abonnement Unibet Coolblue
pi_201941654
quote:
De Nederlandse economie stevent af op een historische terugval. Het zou de diepste recessie worden in honderd jaar. Toch horen we over de woningmarkt vooral positieve verhalen. Volgens makelaars gaat het hartstikke goed.

Volgens de Rabobank is de huizenmarkt een risico, zeker voor Nederland en dan met name voor mensen die recentelijk een huis hebben gekocht en dit volledig hebben gefinancierd met een hypotheek. Zij kunnen in de problemen komen als de prijzen dalen.

'Nog steeds een gekkenhuis'
Erwin Ritter van ERA Ritter Makelaardij in Maarssen bekijkt het anders: "Bij ons is het nog steeds gekkenhuis", zegt hij. "Aan het begin van de coronacrisis was het wel even wat rustiger, maar het is weer aangetrokken, er worden weer meer huizen aangeboden."

Hij verwacht dat de druk op de markt groot zal blijven. "Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar het grote probleem blijft dat er te weinig huizen zijn."

Dalende huizenprijzen
Volgens DNB gaan de huizenprijzen de komende jaren hoogstwaarschijnlijk dalen, als gevolg van de coronacrisis. Al zal die daling beperkt zijn.
https://eenvandaag.avrotr(...)e-m-juist-wegzakken/
Update januari 2021

Alweer een prijsrecord op de woningmarkt: ‘De huizenmarkt tart economische wetmatigheden’

https://www.trouw.nl/econ(...)matigheden~b0c732b0/



Historisch lage rente:



Euhm, nieuw deel geklikt?
pi_201941684
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:05 schreef Stepperoller het volgende: Toeslagvoorordelen zijn ook wel erg Annet uit Soesterberg-achtig. [ afbeelding ]
Ik vermoed soms dat dit soort mensen waar het eigenlijk wel prima mee gaat, blijven stemmen op de partijen die er door beleid voor zorgen dat de mensen die wel afhankelijk van overheidsinstanties zijn, het zuur hebben. Het is best ernstig wat er mensen is aangedaan en nog steeds, en dan komt zij met zo’n, in mijn ogen dan, leeg berichtje 😂
pi_201941694
Ben benieuwd naar andere voorspellingen.

quote:
Nog twee maandjes en het nieuwe jaar gaat alweer beginnen. De komende maanden zullen diverse banken en kenners hun voorspellingen gaan uitbrengen met betrekking tot de hypotheekrente en de huizenprijzen voor het jaar 2022. Dit jaar is de ABN AMRO er vroeg bij. In het kwartaalbericht dat de ABN AMRO gepubliceerd heeft, valt te lezen dat de ABN AMRO verwacht dat de huizenprijzen in 2022 met nog eens 10 procent gaan stijgen. En dat terwijl er voor komende jaar een lichte stijging van de hypotheekrente verwacht wordt.

Voorspelling wederom naar boven bijgesteld
De ABN AMRO geeft regelmatig een voorspelling voor de huizenprijzen af. En de laatste tijd blijkt de bank meestal te voorzichtig. Ook nu hadden ze eerder in het jaar de voorspelling gedaan dat de huizenprijzen in 2022 met 5% zouden gaan stijgen. Dit percentage hebben zij nu dus verdubbeld naar 10%. Ter informatie: de gemiddelde huizenprijs voor een bestaande woning is op het ogenblik ongeveer 420.000 euro.

Hieronder nog enkele punten uit het kwartaalbericht van de ABN AMRO en het interview van woningmarkteconoom Philip Bokeloh van de ABN AMRO met De Telegraaf:

-In 2021 stijgen de huizenprijzen gemiddeld met 15%. Ook dit is hoger dan de 12,5% die de bank eerder verwachtte.
-Vanwege de gestegen inflatie kan de hypotheekrente "licht gaan stijgen".
-De starter wordt niet geholpen met verder afschaffing van de hypotheekrenteaftrek zoals het DNB en IMF willen (overhevelen naar box 3).
-Het is niet uitgesloten dat er in het volgende regeerakkoord opnieuw heilige huisjes zullen omvallen.
-Vanaf 2022 moeten banken meer kapitaal aanhouden als zij hypotheken verstrekken.
-De kosten van dienstverlening zijn lager geworden, waardoor banken nog winst maken.
-Het aantal afgegeven bouwvergunningen stijgt, maar de stijging is onvoldoende om in de grote vraag naar woningen te voorzien.

Hypotheekrenteaftrek beperken
Het kwartaalbericht van de ABN AMRO is door veel media opgepakt. Opvallend is het dat er veel wordt gepraat en geschreven over het verder beperken van de hypotheekrenteaftrek. Ik begrijp die stap totaal niet. Ik had verwacht dat de kenners in de markt wat slimmer zouden zijn. Het lost in ieder geval niets op, want starters krijgen er geen huis voor terug.

Stijging hypotheekrente
De ABN AMRO verwacht dus een stijging van de hypotheekrente. Ze hebben het over "een lichte stijging". Dit kunnen we volgens mij lezen als een verhoging van de hypotheekrente van een paar tienden. Deze stijging zal naar mijn mening geen invloed hebben op de huizenprijzen.

Veel concurrentie, lagere marge
In 2022 gaan de kosten van de banken wel omhoog. Zij moeten van De Nederlandsche Bank (DNB) meer kapitaal aanhouden als ze hypotheken verstrekken. Aan de andere kant zijn er bij de banken besparingen doorgevoerd. Deze besparingen zijn gedaan aan de kant van de dienstverlening.

Banken nemen op het ogenblik genoegen met een kleinere winstmarge op de hypotheekrente. En zij proberen zo veel mogelijk te besparen aan de kostenkant. Hierdoor is het mogelijk om de hypotheekrente niet direct te verhogen als de kapitaalmarktrente stijgt.

Eigenlijk is het verhaal simpel: in de visvijver zitten steeds minder vissen terwijl er wel vissers bijkomen. Als iedereen dan evenveel vis wil vangen dan moet je vindingrijk zijn!
https://www.homefinance.n(...)ente-in-2022-omhoog/
pi_201941856
Ik wil het geloof ik gewoon niet weten :D :'(
pi_201941896
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:39 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Ik vermoed soms dat dit soort mensen waar het eigenlijk wel prima mee gaat, blijven stemmen op de partijen die er door beleid voor zorgen dat de mensen die wel afhankelijk van overheidsinstanties zijn, het zuur hebben. Het is best ernstig wat er mensen is aangedaan en nog steeds, en dan komt zij met zo’n, in mijn ogen dan, leeg berichtje 😂
Wat ze zegt is natuurlijk wel waar. 99% heeft nooit gedoe over toeslagen gehad en een (weliswaar wat kleiner percentage) woont gewoon in een prima koophuis tegen relatief lage maandlasten door de lage rente.

Dat deel van het electoraat blijft inderdaad VVD stemmen, en kennelijk is dat een meerderheid.
blablablabla
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:25:09 #6
414785 sirdanilot
pi_201942154
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat ze zegt is natuurlijk wel waar. 99% heeft nooit gedoe over toeslagen gehad en een (weliswaar wat kleiner percentage) woont gewoon in een prima koophuis tegen relatief lage maandlasten door de lage rente.

Dat deel van het electoraat blijft inderdaad VVD stemmen, en kennelijk is dat een meerderheid.
Vandaar alle coronamaatregelen opheffen zodat een groot deel van dit electoraat in het ziekenhuis belandt. Kunnen wij tenminste eens een huis kopen.

Mn tijd van een huis komt nog wel hoor daar niet van, maar ik heb liever dat dat over 2 jaar is dan over 10 jaar zoals het er nu uitziet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:31:44 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201942205
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:05 schreef Stepperoller het volgende:
Toeslagvoorordelen zijn ook wel erg Annet uit Soesterberg-achtig.
[ afbeelding ]
Zo dan.... 'Verder hebben wij nooit gebruik gemaakt van overheidsinstanties zoals Jeugdzorg"
De tering :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201942215
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Vandaar alle coronamaatregelen opheffen zodat een groot deel van dit electoraat in het ziekenhuis belandt. Kunnen wij tenminste eens een huis kopen.

Mn tijd van een huis komt nog wel hoor daar niet van, maar ik heb liever dat dat over 2 jaar is dan over 10 jaar zoals het er nu uitziet.
😂😂
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:32:39 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201942218
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat ze zegt is natuurlijk wel waar. 99% heeft nooit gedoe over toeslagen gehad en een (weliswaar wat kleiner percentage) woont gewoon in een prima koophuis tegen relatief lage maandlasten door de lage rente.

Dat deel van het electoraat blijft inderdaad VVD stemmen, en kennelijk is dat een meerderheid.
Nou nee, de VVD heeft nooit een meerderheid gehad ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:43:37 #10
414785 sirdanilot
pi_201942322
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nee, de VVD heeft nooit een meerderheid gehad ;)
Godallemachtig stel je voor een absolute meerderheid van VVD.

Kan je wel je koophuis voor 10 miljoen verkopen en verkassen naar een land dat wel leefbaar is :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:48:12 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201942360
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zo dan.... 'Verder hebben wij nooit gebruik gemaakt van overheidsinstanties zoals Jeugdzorg"
De tering :X
Ik ook niet. En ook niet van de kinderbijslag.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201942436
De opmerking ‘ik heb nog nooit gebruikgemaakt van overheidsinstanties als Jeugdzorg’ is heel naar. In mijn ogen staat zij zo ver weg van de realiteit dat ik mij serieus afvraag hoe zij het leven doorkomt.

Maar de strekking van haar verhaal is: als het met mij als hardwerkende burger maar goed gaat, kan de rest mij verrekken. Dat zie ik hier ook vaak voorbij komen - en in de rest van Nederland.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:58:26 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201942478
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:54 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
De opmerking ‘ik heb nog nooit gebruikgemaakt van overheidsinstanties als Jeugdzorg’ is heel naar. In mijn ogen staat zij zo ver weg van de realiteit dat ik mij serieus afvraag hoe zij het leven doorkomt.

Maar de strekking van haar verhaal is: als het met mij als hardwerkende burger maar goed gaat, kan de rest mij verrekken. Dat zie ik hier ook vaak voorbij komen - en in de rest van Nederland.
Tsja, ik denk dat het merendeel van de burgers in Nederland het goed heeft.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201942658
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Vandaar alle coronamaatregelen opheffen zodat een groot deel van dit electoraat in het ziekenhuis belandt. Kunnen wij tenminste eens een huis kopen.

Mn tijd van een huis komt nog wel hoor daar niet van, maar ik heb liever dat dat over 2 jaar is dan over 10 jaar zoals het er nu uitziet.
.
VVD? Die zijn over het algemeen gewoon gevaccineerd dus dat zal wel meevallen.
blablablabla
pi_201942671
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:54 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
De opmerking ‘ik heb nog nooit gebruikgemaakt van overheidsinstanties als Jeugdzorg’ is heel naar. In mijn ogen staat zij zo ver weg van de realiteit dat ik mij serieus afvraag hoe zij het leven doorkomt.

Maar de strekking van haar verhaal is: als het met mij als hardwerkende burger maar goed gaat, kan de rest mij verrekken. Dat zie ik hier ook vaak voorbij komen - en in de rest van Nederland.
Hoezo je bent in feite toch ook gewoon een enorme faalouder als je met jeugdzorg te maken krijgt. Kinderen worden echt niet onder toezicht gesteld omdat je er niet zelf een enorme teringzooi van gemaakt hebt.
blablablabla
pi_201942688
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Vandaar alle coronamaatregelen opheffen zodat een groot deel van dit electoraat in het ziekenhuis belandt. Kunnen wij tenminste eens een huis kopen.

Mn tijd van een huis komt nog wel hoor daar niet van, maar ik heb liever dat dat over 2 jaar is dan over 10 jaar zoals het er nu uitziet.
Doe eens niet zo achterlijk met dergelijke uitspraken
pi_201942697
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik ook niet. En ook niet van de kinderbijslag.
Je maakt toch nooit 'gebruik' van Jeugdzorg? Jeugdzorg komt zich met je bemoeien als er zorgen zijn. Het is niet zo dat je ze opbelt om ff op te komen passen ofzo.
pi_201942710
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoezo je bent in feite toch ook gewoon een enorme faalouder als je met jeugdzorg te maken krijgt. Kinderen worden echt niet onder toezicht gesteld omdat je er niet zelf een enorme teringzooi van gemaakt hebt.
Ik denk dat je een beetje een beperkte blik op dergelijke zaken hebt, maar goed, dat is allemaal niet voor hier in dit topic
pi_201942712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nee, de VVD heeft nooit een meerderheid gehad ;)
Je weet best wat ik bedoel.Grootste partij = meeste stemmen = meerderheid.

Vind die beeldvorming ook wel tenenkrommend eigenlijk, alsof we allemaal met de fiscus in de clinch liggen en onder een brug slapen omdat er geen woningen zijn.
blablablabla
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:19:51 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201942722
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Tsja, ik denk dat het merendeel van de burgers in Nederland het goed heeft.
Dat is ook zo, maar de toeslagenaffaire heeft heel duidelijk aangegeven dat je ook buiten je schuld om door de overheid in de vernieling kunt worden geholpen, ook als je gewoon een hardwerkende burger bent, die alleen maar probeert zijn/haar gezin fatsoenlijk te onderhouden.

Er is weinig voor nodig om van "het goed hebben" naar "volledig de vernieling in" te gaan als de Belastingdienst dat regisseert.
En ja, het kan iedereen overkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:20:48 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201942736
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je maakt toch nooit 'gebruik' van Jeugdzorg? Jeugdzorg komt zich met je bemoeien als er zorgen zijn. Het is niet zo dat je ze opbelt om ff op te komen passen ofzo.
Daar heb je gelijk in. Ik doelde er vooral op dat ik geen kinderen heb en er dus per definitie geen gebruik van kan maken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is ook zo, maar de toeslagenaffaire heeft heel duidelijk aangegeven dat je ook buiten je schuld om door de overheid in de vernieling kunt worden geholpen, ook als je gewoon een hardwerkende burger bent, die alleen maar probeert zijn/haar gezin fatsoenlijk te onderhouden.

Er is weinig voor nodig om van "het goed hebben" naar "volledig de vernieling in" als de Belastingdienst dat regisseert.
En ja, het kan iedereen overkomen.
Klopt. En dat is in en in triest.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:21:12 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201942742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoezo je bent in feite toch ook gewoon een enorme faalouder als je met jeugdzorg te maken krijgt. Kinderen worden echt niet onder toezicht gesteld omdat je er niet zelf een enorme teringzooi van gemaakt hebt.
Jeugdzorg doet wel meer. Juist goed als ouders ondersteuning zoeken/krijgen voordat het zo uit de hand loopt dat er onder toezicht moet worden gesteld.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:22:36 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201942759
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:54 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

Maar de strekking van haar verhaal is: als het met mij als hardwerkende burger maar goed gaat, kan de rest mij verrekken. Dat zie ik hier ook vaak voorbij komen - en in de rest van Nederland.
Correct. Zo sta ik er ook in. En ik denk stiekem met mij veruit de meeste mensen, want het is heel vervelend dat je buurman pech heeft, en dat is heel kut en zo, maar ja, jij gaat daar geen geld heen brengen.

Daarom heb ik al eens gezegd; een aantal mensen die hier zo klaagden over de huizenmarkt, die hebben inmiddels een huis gekocht, en dan hoor je ze (logisch!) niet meer want het is veel leuker om met die nieuwe keuken of meubels of of of bezig te zijn dan klagen over een situatie waar je toch geen last (meer) van hebt.

Daarom zie ik dat ook als verschuilen achter die groep die geen huis kan kopen, en oh oh oh wat kut, maar wat men eigenlijk bedoelt is 'IK kan geen huis kopen oh oh oh wat kut'.

[ Bericht 7% gewijzigd door CoolGuy op 29-10-2021 15:35:17 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:27:11 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201942824
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoezo je bent in feite toch ook gewoon een enorme faalouder als je met jeugdzorg te maken krijgt. Kinderen worden echt niet onder toezicht gesteld omdat je er niet zelf een enorme teringzooi van gemaakt hebt.
Misschien moet je je eens inlezen in de materie.

En icm de toeslagenaffaire affaire zijn er zelfs ouders die "gebruik hebben gemaakt van jeugdzorg" omdat ze door de BD de vernieling in zijn geholpen en daardoor niet meer voor hun kinderen konden zorgen, dat heeft niets met faalouder te maken.

Onder normale omstandigheden zou je als ouder zelfs zelf contact zoeken met jeugdzorg als het niet goed gaat met je kind (ja, dat kan ook zonder faalouder te zijn), maar gezien de zaken van de laatste jaren met Veilig Thuis (die jeugdzorg doen) zou ik dat niet snel meer iemand adviseren, helemaal niet als ze in de provincie Utrecht wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201943016
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zo dan.... 'Verder hebben wij nooit gebruik gemaakt van overheidsinstanties zoals Jeugdzorg"
De tering :X
Ik ook niet. Kan ik ergens zorg inkopen of moet ik dan eerst kinderen kopen? Kan dat ook bij het consultatiebureau of moet ik daarvoor een ander bureau uitzoeken. Wat een zin... Daar ging het niveau voor mij snel naar beneden in het stukje (Nee ik was niet serieus)
pi_201943090
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoezo je bent in feite toch ook gewoon een enorme faalouder als je met jeugdzorg te maken krijgt. Kinderen worden echt niet onder toezicht gesteld omdat je er niet zelf een enorme teringzooi van gemaakt hebt.
Je hebt het als ouder niet altijd zelf in de hand. Maar ik vermoed dat je een gebrek aan ervaring hebt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:54 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
De opmerking ‘ik heb nog nooit gebruikgemaakt van overheidsinstanties als Jeugdzorg’ is heel naar. In mijn ogen staat zij zo ver weg van de realiteit dat ik mij serieus afvraag hoe zij het leven doorkomt.

Maar de strekking van haar verhaal is: als het met mij als hardwerkende burger maar goed gaat, kan de rest mij verrekken. Dat zie ik hier ook vaak voorbij komen - en in de rest van Nederland.
Is het raar dat ik soms met twijfel naar beleid kijk als ik zie wat ik aan belasting afdraag? Daargelaten dat ik met het stijgen van inkomen steeds linkser ben geworden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Correct. Zo sta ik er ook in. En ik denk stiekem met mij veruit de meeste mensen, want het is heel vervelend dat je buurman pech heeft, en dat is heel kut en zo, maar ja, jij gaat daar geen geld heen brengen.

Daarom heb ik al eens gezegd; een aantal mensen die hier zo klaagden over de huizenmarkt, die hebben inmiddels een huis gekocht, en dan hoor je ze (logisch!) niet meer want het is veel leuker om met die nieuwe keuken of meubels of of of bezig te zijn dan klagen over een situatie waar je toch geen last (meer) van hebt.

Daarom zie ik dat ook als verschuilen achter die groep die geen huis kan kopen, en oh oh oh wat kut, maar wat men eigenlijk bedoelt is 'IK kan geen huis kopen oh oh oh wat kut'.
Niet zo realistisch doen man
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Misschien moet je je eens inlezen in de materie.

En icm de toeslagenaffaire affaire zijn er zelfs ouders die "gebruik hebben gemaakt van jeugdzorg" omdat ze door de BD de vernieling in zijn geholpen en daardoor niet meer voor hun kinderen konden zorgen, dat heeft niets met faalouder te maken.

Onder normale omstandigheden zou je als ouder zelfs zelf contact zoeken met jeugdzorg als het niet goed gaat met je kind (ja, dat kan ook zonder faalouder te zijn), maar gezien de zaken van de laatste jaren met Veilig Thuis (die jeugdzorg doen) zou ik dat niet snel meer iemand adviseren, helemaal niet als ze in de provincie Utrecht wonen.
Oprecht vraag ik mij regelmatig af of iemand überhaupt beter wordt van bemoeizorg. Mja
pi_201943286
@Rene kan het weer over de woningmarkt gaan?
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:05:47 #28
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201943309
Tja, het Nederland als zorgzaam land is al lang geleden vervangen door vele rechtse kabinetten naar een land van zelfredzamen. Alleen het probleem is, niet elke burger is zelfredzaam. Je moet goed kunnen lezen, ambtelijke taal kunnen ontcijferen en toeslagen-site-logica begrijpen om vol zelfredzaam te zijn. En dan nog komen goede mensen in de verdrukking. Niet alleen in de toeslagen-affaire, maar in vele gevallen.

Want wat nu naar buiten komt is dat in de toeslagen-affaire er ook ouders zijn die niet alles tot de laatste cent moesten terugbetalen. Er werd door verschillende rechters verschillend geoordeeld. Grootste verschil blijkt nu - de advocaat. diegene die die dans ontsprongen waren die die hun eigen advocaat hadden die er gewoon meer tijd in kon steken. En daar zie je dus weer een rechts-ongelijkheid. Want meerendeel van NL heeft geen RBV, geen eigen middelen voor een advocaat en is dus aangewezen op een toevoeging. En dat is vet uitgekleed.

Dusdanig dat er al van verschillende kanten is gewaarschuwd dat de rechtsorde in het gdrang komt. Het wordt voor gewone burgers steeds moeilijker om recht te halen in Nederland. Recht halen in Nederland wordt steeds meer een recht wat alleen toebehoort aan diegen die dat kunnen betalen. Een RBV is nu eenmaal al niet goedkoop. En ook die heeft limieten.

De Nederlandse politiek heeft best wel een ruk naar rechts gemaakt. Want er is nog steeds wetgeving die zegt - bij misbruik kan alles worden teruggevorderd. Dat wilde de politiek heel graag toen bleek dat Bulgaren masaal fraude pleegden. Alleen die Bulgaren, daar kunnen we slecht innen, maar in Nederland wordt de gewone burger even kaalgeplukt. Echt een staaltje waar de waanzin van de dag de politiek de verkeerde dingen laat aannemen en terugdraaien ho maar.

En dat is wat we kennelijk met z'n allen willen. Een land waarin de menselijke maat is vervangen door veel regels die strak worden geïnterpreteerd en waar geen ruimte is voor ook maar enig maatwerk. Waar abmtenaren geen ruimte hebben en bang zijn voor hun baan en baas. Want als het verkiezingentijd is, dan winnen de rechtse partijen van recht en orde toch weer......

En dan denken dat wij nog in een fijne rechtsstaat wonen. Ik heb soms mijn twijfels
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:05:59 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201943310
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:46 schreef investeerdertje het volgende:

Niet zo realistisch doen man

Oh ja :{

Maar goed, dat gezegd hebbende; als je een huis wil kopen en dat lukt niet dan is dat gewoon wel kut. Het is toch dan een wens die vooralsnog niet in vervulling gaat, dat is gewoon niet leuk. Zo is het ook.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:08:47 #30
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201943352
Maar - on topic - de hypotheekrente is wel omhoog gegaan de laatste maand......maar een klein stukkie, maar toch. En er wordt gewaarschuwd voor meer. Kijken wat dat gaat doen met de huizenprijzen
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_201943389
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 16:08 schreef HMS het volgende:
Maar - on topic - de hypotheekrente is wel omhoog gegaan de laatste maand......maar een klein stukkie, maar toch. En er wordt gewaarschuwd voor meer. Kijken wat dat gaat doen met de huizenprijzen
Zodra het vermogen opdroogt gaat die dalen.
pi_201943907
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Correct. Zo sta ik er ook in. En ik denk stiekem met mij veruit de meeste mensen, want het is heel vervelend dat je buurman pech heeft, en dat is heel kut en zo, maar ja, jij gaat daar geen geld heen brengen.

Daarom heb ik al eens gezegd; een aantal mensen die hier zo klaagden over de huizenmarkt, die hebben inmiddels een huis gekocht, en dan hoor je ze (logisch!) niet meer want het is veel leuker om met die nieuwe keuken of meubels of of of bezig te zijn dan klagen over een situatie waar je toch geen last (meer) van hebt.

Daarom zie ik dat ook als verschuilen achter die groep die geen huis kan kopen, en oh oh oh wat kut, maar wat men eigenlijk bedoelt is 'IK kan geen huis kopen oh oh oh wat kut'.
Deels eens, deels niet. Uiteindelijk leeft iedereen in eerste instantie voor zichzelf. Toch ken ik genoeg mensen die wel degelijk de straat op gaan voor een ander.

Mijn vriend heeft meegedaan aan het woonprotest. Dat deed 'ie voornamelijk voor de echte starters die nu niet zelden bij hun ouders moeten blijven wonen. Niet zozeer voor zichzelf, want wij kúnnen een huis kopen.
(We kunnen alleen niet een ton overbieden in een omgeving die dat wel vraagt. Maar dat is toch anders. We kunnen namelijk best een leuke tweekapper met 250m2 grond kopen. Alleen dan wel in Brabant, en dat willen we (nog?) niet. Zo kieskeurig kunnen we ons permitteren te zijn omdat we gewoon best heel veel geluk in het leven hebben gehad. :) )

Niettemin; ik vind dat als het je wél lukt om een leuk huis te bemachtigen, je dat ook gewoon mag vieren *O*
En dat hoeft ook niet veroordeeld te worden. Ik geniet ook gewoon van mijn avondmaal terwijl ik weet dat er in Soedan kinderen verhongeren.
Ik probeer dan wel alleen wat met wat meer empathie te stemmen bij de verkiezingen. Niet enkel in mijn eigen belang. Dat ben ik wel verplicht aan minder bedeelden vind ik.



Over huizen gesproken; ik ga zo eens een mail opstellen voor de makelaar, met een bod en voorwaarden en ditdatzuszo. In de tussentijd gaat de rente van de huidige hypotheek ook fors omlaag, (we zaten op 4,7% en gaan nu naar 1,31% ) dus mocht het nu niet lukken, dan kunnen we in elk geval weer meer sparen.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:50:46 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201944032
Als ik voor mijn eigen belang stemde dan stemde ik ook VVD, en dat stemde ik in 2010 al niet meer.
Daarvoor wel, en grappig genoeg was de VVD toen ook niet de partij die mijn belangen het best behartigde :D :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:55:38 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201944825
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 16:03 schreef potjecreme het volgende:
@:rene kan het weer over de woningmarkt gaan?
Laten we dit doen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_201945184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:54 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Maar de strekking van haar verhaal is: als het met mij als hardwerkende burger maar goed gaat, kan de rest mij verrekken. Dat zie ik hier ook vaak voorbij komen - en in de rest van Nederland.
Alleen veel mensen hebben hun eigen belang niet zo scherp en in hoeverre ze hun gelukkige situatie aan zichzelf te danken hebben en in hoeverre het leven maakbaar is. Als hun dochter een eetstoornis en depressie blijkt te hebben betreuren ze ineens hun VVD-stem en de verrotte gezondheidszorg waardoor ze eerst 2 jaar op een wachtlijst staat.

De meeste stemmers voor eigen belang zijn daar nogal naïef in.

En wonen is een grondwettelijk recht, dus dat mensen klagen over geen betaalbare huisvesting kunnen vinden (vorm is in principe ondergeschikt, maar in vergelijking met de vrije sector is koop in de huidige situatie vrijwel altijd fors betaalbaarder, ook na correctie van de extra lasten die je als eigenaar hebt en niet als huurder.) is gewoon een terechte klacht en niet iets om te bagatelliseren. Net zoals de verdubbeling van het aantal daklozen de afgelopen 10 jaar in Nederland. Wat overigens ook een duurder geintje is dan onze volkshuisvesting fatsoenlijk organiseren, maar dat terzijde.

[ Bericht 9% gewijzigd door Stepperoller op 29-10-2021 18:25:43 ]
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201946046
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 07:37 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ik zou altijd voor een bouwkundige keuring gaan. Het kost een paar honderd euro, 95% van de tijd komt er behalve een losliggende dakpan of een scheurtje niets uit. Maar de risico's als er wel iets fundamenteel mis is, staan voor mijn gevoel niet in verhouding tot die kleine investering in wat extra zekerheid. En ook bij een huis uit '91 kan er iets mis zijn.

Daarnaast sta je zonder bouwkundige keuring 1-0 achter bij een verborgen gebrek, omdat je moeilijker kunt aantonen dat je aan je onderzoeksplicht voldaan hebt.

Maar dat is mijn mening. Volgens mij is @:investeerdertje een andere mening toegedaan.
Volgens mij stelde ik dat ik er eens heel blij mee ben geweest, maar erkende ik ook dat het als je wilt niets is wat je zelf niet kan. Waarom ik er blij mee was? Hij noemde aan de hand van de stand van de kozijnen dat de fundering waarschijnlijk slecht was. Bleek dat de kans dat dat naar boven kwam volgens de verkopend makelaar ongeveer 0 was en dat het dus een echt goede was omdat het merendeel dat gemist zou hebben. (Wij hadden toen al afgezien van de koop). De makelaar heeft ons later nog gevraagd of wij het rapport wilden overhandigen tbv een andere potentiële koper.

De onderzoeksplicht kan je overigens prima aantonen met een fototoestel in je hand.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:54:01 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201946701
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 18:20 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Alleen veel mensen hebben hun eigen belang niet zo scherp en in hoeverre ze hun gelukkige situatie aan zichzelf te danken hebben en in hoeverre het leven maakbaar is. Als hun dochter een eetstoornis en depressie blijkt te hebben betreuren ze ineens hun VVD-stem en de verrotte gezondheidszorg waardoor ze eerst 2 jaar op een wachtlijst staat.

De meeste stemmers voor eigen belang zijn daar nogal naïef in.

En wonen is een grondwettelijk recht, dus dat mensen klagen over geen betaalbare huisvesting kunnen vinden (vorm is in principe ondergeschikt, maar in vergelijking met de vrije sector is koop in de huidige situatie vrijwel altijd fors betaalbaarder, ook na correctie van de extra lasten die je als eigenaar hebt en niet als huurder.) is gewoon een terechte klacht en niet iets om te bagatelliseren. Net zoals de verdubbeling van het aantal daklozen de afgelopen 10 jaar in Nederland. Wat overigens ook een duurder geintje is dan onze volkshuisvesting fatsoenlijk organiseren, maar dat terzijde.
nouja we gaan nu dus 25 miljard euro uitgeven om van een 30% van de boeren af te komen 8)7 8)7

Schaf gewoon de landbouwsubsidie af dan zjin we er zo een 10% kwijt , zo werkt het in iedere bedrijf
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201948190
Nog eens 10% Das een hoop.

Hoewel de rente gaat stijgen gaan de lonen ook weer flink stijgen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_201956825
https://www.hypotheker.nl/zelf-berekenen/hoeveel-kan-ik-lenen/


Is dit een betrouwbare meting? Of wijkt het wel echt af als je zelf op zoek gaat naar een hypotheker?
pi_201957006
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:45 schreef Medusa666 het volgende:
https://www.hypotheker.nl/zelf-berekenen/hoeveel-kan-ik-lenen/


Is dit een betrouwbare meting? Of wijkt het wel echt af als je zelf op zoek gaat naar een hypotheker?
Het is een vluchtige indicatie.
pi_201961921
Kun je ergens de historische waarde en jaarlijkse waardestijging per segment inzien?
pi_201963698
Bod gedaan. Benieuwd hoe het gaat lopen, toch wel :D
pi_201963827
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 22:42 schreef Candaasje het volgende:
Bod gedaan. Benieuwd hoe het gaat lopen, toch wel :D
Spannend joh
pi_201964141
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:45 schreef Medusa666 het volgende:
https://www.hypotheker.nl/zelf-berekenen/hoeveel-kan-ik-lenen/


Is dit een betrouwbare meting? Of wijkt het wel echt af als je zelf op zoek gaat naar een hypotheker?
Hele globale indicatie. Je kan een adviesgesprek aangaan om beter beeld te krijgen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_201968152
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 23:08 schreef Skv het volgende:

[..]
Hele globale indicatie. Je kan een adviesgesprek aangaan om beter beeld te krijgen.
Is de kans meestal groter dat je meer hypotheek kan krijgen?
pi_201968350
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:48 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Is de kans meestal groter dat je meer hypotheek kan krijgen?
Misschien wel, misschien niet.
pi_201968592
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:48 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Is de kans meestal groter dat je meer hypotheek kan krijgen?
De Hypotheker krijgt nou niet bepaald de allerlovenste recensies op internet. Kan je ook bij andere intermediairs kijken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201975414
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:48 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Is de kans meestal groter dat je meer hypotheek kan krijgen?
Wat is dit voor domme vraag?
Je moet gewoon het gesprek aan gaan. Afhankelijk van je situatie kan je een X hypotheek krijgen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_201976207
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:52 schreef Skv het volgende:

[..]
Wat is dit voor domme vraag?
Je moet gewoon het gesprek aan gaan. Afhankelijk van je situatie kan je een X hypotheek krijgen.
Hoezo een domme vraag? Ik bereid me gewoon voor op de toekomst. Ik ga nu nog geen huis kopen, maar aan het bekijken hoeveel ik nog ongeveer moet sparen om een huis over 5 jaar te bemachtigen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:40:28 #50
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201976293
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:48 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Is de kans meestal groter dat je meer hypotheek kan krijgen?
Dat ding is, zolang je hem correct invult, tot op de paar 1000 tot zelfs 100 accuraat ... om hoeveel meer zit je verlegen?

Als het zo krap komt, verkijk je niet op de kosten koper.
Dum de dum
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:43:15 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201976374
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:36 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Hoezo een domme vraag? Ik bereid me gewoon voor op de toekomst. Ik ga nu nog geen huis kopen, maar aan het bekijken hoeveel ik nog ongeveer moet sparen om een huis over 5 jaar te bemachtigen.
Zo veel mogelijk ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201976501
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:36 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Hoezo een domme vraag? Ik bereid me gewoon voor op de toekomst. Ik ga nu nog geen huis kopen, maar aan het bekijken hoeveel ik nog ongeveer moet sparen om een huis over 5 jaar te bemachtigen.
Wat geeft die calculator nu aan dan?
pi_201976508
Morgen wordt ons huis getaxeerd, brn brniruwd..

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2021 20:51:51 ]
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:52:30 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201976542
Vooruit, een edit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201993265
Helaas, erg jammer maar niet iets dat niet viel te verwachten. Een ander heeft een hoger bod gedaan (Ik weet niet hoeveel, het bericht kwam via de mail) en voor de koper gunstigere voorwaarden.

-O-
  dinsdag 2 november 2021 @ 02:16:50 #56
451005 Grems
Clown World
pi_201993285
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:36 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Hoezo een domme vraag? Ik bereid me gewoon voor op de toekomst. Ik ga nu nog geen huis kopen, maar aan het bekijken hoeveel ik nog ongeveer moet sparen om een huis over 5 jaar te bemachtigen.
Als je uit gaat van een vast percentage van de woningwaarde reken dan maar op een verdubbeling in euro's.
pi_201994441
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
Helaas, erg jammer maar niet iets dat niet viel te verwachten. Een ander heeft een hoger bod gedaan (Ik weet niet hoeveel, het bericht kwam via de mail) en voor de koper gunstigere voorwaarden.

-O-
Jammer zeg
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:17:38 #58
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201994620
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
Helaas, erg jammer maar niet iets dat niet viel te verwachten. Een ander heeft een hoger bod gedaan (Ik weet niet hoeveel, het bericht kwam via de mail) en voor de koper gunstigere voorwaarden.

-O-
Wen er maar aan, dan is de teleurstelling ook minder elke keer ;) Je kan trouwens ook nog gewoon na een maand of iets meer gebeld worden of je alsnog wilt. Dat overbieden brengt ook met zich mee dat men zich behoorlijk verkijkt op de kk blijkbaar.
Dum de dum
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:19:38 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201994649
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:36 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Hoezo een domme vraag? Ik bereid me gewoon voor op de toekomst. Ik ga nu nog geen huis kopen, maar aan het bekijken hoeveel ik nog ongeveer moet sparen om een huis over 5 jaar te bemachtigen.
Je hebt niets aan wat een calculator nu aangeeft als je over 5 jaar wilt kopen.
Dus of de Hypotheker calculator hoog of laag zit maakt al helemaal niet uit.

Maar als je dezelfde gegevens bij nog een stuk of wat hypotheeksites invoert zie je vanzelf of die van de Hypotheker hoog of laag zit.

Als je niet weet hoeveel je inkomen, de hypotheekrente en de huizenprijzen over 5 jaar zijn kun je er helemaal niets mee.
Als je dat wel weet heb je kennis die dusdanig rendabel is dat je over 5 jaar geen hypotheek nodig hebt om een huis te kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:20:24 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201994664
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
Helaas, erg jammer maar niet iets dat niet viel te verwachten. Een ander heeft een hoger bod gedaan (Ik weet niet hoeveel, het bericht kwam via de mail) en voor de koper gunstigere voorwaarden.

-O-
:{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:34:31 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201994841
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
Helaas, erg jammer maar niet iets dat niet viel te verwachten. Een ander heeft een hoger bod gedaan (Ik weet niet hoeveel, het bericht kwam via de mail) en voor de koper gunstigere voorwaarden.

-O-


En om even serieus te blijven. Vervelend! Hopelijk hebben jullie bij de volgende meer geluk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201996441
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
Helaas, erg jammer maar niet iets dat niet viel te verwachten. Een ander heeft een hoger bod gedaan (Ik weet niet hoeveel, het bericht kwam via de mail) en voor de koper gunstigere voorwaarden.

-O-
Vervelend. Maar laat je niet uit het veld slaan; gewoon doorgaan en niet opgeven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201996569
Thnx allen ! :*

We zoeken gewoon rustig door. De kans was gewoon heel erg klein, maar toch blijf je ergens hopen, want het was echt een héél leuk huis (dat bleek ook wel uit de vele bezichtigingen :P ). Dus nu kan natuurlijk niks er aan tippen.

Anderzijds; ik heb er gisteren weinig mee bezig kunnen zijn, want het was giga druk op het werk. Goede afleiding wel :D .
  dinsdag 2 november 2021 @ 12:29:04 #64
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201996820
Adviseur aan de lijn, bij de bank was opgevallen dat contract en taxatie kadastraal niet overeen kwamen, nu weer wachten op makelaar of notaris om te horen wie de fuckup heeft gemaakt en of het het nieuwe perceel # is of dat we opnieuw moeten tekenen :')

Wel een gedoe een huis kopen, even rap geteld al 32 pdfjes die naar dezen en genen zijn gemailed, ondertekend en gelezen.
Dum de dum
pi_201996846
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
Helaas, erg jammer maar niet iets dat niet viel te verwachten. Een ander heeft een hoger bod gedaan (Ik weet niet hoeveel, het bericht kwam via de mail) en voor de koper gunstigere voorwaarden.

-O-
Jammer inderdaad. Troost je, bij ons heeft het 15 biedingen geduurd tot we het waren geworden.

Tevens vind ik dit mailen zo onpersoonlijk. Bij ons 1 makelaar die áltijd belde. Wilde eigenlijk bij hun ook de taxatie laten doen, maar zij stonden op een ‘zwarte lijst’ bij onze hypotheekadviseur _O-

Tevens is gisteren dan de woning getaxeerd, en gezien het de laatste ‘bedenkdag’ was heb ik de stoute schoenen aan getrokken en de taxateur gebeld met de vraag hoeveel hij nubwaard was ( dan was dat een mooie reden om te kunnen annuleren mocht die laag uitvallen, want dat was het huis een miskoop geweest)


Maar gelukkig, de taxatie werd geschat op hetgeen wat wij ervoor betaald hebben, dus in theorie kunnen we een hogere hypotheek ( wat we niet willen) en er hoeft niet meer spaargeld in dat is begroot.

Vrijdag het gesprek met de hypotheekadviseur en hopelijk is dan de taxatierapport binnen. Hij ging ervoor wel ziin best doen _O_
pi_201996879
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:32 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]
Jammer inderdaad. Troost je, bij ons heeft het 15 biedingen geduurd tot we het waren geworden.

Tevens vind ik dit mailen zo onpersoonlijk. Bij ons 1 makelaar die áltijd belde. Wilde eigenlijk bij hun ook de taxatie laten doen, maar zij stonden op een ‘zwarte lijst’ bij onze hypotheekadviseur _O-

Tevens is gisteren dan de woning getaxeerd, en gezien het de laatste ‘bedenkdag’ was heb ik de stoute schoenen aan getrokken en de taxateur gebeld met de vraag hoeveel hij nubwaard was ( dan was dat een mooie reden om te kunnen annuleren mocht die laag uitvallen, want dat was het huis een miskoop geweest)

Maar gelukkig, de taxatie werd geschat op hetgeen wat wij ervoor betaald hebben, dus in theorie kunnen we een hogere hypotheek ( wat we niet willen) en er hoeft niet meer spaargeld in dat is begroot.

Vrijdag het gesprek met de hypotheekadviseur en hopelijk is dan de taxatierapport binnen. Hij ging ervoor wel ziin best doen _O_
Haha, we hebben dus nog even te gaan. Nu 2 bezichtigingen en 1 bod gedaan. We zijn nog echte guppies in deze markt.

Ik vind dat mailen ook maar matig ja. Mijn naam was ook nog eens verkeerd gespeld :') . (Zeg maar zoals Inge de zwemster, in plaats van de kleur. Dus op zich een veelvoorkomende fout en normaal niet zo'n ramp. Maar toch :P )

En fijn van het goede nieuws! *O*
pi_201997822
6.85 miljoen voor een grachtenpand aan de Keizersgracht.

Maar de WOZ waarde is 2.5 miljoen...

Is zo'n groot verschil normaal? En welke prijs is realistischer?
  dinsdag 2 november 2021 @ 13:56:32 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201997856
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:53 schreef craziness het volgende:
6.85 miljoen voor een grachtenpand aan de Keizersgracht.

Maar de WOZ waarde is 2.5 miljoen...

Is zo'n groot verschil normaal? En welke prijs is realistischer?
Die WOZ waarde is veel te laag. 10k per m2 is voor een hoop appartementen/huizen in Adam normaal. Maar of dat voor zo'n groot huis ook nog geldt....
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202000216
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:32 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]
Jammer inderdaad. Troost je, bij ons heeft het 15 biedingen geduurd tot we het waren geworden.

