Oke dus niet zelf ontslag nemen maar aangeven dat ik open sta om geen verlenging te krijgen tijdelijk. En dat ik dus na 4 maanden opnieuw ga solliciteren?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:40 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom zou je zelf ontslag nemem en dus geen recht hebben op WW en Wazo?
Wacht het nu eerst eens af. Wat voor werk doe je? Ben je 'uitwisselbaar' of is het iets met wat meer inhoud?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:42 schreef vrouwbabyy het volgende:
Oke dus niet zelf ontslag nemen maar aangeven dat ik open sta om geen verlenging te krijgen tijdelijk. En dat ik dus na 4 maanden opnieuw ga solliciteren?
Jurist belastingdienst. (HBO niveau)quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:47 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Wacht het nu eerst eens af. Wat voor werk doe je? Ben je 'uitwisselbaar' of is het iets met wat meer inhoud?
Bij de burgerking kan ik je wel voorspellen wat er gaat gebeuren, bij een 'normale' werkgever is het al anders.
Je zou het allemaal kunnen bespreken natuurlijk. wij weten niet hoe de werkgever erin staatquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:42 schreef vrouwbabyy het volgende:
[..]
Oke dus niet zelf ontslag nemen maar aangeven dat ik open sta om geen verlenging te krijgen tijdelijk. En dat ik dus na 4 maanden opnieuw ga solliciteren?
Er bestaat misschien wel een kans dat ze mijn contract toch wel gaan verlengen maar dat lijkt me sterk omdat ze 4 maanden lang moeten betalen voor mijn zwangerschapsverlof. Daar hebben ze geen zin in gok ik?
Ik heb zelf bij het UWV gewerkt en ik ken collega's die een vast contract kregen tijdens hun zwangerschapsverlofquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:50 schreef vrouwbabyy het volgende:
[..]
Jurist belastingdienst. (HBO niveau)
Hmm dus het UWV doet daar niet moeilijk over? Ik had op google wel is gelezen dat zoeen vrouw zat te klagen dat ze was ontslagen nadat ze zwanger bleek te zijn bij het UWV. Misschien verschilt het per afdeling?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:54 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik heb zelf bij het UWV gewerkt en ik ken collega's die een vast contract kregen tijdens hun zwangerschapsverlof
En als je zo dom bent is dan zwanger worden wel verstandig? Sowieso 1 maand zwanger… ga je eerste echo’s eens doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:56 schreef vrouwbabyy het volgende:
[..]
Hmm dus het UWV doet daar niet moeilijk over? Ik had op google wel is gelezen dat zoeen vrouw zat te klagen dat ze was ontslagen nadat ze zwanger bleek te zijn bij het UWV. Misschien verschilt het per afdeling?
Dom? Hoe kom je daarbij ik begrijp het ff niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:11 schreef Chinless het volgende:
[..]
En als je zo dom bent is dan zwanger worden wel verstandig? Sowieso 1 maand zwanger… ga je eerste echo’s eens doen.
Is van meerdere factoren afhankelijk. Functioneren en Budget o.a. maar ook locatie, in de randstad komen ze moeilijker aan personeel dan daarbuiten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:56 schreef vrouwbabyy het volgende:
[..]
Hmm dus het UWV doet daar niet moeilijk over? Ik had op google wel is gelezen dat zoeen vrouw zat te klagen dat ze was ontslagen nadat ze zwanger bleek te zijn bij het UWV. Misschien verschilt het per afdeling?
Ze gaan je niet ontslaanquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:25 schreef vrouwbabyy het volgende:
Als ik word ontslagen krijg ik dus 3 maanden WW uitkering + 4 maanden WAZO uitkering omdat ik dan tijdens mijn WW uitkering , dus na mijn ontslag , moet bevallen. Dat is dus 7 maanden uitkering. Ook wel een mooie vakantie eigenlijk...
Heb natuurlijk het liefst gewoon door werken en een contract die verlengd wordt. We gaan het zien.
Overheid, niet te druk maken dusquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:50 schreef vrouwbabyy het volgende:
[..]
Jurist belastingdienst. (HBO niveau)
Kost werkgever eventueel de loonkosten boven max. dagloon en de pensioenlasten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
Tijdens je zwangerschapsverlof betaalt het UWV je loon, dus dat kost de werkgever niets en dat is precies om te voorkomen dat je positie als vrouw met kind(erwens) verzwakt.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:42 schreef vrouwbabyy het volgende:
[..]
Belastingdienst betaalt die 3 maanden WW ook zelf als ERD.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:25 schreef vrouwbabyy het volgende:
Als ik word ontslagen krijg ik dus 3 maanden WW uitkering
Dit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
Zullen we beginnen met constateren dat er geen sprake is van ontslag als je tijdelijke contract niet wordt verlengd?
Niet per se WGR-advies, maar je kan ook even wachten je werkgever te informeren tot je wat verder in je zwangerschap bent.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:37 schreef vrouwbabyy het volgende:
Ben benieuwd naar jullie advies en ervaringen hiermee.
Precies dit.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En sommige vrouwen maar brallen over “wage gap”.
Dit is waarom dames, dit is waarom.
Verloskundigen, massagesalons, kinderopvang.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:52 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Precies dit.
Ik geloof geen flikker van het inkomensverschil tussen en mannen en vrouwen. Wel dat vrouwen aantoonbaar minder verdienen, maar leveren ze dezelfde output?
Want: als bedrijf wil je zoveel mogelijk winst maken. Als vrouwen daadwerkelijk goedkoper zijn en dezelfde output leveren dan maak je meer winst als bedrijf.
Dan zouden bedrijven er juist op gebrand moeten zijn zoveel mogelijk vrouwen aan te nemen want dat betekent een betere concurrentie positie en meer winst.
Toch zie ik dat nergens terug bij bedrijven. Voor mij een teken dat er geen duidelijk beloningsverschil per output is tussen mannen en vrouwen.
Of iemand mag me corrigeren en laten zien dat bedrijven in eenzelfde sector met een hoger aandeel vrouwen in hun bedrijf ook meer winst maken.
Nou noem je 3 wel heel specifieke beroepen.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:55 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Verloskundigen, massagesalons, kinderopvang.
Maar je punt is helder hoor.
De werkgever wordt vergoed vanuit de WAZO dus het kost hem effectief niet zo veel (tot vrijwel niets).quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:42 schreef vrouwbabyy het volgende:
[..]
Er bestaat misschien wel een kans dat ze mijn contract toch wel gaan verlengen maar dat lijkt me sterk omdat ze 4 maanden lang moeten betalen voor mijn zwangerschapsverlof. Daar hebben ze geen zin in gok ik?
Dat zou inderdaad kunnen, is momenteel vrij ongebruikelijk voor functies op HBO niveau maar soit...quote:Op donderdag 4 november 2021 06:53 schreef monsterd. het volgende:
Ze zal wel in dienst van een uitzendbureau kunnen werken die dan weer wordt ingehuurd via de BD.
Waarom bewijs je eerst zelf niet dat de output van vrouwen minder is?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:52 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Precies dit.
Ik geloof geen flikker van het inkomensverschil tussen en mannen en vrouwen. Wel dat vrouwen aantoonbaar minder verdienen, maar leveren ze dezelfde output?
Want: als bedrijf wil je zoveel mogelijk winst maken. Als vrouwen daadwerkelijk goedkoper zijn en dezelfde output leveren dan maak je meer winst als bedrijf.
Dan zouden bedrijven er juist op gebrand moeten zijn zoveel mogelijk vrouwen aan te nemen want dat betekent een betere concurrentie positie en meer winst.
Toch zie ik dat nergens terug bij bedrijven. Voor mij een teken dat er geen duidelijk beloningsverschil per output is tussen mannen en vrouwen.
Of iemand mag me corrigeren en laten zien dat bedrijven in eenzelfde sector met een hoger aandeel vrouwen in hun bedrijf ook meer winst maken.
Ik zou zeggen start een bedrijf met alleen maar vrouwen. Dat is dan gegarandeerd succes als je betoog volg.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:31 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Waarom bewijs je eerst zelf niet dat de output van vrouwen minder is?
Daarbij werkt niet iedereen in dezelfde commerciële sector. In veel beroepen ligt de meerwaarde niet in hoeveel geld je verdient (denk aan de zorg en het onderwijs, waar het aandeel vrouwen hoog ligt).
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het werk dat vrouwen leveren van mindere kwaliteit is. Zij behalen gemiddeld juist een hoger opleidingsniveau in een kortere tijd en er is minder uitval. Dit wijst eerder op een hoger niveau en een betere werkhouding, dan dat dit minder zou zijn. Ik zou niet weten waarom dit op de werkvloer ineens anders is.
Begrijpend lezen was niet je sterkste vak op school?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:29 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ik zou zeggen start een bedrijf met alleen maar vrouwen. Dat is dan gegarandeerd succes als je betoog volg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |