Onze bierviltjes statisticus, laat dan maar eens zien dat mensen met covid bovengemiddeld vaker ongelukken krijgen anders klopt je bewering voor geen meter.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Patiënten met Covid, niet Covid-patiënten.
[..]
Als je weet wie er vanwege Covid ligt kun je beter conclusies trekken. Mensen die een ongeluk krijgen en toevallig ook Covid kun je beter niet meetellen, op deze manier zegt het cijfer niet zoveel.
Ik snap niet zo goed welk punt je probeert te maken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onze bierviltjes statisticus, laat dan maar eens zien dat mensen met covid bovengemiddeld vaker ongelukken krijgen anders klopt je bewering voor geen meter.
Dat slaat inderdaad nergens op. Maar van diegenen die 'normaal' op de IC terecht komen is het meerendeel gevaccineerd.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onze bierviltjes statisticus, laat dan maar eens zien dat mensen met covid bovengemiddeld vaker ongelukken krijgen anders klopt je bewering voor geen meter.
Hij probeert gewoon mij belachelijk te maken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed welk punt je probeert te maken.
Als de werking van de vaccins afloopt is dat ook niet echt de heilige graal, vind je ook niet? Of wil je dan tot er een andere oplossing is iedereen elke 6 tot 9 maanden 2x verplicht vaccineren?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Clusterfuck, na clusterfuck zolang verplicht vaccineren taboe blijft.
Ik ga er vanuit dat iemand die positief getest is wel op de Covid afdeling komt te liggen. Voor capaciteit in het ziekenhuis is het dus wel van belang, maar het is een beetje een grijs gebiedquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat slaat inderdaad nergens op. Maar van diegenen die 'normaal' op de IC terecht komen is het meerendeel gevaccineerd.
Waarom zie ik zoveel mensen praten over aflopende werking van de vaccins? Daar is volgens mij totaal geen sprake van. Of is er weer een verwarring tussen immuniteit en bescherming tegen symptomen?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de werking van de vaccins afloopt is dat ook niet echt de heilige graal, vind je ook niet? Of wil je dan tot er een andere oplossing is iedereen elke 6 tot 9 maanden 2x verplicht vaccineren?
Even los van het gemak waarmee gezegd wordt ‘verplicht het gewoon’
Klinkt ook wel logisch. Alleen lees ik bij posts van ZA altijd impliciet mee dat hij wil aantonen dat deze vaccins niet werken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat iemand die positief getest is wel op de Covid afdeling komt te liggen. Voor capaciteit in het ziekenhuis is het dus wel van belang, maar het is een beetje een grijs gebied
Uiteraard. Als 'de redding' is dat je elk jaar opnieuw moet vaccineren, dan moet dat worden verplicht.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de werking van de vaccins afloopt is dat ook niet echt de heilige graal, vind je ook niet? Of wil je dan tot er een andere oplossing is iedereen elke 6 tot 9 maanden 2x verplicht vaccineren?
Even los van het gemak waarmee gezegd wordt ‘verplicht het gewoon’
De echte berichtgeving is, dat gehospitaliseerde gevaccineerden met covid symptomen, 5x minder vaak covid positief testen als de andere groep met dezelfde symptomen.quote:
In dat geval is een advies wel het enige logische. Anders komt het er voor 87% van de volwassenen op neer dat ze in de buitenlucht en in de winkel afstand moeten houden, maar dat ze in de kroeg (na tonen QR) allemaal bovenop elkaar mogen zitten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1,5 meter en mondkapjes alleen in winkels of plekken waar geen QR is, neem ik aan?
1,5 meter zal wel advies worden.
Nieuwe apocalypsequote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:32 schreef Za het volgende:
[..]
De echte berichtgeving is, dat gehospitaliseerde gevaccineerden met covid symptomen, 5x minder vaak covid positief testen als de andere groep met dezelfde symptomen.
Ik vraag me dan af waarom ze deze symptomen hebben, er ervoor opgenomen zijn, maar geen covid hebben, en ook nog in relatief grotere aantallen.
Wat hebben zij dan wel dat ze in het ziekenhuis, liggen?
[ twitter ]
[ twitter ]
Tweede tweet, een terechte vraag, het gaat om veel mensen.
80% van het volk merkt niets van de maatregelen, het is vooral je gezond verstand gebruiken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:57 schreef HPoi het volgende:
Hebben jullie de mondkapjes gewassen en gevouwen en wel al klaar liggen voor de komende 5 a 6 maanden? WC-papier voorraad op orde? Desinfectiemiddelen opgestapeld tot de nok aan toe? Zelftesten ingeslagen grootverpakking a 50 stuks? Anti-depressiva voorraad opgebouwd? Dan bent je klaar voor de aankomende maatregelen en lockdowns! Welkom in 2021 & 2022!
maar gaat Lowlands door????quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:57 schreef HPoi het volgende:
Hebben jullie de mondkapjes gewassen en gevouwen en wel al klaar liggen voor de komende 5 a 6 maanden? WC-papier voorraad op orde? Desinfectiemiddelen opgestapeld tot de nok aan toe? Zelftesten ingeslagen grootverpakking a 50 stuks? Anti-depressiva voorraad opgebouwd? Dan bent je klaar voor de aankomende maatregelen en lockdowns! Welkom in 2021 & 2022!
Het lijkt me sowieso een beetje een grijs gebied, want je stuurt op een vermeende correlatie tussen die twee.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:59 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch wel stuitende arrogantie. En geschiedvervalsing.
quote:Findings: Vaccine effectiveness of BNT162b2 against infection waned progressively from 92% (95% CI, 92-93, P<0·001) at day 15-30 to 47% (95% CI, 39-55, P<0·001) at day 121-180, and from day 211 and onwards no effectiveness could be detected (23%; 95% CI, -2-41, P=0·07).
quote:Interpretation: Vaccine effectiveness against symptomatic Covid-19 infection wanes progressively over time across all subgroups, but at different rate according to type of vaccine, and faster for men and older frail individuals. The effectiveness against severe illness seems to remain high through 9 months, although not for men, older frail individuals, and individuals with comorbidities. This strengthens the evidence-based rationale for administration of a third booster dose.
Maar hoe rijm je dat zelf met de relatieve rust in verpleeghuizen qua besmettingen en opnames? Als het niks meer zou doen na 7 maanden, deze groep was in maart al redelijk ver gevaccineerd.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:16 schreef Tijn het volgende:
Het is echt verwarrend dat de meningen zo uiteen lopen wat de effectiviteit van zo'n booster betreft. Gisteren was het nog nieuws dat de Gezondheidsraad van België geen bewijs zag dat een algemene booster voor iedereen nodig is.
Hoe is dat te rijmen met zo'n onderzoek dat in de Lancet gepubliceerd is, waarin gewoon letterlijk staat dat de effectiviteit van een dubbele dosis Pfizer na een maand of 7 vrijwel weg is
[..]
Mijn klacht gaat over de onduidelijkheid en elkaar tegensprekende geluiden. Ik weet ook niet hoe het zit. Het valt als leek niet mee om er een beetje chocola van te maken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar hoe rijm je dat zelf met de relatieve rust in verpleeghuizen qua besmettingen en opnames? Als het niks meer zou doen na 7 maanden, deze groep was in maart al redelijk ver gevaccineerd.
Ten eerste ben je volgens mij (wederom) in verwarring over bescherming tegen infectie en bescherming tegen symptomen. Ten tweede staat daar juist letterlijk dat boosters ter voorkoming van symptomen bij slechts een bepaalde groep zinvol kan zijn. Dat komt overeen met het idee dat boosters voor iedereen niet nodig zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:16 schreef Tijn het volgende:
Het is echt verwarrend dat de meningen zo uiteen lopen wat de effectiviteit van zo'n booster betreft. Gisteren was het nog nieuws dat de Gezondheidsraad van België geen bewijs zag dat een algemene booster voor iedereen nodig is.
Hoe is dat te rijmen met zo'n onderzoek dat in de Lancet gepubliceerd is, waarin gewoon letterlijk staat dat de effectiviteit van een dubbele dosis Pfizer na een maand of 7 vrijwel weg is
[..]
[..]
Minimaal tot 2025 lockdowns en meer. Lang leven onze politiek en angst samenleving 😎quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:57 schreef HPoi het volgende:
Wat echt mist in vrij veel stukken is dat er maar tijdelijk een beperkte bescherming tegen infectie is, maar wel een langdurige tegen zware symptomen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn klacht gaat over de onduidelijkheid en elkaar tegensprekende geluiden. Ik weet ook niet hoe het zit. Het valt als leek niet mee om er een beetje chocola van te maken.
Ok, maar "slechts een bepaalde groep" is volgens dit onderzoek dus ook de groep "mannen". Dat is de halve bevolkingquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:23 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ten eerste ben je volgens mij (wederom) in verwarring over bescherming tegen infectie en bescherming tegen symptomen. Ten tweede staat daar juist letterlijk dat boosters ter voorkoming van symptomen bij slechts een bepaalde groep zinvol kan zijn. Dat komt overeen met het idee dat boosters voor iedereen niet nodig zijn.
Omdat er geen constante aanwas van superkwetsbaren is in de getallen zoals aanwezig in maart 2020.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:20 schreef zalkc het volgende:
Maar hoe rijm je dat zelf met de relatieve rust in verpleeghuizen qua besmettingen en opnames? Als het niks meer zou doen na 7 maanden, deze groep was in maart al redelijk ver gevaccineerd.
Ik weet niet zo goed wat er speelt. Het is ergens wel opvallen dat de hoeveelheid ziekenhuisopnames in bepaalde leeftijdsgroepen flink aan het stijgen zijn. Ik denk dat het van belang is te weten waarom die stijgingen er zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:23 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Waarom zie ik zoveel mensen praten over aflopende werking van de vaccins? Daar is volgens mij totaal geen sprake van. Of is er weer een verwarring tussen immuniteit en bescherming tegen symptomen?
Het griepseizoen is begonnen hè. Er zijn nog een vrachtwagenlading andere virussen die vergelijkbare symptomen kunnen veroorzaken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:32 schreef Za het volgende:
[..]
De echte berichtgeving is, dat gehospitaliseerde gevaccineerden met covid symptomen, 5x minder vaak covid positief testen als de andere groep met dezelfde symptomen.
Ik vraag me dan af waarom ze deze symptomen hebben, er ervoor opgenomen zijn, maar geen covid hebben, en ook nog in relatief grotere aantallen.
Wat hebben zij dan wel dat ze in het ziekenhuis, liggen?
[ twitter ]
[ twitter ]
Tweede tweet, een terechte vraag, het gaat om veel mensen.
Ik denk het laatste.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:
Eerlijk gezegd snap ik het niet zo goed. Toen de vaccins net kwamen werden we doodgegooid met berichten dat vaccins langlevende immuniteit veroorzaken. Dan kunnen er 2 dingen zijn: Of Delta heeft die situatie veranderd, of dat is van 't begin af aan bullshit geweest.
Even mijn keukentafelimmunologie afstoffen hoor. Stel dat na een maand of 6 de anti-stoffen uit je bloed verdwijnen, maar je nog wel geheugencellen hebt. Dat betekent dan dat je wel besmet kunt raken en er wat zieker van kunt worden, want je lichaam heeft tijd nodig om je immuunsysteem op volle toeren te laten komen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit stellen was in September nog extreemrechtse wappiepraat, kan iemand verduidelijken of het inmiddels wel acceptabel is?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het griepseizoen is begonnen hè. Er zijn nog een vrachtwagenlading andere virussen die vergelijkbare symptomen kunnen veroorzaken.
Allebei kan natuurlijk ookquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd snap ik het niet zo goed. Toen de vaccins net kwamen werden we doodgegooid met berichten dat vaccins langlevende immuniteit veroorzaken. Dan kunnen er 2 dingen zijn: Of Delta heeft die situatie veranderd, of dat is van 't begin af aan bullshit geweest.
Dat geldt voor alle groepen, en zouden bij alle covid achtige non-covid hospitalisaties zichtbaar zijn, ipv 5x vaker bij gevaccineerden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:31 schreef chratnox het volgende:
Het griepseizoen is begonnen hè. Er zijn nog een vrachtwagenlading andere virussen die vergelijkbare symptomen kunnen veroorzaken.
Tja. Als iemand symptomen heeft die lijken op corona maar diegene negatief test op corona kan het betekenen dat er een nieuwe variant is die niet detecteerbaar is met de PCR test of dat diegene iets anders heeft.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:37 schreef Grems het volgende:
[..]
Dit stellen was in September nog extreemrechtse wappiepraat, kan iemand verduidelijken of het inmiddels wel acceptabel is?
Behalve dan dat de gevaccineerde populatie ook ongeveer 5x zo groot is als de niet-gevaccineerde populatie. Als er dus 5x zoveel gevaccineerden als ongevaccineerden ergens last van hebben, is dat gewoon dezelfde verdeling als deze twee groepen onder de bevolking hebben.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:38 schreef Za het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle groepen, en zouden bij alle covid achtige non-covid hospitalisaties zichtbaar zijn, ipv 5x vaker bij gevaccineerden.
Nee, want gevaccineerden zijn in de meerderheid. Stel dat je in Nederland 100 opnames hebt met vergelijkbare klachten met Covid, maar het geen Covid is. Kans is heel groot dat je dan meer gevaccineerden in het ziekenhuis hebt liggen dan ongevaccineerden, puur en alleen omdat de groep gevaccineerden veel groter is.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:38 schreef Za het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle groepen, en zouden bij alle covid achtige non-covid hospitalisaties zichtbaar zijn, ipv 5x vaker bij gevaccineerden.
Ja berust op de Alfa variant, maar zoals we nu weten is de Delta variant andere koek, er moet dus nogquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat er speelt. Het is ergens wel opvallen dat de hoeveelheid ziekenhuisopnames in bepaalde leeftijdsgroepen flink aan het stijgen zijn. Ik denk dat het van belang is te weten waarom die stijgingen er zijn.
Ik bedoel, als de hoeveelheid IC opnames niet of nauwelijks stijgt in die groep is dat goed nieuws, maar als er meer mensen in het ziekenhuis komen doordat de immuniteit afneemt is het een kwestie van tijd voor IC ook weer stijgt.
Ah ok. Maar dan nog, er zijn nog steeds andere virussen ook. Als virussen elkaar verdrukken is het best aannemelijk dat een ander virus opkomt op het moment dat de Covid cases laag zijn of er heel veel mensen gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:41 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Daarnaast betrof het een onderzoek dat liep van jan tot sept.
Dat is hier verhaal niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:39 schreef Tijn het volgende:
Behalve dan dat de gevaccineerde populatie ook ongeveer 5x zo groot is als de niet-gevaccineerde populatie. Als er dus 5x zoveel gevaccineerden als ongevaccineerden ergens last van hebben, is dat gewoon dezelfde verdeling als deze twee groepen onder de bevolking hebben.
Lees svp de publicatie.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:47 schreef chratnox het volgende:
Ah ok. Maar dan nog, er zijn nog steeds andere virussen ook. Als virussen elkaar verdrukken is het best aannemelijk dat een ander virus opkomt op het moment dat de Covid cases laag zijn of er heel veel mensen gevaccineerd zijn.
Ook daarin was Kaptein (Pfizer) vorig jaar stellig. Er is een eindig aantal mogelijke varianten en het virus beschermd in hoge mate tegen alle varianten. Op dat moment was er voor zover ik weet geen sprake van afname in effectiviteit na een maand of 6.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:47 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Ja berust op de Alfa variant, maar zoals we nu weten is de Delta variant andere koek, er moet dus nog
gesleuteld worden aan het vaccin. Er zal ongetwijfeld een versie 2 komen.
Ik denk persoonlijk dat mensen (en de media) die berichten fout geinterpreteerd hebben.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat er speelt. Het is ergens wel opvallen dat de hoeveelheid ziekenhuisopnames in bepaalde leeftijdsgroepen flink aan het stijgen zijn. Ik denk dat het van belang is te weten waarom die stijgingen er zijn.
Ik bedoel, als de hoeveelheid IC opnames niet of nauwelijks stijgt in die groep is dat goed nieuws, maar als er meer mensen in het ziekenhuis komen doordat de immuniteit afneemt is het een kwestie van tijd voor IC ook weer stijgt.
Dat klopt, de trials liepen nog.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:
Ook daarin was Kaptein (Pfizer) vorig jaar stellig. Er is een eindig aantal mogelijke varianten en het virus beschermd in hoge mate tegen alle varianten. Op dat moment was er voor zover ik weet geen sprake van afname in effectiviteit na een maand of 6.
Toen de Britse variant de kop op stak, was het nieuws dat Pfizer binnen 6 weken met een update kon komen. Vervolgens is er voor zover ik weet nooit een update geweest en wordt nu nog steeds hetzelfde vaccin geprikt dat vorig jaar in december op de markt kwam.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook daarin was Kaptein (Pfizer) vorig jaar stellig. Er is een eindig aantal mogelijke varianten en het virus beschermd in hoge mate tegen alle varianten. Op dat moment was er voor zover ik weet geen sprake van afname in effectiviteit na een maand of 6.
Ik heb 'm gelezen, ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je te zeggen dat die symptomen door de vaccinatie komen oid?quote:
Ja, dat ook nog. De booster is volgens mij gewoon hetzelfde vaccin, volgens mij ook in de dezelfde hoeveelheid. Daar zaten wel flink wat grote praatjes bij in elk geval.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen de Britse variant de kop op stak, was het nieuws dat Pfizer binnen 6 weken met een update kon komen. Vervolgens is er voor zover ik weet nooit een update geweest en wordt nu nog steeds hetzelfde vaccin geprikt dat vorig jaar in december op de markt kwam.
Met de data van toen ja maar inmiddels is de data veranderd, en de data over 3 maanden zal ook weer anders zijn, ik vind het al knap dat ze überhaupt een vaccin hebben, je moet er niet aan denken dat we het zonder een vaccin moeten doen dan was het nu al einde verhaal.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |