Ja geregeld zelfs. Ik was mijn auto 2-wekelijks (met de hand) dan is dit maar een kleinigheid om mee te nemen. Ik smeer zelfs de banden in om uitdroging tegen te gaan.quote:
Heb je een ferrari?quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja geregeld zelfs. Ik was mijn auto 2-wekelijks (met de hand) dan is dit maar een kleinigheid om mee te nemen. Ik smeer zelfs de banden in om uitdroging tegen te gaan.
Nou ja, om de week je auto wassen is wel een tikje bovengemiddeld natuurlijk. En het insmeren van je banden is op zich ook niet echt noodzakelijk als de auto regelmatig rijdt. Dus dan snap ik de vraag wel of het een wat minder gebruikelijke auto betreft die wellicht ook wat minder km's maakt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:25 schreef Rekkie het volgende:
Want alleen een Ferrari wordt gewassen? (Al je dat al zelf zou doen)
Ik ken mensen die 2 keer week hun auto wassen, afspuiten etc, mijn elke twee weken valt dan nog reuze mee. En het kan ook prima voorkomen dat het een keer vier weken duurt, in de zomer bijvoorbeeld vanwege vakanties.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou ja, om de week je auto wassen is wel een tikje bovengemiddeld natuurlijk. En het insmeren van je banden is op zich ook niet echt noodzakelijk als de auto regelmatig rijdt. Dus dan snap ik de vraag wel of het een wat minder gebruikelijke auto betreft die wellicht ook wat minder km's maakt.
boomerquote:Op zondag 31 oktober 2021 23:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik ken mensen die 2 keer week hun auto wassen, afspuiten etc, mijn elke twee weken valt dan nog reuze mee. En het kan ook prima voorkomen dat het een keer vier weken duurt, in de zomer bijvoorbeeld vanwege vakanties.
Maar het insmeren van de wangen van de band (dus niet de hele band) vind ik gewoon best practise, gevoelig onderdeel wat mij betreft en het duurt slechts minuten. Schoonmaken van de wielen en banden is wat mij betreft onderdeel van het proces, handmatig of (godforbid voor mijn auto) een wasstraat.
Nee maar ken niemand met een normale auto die m 2x per maand wast en zn banden invet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Want alleen een Ferrari wordt gewassen? (Al je dat al zelf zou doen)
Veel plezier in het OVquote:
Ja daar kan ik niks aan doen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:32 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nee maar ken niemand met een normale auto die m 2x per maand wast en zn banden invet.
Wel mensen met een oldtimer of een auto van 100K of meer die dat doen.
Vaseline spray heb je ook bij bol.com zag ikquote:Op zondag 31 oktober 2021 22:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb het ooit eens met vaseline gedaan. Werkte goed, de deuren vroren toen niet meer vast.
Wel zat om de haverklap m'n mouw onder dat spul.
Talkpoeder is wellicht een frissere optie dan talgpoederquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:51 schreef hartloper het volgende:
Met welke spray kun je de rubbers van je autodeuren en kofferbak insmeren?
Ik gebruik al jaren zo'n rubberstick maar eigenlijk vind ik dat al jaren een gedoe.
Soms zit nadien je jas ook nog vol met instappen.
Talgpoeder ben ik ook geen fan van.
Een spray lijkt mij daarom het handigste.
Maar dan doe je het dus om het rubber goed te houden en niet tegen vastvriezen, toch?quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja geregeld zelfs. Ik was mijn auto 2-wekelijks (met de hand) dan is dit maar een kleinigheid om mee te nemen. Ik smeer zelfs de banden in om uitdroging tegen te gaan.
Is tegen vast vriezen.quote:Op maandag 1 november 2021 08:10 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar dan doe je het dus om het rubber goed te houden en niet tegen vastvriezen, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |