abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 15:47:52 #76
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202015485
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:46 schreef Noek het volgende:

[..]
Oh! Vanmorgen vond je het nog zo vermakelijk. Watskeburt?
Mdma begint uit te werken?
pi_202015486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:45 schreef zalkc het volgende:

[..]
Red je het niet mee.
Ik wou zeggen, als het daarmee ook echt klaar zou zijn zou ik daar geen moeite mee hebben. Maar dat is niet zo, en het probleem is ook wat fundamenteler dan "hebben meer geld nodig".
pi_202015487
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:46 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
IC-capaciteit uitbreiden kan ook binnen het huidige zorgbudget, dan moeten er alleen keuzes gemaakt worden.
Dit.

- Veel te veel overhead
- Onnodige werkzaamheden
- Onnodige behandelingen

Kan je makkelijk 10% budget mee winnen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202015490
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:46 schreef Noek het volgende:

[..]
Oh! Vanmorgen vond je het nog zo vermakelijk. Watskeburt?
Soms sla je door in het gepruts dat het lachwekkend wordt. En dat is het nog steeds.

Maar mij zorgen maken doe ik al een tijdje hoor.
pi_202015492
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Met een beetje geluk zien we over een week de besmettingen daadwerkelijk dalen, dan duurt het nog tot begin December voordat er mogelijke daling komt in de opnames..
Met deze maatregelen gaan die niet dalen en van geluk is al heel lang geen sprake meer.
Go hard or go home
pi_202015496
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:45 schreef zalkc het volgende:

[..]
Red je het niet mee.
Dat bedoel ik, iemand moet het betalen.

En dan deze nog.
pi_202015498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oh ja, met die 9000 dook hij op! Mysteries allemaal....
Ik houd wel van stripfiguren, maar niet van dit soort. Meer van Asterix en zo. Mijn oudste Asterix (ik heb ze allemaal), is uit 1971. Dat boek is gewoon 50 jaar oud en ziet er nog strak uit. Net als ik.
Ik vind Minions wel cool. 8-)
@jcdragon
pi_202015501
quote:
]Het ministerie van volksgezondheid vernietigt 4,1 miljoen sneltests omdat de houdbaarheidsdatum is overschreden. De tests hebben samen tientallen miljoenen euro’s gekost. In het pakhuis van VWS liggen nog veel meer ongebruikte tests.

Johan van Heerde3 november 2021, 15:15
Het ministerie van volksgezondheid vernietigt voor tientallen miljoenen euro’s aan sneltests. Dat moet. De houdbaarheidsdatum van 4,1 miljoen sneltests is verstreken en de kwaliteit ervan kan niet meer worden gegarandeerd. De tests werden vorig najaar ingekocht maar bleken achteraf niet nodig.

De aankoop van de sneltests is zo ontaard in een financieel fiasco. Hoeveel deze 4,1 miljoen tests precies hebben gekost is onbekend, maar eerder bleek uit onderzoek van Trouw dat het ministerie vorig najaar erg veel geld betaalde voor de tests. De overheid kocht in het najaar 38 miljoen tests van drie fabrikanten voor 354 miljoen euro; gemiddeld 9,31 euro per stuk. Indertijd lag de prijs voor goedgekeurde sneltests al rond de 5 à 7 euro.

De kostprijs van de vernietigde tests ligt dus vermoedelijk boven de 30 miljoen euro. En er komt nog meer: in een brief aan de Tweede Kamer laat minister Hugo de Jonge weten dat nog eens 5,3 miljoen sneltests een uiterste houdbaarheidsdatum tot eind 2021 hebben. Het is zeer de vraag of de tests voor die datum worden gebruikt.

Testen voor Toegang
Op dit moment gebruikt alleen de Stichting Open Nederland de sneltests voor het Testen voor Toegang. Mensen zonder inenting kunnen zich laten testen en krijgen bij een negatieve uitslag een QR-code. Wekelijks voert de stichting Testen voor Toegang ongeveer 325.000 tests uit. Als die lijn wordt doorgetrokken – dat is afhankelijk van de maatregelen van het kabinet – zijn dat dit jaar nog 2,6 miljoen tests. Er blijven dan ongeveer evenveel tests over aan het einde van het jaar.

Deze antigeensneltests moeten niet worden verward met zelftests die mensen thuis kunnen gebruiken. De tests werken weliswaar hetzelfde, maar moeten door een professional worden afgenomen. Ook de GGD zou de antigeensneltests kunnen gebruiken, maar doet dat niet. De GGD geeft de voorkeur aan de betrouwbaardere PCR-tests.

In de zomer zag het er al naar uit dat de overheid met een enorme voorraad sneltests zou blijven zitten. Als gevolg van de vroege aanscherpingen in de horeca in juli, na een piek van besmettingen, gebruikte Stichting Open Nederland in de zomer veel minder tests. Het is het ministerie niet gelukt om de overtollige tests ergens anders in te zetten. Wel werden 100.000 tests gedoneerd aan Suriname.

Weer nieuwe tests voor reizigers
Gek genoeg kocht een ander ministerie, dat van infrastructuur en waterstaat, afgelopen zomer zijn eigen antigeensneltests in voor het testen van reizigers. In juli en augustus lieten 2,8 miljoen reizigers zich gratis testen, vergoed door I&W. Ruim een miljoen van deze tests betrof dezelfde antigeensneltests die VWS in een pakhuis had liggen, maar die voorraad werd niet aangeboord. Kosten: naar schatting tussen de 5 en 6 miljoen euro.

Minister Hugo de Jonge schrijft dat VWS er alles aan doet om de overtollige tests zo goed mogelijk in te zetten. Stichting Open Nederland gebruikt de tests nu op volgorde van het verstrijken van de houdbaarheidsdatum. Andere mogelijkheden voor gebruik en donaties worden onderzocht. In het pakhuis van het ministerie liggen nog eens 20,1 miljoen antigeensneltests met een uiterste houdbaarheidsdatum in 2022.
bron trouw, daar gaat weer 30 miljoen _O_ alsof het niks is
pi_202015502
Och och, de VVD is een groot voorstander van de boosters.
Nog even 2 maanden volhouden.
Go hard or go home
pi_202015519
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:49 schreef Noek het volgende:
Ik ben ook voorstander van de boosters. Op basis van de info nu lijkt mij dat een prima hulpmiddel. Maar het lijkt er nu op dat de huidige vaccins ook niet de oplossing zijn voor het einde van deze crisis.
pi_202015523
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:49 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, iemand moet het betalen.

En dan deze nog.
Geld is echt niet het probleem in Nederland.
  woensdag 3 november 2021 @ 15:51:52 #87
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202015524
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:48 schreef Noek het volgende:

[..]
Met deze maatregelen gaan die niet dalen en van geluk is al heel lang geen sprake meer.
Ze gaan op een bepaald punt altijd dalen.
Makkelijk eerste
pi_202015525
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:47 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Gevaccineerden hebben gedaan wat ze konden om het "met elkaar te doen". Gevaccineerden zijn minder besmettelijk etc.

Aan leeftijd kan je niks doen, aan je vaccinatiestatus wel.
Hoe kom je erbij dat gevaccineerden er 'alles aan gedaan hebben'? We hebben een prikje laten zetten.

Met daarbij de belofte dat het de uitweg zou zijn, dat blijkt niet zo. En nu? Weiger je iedere vorm van maatregelen omdat je ook een prikje hebt laten zetten? De logica ontgaat me compleet.
pi_202015527
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:49 schreef Noek het volgende:
Met een beetje mazzel kun je daarna fijn weer een paar maandjes normaal open! Tot de herfst weer voor de deur staat en we de vierde prik nodig hebben, uiteraard.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 15:52:18 #90
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202015531
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:49 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
bron trouw, daar gaat weer 30 miljoen _O_ alsof het niks is
Dit is wel kut, echt kut, maar wij hadden hier ook met z'n allen moord en brand geschreeuwd als er tekorten zouden zijn. Begin 2020 was er gewoon dikke paniek. Tekort aan alles. Ze zijn toen als een gek gaan inkopen, alsof het Black Friday was.

Kut, maar begrijpelijk.

Met een beetje werk hadden zij het vast wel kunnen gebruiken en/of verbruiken, maar toch kan ik mij hier niet echt kwaad over maken.
pi_202015543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ze gaan op een bepaald punt altijd dalen.
Punt is wanneer dat punt is.
Wanneer het puntje bij het paaltje komt? :)
*verwacht nu gezeik over verschuivende palen... :+
pi_202015547
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dit is wel kut, echt kut, maar wij hadden hier ook met z'n allen moord en brand geschreeuwd als er tekorten zouden zijn. Begin 2020 was er gewoon dikke paniek. Tekort aan alles. Ze zijn toen als een gek gaan inkopen, alsof het Black Friday was.

Kut, maar begrijpelijk.

Met een beetje werk hadden zij het vast wel kunnen gebruiken en/of verbruiken, maar toch kan ik mij hier niet echt kwaad over maken.
30 miljoen e.d. is echt een peulenschil. Het is vervelend, het is kut, maar als er een dag extra maatregelen zijn kost het veel meer. Wat dat betreft is het logisch zulke risico's te nemen.
pi_202015555
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:52 schreef Breedbekplevier het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat gevaccineerden er 'alles aan gedaan hebben'? We hebben een prikje laten zetten.

Met daarbij de belofte dat het de uitweg zou zijn, dat blijkt niet zo. En nu? Weiger je iedere vorm van maatregelen omdat je ook een prikje hebt laten zetten? De logica ontgaat me compleet.
Dat zeg ik toch niet. Het "prikje" wat jij zegt is wel hetgeen wat vrij makkelijk is, maar wat ons heel veel helpt in deze crisis. Dat het wellicht niet genoeg is om het probleem helemaal op te lossen is idd tegen de verwachting in.

En jawel hoor, ik ga wel met mondkapje naar de supermarkt, maar het zou fijn zijn als de ongevaccineerden ook "even dat prikje" gingen halen. Kleine moeite, met veel winst.
pi_202015556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Kut, maar begrijpelijk.

Pick your battles.... O+
  woensdag 3 november 2021 @ 15:55:55 #95
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202015557
Eerste berichtje dat ik lees op NOS.nl: "Meerderheid Tweede Kamer steunt coronapakket van gisteren". Dit is dus weer een fopdebat. Ik hoop dat de oppositie een motie van wantrouwen indient, alleen al om een punt te maken.
Never explain, never apologize.
pi_202015562
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:45 schreef aartstyle het volgende:
De paniek begint echt toe te slaan nu. Vaccin was de uitweg, maar al is 100% gevaccineerd straks dan nog is het twijfelachtig of we de winter normaal doorkomen.

Is er nog nieuws over aankomende medicijnen? Lopen daar al goedkeuringsprocessen voor?

Begin het toch wel uitzichtloos in te zien op dit moment.
Hier op Fok! is eigenlijk de enige plek waar ik iets merk van paniek.
pi_202015565
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:55 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet. Het "prikje" wat jij zegt is wel hetgeen wat vrij makkelijk is, maar wat ons heel veel helpt in deze crisis. Dat het wellicht niet genoeg is om het probleem helemaal op te lossen is idd tegen de verwachting in.

En jawel hoor, ik ga wel met mondkapje naar de supermarkt, maar het zou fijn zijn als de ongevaccineerden ook "even dat prikje" gingen halen. Kleine moeite, met veel winst.
Even ter aanvulling. Er wordt net over gesproken dat er partijen voorstander van zijn dat bij gevaccineerden "het groene vinkje" ingetrokken wordt bij een positieve test.
  woensdag 3 november 2021 @ 15:57:11 #98
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202015571
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Even ter aanvulling. Er wordt net over gesproken dat er partijen voorstander van zijn dat bij gevaccineerden "het groene vinkje" ingetrokken wordt bij een positieve test.
Lijkt me een goede reden om niet meer te gaan testen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202015574
Nieuwe grafiekjes staan online:

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html

Duiding:
- DPL net geen 3500 (hoogste sinds tijden)
- Testpiek op maandag van 53210 (hoogste sinds tijden) percentage positief was echter maar 16.3 lichtpuntje hierbij was dat we vorige week woensdag op percentage positief van 15.98 zaten met 5000 minder testen
- Datavertraging 5-10 dagen 1417 meldingen
- Datavertraging 10+ dagen 275 meldingen
- Vandaag zijn er dus 1692 meldingen ouder dan 5 dagen
- Piekdag 27-10-2021 is marginaal gestegen naar 7595

Het lijkt iets af te vlakken, maar door de toegenomen datavertraging is dit vertekend.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 15:57:52 #100
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202015580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
LOL, ja dan krijg je als gevolg dat je als gevaccineerde al helemáááál niet meer gaat testen lijkt mij toch? :D :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')