Tevens vind ik dit mailen zo onpersoonlijk. Bij ons 1 makelaar die áltijd belde. Wilde eigenlijk bij hun ook de taxatie laten doen, maar zij stonden op een ‘zwarte lijst’ bij onze hypotheekadviseur _O-

Tevens is gisteren dan de woning getaxeerd, en gezien het de laatste ‘bedenkdag’ was heb ik de stoute schoenen aan getrokken en de taxateur gebeld met de vraag hoeveel hij nubwaard was ( dan was dat een mooie reden om te kunnen annuleren mocht die laag uitvallen, want dat was het huis een miskoop geweest)


Maar gelukkig, de taxatie werd geschat op hetgeen wat wij ervoor betaald hebben, dus in theorie kunnen we een hogere hypotheek ( wat we niet willen) en er hoeft niet meer spaargeld in dat is begroot.

Vrijdag het gesprek met de hypotheekadviseur en hopelijk is dan de taxatierapport binnen. Hij ging ervoor wel ziin best doen _O_
Leuk en hoeveel hebben jullie ook alweer overboden (en welke regio - als je wil zeggen dan).
pi_202001813
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 16:28 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Leuk en hoeveel hebben jullie ook alweer overboden (en welke regio - als je wil zeggen dan).
We hebben 28 overboden ( in dezelfde straat 4 deuren verder 2 weken eerder 42, plus die was 20 duurder _O- )

In west brabant :)
  dinsdag 2 november 2021 @ 19:30:02 #71
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202002954
28 overboden, en de taxatie ook op hetzelfde bedrag? Das wel nice.

Het laat wel zien dat als er een gek is met veel geld of die het kan pinnen je kansloos bent met je bod als je voor een zelfde woning met 42k overbied in ik neem aan de 200 tot 500k regio en het niet wordt.
Dum de dum
pi_202003464
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:30 schreef Fe2O3 het volgende:
28 overboden, en de taxatie ook op hetzelfde bedrag? Das wel nice.

Het laat wel zien dat als er een gek is met veel geld of die het kan pinnen je kansloos bent met je bod als je voor een zelfde woning met 42k overbied in ik neem aan de 200 tot 500k regio en het niet wordt.
Nee precies, dat andere huis was iemand die 45 had geboden en had gezegd dat die het geld al had ( door een scheiding ofzo vertelde de makelaar)

Wij nu alleen de hypotheek regelen, maar dat zal wel goed komen hopelijk
  dinsdag 2 november 2021 @ 19:53:10 #73
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202003759
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]
Nee precies, dat andere huis was iemand die 45 had geboden en had gezegd dat die het geld al had ( door een scheiding ofzo vertelde de makelaar)

Wij nu alleen de hypotheek regelen, maar dat zal wel goed komen hopelijk
Hypotheek is nog best wel wat gedoe, hoop regelen, hoop opsturen, en daarna weer opsturen :') Vandaag weer nieuwe loonstrook omdat CAO verhoging blijkbaar wel in de werkgeversverklaring was meegenomen, maar nog niet op loonstrook september stond dus bedrag klopte net niet.

Qua kadaster, makelaar heeft fout erkend, ging uit van oude kadasterdata (van 3 mnd terug ...) en inderdaad verkeerde perceel in koopovereenkomst :') we gaan een inlegvelletje krijgen waarmee de hypotheek verder kan. Hebben tot de 24e oid, dus geen zorgen.

Alles weer opgelost, maar je bent wel weer een halve dag aan het bellen en regelen en onderzoeken.
Dum de dum
pi_202011349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:53 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Hypotheek is nog best wel wat gedoe, hoop regelen, hoop opsturen, en daarna weer opsturen :') Vandaag weer nieuwe loonstrook omdat CAO verhoging blijkbaar wel in de werkgeversverklaring was meegenomen, maar nog niet op loonstrook september stond dus bedrag klopte net niet.

Qua kadaster, makelaar heeft fout erkend, ging uit van oude kadasterdata (van 3 mnd terug ...) en inderdaad verkeerde perceel in koopovereenkomst :') we gaan een inlegvelletje krijgen waarmee de hypotheek verder kan. Hebben tot de 24e oid, dus geen zorgen.

Alles weer opgelost, maar je bent wel weer een halve dag aan het bellen en regelen en onderzoeken.
Of het een hoop gedoe is hangt vooral af van je variabelen denk ik. Wij hadden een beste recht toe recht aan aanvraag. Vast inkomen, vaste baan en een hypotheek van +- 70% van de aanschafprijs. Ging er in één keer doorheen. Terwijl vrienden van ons (ZZP'ers) tot het laatste moment in spanning zaten.
pi_202012662
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:38 schreef Nick het volgende:

[..]
Of het een hoop gedoe is hangt vooral af van je variabelen denk ik. Wij hadden een beste recht toe recht aan aanvraag. Vast inkomen, vaste baan en een hypotheek van +- 70% van de aanschafprijs. Ging er in één keer doorheen. Terwijl vrienden van ons (ZZP'ers) tot het laatste moment in spanning zaten.
Ik denk dat wij in dezelfde situatie bevinden als jij. Alles is helder, vast inkomen, alle gegevens zijn al bij de hypotheekadviseur, behalve het taxatie rapport na dan.

Maar het voelt zo.. alsof de tijd nutteloos gebruikt wordt. Vorige woensdag getekend, en vrijdag pas gesprek.. bleh

Maar hij heeft echt meermaals gezegd dat we het wel redden vóór de deadline ( 3 dec)

Hoelang duurt het gemiddeld dan? Stel dat iets aangevraagd wordt, is dat dan 1 week, 2 weken?

We hopen zelf dat het vóór 26 nov geregeld is, want in die week gaan we op vakantie, hebben we daar geen zorgen om in ieder geval.

Ik las ook dat de taxatie die we morten betalen, betaald moet worden via de notaris?
pi_202012715
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:08 schreef Vlaggenroof het volgende:
Maar hij heeft echt meermaals gezegd dat we het wel redden vóór de deadline ( 3 dec)

Hoelang duurt het gemiddeld dan? Stel dat iets aangevraagd wordt, is dat dan 1 week, 2 weken?

Afhankelijk van de bank. Zoals gezegd zijn er heel veel variabelen die de duur bepalen.

quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:08 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik las ook dat de taxatie die we morten betalen, betaald moet worden via de notaris?
Nee hoor, dat moet niet. Dat doen ze meestal omdat ze dan het heft in eigen handen nemen dat de taxatienota wordt betaald. Als jij wilt, mag je de taxatienota ook gewoon van te voren rechtstreeks voldoen (of daarna). Sommige notarissen rekenen kosten voor het betalen van jouw nota's, dus in sommige gevallen is het zelfs goedkoper om zelf te voldoen. Dus je mag ook tegen de notaris zeggen dat die nota niet op jouw nota van afrekening komt te staan.

Niet altijd aannemen dat wat makelaars/adviseurs/taxateurs zeggen ook klopt/moet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Slumlord. op 03-11-2021 12:19:45 ]
pi_202012762
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:08 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]
Ik denk dat wij in dezelfde situatie bevinden als jij. Alles is helder, vast inkomen, alle gegevens zijn al bij de hypotheekadviseur, behalve het taxatie rapport na dan.

Maar het voelt zo.. alsof de tijd nutteloos gebruikt wordt. Vorige woensdag getekend, en vrijdag pas gesprek.. bleh

Maar hij heeft echt meermaals gezegd dat we het wel redden vóór de deadline ( 3 dec)

Hoelang duurt het gemiddeld dan? Stel dat iets aangevraagd wordt, is dat dan 1 week, 2 weken?

We hopen zelf dat het vóór 26 nov geregeld is, want in die week gaan we op vakantie, hebben we daar geen zorgen om in ieder geval.

Ik las ook dat de taxatie die we morten betalen, betaald moet worden via de notaris?
Bij ons duurde het volgens mij ook 2 weken of minder zelfs vanwege een aankomende vakantie van de hypo adviseur. Maar wij hadden wel alles goed van te voren al paraat qua documenten en de hypotheek bedroeg +- 50% van de aankoopwaarde dus een fysieke taxatie was bijvoorbeeld al niet nodig. Dat scheelt ook weer tijd
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  woensdag 3 november 2021 @ 12:23:27 #78
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202012824
Offerte bunnen, nu alleen nog ff het verzekeringkoppelverkooppraatje aanhoren en klaar afaik
Dum de dum
pi_202013098
Hier (UK) nog steeds niet verhuisd. In mei schatte men dat we er in september in zouden kunnen. Afgelopen weekend nog wezen kijken. Deze week worden vloeren beneden gelegd. Afgelopen maandag is bedrijf gekomen om trap en ruimte boven op te meten, waar zij de vloeren doen. Dat wordt nog wel een dingetje. Die mochten nu pas komen om te meten, maar levertijden zijn zo lang dat ze niet kunnen garanderen die vloeren boven voor kerst te doen.
Volgende week wordt het huis gekeurd, dan moet het bij de developers op een paar niveau's afgevinkt worden, duurt ook een week (is ons verteld) en dan zouden we onze 10-day notice krijgen (en in die 10 day window zouden ze uberhaupt pas de vloeren boven mogen leggen). Dus het lijkt erop dat het sowieso pas laatste dagen november of begin december wordt eer we de sleutel krijgen. Verder is het huis redelijk af. Keuken en badkamers zitten erin, muren zijn gestuced, alle electra zit erin, etc. Dit weekend weer kijken, hopelijk zitten dan alle vloeren er beneden in, en die in de badkamers ook. We hadden de vloeren boven door de bouwers kunnen laten doen, maar dan MOEST het vloerbedekking zijn, en ivm allergien wilden we dat niet.
pi_202015326
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:08 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]
Ik denk dat wij in dezelfde situatie bevinden als jij. Alles is helder, vast inkomen, alle gegevens zijn al bij de hypotheekadviseur, behalve het taxatie rapport na dan.

Maar het voelt zo.. alsof de tijd nutteloos gebruikt wordt. Vorige woensdag getekend, en vrijdag pas gesprek.. bleh

Maar hij heeft echt meermaals gezegd dat we het wel redden vóór de deadline ( 3 dec)

Hoelang duurt het gemiddeld dan? Stel dat iets aangevraagd wordt, is dat dan 1 week, 2 weken?

We hopen zelf dat het vóór 26 nov geregeld is, want in die week gaan we op vakantie, hebben we daar geen zorgen om in ieder geval.

Ik las ook dat de taxatie die we morten betalen, betaald moet worden via de notaris?
Ligt inderdaad compleet aan de bank. Wij zitten bij Woonnu en dat ging ontzettend snel. Hypotheekadviseur had alle stukken goed voorgekauwd en na het indienen gingen er 3 werkdagen overheen voordat het officiële aanbod van de bank kwam.
pi_202015541
Nou, ben benieuwd dan

Taxatierapport is ook binnen in ieder gevL
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 16:25:07 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202015960
Ging hier ook heel erg snel. Minder dan een week was het rond.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202032760
Het zal je maar gebeuren, je huis verkocht door derden via identiteitsfraude: https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-essex-59069662

quote:
A man has described his shock at returning to his house and finding it stripped of all furnishings after it was sold without his knowledge.

Having been alerted by neighbours, the Reverend Mike Hall drove to Luton and found building work under way and a new owner who said he had bought the house.

A BBC investigation found Mr Hall's identity had been stolen and used to sell the house and bank the proceeds.

Police initially told him it was not fraud but are now investigating.

...

Mr Hall said: "We then tried to access the Land Registry documentation online to find out whose name appeared... and it is, in fact, as of 4 August, this man's name.

"At that point the police said, 'Well, there's nothing further we can do here. This is a civil matter; you need to leave the house and contact your solicitors.'"

He then tried to contact police online, but received the same response.

"I was shocked - having seen the house in the state it was, I was in a bit of a state of shock anyway - but then to be told by the police they didn't believe a criminal offence had been committed here was just unbelievable," he said.

...

Once the house was sold to the new owner for £131,000 by the person impersonating Mr Hall, they legally owned it.

The solicitors involved in the property transaction said there was an ongoing police investigation and that it was inappropriate to comment further.
pi_202033334
We zijn weer aan het zoeken, maar een beetje geschrokken na ons eerste bod. We hadden 26k overboden, waarvan we wisten dat het wat kansloos was, maar ok. Maar we kregen van de makelaar te horen dat er een bod was van minstens een ton hoger.

Ik wist wel dat overbieden normaal was, maar ik hoop toch dat niet iedereen het zo extreem maakt als bijna 1.5 ton. :')

Wat zijn jullie ervaringen met een aankoopmakelaar?
  donderdag 4 november 2021 @ 20:48:00 #85
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202033996
Aankoopmakelaar imho meh, het hangt erg af van waar je wilt wonen en of je precies ergens iets wilt.

Wij hadden een regio en gewoon elke keer op funda inschrijven en dan moet je mazzel hebben.

Met een aankoopmakelaar is dat niet anders denk ik, die zot met die zak geld win je toch nooit van. En verkopers die nu iets verkopen gaan echt niet onderhands met een makelaar zaken doen als men zoveel overbiedt.
Dum de dum
  donderdag 4 november 2021 @ 20:59:52 #86
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202034294
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:08 schreef Vlaggenroof het volgende:
ar het voelt zo.. alsof de tijd nutteloos gebruikt wordt. Vorige woensdag getekend, en vrijdag pas gesprek.. bleh

Maar hij heeft echt meermaals gezegd dat we het wel redden vóór de deadline ( 3 dec)

Hoelang duurt het gemiddeld dan? Stel dat iets aangevraagd wordt, is dat dan 1 week, 2 weken?

We hopen zelf dat het vóór 26 nov geregeld is, want in die w
ff kijken:
14 oktober 'ja' gezegd tegen makelaar
19e 1e gesprek
Contract getekend en wachten op taxatie en wat documenten opnieuw inleveren
Taxatie duurde het langst, en adviseur was op vakantie tot 1 nov
Het is nu de 4e en we hebben de offerte getekend

Denk dat, als je geen gezeik hebt, het wel red.

Het hielp wel mee dat ik hier alles digitaal klaar heb in pdfjes en op werk op 30 sec lopen van HR zit/alles digitaal krijg al. Dus tijdens gesprekken al doorsturen wat nodig was/nog niet goed was bespoedigde het wel, maar toch, zonder gezeik red je het best voor 3 dec ( ~25 nov oid, daar de notaris wel voor 3 dec alles wilt natuurlijk)
Dum de dum
pi_202034931
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:59 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
ff kijken:
14 oktober 'ja' gezegd tegen makelaar
19e 1e gesprek
Contract getekend en wachten op taxatie en wat documenten opnieuw inleveren
Taxatie duurde het langst, en adviseur was op vakantie tot 1 nov
Het is nu de 4e en we hebben de offerte getekend

Denk dat, als je geen gezeik hebt, het wel red.

Het hielp wel mee dat ik hier alles digitaal klaar heb in pdfjes en op werk op 30 sec lopen van HR zit/alles digitaal krijg al. Dus tijdens gesprekken al doorsturen wat nodig was/nog niet goed was bespoedigde het wel, maar toch, zonder gezeik red je het best voor 3 dec ( ~25 nov oid, daar de notaris wel voor 3 dec alles wilt natuurlijk)
3 dec loopt de financieringsvoorbehoud, 10 dec moet de waarborgsom betaald worden, 3 jan krijgen we de sleutel.
De taxatie is hier al gedaan, dus wellicht helpt dat ook al. Hopen inderdaad op 26 november, we zijn vanaf 27 tot 02 dec weg, dus mooi moment om te relaxendan
pi_202035958
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:08 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]
Ik denk dat wij in dezelfde situatie bevinden als jij. Alles is helder, vast inkomen, alle gegevens zijn al bij de hypotheekadviseur, behalve het taxatie rapport na dan.

Maar het voelt zo.. alsof de tijd nutteloos gebruikt wordt. Vorige woensdag getekend, en vrijdag pas gesprek.. bleh

Maar hij heeft echt meermaals gezegd dat we het wel redden vóór de deadline ( 3 dec)

Hoelang duurt het gemiddeld dan? Stel dat iets aangevraagd wordt, is dat dan 1 week, 2 weken?

We hopen zelf dat het vóór 26 nov geregeld is, want in die week gaan we op vakantie, hebben we daar geen zorgen om in ieder geval.

Ik las ook dat de taxatie die we morten betalen, betaald moet worden via de notaris?
Ik herken dit wel dat van de nutteloze tijd.
pi_202040831
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:48 schreef Fe2O3 het volgende:
Aankoopmakelaar imho meh, het hangt erg af van waar je wilt wonen en of je precies ergens iets wilt.

Wij hadden een regio en gewoon elke keer op funda inschrijven en dan moet je mazzel hebben.

Met een aankoopmakelaar is dat niet anders denk ik, die zot met die zak geld win je toch nooit van. En verkopers die nu iets verkopen gaan echt niet onderhands met een makelaar zaken doen als men zoveel overbiedt.
Ahja, we hebben een beetje hetzelfde gevoel, maar willen tegelijkertijd alles wat ons ook maar een beetje kan helpen aangrijpen. Maarja, misschien helpt dat geld in eigen zak houden dan meer dan die aankoopmakelaar.

We zoeken in regio Leiden. Dus dat is klein genoeg, zowel qua regio als qua aanbod om het zelf in de gaten te houden.
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:51:06 #90
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202041269
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:09 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ahja, we hebben een beetje hetzelfde gevoel, maar willen tegelijkertijd alles wat ons ook maar een beetje kan helpen aangrijpen. Maarja, misschien helpt dat geld in eigen zak houden dan meer dan die aankoopmakelaar.

We zoeken in regio Leiden. Dus dat is klein genoeg, zowel qua regio als qua aanbod om het zelf in de gaten te houden.
Zo zaten wij er ook in hoor. Alleen wanneer je echt in een bepaalde straat of wijk wilt wonen is het denk ik misschien handig. Beste is gewoon 2x per dag funda checken en inschrijven dan denk ik. En niet teveel filters op funda, gewoon je regio en max. prijs en dan alles wat nieuw is ff aanklikken bijv.
Dum de dum
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:57:15 #91
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_202041325
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

We zoeken in regio Leiden. Dus dat is klein genoeg, zowel qua regio als qua aanbod om het zelf in de gaten te houden.
Regio Leiden is kansloos zonder aankoopmakelaar.. maar dat is mijn ervaring. Zo'n beetje elke verkoopmakelaar hier vraagt wie je aankoopmakelaar is. Het klinkt misschien leuk om 3000,- uit te besparen, maar je gaat ook nooit een bod uit kunnen brengen dat ervoor zorgt dat de verkopende partij er geen inschrijving van gaat maken of jouw interesse echt serieus neemt. Dus het gaat er niet eens om dat je een makelaar hebt die de boel in de gaten gaat houden (doen ze vaak niet eens), want met jou zijn er 13 anderen.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_202041502
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:57 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
Regio Leiden is kansloos zonder aankoopmakelaar.. maar dat is mijn ervaring. Zo'n beetje elke verkoopmakelaar hier vraagt wie je aankoopmakelaar is. Het klinkt misschien leuk om 3000,- uit te besparen, maar je gaat ook nooit een bod uit kunnen brengen dat ervoor zorgt dat de verkopende partij er geen inschrijving van gaat maken of jouw interesse echt serieus neemt. Dus het gaat er niet eens om dat je een makelaar hebt die de boel in de gaten gaat houden (doen ze vaak niet eens), want met jou zijn er 13 anderen.
Dus de aankoopmakelaar is een kwestie van elkaar baantjes gunnen omdat het 0 bijdraagt. Overigens zal een makelaar jouw bod altijd aan z'n klant moeten vertellen, aankoopmakelaar of niet.
pi_202041555
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:51 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zo zaten wij er ook in hoor. Alleen wanneer je echt in een bepaalde straat of wijk wilt wonen is het denk ik misschien handig. Beste is gewoon 2x per dag funda checken en inschrijven dan denk ik. En niet teveel filters op funda, gewoon je regio en max. prijs en dan alles wat nieuw is ff aanklikken bijv.
Zo hebben wij het ook gedaan inderdaad. En soms ook huizen bezichtigen die misschien niet helemaal voldoen aan je eisen. Zo leer je ook de diverse makelaars in je omgeving kennen.

Als je in een wat kleinere gemeente woont weten ze je dan ook wel te vinden bij huizen die binnenkort op de markt komen.
pi_202041629
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:57 schreef Cinemaniak het volgende:

Regio Leiden is kansloos zonder aankoopmakelaar.. maar dat is mijn ervaring. Zo'n beetje elke verkoopmakelaar hier vraagt wie je aankoopmakelaar is. Het klinkt misschien leuk om 3000,- uit te besparen, maar je gaat ook nooit een bod uit kunnen brengen dat ervoor zorgt dat de verkopende partij er geen inschrijving van gaat maken of jouw interesse echt serieus neemt. Dus het gaat er niet eens om dat je een makelaar hebt die de boel in de gaten gaat houden (doen ze vaak niet eens), want met jou zijn er 13 anderen.
Maar gaan ze met zo'n aankoopmakelaar dan niet over op inschrijving? Ik kan me nog voorstellen dat een aankoopmakelaar ervoor kan zorgen dat ik toch nog net kan bezichtigen terwijl er eigenlijk al een wachtlijst is, maar die gaat toch niet voorkomen dat ze het op inschrijving doen?
  vrijdag 5 november 2021 @ 11:27:18 #95
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_202041652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:24 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar gaan ze met zo'n aankoopmakelaar dan niet over op inschrijving? Ik kan me nog voorstellen dat een aankoopmakelaar ervoor kan zorgen dat ik toch nog net kan bezichtigen terwijl er eigenlijk al een wachtlijst is, maar die gaat toch niet voorkomen dat ze het op inschrijving doen?
Bij ons is dat inderdaad gebeurd. Bod was goed, verkoper vond het zeer prettig om er snel vanaf te zijn, met weinig gedoe en dat was bij een zeer bekende makelaar in Leiden
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_202041680
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:27 schreef Cinemaniak het volgende:
Bij ons is dat inderdaad gebeurd. Bod was goed, verkoper vond het zeer prettig om er snel vanaf te zijn, met weinig gedoe en dat was bij een zeer bekende makelaar in Leiden
Maar je kon wel tegelijk met alle andere mensen bezichtigen?

Ik vind het wel interessant. Als dit inderdaad vaker voorkomt, dan zijn de kosten van een aankoopmakelaar natuurlijk best de moeite waard. Ik kan het me gewoon zo moeilijk voorstellen dat een verkoper er echt voor kiest om geen inschrijving te doen. Waarom zou je niet van iedereen het bod willen horen.
  vrijdag 5 november 2021 @ 11:43:56 #97
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202041866
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:30 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar je kon wel tegelijk met alle andere mensen bezichtigen?

Ik vind het wel interessant. Als dit inderdaad vaker voorkomt, dan zijn de kosten van een aankoopmakelaar natuurlijk best de moeite waard. Ik kan het me gewoon zo moeilijk voorstellen dat een verkoper er echt voor kiest om geen inschrijving te doen. Waarom zou je niet van iedereen het bod willen horen.
Het kan maar het is zeer sporadisch. Zo’n aankoopmakelaar kan je dan misschien net wijzen op een pareltje.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_202042040
Vraagje voor de zus van mijn vriendin. Ze wil graag voor een woning bieden in het zuiden van het land. Maar hoe weten wij precies hoeveel wij over kunnen bieden? Is er ergens data beschikbaar en/of kan ik gegevens (gratis) opvragen bij de registers? De media geloof ik niet altijd tbh.
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 11:57:00 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202042071
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:54 schreef RoW_0 het volgende:
Vraagje voor de zus van mijn vriendin. Ze wil graag voor een woning bieden in het zuiden van het land. Maar hoe weten wij precies hoeveel wij over kunnen bieden? Is er ergens data beschikbaar en/of kan ik gegevens (gratis) opvragen bij de registers? De media geloof ik niet altijd tbh.
Tot je financiele polstok gaat.
En afhankelijk van de verwachte taxatie of de overbiedingen mee gefinancierd kunnen worden of dat het verschil tussen de taxatie en de aankoopsom uit eigen portemonnee betaald moet worden.

Voor de rest: fingerspitzengefuhl.
Mocht er bij de buren net het huis verkocht zijn kan je dit geloof ik in het kadaster opvragen. Correct me if im wrong.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202042112
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:57 schreef Rene het volgende:

[..]
Tot je financiele polstok gaat.
En afhankelijk van de verwachte taxatie of de overbiedingen mee gefinancierd kunnen worden of dat het verschil tussen de taxatie en de aankoopsom uit eigen portemonnee betaald moet worden.

Voor de rest: fingerspitzengefuhl.
Mocht er bij de buren net het huis verkocht zijn kan je dit geloof ik in het kadaster opvragen. Correct me if im wrong.
Geld is dus geen issue. Maar niemand wil dus teveel betalen. Betreft een appartement in Limboland. Volgens de statistieken in de media is het -1% van de vraagprijs.

Goeie wat betreft reeds verkochte in de buurt. Daar dacht ik ook al aan idd. Effe uitzoeken hoe ik dat precies kan doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')