Doorlopen, mensen, doorlopen!quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:45 schreef golfer het volgende:
De uitzending van vandaag begon met een verklaring over de ophef van de afgelopen week.
Bizar verhaal ja. Gelukkig heeft die jongen nu wel familie gevonden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 22:04 schreef svann het volgende:
Wat een verhalen uit de Colombiaanse armoede.
Slierten kinderen die zich overal en nergens maar zelf moeten zien te redden.
Eerder toch al een (half) broer in Zweden en (half) zus in Salamanca, Spanje.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 07:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bizar verhaal ja. Gelukkig heeft die jongen nu wel familie gevonden.
Zijn familie leek erg arm, dan kan het leven soms moeilijk zijn. Nog steeds geen excuus om zwaar aan de drank te gaan en huizen in de fik te steken, maar goed.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:15 schreef golfer het volgende:
Het verhaal over de vader van Clyde bevestigde wel wat vooroordelen over Surinaamse mannen.
Martin Simek, wtfquote:Op woensdag 22 maart 2023 13:23 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Het is tien jaar geleden dat Iris in Spoorloos een oproep deed om met haar vader John in contact te komen. Haar moeder raakte zwanger van hem, maar ze waren geen stel. Zij kon zelf niet voor Iris zorgen en stond haar af ter adoptie.
Iris kwam later in contact met haar moeder en die vertelde dat John zeer waarschijnlijk van Surinaamse afkomst is, in oktober 1966 op een zolderkamer in Utrecht woonde, een tekentafel had en muziek maakte. Na de oproep bleef het stil.
Iris woont nu met haar partner, programmamaker Martin Simek, in Zuid-Italië, maar de gedachten aan haar vader laten haar niet los. Ze heeft haar hoop nu gevestigd op een DNA-databank.
Was wel een mooie ontmoeting thoughquote:
Vorige week woensdag uitgezonden.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 17:18 schreef AnneX het volgende:
Is de aflevering al geweest dan?
Volgens mij gepland op 2 april.
Ok. Even zoeken dan.quote:
Beide. Elf en elk.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:33 schreef AnneX het volgende:
Ok. Even zoeken dan.
Er staat n.b. 2 april. Oh of ms is het tót 2 april.
Al eerder zag ik dat zij op zoek was naar…
Edit: gezien. Wat een prachtige vrouw! En een warme vader.
Zei vader nou dat hij elF kinderen had óf dat hij bij elK kind bij de geboorte was…?
Ja! Heel mooi verhaal, wat lijkt ze op haar moederquote:Op woensdag 29 maart 2023 22:50 schreef golfer het volgende:
Wat een tranentrekker was dit. Wat die moeder allemaal meegemaakt heeft.
En wat mensen/ instanties elkaar aandeden en doen.![]()
Mooi dat die dochter de zoektocht heeft voortgezet en ze met elkaar verenigd zijn.
Je kunt zien dat haar moeder beschadigd is en een moeilijk leven heeft gehad. Erg mooi dat ze elkaar nu mogen leren kennen.quote:Op woensdag 29 maart 2023 22:50 schreef golfer het volgende:
Wat een tranentrekker was dit. Wat die moeder allemaal meegemaakt heeft.
En wat mensen/ instanties elkaar aandeden en doen.![]()
Mooi dat die dochter de zoektocht heeft voortgezet en ze met elkaar verenigd zijn.
Welke uitzending heb jij het over?quote:Op donderdag 6 april 2023 21:30 schreef CocoinColorado het volgende:
Die man van de moeder van Eleni. Wat een fijne vibe heeft die man https://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/17.gif
Ja sorry, had er een paar gemist en die heb ik van de week allemaal gebingedquote:Op donderdag 6 april 2023 21:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Welke uitzending heb jij het over?
Edit.Oh. Die van vorige week.
Je keek voor het eerst?quote:Op donderdag 13 april 2023 22:54 schreef Kiwi7 het volgende:
Even
- onsympathieke blonde presentatrice. Toont weinig empathie en komt gewoon niet sympathiek over. Oudere man lijkt ook alleen te presenteren omdat hij Spaans spreekt, voegt verder ook weinig toe.
Op dit moment economisch misschien.quote:Vooral gek om bijvoorbeeld uit Zuid Korea geadopteerden te zien, terwijl dat land nu bijna even ontwikkeld is als Nederland.
Wel een goed teken.quote:Op woensdag 19 april 2023 21:58 schreef golfer het volgende:
Dat al die kinderen nog bij elkaar wonen in dat huisje van hun moeder.
En de appel valt niet ver naast de boom qua neukgedrag van de middelste dochter: woont in dat huisje met 5 kinderen van 5 verschillende mannen.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:24 schreef svann het volgende:
Wel een goed teken.
Toch uiteindelijk samen uit het dal gekomen na moeders overlijden, mede dankzij stiefpa.
Het houten huisje is ondertussen wel geüpgratet naar een bakstenen huis van meerdere etages.
Had erg met haar te doen maar wat fantastisch dat ze nu in ieder geval haar zus heeft gevonden. 2 Druppels water trouwens, wat lijken die 2 op elkaar zeg en beiden zo klein! Hopelijk zullen ze nog veel aan elkaar hebben en een beetje geluk vinden. Ik wens ze nog een hele fijne tijd samen toe.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:09 schreef golfer het volgende:
Wat een vreselijk triest verhaal van die Marina over haar jeugd.
Ze leken inderdaad heel erg op elkaar!quote:Op donderdag 28 september 2023 10:48 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Had erg met haar te doen maar wat fantastisch dat ze nu in ieder geval haar zus heeft gevonden. 2 Druppels water trouwens, wat lijken die 2 op elkaar zeg en beiden zo klein! Hopelijk zullen ze nog veel aan elkaar hebben en een beetje geluk vinden. Ik wens ze nog een hele fijne tijd samen toe.![]()
![]()
Daar komt het wel op neer inderdaad. En dat je in die tijd geen toestemming van de andere ouder hoefde te hebben om het kind mee te nemen naar een ander land is volgens mij niet waar. Het was toen ook al strafbaar.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:50 schreef golfer het volgende:
Papa van Ernesto was dus niet eerlijk geweest tegen hem en heeft Ernesto dus eigenlijk ontvoert.
Ze hadden ook niet dezelfde moeder.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 22:18 schreef svann het volgende:
Alleen bij dezelfde vader is het een (half)zus, dezelfde moeder telt niet?
(Bij Yines familie in de Dominicaanse republiek.)
Ik begreep dat ze alledrie door de moeder bij tante waren ondergebracht.quote:
Ik begrijp wel dat ze daar even tijd voor nodig heeft om te verwerken voordat ze eventueel haar familie wil ontmoeten.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:49 schreef svann het volgende:
Je zal maar horen het resultaat te zijn van verkrachting.
Ja jezus, en dat na al een moeilijke jeugd.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:49 schreef svann het volgende:
Heerlijk mens en zo lekker positief in het leven.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:50 schreef golfer het volgende:
Wat een bijdehandte dame is die 93-jarige Adriana.
Verschrikkelijk gewoon.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:49 schreef svann het volgende:
Wie weet is ze zelf wel nagelstylist...quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:29 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk gewoon.![]()
Wat mij trouwens erg opviel was die ene zus die vertelt amper eten te hebben voor de familie. Zij had n.l. van die super de luxe gemanicuurde nagels en dat vond ik helemaal niet passen bij hun arme situatie. Iemand hier ook opgevallen?
Inderdaad. Die oudste zus die tijdens het zien van het filmpje nogal afstandelijk reageerde en bij het elkaar ontmoeten opeens zo emotioneel werd.quote:Op woensdag 20 maart 2024 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mooi, dat moment dat ze elkaar ontmoeten![]()
ja jammer, ging speciaal kijken voor het verhaal in Roemenie.quote:Op woensdag 3 april 2024 22:06 schreef golfer het volgende:
Verkeerde info in de TV-gids dus.
Het gaat over Zuid-Korea en de USA.
Die is dus volgende week.quote:Op woensdag 3 april 2024 23:10 schreef fespo het volgende:
ja jammer, ging speciaal kijken voor het verhaal in Roemenie.
ik het een mooi land vindquote:Op woensdag 3 april 2024 23:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Die is dus volgende week.
Waarom is die voor jou belangrijk?
Hij zit in een zeer besloten en conservatieve gemeenschap en had zijn vrouw en 4 andere kinderen nooit iets verteld over zijn dochter in Nederland.quote:Op donderdag 4 april 2024 12:47 schreef Arcee het volgende:
Ik vond die Joodse vader uit Amerika wel moeilijk doen over z'n Nederlandse dochter, zeg.
Ik vond het al heel wat dat hij haar wilde ontmoeten en zelfs een dikke knuffel gaf.quote:Op donderdag 4 april 2024 12:47 schreef Arcee het volgende:
Ik vond die Joodse vader uit Amerika wel moeilijk doen over z'n Nederlandse dochter, zeg.
Klopt, maar ook los daarvan deed-ie wel ingewikkeld over dat zij religieus gezien niet zijn dochter was.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij zit in een zeer besloten en conservatieve gemeenschap en had zijn vrouw en 4 andere kinderen nooit iets verteld over zijn dochter in Nederland.
Vond ik ook en juist daarom deed-ie er moeilijk over vond ik, want blijkbaar viel het toch allemaal wel een beetje mee.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vond het al heel wat dat hij haar wilde ontmoeten en zelfs een dikke knuffel gaf.
Voor orthodox Joodse mensen kan je alleen Joods zijn als de moeder Joods is. Religieus gezien is zij dus niet Joods, maar het is onzin om dan te zeggen dat het niet jouw kind is.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:35 schreef Arcee het volgende:
Klopt, maar ook los daarvan deed-ie wel ingewikkeld over dat zij religieus gezien niet zijn dochter was.
Precies.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Voor orthodox Joodse mensen kan je alleen Joods zijn als de moeder Joods is. Religieus gezien is zij dus niet Joods, maar het is onzin om dan te zeggen dat het niet jouw kind is.
Waren wel echt slechte omstandigheden daar, een deel van Europa dat je bijna niet weet dat het bestaat.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:02 schreef golfer het volgende:
Terug naar de jaren 50 in Roemenië bij die zoektocht.
Sinds ze bij de EU horen is er niet veel verbeterd voor de Roma daar.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:06 schreef Momo het volgende:
Waren wel echt slechte omstandigheden daar, een deel van Europa dat je bijna niet weet dat het bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |