Ja geregeld zelfs. Ik was mijn auto 2-wekelijks (met de hand) dan is dit maar een kleinigheid om mee te nemen. Ik smeer zelfs de banden in om uitdroging tegen te gaan.quote:
Heb je een ferrari?quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja geregeld zelfs. Ik was mijn auto 2-wekelijks (met de hand) dan is dit maar een kleinigheid om mee te nemen. Ik smeer zelfs de banden in om uitdroging tegen te gaan.
Nou ja, om de week je auto wassen is wel een tikje bovengemiddeld natuurlijk. En het insmeren van je banden is op zich ook niet echt noodzakelijk als de auto regelmatig rijdt. Dus dan snap ik de vraag wel of het een wat minder gebruikelijke auto betreft die wellicht ook wat minder km's maakt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:25 schreef Rekkie het volgende:
Want alleen een Ferrari wordt gewassen? (Al je dat al zelf zou doen)
Ik ken mensen die 2 keer week hun auto wassen, afspuiten etc, mijn elke twee weken valt dan nog reuze mee. En het kan ook prima voorkomen dat het een keer vier weken duurt, in de zomer bijvoorbeeld vanwege vakanties.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou ja, om de week je auto wassen is wel een tikje bovengemiddeld natuurlijk. En het insmeren van je banden is op zich ook niet echt noodzakelijk als de auto regelmatig rijdt. Dus dan snap ik de vraag wel of het een wat minder gebruikelijke auto betreft die wellicht ook wat minder km's maakt.
boomerquote:Op zondag 31 oktober 2021 23:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik ken mensen die 2 keer week hun auto wassen, afspuiten etc, mijn elke twee weken valt dan nog reuze mee. En het kan ook prima voorkomen dat het een keer vier weken duurt, in de zomer bijvoorbeeld vanwege vakanties.
Maar het insmeren van de wangen van de band (dus niet de hele band) vind ik gewoon best practise, gevoelig onderdeel wat mij betreft en het duurt slechts minuten. Schoonmaken van de wielen en banden is wat mij betreft onderdeel van het proces, handmatig of (godforbid voor mijn auto) een wasstraat.
Nee maar ken niemand met een normale auto die m 2x per maand wast en zn banden invet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Want alleen een Ferrari wordt gewassen? (Al je dat al zelf zou doen)
Veel plezier in het OVquote:
Ja daar kan ik niks aan doen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:32 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nee maar ken niemand met een normale auto die m 2x per maand wast en zn banden invet.
Wel mensen met een oldtimer of een auto van 100K of meer die dat doen.
Vaseline spray heb je ook bij bol.com zag ikquote:Op zondag 31 oktober 2021 22:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb het ooit eens met vaseline gedaan. Werkte goed, de deuren vroren toen niet meer vast.
Wel zat om de haverklap m'n mouw onder dat spul.
Talkpoeder is wellicht een frissere optie dan talgpoederquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:51 schreef hartloper het volgende:
Met welke spray kun je de rubbers van je autodeuren en kofferbak insmeren?
Ik gebruik al jaren zo'n rubberstick maar eigenlijk vind ik dat al jaren een gedoe.
Soms zit nadien je jas ook nog vol met instappen.
Talgpoeder ben ik ook geen fan van.
Een spray lijkt mij daarom het handigste.
Maar dan doe je het dus om het rubber goed te houden en niet tegen vastvriezen, toch?quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja geregeld zelfs. Ik was mijn auto 2-wekelijks (met de hand) dan is dit maar een kleinigheid om mee te nemen. Ik smeer zelfs de banden in om uitdroging tegen te gaan.
Is tegen vast vriezen.quote:Op maandag 1 november 2021 08:10 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar dan doe je het dus om het rubber goed te houden en niet tegen vastvriezen, toch?
Het één sluit het ander niet uit wat mij betreft.quote:Op maandag 1 november 2021 08:10 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar dan doe je het dus om het rubber goed te houden en niet tegen vastvriezen, toch?
Zo, we hebben een liefhebber?quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja geregeld zelfs. Ik was mijn auto 2-wekelijks (met de hand) dan is dit maar een kleinigheid om mee te nemen. Ik smeer zelfs de banden in om uitdroging tegen te gaan.
Aerosol vaseline is geen succes imo. Is dan erg dun, opzich klinkt dat handig in gebruik maar in de praktijk duurt mij persoonlijk te lang voordat de verdunners zijn verdampt en dat het is wat het bedoeld was.quote:Op maandag 1 november 2021 07:37 schreef hartloper het volgende:
[..]
Vaseline spray heb je ook bij bol.com zag ik
talgpoeder? 🤢🙊quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:51 schreef hartloper het volgende:
Met welke spray kun je de rubbers van je autodeuren en kofferbak insmeren?
Ik gebruik al jaren zo'n rubberstick maar eigenlijk vind ik dat al jaren een gedoe.
Soms zit nadien je jas ook nog vol met instappen.
Talgpoeder ben ik ook geen fan van.
Een spray lijkt mij daarom het handigste.
Ja zou je kunnen zeggen, althans van mooie en schone auto'squote:
Mag ik vragen wat voor auto het is?quote:Op maandag 1 november 2021 13:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja zou je kunnen zeggen, althans van mooie en schone auto's
Het is wat mij betreft een beetje raar om veel geld neer te leggen voor iets en er dan nauwelijks zorg voor te dragen. Dat en het is een soort van hobby.
Er zit heel lang tussen "ik krijg de vastgevroren deur niet meer open" en "de rubbers zijn versleten".quote:Op maandag 1 november 2021 19:21 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat voor auto het is?
Ik ben altijd zelf wel zuinig op mijn auto's, ook al is het lease. Maar ik kom er niet op om de rubbers te behandelen aangezien als ze versleten zouden zijn ik het laat vervangen.Als ik een Ferrari, Lambo of Buggati zou hebben zou ik het wellicht wel doen (maar waarschijnlijk als ik zoveel geld heb laten doen). De auto's die ikzelf tot nu toe rij zijn maximaal 45.000 euro en geen eigendom dus dan vind ik frequent wassen en interieur reinigen wel voldoende.
Ik zag ook meteen een Opel Astra bij dit plaatjequote:
Ik was mijn lease 2 x per jaar.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja geregeld zelfs. Ik was mijn auto 2-wekelijks (met de hand) dan is dit maar een kleinigheid om mee te nemen. Ik smeer zelfs de banden in om uitdroging tegen te gaan.
Ah ik snap het. Mensen die de auto niet vaak gebruiken. Ja dan zou ik hem wel lekker in het vet laten staan. Ik heb het in ieder geval de afgelopen 15 jaar niet gehad, bij geen van de 11 auto's, dat ze dichtgevroren waren. Zal dan een combinatie van geluk, elke dag rijden, en periodiek onderhoud zijn. Heb trouwens ook nooit een vastgevroren handrem gehad. Daar hoor ik mensen soms over maar zelf gelukkig nooit ervaren terwijl ik hem altijd op de handrem zet (bij rijlessen al geleerd). Bonusklachtje van mij; mensen die hem bij het parkeren in de versnelling laten staan.quote:Op maandag 1 november 2021 19:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er zit heel lang tussen "ik krijg de vastgevroren deur niet meer open" en "de rubbers zijn versleten".
Daarom smeren mensen ze dus in.
Nee daar heeft het niet mee te maken. Wel met veroudering van het rubber en vocht.quote:Op maandag 1 november 2021 20:36 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ah ik snap het. Mensen die de auto niet vaak gebruiken.
Nee oke. Dan heeft Rekkie dus een oudere auto die het nodig heeft of een nieuwe(re) auto waarvan hij geen zin heeft om ooit de rubbers te laten vervangen (wat trouwens niet enorm duur is). Dan vind ik het in beide gevallen wel beknibbelen op wat euro's, maar het kan zijn dat zijn portemonnee anders is dan de mijne. Alhoewel, beknibbelen, de middelen die je inzet en de tijd die je erin stop om om de paar weken je deurrubbers in te vetten kost natuurlijk ook wel wat, meer dan ze laten vervangen op termijn denk ik. Maar daar is het gezegdequote:Op maandag 1 november 2021 20:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee daar heeft het niet mee te maken. Wel met veroudering van het rubber en vocht.
Als jij in 15 jaar 11 nieuwe auto's hebt gehad heb je er dus nooit mee te maken.
Of je ziet het gewoon als preventief onderhoud, waarmee je auto in een betere staat blijft en je geen shit hoeft te vervangen als het kapot is. Geld voor wel meer onderdelen op een auto, goedkope én dure.quote:Op maandag 1 november 2021 21:17 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Nee oke. Dan heeft Rekkie dus een oudere auto die het nodig heeft of een nieuwe(re) auto waarvan hij geen zin heeft om ooit de rubbers te laten vervangen (wat trouwens niet enorm duur is). Dan vind ik het in beide gevallen wel beknibbelen op wat euro's, maar het kan zijn dat zijn portemonnee anders is dan de mijne.
Heb net een oneerlijke edit gedaan nadat je gereageerd had. Neem die ook mee. Ik denk dat het steeds invetten qua middelen en tijd over de jaren gewoon onzinnig is.quote:Op maandag 1 november 2021 21:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Of je ziet het gewoon als preventief onderhoud, waarmee je auto in een betere staat blijft en je geen shit hoeft te vervangen als het kapot is. Geld voor wel meer onderdelen op een auto, goedkope én dure.
In de ruim 25 jaar dat ik auto rij, is het aantal keren dat mij dat gebeurd is op 1 hand te tellen.quote:Op maandag 1 november 2021 07:38 schreef hartloper het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat je na een nacht goeie vorst de deur niet open krijgt
Dit dus. Als je dat vaker gebeurt is denk ik dat je die rubbers gewoon moet laten vervangen. Dan kun je er weer even tegenaan komende 10+ jaar. Dit zijn dingen die je met echt waardevolle oldtimers doet net als jaarlijks waxen/boenen. Deze dingen ga je met een recente auto niet doen. Tenzij het echt je hobby is en je haalt er voldoening uit om dingen te doen die niet echt nodig zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 21:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In de ruim 25 jaar dat ik auto rij, is het aantal keren dat mij dat gebeurd is op 1 hand te tellen.
En dan hou ik nog vingers over.
En mijn auto's staan altijd buiten.
Het hoeft niet elke paar weken. En een potje vaseline kost een paar euro en doe je 30 jaar mee.quote:Op maandag 1 november 2021 21:20 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Heb net een oneerlijke edit gedaan nadat je gereageerd had. Neem die ook mee. Ik denk dat het steeds invetten qua middelen en tijd over de jaren gewoon onzinnig is.
Ligt ook aan welke auto. Mijn vrouw heeft een Panda, die heeft alleen aan de binnenkant rubber, de portieren sluiten met "kaal" staal tegen de rubbers. Heb je al snel bevroren deuren.quote:Op maandag 1 november 2021 21:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In de ruim 25 jaar dat ik auto rij, is het aantal keren dat mij dat gebeurd is op 1 hand te tellen.
En dan hou ik nog vingers over.
En mijn auto's staan altijd buiten.
2020 is het niet met je eens, zij het sporadisch.quote:Op dinsdag 2 november 2021 09:50 schreef SuperNeger het volgende:
Nooit het vriest hier nooit meer dan 5 graden volgens mij
Beknibbelen? En waar beknibbel ik op dan volgens jou?quote:Op maandag 1 november 2021 21:17 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Nee oke. Dan heeft Rekkie dus een oudere auto die het nodig heeft of een nieuwe(re) auto waarvan hij geen zin heeft om ooit de rubbers te laten vervangen (wat trouwens niet enorm duur is). Dan vind ik het in beide gevallen wel beknibbelen op wat euro's, maar het kan zijn dat zijn portemonnee anders is dan de mijne. Alhoewel, beknibbelen, de middelen die je inzet en de tijd die je erin stop om om de paar weken je deurrubbers in te vetten kost natuurlijk ook wel wat, meer dan ze laten vervangen op termijn denk ik. Maar daar is het gezegde
"pennywise, poundfoolish", voor bedacht.
Hier ook eentje hoor, ik heb naast mijn daily nog een en phase 2 Peugeot 106 GTi die ik ook (bijna) wekelijks was als er geregeld mee gereden wordt én met de hand. Daarnaast doe ook ík het nodige extra onderhoud zoals banden behandelen, kunstoffen van bumperstrips en interieurdelen behandelen. Die auto is bijna altijd om door een ringetje te halen en krijgt ook veel complimenten. Velgen behandel ik altijd apart van het wassen van de auto en als laatste. Zelfs de RVS eindstukken van de einddemper (een veelal vergeten onderdeel) behandel ik met een oude velgenborstel en van tijd tot tijd ook nog even met Belgom. Autoliefde roest niet en onderhoud is behoud .quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:32 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nee maar ken niemand met een normale auto die m 2x per maand wast en zn banden invet.
Wel mensen met een oldtimer of een auto van 100K of meer die dat doen.
Maar dan is een auto voor jou meer een hobby dan zoals bij de meeste gewoon een vervoersmiddel. Dan snap ik het uiteraard wel hoorquote:Op vrijdag 5 november 2021 06:30 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Hier ook eentje hoor, ik heb naast mijn daily nog een en phase 2 Peugeot 106 GTi die ik ook (bijna) wekelijks was als er geregeld mee gereden wordt én met de hand. Daarnaast doe ook ík het nodige extra onderhoud zoals banden behandelen, kunstoffen van bumperstrips en interieurdelen behandelen. Die auto is bijna altijd om door een ringetje te halen en krijgt ook veel complimenten. Velgen behandel ik altijd apart van het wassen van de auto en als laatste. Zelfs de RVS eindstukken van de einddemper (een veelal vergeten onderdeel) behandel ik met een oude velgenborstel en van tijd tot tijd ook nog even met Belgom. Autoliefde roest niet en onderhoud is behoud .
Het begint met de oorzaak: vocht in de auto. Ik had ook een vochtig interieur en heb gisteren een bak blad en drap voor de luchtinlaat weggehaald. Scheelde een stuk: vandaag inwendig geen condensatie op de ramen en alles veel droger.quote:Op maandag 1 november 2021 07:38 schreef hartloper het volgende:
Om te voorkomen dat je na een nacht goeie vorst de deur niet open krijgt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |