[ afbeelding ]
Absoluut meer geld uitgeven kan nog steeds betekenen dat je bezuinigd op zaken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
De ene kost ¤5,- per strip de ander ¤500,quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:15 schreef _I het volgende:
[..]
Absoluut meer geld uitgeven kan nog steeds betekenen dat je bezuinigd op zaken.
Bv een pil kopen van 700 euro per strip of voor 2 euro. Zeg maar de nieuwe pfizer pil die best wel op invermectin lijkt. De ene wordt verboden, de ander versneld toegelaten.
Geld gaat naar de verkeerde plekken toe! Je mag soms ook best een beetje meegeven, je hoeft niet altijd te zorgen voor de glans door weerstand te geven.
Ja maar Mathijs Bouman schreef daar een stukje over in het FD en dat is waar. Pinokkio heeft helemaal niet op de zorg bezuinigd, het is en blijft de schuld van de ongevaccineerden snap dat nou!quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dan leg maar uit waarom we minder bedden hebben
Minder personeel
Minder ziekenhuizen
Etc
Ach jaquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:16 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja maar Mathijs Bouman schreef daar een stukje over in het FD en dat is waar. Pinokkio heeft helemaal niet op de zorg bezuinigd, het is en blijft de schuld van de ongevaccineerden snap dat nou!
Excuses, had de prijzen in USD in mn hoofd.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
De ene kost ¤5,- per strip de ander ¤500,
Dan moet je ook benoemen over welke aspecten van de zorg je het hebt, want in algemene zin is er absoluut niet op de zorg bezuinigd.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:15 schreef _I het volgende:
[..]
Pfizer is onderdeel van la cosa nostra denk ik. Dus best begrijpelijk allemaalquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:15 schreef _I het volgende:
[..]
Bv een pil kopen van 700 euro per strip of voor 2 euro. Zeg maar de nieuwe pfizer pil die best wel op invermectin lijkt. De ene wordt verboden, de ander versneld toegelaten.
Geld gaat naar de verkeerde plekken toe! Je mag soms ook best een beetje meegeven, je hoeft niet altijd te zorgen voor de glans door weerstand te geven.
In België is 100% van de coronapatiënten op de IC gevaccineerd? Nu ben ik wel héél benieuwd naar dat linkje.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:11 schreef greysbones het volgende:
[..]
100 % gevaccineerd
Je moet het ook willen horen hè
Heb het speciaal voor de zeurtjes nog op 4 van de 5 gehouden
Ga ff lekker zoekenquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In België is 100% van de coronapatiënten op de IC gevaccineerd? Nu ben ik wel héél benieuwd naar dat linkje.
gelukkig had ie t vaccin genomen anders was t nog slechter met hem afgelopen.quote:
Het gaat hier in dit hele verhaal om personeel, bedden en ic bedden.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan moet je ook benoemen over welke aspecten van de zorg je het hebt, want in algemene zin is er absoluut niet op de zorg bezuinigd.
Pfizer is een bedrijf. Die doet wat bedrijven doen. Pfizer is ook niet een gekozen staatsvertegenwoordiging.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:19 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Pfizer is onderdeel van la cosa nostra denk ik. Dus best begrijpelijk allemaal
In een ziekenhuis in België , waren 100% van de patiënten gevaccineerdquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In België is 100% van de coronapatiënten op de IC gevaccineerd? Nu ben ik wel héél benieuwd naar dat linkje.
en in nederland? zijn die gegevens nog steeds geheim?quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:24 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
In een ziekenhuis in België , waren 100% van de patiënten gevaccineerd
In een andere ziekenhuis , ook in België zei die dat het zon 80% was
De links kan je terug vinden in de vorige deel , ik ga echt niet voor je zoeken![]()
Had die het niet vaccin genomen had die zijn geliefden besmet, nu is slechts een iemand gestorven.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:22 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
gelukkig had ie t vaccin genomen anders was t nog slechter met hem afgelopen.
Moeten geheim blijven hequote:Op zaterdag 6 november 2021 18:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
en in nederland? zijn die gegevens nog steeds geheim?
Dat is compleet iets anders dan "in België zijn 4 op de 5 patiënten op de IC gevaccineerd".quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:24 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
In een ziekenhuis in België , waren 100% van de patiënten gevaccineerd
In een andere ziekenhuis , ook in België zei die dat het zon 80% was
De links kan je terug vinden in de vorige deel , ik ga echt niet voor je zoeken![]()
Die gaan ze niet vrijgeven. Als het naar buiten komt dat er voornamelijk gevaccineerden is de IC liggen dan kan dit ten koste gaan van de vaccinatiebereidheidquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
en in nederland? zijn die gegevens nog steeds geheim?
Zorg wordt duurder, dat is overduidelijk, maar er wordt wel degelijk enorm bekibbelt op kosten, ook vanwege die grote druk op de begroting, maar dat heeft nogal wat side effects.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
We worden zo lekker Cynisch.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:22 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
gelukkig had ie t vaccin genomen anders was t nog slechter met hem afgelopen.
Kloptquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is compleet iets anders dan "in België zijn 4 op de 5 patiënten op de IC gevaccineerd".
Ja heel gezond die anabolen...quote:
Oh ja die aanname mogen we wel makenquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ja heel gezond die anabolen...
vooral mRNA anabolen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ja heel gezond die anabolen...
Maar een selectieve verzameling anekdotes blijft... precies dat.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Klopt
Maar we zien soortgelijke verhalen hier in nl en het buitenland.
Oke ik heb een oprechte vraag voor jequote:Op zaterdag 6 november 2021 18:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar een selectieve verzameling anekdotes blijft... precies dat.
Het aantal IC bedden.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan moet je ook benoemen over welke aspecten van de zorg je het hebt, want in algemene zin is er absoluut niet op de zorg bezuinigd.
Die zooi is daar net zo standaard als doping bij Wielrennen...quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Oh ja die aanname mogen we wel maken
Gewoon een extra booster nemen dan verdwijnt die twijfel vanzelf.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oke ik heb een oprechte vraag voor je
Wat voor bewijs zou je willen zien ?
De media roept dat dit een pandemie van de ongevaccineerden is . Wat als er in de komende maand steeds meer verhalen naar buiten komen , die bevestigen dat het juist de gevaccineerden zijn die de IC overbelasten
Zou je beginnen te twijfelen aan de berichtgeving of is er meer nodig ?
Een snel rondje googlen vertelt mij niks over de status van zijn eventuele vaccinatie.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Oh ja die aanname mogen we wel maken
Aan verhalen hebben we niet heel veel, aan gegevens wel. Op dit moment lijkt het Pfizer-vaccin nog 93% bescherming te bieden tegen ernstige ziekte. Dus als er veel gevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen, dan kan je nagaan hoe de situatie eruit had gezien bij een veel lagere vaccinatiegraad. En gegeven het feit dat verreweg het grootste deel van de bevolking gevaccineerd is, is het niet heel gek dat er ook gevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen. De vaccins beschermen immers niet volledig. Daarom is het ook veel zinvoller om te normaliseren naar vaccinatiestatus.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oke ik heb een oprechte vraag voor je
Wat voor bewijs zou je willen zien ?
De media roept dat dit een pandemie van de ongevaccineerden is . Wat als er in de komende maand steeds meer verhalen naar buiten komen , die bevestigen dat het juist de gevaccineerden zijn die de IC overbelasten
Zou je beginnen te twijfelen aan de berichtgeving of is er meer nodig ?
Is en blijft een aannamequote:Op zaterdag 6 november 2021 19:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Een snel rondje googlen vertelt mij niks over de status van zijn eventuele vaccinatie.
Ik zou ook zeggen dat zijn alcoholisme en anabolen een reëlere optie zijn.
Heel eerlijkquote:Op zaterdag 6 november 2021 19:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aan verhalen hebben we niet heel veel, aan gegevens wel. Op dit moment lijkt het Pfizer-vaccin nog 93% bescherming te bieden tegen ernstige ziekte. Dus als er veel gevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen, dan kan je nagaan hoe de situatie eruit had gezien bij een veel lagere vaccinatiegraad. En gegeven het feit dat verreweg het grootste deel van de bevolking gevaccineerd is, is het niet heel gek dat er ook gevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen. De vaccins beschermen immers niet volledig. Daarom is het ook veel zinvoller om te normaliseren naar vaccinatiestatus.
Wat er gek is.. dat zelfs al ligt het ziekenhuis vol met gevaccineerden .. het vaccin volgens jou dus nog steeds prima werkt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat er zo gek is aan mijn reactie?
Maar als het 70% drukte op de IC verminderd en sterfte dan werkt het toch wel prima. Als minder dan 23% ongevaccineerd zou zijn (en geen antistoffen op een andere manier) zou je in absolute getallen meer gevaccineerden terugvinden op de IC.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat er gek is.. dat zelfs al ligt het ziekenhuis vol met gevaccineerden .. het vaccin volgens jou dus nog steeds prima werkt.
Het vaccin kan ook gewoon niet goed genoeg zijn hè
Een hypothetisch rekensommetje:quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat er gek is.. dat zelfs al ligt het ziekenhuis vol met gevaccineerden .. het vaccin volgens jou dus nog steeds prima werkt.
Het vaccin kan ook gewoon niet goed genoeg zijn hè
https://assets.publishing(...)e-report-week-42.pdfquote:Op zaterdag 6 november 2021 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Is inmiddels bekend wat de echte bescherming is van het vaccin?
Ik denk dat 40% (tegen zkh opname) hoog is.
Blijft over een gezonde levensstijl en lichaam.
Edit: ik moet beter kijken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://assets.publishing(...)e-report-week-42.pdf
Pagina 14 voor ziekenhuisopname.
Figuur 2b op pagina 17...
Tamelijk recent voor de UK.
Alleen de eerste zin gaat in op mijn vraag, de rest van je verhaal is een grote PR capagne voor big pharmaquote:Op zaterdag 6 november 2021 19:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aan verhalen hebben we niet heel veel, aan gegevens wel. Op dit moment lijkt het Pfizer-vaccin nog 93% bescherming te bieden tegen ernstige ziekte. Dus als er veel gevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen, dan kan je nagaan hoe de situatie eruit had gezien bij een veel lagere vaccinatiegraad. En gegeven het feit dat verreweg het grootste deel van de bevolking gevaccineerd is, is het niet heel gek dat er ook gevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen. De vaccins beschermen immers niet volledig. Daarom is het ook veel zinvoller om te normaliseren naar vaccinatiestatus.
De zinnen erna gaan weldegelijk in op jouw reactie.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Alleen de eerste zin gaat in op mijn vraag, de rest van je verhaal is een grote PR capagne voor big pharma
Je linkje doet het niet, maar zo te zien gaat dat over vaccinaties en borstvoeding? Ik dacht dat we het over de effectiviteit van de vaccins hadden met betrekking tot de bescherming tegen ernstige ziekte.quote:Oke verhalen doen er niet toe , jij wilt keiharde data . In de vaccinatie bijwerkingen topic had ik een peer reviewed onderzoek geplaatst.
Studie uit Nieuw Zeeland
Researchers In Peer-Reviewed Study Call For “IMMEDIATE WITHDRAWAL of mRNA COVID Vaccines For Use in Pregnancy, Those Breastfeeding, Those Of Childbearing Age and Children”
https://www.sabinopacioll(...)IO-IN-GRAVIDANZA.pdf
Voldoet dit ? Of moet het in jouw ogen nog eens bevestigd worden door de autoriteiten
Dit is geen gotcha moment , wil je alleen beter leren begrijpen
Als ze eerst sturen op ic, dan worden de cijfers opgevraagd en sturen we ineens op besmettingen. Nu zou er weer een enquete en de bereidheid tot opvolgen grondslag zijn voor maatregelen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De zinnen erna gaan weldegelijk in op jouw reactie.
[..]
Je linkje doet het niet, maar zo te zien gaat dat over vaccinaties en borstvoeding? Ik dacht dat we het over de effectiviteit van de vaccins hadden met betrekking tot de bescherming tegen ernstige ziekte.
Ik vind hugo een kwal en een huichelaar, en het zwalkende beleid belachelijk.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:38 schreef _I het volgende:
[..]
Als ze eerst sturen op ic, dan worden de cijfers opgevraagd en sturen we ineens op besmettingen. Nu zou er weer een enquete en de bereidheid tot opvolgen grondslag zijn voor maatregelen.
Krijg je dan nooit last van hoogteziekte als je al dat soort verdraaiingen ziet? Krijg jij echt het gevoel dat Hugo te vertrouwen is? Heb jij niet het idee dat het beleid draait om maximale vaccinatie en niet om de zorg?
Heb soms het idee dat we naar een hele andere film kijken.
Dus peer reviewed kon het niet wegzetten, dus kijken we of we het medium kennen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:33 schreef Isdatzo het volgende:
Gaat het hierover: https://cf5e727d-d02d-4d7(...)a65e5cf1d7384dd4.pdf
Die is niet peer-reviewed.
Oh wel blijkbaar. Maar geen idee wat voor vaag tijdschrift dat is.
Kijk! Raakvlakken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik vind hugo een kwal en een huichelaar, en het zwalkende beleid belachelijk.
Kijk zelf: https://www.publichealthpolicyjournal.com/quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:40 schreef _I het volgende:
[..]
Dus peer reviewed kon het niet wegzetten, dus kijken we of we het medium kennen.
Twijfel over wat? De veiligheid en effectiviteit van de vaccins?quote:Maar je hoeft het niet te geloven of als 100% waarheid aan te nemen. Is het niet genoeg om twijfel bij je op te roepen?
Joah, onder andere.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk zelf: https://www.publichealthpolicyjournal.com/
[..]
Twijfel over wat? De veiligheid en effectiviteit van de vaccins?
Had de vraagt misschien iets anders moeten verwoorden. Vandaag de dag is de claim dat de het een pandemie van de ongevaccineerden is. Maar eerder is het uitgebreid aan bod geweest dat de vaccin het veilig en effectief is. Overal in de wereld kregen we dezelfde mantra te horenquote:Op zaterdag 6 november 2021 19:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De zinnen erna gaan weldegelijk in op jouw reactie.
[..]
Je linkje doet het niet, maar zo te zien gaat dat over vaccinaties en borstvoeding? Ik dacht dat we het over de effectiviteit van de vaccins hadden met betrekking tot de bescherming tegen ernstige ziekte.
Het gebrek aan tegengeluiden? Kom op zeg.....quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:48 schreef _I het volgende:
[..]
Joah, onder andere.
Of de rare druk op vaccinatie. Het gebrek aan tegengeluiden. De uitspraken die het RIVM doet en dan achteraf niet helemaal bleken te kloppen.
Zo’n 96% bijvoorbeeld. Hoe serieus neem je zoiets? Als je hoort dat in Italie het dodental wat sec aan covid is overleden van 130.000 wordt bijgesteld naar 4.000. Cijfers zijn lang niet hard en zeker als je ze doet voorkomen.
Op1, Jinek, nieuws, kranten.. Het is een redelijk gelijke mantra.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:06 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het gebrek aan tegengeluiden? Kom op zeg.....
Dat moet dan Rene zijn geweest, waar Wilfried slechts stilzwijgend zat mee te knikkenquote:Op zaterdag 6 november 2021 19:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Hoorde zelfs dat de mannen bij Voetbal Inside aan het draaien zijn (behalve Johan).
Er is een verschil tussen een tegengeluid en sprookjes vertellen. Zo'n Baudet hoort samen met Engel in een GGZ kliniek te zitten want er gaat bij die lui duidelijk iets mis in de bovenkamer.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:11 schreef _I het volgende:
[..]
Op1, Jinek, nieuws, kranten.. Het is een redelijk gelijke mantra.
Zelfs in de kamer. Hoe Hugo met zn rug naar Baudet zat. Zijn beide mn vrienden niet, maar als gekozen volksvertegenwoordiger zou ik het van beide kanten waarderen als een gesprek mogelijk was, ipv theater.
Heb zo het vermoeden, vraag me niet waarom, dat data alleen niet voldoende is . Maar heb geen trek om woorden in isdatzo's mond te leggen dus hoor het liever van hemzelfquote:Op zaterdag 6 november 2021 19:40 schreef _I het volgende:
[..]
Dus peer reviewed kon het niet wegzetten, dus kijken we of we het medium kennen.
Maar je hoeft het niet te geloven of als 100% waarheid aan te nemen. Is het niet genoeg om twijfel bij je op te roepen?
Van wat ik zag had Baudet cijfers en onderzoeken in zn hand, weinig sprookjesachtig aan.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een tegengeluid en sprookjes vertellen. Zo'n Baudet hoort samen met Engel in een GGZ kliniek te zitten want er gaat bij die lui duidelijk iets mis in de bovenkamer.
Een van Haga kan ik nog enigszins zien als tegengeluid of the hell @:ludovico hier (al begint ie wel een beetje rare dingen te zeggen..).
Misschien zijn er inmiddels meer mensen in dit topic beland die redelijke punten heeft, maar ben eigenlijk pas vandaag weer iets actiever in dit topic.
ik volg het zelf niet maar las dat Wilfred ook aan t draaien is.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat moet dan Rene zijn geweest, waar Wilfried slechts stilzwijgend zat mee te knikken
Jaquote:Op zaterdag 6 november 2021 19:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een hypothetisch rekensommetje:
- 1000 mensen besmet
- 900 gevaccineerd, 100 niet
- 50 mensen in het ziekenhuis, waarvan 30 gevaccineerd en 20 niet-gevaccineerd
Nu liggen er meer gevaccineerde dan niet-gevaccineerde mensen in het ziekenhuis! Conclusie: het vaccin werkt niet?
Nee, want de groep niet-gevaccineerden is 9 keer kleiner dan de groep wel-gevaccineerden. Normaliseer je naar vaccinatiestatus dan heb je per 1000 besmettingen 3.3 ziekenhuisopnames in de groep wel-gevaccineerden en per 1000 besmettingen 20 ziekenhuisopnames in de groep niet-gevaccineerden.
Kijk al meer dan twee jaar niet maar nu ben ik wel stiekem benieuwd geworden . Ik ga kijken of ik die clip kan vindenquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:21 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
ik volg het zelf niet maar las dat Wilfred ook aan t draaien is.
Baudet heeft alleen nog maar bewuste leugens in de kamer geroeptoeterd; vaak binnen 5 minuten al compleet onderuit gehaald door mensen met kennis van zaken...quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:21 schreef _I het volgende:
[..]
Van wat ik zag had Baudet cijfers en onderzoeken in zn hand, weinig sprookjesachtig aan.
Maar ook als het sprookjes zouden zijn, zou een gesprek mogelijk moeten zijn. Des te gemakkelijker om te pareren.
Maar zo’n Hugo die dan wel roept “mensen die het RIVM niet vertrouwen sporen niet”, om een uur later cijfers voor zn voeten te krijgen die het RIVM tegenspreken.
Dat soort zaken kloppen toch niet!? Mag dat niet benoemd worden, ook al is het door Baudet?
Ik zag ergens een tweet over de kaart waarmee Baudet zwaaide.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:21 schreef _I het volgende:
[..]
Van wat ik zag had Baudet cijfers en onderzoeken in zn hand, weinig sprookjesachtig aan.
Maar ook als het sprookjes zouden zijn, zou een gesprek mogelijk moeten zijn. Des te gemakkelijker om te pareren.
Maar zo’n Hugo die dan wel roept “mensen die het RIVM niet vertrouwen sporen niet”, om een uur later cijfers voor zn voeten te krijgen die het RIVM tegenspreken.
Dat soort zaken kloppen toch niet!? Mag dat niet benoemd worden, ook al is het door Baudet?
Als iemand in de GGZ-kliniek hoort te zitten is het Herr Hugo al helemaal na zijn uitspraak over mensen die vanwege een allergie de spuit niet laten zetten dit maar onder narcose moeten laten doen. Wat een flapdrol en totaal niet medisch verantwoord.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een tegengeluid en sprookjes vertellen. Zo'n Baudet hoort samen met Engel in een GGZ kliniek te zitten want er gaat bij die lui duidelijk iets mis in de bovenkamer.
Een van Haga kan ik nog enigszins zien als tegengeluid of the hell @:ludovico hier (al begint ie wel een beetje rare dingen te zeggen..).
Misschien zijn er inmiddels meer mensen in dit topic beland die redelijke punten heeft, maar ben eigenlijk pas vandaag weer iets actiever in dit topic.
Pff. Wat een framing.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Baudet heeft alleen nog maar bewuste leugens in de kamer geroeptoeterd; vaak binnen 5 minuten al compleet onderuit gehaald door mensen met kennis van zaken...
Mensen die nu nog achter Baudet aanlopen zijn compleet achterlijk.. Van Haga en anderen zijn niet voor niks snel ervandoor gegaan.
Ben het helemaal met je eens dat ze niet allemaal hout sneden. En zn houding was zo waar nog irritanter.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:28 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik zag ergens een tweet over de kaart waarmee Baudet zwaaide.
Dat ging niet helemaal goed. Hij had er exact uitgepakt wat in zijn straatje paste, maar wat niet met de realiteit strookte.
Niks met framing te maken, die man is gewoon zwaar gestoord.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:31 schreef _I het volgende:
[..]
Pff. Wat een framing.
Ik heb het niet over mensen die achter iemand aanlopen. Mensen die achter de jonge aanlopen zijn net zo kansloos. Het ging over een specifiek moment waarin Hugo werd geconfronteerd met waarheden. Nota bene door het RIVM zelf bevestigd.
Je lijkt niet bij de kern te kunnen komen als het tegen je narratief in gaat. Alsof je naar een magneet kijkt die niet een andere magneet kan raken. Bijzonder wel.
Jawel, want ik vroeg je naar de inhoud, niet de vorm.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Niks met framing te maken, die man is gewoon zwaar gestoord.
La cosa nostra = US maffiaquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:23 schreef _I het volgende:
[..]
Pfizer is een bedrijf. Die doet wat bedrijven doen. Pfizer is ook niet een gekozen staatsvertegenwoordiging.
Ja dat dekt de lading wel.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:36 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
La cosa nostra = US maffia
Klopt wel toch dan
Goh hij zal vast wel is een keer een beetje gelijk hebben, maar zijn hele oeuvre zet hem compleet buitenspel en maakt dat ie totaal niet serieus te nemen is.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:36 schreef _I het volgende:
[..]
Jawel, want ik vroeg je naar de inhoud, niet de vorm.
Voel jij je niet voorgelogen als blijkt dat het RIVM de boel zo voorspiegeld dat de vaccinbereidheid niet wegvalt, ipv de werkelijk te tonen?
Goh komt ze weer met een linkdump die allang onderuit gehaald is in dit topic of in dit geval de reden voor is gegeven.quote:
onderuit gehaald?quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Goh komt ze weer met een linkdump die allang onderuit gehaald is in dit topic of in dit geval de reden voor is gegeven.
Ja vast, hou jij je nu maar aan wat Hugo je voorschrijft, mondkapje op straks spuit 3 allemaal de schuld van de ongevaccineerden.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Goh komt ze weer met een linkdump die allang onderuit gehaald is in dit topic of in dit geval de reden voor is gegeven.
Ja de man is een wappie, weet niet waar hij over praat, foto vs film etc etcquote:
laat gaanquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:46 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja vast, hou jij je nu maar aan wat Hugo je voorschrijft, mondkapje op straks spuit 3 allemaal de schuld van de ongevaccineerden.
Niet het aantal besmettingen, maar het gebrek aan zorgpersoneel is ons grootste probleemquote:Meer dan 27.000 zorgmedewerkers hebben de zorg de afgelopen anderhalf jaar verlaten
Onder de gevaccineerden kunnen zich tevens ook mensen bevinden die onvoldoende op het vaccin reageren of bij wie de immuniteit is afgenomen. Het aantonen van antistoffen om mee te kunnen doen in de maatschappij wordt niet geaccepteerd, omdat niet alle testen valide zijn en niet bekend is hoelang het geleden is dat iemand een infectie heeft doorlopen en hoeveel antistoffen nodig zijn voor bescherming.
Het werkelijke probleem wordt echter niet benoemd: het grote tekort aan zorgpersoneel. Meer dan 27.000 zorgmedewerkers hebben de zorg de afgelopen anderhalf jaar verlaten. Wat de reden is van deze leegloop wordt niet duidelijk gemaakt door minister De Jonge. Uit onderzoek blijkt dat het aantal zorgprofessionals jonger dan 45 jaar in een jaar van 45 procent gedaald is naar 40 procent.
In december 2019 riep de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) alle G20-leiders op om zich in te zetten om voldoende goede zorg te kunnen blijven leveren door het perspectief van vrouwen in het zorgverleningsproces van ontwerp tot uitvoering meer ruimte te geven. Deze cruciale rol dreigt anders verloren te gaan, waardoor het zorgresultaat minder is. Ook Nederland gaf gehoor aan deze oproep. Toch zijn de cijfers zoals ik die hierboven heb geschetst schrikbarend.
De zorgvraag stijgt al jaren. Dit komt niet alleen door de vergrijzing, maar ook omdat we langer leven, met steeds meer ongezonde jaren. Daarom is het des te opmerkelijker dat er maanden een discussie voor salarisverhoging voor zorgpersoneel en een zorgbonus heeft gespeeld, terwijl het besluit om miljarden uit te geven aan kostbare niet eerder in de historie vertoonde maatregelen als mondkapjes, een testsamenleving en een lockdown direct werden genomen.
Het afgelopen jaar is het IC-personeel met circa 200 verpleegkundigen afgenomen, waardoor niet alle beschikbare IC-bedden bezet kunnen worden. Eerdere moties van Kamerleden voor uitbreiding van de IC-capaciteit omdat Nederland te veel zorgcapaciteit heeft wegbezuinigd, werden niet aangenomen. Het ziekteverzuim onder zorgmedewerkers is van 5 % gestegen naar 10 %, waarvan velen in het langdurig verzuim. Op dit moment zijn er in Nederland 279 van de 1048 beschikbare IC-bedden bezet met corona-patiënten. Operaties worden uitgesteld vanwege personeelstekorten, niet vanwege corona-opnames. Andere jaren, voor de pandemie, was er tijdens de jaarlijkse griepepidemie ook al sprake van een opnamestop, terwijl er toen nog meer zorgpersoneel ter beschikking was.
Op dit moment zijn er in Nederland 279 van de 1048 beschikbare IC-bedden bezet met corona-patiënten. Operaties worden uitgesteld vanwege personeelstekorten, niet vanwege corona-opnames
Een tekort aan zorgpersoneel heeft zijn weerslag op de samenleving. Niet alleen op de korte termijn, ook op de lange termijn is sprake van een alarmfase door onvoldoende instroom van jongeren. De hele zorgketen dreigt vast te lopen. Iedere burger heeft recht op zorg en betaalt jaarlijks een zorgpremie. Vanwege het tekort aan zorgpersoneel kan een zorgmedewerker die ziek is wel opgeroepen worden om te komen werken. Opmerkelijk, want ziekenhuizen en verpleeghuizen zijn omgevingen met een hoge infectiedruk. Veel mensen met een verzwakt immuunsysteem zijn daar bijeen.
Ongevaccineerden, mensen met overgewicht of mensen die roken krijgen de schuld omdat dit het risico op covid kan verhogen of tot ziekenhuisopname kan leiden. Polarisatie krijgt de overhand
Geen enkele organisatie kan effectief en creatief functioneren, wanneer personeel indirect gedwongen wordt zich te laten vaccineren en informatie te geven die de privacy schendt. Laat staan wanneer hun baan of carrière in gevaar komt. Angst, verdriet en boosheid worden gevoed. Ongevaccineerden, mensen met overgewicht of mensen die roken krijgen de schuld omdat dit het risico op covid kan verhogen of tot ziekenhuisopname kan leiden. Polarisatie krijgt de overhand. De reden waarom iemand wel of niet gevaccineerd is, kunnen divers van aard zijn. Vaccinatie is altijd een persoonlijke afweging over mogelijke bijwerkingen en voordelen.
Brr van die groen slinkse figuren, mannen met knotjes en nog meer van zulks.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:53 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
en dan ben ik wappie?????
heb je het bordje van de groene gezienquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Brr van die groen slinkse figuren, mannen met knotjes en nog meer van zulks.
Ja sneu type van die wokies.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
heb je het bordje van de groene gezien![]()
![]()
doe mij maar een serotologische testquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja sneu type van die wokies.
[ afbeelding ]
Gedoe om die besmettingen, al zou je besmet raken dan is er nog geen reden tot paniek.
Dank voor de tip. Ik maak me niet druk om corona maar is misschien toch handig om te doen inderdaad met het oog op de toekomst.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |