Ja, al die kletspraat doet het vertrouwen geen goed.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat ook nog. De booster is volgens mij gewoon hetzelfde vaccin, volgens mij ook in de dezelfde hoeveelheid. Daar zaten wel flink wat grote praatjes bij in elk geval.
Dat is omdat er geen update nodig is en er ook niet om gevraagd is. Kletspraat is het dus niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen de Britse variant de kop op stak, was het nieuws dat Pfizer binnen 6 weken met een update kon komen. Vervolgens is er voor zover ik weet nooit een update geweest en wordt nu nog steeds hetzelfde vaccin geprikt dat vorig jaar in december op de markt kwam.
Waarom is de data veranderd? Op het moment dat je een virus in kaart brengt breng je het hele genoom in kaart. Op basis daarvan hebben ze ingeschat hoeveel potentiële varianten er kunnen komen. Het virus is sinds de originele variant op een aantal details veranderd. Details die cruciaal zijn omdat het ervoor zorgt dat het virus makkelijker aan cellen hecht etc, maar het virus zelf is niet ineens nieuw.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:59 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Met de data van toen ja maar inmiddels is de data veranderd, en de data over 3 maanden zal ook weer anders zijn, ik vind het al knap dat ze überhaupt al een vaccin hebben, je moet er niet aan denken dat we het zonder een vaccin moeten doen dan was het nu al einde verhaal.
Maar welke vragen zijn dat dan? Er is geen reden om aan te nemen dat de effectiviteit van het vaccin tegen symptomen afneemt bij de varianten. Anti-stoffen verdwijnen na verloop van tijd maar ook dat is niets nieuws en volgens mij is er ook nooit gesteld dat die eeuwig zouden blijven bestaan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom is de data veranderd? Op het moment dat je een virus in kaart brengt breng je het hele genoom in kaart. Op basis daarvan hebben ze ingeschat hoeveel potentiële varianten er kunnen komen. Het virus is sinds de originele variant op een aantal details veranderd. Details die cruciaal zijn omdat het ervoor zorgt dat het virus makkelijker aan cellen hecht etc, maar het virus zelf is niet ineens nieuw.
Ik vind het ook knap dat ze een vaccin hebben, begrijp me niet verkeerd. Maar als ze eind vorig jaar bijzonder stellig presenteren dat er een eindige hoeveelheid varianten is en er geen reden is om aan te nemen dat de effectiviteit afneemt bij verschillende varianten is het volgens mij niet raar dat je vragen gaat stellen.
Dat is niet helemaal waar: https://investors.biontec(...)-program-light-deltaquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:00 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat is omdat er geen update nodig is en er ook niet om gevraagd is. Kletspraat is het dus niet.
Dit is van 8 juli 2021, 16 weken geleden.quote:While Pfizer and BioNTech believe a third dose of BNT162b2 has the potential to preserve the highest levels of protective efficacy against all currently tested variants including Delta, the companies are remaining vigilant and are developing an updated version of the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine that targets the full spike protein of the Delta variant. The first batch of the mRNA for the trial has already been manufactured at BioNTech’s facility in Mainz, Germany. The Companies anticipate the clinical studies to begin in August, subject to regulatory approvals.
Hilarisch is het niet en vaccins voorkomen dat besmettingen grip krijgen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Was en is ook hilarisch bedoeld dat het geen kunst is om een zg geloofwaardige stelling te plaatsen dat vaccins beschermen omdat die besmetting voorkomen. En nee, ik heb geenszins de wens om indruk te maken, wel om een misplaatste overtuiging - die mij zou moeten overtuigen - te nuanceren.
[..]
Nee, ze zorgen dat iedereen zijn immuunsysteem eerder reageertquote:Dat is idd het doel van huidige vaccins dat kwetsbaren eerder kunnen reageren
Ook gezonde mensen kunnen flink ziek worden van corona. Tot ziekenhuis aan toe. Kans is kleiner maar zeker niet nulquote:dan hun tragere immuunsysteem kan en ze anders ernstige gevolgen ontwikkelen.
Pertinente onzin.quote:Waar ik op aanvul dat het vaccins niet nodig zijn voor mensen die gezond zijn en het virus letterlijk prima kunnen hebben. Gezond in de zin dat ze medisch gezien, geen reden hebben ze toe te passen.
Onzin. Het wordt bepaald door of de drager voldoende virale lading draagt.quote:[..]
Dat is dus pertinent niet waar. Of iemand besmettelijk is, wordt vooral bepaald door degene die ontvankelijk is.
Jawel, hoe meer mensen besmet raken deste meer mensen in het ziekenhuis terechtgekomen.quote:Wat ik wil aangeven dat besmetting wmb niet het probleem hier is, dat men het hier maakt tot maatstaf is ridicuul.
Nee, je wil de gevolgen minimaliseren... Vaccinatie dusquote:Het doel moet zijn dat minder mensen gevolgen ondervinden.
Los daarvan is het een utopie om besmetting met een luchtweg gedreven virus te willen voorkomen.
Jawel daar vaccins de besmettelijkheid en de duur verminderenquote:[..]
Nee, de R0 wordt bepaald door kenmerken die het virus heeft zoals infectieperiode en herstelduur. Vaccins veranderen die niet.
lache manquote:De misvatting is ook dat iemand niet zichtbaar hoest of kucht etc., anderen dus niet zou kunnen besmetten.
Dat er een mindere kans is, omdat iemand minder/geen virus uitstoot, is weer een andere benadering.
Grapje, ik zeg het maar: de helft van de tijd is iemand sws niet besmettelijk omdat die de lucht inademt.
Nogmaals... ook gezonde mensen kunnen flink ziek worden met gevolgen op lange termijnquote:Wat Covid19 vaccins preventief, prima doen is dat minder mensen, ernstige gevolgen ontwikkelen die ze vanwege hun aandoening(en) anders in het ziekenhuis doen belanden.
En waarom cou jouw mening boven die van het RIVM. Maw... Wat is jouw achtergrondquote:De Relatieve-waarde in RIVM's taal is een heel andere:
"bron Het reproductiegetal laat zien hoe snel het virus zich verspreidt. Dit getal geeft aan hoeveel mensen gemiddeld besmet worden door iemand die besmet is met het coronavirus.".
Gooi het maar in mijn pet van njet, he virus is sws al overal. Die Rivmwaarde betrekt dus impliciet allerlei beschermende maatregelen, gedrag en vaccinatie in de formuleberekening die daarmee letterlijk (onvergelijkbaar) drijfzand wordt. Ook omdat de onderdelen waaruit die Rivm-waarde dan tot stand komen, als wetenschap niet voorspelbaar is.
Waar beleidsmatig veel voor te zeggen is om het een schijn van een wetenschappelijke OMT waarde te geven.
Nee, het is me eerlijk gezegd onduidelijk.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:57 schreef chratnox het volgende:
Ik heb 'm gelezen, ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je te zeggen dat die symptomen door de vaccinatie komen oid?
Dat wist ik niet inderdaad. Maar nog steeds zegt dat niet dat het daadwerkelijk nodig is en ik kan me ook niet herinneren dat er specifiek om gevraagd is door overheden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar: https://investors.biontec(...)-program-light-delta
[..]
Dit is van 8 juli 2021, 16 weken geleden.
Laten we een paar dingen los van elkaar zien. Ik ben het met je eens dat de 'belofte' niet is dat de anti-stoffen blijven, dat zou ik ook niet verwachten. Er lopen heel veel discussies door elkaar heen in de wetenschappelijke literatuur.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:06 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar welke vragen zijn dat dan? Er is geen reden om aan te nemen dat de effectiviteit van het vaccin tegen symptomen afneemt bij de varianten. Anti-stoffen verdwijnen na verloop van tijd maar ook dat is niets nieuws en volgens mij is er ook nooit gesteld dat die eeuwig zouden blijven bestaan.
Ah dank je, dit is duidelijker dan ik het onder woorden kon brengenquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we een paar dingen los van elkaar zien. Ik ben het met je eens dat de 'belofte' niet is dat de anti-stoffen blijven, dat zou ik ook niet verwachten. Er lopen heel veel discussies door elkaar heen in de wetenschappelijke literatuur.
Op het moment dat de anti-stoffen na 6 maanden verdwijnen is de enige logische aanpak naar mijn idee:
- Mensen die problemen met hun afweersysteem hebben en baat kunnen hebben bij een booster zo vaak als nodig is boosters geven
- Mensen die een normaal werkend afweersysteem hebben hoef je dan niet lastig te vallen met boosters e.d., het virus blijft dan gewoon endemisch
- Zet vol in op medicatie voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden
Een schaduwvariant lijkt me onlogisch, dan had je daar wel wat over gehoord. Ook al kan die niet met de huidige PCR gevonden worden, er zijn meer indicatoren die erop kunnen wijzen dat je (wellicht) Covid hebt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:10 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, het is me eerlijk gezegd onduidelijk.
Misschien een schaduwvariant die niet aantoonbaar is, maar die zou je dan in alle groepen in gelijke mate verwachten, of misschien ook niet gezien herstelden een andere bescherming genieten als gevaccineerden. Daarnaast zijn ongevaccineerden niet meegenomen in het onderzoek, alleen herstelden en gevaccineerden.
Misschien een variant, of anders idd het vaccin als oorzaak.
Wat denk jij?
Wat ik wel interessant vind is de potentiële combinatie van eerst vaccineren en daarna besmet raken. Er zijn verschillende onderzoeken die stellen dat een natuurlijke besmetting lang-levende immuniteit geeft en er anti-stoffen gevonden zijn in het beenmerg van patiënten die hersteld zijn, ook van een milde infectie.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ah dank je, dit is duidelijker dan ik het onder woorden kon brengen. Dit lijkt me een goede samenvatting.
Het is wmb vanaf het begin bullshit geweest, met onvolledige waarheden. Niet eens als opzet of zo. Er moet immers die hoop blijven. Wat het lastig maakt dat mensen hierin verschillende belangen hebben.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat er speelt. Het is ergens wel opvallen dat de hoeveelheid ziekenhuisopnames in bepaalde leeftijdsgroepen flink aan het stijgen zijn. Ik denk dat het van belang is te weten waarom die stijgingen er zijn.
Ik bedoel, als de hoeveelheid IC opnames niet of nauwelijks stijgt in die groep is dat goed nieuws, maar als er meer mensen in het ziekenhuis komen doordat de immuniteit afneemt is het een kwestie van tijd voor IC ook weer stijgt.
Eerlijk gezegd snap ik het niet zo goed. Toen de vaccins net kwamen werden we doodgegooid met berichten dat vaccins langlevende immuniteit veroorzaken. Dan kunnen er 2 dingen zijn: Of Delta heeft die situatie veranderd, of dat is van 't begin af aan bullshit geweest.
Ja ik las ook dat vaccinatie + besmetting veruit de beste bescherming geeft ook tegen eventuele toekomstige varianten. Maar dat kan ik zo snel niet vinden dus neem het even met een korrel zout voorlopig.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik wel interessant vind is de potentiële combinatie van eerst vaccineren en daarna besmet raken. Er zijn verschillende onderzoeken die stellen dat een natuurlijke besmetting lang-levende immuniteit geeft en er anti-stoffen gevonden zijn in het beenmerg van patiënten die hersteld zijn, ook van een milde infectie.
Als een booster nodig is is ie nodig, dat is niet anders dan. Ik heb persoonlijk een beetje een hekel aan de veel terugkerende reactie om het dan maar te verplichten
Als dat zo is komen er nu elke dag veel mensen met de beste bescherming bij.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ja ik las ook dat vaccinatie + besmetting veruit de beste bescherming geeft ook tegen eventuele toekomstige varianten. Maar dat kan ik zo snel niet vinden dus neem het even met een korrel zout voorlopig.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02795-xquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ja ik las ook dat vaccinatie + besmetting veruit de beste bescherming geeft ook tegen eventuele toekomstige varianten. Maar dat kan ik zo snel niet vinden dus neem het even met een korrel zout voorlopig.
Dit is dan de risicovolle variant (eerst besmet raken en dan vaccineren), maar ik heb eerder ook wat gelezen dat eerst vaccineren en daarna besmet raken vergelijkbare resultaten geeft.quote:People who have previously recovered from COVID-19 have a stronger immune response after being vaccinated than those who have never been infected. Scientists are trying to find out why.
Klopt en het ligt ook wel voor de hand. De zeer specifieke bescherming tegen symptomen die een vaccin biedt gecombineerd met de bredere bescherming geboden door een natuurlijke besmetting. Maar of dat echt zo is moet nog blijken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als dat zo is komen er nu elke dag veel mensen met de beste bescherming bij.
Waarom zou het geen immuniteit kunnen geven tegen de Spike? Ik bedoel uiteraard geen langlevende immuniteit, maar anti-stoffen waardoor je gedurende de periode dat het meetbaar in je bloed is. Gedurende die periode zou het virus weinig tot geen vat moeten krijgen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is wmb vanaf het begin bullshit geweest, met onvolledige waarheden. Niet eens als opzet of zo. Er moet immers die hoop blijven. Wat het lastig maakt dat mensen hierin verschillende belangen hebben.
Per definitie, kijkend naar waaruit het mRNA bestaat, qua codering, hoe immuniteit basaal functioneert en onze afweer als geheel tot stand komt; kan een dergelijk vaccin geen noch levenslange immuniteit bieden. Het zit gewoon niet in in het recept.
Het is zelfs maar zeer de vraag of het vaccin zelf, zonder dat een persoon ooit corona heeft gehad, afweer zou kunnen laten ontstaan tegen het SpikeEiwit dat immers opzichzelfstaand; onschadelijk is.
De hoofdoorzaak van gevolgen waarom mensen in het ziekenhuis komen, is ook totaal ander dan waar het vaccin tegen beschermd. Het vaccin remt de infectie en dat doet het boven verwachting.
Tegen Covid ongetwijfeld. Kans is wel groot dat je iets anders oplooptquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:28 schreef CherryLips het volgende:
Dus als ik morgen even alle liftknopjes in de probleemwijk ga likken ben ik nog beter beschermd
Die kerk leek me ook iets beter, voordat ik zo een soa in m'n keel heb.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tegen Covid ongetwijfeld. Kans is wel groot dat je iets anders oploopt
Hoeveel in %quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als dat zo is komen er nu elke dag veel mensen met de beste bescherming bij.
Zolang je in de kerk geen liftknoppen likt maar gewoon Psalmen meedreunt komt 't vast goedquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die kerk leek me ook iets beter, voordat ik zo een soa in m'n keel heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |