Grondrechten, laat staan de bedoeling daarvan, doen er niet meer toe als een oogje met een haakje kan worden dichtgemaakt.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt niet eens uit. Als het achter de schermen van de coalitie is dichtgetikt dan ben je er al. 77 van de 150 zetels is immers genoeg om de gehele samenleving je wil op te leggen.
Dat is niet jouw verantwoordelijkheid als productiemedewerker.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:18 schreef Drakedoge3 het volgende:
Nu is er een heel groot probleem namelijk het productiewerk staat stil en niemand kan het werk doen. Er dreigt anders sluiting en kunnen tientallen klanten niet hun bestelling krijgen (groente en fruit productie voor instellingen, horeca).
Ik vind het ook altijd weer frappant dat we dan eerst nog 4 dagen gaan wachten voor we zoiets als mondkapjes weer herinvoeren. Doe het dan ook meteen als het kennelijk zoveel verschil maakt, heb je bovendien weer 4 dagen extra om effect te meten richting je volgende meetmoment. Iedereen heeft toch wel van die dingen liggen nog.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zelfde categorie is een mondkapje voor een zakje schroefjes.
[..]
Hier max 2 dagen kantoor. En capaciteit is nooit opgehoogd, dus je moet nog steeds reserveren
Je betrokkenheid is te prijzen dat je het blijkbaar overweegt, maar ik zou niet twijfelen en thuisblijven want ziekgemeld.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:18 schreef Drakedoge3 het volgende:
Mensen even een vraagje ik heb mij dinsdag officieel ziekgemeld en gevraagd dat ik een bedrijfsarts wil spreken om zijn haar advies te volgen (geen reactie op gekregen). Overwerkt, veel stress enz..
Nu is er gister corona uitgebroken op mijn werk en ik heb nauw contact gehad 2 dagen met minstens 2 mensen die positief getest zijn. Ik kan zaterdag pas testen.
Nu is er een heel groot probleem namelijk het productiewerk staat stil en niemand kan het werk doen. Er dreigt anders sluiting en kunnen tientallen klanten niet hun bestelling krijgen (groente en fruit productie voor instellingen, horeca).
Nou wordt mij gevraagd of ik vandaag kan helpen omdat X er anders alleen voor staat. X is de man van Y en Y is positief getest. Ze zeggen dat X geen corona heeft maar ik ga absoluut niet het risico nemen in dat corona hol.
Daarnaast zou ik wel komen dan snij ik mezelf alleen maar in de vingers, want moment dat ik werk dan is mijn ziekmelding ook weg en gaan ze vanuit dat ik beter ben.
Advies gevraagd !!
Ik begrijp daar ook niks van. Waarom gaat het pas zaterdag inquote:Op donderdag 4 november 2021 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd weer frappant dat we dan eerst nog 4 dagen gaan wachten voor we zoiets als mondkapjes weer herinvoeren. Doe het dan ook meteen als het kennelijk zoveel verschil maakt, heb je bovendien weer 4 dagen extra om effect te meten richting je volgende meetmoment. Iedereen heeft toch wel van die dingen liggen nog.
Nee dat kan allemaal niet want de bedrijven en instanties moeten zich voor kunnen bereiden..quote:Op donderdag 4 november 2021 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd weer frappant dat we dan eerst nog 4 dagen gaan wachten voor we zoiets als mondkapjes weer herinvoeren. Doe het dan ook meteen als het kennelijk zoveel verschil maakt, heb je bovendien weer 4 dagen extra om effect te meten richting je volgende meetmoment. Iedereen heeft toch wel van die dingen liggen nog.
Ik zou bij de QR nog eerder gestemd hebben voor de optie komen we nooit meer vanaf, maar die stond er niet tussen.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:26 schreef _serial_ het volgende:
Voorlopige tussenstand :
- Mondkapjes : komen we nooit meer vanaf
- QR blijft tot eind 2022
Omdat er maatregelen tussen zitten die wel echt enige voorbereiding nodig hebben. Van het invoeren van een gedeelte direct en een gedeelte na vier dagen wordt ook niemand blij.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp daar ook niks van. Waarom gaat het pas zaterdag inWaarom niet... nu?
Blij word je sowieso nergens vanquote:Op donderdag 4 november 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat er maatregelen tussen zitten die wel echt enige voorbereiding nodig hebben. Van het invoeren van een gedeelte direct en een gedeelte na vier dagen wordt ook niemand blij.
Snap ik wel bij echt ingrijpende regels maar mondkapjes.. come on. Zoveelste bewijs weer dat het vooral voor de bühne is.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee dat kan allemaal niet want de bedrijven en instanties moeten zich voor kunnen bereiden..
"X" kan nog steeds geschept worden door een auto, dus onwaar.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:30 schreef Drakedoge3 het volgende:
"X" test zich een paar keer per dag, is niet besmettelijk en kan het nu niet overdragen. Bovendien houdt hij afstand van iedereen. Dit is volgens de GGD volkomen veilig.
Is dit waar ?
Probleem van die weerstand is dat daarin de tijd een factor die buiten beeld blijft (of bewust wordt gehouden).quote:Op donderdag 4 november 2021 12:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Delta heeft een R0 van 6
Daarvoor moet de bevolking in zijn totaliteit een weerstand hebben van 84% anders moet je de maatregelen vol blijven houden voor altijd. Een maatregel is dus ook testen en thuis blijven.
Een paar keer per dag? I call bullshit.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:30 schreef Drakedoge3 het volgende:
"X" test zich een paar keer per dag, is niet besmettelijk en kan het nu niet overdragen. Bovendien houdt hij afstand van iedereen. Dit is volgens de GGD volkomen veilig.
Is dit waar ?
Het maakt geen verschil, mondkapjes zijn primair een gedragsinstrument dat de regering gebruikt, ter toetsing of mensen luisteren en zo niet, straks met de Roe in het land Sinterklaas op de botervloot zet.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mondkapjes zijn dan ook geen gamechanger, als je daar nog in gelooft na 20 maanden dan kun je beter iets anders gaan doen.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:33 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eve-tests-in-een-dag
2200 op de IC KoeKoek. Als dit ons voorland is gaat het weer een winter vol maatregelen worden. Ter vergelijking ze zijn daar nooit gestopt met mondkapjes in de openbare ruimte en een thuiswerkadvies, wij voeren ze opnieuw in in een poging de cijfers te drukken...
van het NOS.nl liveblogquote:Recordaantal mensen liet zich gisteren vaccineren
Een recordaantal van 13.000 mensen heeft zich gisteren, een dag na de persconferentie, laten vaccineren op een locatie waar dat zonder afspraak kan. Dat zegt de koepelorganisatie van gezondheidsdiensten GGD GHOR Nederland tegen persbureau ANP. Tijdens de laatste piek in afspraken lieten 8000 mensen zich vaccineren.
Ook bij het callcenter van de GGD en online werden meer afspraken gemaakt, in totaal 18.039. Gemiddeld maakten de afgelopen weken zo'n 10.000 mensen per dag een afspraak voor een vaccinatie. Dinsdag, voorafgaand aan de persconferentie, was het al drukker dan normaal. 17.000 mensen maakten toen een prikafspraak.
Dinsdagavond maakten premier Rutte en minister De Jonge bekend dat de coronapas op meer plekken verplicht zal worden. Volgens GGD GHOR Nederland zijn er op de priklocaties af en toe mensen die zeggen dat ze zich laten prikken vanwege die aangescherpte maatregelen.
Ben benieuwd naar de resultaten hiervan.quote:Britten keuren als eerste covidpil goed
Groot-Brittannië heeft als eerste land een pil goedgekeurd die werkt tegen het coronavirus. Molnupiravir is ontwikkeld door farmaceut MSD en kan volgens de fabrikant voorkomen dat mensen ernstig ziek worden of overlijden als ze besmet zijn met het coronavirus.
De Europese toezichthouder EMA kijkt mee met de onderzoeken naar het middel en komt mogelijk binnenkort met een oordeel over het gebruik van de pil. Eerder werd al bekend dat de farmaceut de patenten van de coronapil zal delen, zodat de pil ook betaalbaar is voor ontwikkelingslanden.
Thuiswerkadvies en het hele geneuzel met die QR (wat ze daar ook doen) kennelijk ook niet, dus de kans op stabilisatie laat staan daling is wel heel klein.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mondkapjes zijn dan ook geen gamechanger, als je daar nog in gelooft na 20 maanden dan kun je beter iets anders gaan doen.
Daar zit het probleem toch niet echt? De meeste mensen die kunnen thuiswerken zijn ook gevaccineerd en due mondkapjes gaan het verschil ook niet maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:33 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eve-tests-in-een-dag
2200 op de IC KoeKoek. Als dit ons voorland is gaat het weer een winter vol maatregelen worden. Ter vergelijking ze zijn daar nooit gestopt met mondkapjes in de openbare ruimte en een thuiswerkadvies, wij voeren ze opnieuw in in een poging de cijfers te drukken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |