abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 november 2021 @ 19:19:24 #226
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202017951
quote:
17s.gif Op woensdag 3 november 2021 18:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Sorry, beetje flauw deze :@ , maar ik zie nu echt iemand voor me met zo'n molentje voor zich waar je de bingogetallen in rond draait :')
Ik keur hem goed. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202018997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 19:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Bedoel je dat veel uitslagen van vandaag eigenlijk bij gisteren hoorden?
En eergisteren. Maar was maar 1 regio, dus zullen er geen 1000 zijn ben ik bang.
  woensdag 3 november 2021 @ 20:38:47 #228
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202019202
Net hoor ik op het achtuurjournaal dat 44% van de coronapatiënten in de ziekenhuizen gevaccineerd is. Wist niet dat het al zo'n hoog percentage was.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202019909
Op zich dan wel weer optimistisch voor de instroom in ic. Hoe meer gevaccineerden op de verpleegafdeling, hoe minder doorstroom naar ic 😎
pi_202020349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:27 schreef Zolena het volgende:
Op zich dan wel weer optimistisch voor de instroom in ic. Hoe meer gevaccineerden op de verpleegafdeling, hoe minder doorstroom naar ic 😎
Denk niet dat dát een 100% zekerheid is eerlijk gezegd :)
pi_202020604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 20:38 schreef Federer-fan het volgende:
Net hoor ik op het achtuurjournaal dat 44% van de coronapatiënten in de ziekenhuizen gevaccineerd is. Wist niet dat het al zo'n hoog percentage was.
Je wordt toch helemaal gestoord van die wisselende berichtgeving. Eerst was het 4 op de 5 ongevaccineerd, nu weer 56%.

Even het hele artikel
https://nos.nl/artikel/24(...)ptelsom-van-factoren
Tap tap tap
pi_202021105
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Je wordt toch helemaal gestoord van die wisselende berichtgeving. Eerst was het 4 op de 5 ongevaccineerd, nu weer 56%.

Even het hele artikel
Ik vind het opmerkelijk dat de optie dat de werking van het vaccin terugloopt, ontkend wordt. Dat is toch al in verschillende landen aangetoond, en je verwacht die terugloop het eerst bij de mensen die het eerst zijn gevaccineerd. En je ziet nu net onder die mensen, 70+, op dit moment een toename. Maar op de een of andere manier is het in Nederland niet te wijten aan teruglopende effectiviteit. Het RIVM moet weer eens het wiel zelf uitvinden. Maar ze zetten al wel een boostercampagne op, want ze zeggen wel dat het terug zal gaan lopen. Waarom zou dat niet al gebeuren?
Ik voorspel dat binnen een paar weken het wel als reden naar voren gebracht gaat worden.
pi_202021501
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 22:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik vind het opmerkelijk dat de optie dat de werking van het vaccin terugloopt, ontkend wordt. Dat is toch al in verschillende landen aangetoond, en je verwacht die terugloop het eerst bij de mensen die het eerst zijn gevaccineerd. En je ziet nu net onder die mensen, 70+, op dit moment een toename. Maar op de een of andere manier is het in Nederland niet te wijten aan teruglopende effectiviteit. Het RIVM moet weer eens het wiel zelf uitvinden. Maar ze zetten al wel een boostercampagne op, want ze zeggen wel dat het terug zal gaan lopen. Waarom zou dat niet al gebeuren?
Ik voorspel dat binnen een paar weken het wel als reden naar voren gebracht gaat worden.
Omdat de nadruk gelegd moet worden op de nietgevaccineerden?? Transparantie en duidelijkheid met deze beleidsvoerders.... ;)
  woensdag 3 november 2021 @ 23:41:35 #234
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202022694
quote:
In de zin van terugdraaien van de tweespalt lijkt mij dit een prima ontwikkeling van het virus.
Daarmee kan een groot deel van de vervuiling van de discussie worden weggenomen als Nederland iig volwassen genoeg zal blijken om niet meteen naar een volgende zondebok op zoek te gaan.
  woensdag 3 november 2021 @ 23:49:10 #235
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202022751
quote:

[..]

Even het hele artikel
Opmerkelijk dat men nu de leeftijdsdifferentiatie naar voren schuift als reden voor het minder goed werken van het vaccin in bepaalde groepen. Hallooow....al na de eerste paar maanden na de start van Covid19 bleek diezelfde schifting van ernstige konsekwenties,ziekenhuisopname Ic bezetting etcetera op basis van leeftijd en kwetsbaarheid (onderliggend lijden) gemaakt te kunnen worden toen nog niemand gevaccineerd was. Hoe vast kan men zitten in de tunnel ?
pi_202023600
quote:

[..]

