Oh wat dan?quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:12 schreef tim020hoorn het volgende:
Redelijk mensfvd'ers zijn geen redelijke mensen.
De mijne ook, veel mensen willen liever niet de waarheid horen en weten. Dan ben ik maar een wappie of een onredelijk mens.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:01 schreef Nober het volgende:
De enige partij die wel voor vrijheid kiest, mijn stem hebben ze.
Niet mijn partij, zeker na al die idioterie van de laatste paar maanden, maar kan me voorstellen dat ze best groot kunnen gaan worden omdat ze de enige zijn die zich echt openlijk tegen de maatregelen uitspreken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:01 schreef Nober het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)nd-het-lang-uit.htmlquote:
ha ha moet er weer een leugen gemaakt worden om zijn gedrag goed te praten.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:16 schreef SuperNeger het volgende:
En zo begint het simpele uitsluiten van mensen. Niet eens meer mee te kunnen doen met een debat als je mening anders is.
Hij had zich kunnen laten testen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:16 schreef SuperNeger het volgende:
En zo begint het simpele uitsluiten van mensen. Niet eens meer mee te kunnen doen met een debat als je mening anders is.
Politici zoals Mona Keizer die haar stem laat horen baan kwijt, FVD wordt keihard uitgesloten.
Maar het is hier gelukkig nog steeds geen China hoor haha
Laten testenquote:Op zaterdag 6 november 2021 08:41 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hij had zich kunnen laten testen.
Oké, een lockdown it is. Maar dan ook niet meer zeuren.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:43 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Laten testen
Mijn god als je dat doet ben je echt de grootste mongool. Oh wacht het zijn de laatste 2 maanden van het jaar en ik ben verkouden? Kijk nou hoeveel mensen er verkouden zijn! Snel laten we weer een lockdown starten!!!
Echt als je je Q4 2021 nog "laat testen" dan ben je echt een verloren zaak
Wauw... Zal ik je een geheimpje verklappen? Je krijgt de lockdowns juist omdat mensen zich laten testen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:48 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Oké, een lockdown it is. Maar dan ook niet meer zeuren.
Ik zeg wat en zeg vervolgens ga zelf maar googlen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:20 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)nd-het-lang-uit.html
Google de rest maar of zoek verder in de appjes van de partij en de jongerentak
volgens mij staat er genoeg info in mijn reactie erbij.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik zeg wat en zeg vervolgens ga zelf maar googlen.
En door.
Ja, typisch. Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon de ziekenhuizen vol laten lopen en een paar weekjes de andere kant op kijken tot de vieze lucht uit de gangen verdwenen is.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wauw... Zal ik je een geheimpje verklappen? Je krijgt de lockdowns juist omdat mensen zich laten testen.
Gelijk hebben waarin? Tot nu toe heb je ridicule vergelijkingen gemaakt en nergens een valide punt ingebracht.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:39 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ah ja de wappies, de mensen die elke keer gelijk blijken te hebben. Maar daar komme de brave schaapjes ik bedoel de verstandige mensen elke keer pas maanden later achter.
Nee deze man maakte het zichzelf onmogelijk door zich niet te willen laten testen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:05 schreef thedeedster het volgende:
Ik ga toch even de advocaat van de duivel spelen; deze man werd het dus onmogelijk gemaakt om zijn werk te kunnen doen.
Als mensen zich niet laten testen gaan de ziekenhuiscijfers ook omhoog, dan krijg je alsnog een lockdown.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wauw... Zal ik je een geheimpje verklappen? Je krijgt de lockdowns juist omdat mensen zich laten testen.
Je vergelijkt nou vrijheid van meningsuiting en recht tot zelfbeschikking van je eigen lichaam met een rijbewijs?quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee deze man maakte het zichzelf onmogelijk door zich niet te willen laten testen.![]()
Ik kan ook wel buschauffeur willen worden maar de werkgever zal dan ook een geldig juist rijbewijs willen zien voordat ik dat werk mag gaan doen.
Een minderheid voor 99.99% is corona niet eens boeiend en we slopen het hele land ervoor. Als je dit nog steeds niet doorhebt kan je anderen wel een wappie noemen maar je bent zelf gewoon een mongool.quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als mensen zich niet laten testen gaan de ziekenhuiscijfers ook omhoog, dan krijg je alsnog een lockdown.
Misschien heb je wat gemist maar er waard een virus rond wat zich redelijk gemakkelijk vermenigvuldigd. Een minderheid gaat hier aan dood, weer anderen worden (soms langdurig) ziek, belanden in ziekenhuizen of zelfs op de intensive care. Vooral daar, het ziekenhuis en de intensive care daar wringt hem zich de schoen.
Ten einde de zorg te ontlasten worden er allemaal zaken gedaan. De capaciteit wordt langdurig opgevoerd, er zijn allemaal verschillende maatregelen en er zijn verschillende vaccins. Dit kan wellicht allemaal beter maar dat er maatregelen zijn die nut hebben, hebben we allemaal gezien na de versoepelingen van 1 juli, hiernaast zijn er een legio aan onderzoeken die aantonen dat de vaccins voor minder ziekenhuisopname zorgen.
Oftewel de vaccins en maatregelen zorgen ervoor dat er minder ziekenhuisopnames zijn en zorgen er daarmee voor dat er wel of niet een lockdown komt. Zo heeft KPMG zelfs in haar kritische rapport genoemd dat we moeten stoppen met sturen op ziekenhuiscijfers omdat die altijd achter de feiten aanlopen.
Ben zelf gevaccineerd. Maar gun ieder zijn afwijkende mening.quote:
Die geef ik je. Het was welquote:Op zaterdag 6 november 2021 09:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee deze man maakte het zichzelf onmogelijk door zich niet te willen laten testen.![]()
Ik kan ook wel buschauffeur willen worden maar de werkgever zal dan ook een geldig juist rijbewijs willen zien voordat ik dat werk mag gaan doen.
Of een ongecontroleerd pistool meenemen naar een filmscène.quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja belachelijk toch!!! We hebben niet eens de vrijheid om zonder stom roze pasje een bus te besturenquote:Op zaterdag 6 november 2021 09:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Precies. En hij wordt keurig volgens de grondwet gelijk behandeld als de andere deelnemers, die ook een code moesten hebben. Als zij dat niet hadden gehad waren ze er ook uitgegooid.quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Je vergelijkt nou vrijheid van meningsuiting en recht tot zelfbeschikking van je eigen lichaam met een rijbewijs?
Iets over de grondwet... Ken je dat nog?
Als je de grondwet er toch bij haalt, doe het dan goed.quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Je vergelijkt nou vrijheid van meningsuiting en recht tot zelfbeschikking van je eigen lichaam met een rijbewijs?
Iets over de grondwet... Ken je dat nog?
Ik noem je geen wappie.quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:13 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Een minderheid voor 99.99% is corona niet eens boeiend en we slopen het hele land ervoor. Als je dit nog steeds niet doorhebt kan je anderen wel een wappie noemen maar je bent zelf gewoon een mongool.
Eens. Maar wat het plan van de bovenstaande actie was ontgaat mij nogal.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:01 schreef Nober het volgende:
Men begint ook steeds meer te denken in de richting van beleid waar testen ook niet meer voldoende is, zoals op sommige plekken in Duitsland.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ha ha moet er weer een leugen gemaakt worden om zijn gedrag goed te praten.
Had hij zich laten testen kon hij gewoon een geldige qr code laten zien. Hij sluit zichzelf uit door de huidige regels niet te respecteren.
Niet echt mee eens. Het is niet zo dat politici zich niet aan wetten hoeven te houden waar ze het niet mee eens zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Men begint ook steeds meer te denken in de richting van beleid waar testen ook niet meer voldoende is, zoals op sommige plekken in Duitsland.
Ik ben absoluut geen FvD-fan, maar het begint toch in de richting te gaan van politieke partijen moeilijker te maken mee te doen aan het debat.
Die richting gaat het helemaal nog niet op toch?quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Men begint ook steeds meer te denken in de richting van beleid waar testen ook niet meer voldoende is, zoals op sommige plekken in Duitsland.
Ik ben absoluut geen FvD-fan, maar het begint toch in de richting te gaan van politieke partijen moeilijker te maken mee te doen aan het debat.
quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:01 schreef Nober het volgende:
Waarom wilde hij dan wel naar binnen het podium op?quote:Op zaterdag 6 november 2021 07:50 schreef superniger het volgende:
Forum voor Democratie wilde niet deelnemen aan het lijsttrekkersdebat.
En niet alleen de wetgever (het hoogste niveau), (maar ook op een lager niveau) want ook werkgevers, evenementerorganisators, buurthuizen, kaartclubjes, verjaardagsfeestjes ect etc, mogen hun eigen regels hanteren.quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:33 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als je de grondwet er toch bij haalt, doe het dan goed.
Art. 11:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Dus hij heeft alle recht om niet te testen of te vaccineren, maar de wetgever kan daar consequenties aan verbinden. En zijn vrijheid van meningsuiting is ook niet aangetast, hij mag hem nu alleen niet op dat podium uiten.
Natuurlijk is er een grens. Op bijna alles wat je noemt mag iemand niet geweerd worden op de haar- of huidskleur of leeftijd die iemand heeft. Daar zijn wetten voor. Op mijn verjaardagsfeestje mag ik wel bepalen op mijn criteria wie bij me binnen mag stappen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
En niet alleen de wetgever (het hoogste niveau), (maar ook op een lager niveau) want ook werkgevers, evenementerorganisators, buurthuizen, kaartclubjes, verjaardagsfeestjes ect etc, mogen hun eigen regels hanteren.
Ze mogen allemaal bepalen of je welkom bent als ze willen dat je gevaccineerd bent, rood haar hebt, een bepaalde leeftijd of een bepaalde huidskleur hebt. Ze mogen elke eis als voorwaarde stellen om deel te mogen nemen.
Of ligt het genuanceerder en is er ergens een grens? En zo ja, wie of wat bepaalt die grens dan?
Kuzu als premier. Dan gaat er geen bel voor de stemmingen, maar een tüter!quote:Op zaterdag 6 november 2021 12:36 schreef epicbeardman het volgende:
Asielzoekers voor FvD!Wij schaffen der rechtse asielzoekers die linkse partijen kapot maken!
FvD en Denk in 2028 de grootste![]()
Kan toch ook. Allen maar even een stokkie in het gokkie. Dat geldt voor iedereen. Waarom zou dat voor een persoon anders zijn?quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je een lijsttrekkersdebat organiseert moet je zorgen dat alle lijsttrekkers erbij kunnen zijn, punt.
Blijkbaar controleren ze op QR-codes, en die zijn niet alleen ongrondwettig, maar ook onderwerp van het debat.quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:55 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Kan toch ook. Allen maar even een stokkie in het gokkie. Dat geldt voor iedereen. Waarom zou dat voor een persoon anders zijn?
Dan kun je geen live-debat in een binnenruimte houden, want er zal een of andere vorm van corona-risicomanagement moeten zijn. Je kunt je afvragen wat dan het alternatief is (een Zoomdebat?) en of het niet wat onredelijk is om jezelf zo als slachtoffer neer te zetten omdat je weigert je te laten testen. Als ze nou een 2G-regel hanteerden zou ik de kritiek begrijpelijk vinden.quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je een lijsttrekkersdebat organiseert moet je zorgen dat alle lijsttrekkers erbij kunnen zijn, punt.
Kun je dat ongrondwettig nader toelichten?quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Blijkbaar controleren ze op QR-codes, en die zijn niet alleen ongrondwettig, maar ook onderwerp van het debat.
Functioneel overgewicht. Hij strijkt zijn overhemden tijdens het dragen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 14:26 schreef de_boswachter het volgende:
Kijk 'm staan met z'n dikke pens.
lekker strijken op de bolwok.quote:Op zaterdag 6 november 2021 14:30 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Functioneel overgewicht. Hij strijkt zijn overhemden tijdens het dragen.
Die ligt straks op de IC naar adem te happen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 14:26 schreef de_boswachter het volgende:
Kijk 'm staan met z'n dikke pens.
Ik lees toch echt dat het een eigen keuze was. En daarna verstoort hij het debat. Wat denk je dan?quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:16 schreef SuperNeger het volgende:
En zo begint het simpele uitsluiten van mensen.
Zo zijn er meer vrije keuzes waarom mensen geweerd worden, een andere mening hebben is daar er 1 van.quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:32 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een grens. Op bijna alles wat je noemt mag iemand niet geweerd worden op de haar- of huidskleur of leeftijd die iemand heeft. Daar zijn wetten voor. Op mijn verjaardagsfeestje mag ik wel bepalen op mijn criteria wie bij me binnen mag stappen.
Maar ik snap de vergelijking eigenlijk niet zo. De criteria die je schetst zijn allemaal zaken waar mensen geen keuze in hebben, op het vaccineren in de meeste gevallen na. Het testen heeft wel iedereen een keuze in.
En vaccineren of testen voor toegang wordt weer door de wetgever afgedwongen voor de meeste gevallen. Dat mag ik dan weer wel zelf beslissen voor mijn verjaardagsfeestje, mits ik het thuis vier.
Edit: En bij mijn weten mogen in Nederland werkgevers ook niet toetsen op vaccinatie of testen.
quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Zonder die afwijkende FvD mening is er geen debat, maar een bubbeldiscussie.quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Blijkbaar controleren ze op QR-codes, en die zijn niet alleen ongrondwettig, maar ook onderwerp van het debat.
Het parlement van Victoria meen ik is ook dicht voor ongevaccineerden. Zo kun je heel makkelijk volksvertegenwoordigers met een ander standpunt in deze de mond snoeren. Het zou me niks verbazen dat de NPO ook een QR check gaat doen zodat al die lastige tegengeluiden de studio niet meer inkomen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 14:01 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dan kun je geen live-debat in een binnenruimte houden, want er zal een of andere vorm van corona-risicomanagement moeten zijn. Je kunt je afvragen wat dan het alternatief is (een Zoomdebat?) en of het niet wat onredelijk is om jezelf zo als slachtoffer neer te zetten omdat je weigert je te laten testen. Als ze nou een 2G-regel hanteerden zou ik de kritiek begrijpelijk vinden.
Er is niet eens een grondwettelijke toetsing geweest.quote:Op zaterdag 6 november 2021 14:02 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Kun je dat ongrondwettig nader toelichten?
Hij had zich ook kunnen laten testen en dan tijdens het debat kunnen roepen dat dat onder protest was, maar de noodzaak zag om zijn mening hieromtrent duidelijk te kunnen maken. Hij heeft een kans laten liggen imo.
Een ook maar een beetje principiële volksvertegenwoordiger laat zich natuurlijk als de wiedeweerga vaccineren om vervolgens het antivax standpunt zo breed mogelijk te kunnen uitdragen. Ik vermoed dat de NPO zo iemand graag aan tafel heeft.quote:Op zaterdag 6 november 2021 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het parlement van Victoria meen ik is ook dicht voor ongevaccineerden. Zo kun je heel makkelijk volksvertegenwoordigers met een ander standpunt in deze de mond snoeren. Het zou me niks verbazen dat de NPO ook een QR check gaat doen zodat al die lastige tegengeluiden de studio niet meer inkomen.
[..]
Er is niet eens een grondwettelijke toetsing geweest.
Want dan zou hij enorm door de mand vallen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 17:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
Een ook maar een beetje principiële volksvertegenwoordiger laat zich natuurlijk als de wiedeweerga vaccineren om vervolgens het antivax standpunt zo breed mogelijk te kunnen uitdragen. Ik vermoed dat de NPO zo iemand graag aan tafel heeft.
Maar de schertsfiguur waar dit topic over gaat loopt natuurlijk liever de zaak te verstoren. Hoeft hij niet inhoudelijk te worden.
Regels zijn nu eenmaal regels. We snijden je enkels door omdat je van de plantage bent weggelopen. Je hebt jezelf daarmee zelf buitenspel gezet.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ha ha moet er weer een leugen gemaakt worden om zijn gedrag goed te praten.
Had hij zich laten testen kon hij gewoon een geldige qr code laten zien. Hij sluit zichzelf uit door de huidige regels niet te respecteren.
Wanneer is er in nederland een grondwettoetsing precies? Kan er in Nederland getoetst worden aan de grondwet?quote:Op zaterdag 6 november 2021 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het parlement van Victoria meen ik is ook dicht voor ongevaccineerden. Zo kun je heel makkelijk volksvertegenwoordigers met een ander standpunt in deze de mond snoeren. Het zou me niks verbazen dat de NPO ook een QR check gaat doen zodat al die lastige tegengeluiden de studio niet meer inkomen.
[..]
Neuh, daar koos de man in kwestie zelf voor. Hij had ook een test kunnen doen. Maar blijkbaar vindt hij de Calimero-kaart trekken en zijn achterban pleasen belangrijker dan zijn werk doen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:05 schreef thedeedster het volgende:
Ik ga toch even de advocaat van de duivel spelen; deze man werd het dus onmogelijk gemaakt om zijn werk te kunnen doen.
Het QR-beleid is niet een keuze die hij en vele anderen hebben gemaakt, het wordt opgelegd. Natuurlijk geloof jij dat het is om 'anderen te beschermen', maar dan ga je het natuurlijk ook niet zien. Dit is ronduit ziek, ik heb er geen andere woorden voor. Wat is de volgende stap? Politici weigeren voor een debat omdat ze aan hun CO2-limiet zitten?quote:Op zaterdag 6 november 2021 15:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik lees toch echt dat het een eigen keuze was. En daarna verstoort hij het debat. Wat denk je dan?
Wacht even wat bedoel je precies, dat we ons niet aan democratische tot stand gekomen wetten hoeven te houden als het niet onze eigen voorkeur is?quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:32 schreef n__n het volgende:
[..]
Het QR-beleid is niet een keuze die hij en vele anderen hebben gemaakt, het wordt opgelegd.
quote:Natuurlijk geloof jij dat het is om 'anderen te beschermen', maar dan ga je het natuurlijk ook niet zien. Dit is ronduit ziek, ik heb er geen andere woorden voor. Wat is de volgende stap? Politici weigeren voor een debat omdat ze aan hun CO2-limiet zitten?
quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:30 schreef n__n het volgende:
Dit ondermijnt letterlijk de rechtstaat en nog nemen mensen het op voor de onderdrukkers. Ziek.
Hoe ondermijnt het slachtoffer gedrag van deze recalcitrante fvder de rechtstaat.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:30 schreef n__n het volgende:
Dit ondermijnt letterlijk de rechtstaat en nog nemen mensen het op voor de onderdrukkers. Ziek.
Ja hoor, 2e kamerleden worden geacht dat te doen, de 1e kamer nog intensiever en dan hebben we het alleen nog maar over formele wetten. Het kabinet had het laatst nog gedaan inzake de koning, maar ministeriele regelingen, AMvB's, APV's, richtlijnen etc kunnen allemaal door de rechter aan de grondwet getoetst worden.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wanneer is er in nederland een grondwettoetsing precies? Kan er in Nederland getoetst worden aan de grondwet?
De FvD meneer wordt niet geweerd vanwege zijn mening, maar wegens het niet kunnen tonen van een corona QR.quote:Op zaterdag 6 november 2021 16:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zo zijn er meer vrije keuzes waarom mensen geweerd worden, een andere mening hebben is daar er 1 van.
En exact wat Weltschmerz aanhaalt:
[..]
[..]
Zonder die afwijkende FvD mening is er geen debat, maar een bubbeldiscussie.
De vraag was wat de corona QR code ongrondwettelijk maakt. Daar heb je nog geen antwoord op gegeven.quote:Op zaterdag 6 november 2021 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Jawel, want dat is namelijk zijn mening. Dat hij zou moeten mogen deelnemen zonder het tonen van de QR code. En dat is ook een mening dat in een open debat gehoord mag worden.quote:Op zondag 7 november 2021 04:53 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De FvD meneer wordt niet geweerd vanwege zijn mening, maar wegens het niet kunnen tonen van een corona QR.
Dan had hij een video verbinding geregeld als hij toch graag zou deelnemen en zich weigert te laten testen. Tot nu toe is het niet meer als kinderachtig gedrag geweest wat hij getoond heeft. Maar wat het blijkbaar goed doet bij een gedeelte van de users hier die dit infantiel gedrag blijkbaar normaal vinden.quote:Op zondag 7 november 2021 07:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jawel, want dat is namelijk zijn mening. Dat hij zou moeten mogen deelnemen zonder het tonen van de QR code. En dat is ook een mening dat in een open debat gehoord mag worden.
zucht. Mening vs principe is niet helemaal het zelfde. Hij kqn prima de mening hebben tegen de qr code te zijn en zich toch aan die maatregel houden.quote:Op zondag 7 november 2021 07:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jawel, want dat is namelijk zijn mening. Dat hij zou moeten mogen deelnemen zonder het tonen van de QR code. En dat is ook een mening dat in een open debat gehoord mag worden.
Dat debat lijkt me meer thuis te horen in de landelijke politiek dan bij een gemeente.quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die hele FvD crew zijn dan ook van die snowflakes die alles in hun macht doen om zichzelf maar in de slachtofferrol te plaatsen. 24/7. En dan verontwaardigd en zielig doen bij de achterban die eenzelfde huilerige ethiek uitoefent.quote:Op zondag 7 november 2021 08:53 schreef probeer het volgende:
Nou, heeft ie zichzelf weer mooi buitengesloten om vervolgens vast en zeker te zeiken over buitengesloten worden.
En het domme wappie gepeupel loopt er mee weg. Typisch.
Bizar. Ik liep laatst in mijn blote lul langs een basisschool. Werd ik gewoon verzocht om weg te gaan. Toen ik in discussie wilde gaan liepen ze gewoon weg puur omdat ik een andere mening heb. Het is al China hier!quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:16 schreef SuperNeger het volgende:
Politici zoals Mona Keizer die haar stem laat horen baan kwijt, FVD wordt keihard uitgesloten.
Bananenrepubliek Nederland! Failed statequote:Op zondag 7 november 2021 10:31 schreef Intint het volgende:
[..]
Bizar. Ik liep laatst in mijn blote lul langs een basisschool. Werd ik gewoon verzocht om weg te gaan. Toen ik in discussie wilde gaan liepen ze gewoon weg puur omdat ik een andere mening heb. Het is al China hier!
Ja, jottum. Ik ben van mening dat rechts inhalen toegestaan moet zijn vanwege de trage linkerbaanklevers.quote:Op zondag 7 november 2021 07:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is in strijd met het gelijkheidsbeginsel en met de bescherming van de persoonlijke levensfeer, er is ook nog een flinke overlap met mensenrechtenverdragen. De raad van Europa heeft zich er al lang en breed tegen uitgesproken maar dat doet er plotseling allemaal niet meer toe want de mensen vallen dood neer op straat.quote:Op zondag 7 november 2021 04:56 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De vraag was wat de corona QR code ongrondwettelijk maakt. Daar heb je nog geen antwoord op gegeven.
Daar is wat voor te zeggen maar als het zo zou werken dan hadden we met figuren als Bruls niks te maken. Daarnaast blijtt het een lijsttrekkersdebat dus zorg je dat alle lijsttrekkers mee kunnen doen.quote:Op zondag 7 november 2021 09:37 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat debat lijkt me meer thuis te horen in de landelijke politiek dan bij een gemeente.
Het is heel goed wanneer in 1e, 2e kamen en bij de raad van state allerlei genomen maatregelen getoetst worden en het is ook belangrijk dat daarbij verschillende meningen bij elkaar komen. Die verschillende meningen zorgen ervoor dat de zaken niet eenzijdig bekeken worden.
Uiteindelijk is er voor de organisatie van het debat weinig te kiezen, dat onderwerp is niet binnen het mandaat.
Ik vind dat de lokale politiek zich met de lokale zaken moet bezighouden en niet met de landelijke dingen.
.quote:Op zondag 7 november 2021 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is in strijd met het gelijkheidsbeginsel en met de bescherming van de persoonlijke levensfeer, er is ook nog een flinke overlap met mensenrechtenverdragen. De raad van Europa heeft zich er al lang en breed tegen uitgesproken maar dat doet er plotseling allemaal niet meer toe want de mensen vallen dood neer op straat.
[..]
Daar is wat voor te zeggen maar als het zo zou werken dan hadden we met figuren als Bruls niks te maken. Daarnaast blijtt het een lijsttrekkersdebat dus zorg je dat alle lijsttrekkers mee kunnen doen.
Wellicht kun je wat artikelen noemen waarmee het in strijd is? Dit is me wat te algemeen zo.quote:Op zondag 7 november 2021 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is in strijd met het gelijkheidsbeginsel en met de bescherming van de persoonlijke levensfeer, er is ook nog een flinke overlap met mensenrechtenverdragen. De raad van Europa heeft zich er al lang en breed tegen uitgesproken maar dat doet er plotseling allemaal niet meer toe want de mensen vallen dood neer op straat.
Rare vergelijking die nergens op slaat. Keizer is ontslagen omdat ze haar mening gaf door een demissionair minister-president die bewust Tweede Kamerleden heeft lopen "sensibileren" en duizenden gezinnen kapot heeft gemaakt.quote:Op zondag 7 november 2021 10:31 schreef Intint het volgende:
[..]
Bizar. Ik liep laatst in mijn blote lul langs een basisschool. Werd ik gewoon verzocht om weg te gaan. Toen ik in discussie wilde gaan liepen ze gewoon weg puur omdat ik een andere mening heb. Het is al China hier!
Prima maar je weet dat het hier niet bij blijft want op een gegeven moment gaat de toekomstige 2g systeem ook gelden voor volksvertegenwoordigers. Geen spuitje? Geen toegang.quote:Op zondag 7 november 2021 08:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan had hij een video verbinding geregeld als hij toch graag zou deelnemen en zich weigert te laten testen. Tot nu toe is het niet meer als kinderachtig gedrag geweest wat hij getoond heeft. Maar wat het blijkbaar goed doet bij een gedeelte van de users hier die dit infantiel gedrag blijkbaar normaal vinden.
Nee ook volksvertegenwoordigers hebben recht op oneerbiedigheid van het lichaam. En Baudet is vast niet de enige die niet gevaccineerd is daar het een discussie was woensdag dat volksvertegenwoordigers het niet met elkaar over zouden hebben.quote:Op zaterdag 6 november 2021 17:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
Een ook maar een beetje principiële volksvertegenwoordiger laat zich natuurlijk als de wiedeweerga vaccineren om vervolgens het antivax standpunt zo breed mogelijk te kunnen uitdragen. Ik vermoed dat de NPO zo iemand graag aan tafel heeft.
Maar de schertsfiguur waar dit topic over gaat loopt natuurlijk liever de zaak te verstoren. Hoeft hij niet inhoudelijk te worden.
quote:Op zaterdag 6 november 2021 13:49 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Kuzu als premier. Dan gaat er geen bel voor de stemmingen, maar een tüter!
eens.quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:33 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als je de grondwet er toch bij haalt, doe het dan goed.
Art. 11:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Dus hij heeft alle recht om niet te testen of te vaccineren, maar de wetgever kan daar consequenties aan verbinden. En zijn vrijheid van meningsuiting is ook niet aangetast, hij mag hem nu alleen niet op dat podium uiten.
Dat artikel is hier alleen niet geschonden.quote:Op zondag 7 november 2021 16:57 schreef Derrazi het volgende:
[..]
eens.
maar om het dan goed te doen:
Artikel 1 Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
We gaan het zien met de mogelijkheid tot het invoeren van het 2g systeem.quote:Op zondag 7 november 2021 17:13 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat artikel is hier alleen niet geschonden.
Ook de FvD meneer heeft het recht om zich gratis te laten vaccineren of testen. Wilde hij niet, dus is de toegang geweigerd. Als de lijsttrekker van bijvoorbeeld de VVD op hetzelfde standpunt had gestaan, was die ook de toegang geweigerd.
Als je er een beetje verstand van had dan had je dat al geweten en nu je dat niet hebt moet ik het je gaan uitleggen terwijl jij de artikels wil lezen om dat je dan denkt de discussie aan te kunnen gaan.quote:Op zondag 7 november 2021 16:41 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Wellicht kun je wat artikelen noemen waarmee het in strijd is? Dit is me wat te algemeen zo.
Zie boven.quote:Op zondag 7 november 2021 14:10 schreef Korenfok het volgende:
[..]
.
Waar is het instrijd met gelijkheids beginsel leg het gelijkheidsbeginsel eens preecies uit? en waar is het in strijd met bescherming persoonlijke levensfeer (welke grond recht is dat precies, nog nooit van gehoord)
quote:Op zondag 7 november 2021 17:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je er een beetje verstand van had dan had je dat al geweten en nu je dat niet hebt moet ik het je gaan uitleggen terwijl jij de artikels wil lezen om dat je dan denkt de discussie aan te kunnen gaan.
[..]
Zie boven.
Letterlijk? Dus die codes bouwen een mijn onder de rechtsstaat?quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:30 schreef n__n het volgende:
Bij verkiezingen in november kan dat laatste nogal tegenvallen.quote:Op zondag 7 november 2021 18:19 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Verder zou het in het geval van dit verkiezingsdebat de gemeente wel sieren om de locatie zo aan te passen, dat dit soort kleinigheden niet hoeven. Buiten op een podium bijvoorbeeld, dan trek je ook nog eens meer publiek.
Grapjas. ik zal je helpen:quote:Op zondag 7 november 2021 17:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je er een beetje verstand van had dan had je dat al geweten en nu je dat niet hebt moet ik het je gaan uitleggen terwijl jij de artikels wil lezen om dat je dan denkt de discussie aan te kunnen gaan.
[..]
Zie boven.
quote:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Zeildoekje over het marktplein. We hebben toch wel wat over voor onze democratie?quote:Op zondag 7 november 2021 18:23 schreef freako het volgende:
[..]
Bij verkiezingen in november kan dat laatste nogal tegenvallen..
Of ergens een leuk stadion afhuren. Paar leuke vlaggen en vaandels erin om het op te fleuren, misschien wat zoeklichten om een kathedraal van licht te vormen en deze meneer voelt zich helemaal thuis.quote:Op zondag 7 november 2021 18:28 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Zeildoekje over het marktplein. We hebben toch wel wat over voor onze democratie?
Je hebt jezelf nu eigenhandig de status van wappie toebedeeld.quote:Op zondag 7 november 2021 17:33 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]![]()
DoE ZelLuF Je OnDeRzOek!
Gefeliciteerd. Je had ook gewoon even de artikelen kunnen noemen zodat we een fatsoenlijke discussie konden voortzetten.
Nee, want dan ga je genoemde artikelen lezen en daar dan over in discussie, terwijl je daar helemaal de bagage niet voor hebt. Dus dan ga ik het uitleggen terwijl jij niet oplet maar discussieert en dat werkt niet.quote:Op zondag 7 november 2021 17:33 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]![]()
DoE ZelLuF Je OnDeRzOek!
Gefeliciteerd. Je had ook gewoon even de artikelen kunnen noemen zodat we een fatsoenlijke discussie konden voortzetten.
O hee, dat is toch wat al die laaggeletterde hogeropgeleiden mensen met een andere mening noemen terwijl ze zelfs slechts de door de media voorgekauwde mening debiteren omdat ze bang zijn om dom gevonden te worden wanneer ze zelf proberen na te denken? Het is jouw hokjesgeest, niet mijn probleem.quote:Je hebt jezelf nu eigenhandig de status van wappie toebedeeld.
Van t podium afrennen want er staat een ongevaccineerde ongeteste.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:31 schreef aloa het volgende:
Mafketelmaar dat zijn ze allemaal bij die partij.
Gaat eerder over de ideeën van die club die ranzig zijn.quote:Op zondag 7 november 2021 23:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van t podium afrennen want er staat een ongevaccineerde ongeteste.
Fuck off man. Zo zielig bühnewerk. Alsof het de ranzigste persoon ooit is die je ziet.
Nou dit, wat een trieste bedoeling, vorige week mocht die blijven staan. Elkaar ook nog ff aankijken,quote:Op zondag 7 november 2021 23:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van t podium afrennen want er staat een ongevaccineerde ongeteste.
Fuck off man. Zo zielig bühnewerk. Alsof het de ranzigste persoon ooit is die je ziet.
Nee, kijk ff naar het filmpje.quote:Op maandag 8 november 2021 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gaat eerder over de ideeën van die club die ranzig zijn.
Heb genoeg FvD filmpjes gezien, dank je.quote:Op maandag 8 november 2021 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, kijk ff naar het filmpje.
Echt hé. Iedereen gaat gewoon even voorbij aan dit punt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:16 schreef SuperNeger het volgende:
Ik ben pro vaccinatie en qr codes maar dit is wel het toonbeeld van hoe we het niet willen hebben.quote:Op maandag 8 november 2021 00:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb genoeg FvD filmpjes gezien, dank je.
Ja, alsof een van die boeren mutsen zelfstandig het podium zouden durven verlaten.quote:Op maandag 8 november 2021 01:02 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Echt hé. Iedereen gaat gewoon even voorbij aan dit punt.
En die andere lijsttrekkers die dan schijnheilig het podium verlaten, hoe diep kun je zinken
Je bedoelt die partij wiens hele bestaansrecht draait om het wegzetten van heel politiek Nederland als kartel en de elite... die wordt uitgesloten?quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:16 schreef SuperNeger het volgende:
Hij kan wel meedoen alshij zich laat testen dus jij liegt zoals FvD'ers altijd liegen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 08:16 schreef SuperNeger het volgende:
JA21 is het FvD van de toekomst. Begonnen als redelijk alternatief voor een radicale en ridicule populistische beweging, maar bij groei een plek waar ongewenste figuren zich meer dan thuis gaan voelen.quote:Op maandag 8 november 2021 14:10 schreef Seamonkey- het volgende:
FvDwat een intens treurige partij is dat geworden. Dat ik daar ooit op heb gestemd. JA21
Er zullen ongetwijfeld allerlei gelukszoekers op af komen zoals dat bij iedere nieuwe partij gebeurd. Maar het is geen partij waar één doorgedraaide idioot het voor het zeggen heeft en die juist selecteert op meelopers en wappies.quote:Op maandag 8 november 2021 18:09 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
JA21 is het FvD van de toekomst. Begonnen als redelijk alternatief voor een radicale en ridicule populistische beweging, maar bij groei een plek waar ongewenste figuren zich meer dan thuis gaan voelen.
True. Baudet is alleen maar gekker aan het worden. Bij zijn toespraak ontbrak de zinsnede ‘één volk, één land, één Forum’ nog maar net.quote:Op maandag 8 november 2021 18:15 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld allerlei gelukszoekers op af komen zoals dat bij iedere nieuwe partij gebeurd. Maar het is geen partij waar één doorgedraaide idioot het voor het zeggen heeft en die juist selecteert op meelopers en wappies.
Eerdmans is zo’n beetje het prototype van een partijhopper. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in.quote:Op maandag 8 november 2021 18:15 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld allerlei gelukszoekers op af komen zoals dat bij iedere nieuwe partij gebeurd. Maar het is geen partij waar één doorgedraaide idioot het voor het zeggen heeft en die juist selecteert op meelopers en wappies.
Dat is wel zo maar hij valt me niet tegen moet ik zeggen. En bovendien is JA21 wel meer dan Eerdmans.quote:Op maandag 8 november 2021 22:04 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Eerdmans is zo’n beetje het prototype van een partijhopper. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in.
Heb je gelijk in, die partij is meer dan Eerdmans. Maar die blaast de boel zo op als hij denkt beter te kunnen. Nanninga heb ik wel een stuk hoger zitten.quote:Op maandag 8 november 2021 22:15 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is wel zo maar hij valt me niet tegen moet ik zeggen. En bovendien is JA21 wel meer dan Eerdmans.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |