Vandaag was de data in de UK weer te laat, maar geen excuus vandaag. Ook nog een melding dat het aantal doden gister te laag was (dat kan natuurlijk nietquote:Op maandag 1 november 2021 20:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De data van vandaag in de UK werd een paar keer uitgesteld omdat de data van Engeland nog niet bekend was.
Eergister was de daling 14.2% en ik hoopte dat dat nog zou groeien tot -20%. Gister was het -13.5%, maar vandaag helaas alweer -8.9%. Ik had gehoopt dat de daling zou blijven groeien tot dinsdag (afgelopen week was mid-term, zeg maar herfstvakantie, voor de scholen), maar het lijkt alweer om te slaan.
In de 7 dagen tot 27 oktober was de daling hier in Oxfordshire wel 18.9%, dus ik denk dat daar wel de -20% aangetikt is. Oxford centrum had zelfs een case rate van minder dan 100 per 100.000 de 7 dagen voor 27 oktober, een paar deelgemeentes verder was er een gemeente met een rate van meer dan 1.000. Londen is eigenlijk nog steeds, en al maanden, de regio met de minste besmettingen.
Ze willen graag daadkracht uitstralen. Dat is zo'n beetje de belangrijkste eigenschap op die apenrots.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:42 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik hinderlijk vind, is dat ze nogal eens zeggen: "We zullen nooit X doen." Maar bij een volgende persco zeggen ze dan: "Jaaa, je kunt natuurlijk niet in de toekomst kijken. We hopen dat het niet nodig is, maar je kunt het nooit uitsluiten." Dank denk ik 'Wat is het nou?'
- QR codes nu ook op de werkvloerquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:44 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat er over een maand of zo wel meer maatregelen aangekondigd zullen worden, maar goed, dit is het positiviteitstopic.
Dae booster vind ik vanuit medisch oogpunt niet vreemd. Het is heel gebruikelijk dat vaccinaties een bepaalde boost nodig hebben. Bijna alle vaccinaties die je als kind krijgt worden meermaals herhaald, vaccinaties voor verre oorden verlopen ook na X tijd en de griepprik is ook jaarlijks terugkerend. Dat er voor deze vaccinatie dus een booster nodig kan zijn na 6 maanden, dat lijkt mij dus vanuit medisch oogpunt zelfs zeer logisch.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Na anderhalf jaar dit zwabberend beleid geloof ik echt niet meer in hun daadkracht, we gaan gewoon weer opnieuw het circus van maatregelen en nog een keer vaccineren in komende winter......
Ja okee, al blijft het ook wel gek dat ze nu eerst de griepprik gaan zetten en ze straks weer op pad moeten voor die booster maar die snap ik inderdaad nog.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dae booster vind ik vanuit medisch oogpunt niet vreemd. Het is heel gebruikelijk dat vaccinaties een bepaalde boost nodig hebben. Bijna alle vaccinaties die je als kind krijgt worden meermaals herhaald, vaccinaties voor verre oorden verlopen ook na X tijd en de griepprik is ook jaarlijks terugkerend. Dat er voor deze vaccinatie dus een booster nodig kan zijn na 6 maanden, dat lijkt mij dus vanuit medisch oogpunt zelfs zeer logisch.
Ik heb er wel heel veel moeite mee dat we hier nu voor een paar procent extra bescherming een booster gaan zetten, terwijl landen in Afrika nog amper prikken hebben kúnnen zetten. Daar is veel meer winst te behalen voor de hele wereld, maar vooral voor de bevolking daar.
Voor de rest mee eens. Heb het beleid lange tijd kunnen volgen en snap ook dat je in maart 2020 niets wist. Maar nu ruim 20 maanden verder verwacht ik toch wel iets anders.
das iig niet positief, anders hadden ze het wel gezegdquote:Op woensdag 3 november 2021 07:52 schreef GereDathan het volgende:
46 uur later.
Nog steeds geen uitslag.
Het is dat dit het positieve topic is, maar mijn innerlijke reactie laat zich raden
Update:
Gebeld, het lab heeft ‘storing’.
Dweil me op![]()
Dat is waar haha. In dit geval ben ik ook liever niet positiefquote:Op woensdag 3 november 2021 10:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
das iig niet positief, anders hadden ze het wel gezegd
De beste manier om een epidemie te bestrijden is zo vroeg mogelijk hard ingrijpen. Maar, in onze samenleving waarin met de belangen, rechten en wensen van iedereen rekening moet worden gehouden, kan dat niet. Al die belangen, rechten en wensen moeten worden afgewogen tegen de druk op de zorg en de impact van eventuele maatregelen. En dan ben je dus constant aan het zwabberen, want in feite zwabber je mee met de golven van de epidemie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Na anderhalf jaar dit zwabberend beleid geloof ik echt niet meer in hun daadkracht, we gaan gewoon weer opnieuw het circus van maatregelen en nog een keer vaccineren in komende winter......
Zeker! Het had zeker beter gekund, en vooral duidelijker. Achteraf is dat makkelijk praten, maar je zou verwachten dat, na 20 maanden, het nu ook beter gaat. Al doende leert men, zou je verwachten, Dat men iets meer pro-actief werkt, duidelijker communiceert, etc. Als je ziet hoeveel vragen er na een persco zijn, dan zou je denken dat dat toch beter moet kunnen. En ook het gebruik van woorden. Als je het woorden 'kwetsbaren' gebruikt, impliceer je dat er ook 'ontkwetsbaren' zijn, en dat is natuurlijk niet zo. Iedereen is kwetsbaar, alleen in verschillende mate.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:31 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Even zo om geen te lange quote te maken
@:George_of_the_Jungle
Ik vraag me nu inmiddels toch wel af of dit nou echt niet anders had gekund, in elk geval met een veel duidelijkere/transparantere communicatie. Nu hebben wij hier zelf bv duiding gegeven aan de cijfers. Bovendien was de zorg vóór corona al enigszins overbelast, maar het lijkt (voor het volk dan toch in elk geval) of ze daar nog totaal niks aan gedaan hebben. Maar goed, ik heb er verder dan ook geen idee van hoe het anders had moeten zijn....
Helemaal mee eens. Er zijn best al wat verkeerder beslissingen genomen. Het heeft niet veel zin om daar te veel op terug te kijken. Maar laten we deze beslissing dan wel nemen. Dat ziekenhuizen naar de rechter moesten om de extra IC's betaald te krijgen zien we dan even als valse start. Nu graag een plan voor structurele, hopelijk tijdelijke (enkele jaren?) uitbreiding van de zorg capaciteit.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat het virus blijft, wilt zeggen dat er een ziekte bijgekomen is, dus moet de zorgcapaciteit toenemen, structureel. Hoeveel dat toeneemt is een keuze. Maar ja, 'we zitten in een formatie', dus worden daar geen beslissingen over genomen. Lekker makkelijk excuus om moeilijke beleidsvragen voor je uit te schuiven.
En mogelijk de IC capaciteit niet alleen groter maar ook flexibeler maken. SARS-CoV-2 zal niet de laatste epidemie zijn, en dan kan er ook beter ingespeeld worden in jaren met grote influenzagolven.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:48 schreef blissard1984 het volgende:
@
[..]
Helemaal mee eens. Er zijn best al wat verkeerder beslissingen genomen. Het heeft niet veel zin om daar te veel op terug te kijken. Maar laten we deze beslissing dan wel nemen. Dat ziekenhuizen naar de rechter moesten om de extra IC's betaald te krijgen zien we dan even als valse start. Nu graag een plan voor structurele, hopelijk tijdelijke (enkele jaren?) uitbreiding van de zorg capaciteit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit inderdaad en eens met je reactie ookquote:Op woensdag 3 november 2021 13:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En mogelijk de IC capaciteit niet alleen groter maar ook flexibeler maken. SARS-CoV-2 zal niet de laatste epidemie zijn, en dan kan er ook beter ingespeeld worden in jaren met grote influenzagolven.
De vraag is of dat zo zal zijn, de laatste epidemie van deze omvang was de Spaanse Griep van begin 20e eeuw. Ongeveer 100 jaar geleden, en daarvoor zat de Pest er nog een 200 jaar voor. De kans dat wij dit nogmaals meemaken is nihil.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En mogelijk de IC capaciteit niet alleen groter maar ook flexibeler maken. SARS-CoV-2 zal niet de laatste epidemie zijn, en dan kan er ook beter ingespeeld worden in jaren met grote influenzagolven.
HIV, Marburg, Ebola, Zika, Mexican flu, West-Nile, Lassa, Lujo, vogelgriep, SARS, MERS. De meesten zijn niet zo besmettelijk, waardoor de impact beperkt bleef, anderen bleven beperkt doordat ze in hun verspreiding gehinderd werden door seizoenen. Daardoor zijn het vooral regionale epidemien geweest. Maar met meer en meer mensen dichter op elkaar, en meer contact tussen mens en dier, is de kans steeds groter dat een pathogeen overspringt van dier op mens (gebeurd vaak) en vervolgens van mens of mens (dat is de trigger tot paniek bij de WHO). Bij vogelgriep is dat al een paar keer gebeurd, en in de kiem gesmoord. En dat is ook DE reden dat men hele bedrijven ruimt en landen een ophokplicht oplegt als er 1 vogelgriepgeval op een bedrijf wordt gevonden. Maar de combinatie van behoorlijke besmettelijkheid en lang genoeg besmettelijk zijn zonder symptomen waardoor een virus zich flink kan verspreiden, en flink ziekmakend zijn waardoor het een impact op de zorg heeft, is, gelukkig, zeldzaam. Maar niet zo zeldzaam dat men zich er weinig zorgen over maakt.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De vraag is of dat zo zal zijn, de laatste epidemie van deze omvang was de Spaanse Griep van begin 20e eeuw. Ongeveer 100 jaar geleden, en daarvoor zat de Pest er nog een 200 jaar voor. De kans dat wij dit nogmaals meemaken is nihil.
Maar ik ben het er wel mee eens dat we iets moeten doen aan ons huidige zorgstelsel zodat we beter kunnen inspelen op ontstane situaties.
oe ik open dit topic rond dit tijdstip de laatste week met angst en beven, niet nodig vandaag?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:11 schreef GereDathan het volgende:
Nou FF, kom d’r maaarrr in op deze heugelijke dag!
(ok, iets te overdreven dit. Maar mooi om te zien dat we eindelijk eens iets positiefs zien).
Ziektegolf, pandemie of epidemie. Het verschil maakt wel uit. De vraag is of we bereid zijn om vele jaren veel geld in ‘lege bedden’ te pompen. Nederland kennende zijn we binnen 4 maanden ná Corona heel Corona alweer vergeten en is de eerste stap om te besparen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
HIV, Marburg, Ebola, Zika, Mexican flu, West-Nile, Lassa, Lujo, vogelgriep, SARS, MERS. De meesten zijn niet zo besmettelijk, waardoor de impact beperkt bleef, anderen bleven beperkt doordat ze in hun verspreiding gehinderd werden door seizoenen. Daardoor zijn het vooral regionale epidemien geweest. Maar met meer en meer mensen dichter op elkaar, en meer contact tussen mens en dier, is de kans steeds groter dat een pathogeen overspringt van dier op mens (gebeurd vaak) en vervolgens van mens of mens (dat is de trigger tot paniek bij de WHO). Bij vogelgriep is dat al een paar keer gebeurd, en in de kiem gesmoord. En dat is ook DE reden dat men hele bedrijven ruimt en landen een ophokplicht oplegt als er 1 vogelgriepgeval op een bedrijf wordt gevonden. Maar de combinatie van behoorlijke besmettelijkheid en lang genoeg besmettelijk zijn zonder symptomen waardoor een virus zich flink kan verspreiden, en flink ziekmakend zijn waardoor het een impact op de zorg heeft, is, gelukkig, zeldzaam. Maar niet zo zeldzaam dat men zich er weinig zorgen over maakt.
Ik vrees het ook, maar hopelijk wordt er wat meer naar de WHO geluisterd op dit vlak.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:12 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ziektegolf, pandemie of epidemie. Het verschil maakt wel uit. De vraag is of we bereid zijn om vele jaren veel geld in ‘lege bedden’ te pompen. Nederland kennende zijn we binnen 4 maanden ná Corona heel Corona alweer vergeten en is de eerste stap om te besparen.
Ben benieuwd hoe en welke kant we opgaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |