SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is niet normaal nee. Maar we blijven wel allemaal volgzaam testen in die teststraat.quote:Op maandag 1 november 2021 22:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, krijg je met figuren zoals Kuijpers die nu nog met droge ogen durven te zeggen dat wij moeten blijven sturen op het aantal besmettingen.
Niet normaal.
Dat je nu nog maatregelen durft te nemen die specifiek gericht zijn op <21 is echt totaal idioot. Geen woord over boosters, geen woord over eventuele eerste stappen om zorgcapaciteit te verhogen.
Zo houden we deze poppenkast wel in stand.![]()
Die anderhalve meter komt niet terug, als ik het zo begrijp, voor nu?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-de-zotte~a26b7013/
Dit moet dus de QR-code handhaving voorstellen. Mystery guest is nog geen minuut binnen rent naar de wc geen controle op de QR-code en je hebt een waarschuwing.![]()
Het blijft wel een advies van het kabinet.quote:Op maandag 1 november 2021 22:15 schreef capricia het volgende:
Die anderhalve meter komt niet terug, als ik het zo begrijp, voor nu?Humor, serieus en vrolijk!![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ik test niet voor de overheid. Ik test voor mijn omgeving.quote:Op maandag 1 november 2021 22:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is niet normaal nee. Maar we blijven wel allemaal volgzaam testen in die teststraat.
Zo houden we deze poppenkast wel in stand.
Ja, iedereen is gevaccineerd in mijn omgeving, maar ik wil niet mijn ouders aansteken die genoeg onderliggende kwalen hebben op dit moment. Ook wil ik niet graag mijn patiënten die al ziek, zwak en misselijk zijn nog zieker maken. Voor mijzelf, mijn vrouw en mijn dochter maak ik mij niet druk.
Dat zou iedereen moeten doen. Niet voor de overheid, maar voor je omgeving. Of je moet een omgeving hebben waar iedereen kerngezond, <60 en gevaccineerd is. Dat kan ook natuurlijk.
Edit En nee zelftesten zijn kut. Dag dat ik positief PCR-test had was mijn zelftest negatief.![]()
Hey Ven!quote:Op maandag 1 november 2021 22:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het blijft wel een advies van het kabinet.
Leuk je weer te zien hier.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
en als je probeert uit te zoeken wie hiervoor verantwoordelijk is, dan wijzen ze allemaal naar elkaar en is de cirkel weer rond.quote:Op maandag 1 november 2021 22:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Prima toch?
Dan was er in ieder geval perspectief geweest.
Wat is beter?
Zeggen dat je dit jaar structureel 50 extra bedden kan bemannen en over 6 maanden nog eens 100, en over 6 maanden nog eens 100 of gewon blijven aankloten met je IC-capaciteit dat voor COVID-19 al constant aan het overlopen was?
Dat hele "het kost tijd om zorg op te schalen" is een feit, eens! Echter is het één grote bullshit als je 1,5 jaar vanaf het begin nog een enkele stap hebt gezet.
1,5 jaar is normale duur, waarom niet een versneld traject opzetten, met baangarantie, en hogere lonen zodat je uittreders weer teruglokt? Is het simpel, nee? Hadden de eerste stappen al gezet moeten zijn? Ja, 100%.![]()
Dat is wel mooi voor cafés,restaurants en evenementen.quote:Op maandag 1 november 2021 22:15 schreef capricia het volgende:
Die anderhalve meter komt niet terug, als ik het zo begrijp, voor nu?![]()
Er was ooit een tijd dat men dacht dat de overheid er voor de burger was. Dat bijna iedereen er ook wel content mee was. Dat we verstandige beslissingen namen, voorop liepen en trots konden zijn. Bizar hoe dat de afgelopen 20 jaar is afgebrokkeld. Het vertrouwen is compleet verdwenen. Niet door corona alleen uiteraard, maar dat heeft afgelopen 2 jaar wel een grote rol gespeeld. .![]()
Denk dat mensen 20 jaar geleden ook helemaal niet zo met nieuws bezig waren. De meeste mensen leesten het nieuws op teletekst of in de krant.quote:Op maandag 1 november 2021 22:20 schreef leolinedance het volgende:
Er was ooit een tijd dat men dacht dat de overheid er voor de burger was. Dat bijna iedereen er ook wel content mee was. Dat we verstandige beslissingen namen, voorop liepen en trots konden zijn. Bizar hoe dat de afgelopen 20 jaar is afgebrokkeld. Het vertrouwen is compleet verdwenen. Niet door corona alleen uiteraard, maar dat heeft afgelopen 2 jaar wel een grote rol gespeeld. .![]()
Voor nu niet, maar ik zie met de voorspelde maatregelen, niet de afname die gewenst is in de zorg, dus ik vermoed dat die 1,5m over 3 weken terugkomt.quote:Op maandag 1 november 2021 22:15 schreef capricia het volgende:
Die anderhalve meter komt niet terug, als ik het zo begrijp, voor nu?![]()
Evenstar
![]()
3 weken is prima, is mijn concert geweestquote:Op maandag 1 november 2021 22:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Voor nu niet, maar ik zie met de voorspelde maatregelen, niet de afname die gewenst is in de zorg, dus ik vermoed dat die 1,5m over 3 weken terugkomt.
/egomodeoff
Edit: Nu nog met 1,5m aan komen kakken is wel echt een dooddoener voor vaccinatiebereidheid onder jongeren![]()
Ik schat de kans 50/50 dat het werkelijk doorgaat nu.quote:Op maandag 1 november 2021 22:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
3 weken is prima, is mijn concert geweest
/egomodeoff![]()
Evenstar
![]()
Ik ben nog op 60/40quote:Op maandag 1 november 2021 22:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik schat de kans 50/50 dat het werkelijk doorgaat nu.
Dsindag van concert een persco met hardere maatregelen zou wat zijn![]()
![]()
Daarom gaan we ook zorgen dat die jongeren binnenkort nergens meer in mogen. Niet naar school, niet naar de kroeg en vermoedelijk ook niet meer naar hun bijbaantje.quote:Op maandag 1 november 2021 22:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
/egomodeoff
Edit: Nu nog met 1,5m aan komen kakken is wel echt een dooddoener voor vaccinatiebereidheid onder jongeren
Maar verder blijft vaccineren uiteraard een geheel vrije keuze.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
In UK denken ze daar, na een groot onderzoek toch iets anders over dan kut, ze werken zelfs beter dan verwacht.quote:Op maandag 1 november 2021 22:17 schreef Evenstar het volgende:
Edit En nee zelftesten zijn kut. Dag dat ik positief PCR-test had was mijn zelftest negatief.
https://www.bbc.com/news/health-58899612wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze mogen straks ook niet meer zonder test naar de sportschool. Goed voor de gezondheid van de jeugd.quote:Op maandag 1 november 2021 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom gaan we ook zorgen dat die jongeren binnenkort nergens meer in mogen. Niet naar school, niet naar de kroeg en vermoedelijk ook niet meer naar hun bijbaantje.
Maar verder blijft vaccineren uiteraard een geheel vrije keuze.
Mondkapje in een zwembad is ook z'n dooddoener.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Geen nieuwe regels dus. Feitelijk![]()
Maw. weer gebakken lucht persco.Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.![]()
Probleem zal zijn dat dat allerhande mensen met verschillende onderliggende issues op de IC komen die dan worden getypeerd als Covid19 maar verder heel divers van aard kunnen zijn. Ik denk dat het best moeilijk zal zijn en ws meer moeite kost om onderscheid te maken dan de algemene IC kunde/kunst te vertonen.quote:Op maandag 1 november 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder genoemd, maar waarom zou een volledige IC opleiding nodig moeten zijn om continue IC covid zorg te leveren? Je zou wellicht ook een IC-Light opleiding kunnen overwegen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
o.O?quote:Op maandag 1 november 2021 22:26 schreef leeell het volgende:
Geen nieuwe regels dus. Feitelijk![]()
Maw. weer gebakken lucht persco.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Evenstar
![]()
Interesting ...quote:Op maandag 1 november 2021 22:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In UK denken ze daar, na een groot onderzoek toch iets anders over dan kut, ze werken zelfs beter dan verwacht.
https://www.bbc.com/news/health-58899612
"It is most likely that if someone's LFT is negative but their PCR is positive, then this is because they are not at peak transmissible stage," he said.
Kan best het geval zijn geweest bij mij.![]()
Met snorkel en duikbril is zwembad te doen hoorquote:Op maandag 1 november 2021 22:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze mogen straks ook niet meer zonder test naar de sportschool. Goed voor de gezondheid van de jeugd.
Mondkapje in een zwembad is ook z'n dooddoener.![]()
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Zijn er nou zoveel besmettingen in sportscholen of hoe moet ik het me voorstellen? Volgens mij is dat gewoon een kansloze manier om de jongeren aan een prik te helpen.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Dezelfde jeugd die zichzelf elke week volgooien met drank en drugs.quote:Op maandag 1 november 2021 22:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze mogen straks ook niet meer zonder test naar de sportschool. Goed voor de gezondheid van de jeugd.
Mondkapje in een zwembad is ook z'n dooddoener.
Gaan ze toch lekker buiten sporten.
Of vaccineren.
Of in een foetushouding liggen.![]()
Wat een vervelende vent zit daar bij Jinek zeg..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Of ze zien het als een plek waar veel ongevaccineerden samenkomen.quote:Op maandag 1 november 2021 22:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Zijn er nou zoveel besmettingen in sportscholen of hoe moet ik het me voorstellen? Volgens mij is dat gewoon een kansloze manier om de jongeren aan een prik te helpen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In het zwembad moet je een QR hebben, geen mondkapje.quote:Op maandag 1 november 2021 22:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Met snorkel en duikbril is zwembad te doen hoor
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Maakt niet uit, als ze niet willen dwingen dringen we ze een handje met QR op het werk en school.quote:Op maandag 1 november 2021 22:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
/egomodeoff
Edit: Nu nog met 1,5m aan komen kakken is wel echt een dooddoener voor vaccinatiebereidheid onder jongeren![]()
Welke van de vele?quote:Op maandag 1 november 2021 22:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een vervelende vent zit daar bij Jinek zeg..
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Die advocaat?quote:Op maandag 1 november 2021 22:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een vervelende vent zit daar bij Jinek zeg..Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
![]()
Ah ja. Nu doen we het weer samen, is goed joh bruidegom. Ga toch weg man.zie email 27 oktober![]()
Sowieso vreselijk programma.quote:Op maandag 1 november 2021 22:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een vervelende vent zit daar bij Jinek zeg..![]()
Ik voel mij gevangen in een onwenselijke relatie:
- Decision making: they control all major decision making
- Personal freedom: what you wear, where you can go and at what time you’re back
- Criticism: constantly criticizing and ridiculing your friends
- Incessant complaints
- Claiming it’s in your best interest
- Pretending your behavior is hurting them
- The abusive partner feels like he owns you, and that he can make decisions on your behalf.
- Out of possessiveness, your partner might also try to isolate you from friends and family.
When you are isolated you are easier to control and you are more dependent
- Denying what he has done or said, making you feel crazy
- Making you believe it’s best for you to do what he wants
- Using guilt and making you feel sorry for him
- Shifting the blame to others, including you
- Turning you against your friends or family (divide and conquer)
- Spreading rumors about you among friends and neighbors
-Disrespect takes many forms and any kind of abuse is a form of disrespect. You never abuse someone you respect and you don’t respect someone whom you abuse.
- Many abusers go on with their abuse and disrespect guilt-free because they de-humanize you and objectify you.
- Dehumanization and depersonalization allow them to sleep well and lead guilt-free lives while they keep abusing you.
- This is the process by which otherwise normal people can act evil (Zimbardo, 2007). And it’s one of the reasons why abusiveness doesn’t improve by itself.
- The abusive man indeed often sees you as beneath him in intelligence, competence, and sometimes even sensitivity.
- Research shows that domestic violence usually increases over time.
- Couples typical start with insults or cruel remarks, then they might yell, then maybe they threaten to end the relationship or to get “really angry”.
- Then finally they start hitting each other.
- If you start seeing an escalation of aggression, don’t hope it will get better: actively work on it (or end the relationship).![]()
Dringende adviezenquote:Op maandag 1 november 2021 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah ja. Nu doen we het weer samen, is goed joh bruidegom. Ga toch weg man.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Die QR op het werk komt er dus, dat is wel duidelijk.quote:Op maandag 1 november 2021 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah ja. Nu doen we het weer samen, is goed joh bruidegom. Ga toch weg man.![]()
Voor mij voelt dit als een opzetje naar qr codes op werk en op school over een paar weken.
Dit is nog kutter dan die avondklok.
Oprotten net die qr samenleving!![]()
@chratnox kom er eens in.quote:Op maandag 1 november 2021 22:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Voor mij voelt dit als een opzetje naar qr codes op werk en op school over een paar weken.
Oprotten net die qr samenleving!zie email 27 oktober![]()
QR op school/werk is het nieuwe bloemkool. We gaan het niet eten, maar we hebben het wel iedere dag over bloemkool. Maar we gaan het écht niet eten hoor.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Verkapte vorm van we durven geen vaccinatieplicht af te kondigen dus we doen het maar zo.quote:Op maandag 1 november 2021 22:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die QR op het werk komt er dus, dat is wel duidelijk.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik heb het onheilspellende gevoel dat dit de volgorde is:quote:Op maandag 1 november 2021 22:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Oprotten net die qr samenleving!
- QR op de locaties waar nu over gesproken wordt
- QR op werk/school
Als die eenmaal ingevoerd zijn is de volgende stap 2G.![]()
Kijk hier al die ongevaccineerden zenuwachtig worden![]()
Go Hugo!Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Maar de steuntrekker die thuis zit kan nog altijd ongevaccineerd naar de moskee.quote:Op maandag 1 november 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het onheilspellende gevoel dat dit de volgorde is:
- QR op werk/school
Als die eenmaal ingevoerd zijn is de volgende stap 2G.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Vrijwel iedereen die deelneemt aan deze discussie is gewoon gevaccineerd hoor.quote:Op maandag 1 november 2021 22:39 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Go Hugo!![]()
Neehoor ik ga paar jaartjes ziektewet pakken als dat gaat gebeuren.quote:Op maandag 1 november 2021 22:39 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Go Hugo!![]()
Ik zou normaal gesproken denken BNW, maar nu geloof wel dat het die kant op kan gaan ja.quote:Op maandag 1 november 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het onheilspellende gevoel dat dit de volgorde is:
- QR op werk/school
Als die eenmaal ingevoerd zijn is de volgende stap 2G.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, maar als je dat zegt wordt Sylvana boos op je.quote:Op maandag 1 november 2021 22:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar de steuntrekker die thuis zit kan nog altijd ongevaccineerd naar de moskee.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: