abonnement Unibet Coolblue
pi_201980450
Een standkachel... :) Uurtje voordat je vertrekt opstarten en dan is je auto van binnen lekker warm, ook heel goed voor je motor om deze reeds voorverwarmt te starten. Op het eind van de rit geen slechte investering...

http://www.autoplus.nu/pr(...)behoud-voor-je-motor
pi_201980464
WD40
pi_201980468
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 08:10 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Maar dan doe je het dus om het rubber goed te houden en niet tegen vastvriezen, toch?
Het één sluit het ander niet uit wat mij betreft.
  maandag 1 november 2021 @ 08:58:19 #29
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201980559
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:19 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Ja geregeld zelfs. Ik was mijn auto 2-wekelijks (met de hand) dan is dit maar een kleinigheid om mee te nemen. Ik smeer zelfs de banden in om uitdroging tegen te gaan.
Zo, we hebben een liefhebber? :P

Ik heb jaren gehad dat ik misschien 1 of 2x per jaar naar de wasstraat ging. :@

Overigens waren dat altijd leaseauto’s. Daar heb je toch minder een ‘band’ ( :') ) mee.
  maandag 1 november 2021 @ 10:26:55 #30
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_201981579
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 07:37 schreef hartloper het volgende:

[..]
Vaseline spray heb je ook bij bol.com zag ik
Aerosol vaseline is geen succes imo. Is dan erg dun, opzich klinkt dat handig in gebruik maar in de praktijk duurt mij persoonlijk te lang voordat de verdunners zijn verdampt en dat het is wat het bedoeld was.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  maandag 1 november 2021 @ 12:55:01 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_201983386
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:51 schreef hartloper het volgende:
Met welke spray kun je de rubbers van je autodeuren en kofferbak insmeren?

Ik gebruik al jaren zo'n rubberstick maar eigenlijk vind ik dat al jaren een gedoe.
Soms zit nadien je jas ook nog vol met instappen.
Talgpoeder ben ik ook geen fan van.
Een spray lijkt mij daarom het handigste.
talgpoeder? 🤢🙊 :+

O.t; vaseline.. oldskool, goedkoop en perfect. Een heel dun laagje is zat, als het 'op je kleren' kan komen heb je al teveel gebruikt.
Aanbrengen met een doekje. een half uurtje bij de verwarming zetten of desnoods heel kort nuken maakt het dun en supermakkelijk aan te brengen met een doekje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_201983812
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 08:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zo, we hebben een liefhebber? :P

Ja zou je kunnen zeggen, althans van mooie en schone auto's

Het is wat mij betreft een beetje raar om veel geld neer te leggen voor iets en er dan nauwelijks zorg voor te dragen. Dat en het is een soort van hobby.
pi_201988317
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 13:40 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Ja zou je kunnen zeggen, althans van mooie en schone auto's

Het is wat mij betreft een beetje raar om veel geld neer te leggen voor iets en er dan nauwelijks zorg voor te dragen. Dat en het is een soort van hobby.
Mag ik vragen wat voor auto het is? :)

Ik ben altijd zelf wel zuinig op mijn auto's, ook al is het lease. Maar ik kom er niet op om de rubbers te behandelen aangezien als ze versleten zouden zijn ik het laat vervangen.Als ik een Ferrari, Lambo of Buggati zou hebben zou ik het wellicht wel doen (maar waarschijnlijk als ik zoveel geld heb laten doen). De auto's die ikzelf tot nu toe rij zijn maximaal 45.000 euro en geen eigendom dus dan vind ik frequent wassen en interieur reinigen wel voldoende.
  maandag 1 november 2021 @ 19:44:50 #34
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201988675
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 19:21 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Mag ik vragen wat voor auto het is? :)

Ik ben altijd zelf wel zuinig op mijn auto's, ook al is het lease. Maar ik kom er niet op om de rubbers te behandelen aangezien als ze versleten zouden zijn ik het laat vervangen.Als ik een Ferrari, Lambo of Buggati zou hebben zou ik het wellicht wel doen (maar waarschijnlijk als ik zoveel geld heb laten doen). De auto's die ikzelf tot nu toe rij zijn maximaal 45.000 euro en geen eigendom dus dan vind ik frequent wassen en interieur reinigen wel voldoende.
Er zit heel lang tussen "ik krijg de vastgevroren deur niet meer open" en "de rubbers zijn versleten".
Daarom smeren mensen ze dus in.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 1 november 2021 @ 20:08:39 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201989177
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 23:30 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]
boomer
Ik zag ook meteen een Opel Astra bij dit plaatje :')

Maare, hebben mensen echt last van dichtvriezende deuren? Echt nog nooit gehad.
pi_201989405
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:19 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Ja geregeld zelfs. Ik was mijn auto 2-wekelijks (met de hand) dan is dit maar een kleinigheid om mee te nemen. Ik smeer zelfs de banden in om uitdroging tegen te gaan.
Ik was mijn lease 2 x per jaar.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201989552
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 19:44 schreef daNpy het volgende:

[..]
Er zit heel lang tussen "ik krijg de vastgevroren deur niet meer open" en "de rubbers zijn versleten".
Daarom smeren mensen ze dus in.
Ah ik snap het. Mensen die de auto niet vaak gebruiken. Ja dan zou ik hem wel lekker in het vet laten staan. :) Ik heb het in ieder geval de afgelopen 15 jaar niet gehad, bij geen van de 11 auto's, dat ze dichtgevroren waren. Zal dan een combinatie van geluk, elke dag rijden, en periodiek onderhoud zijn. Heb trouwens ook nooit een vastgevroren handrem gehad. Daar hoor ik mensen soms over maar zelf gelukkig nooit ervaren terwijl ik hem altijd op de handrem zet (bij rijlessen al geleerd). Bonusklachtje van mij; mensen die hem bij het parkeren in de versnelling laten staan.
pi_201989593
Edit
  maandag 1 november 2021 @ 20:43:44 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201989658
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:36 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ah ik snap het. Mensen die de auto niet vaak gebruiken.
Nee daar heeft het niet mee te maken. Wel met veroudering van het rubber en vocht.
Als jij in 15 jaar 11 nieuwe auto's hebt gehad heb je er dus nooit mee te maken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201990316
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:43 schreef daNpy het volgende:

[..]
Nee daar heeft het niet mee te maken. Wel met veroudering van het rubber en vocht.
Als jij in 15 jaar 11 nieuwe auto's hebt gehad heb je er dus nooit mee te maken.
Nee oke. Dan heeft Rekkie dus een oudere auto die het nodig heeft of een nieuwe(re) auto waarvan hij geen zin heeft om ooit de rubbers te laten vervangen (wat trouwens niet enorm duur is). Dan vind ik het in beide gevallen wel beknibbelen op wat euro's, maar het kan zijn dat zijn portemonnee anders is dan de mijne. Alhoewel, beknibbelen, de middelen die je inzet en de tijd die je erin stop om om de paar weken je deurrubbers in te vetten kost natuurlijk ook wel wat, meer dan ze laten vervangen op termijn denk ik. Maar daar is het gezegde
"pennywise, poundfoolish", voor bedacht.
  maandag 1 november 2021 @ 21:18:37 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201990339
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:17 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nee oke. Dan heeft Rekkie dus een oudere auto die het nodig heeft of een nieuwe(re) auto waarvan hij geen zin heeft om ooit de rubbers te laten vervangen (wat trouwens niet enorm duur is). Dan vind ik het in beide gevallen wel beknibbelen op wat euro's, maar het kan zijn dat zijn portemonnee anders is dan de mijne.
Of je ziet het gewoon als preventief onderhoud, waarmee je auto in een betere staat blijft en je geen shit hoeft te vervangen als het kapot is. Geld voor wel meer onderdelen op een auto, goedkope én dure.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201990370
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:18 schreef daNpy het volgende:

[..]
Of je ziet het gewoon als preventief onderhoud, waarmee je auto in een betere staat blijft en je geen shit hoeft te vervangen als het kapot is. Geld voor wel meer onderdelen op een auto, goedkope én dure.
Heb net een oneerlijke edit gedaan nadat je gereageerd had. Neem die ook mee. Ik denk dat het steeds invetten qua middelen en tijd over de jaren gewoon onzinnig is.
pi_201990426
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 07:38 schreef hartloper het volgende:

[..]
Om te voorkomen dat je na een nacht goeie vorst de deur niet open krijgt
In de ruim 25 jaar dat ik auto rij, is het aantal keren dat mij dat gebeurd is op 1 hand te tellen.
En dan hou ik nog vingers over.

En mijn auto's staan altijd buiten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201990498
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 21:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
In de ruim 25 jaar dat ik auto rij, is het aantal keren dat mij dat gebeurd is op 1 hand te tellen.
En dan hou ik nog vingers over.

En mijn auto's staan altijd buiten.
Dit dus. Als je dat vaker gebeurt is denk ik dat je die rubbers gewoon moet laten vervangen. Dan kun je er weer even tegenaan komende 10+ jaar. Dit zijn dingen die je met echt waardevolle oldtimers doet net als jaarlijks waxen/boenen. Deze dingen ga je met een recente auto niet doen. Tenzij het echt je hobby is en je haalt er voldoening uit om dingen te doen die niet echt nodig zijn.
pi_201991012
Mijn auto is twee jaar.
Vorig jaar zaten de deuren potdicht. Moest er tegen aan beuken om het ijs te breken.

@GerryDV .... zoveel nieuwe auto's, eigenlijk bizar :) Denk dat zoiets in Nederland nog een staartje gaat krijgen met nieuwe klimaatregels etc.
  maandag 1 november 2021 @ 21:56:18 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201991050
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:20 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Heb net een oneerlijke edit gedaan nadat je gereageerd had. Neem die ook mee. Ik denk dat het steeds invetten qua middelen en tijd over de jaren gewoon onzinnig is.
Het hoeft niet elke paar weken. En een potje vaseline kost een paar euro en doe je 30 jaar mee.

Maargoed, waarom discussieer ik eigenlijk met leaserijders :') Don't be gentle please, it's just a lease.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201991360
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 21:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
In de ruim 25 jaar dat ik auto rij, is het aantal keren dat mij dat gebeurd is op 1 hand te tellen.
En dan hou ik nog vingers over.

En mijn auto's staan altijd buiten.
Ligt ook aan welke auto. Mijn vrouw heeft een Panda, die heeft alleen aan de binnenkant rubber, de portieren sluiten met "kaal" staal tegen de rubbers. Heb je al snel bevroren deuren.
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:50:30 #48
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_201995033
Nooit het vriest hier nooit meer dan 5 graden volgens mij
Man of Steal.
pi_201996318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:50 schreef SuperNeger het volgende:
Nooit het vriest hier nooit meer dan 5 graden volgens mij
2020 is het niet met je eens, zij het sporadisch.
pi_202000176
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:17 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nee oke. Dan heeft Rekkie dus een oudere auto die het nodig heeft of een nieuwe(re) auto waarvan hij geen zin heeft om ooit de rubbers te laten vervangen (wat trouwens niet enorm duur is). Dan vind ik het in beide gevallen wel beknibbelen op wat euro's, maar het kan zijn dat zijn portemonnee anders is dan de mijne. Alhoewel, beknibbelen, de middelen die je inzet en de tijd die je erin stop om om de paar weken je deurrubbers in te vetten kost natuurlijk ook wel wat, meer dan ze laten vervangen op termijn denk ik. Maar daar is het gezegde
"pennywise, poundfoolish", voor bedacht.
Beknibbelen? En waar beknibbel ik op dan volgens jou?
Ik heb overigens 1 nieuwe auto (2021) en 1 'waar de kop van af is' 2019, niet oud dus maar zoals al meerdere malen aangegeven, ik onderhoud mijn auto's hobbymatig en dan is het onderhoud van de rubbers meer een logisch gevolg.

Beide auto voorzien van een ceramische coating bijvoorbeeld.

Dus nee, ik vind niet dat ik beknibbel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')