abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:03:51 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201969126
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Vooral dat laatste is lachwekkend _O-

Die 1,5m mag die ook vergeten, hooguit alleen op plekken zonder QR, zoals een winkel.
Worden die winkels als besmettingshaarden dan geëlimineerd? Zo nee, doei, onzinnig beleid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:04:25 #102
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201969139
quote:
15s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:02 schreef vosss het volgende:
QR code voor werk zit er imo echt wel aan te komen.

En dat helpt geen zak. De besmette gevaccineerden lopen zo door met hun groene vinkje en ik moet iedere keer bewijzen dat ik gezond ben }:|

Op termijn gaat dat gratis testen ook eraf waardoor je een kapitaal kwijt bent aan testen.

In Italië zijn mensen nu al tot 20% van hun loon kwijt alleen maar om te mogen werken.

Complete waanzin. We zijn echt knettergek geworden met z'n allen.
Ja, maar tis geen dwang hoor!!!
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:05:12 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201969153
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij kan beter werken aan zijn overgewicht. Daarmee ontlast hij de zorg op veel meer punten dan alleen coronazorg!
Ik denk niet dat die engerd van een man zo veel invloed heeft hoor :D

Mocht ie willen :P
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:06:04 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201969168
quote:
15s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:02 schreef vosss het volgende:
QR code voor werk zit er imo echt wel aan te komen.

En dat helpt geen zak. De besmette gevaccineerden lopen zo door met hun groene vinkje en ik moet iedere keer bewijzen dat ik gezond ben }:|

Op termijn gaat dat gratis testen ook eraf waardoor je een kapitaal kwijt bent aan testen.

In Italië zijn mensen nu al tot 20% van hun loon kwijt alleen maar om te mogen werken.

Complete waanzin. We zijn echt knettergek geworden met z'n allen.
Kom je bij mij werken? Véél principieel tegenstanders waaronder het management *)
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 13:06:48 #105
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201969186
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Worden die winkels als besmettingshaarden dan geëlimineerd? Zo nee, doei, onzinnig beleid
Elimineren kan sowieso niet. Het gaat uiteindelijk om overal maar wat af te knibbelen helaas, omdat men het nog steeds niet kan/wil accepteren.

Voorbeeld:

Ik ben positief. Mijn vrouw (gevaccineerd), mag gewoon doen en laten wat ze wil, maar moet wel 1,5m afstand houden. Zij mag dus naar een supermarkt, maar moet daar 1,5m afstand houden van de oudjes die in haar nek komen hijgen.

Beetje lastig als die oudjes (of we die dan ook) geen afstand meer hoeven te houden.

Beleid is gewoon niet consequent.

Of mijn vrouw moet thuisblijven
Of zij mag alles doen zonder 1,5m
Of zij moet 1,5m houden maar dan moet de rest dat ook wel weten

Schiet gewoon niet op al dat half assed beleid.
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:07:05 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201969192
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:03 schreef zoost het volgende:

[..]
Bruls moet eerst een BMI van <25, dan mag ie meepraten.
Dat is onzin natuurlijk

Hij lult wel vooral poep, dat is dan weer jammer
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:07:47 #107
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201969208
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Kom je bij mij werken? Véél principieel tegenstanders waaronder het management *)
En wat als het opgelegd wordt van bovenaf?
Dus het is niet aan de werkgever om te bepalen OF hij een QR wil op zijn werkvloer, maar elke werkgever MOET dat controleren en handhaven.
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:07:55 #108
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201969210
quote:
10s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:55 schreef Molo het volgende:
Ondertussen wil Bruls de 1,5 meter samenleving terug en de QR code voor werk invoeren om de zorg te ontlasten.

Natuurlijk wil hij dat. Die man glijdt alweer bijna van zijn stoel af bij de gedachte aan de handhaving.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201969245
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Amsterdam gaat ook eindelijk meewerken.
Hoe die stad bestuurd wordt blijft bizar
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:10:17 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201969261
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Elimineren kan sowieso niet. Het gaat uiteindelijk om overal maar wat af te knibbelen helaas, omdat men het nog steeds niet kan/wil accepteren.

Voorbeeld:

Ik ben positief. Mijn vrouw (gevaccineerd), mag gewoon doen en laten wat ze wil, maar moet wel 1,5m afstand houden. Zij mag dus naar een supermarkt, maar moet daar 1,5m afstand houden van de oudjes die in haar nek komen hijgen.

Beetje lastig als die oudjes (of we die dan ook) geen afstand meer hoeven te houden.

Dat, plus is contact in winkels doorgaans zo vluchtig, dat meer afstand ook gewoon niet zinnig genoeg is voor alle heisa die dat met zijn meebrengt
pi_201969265
QR-code op het werk zou wel de grootste wassen neus ooit zijn. Je kan er moeilijk een "secret customer" op af te sturen he.
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:10:57 #112
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_201969275
quote:

[..]

Voorbeeld:

Maar zou jij keihard beleid willen dan? Wanneer dat keiharde beleid weer wordt versoepeld laaien de besmettingen weer op. Dat leidt dan weer tot nieuw keihard beleid, of mensen dingen voor een 3e...1101e prik te halen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 13:11:14 #113
416575 crew  Evenstar
pi_201969282
Nou, ik ga zo maar eens een testje laten doen om te kijken of ik negatief ben ondertussen *O*
pi_201969323
quote:

[..]

Voorbeeld:

Beetje spijkers op laag water zoeken dit.

Of mijn vrouw moet thuisblijven: onnodige inperking van individuele vrijheid
Of zij mag alles doen zonder 1,5m: te groot risico op maatschappiniveau
Of zij moet 1,5m houden maar dan moet de rest dat ook wel weten: onwerkbaar in de praktijk

Uiteindelijk is het beleid vrij eenvoudig: je vrouw hoeft in principe niet strikt thuis te blijven, maar wordt daarbuiten gevraagd voorzichtig(er) te doen. En dat betekent dus niet naar de supermarkt gaan op momenten dat je redelijkerwijs kunt verwachten geen afstand te kunnen houden.
pi_201969360
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:11 schreef Evenstar het volgende:
Nou, ik ga zo maar eens een testje laten doen om te kijken of ik negatief ben ondertussen *O*
Negatieveling :6

Succes
pi_201969365
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Beetje spijkers op laag water zoeken dit.

Of mijn vrouw moet thuisblijven: onnodige inperking van individuele vrijheid
Of zij mag alles doen zonder 1,5m: te groot risico op maatschappiniveau
Of zij moet 1,5m houden maar dan moet de rest dat ook wel weten: onwerkbaar in de praktijk

Uiteindelijk is het beleid vrij eenvoudig: je vrouw hoeft in principe niet strikt thuis te blijven, maar wordt daarbuiten gevraagd voorzichtig(er) te doen. En dat betekent dus niet naar de supermarkt gaan op momenten dat je redelijkerwijs kunt verwachten geen afstand te kunnen houden.
Het is idd ook stukje gezond verstand. Maar men moet alles in regeltjes hebben geschreven voordat ze het al dan niet gaan naleven. "ja maar het mag gewoon"
pi_201969366
quote:
Fingers crossed O-)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:15:09 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201969367
quote:
Was je positief dan? :o
pi_201969375
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Wanneer kan ik beginnen en hoeveel dokt dat?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 13:15:38 #120
416575 crew  Evenstar
pi_201969377
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar zou jij keihard beleid willen dan? Wanneer dat keiharde beleid weer wordt versoepeld laaien de besmettingen weer op. Dat leidt dan weer tot nieuw keihard beleid, of mensen dingen voor een 3e...1101e prik te halen.
Nee, te laat voor keihard beleid.

In mijn ogen zou "beheren" en dus flinke maatregelen alleen gebruikt moeten worden om tijd te winnen om vaccinatie, zorgcapaciteit en acceptatie in orde te krijgen. Je kan niet constant maatregelen blijven houden.

Als je nu keihard beleid wil voeren moet je dat doen op gebieden waar de problemen zitten en niet met algemene geneuzel komen.

Waar ik vooral over val is dat niks consequent lijkt te zijn. Het zijn allemaal losse eindjes, omdat eigenlijk niemand goed weet wat ze aan het doen zijn. Mijn voorbeeld van hierboven is toch duidelijk dat het niet klopt? Hoe kan je nou persoon A (met een positief echtgenoot) naar een supermarkt sturen, maar ondertussen wel de opdracht geven om 1,5m afstand te bewaren, terwijl de rest van de bezoekers dat niet hoeven te doen.

Je moet dan of tegen persoon A zeggen "blijf thuis" of "je kan gaan, zonder 1,5m te bewaren" of "iedereen aan 1,5m te laten houden".

Ik zou voor optie 1 of 2 gaan, want optie 3 is dan weer overkill.

Het is het gewoon allemaal net niet in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 13:17:40 #121
416575 crew  Evenstar
pi_201969417
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:15 schreef opreis het volgende:

[..]
Het is idd ook stukje gezond verstand. Maar men moet alles in regeltjes hebben geschreven voordat ze het al dan niet gaan naleven. "ja maar het mag gewoon"
Ja, maar dat is toch zo?

Mijn vrouw heeft er voor gekozen om niet naar de winkel te gaan. Wij bestellen sowieso online, dus het is geen probleem voor ONS, maar weet zeker dat genoeg mensen wel gewoon gaan. Ook op momenten dat het niet handig is.

Alsof men al 1,5 jaar nooit de grenzenopzoekt _O-
pi_201969424
Ik zou zeggen terug naar de maatregelen van 24 september.

Vanaf 25 september is het op gaan lopen, dus alles wat die dag is aangepast heeft een negatief effect.

Dus donder op met je QR code uitbreiden. Die QR code helpt NIET. Dat is gewoon een feit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:18:18 #123
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_201969430
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:15 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nee, te laat voor keihard beleid.

In mijn ogen zou "beheren" en dus flinke maatregelen alleen gebruikt moeten worden om tijd te winnen om vaccinatie, zorgcapaciteit en acceptatie in orde te krijgen. Je kan niet constant maatregelen blijven houden.

Als je nu keihard beleid wil voeren moet je dat doen op gebieden waar de problemen zitten en niet met algemene geneuzel komen.

Waar ik vooral over val is dat niks consequent lijkt te zijn. Het zijn allemaal losse eindjes, omdat eigenlijk niemand goed weet wat ze aan het doen zijn. Mijn voorbeeld van hierboven is toch duidelijk dat het niet klopt? Hoe kan je nou persoon A (met een positief echtgenoot) naar een supermarkt sturen, maar ondertussen wel de opdracht geven om 1,5m afstand te bewaren, terwijl de rest van de bezoekers dat niet hoeven te doen.

Je moet dan of tegen persoon A zeggen "blijf thuis" of "je kan gaan, zonder 1,5m te bewaren" of "iedereen aan 1,5m te laten houden".

Ik zou voor optie 1 of 2 gaan, want optie 3 is dan weer overkill.

Het is het gewoon allemaal net niet in Nederland.
Het beleid is niet consequent, dat kunnen we vaststellen.

Maar volgens mij zeggen wij hetzelfde: hard beleid kan alleen maar te rechtvaardigen zijn als er reëel perspectief is dat in de tussentijd wordt gezocht - en gevonden - een duurzame oplossing. VOrig jaar was dat vaccinatie. Alleen nu is dat reële perspectief niet meer.

Het is nu doormodderen voor onbepaalde tijd, en niemand weet waar dit eindigt. Echter betalen wij hier in economische en sociale zin een hoge prijs voor. En ik zelf moet zeggen dat ik die constante onzekerheid vervelend vind.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 13:18:37 #124
416575 crew  Evenstar
pi_201969438
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Was je positief dan? :o
Ja :D

Denk of ongemerkt via mijn dochter (van vier) of via Disneyland Parijs :P (kut Mickey)
pi_201969448
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:18 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja :D

Denk of ongemerkt via mijn dochter (van vier) of via Disneyland Parijs :P (kut Mickey)
Ik zet m'n geld in op Mickey.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')