abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202130119
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:58 schreef Confetti het volgende:

[..]
Hebben die 'experts' toegang tot de gepatendeerde geheimen van Pfizer? Toegang tot alle (geheime) data van Pfizer?

Die hebben ook geen idee.
Patenten zijn openbaar. Dus daar heeft iedereen met internet toegang toe.
Whatever...
pi_202206157
quote:
Portuguese PM warns restrictions may return before Christmas

Portugal’s prime minister Antonio Costa has said that authorities in one of the world’s most vaccinated nations may bring back some measures to stop the spread of Covid in the run-up to the holiday season as infections soar across Europe, Reuters reports.

The number of new cases has been gradually rising over the past month in Portugal, reaching a two-month daily high of 1,816 infections on Saturday.

The 14-day infection rate stood at 156 cases per 100,000 people on Monday, about double that in neighbouring Spain, which has a slightly lower share of its population fully vaccinated, but still well below over 500 in Germany and more than 900 in the Netherlands.

Costa told reporters on the sidelines of an event in central Portugal:

We must try to act now so we can reach the Christmas period with less fear. The later we act, the greater the risks.

Government ministers are expected to meet health experts on Friday to evaluate the situation and only then will decide on which rules to impose. Costa said measures would be only applied when “strictly necessary”.

About 86% of Portugal’s population of just over 10 million is fully vaccinated against Covid-19. It has reported about 1.1 million cases and 18,265 deaths since the pandemic began.

The country faced its toughest battle against Covid in January, forcing authorities to impose strict lockdown measures, that have since been lifted.

Costa said the government was unlikely to bring back a lockdown and that the new measures would aim to “disturb people’s lives as little as possible”.

Mask-wearing is still required in public transport, shopping malls and large gatherings. The EU digital Covid-19 certificate is required to enter nightclubs and big events, as well as to travel.
https://www.theguardian.c(...)r-front-line-workers

quote:
PM Costa calls Infarmed meeting this Friday to discuss rising Covid-19 numbers

By Michael Bruxo -15th November 2021

A pivotal meeting to determine which steps should be taken to tackle the rising number of Covid-19 cases and hospitalisations in Portugal has been called by Prime Minister António Costa and will be held at 3pm on Friday (December 19).

The meeting will bring together political leaders and Infarmed experts, a government source has told Lusa news agency.

The objective will be to come up with a strategy to keep the pandemic under control and avoid a lockdown during the Christmas season.

As the Resident reported earlier today (click here), Baltazar Nunes (an expert from the Ricardo Jorge Institute) has warned that extra caution will be needed during the upcoming festive season, which may coincide with the “loss of effectiveness” of vaccines – especially among the elderly who were the first to receive the vaccine and who haven’t yet received a third jab.

One issue that seems to be worrying authorities is the slow roll-out of the third dose of the Covid-19 vaccine.

“The difficulties of convincing the elderly that another dose is necessary” have been highlighted as the main obstacle affecting the roll-out, while sources close to the President of the Republic have told Observador newspaper that a “larger awareness campaign” may be necessary to get the word out about the importance of the third dose.
https://www.portugalresid(...)ng-covid-19-numbers/

Gaat hard nu. Verdubbeling binnen iets meer dan een week dacht ik. Vast allemaal de schuld van de 14% (of eigenlijk 2% van de volwassenen).

Vrijdag een topoverleg met als inzet hoe een lockdown tijdens de kerst voorkomen kan worden.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:53:11 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202206318
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
[..]

Gaat hard nu. Verdubbeling binnen iets meer dan een week dacht ik. Vast allemaal de schuld van de 14% (of eigenlijk 2% van de volwassenen).

Vrijdag een topoverleg met als inzet hoe een lockdown tijdens de kerst voorkomen kan worden.
Er is vast wel een Portugese politicus die met het cunning plan komt om een 'korte, stevige lockdown' te doen zodat men daarna in alle rust aan de kerstdis kan.
pi_202206369
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
[..]

Als ik het zo lees krijgen de mensen die de 3e prik niet hebben genomen nu de schuld.
pi_202206447
De lage besmettingen in Portugal komen door de vaccins volgens de experts (hier). Als straks de besmettingen stijgen kunnen we dan concluderen dat de vaccins niet goed werken?
Plaats hier uw advertentie
pi_202209280
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:15 schreef mcmlxiv het volgende:
Portugal is terug van pandemie naar endemie. 98% gevaccineerden, zo ongeveer 100% boven de 65 gevaccineerd.

https://www.traveldailyme(...)pandemic-to-endemic/

Kortom het zoveelste bewijs dat anti-vaxxers ons in de shit laten zitten.

Go Portugal!
This post didn't age well
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_202209335
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:12 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog een weekje en dan knalt het ook in Portugal, zijn lekker aan het verdubbelen.
https://www.reuters.com/w(...)m&utm_source=twitter
pi_202209758
quote:
Ernstig stil bij de pulpkrantjes opeens.
pi_202209919
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 21:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ernstig stil bij de pulpkrantjes opeens.
hier ook ;)
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_202209974
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:07 schreef Confetti het volgende:
Over een maandje wordt dit topic een pareltje.
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2021 @ 21:58:35 #101
88815 The_Emotion
98.3
pi_202210082
Als het niet zo lekker gaat in Portugal, dan pakken we toch een ander voorbeeldig land?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_202210114
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2021 21:58 schreef The_Emotion het volgende:
Als het niet zo lekker gaat in Portugal, dan pakken we toch een ander voorbeeldig land?
welke?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_202210244
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2021 21:58 schreef The_Emotion het volgende:
Gibralt....onee laat maar.
  dinsdag 16 november 2021 @ 22:19:15 #105
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202210842
80 op de IC tegen 385 hier. Hmm je zou bijna zeggen dat vaccinatie werkt…
pi_202210929
Portuguese PM warns restrictions may return as COVID cases rise

https://twitter.com/Reute(...)5-hugo-9829-ccp.html
pi_202211042
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:19 schreef mcmlxiv het volgende:
Ze lopen daar 2 weekjes achter, beetje geduld.
pi_202211429
quote:
Ze lopen achter, hebben een ander klimaat én bijna de helft minder inwoners. Geef het nog een paar weekjes.
pi_202211660
quote:
Dat is toch al een 33% stijging sinds je het topic opende 10 dagen terug. Laten we het over 10 dagen nog eens bekijken.
pi_202211957
quote:
Oké wacht even. Dus zij zitten daar met 1.400 besmettingen per dag nu al op een ic-bezetting van 80.

Wij zitten met 20k besmettingen per dag (oké laten we zeggen 16k ivm alle storingen) op een ic-bezetting van 385.

Dan is het inderdaad te hopen dat die dingen héél goed werken, anders hebben ze na een paar weken met verdubbelingen een enorm probleem daaro. De eerste dag met <15 graden overdag moet nog komen volgens mij.

Ik zeg hierover hetzelfde als over Frankrijk een paar dagen geleden: ze zullen geen crisisoverleg inplannen omdat de vooruitzichten zo goed zijn...
  woensdag 17 november 2021 @ 07:49:19 #111
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202214156
Ik begrijp dat de problemen in Portugal kleiner waren geweest wanneer de bevolking daar niet in hoge mate was gevaccineerd? Mooi man!

80 IC omgerekend naar onze bevolkingsgrootte zou dat hier ongeveer 130 IC opnames zijn. Goh, dat zou maar zo eens kunnen overeenkomen met wat hier gebeurd, namelijk dat gevaccineerde oude mensen met onderliggende klachten nog steeds risico's lopen. Wel kleinere risico's dan zonder vaccin, maar nog steeds risico's.

Blijft dus mijn stelling dat wanneer je boven de 50 OF te zwaar OF risicoverhogende klachten OF zorgmedewerker bent het niet nemen van een vaccin gewoon nogal stom is in tact. Val je in twee van de categorieën, dan is stom een veel te mild woord.

Oude mensen gaan dood, jammer maar helaas. Daar gaat het helemaal niet om. Van uitgestelde zorg gaan ook jongere mensen dood, simpel zat. Uitgestelde kankerbehandelingen zijn gewoon een risico. Het lijkt mij nogal sneu voor jezelf en je nabestaanden wanneer je dat overkomt omdat een oude vette pad te stom is om een vaccin te nemen.

Ik kan ook best leven met een serieuze verhoging van de zorgbudgetten. Dat is nu net geen 100 miljard euro per jaar. Laten we alle zorgverzekeringen 100 euro per maand duurder maken, dan kunnen we de zorg een boost van pakweg 15 miljard per jaar geven. Is dat dan een goed idee?
pi_202231535
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:46 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Oké wacht even. Dus zij zitten daar met 1.400 besmettingen per dag nu al op een ic-bezetting van 80.

Wij zitten met 20k besmettingen per dag (oké laten we zeggen 16k ivm alle storingen) op een ic-bezetting van 385.

Dan is het inderdaad te hopen dat die dingen héél goed werken, anders hebben ze na een paar weken met verdubbelingen een enorm probleem daaro. De eerste dag met <15 graden overdag moet nog komen volgens mij.

Ik zeg hierover hetzelfde als over Frankrijk een paar dagen geleden: ze zullen geen crisisoverleg inplannen omdat de vooruitzichten zo goed zijn...
Dat zou maar zo kunnen. De bevolking in Portugal is gemiddeld gezien ouder dan hier in Nederland en bovendien ligt het percentage met obesitas en diabetes ook een stuk hoger.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202239149
Dit topic is een heerlijke backfire in de maak.
pi_202239222
Ik woon in ierland waar 95 procent is geprikt (JA, IK OOK, ZIJ HET NIET VAN HARTE) en het is nog altijd huilen met de pet op hiero, steeds meer restricties.

Dus ik geloof er niet zo in dat het de enige oplossing is. Tuurlijk helpt het maar je kan nog zoveel andere dingen doen. Mijn huisgenoot is b.v. ongevaccineerd en die gaat nauwelijks ooit ergens heen. Gisteren gingen we voor het eerst in maanden samen op terras en daar besmet ook die ongevaccineerde persoon echt helemaal niemand, we nemen hem echt niet stiekem mee naar een drukke pub die het niet zo nauw neemt met die QR codes. Want geloof me die pubs bestaan er zeker.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202239259
Ik snap werkelijk de mensen niet die juichen dat de vaccins niet perfect werken ;( Ik ben benieuwd hoe dit ontwikkeld en hoop dat de vaccins daadwerkelijk impact gaan hebben op de hevigheid van de golf en de hoeveelheid opnames.

Overigens lagen er op de piek in Portugal in januari er (volgens Our world in data) 6,600 mensen in het ziekenhuis met Covid-19, dat zijn cijfers waar wij alleen maar van kunnen dromen, want ruim het dubbele van wat wij ooit gehad hebben - ik vermoed dat die cijfers niet een op een vergelijkbaar met Nederland zijn.
pi_202247441
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:56 schreef Panthera. het volgende:
Ik snap werkelijk de mensen niet die juichen dat de vaccins niet perfect werken ;( Ik ben benieuwd hoe dit ontwikkeld en hoop dat de vaccins daadwerkelijk impact gaan hebben op de hevigheid van de golf en de hoeveelheid opnames.

Overigens lagen er op de piek in Portugal in januari er (volgens Our world in data) 6,600 mensen in het ziekenhuis met Covid-19, dat zijn cijfers waar wij alleen maar van kunnen dromen, want ruim het dubbele van wat wij ooit gehad hebben - ik vermoed dat die cijfers niet een op een vergelijkbaar met Nederland zijn.
Hoe eerder duidelijk word dat die vaccins gewoon niet zijn wat beloofd was, hoe eerder er gefocused kan worden op dingen die wel werken. Op 1 paard wedden is dom, al helemaal als het om mensenlevens gaat.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202247722
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:11 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Hoe eerder duidelijk word dat die vaccins gewoon niet zijn wat beloofd was, hoe eerder er gefocused kan worden op dingen die wel werken. Op 1 paard wedden is dom, al helemaal als het om mensenlevens gaat.
Ik post de cijfers nog maar eens: https://www.rivm.nl/docum(...)ive-care-opname-in-0

Ik ben tegen 2G, tegen verplichte vaccinatie en ook tegen Covid-19 gerelateerde restricties omdat ik denk dat dit niet de toekomst is en kan zijn, maar huil wel iedere keer een beetje van binnen als er weer operaties niet door kunnen gaan omdat er veel ziekenhuisbedden bezet zijn door een minderheid van de bevolking, met name omdat het zo makkelijk te vermijden is. Ik hoop dat iedereen die een ziekenhuisbed bezet houdt met Covid-19 en niet gevaccineerd is elke dag nadenkt over het feit dat als je fucking twee prikjes (waar mensen in dit en andere topics over doen alsof ze de grootste heldendaad verricht hebben en dat niet gaan herhalen) had genomen je 5-10% kans had gehad daar te liggen en er 10 kankeroperaties of onderzoeken hadden kunnen doorgaan.

Ja, we hebben te weinig zorg in Nederland en dat is de regering te wijten. Maar dat is een feit, waar we niks aan kunnen veranderen zonder een coup en juist omdat je dat weet en omdat je een vrije keuze hebt, heb je verantwoordelijkheid voor jezelf maar nog meer voor anderen.
pi_202247765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:56 schreef Panthera. het volgende:

Ik zie de humor er wel van in. Je krijgt hier bijna twee jaar de meest waanzinnige propaganda over je uitgestort en dan zijn er nog mensen die het allemaal geloven ook. Uitleggen wat er allemaal niet klopt werkt niet, en dan is het weleens prettig dat die mensen op een gegeven hard met de neus op de feiten worden gedrukt.

Dan klampt men zich nu vast aan Portugal, en negeert Gibraltar, Israel, Zweden, Noorwegen en Denemarken, terwijl het jaarlijkse virusseizoen doorgaans wat later is in Portugal, althans, dat heb ik mij laten vertellen. Als de vaccins werkten was het heel simpel geweest. Zodra de 70 plusses waren gevaccineerd was de crisis over geweest want nauwelijks nog druk op de zorg. Dus toen De Jonge zijn noodbevoegdheden aan wilde houden ergens in het voorjaar, wist ik al dat het mis was. De vraag was alleen op welke manier precies en dat is het nog steeds.

Ik ben nooit tegen het vaccineren van de doelgroep geweest, de 70plussers die de bedden bevolken, en ik hoop dat ze het dankzij het vaccin overleven. Maar alles wat de machtsgreep van de medische sector en de logica van levens rekken tegen elke prijs met uitsluitend vrijheidsbeneming is mij welkom want het wordt heel erg eng en als dat veel bejaarde levens kost dan is dat maar zo. Daar moeten we echt onze regering op aankijken, en de mensen die die gesteund hebben. Ik was het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202247834
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik zie de humor er wel van in. Je krijgt hier bijna twee jaar de meest waanzinnige propaganda over je uitgestort en dan zijn er nog mensen die het allemaal geloven ook. Uitleggen wat er allemaal niet klopt werkt niet, en dan is het weleens prettig dat die mensen op een gegeven hard met de neus op de feiten worden gedrukt.

Dan klampt men zich nu vast aan Portugal, en negeert Gibraltar, Israel, Zweden, Noorwegen en Denemarken, terwijl het jaarlijkse virusseizoen doorgaans wat later is in Portugal, althans, dat heb ik mij laten vertellen. Als de vaccins werkten was het heel simpel geweest. Zodra de 70 plusses waren gevaccineerd was de crisis over geweest want nauwelijks nog druk op de zorg. Dus toen De Jonge zijn noodbevoegdheden aan wilde houden ergens in het voorjaar, wist ik al dat het mis was. De vraag was alleen op welke manier precies en dat is het nog steeds.

Ik ben nooit tegen het vaccineren van de doelgroep geweest, de 70plussers die de bedden bevolken, en ik hoop dat ze het dankzij het vaccin overleven. Maar alles wat de machtsgreep van de medische sector en de logica van levens rekken tegen elke prijs met uitsluitend vrijheidsbeneming is mij welkom want het wordt heel erg eng en als dat veel bejaarde levens kost dan is dat maar zo. Daar moeten we echt onze regering op aankijken, en de mensen die die gesteund hebben. Ik was het niet.
Dat kan allemaal zijn. Big pharma is het tegenovergestelde van perfect. Portugal is een fantastisch land maar niet feilloos. Persoonlijk ben ik van mening dat de Zweedse aanpak van Covid-19 (en nu de Engelse) de enige realistische aanpak is.

Maar dan nog. Ik kan het met alles oneens zijn en me druk maken over alles maar als de vaccins 100% perfect waren had ik gejuicht en me vervolgens druk gemaakt om de winst van Pfizer en Moderna. Maar had ik me niet druk hoeven maken over het feit dat m'n moeder zich elke dag de pleuris moet werken in het ziekenhuis.

Dus ja, dat het vaccin niet perfect werkt is niet anders dan alleen maar jammer.

Vind het gewoon extreem bijzonder dat de werking van een medisch middel iets politiek is, dat slaat echt nergens op.
pi_202248110
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:33 schreef Panthera. het volgende:

[..]

... maar huil wel iedere keer een beetje van binnen als er weer operaties niet door kunnen gaan omdat er veel ziekenhuisbedden bezet zijn door een minderheid van de bevolking, met name omdat het zo makkelijk te vermijden is. Ik hoop dat iedereen die een ziekenhuisbed bezet houdt met Covid-19 en niet gevaccineerd is elke dag nadenkt over het feit dat als je fucking twee prikjes (waar mensen in dit en andere topics over doen alsof ze de grootste heldendaad verricht hebben en dat niet gaan herhalen) had genomen je 5-10% kans had gehad daar te liggen en er 10 kankeroperaties of onderzoeken hadden kunnen doorgaan.

Dat is een keuze, men kan er net zo goed voor kiezen om corona-opnames niet door te laten gaan vanwege opnames ivm geplande urgente hart- of kankeroperaties.

Waarom is het belangrijker dat iemand wekenlang op de IC met corona ligt te vergammelen om daarna amper nog kwaliteit van leven over te hebben terwijl er in diezelfde weken meerdere hart- en/of kankerpatienten behandeld hadden kunnen worden? Waarbij die laatsten bovendien meer en betere kwaliteit van leven zullen hebben na ontslag uit het ziekenhuis.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')