welke?quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:58 schreef The_Emotion het volgende:
Als het niet zo lekker gaat in Portugal, dan pakken we toch een ander voorbeeldig land?
Gibralt....onee laat maar.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:58 schreef The_Emotion het volgende:
Als het niet zo lekker gaat in Portugal, dan pakken we toch een ander voorbeeldig land?
Ze lopen daar 2 weekjes achter, beetje geduld.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:19 schreef mcmlxiv het volgende:
80 op de IC tegen 385 hier. Hmm je zou bijna zeggen dat vaccinatie werkt…
Ze lopen achter, hebben een ander klimaat én bijna de helft minder inwoners. Geef het nog een paar weekjes.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:19 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat is toch al een 33% stijging sinds je het topic opende 10 dagen terug. Laten we het over 10 dagen nog eens bekijken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:19 schreef mcmlxiv het volgende:
Oké wacht even. Dus zij zitten daar met 1.400 besmettingen per dag nu al op een ic-bezetting van 80.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:19 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat zou maar zo kunnen. De bevolking in Portugal is gemiddeld gezien ouder dan hier in Nederland en bovendien ligt het percentage met obesitas en diabetes ook een stuk hoger.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Oké wacht even. Dus zij zitten daar met 1.400 besmettingen per dag nu al op een ic-bezetting van 80.
Wij zitten met 20k besmettingen per dag (oké laten we zeggen 16k ivm alle storingen) op een ic-bezetting van 385.
Dan is het inderdaad te hopen dat die dingen héél goed werken, anders hebben ze na een paar weken met verdubbelingen een enorm probleem daaro. De eerste dag met <15 graden overdag moet nog komen volgens mij.
Ik zeg hierover hetzelfde als over Frankrijk een paar dagen geleden: ze zullen geen crisisoverleg inplannen omdat de vooruitzichten zo goed zijn...
Hoe eerder duidelijk word dat die vaccins gewoon niet zijn wat beloofd was, hoe eerder er gefocused kan worden op dingen die wel werken. Op 1 paard wedden is dom, al helemaal als het om mensenlevens gaat.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:56 schreef Panthera. het volgende:
Ik snap werkelijk de mensen niet die juichen dat de vaccins niet perfect werkenIk ben benieuwd hoe dit ontwikkeld en hoop dat de vaccins daadwerkelijk impact gaan hebben op de hevigheid van de golf en de hoeveelheid opnames.
Overigens lagen er op de piek in Portugal in januari er (volgens Our world in data) 6,600 mensen in het ziekenhuis met Covid-19, dat zijn cijfers waar wij alleen maar van kunnen dromen, want ruim het dubbele van wat wij ooit gehad hebben - ik vermoed dat die cijfers niet een op een vergelijkbaar met Nederland zijn.
Ik post de cijfers nog maar eens: https://www.rivm.nl/docum(...)ive-care-opname-in-0quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:11 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Hoe eerder duidelijk word dat die vaccins gewoon niet zijn wat beloofd was, hoe eerder er gefocused kan worden op dingen die wel werken. Op 1 paard wedden is dom, al helemaal als het om mensenlevens gaat.
Ik zie de humor er wel van in. Je krijgt hier bijna twee jaar de meest waanzinnige propaganda over je uitgestort en dan zijn er nog mensen die het allemaal geloven ook. Uitleggen wat er allemaal niet klopt werkt niet, en dan is het weleens prettig dat die mensen op een gegeven hard met de neus op de feiten worden gedrukt.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:56 schreef Panthera. het volgende:
Ik snap werkelijk de mensen niet die juichen dat de vaccins niet perfect werkenIk ben benieuwd hoe dit ontwikkeld en hoop dat de vaccins daadwerkelijk impact gaan hebben op de hevigheid van de golf en de hoeveelheid opnames.
Overigens lagen er op de piek in Portugal in januari er (volgens Our world in data) 6,600 mensen in het ziekenhuis met Covid-19, dat zijn cijfers waar wij alleen maar van kunnen dromen, want ruim het dubbele van wat wij ooit gehad hebben - ik vermoed dat die cijfers niet een op een vergelijkbaar met Nederland zijn.
Dat kan allemaal zijn. Big pharma is het tegenovergestelde van perfect. Portugal is een fantastisch land maar niet feilloos. Persoonlijk ben ik van mening dat de Zweedse aanpak van Covid-19 (en nu de Engelse) de enige realistische aanpak is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie de humor er wel van in. Je krijgt hier bijna twee jaar de meest waanzinnige propaganda over je uitgestort en dan zijn er nog mensen die het allemaal geloven ook. Uitleggen wat er allemaal niet klopt werkt niet, en dan is het weleens prettig dat die mensen op een gegeven hard met de neus op de feiten worden gedrukt.
Dan klampt men zich nu vast aan Portugal, en negeert Gibraltar, Israel, Zweden, Noorwegen en Denemarken, terwijl het jaarlijkse virusseizoen doorgaans wat later is in Portugal, althans, dat heb ik mij laten vertellen. Als de vaccins werkten was het heel simpel geweest. Zodra de 70 plusses waren gevaccineerd was de crisis over geweest want nauwelijks nog druk op de zorg. Dus toen De Jonge zijn noodbevoegdheden aan wilde houden ergens in het voorjaar, wist ik al dat het mis was. De vraag was alleen op welke manier precies en dat is het nog steeds.
Ik ben nooit tegen het vaccineren van de doelgroep geweest, de 70plussers die de bedden bevolken, en ik hoop dat ze het dankzij het vaccin overleven. Maar alles wat de machtsgreep van de medische sector en de logica van levens rekken tegen elke prijs met uitsluitend vrijheidsbeneming is mij welkom want het wordt heel erg eng en als dat veel bejaarde levens kost dan is dat maar zo. Daar moeten we echt onze regering op aankijken, en de mensen die die gesteund hebben. Ik was het niet.
Dat is een keuze, men kan er net zo goed voor kiezen om corona-opnames niet door te laten gaan vanwege opnames ivm geplande urgente hart- of kankeroperaties.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:33 schreef Panthera. het volgende:
[..]
... maar huil wel iedere keer een beetje van binnen als er weer operaties niet door kunnen gaan omdat er veel ziekenhuisbedden bezet zijn door een minderheid van de bevolking, met name omdat het zo makkelijk te vermijden is. Ik hoop dat iedereen die een ziekenhuisbed bezet houdt met Covid-19 en niet gevaccineerd is elke dag nadenkt over het feit dat als je fucking twee prikjes (waar mensen in dit en andere topics over doen alsof ze de grootste heldendaad verricht hebben en dat niet gaan herhalen) had genomen je 5-10% kans had gehad daar te liggen en er 10 kankeroperaties of onderzoeken hadden kunnen doorgaan.
Operaties die niet doorgaan was ook voor maart 2020 al de normaalste zaak van de wereld.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:33 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik post de cijfers nog maar eens: https://www.rivm.nl/docum(...)ive-care-opname-in-0
Ik ben tegen 2G, tegen verplichte vaccinatie en ook tegen Covid-19 gerelateerde restricties omdat ik denk dat dit niet de toekomst is en kan zijn, maar huil wel iedere keer een beetje van binnen als er weer operaties niet door kunnen gaan omdat er veel ziekenhuisbedden bezet zijn door een minderheid van de bevolking, met name omdat het zo makkelijk te vermijden is. Ik hoop dat iedereen die een ziekenhuisbed bezet houdt met Covid-19 en niet gevaccineerd is elke dag nadenkt over het feit dat als je fucking twee prikjes (waar mensen in dit en andere topics over doen alsof ze de grootste heldendaad verricht hebben en dat niet gaan herhalen) had genomen je 5-10% kans had gehad daar te liggen en er 10 kankeroperaties of onderzoeken hadden kunnen doorgaan.
Ja, we hebben te weinig zorg in Nederland en dat is de regering te wijten. Maar dat is een feit, waar we niks aan kunnen veranderen zonder een coup en juist omdat je dat weet en omdat je een vrije keuze hebt, heb je verantwoordelijkheid voor jezelf maar nog meer voor anderen.
Yep. Je kan er van alles van vinden maar het gebeurd, en ieder individu heeft een ding wat hij/zij kan beinvloeden. Ik kan een enorme mening hebben over overheid, zorg, beleid en tegelijkertijd is dat alles een gegeven waarbinnen ik de beste keuze moet maken voor mezelf en anderen. Ik ben niet verantwoordelijk voor vaccineffectiviteit, Hugo de Jonge of wat dan ook, maar wel voor het effect wat ik zelf heb binnen die context.quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is een keuze, men kan er net zo goed voor kiezen om corona-opnames niet door te laten gaan vanwege opnames ivm geplande urgente hart- of kankeroperaties.
Waarom is het belangrijker dat iemand wekenlang op de IC met corona ligt te vergammelen om daarna amper nog kwaliteit van leven over te hebben terwijl er in diezelfde weken meerdere hart- en/of kankerpatienten behandeld hadden kunnen worden? Waarbij die laatsten bovendien meer en betere kwaliteit van leven zullen hebben na ontslag uit het ziekenhuis.
Yep en nu meer.quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Operaties die niet doorgaan was ook voor maart 2020 al de normaalste zaak van de wereld.
quote:
Als we 100% vaccinatie graad halen is het probleem niet opgelost. Waarom dan als enige oplossing blijven proberen met die vaccinaties?quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:33 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik post de cijfers nog maar eens: https://www.rivm.nl/docum(...)ive-care-opname-in-0
Ik ben tegen 2G, tegen verplichte vaccinatie en ook tegen Covid-19 gerelateerde restricties omdat ik denk dat dit niet de toekomst is en kan zijn, maar huil wel iedere keer een beetje van binnen als er weer operaties niet door kunnen gaan omdat er veel ziekenhuisbedden bezet zijn door een minderheid van de bevolking, met name omdat het zo makkelijk te vermijden is. Ik hoop dat iedereen die een ziekenhuisbed bezet houdt met Covid-19 en niet gevaccineerd is elke dag nadenkt over het feit dat als je fucking twee prikjes (waar mensen in dit en andere topics over doen alsof ze de grootste heldendaad verricht hebben en dat niet gaan herhalen) had genomen je 5-10% kans had gehad daar te liggen en er 10 kankeroperaties of onderzoeken hadden kunnen doorgaan.
Ja, we hebben te weinig zorg in Nederland en dat is de regering te wijten. Maar dat is een feit, waar we niks aan kunnen veranderen zonder een coup en juist omdat je dat weet en omdat je een vrije keuze hebt, heb je verantwoordelijkheid voor jezelf maar nog meer voor anderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |