En heel ongevaccineerd Urk ligt op de ic.quote:Op zondag 31 oktober 2021 11:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik kan ook met zwembandjes op een motor gaan zitten. Misschien ziet het er veiliger uit, maar het zal weinig verschil maken w.b. druk op de zorg.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
En heel ongevaccineerd Urk ligt op de ic.
21.000. Urkers liggen in welk ziekenhuis?quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
En heel ongevaccineerd Urk ligt op de ic.
Ja. En. Dus?quote:
Het gereformeerde Urker Hospitaal aan de Hervormde Kerklaan 1quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:02 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
21.000. Urkers liggen in welk ziekenhuis?
Nee, ouderenquote:Op zondag 31 oktober 2021 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
op die leeftijd dan al gevaccineerd zijn dan kan het niet anders dan met een onderliggend probleem zijn
Het is sowieso een nikszeggen iets. Het moet verdome na 1,5 jaar niet steeds maar weer gaan over besmettingen. Dat. Gaan. Wij. Nooit. Stoppen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. En. Dus?
Er zijn 15% ongevaccineerden en 85% gevaccineerd. Give or take.
Als ongevaccineerden 5x meer opnieuw besmet worden dan is dat nog altijd een veel kleinere groep mensen dan de gevaccineerden.
Bovendien komen mensen die al hersteld zijn naar waarschijnlijkheid ook zo vlug niet meer in het ziekenhuis.
1 ding is zeker, als je niet besmet raakt kom je er ook niet voor in het ziekenhuis terechtquote:Op zondag 31 oktober 2021 12:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is sowieso een nikszeggen iets. Het moet verdome na 1,5 jaar niet steeds maar weer gaan over besmettingen. Dat. Gaan. Wij. Nooit. Stoppen.
Enige wat telt is druk op de zorg. Leuk dat groep A of B minder/meer besmet raakt, maar hebben ze dan wel/geen zorg nodig. Veel belangrijkere vraag.
Ja maar de capaciteit kan je NU niks aan veranderenquote:Op zondag 31 oktober 2021 12:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is sowieso een nikszeggen iets. Het moet verdome na 1,5 jaar niet steeds maar weer gaan over besmettingen. Dat. Gaan. Wij. Nooit. Stoppen.
Enige wat telt is druk op de zorg. Leuk dat groep A of B minder/meer besmet raakt, maar hebben ze dan wel/geen zorg nodig. Veel belangrijkere vraag.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:12 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Mag ik deze tweet wel super ironisch vinden van de SGP?
Een partij die denkt te mogen beslissen over op welk geslacht jij valt en dan wel niet willen trouwen, of bepaalde winkels open mogen op zondag, of vrouwen controle hebben over hun eigen lichaam.
Naja met een instroom van plusminus 140 man per dag momenteel kan je wel stellen dat teveel mensen zorg nodig hebben.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De SGP is zo ongeveer de enige rationele partij in dit circus, dat ik dat ooit zou zeggen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:12 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Mag ik deze tweet wel super ironisch vinden van de SGP?
Een partij die denkt te mogen beslissen over op welk geslacht jij valt en dan wel niet willen trouwen, of bepaalde winkels open mogen op zondag, of vrouwen controle hebben over hun eigen lichaam.
Ja, tuurlijk, maar uiteindelijk is ons doel toch gewoon doorleven zoals voor COVID-19? Tenminste, dat mag ik hopen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja met een instroom van plusminus 140 man per dag momenteel kan je wel stellen dat teveel mensen zorg nodig hebben.
Tenminste, teveel in verhouding van wat het NL zorgsysteem aan kan.
vind je dat niet eng?quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:19 schreef nostra het volgende:
[..]
De SGP is zo ongeveer de enige rationele partij in dit circus, dat ik dat ooit zou zeggen.
dat is natuurlijk niet helemaal waar, corona gaan we niet stoppen maar er zijn wel manieren om het beter te beheersen en 1 daarvan is vaccinatiequote:Op zondag 31 oktober 2021 12:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, maar uiteindelijk is ons doel toch gewoon doorleven zoals voor COVID-19? Tenminste, dat mag ik hopen.
Aantal besmettingen gaan wij niet stoppen, met vaccins niet en met natuurlijke besmettingen niet. Enige wat telt is de zorg, wereldwijd.
Kunnen beter aandacht besteden waarom men nog steeds nodig heeft. Welke groepen, hoe komt het, wat kunnen wij er aan doen. In plaats van constant focus leggen op besmettingen. Die gaan wij zonder maatregelen gewoon niet stoppen.
Goed om te horenquote:Op zondag 31 oktober 2021 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, toen wel. Nu niet meer. Meningen veranderen wel eens. Zo gaat dat in het leven
Nou nee, ik vind een VD Staaij een uitstekend kamerlid, alleen ben ik het bijzonder vaak met hem oneens. Maar nu kan ik dat rechts-conservatieve goed waarderen.quote:
Ik ben in principe tegen religie in de politiek en het onderwijs, vd Staaij vertegenwoordigt wat mij betreft een enge stroming van mensen en doet dit op de gebruikelijke hypocriete gereformeerde manier.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou nee, ik vind een VD Staaij een uitstekend kamerlid, alleen ben ik het bijzonder vaak met hem oneens. Maar nu kan ik dat rechts-conservatieve goed waarderen.
Natuurlijk immuniteit gaat dit virus wel degelijk reduceren zoals wij ook een een griep hebben hoor. Maar goed dat je het opmerkt: zonder maatregelen beheers je het virus niet en zullen wij nooit van de maatregelen afkomen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, maar uiteindelijk is ons doel toch gewoon doorleven zoals voor COVID-19? Tenminste, dat mag ik hopen.
Aantal besmettingen gaan wij niet stoppen, met vaccins niet en met natuurlijke besmettingen niet. Enige wat telt is de zorg, wereldwijd.
Kunnen beter aandacht besteden waarom men nog steeds nodig heeft. Welke groepen, hoe komt het, wat kunnen wij er aan doen. In plaats van constant focus leggen op besmettingen. Die gaan wij zonder maatregelen gewoon niet stoppen.
Tuurlijk helpen vaccins, heel goed zelf, maar vaccins zijn uiteindelijk ook vooral bedoeld om ervoor te zorgen dat je geen zorg nodig hebt. Daarnaast is het mooi dat je minder besmettelijk bent, omdat je minder klachten krijgt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is natuurlijk niet helemaal waar, corona gaan we niet stoppen maar er zijn wel manieren om het beter te beheersen en 1 daarvan is vaccinatie
Dat ben ik met je eens, maar dat is goddank het recht van mensen hier.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben in principe tegen religie in de politiek en het onderwijs, vd Staaij vertegenwoordigt wat mij betreft een enge stroming van mensen en doet dit op de gebruikelijke hypocriete gereformeerde manier.
Daarom moeten wij het dus niet willen beheren (op langere termijn). Oplossing is niet beheren, maar accepteren en zorgen dat je de effecten onder controle kan houden (vaccinatie + zorgcapaciteit verhogen).quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Natuurlijk immuniteit gaat dit virus wel degelijk reduceren zoals wij ook een een griep hebben hoor. Maar goed dat je het opmerkt: zonder maatregelen beheers je het virus niet en zullen wij nooit van de maatregelen afkomen.
Nee hoor, gelukkig is dat niet zoquote:Op zondag 31 oktober 2021 11:44 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dit hoor en lees je steeds vaker. Als je dan vraagt wanneer deze personen zijn gevaccineerd dan is dat veelal in mei / juni geweest. De vaccins lijken hun werking dus in rap tempo te verliezen helaas.
De dooddoener die we dan hier massaal roepen:quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daarom moeten wij het dus niet willen beheren (op langere termijn). Oplossing is niet beheren, maar accepteren en zorgen dat je de effecten onder controle kan houden (vaccinatie + zorgcapaciteit verhogen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:32 schreef Molo het volgende:
[..]
De dooddoener die we dan hier massaal roepen:
'heb jij je al aangemeld als zorgverlener? Nee, bek houden dan, het kán niet!!!'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet, eind november pas, maar moet nog maar 6 dagen werkenRest vrij kunnen krijgen.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:32 schreef Molo het volgende:
[..]
De dooddoener die we dan hier massaal roepen:
'heb jij je al aangemeld als zorgverlener? Nee, bek houden dan, het kán niet!!!'Ik heb ooit via een uitzendbureau in een bejaardentehuis gewerkt en oudjes hun papje gevoerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb mijn bijdrage wel gedaan vind ik zo![]()
Lekkerrrrrquote:Op zondag 31 oktober 2021 12:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nog niet, eind november pas, maar moet nog maar 6 dagen werkenRest vrij kunnen krijgen.
Bariumpap?quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb ooit via een uitzendbureau in een bejaardentehuis gewerkt en oudjes hun papje gevoerd.
Ik heb mijn bijdrage wel gedaan vind ik zo
They betterquote:Op zondag 31 oktober 2021 12:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekkerrrrr
Ga je goed afscheid krijgen? Lijkt me gek hoor, weg weg
Amsterdam gaat ook eindelijk meewerken.quote:Amsterdam schroeft handhaving coronapas in horeca op
De gemeente roept de Amsterdamse horeca nogmaals met klem op om te controleren op de coronatoegangspas. Het aantal besmettingen loopt hard op en de controle laat te wensen over. Vanaf vrijdagavond wordt daarom ook de handhaving opgeschroefd.
Uit bron- en contactonderzoek van de GGD ‘blijkt dat de horeca één van de meeste waarschijnlijke bronnen van besmetting is, naast besmetting in huiselijke kring, op de werkvloer en op school. Er is daarnaast een toename van clusters van drie of meer besmettingen, die terug te leiden is tot horecabezoek,’ schrijft de gemeente in een persbericht.
Volgens de gemeente is het noodzakelijk dat horecagelegenheden controleren op de coronatoegangspas om veilig en gezond horecabezoek mogelijk te maken. De gemeente doet daarom een beroep op horeca om strenger te gaan controleren. Ook zet de gemeente vanaf vrijdagavond zelf meer handhavers in om in te grijpen bij plekken waar de regels na waarschuwing nog steeds niet gevolgd worden. ‘Dat betekent dat horecaondernemingen dit weekend een bezoek van handhavers kunnen verwachten. Waar nodig kunnen handhavers overgaan tot sluiting.’
https://www.parool.nl/ams(...)-horeca-op~bfd6cf63/
quote:Speel de bal, niet de persoon. Voor offtopic palaver en gifjes is er de COR SC. Niet iedere idioot op Twitter of op vagewebsitevoldubieuzeclaims.com heeft meteen relevantie in de discussie. Contextloze verwijzingen naar dergelijke bronnen worden niet op prijs gesteld.
Is dat zo?quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja met een instroom van plusminus 140 man per dag momenteel kan je wel stellen dat teveel mensen zorg nodig hebben.
Tenminste, teveel in verhouding van wat het NL zorgsysteem aan kan.
Nou dat zal de genadeslag zijn!quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Amsterdam gaat ook eindelijk meewerken.
Al die ongevaccineerde fundamentalistische moslims die de hele dag zonder QR-check met hun hoofd onder de biertap hangen natuurlijk.quote:
quote:
Horeca wordt terecht met maatregelen belast. Neemt niet weg dat ze van mij kerken en moskeeën eenzelfde behandeling mogen geven.quote:Uit bron- en contactonderzoek van de GGD ‘blijkt dat de horeca één van de meeste waarschijnlijke bronnen van besmetting is, naast besmetting in huiselijke kring, op de werkvloer en op school. Er is daarnaast een toename van clusters van drie of meer besmettingen, die terug te leiden is tot horecabezoek,’ schrijft de gemeente in een persbericht.
En hoe lang zal die QR nodig zijn ?quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Horeca wordt terecht met maatregelen belast. Neemt niet weg dat ze van mij kerken en moskeeën eenzelfde behandeling mogen geven.
Eigenlijk blijkt dus gewoon dat elke locatie waar mensen langdurig met elkaar binnen zitten, voor meer verspreiding zorgt. Wat logisch is.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Horeca wordt terecht met maatregelen belast. Neemt niet weg dat ze van mij kerken en moskeeën eenzelfde behandeling mogen geven.
Ik ook, maar je kan zeggen van vd Staaij wat je wilt, maar hij brengt zijn boodschap wel altijd respectvol, rustig en zonder mensen te beledigen. Zijn manier van debatteren kunnen een hoop politici in de kamer nog wat van leren.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben in principe tegen religie in de politiek en het onderwijs, vd Staaij vertegenwoordigt wat mij betreft een enge stroming van mensen en doet dit op de gebruikelijke hypocriete gereformeerde manier.
Bruls moet sowieso zichzelf ergens opsluiten en niet meer naar buiten komen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:55 schreef Molo het volgende:
Ondertussen wil Bruls de 1,5 meter samenleving terug en de QR code voor werk invoeren om de zorg te ontlasten.
En mogen de zelfstandige behandelklinieken geen extra ingrepen doen (wat ze makkelijk kunnen) omdat dat financieel onaantrekkelijk is en onhandig te administreren valt in het huidige systeem omdat mensen soms al een intake in het ziekenhuis hebben gehad
We
Zijn
Gek
Geworden
Met
Zijn
Allen
Vooral dat laatste is lachwekkendquote:Op zondag 31 oktober 2021 12:55 schreef Molo het volgende:
Ondertussen wil Bruls de 1,5 meter samenleving terug en de QR code voor werk invoeren om de zorg te ontlasten.
En mogen de zelfstandige behandelklinieken geen extra ingrepen doen (wat ze makkelijk kunnen) omdat dat financieel onaantrekkelijk is en onhandig te administreren valt in het huidige systeem omdat mensen soms al een intake in het ziekenhuis hebben gehad
We
Zijn
Gek
Geworden
Met
Zijn
Allen
Hij kan beter werken aan zijn overgewicht. Daarmee ontlast hij de zorg op veel meer punten dan alleen coronazorg!quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:55 schreef Molo het volgende:
We
Zijn
Gek
Geworden
Met
Zijn
Allen
Ik vind de SGP de meest zinnige partij afgelopen jaar en dat zegt héél héél wat van mijn kantquote:Op zondag 31 oktober 2021 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook, maar je kan zeggen van vd Staaij wat je wilt, maar hij brengt zijn boodschap wel altijd respectvol, rustig en zonder mensen te beledigen. Zijn manier van debatteren kunnen een hoop politici in de kamer nog wat van leren.
Dat gezegd hebbende, ik vind het verder ook maar een naar mannetje en zou er mijn kinderen niet bij alleen laten
In sommige landen is het gegaan van "2 weken om de curve af te vlakken" naar "3 prikken om je baan te behouden"...quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Amsterdam gaat ook eindelijk meewerken.
Is goed hoor. Ik zou toch dat prikje maar vast halen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:02 schreef vosss het volgende:
Complete waanzin. We zijn echt knettergek geworden met z'n allen.
Bruls moet eerst een BMI van <25, dan mag ie meepraten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:55 schreef Molo het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |