abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202248125
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:33 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ik post de cijfers nog maar eens: https://www.rivm.nl/docum(...)ive-care-opname-in-0

Ik ben tegen 2G, tegen verplichte vaccinatie en ook tegen Covid-19 gerelateerde restricties omdat ik denk dat dit niet de toekomst is en kan zijn, maar huil wel iedere keer een beetje van binnen als er weer operaties niet door kunnen gaan omdat er veel ziekenhuisbedden bezet zijn door een minderheid van de bevolking, met name omdat het zo makkelijk te vermijden is. Ik hoop dat iedereen die een ziekenhuisbed bezet houdt met Covid-19 en niet gevaccineerd is elke dag nadenkt over het feit dat als je fucking twee prikjes (waar mensen in dit en andere topics over doen alsof ze de grootste heldendaad verricht hebben en dat niet gaan herhalen) had genomen je 5-10% kans had gehad daar te liggen en er 10 kankeroperaties of onderzoeken hadden kunnen doorgaan.

Ja, we hebben te weinig zorg in Nederland en dat is de regering te wijten. Maar dat is een feit, waar we niks aan kunnen veranderen zonder een coup en juist omdat je dat weet en omdat je een vrije keuze hebt, heb je verantwoordelijkheid voor jezelf maar nog meer voor anderen.
Operaties die niet doorgaan was ook voor maart 2020 al de normaalste zaak van de wereld.
pi_202248306
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat is een keuze, men kan er net zo goed voor kiezen om corona-opnames niet door te laten gaan vanwege opnames ivm geplande urgente hart- of kankeroperaties.

Waarom is het belangrijker dat iemand wekenlang op de IC met corona ligt te vergammelen om daarna amper nog kwaliteit van leven over te hebben terwijl er in diezelfde weken meerdere hart- en/of kankerpatienten behandeld hadden kunnen worden? Waarbij die laatsten bovendien meer en betere kwaliteit van leven zullen hebben na ontslag uit het ziekenhuis.
Yep. Je kan er van alles van vinden maar het gebeurd, en ieder individu heeft een ding wat hij/zij kan beinvloeden. Ik kan een enorme mening hebben over overheid, zorg, beleid en tegelijkertijd is dat alles een gegeven waarbinnen ik de beste keuze moet maken voor mezelf en anderen. Ik ben niet verantwoordelijk voor vaccineffectiviteit, Hugo de Jonge of wat dan ook, maar wel voor het effect wat ik zelf heb binnen die context.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:10 schreef Nober het volgende:

[..]
Operaties die niet doorgaan was ook voor maart 2020 al de normaalste zaak van de wereld.
Yep en nu meer.
pi_202248340
Kort gezegd, alles is gegeven behalve wat je zelf doet. En voor wat jezelf doet is iets wat gegeven is geen excuus. Als moord niet strafbaar is ben je nog steeds zelf verantwoordelijk als je een moord pleegt.
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:37:48 #124
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_202249514
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
want God heeft hen gered.
:) jazeker. klopt als een bus.

@Wereldgozer @Coco @Lenny_Leonard @AFCNiels @RamboDirk @fetX @Oriente
graag op anoniem
pi_202250271
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:33 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ik post de cijfers nog maar eens: https://www.rivm.nl/docum(...)ive-care-opname-in-0

Ik ben tegen 2G, tegen verplichte vaccinatie en ook tegen Covid-19 gerelateerde restricties omdat ik denk dat dit niet de toekomst is en kan zijn, maar huil wel iedere keer een beetje van binnen als er weer operaties niet door kunnen gaan omdat er veel ziekenhuisbedden bezet zijn door een minderheid van de bevolking, met name omdat het zo makkelijk te vermijden is. Ik hoop dat iedereen die een ziekenhuisbed bezet houdt met Covid-19 en niet gevaccineerd is elke dag nadenkt over het feit dat als je fucking twee prikjes (waar mensen in dit en andere topics over doen alsof ze de grootste heldendaad verricht hebben en dat niet gaan herhalen) had genomen je 5-10% kans had gehad daar te liggen en er 10 kankeroperaties of onderzoeken hadden kunnen doorgaan.

Ja, we hebben te weinig zorg in Nederland en dat is de regering te wijten. Maar dat is een feit, waar we niks aan kunnen veranderen zonder een coup en juist omdat je dat weet en omdat je een vrije keuze hebt, heb je verantwoordelijkheid voor jezelf maar nog meer voor anderen.
Als we 100% vaccinatie graad halen is het probleem niet opgelost. Waarom dan als enige oplossing blijven proberen met die vaccinaties?

Zo vermoeiend die verhalen die op je moraal proberen in te spelen, maar als we het over het redden van mensen levens hebben moeten we toch echt verder kijken dan alleen dit vaccin.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202251646
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:01 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Als we 100% vaccinatie graad halen is het probleem niet opgelost. Waarom dan als enige oplossing blijven proberen met die vaccinaties?

Zo vermoeiend die verhalen die op je moraal proberen in te spelen, maar als we het over het redden van mensen levens hebben moeten we toch echt verder kijken dan alleen dit vaccin.
100% vaccinatiegraad zorgt ervoor dat het probleem voor het grootste gedeelte opgelost is en er veel minder of zelfs helemaal geen maatregelen in de samenleving meer nodig zijn. Dan kun je met weinig problemen het virus rond laten gaan. Op het moment dat iedereen gevaccineerd en het grootste gedeelte ook besmet is geweest, dan kun je gewoon weer terug naar normaal.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_202252637
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:01 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]

Waar heb ik het over enige oplossing? Ik zeg dat dit de meest effectieve oplossing is waar je als individu invloed op hebt.

Wat je als maatschappij verder nog bedenkt kan ook valide zijn alleen als individu heb je daar weinig invloed op en ook geen verantwoordelijkheid voor. Dat geldt wel voor je eigen keuzes.

Heeft juist niks met moraal te maken maar rationeel kijken naar keuzes.
pi_202252773
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:50 schreef Hallojo het volgende:

[..]
100% vaccinatiegraad zorgt ervoor dat het probleem voor het grootste gedeelte opgelost is en er veel minder of zelfs helemaal geen maatregelen in de samenleving meer nodig zijn. Dan kun je met weinig problemen het virus rond laten gaan. Op het moment dat iedereen gevaccineerd en het grootste gedeelte ook besmet is geweest, dan kun je gewoon weer terug naar normaal.
100% vaccinatiegraad is dat met of zonder de 2,1 miljoen in de leeftijdscategorie 0-12 jaar?

De vaccins hebben geen 100% effectiviteit en je moet de hele bevolking elke drie maanden opnieuw vaccineren.

Ik zou zeggen zoek een andere oplossing.
pi_202253087
En ook Portugal zit weer in een stijgende lijn in besmettingen. Nice try tho

https://www.reuters.com/w(...)ses-rise-2021-11-16/
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202257329
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:31 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Waar heb ik het over enige oplossing? Ik zeg dat dit de meest effectieve oplossing is waar je als individu invloed op hebt.

Wat je als maatschappij verder nog bedenkt kan ook valide zijn alleen als individu heb je daar weinig invloed op en ook geen verantwoordelijkheid voor. Dat geldt wel voor je eigen keuzes.

Heeft juist niks met moraal te maken maar rationeel kijken naar keuzes.
quote:

Ik zie geen voorstel voor andere optie dan de twee prikjes nemen. Maar wel een aanspraak op moraal. Andere mensen krijgen geen zorg door de ongevaccineerden!

Ten eerste zijn het geen 2 prikjes, maar 2 prikjes plus elke 6 maanden een extra prikje.
Ten tweede komen mensen alsnog in het ziekenhuis terecht ook al hebben ze hun prikjes gehad.
Wat inhoud dat die maatregelen nodig blijven, en er dus alternatieve opties onderzocht moeten worden wil je echt een oplossing. Ipv. blindstaren op dat iedereen zn prikjes moet halen. Dat is niet zo.
+90% vaccinatiegraad == nog steeds maatregelen.
100% vaccinatiegraad == nog steeds maatregelen.
  zaterdag 20 november 2021 @ 11:49:38 #131
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202259463
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 04:42 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
[..]
Ik zie geen voorstel voor andere optie dan de twee prikjes nemen. Maar wel een aanspraak op moraal. Andere mensen krijgen geen zorg door de ongevaccineerden!

Ten eerste zijn het geen 2 prikjes, maar 2 prikjes plus elke 6 maanden een extra prikje.
Ten tweede komen mensen alsnog in het ziekenhuis terecht ook al hebben ze hun prikjes gehad.
Wat inhoud dat die maatregelen nodig blijven, en er dus alternatieve opties onderzocht moeten worden wil je echt een oplossing. Ipv. blindstaren op dat iedereen zn prikjes moet halen. Dat is niet zo.
Ik maak je lijstje even af:
+80% vaccinatiegraad == nog zwaardere maatrelen, geplande ziekenhuis zorg komt in gevaar. Dit kost de economie miljarden.
+70% vaccinatiegraad == volledige lockdown en spoedeisende zorg komt in gevaar. Buten corona-doden vallen er nu ook doden met andere aandoeningen. Volledige lockdown kost de economie tientallen miljarden.
Tot nooit .......
pi_202259494
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 04:42 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
[..]

Ok vertel me wat je als individu kan doen wat effectiever is dan vaccinatie, objectief gezien?

En dus niet wat “we” als maatschappij wellicht ooit zouden moeten doen doen, want daar kan je als individu normaal niet zoveel aan veranderen. Ik vind dat “we” wat moeten doen aan capaciteit in de zorg en dat “we” als maatschappij moeten accepteren dat Covid-19 bestaat en niet uit te bannen is. Maar ja, dat ik dat vind helpt helemaal nergens tegen, ook al ben ik het niet met je oneens dat we als maatschappij waarschijnlijk nog andere dingen moeten verzinnen naast vaccinatie.
pi_202259799
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:47 schreef KroketBroodje het volgende:

vorige week nog gidsland, welk land gaan we nu thierry picken dat t toevallig goed doet? wel alleen landen met een hoge vaccinatiegraad, naar andere landen kijken we niet.
Plaats hier uw advertentie
pi_202260472
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:52 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ok vertel me wat je als individu kan doen wat effectiever is dan vaccinatie, objectief gezien?

En dus niet wat “we” als maatschappij wellicht ooit zouden moeten doen doen, want daar kan je als individu normaal niet zoveel aan veranderen. Ik vind dat “we” wat moeten doen aan capaciteit in de zorg en dat “we” als maatschappij moeten accepteren dat Covid-19 bestaat en niet uit te bannen is. Maar ja, dat ik dat vind helpt helemaal nergens tegen, ook al ben ik het niet met je oneens dat we als maatschappij waarschijnlijk nog andere dingen moeten verzinnen naast vaccinatie.
Als individu gezond eten, sporten, vitamine d slikken. Je houden aan de basismaatregelen. Dat scheelt al een boel.

Maar dit is niet aan de individu om op te lossen, we betalen belasting en wijzen volksvertegenwoordigers aan om dingen zoals dit te bekostigen en op te lossen. Onderzoek naar alternatieven voor een vaccin zou al een heel goed begin zijn. Net zoals opschaling van de ic, ja had eerder moeten gebeuren maar beter laat dan helemaal nooit.
pi_202260582
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:49 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik maak je lijstje even af:
+80% vaccinatiegraad == nog zwaardere maatrelen, geplande ziekenhuis zorg komt in gevaar. Dit kost de economie miljarden.
+70% vaccinatiegraad == volledige lockdown en spoedeisende zorg komt in gevaar. Buten corona-doden vallen er nu ook doden met andere aandoeningen. Volledige lockdown kost de economie tientallen miljarden.
Code zwart dreigt nu ook. En die strenge lockdown die gaat alsnog komen.

Wat we allemaal al wisten, want winterseizoen == zwakker imuunsystem + uitwerking booster vd ouderen + koud dus iedereen binnen dus grotere besmettingskans + normale griep.

Oftewel winterseizoen + covid = overbelasting ic.
  maandag 22 november 2021 @ 12:11:06 #136
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202290516
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:47 schreef KroketBroodje het volgende:

Maar voor zover ik weet nog heeeeel ver van iets van een lockdown af.
Ze gaan nu rustig aan wat boosteren en dan kunnen ze er weer een tijdje tegen.
Er is daar nog helemaal geen paniek.
Tot nooit .......
pi_202291846
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 12:11 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Maar voor zover ik weet nog heeeeel ver van iets van een lockdown af.
Ze gaan nu rustig aan wat boosteren en dan kunnen ze er weer een tijdje tegen.
Er is daar nog helemaal geen paniek.
Er wordt wel weer gesproken over maatregelen.

quote:
New Covid-19 measures to be announced this week

The prime minister is to receive on Tuesday and Wednesday the parties with parliamentary representation on the epidemiological situation in Portugal, before the Government approves measures against Covid-19, which could happen in the Council of Thursday Ministers.

The prime minister mentioned in his official account on social media that he had, “an important session on the epidemiological situation of Covid-19 in Portugal”. “We listened to the experts' clarifications, analyses and reflections. At the beginning of next week we will hear the contributions of political parties with parliamentary representation”, said António Costa.

In his message, the executive's leader also warns that the covid-19 pandemic, "unfortunately, it's not over yet."

“We continue to work. Let's continue, each and every one of us, to do our part, protecting ourselves and others”, he added.

At the end of the Infarmed meeting last week, the President of the Republic, Marcelo Rebelo de Sousa - flanked by the President of the Assembly of the Republic, Ferro Rodrigues, and by the Prime Minister, António Costa - stated that there continues to be a "full combination of political bodies " in response to covid-19, but declined to speak of measures, referring this decision to the Government, after consulting the parties.

As for the measures to be adopted, the head of state said that "the experts presented what they considered essential for this phase" and that "the decision on this matter will naturally belong to the Government", which "will listen to the political parties and will decide".

"If the intervention of the President is necessary, I have already said that the President is available to intervene. If the intervention of the Assembly is necessary, if it is in a position to do so, the same will be said. In other words, there is still a total combination of the bodies of the political power," added Marcelo Rebelo de Sousa, who in recent days has ruled out a return to a state of emergency.
https://www.theportugalne(...)nced-this-week/63688
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 22:28:04 #138
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_202326385
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:21 schreef A6 het volgende:
Het rijke Nederland vergelijken met een 3e wereldland in zuid Europa :')

Ga je schamen
Portugal is ook geen colombia ofzo
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_202326491
Flinke toename nu inderdaad ook weer in Portugal. Eergisteren 1475, gisteren 2560 en vandaag 3773.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202326610
quote:
11s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:34 schreef HowardRoark het volgende:
Flinke toename nu inderdaad ook weer in Portugal. Eergisteren 1475, gisteren 2560 en vandaag 3773.
Ziekenhuisopnames? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_202326862
quote:
11s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:40 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ziekenhuisopnames? :o
Schijnbaar 576 op de verpleegafdelingen en 105 op de IC.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202327091
anti vaxxers zijn echt nog te dom om te poepen ben ik net achter.......
ik werd voor gek uitgemaakt toen ik zei dat ik een booster zou nemen.

omgekeerde wereld
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202327350
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:09 schreef Predator40 het volgende:

omgekeerde wereld
Jij bent gek
pi_202327469
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:30 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Jij bent gek
maar dat was al voor die booster.
Plaats hier uw advertentie
pi_202327519
snel 2G hopelijk *O*
pi_202328994
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:00 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Als individu gezond eten, sporten, vitamine d slikken. Je houden aan de basismaatregelen. Dat scheelt al een boel.
Volgens mij zijn dit maatregelen die op landelijke schaal veel moeilijker te veranderen zijn dan de huidige maatregelen.

Als je al sportief bent en gezond eet, prima. Maar voor alle anderen is het een gedragsverandering die je niet moet onderschatten. Kijk hoe moeilijk het is voor mensen om af te vallen. Je patroon en "verslaving" aanpakken lukt niet zonder hulp voor velen.

Je hebt helemaal gelijk, maar op regeringsniveau dat snel moet reageren is het geen optie. Geen enkel land heeft zover ik weet deze maatregelen als hoofdpakket voor de oplossing.
pi_202329545
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 08:12 schreef Brad het volgende:

[..]
Volgens mij zijn dit maatregelen die op landelijke schaal veel moeilijker te veranderen zijn dan de huidige maatregelen.

Als je al sportief bent en gezond eet, prima. Maar voor alle anderen is het een gedragsverandering die je niet moet onderschatten. Kijk hoe moeilijk het is voor mensen om af te vallen. Je patroon en "verslaving" aanpakken lukt niet zonder hulp voor velen.

Je hebt helemaal gelijk, maar op regeringsniveau dat snel moet reageren is het geen optie. Geen enkel land heeft zover ik weet deze maatregelen als hoofdpakket voor de oplossing.
Hoe je het ook wend of keert, een vaccinatieplek of QR code op werkt kan niet door de beugel. De regering mag snel deze plannen laten varen.
West-Melanesia
pi_202329575
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:09 schreef Predator40 het volgende:

omgekeerde wereld
Miljarden mensen zijn nog niet gevaccineerd. Ik hoor altijd het argument “laat je vaccineren, denk aan de anderen” richting ongevaccineerden. Dat argument kan nu dus ook worden omgedraaid richting pro-vaccies.
West-Melanesia
pi_202330646
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 09:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Hoe je het ook wend of keert, een vaccinatieplek of QR code op werkt kan niet door de beugel. De regering mag snel deze plannen laten varen.
ik dacht er ook zo over maar nadat ik wat van die simpele domme anti vaxxers heb gesproken hoop ik dat het OVERAL komt !
pi_202330753
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]
ik dacht er ook zo over maar nadat ik wat van die simpele domme anti vaxxers heb gesproken hoop ik dat het OVERAL komt !
Dan hoor je het woordje dom niet eens in de mond te nemen.

Een QR code op werk is maatschappij ontwrichtend.
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')