quote:
Volgens mij was het Omtzigt gisteren, die om cijfers vroeg, en ook vroeg hoe ze aan die cijfers kwamen. En vervolgens de vraag of niet elke keer dezelfde bronnen gebruikt kunnen worden.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:28:13 #237
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202026968
Mijn gevoel zegt mij dat die QR-codeplicht op de terrassen, de QR-codeplicht in alle winkels behalve de supermarkten en de mondkapjesplicht in de winkels niet heel veel gaan helpen - zeg ik met gevoel voor understatement.
pi_202027038
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:28 schreef Federer-fan het volgende:
Mijn gevoel zegt mij dat die QR-codeplicht op de terrassen, de QR-codeplicht in alle winkels behalve de supermarkten en de mondkapjesplicht in de winkels niet heel veel gaan helpen - zeg ik met gevoel voor understatement.
Gaat zeker niet veel helpen.. ik denk dat de regering de boel bewust een beetje uit de hand gaat laten lopen in de ziekenhuizen om meer draagvlak te creeeren voor de zware maatregelen die gaan volgen. Dan kunnen ze iig zeggen dat ze het eerst geprobeerd hebben met lichtere maatregelen.

Op dit moment zouden zwaardere maatregelen voor te veel weerstand zorgen.
Alpha kenny one
pi_202027129
Molnupiravir wordt goedgekeurd voor gebruikt in de UK.

Uit nos live blog:
quote:
Britten keuren als eerste covidpil goed

Groot-Brittannië heeft als eerste land een pil goedgekeurd die werkt tegen het coronavirus. Molnupiravir is ontwikkeld door farmaceut MSD en kan volgens de fabrikant voorkomen dat mensen ernstig ziek worden of overlijden als ze besmet zijn met het coronavirus.

De Europese toezichthouder EMA kijkt mee met de onderzoeken naar het middel en komt mogelijk binnenkort met een oordeel over het gebruik van de pil. Eerder werd al bekend dat de farmaceut de patenten van de coronapil zal delen, zodat de pil ook betaalbaar is voor ontwikkelingslanden.
De trial van dit middel werd in september vroegtijdig gestopt door het externe review-panel, omdat de effectiviteit al overtuigend aangetoond was. Men focuste in de studie op mensen met minstens 1 onderliggende risicofactor (obese, >60, diabetes of hartproblemen) die positief hadden getest op het virus. In de controle groep werden 53 van de 377 (14.1%) opgenomen, en 8 overleden er. In de studiegroep (4x per dag een pil voor 5 dagen) werden er 29 van de 385 opgenomen (7.3%) en niemand overleed. Een flinke reductie in opnames dus, en makkelijk te bereiken: Test iemand met minstens 1 risicofactor op een ernstig ziekteverloop positief, geef hem dan een strook met 20 pilletjes mee die ze thuis kunnen nemen, en het scheelt 50% van de opnames in die groep.

Merck heeft de patenten voor de pillen vrijgegeven tot de pandemie voorbij is, dus de pillen kunnen goedkoop geproduceerd worden.

Er zijn wel wat theoretische zorgen, maar in studies met dieren, die langer en aan hogere doses werden blootgesteld, zijn die niet bevestigd. Maar het wordt toch afgeraden aan zwangere vrouwen, omdat het medicijn zich focused op delende activiteit. In principe het virus RNA, maar het zou zich ook in lichaamseigen RNA kunnen nestelen (wat men dus niet aantrof in de proeven), maar je wilt dat risico niet nemen met een foetus.

Meer info hier, hier, hier en hier.
pi_202027140
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:28 schreef Federer-fan het volgende:
Het zou helpen als het beter nageleefd werd. Bij grote evenementen gebeurde dat wel, maar veel restaurants lieten het afweten de afgelopen weken. Maar iedereen wordt ook lakser, dat helpt ook niet.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:46:36 #241
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202027184
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het zou helpen als het beter nageleefd werd. Bij grote evenementen gebeurde dat wel, maar veel restaurants lieten het afweten de afgelopen weken. Maar iedereen wordt ook lakser, dat helpt ook niet.
Ja, mee eens, dat helpt zeker niet. Maar deze nieuwe maatregelen gaan veel minder helpen dan naleving van de huidige maatregelen.
pi_202027250
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja tuurlijk wordt men lakser, er waren per 1 november meer versoepelingen beloofd maar nu hangen er zwaardere maatregelen boven ons hoofd. Bovendien hoeven pretparken/dierentuinen nog steeds niet bij de hoofdingang te scannen, snap die keuze ergens ook wel, maar nu gaat dat alleen bij de horeca scannen nauwelijks iets opleveren.
  donderdag 4 november 2021 @ 14:03:36 #243
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202027360
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 17 (relatieve stijging 1,3%). Het zijn dus 1.327 bezette bedden in totaal, dus helaas weer verder boven de 1.300.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 4 november: 273 (absolute stijging 23; relatieve stijging 9,2%);
- woensdag 3 november: 250 (absolute stijging 10; relatieve stijging 4,2%);
- dinsdag 2 november: 240 (absolute stijging 4; relatieve stijging 1,7%);
- maandag 1 november: 236 (absolute stijging 16; relatieve stijging 7,3%);
- zondag 31 oktober: 220 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,9%);
- zaterdag 30 oktober: 218 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- vrijdag 29 oktober: 217 (absolute stijging 14; relatieve stijging 6,9%);
- donderdag 28 oktober: 203 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,5%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 4 november: 1.054 (absolute daling 6; relatieve daling 0,6%);
- woensdag 3 november: 1.060 (absolute daling 12; relatieve daling 1,1%);
- dinsdag 2 november: 1.072 (absolute stijging 96; relatieve stijging 9,8%);
- maandag 1 november: 976 (absolute stijging 74; relatieve stijging 8,2%);
- zondag 31 oktober: 902 (absolute stijging 78; relatieve stijging 9,5%);
- zaterdag 30 oktober: 824 (absolute stijging 20; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 29 oktober: 804 (absolute stijging 63; relatieve stijging 8,5%);
- donderdag 28 oktober: 741 (absolute stijging 82; relatieve stijging 12,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
pi_202027499
quote:
17s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja tuurlijk wordt men lakser, er waren per 1 november meer versoepelingen beloofd maar nu hangen er zwaardere maatregelen boven ons hoofd. Bovendien hoeven pretparken/dierentuinen nog steeds niet bij de hoofdingang te scannen, snap die keuze ergens ook wel, maar nu gaat dat alleen bij de horeca scannen nauwelijks iets opleveren.
Ik snap dat van pretparken en dierentuinen juist niet. Daar zou het heel makkelijk te implementeren moeten zijn. Bij de ingang, bij het controleren van het kaartje, ook even QR-code scannen. Niet zozeer om in het park rond te lopen, maar wel voor de binnen-gedeeltes en restaurants. Het lijkt me makkelijker iedereen 1x bij de ingang te checken, dan elke keer apart bij de restaurants.
pi_202027513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:03 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 17 (relatieve stijging 1,3%). Het zijn dus 1.327 bezette bedden in totaal, dus helaas weer verder boven de 1.300.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 4 november: 273 (absolute stijging 23; relatieve stijging 9,2%);
- woensdag 3 november: 250 (absolute stijging 10; relatieve stijging 4,2%);
- dinsdag 2 november: 240 (absolute stijging 4; relatieve stijging 1,7%);
- maandag 1 november: 236 (absolute stijging 16; relatieve stijging 7,3%);
- zondag 31 oktober: 220 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,9%);
- zaterdag 30 oktober: 218 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- vrijdag 29 oktober: 217 (absolute stijging 14; relatieve stijging 6,9%);
- donderdag 28 oktober: 203 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,5%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 4 november: 1.054 (absolute daling 6; relatieve daling 0,6%);
- woensdag 3 november: 1.060 (absolute daling 12; relatieve daling 1,1%);
- dinsdag 2 november: 1.072 (absolute stijging 96; relatieve stijging 9,8%);
- maandag 1 november: 976 (absolute stijging 74; relatieve stijging 8,2%);
- zondag 31 oktober: 902 (absolute stijging 78; relatieve stijging 9,5%);
- zaterdag 30 oktober: 824 (absolute stijging 20; relatieve stijging 2,5%);
- vrijdag 29 oktober: 804 (absolute stijging 63; relatieve stijging 8,5%);
- donderdag 28 oktober: 741 (absolute stijging 82; relatieve stijging 12,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
De IC zet nu door, maar het lijkt me een trendbreuk bij de kliniek.
  donderdag 4 november 2021 @ 14:22:46 #246
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202027520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De IC zet nu door, maar het lijkt me een trendbreuk bij de kliniek.
Ja, mee eens. En hopelijk komen mensen van de verpleeg maar mondjesmaat op de IC terecht.
pi_202027616
De IC heeft een uitstroom van 2 vandaag als ik het goed heb gelezen.
Tap tap tap
pi_202027818
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik snap dat van pretparken en dierentuinen juist niet. Daar zou het heel makkelijk te implementeren moeten zijn. Bij de ingang, bij het controleren van het kaartje, ook even QR-code scannen. Niet zozeer om in het park rond te lopen, maar wel voor de binnen-gedeeltes en restaurants. Het lijkt me makkelijker iedereen 1x bij de ingang te checken, dan elke keer apart bij de restaurants.
Ja precies, lekker in elkaars nek hijgen in de wachtrij want daar is niet meer te controleren wie er een mondkapje draagt of hoe :')
pi_202028723
quote:
17s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja precies, lekker in elkaars nek hijgen in de wachtrij want daar is niet meer te controleren wie er een mondkapje draagt of hoe :')
Maar je hoeft toch ook geen mondkapje meer als de QR code OK is?
pi_202028730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:32 schreef CherryLips het volgende:
De IC heeft een uitstroom van 2 vandaag als ik het goed heb gelezen.
Dat is wel laag ook ja, misschien wat admin achterstand. Dat gebeurt anders nooit :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')