abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2021 @ 12:22:55 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202026263
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat maakt niet eens uit. Als het achter de schermen van de coalitie is dichtgetikt dan ben je er al. 77 van de 150 zetels is immers genoeg om de gehele samenleving je wil op te leggen.
Grondrechten, laat staan de bedoeling daarvan, doen er niet meer toe als een oogje met een haakje kan worden dichtgemaakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 4 november 2021 @ 12:22:59 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202026265
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:18 schreef Drakedoge3 het volgende:

Nu is er een heel groot probleem namelijk het productiewerk staat stil en niemand kan het werk doen. Er dreigt anders sluiting en kunnen tientallen klanten niet hun bestelling krijgen (groente en fruit productie voor instellingen, horeca).
Dat is niet jouw verantwoordelijkheid als productiemedewerker.
  donderdag 4 november 2021 @ 12:25:08 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202026288
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zelfde categorie is een mondkapje voor een zakje schroefjes.
[..]
Hier max 2 dagen kantoor. En capaciteit is nooit opgehoogd, dus je moet nog steeds reserveren
Ik vind het ook altijd weer frappant dat we dan eerst nog 4 dagen gaan wachten voor we zoiets als mondkapjes weer herinvoeren. Doe het dan ook meteen als het kennelijk zoveel verschil maakt, heb je bovendien weer 4 dagen extra om effect te meten richting je volgende meetmoment. Iedereen heeft toch wel van die dingen liggen nog.
pi_202026290
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:18 schreef Drakedoge3 het volgende:
Mensen even een vraagje ik heb mij dinsdag officieel ziekgemeld en gevraagd dat ik een bedrijfsarts wil spreken om zijn haar advies te volgen (geen reactie op gekregen). Overwerkt, veel stress enz..

Nu is er gister corona uitgebroken op mijn werk en ik heb nauw contact gehad 2 dagen met minstens 2 mensen die positief getest zijn. Ik kan zaterdag pas testen.

Nu is er een heel groot probleem namelijk het productiewerk staat stil en niemand kan het werk doen. Er dreigt anders sluiting en kunnen tientallen klanten niet hun bestelling krijgen (groente en fruit productie voor instellingen, horeca).

Nou wordt mij gevraagd of ik vandaag kan helpen omdat X er anders alleen voor staat. X is de man van Y en Y is positief getest. Ze zeggen dat X geen corona heeft maar ik ga absoluut niet het risico nemen in dat corona hol.

Daarnaast zou ik wel komen dan snij ik mezelf alleen maar in de vingers, want moment dat ik werk dan is mijn ziekmelding ook weg en gaan ze vanuit dat ik beter ben.

Advies gevraagd !!
Je betrokkenheid is te prijzen dat je het blijkbaar overweegt, maar ik zou niet twijfelen en thuisblijven want ziekgemeld.
  donderdag 4 november 2021 @ 12:26:33 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202026304
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik vind het ook altijd weer frappant dat we dan eerst nog 4 dagen gaan wachten voor we zoiets als mondkapjes weer herinvoeren. Doe het dan ook meteen als het kennelijk zoveel verschil maakt, heb je bovendien weer 4 dagen extra om effect te meten richting je volgende meetmoment. Iedereen heeft toch wel van die dingen liggen nog.
Ik begrijp daar ook niks van. Waarom gaat het pas zaterdag in :? Waarom niet... nu?
pi_202026307
Voorlopige tussenstand :
- Mondkapjes : komen we nooit meer vanaf
- QR blijft tot eind 2022
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202026312
quote:

[..]
Nee dat kan allemaal niet want de bedrijven en instanties moeten zich voor kunnen bereiden.. 8)7
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 4 november 2021 @ 12:27:26 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202026318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:26 schreef _serial_ het volgende:
Voorlopige tussenstand :
- Mondkapjes : komen we nooit meer vanaf
- QR blijft tot eind 2022
Ik zou bij de QR nog eerder gestemd hebben voor de optie komen we nooit meer vanaf, maar die stond er niet tussen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 4 november 2021 @ 12:28:02 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202026323
quote:
2s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:26 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik begrijp daar ook niks van. Waarom gaat het pas zaterdag in :? Waarom niet... nu?
Omdat er maatregelen tussen zitten die wel echt enige voorbereiding nodig hebben. Van het invoeren van een gedeelte direct en een gedeelte na vier dagen wordt ook niemand blij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 4 november 2021 @ 12:28:44 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202026329
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat er maatregelen tussen zitten die wel echt enige voorbereiding nodig hebben. Van het invoeren van een gedeelte direct en een gedeelte na vier dagen wordt ook niemand blij.
Blij word je sowieso nergens van :+
pi_202026346
Dit draadje _O-

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202026349
"X" test zich een paar keer per dag, is niet besmettelijk en kan het nu niet overdragen. Bovendien houdt hij afstand van iedereen. Dit is volgens de GGD volkomen veilig.

"x" leeft met "Y" samen, is een stel.. en "Y" is wel positief getest vandaag.

Is dit waar ?
  donderdag 4 november 2021 @ 12:31:05 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202026356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee dat kan allemaal niet want de bedrijven en instanties moeten zich voor kunnen bereiden.. 8)7
Snap ik wel bij echt ingrijpende regels maar mondkapjes.. come on. Zoveelste bewijs weer dat het vooral voor de bühne is.
pi_202026360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:30 schreef Drakedoge3 het volgende:
"X" test zich een paar keer per dag, is niet besmettelijk en kan het nu niet overdragen. Bovendien houdt hij afstand van iedereen. Dit is volgens de GGD volkomen veilig.

Is dit waar ?
"X" kan nog steeds geschept worden door een auto, dus onwaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 4 november 2021 @ 12:31:51 #65
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202026369
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:16 schreef zalkc het volgende:

[..]
Delta heeft een R0 van 6
Daarvoor moet de bevolking in zijn totaliteit een weerstand hebben van 84% anders moet je de maatregelen vol blijven houden voor altijd. Een maatregel is dus ook testen en thuis blijven.
Probleem van die weerstand is dat daarin de tijd een factor die buiten beeld blijft (of bewust wordt gehouden).
Iedereen* heeft die weerstand tegen what-ever Corona al verworven die echter bij kwetsbaren en ouderen voor SARS-Cov-2 wat langzamer op gang komt en waar vaccins dan een handje helpen door de verspreiding in het lichaam af te remmen.

De vaccinatiegraad van (of elk ander) percentage is onzinnig wanneer men kijkt voor wie het (vooral) gevolgen heeft. Wat je zou willen 100% vaccinatie onder de kwetsbaren.

* immuungecompromitteerden uitgezonderd die ook geen effect zullen hebben van/bij vaccins
pi_202026376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:30 schreef Drakedoge3 het volgende:

Is dit waar ?
Een paar keer per dag? I call bullshit.

Maar hoe dan ook: je bent ziek, je hebt je ziekgemeld, dus je kunt niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202026386
https://www.telegraaf.nl/(...)eve-tests-in-een-dag

2200 op de IC KoeKoek. Als dit ons voorland is gaat het weer een winter vol maatregelen worden. Ter vergelijking ze zijn daar nooit gestopt met mondkapjes in de openbare ruimte en een thuiswerkadvies, wij voeren ze opnieuw in in een poging de cijfers te drukken...
blablablabla
  donderdag 4 november 2021 @ 12:34:01 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202026387
quote:

[..]
Het maakt geen verschil, mondkapjes zijn primair een gedragsinstrument dat de regering gebruikt, ter toetsing of mensen luisteren en zo niet, straks met de Roe in het land Sinterklaas op de botervloot zet.
  donderdag 4 november 2021 @ 12:34:56 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202026394
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:33 schreef Elan het volgende:

2200 op de IC KoeKoek. Als dit ons voorland is gaat het weer een winter vol maatregelen worden. Ter vergelijking ze zijn daar nooit gestopt met mondkapjes in de openbare ruimte en een thuiswerkadvies, wij voeren ze opnieuw in in een poging de cijfers te drukken...
Die mondkapjes zijn dan ook geen gamechanger, als je daar nog in gelooft na 20 maanden dan kun je beter iets anders gaan doen.
pi_202026402
quote:
Recordaantal mensen liet zich gisteren vaccineren
Een recordaantal van 13.000 mensen heeft zich gisteren, een dag na de persconferentie, laten vaccineren op een locatie waar dat zonder afspraak kan. Dat zegt de koepelorganisatie van gezondheidsdiensten GGD GHOR Nederland tegen persbureau ANP. Tijdens de laatste piek in afspraken lieten 8000 mensen zich vaccineren.

Ook bij het callcenter van de GGD en online werden meer afspraken gemaakt, in totaal 18.039. Gemiddeld maakten de afgelopen weken zo'n 10.000 mensen per dag een afspraak voor een vaccinatie. Dinsdag, voorafgaand aan de persconferentie, was het al drukker dan normaal. 17.000 mensen maakten toen een prikafspraak.

Dinsdagavond maakten premier Rutte en minister De Jonge bekend dat de coronapas op meer plekken verplicht zal worden. Volgens GGD GHOR Nederland zijn er op de priklocaties af en toe mensen die zeggen dat ze zich laten prikken vanwege die aangescherpte maatregelen.
van het NOS.nl liveblog
pi_202026409
Ook van NOS.nl liveblog:

quote:
Britten keuren als eerste covidpil goed
Groot-Brittannië heeft als eerste land een pil goedgekeurd die werkt tegen het coronavirus. Molnupiravir is ontwikkeld door farmaceut MSD en kan volgens de fabrikant voorkomen dat mensen ernstig ziek worden of overlijden als ze besmet zijn met het coronavirus.

De Europese toezichthouder EMA kijkt mee met de onderzoeken naar het middel en komt mogelijk binnenkort met een oordeel over het gebruik van de pil. Eerder werd al bekend dat de farmaceut de patenten van de coronapil zal delen, zodat de pil ook betaalbaar is voor ontwikkelingslanden.
Ben benieuwd naar de resultaten hiervan.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 12:37:01 #72
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_202026412
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
van het NOS.nl liveblog
Goed nieuws!
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_202026419
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
van het NOS.nl liveblog
Erg mooi.
pi_202026421
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die mondkapjes zijn dan ook geen gamechanger, als je daar nog in gelooft na 20 maanden dan kun je beter iets anders gaan doen.
Thuiswerkadvies en het hele geneuzel met die QR (wat ze daar ook doen) kennelijk ook niet, dus de kans op stabilisatie laat staan daling is wel heel klein.

Vaccinatiegraad is daar wel 5% lager.
blablablabla
pi_202026424
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:33 schreef Elan het volgende:

Daar zit het probleem toch niet echt? De meeste mensen die kunnen thuiswerken zijn ook gevaccineerd en due mondkapjes gaan het verschil ook niet maken.
Zelfs al doe je QR code op scholen en werk los het probleem niet op.
Als de vaccins werken hoe gezegd is dan moet je op ongevaccineerde mikken en 60+ booster shots geven.
Voor de rest is het pesten, symboolpolitiek en die qr maatschappij erdoor drammen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')