Ik denk dat dit een efficientere manier is om vaccinatie te 'verplichten'. Anders moet je ongeveer een razzia uitvoeren om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 07:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan kan je vaccinatie net zo goed verplichten, veel makkelijker.
Ik heb veel vrienden in het noorden van Portugal.quote:Op dinsdag 9 november 2021 08:53 schreef Nielsch het volgende:
In Portugal woont bijna iedereen aan zee. Zeelucht helpt heel goed tegen Covid aldus Thierry Baudet.
Precies, vooral de lagere gemiddelde leeftijd en geen obesitas doet veelquote:Op zondag 7 november 2021 08:49 schreef HowardRoark het volgende:
Ik betwijfel ook in hoeverre in dat soort landen er een goed registratiesysteem is van alle Covid cases. Daarnaast ligt in Afrikaanse landen de gemiddelde leeftijd vaak een stuk lager (in Tanzania is dat schijnbaar 18 jaar) en is obesitas niet echt een issue. Hoe gek het misschien ook klinkt zou je kunnen stellen dat mensen daar misschien wat gezonder zijn dan de gemiddelde mens in de westerse wereld.
Al voor de Delta variant had 66% van de onderzochten in Nairobi al antistoffen tegen Corona, zal nu ongetwijfeld hoger liggenquote:Neue Studien haben nun die sogenannte Durchseuchung in afrikanischen Ländern untersucht. Forscher haben anhand von Antikörpertests gemessen, wie viele Menschen seit Ausbruch der Pandemie an Corona erkrankt sind. Einer der Forscher, die dieser Frage nachgegangen sind, heißt Isaac Ngere. Er hat in Kenia in mehreren Phasen Tausende Einwohnerinnen und Einwohner getestet, unter anderem in Nairobis größtem Slum Kibera.
»Im Mai und Juni lag die Durchseuchung dort bei 66 Prozent. Das war vor der heftigen Delta-Welle. Ich bin mir sicher, dass die Werte in Nairobi inzwischen bei mehr als 70 Prozent liegen. Das ist schon fast Herdenimmunität«, sagt der kenianische Epidemiologe, der für die Washington State University arbeitet. Keine Einzelmeinung: Andere aktuelle Erhebungen gehen ebenso von einer Durchseuchung von mehr als 50 Prozent der Erwachsenen in Nairobi aus.
Niet meer aan zee dan ruim driekwart NL. Ook Portugal is 150 km breed.quote:Op dinsdag 9 november 2021 08:53 schreef Nielsch het volgende:
In Portugal woont bijna iedereen aan zee. Zeelucht helpt heel goed tegen Covid aldus Thierry Baudet.
Kon me dat nog wel herinneren van juni 2020. Inderdaad sommigen faceshield én mondkapje, binnen én buiten. En dat was nog op het moment dat er amper iemand aan corona was doodgegaan, omdat ze zo'n beetje al dicht waren voordat het virus zich echt had verspreid. Wat op zich ook een prima strategie was geweest als het bij één golf was gebleven. De massale sterfte kwam pas een halfjaar later.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik heb veel vrienden in het noorden van Portugal.
De échte portugees is een somber volk (niet voor niets is Fado de volksmuziek, zelfs als je het niet verstaat maakt de muziek je al verdrietig). Als je aan een portugees vraagt hoe het is met zijn gezondheid dan is hij altijd ziek, zwak en misselijk.
Ook de familie mankeert altijd van alles maar de artsen kunnen het nooit vinden.
Ik heb foto's van vrienden die in hun restaurant achter de gril stonden om vis te verkopen aan klanten. Behalve rondom schermen om klanten op afstand te houden, stonden ze met mondkapjes, een faceshield en regenpak achter de bloedhete bbq. Zo bang zijn veel portugezen voor corona en zo kwetsbaar voelen ze zich.
Binnen die gedachte snap ik dat ze naar de prikstraat renden om het prikje te mogen krijgen.
Ik had niet anders verwacht dan een hoge opkomst.
een maand later als ik de grafiek zo bekijk?quote:Op donderdag 11 november 2021 15:24 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Wanneer begint het griepseizoen eigenlijk is portugal?
dit inderdaad, er zijn daar staatsziekenhuizen, drama. Daar gaat de arts gewoon om 17u naar huis, ook als de wachtkamer vol zit. Maar ook particuliere maar die zijn weer te duur. Als je geld hebt wordt je goed geholpen.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:51 schreef Vasilevski het volgende:
En dat is nog met amper druk van Covid op de IC, en overdag 15-20 graden en zon in november. Als de zorg daar 'onder druk' komt te staan dan gaat het ook echt goed mis.
Welke maand en/of grafiek is datquote:Op donderdag 11 november 2021 16:32 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
een maand later als ik de grafiek zo bekijk?
https://ourworldindata.or(...)true&time=2020-06-10..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric=new_cases_smoothed_per_million&Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=NLD~PRTquote:Op donderdag 11 november 2021 17:02 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Welke maand en/of grafiek is dat![]()
Want portugal had in jan/feb echt problemen volgens mij, als ik het me goed herinner.
sprookje in duigen?quote:Op donderdag 11 november 2021 17:12 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog een weekje en dan knalt het ook in Portugal, zijn lekker aan het verdubbelen.
Ok ze hadden gewoon een bizar hoge piek in jan/feb en voor de rest wel in lijn met europa dus. Dankjewel.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:06 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
https://ourworldindata.or(...)true&time=2020-06-10..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric=new_cases_smoothed_per_million&Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=NLD~PRT
misschien iets minder dan een maand.
Patenten zijn openbaar. Dus daar heeft iedereen met internet toegang toe.quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hebben die 'experts' toegang tot de gepatendeerde geheimen van Pfizer? Toegang tot alle (geheime) data van Pfizer?
Die hebben ook geen idee.
https://www.theguardian.c(...)r-front-line-workersquote:Portuguese PM warns restrictions may return before Christmas
Portugal’s prime minister Antonio Costa has said that authorities in one of the world’s most vaccinated nations may bring back some measures to stop the spread of Covid in the run-up to the holiday season as infections soar across Europe, Reuters reports.
The number of new cases has been gradually rising over the past month in Portugal, reaching a two-month daily high of 1,816 infections on Saturday.
The 14-day infection rate stood at 156 cases per 100,000 people on Monday, about double that in neighbouring Spain, which has a slightly lower share of its population fully vaccinated, but still well below over 500 in Germany and more than 900 in the Netherlands.
Costa told reporters on the sidelines of an event in central Portugal:
We must try to act now so we can reach the Christmas period with less fear. The later we act, the greater the risks.
Government ministers are expected to meet health experts on Friday to evaluate the situation and only then will decide on which rules to impose. Costa said measures would be only applied when “strictly necessary”.
About 86% of Portugal’s population of just over 10 million is fully vaccinated against Covid-19. It has reported about 1.1 million cases and 18,265 deaths since the pandemic began.
The country faced its toughest battle against Covid in January, forcing authorities to impose strict lockdown measures, that have since been lifted.
Costa said the government was unlikely to bring back a lockdown and that the new measures would aim to “disturb people’s lives as little as possible”.
Mask-wearing is still required in public transport, shopping malls and large gatherings. The EU digital Covid-19 certificate is required to enter nightclubs and big events, as well as to travel.
https://www.portugalresid(...)ng-covid-19-numbers/quote:PM Costa calls Infarmed meeting this Friday to discuss rising Covid-19 numbers
By Michael Bruxo -15th November 2021
A pivotal meeting to determine which steps should be taken to tackle the rising number of Covid-19 cases and hospitalisations in Portugal has been called by Prime Minister António Costa and will be held at 3pm on Friday (December 19).
The meeting will bring together political leaders and Infarmed experts, a government source has told Lusa news agency.
The objective will be to come up with a strategy to keep the pandemic under control and avoid a lockdown during the Christmas season.
As the Resident reported earlier today (click here), Baltazar Nunes (an expert from the Ricardo Jorge Institute) has warned that extra caution will be needed during the upcoming festive season, which may coincide with the “loss of effectiveness” of vaccines – especially among the elderly who were the first to receive the vaccine and who haven’t yet received a third jab.
One issue that seems to be worrying authorities is the slow roll-out of the third dose of the Covid-19 vaccine.
“The difficulties of convincing the elderly that another dose is necessary” have been highlighted as the main obstacle affecting the roll-out, while sources close to the President of the Republic have told Observador newspaper that a “larger awareness campaign” may be necessary to get the word out about the importance of the third dose.
Er is vast wel een Portugese politicus die met het cunning plan komt om een 'korte, stevige lockdown' te doen zodat men daarna in alle rust aan de kerstdis kan.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)r-front-line-workers
[..]
https://www.portugalresid(...)ng-covid-19-numbers/
Gaat hard nu. Verdubbeling binnen iets meer dan een week dacht ik. Vast allemaal de schuld van de 14% (of eigenlijk 2% van de volwassenen).
Vrijdag een topoverleg met als inzet hoe een lockdown tijdens de kerst voorkomen kan worden.
Als ik het zo lees krijgen de mensen die de 3e prik niet hebben genomen nu de schuld.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)r-front-line-workers
[..]
https://www.portugalresid(...)ng-covid-19-numbers/
Gaat hard nu. Verdubbeling binnen iets meer dan een week dacht ik. Vast allemaal de schuld van de 14% (of eigenlijk 2% van de volwassenen).
Vrijdag een topoverleg met als inzet hoe een lockdown tijdens de kerst voorkomen kan worden.
This post didn't age wellquote:Op zaterdag 6 november 2021 12:15 schreef mcmlxiv het volgende:
Portugal is terug van pandemie naar endemie. 98% gevaccineerden, zo ongeveer 100% boven de 65 gevaccineerd.
https://www.traveldailyme(...)pandemic-to-endemic/
Kortom het zoveelste bewijs dat anti-vaxxers ons in de shit laten zitten.
Go Portugal!
https://www.reuters.com/w(...)m&utm_source=twitterquote:Op donderdag 11 november 2021 17:12 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog een weekje en dan knalt het ook in Portugal, zijn lekker aan het verdubbelen.
Ernstig stil bij de pulpkrantjes opeens.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/w(...)m&utm_source=twitter
hier ookquote:Op dinsdag 16 november 2021 21:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ernstig stil bij de pulpkrantjes opeens.
quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:07 schreef Confetti het volgende:
Over een maandje wordt dit topic een pareltje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |