Is bezorgdheid over bijwerkingen trouwens niet gewoon een medische reden?quote:Op maandag 1 november 2021 20:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
In oktober kwamen 424 mensen op de IC terecht, 90% ongevaccineerd, 90% daarvan heeft waarschijnlijk geen medische reden om zich niet te laten vaccineren. Dan zit je aan ongeveer 340 man, en zo'n 5.000 uitestelde operaties.
[...]
Ja, dat wordt helaas een beeld waaraan we weer moeten gaan wennen. Weten we het trouwens nog? Met een slag om de arm zou vandaag de dag zijn dat alle maatregelen zouden worden losgelaten. Het eind van de routekaart. Maar we staan voor mijn gevoel zo ongeveer aan het begin van diezelfde route.quote:Op maandag 1 november 2021 20:57 schreef CherryLips het volgende:
Zag net in de supermarkt al mensen met mondkapje op, handen desinfecteren enzo.
Ik zag het ook al vanmiddag in de supermarkt en prima, mensen moeten het zelf weten. Als ze zich er prettig bij voelen. Het is wel een beeld dat denk ik weer meer gemeengoed gaat worden de komende herfst/winter...quote:Op maandag 1 november 2021 20:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik dacht er net aan en las even wat topics terug van deze reeks. Elke keer werd het moment uitgesteld dat we 'echt' van de regels verlost zouden zijn, maar we moeten toch een langere adem hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 21:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, dat wordt helaas een beeld waaraan we weer moeten gaan wennen. Weten we het trouwens nog? Met een slag om de arm zou vandaag de dag zijn dat alle maatregelen zouden worden losgelaten. Het eind van de routekaart. Maar we staan voor mijn gevoel zo ongeveer aan het begin van diezelfde route.
Hmm ja, nog 'even volhouden' mensen......en dat dan nog een paar keer op repeatquote:Op maandag 1 november 2021 21:11 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik dacht er net aan en las even wat topics terug van deze reeks. Elke keer werd het moment uitgesteld dat we 'echt' van de regels verlost zouden zijn, maar we moeten toch een langere adem hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doe ik hier in de UK nog steeds elke keer als ik in de supermarkt kom. Mondkapjje op, handen en karretje ff desinfecteren. Vrijwel iedereen doet dat mondkapje op. In winkels heb ik er ook helemaal geen probleem mee. In Nederland liep ik zelfs met mijn mondkapje in mijn hand vlak voor ik de supermarkt inliep. Tot ik zag dat niemand een mondkapje op had. Vond ik een vreemde gewaarwordingquote:Op maandag 1 november 2021 20:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet toegeven dat ik flink lakser ben geworden met het ontsmetten. Winkelwagentje heb ik al een tijd niet meer schoongemaakt en die pompjes met gel zijn vaker leeg dan gevuld. Bij de Hema ofzo hou ik er nog even m'n hand onder, maar als ik moet gaan pielen met een spuitfles dan heeft het in mijn ogen ook al geen zin meer.quote:Op maandag 1 november 2021 21:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat doe ik hier in de UK nog steeds elke keer als ik in de supermarkt kom. Mondkapjje op, handen en karretje ff desinfecteren. Vrijwel iedereen doet dat mondkapje op. In winkels heb ik er ook helemaal geen probleem mee. In Nederland liep ik zelfs met mijn mondkapje in mijn hand vlak voor ik de supermarkt inliep. Tot ik zag dat niemand een mondkapje op had. Vond ik een vreemde gewaarwording.
Afgezien of het werkt of niet (volgens mij niet of nauwelijks en de UK doet het zeker niet beter qua besmettingen), lijkt het vooral een mentaal dingetje hoe het ervaren wordt. In Nederland kijkt men er veel negatiever tegenaan, vooral, denk ik, voor waar het voor staat (je moet iets, je moet het op, in your face, terwijl het eigenlijk niet werkt). Terwijl ik hier in de UK het idee heb dat men ertegenover staat als: Kleine moeite, baat het niet dan schaadt het niet.
En het hoeft niet in de UK, niemand die je er op aanspreekt als je het niet doet, maar het merendeel doet het dus wel.
Ik ben er inderdaad ook lakser in geworden, ontsmet mijn handen lang niet meer bij alle winkels die ik binnenkom. En uiteindelijk ben ik een mondkapje ook liever kwijt dan rijk uiteraard.quote:Op maandag 1 november 2021 21:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik flink lakser ben geworden met het ontsmetten. Winkelwagentje heb ik al een tijd niet meer schoongemaakt en die pompjes met gel zijn vaker leeg dan gevuld. Bij de Hema ofzo hou ik er nog even m'n hand onder, maar als ik moet gaan pielen met een spuitfles dan heeft het in mijn ogen ook al geen zin meer.
Ad infinitum.quote:Op maandag 1 november 2021 21:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Hmm ja, nog 'even volhouden' mensen......en dat dan nog een paar keer op repeat
oh echt joh? ik loop gewoon naar binnen, zit overal aan en peuter dan in mijn neus.quote:Op maandag 1 november 2021 20:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk niet dat er heel veel mensen van overtuigd waren dat we snel van de QR code af zouden zijn. Dat zou alleen het geval zijn als de situatie niet zo verslechterd was.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:12 schreef Federer-fan het volgende:
Waar zijn de mensen gebleven die zeiden dat we snel van de QR-code af zouden zijn? Voorlopig zitten we daar nog aan vast. De in het vooruitzicht gestelde 1 november (met slag om de arm) is ver achter de horizon verdwenen.
Ik heb dat nooit gedaan eigenlijk, ik denk niet dat dat ontsmettingsspul goed is voor de handen. Wel een tijdje na het boodschappen doen de handen gewassen, maar ook dat is ondertussen weer in de vergetelheid geraakt.quote:Op maandag 1 november 2021 22:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik ben er inderdaad ook lakser in geworden, ontsmet mijn handen lang niet meer bij alle winkels die ik binnenkom. En uiteindelijk ben ik een mondkapje ook liever kwijt dan rijk uiteraard.
Ik heb ze hier eigenlijk al die tijd wel gezien, veelal bij mensen van Aziatische afkomst. Daar zit het toch wat meer in de natuur.quote:Op maandag 1 november 2021 20:57 schreef CherryLips het volgende:
Handen wassen is altijd beter dan dat ontsmettingsspul. Ik denk dat dat alleen werkt als er meer alcohol in zit, niet die rare gels waar je zo'n lekker smoezelig laagje van krijgt. Soms heb ik het idee dat ze handencrème in die pompjes doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit gedaan eigenlijk, ik denk niet dat dat ontsmettingsspul goed is voor de handen. Wel een tijdje na het boodschappen doen de handen gewassen, maar ook dat is ondertussen weer in de vergetelheid geraakt.
Die doen hier geen boodschappen bij 'mijn' AH denk ik.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb ze hier eigenlijk al die tijd wel gezien, veelal bij mensen van Aziatische afkomst. Daar zit het toch wat meer in de natuur.
Vooral al die lege pompjes tegenwoordig. Dan zit je eraan waar iedereen al aanzat, komt er niks uit, sta je dan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit gedaan eigenlijk, ik denk niet dat dat ontsmettingsspul goed is voor de handen. Wel een tijdje na het boodschappen doen de handen gewassen, maar ook dat is ondertussen weer in de vergetelheid geraakt.
Kijk, dat zijn de betere perspectieven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
1 november kan wel weer, maar dan 2022
De herfst en winter worden lastig. Dat zal een beetje op en af gaan maar op een hoog plateau. Vanaf maart gaat het dalen en tweede helft april of begin mei zal het virus tot een laag niveau dalen, tot tweede helft september/begin oktober. Mogelijk dat men dan de controle van de QR codes loslaat, maar weer oppakt in de herfst misschien.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er heel veel mensen van overtuigd waren dat we snel van de QR code af zouden zijn. Dat zou alleen het geval zijn als de situatie niet zo verslechterd was.
1 november kan wel weer, maar dan 2022
Mooi! Hier ook al door verschillende mensen aangegeven dat de groei daalt en er een plateau aan zit te komen. Deze week de groei naar 10-15% of zelfs minder zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:15 schreef GereDathan het volgende:
Heb maar even in het negatieve topic mijn gal gespuwd over het testen in Nederland
Om het positief te houden, las net op Twitter dat het erop lijkt of er dalingen aanstaande zijn:
[ twitter ]
Meest hoopvolle post ooit in dit topic, eindelijk een puntje aan de horizonquote:Op dinsdag 2 november 2021 11:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De herfst en winter worden lastig. Dat zal een beetje op en af gaan maar op een hoog plateau. Vanaf maart gaat het dalen en tweede helft april of begin mei zal het virus tot een laag niveau dalen, tot tweede helft september/begin oktober. Mogelijk dat men dan de controle van de QR codes loslaat, maar weer oppakt in de herfst misschien.
Omdat er zo weinig virus is gedurende het late voorjaar en zomer zal de discussie over verminderde immuniteit en extra prikken naar de achtergrond verdwijnen, en als het dan toeneemt in september/oktober komt dat weer naar voren. Hopelijk bereid de overheid wel een campagne voor om kwetsbaren nogmaals te vaccineren, mits onderzoeken hebben uitgewezen dat dat goed zal helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |