Dit gaat echt nergens meer over inderdaad. Enge manier van kijken.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De grote groep gevaccineerden beschermen tegen de kleine groep ongevaccineerden?
En hoe ga je dat doen zonder de rest van de bevolking er mee te vermoeien ?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dit gaat echt nergens meer over inderdaad. Enge manier van kijken.
We moeten de zorg beschermen dat teveel ongevaccineerden tegelijkertijd corona krijgen en in het ziekenhuis belanden. Zo complex is het niet. De oplossing wel.
Ik geloof niet dat dat een realistische optie is jammer genoeg.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En hoe ga je dat doen zonder de rest van de bevolking er mee te vermoeien ?
Ik geloof dat ik dan maar wat vaker verder weg op afstand ga werken deze winter.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat een realistische optie is jammer genoeg.
Ik moet zeggen dat ik er weinig naar uitkijk om volgende week weer in die gare bende van Nederland te zijnquote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik dan maar wat vaker verder weg op afstand ga werken deze winter.
Er zal toch echt gewerkt moeten worden aan een plan dat wel werkt, want anders zijn we voortaan elke winter bezig met maatregelen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat een realistische optie is jammer genoeg.
Kan je niet verlengen?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er weinig naar uitkijk om volgende week weer in die gare bende van Nederland te zijn
In mijn dromen een Vaccinatieplicht. Dan is het in Europa meteen een stuk rustiger.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zal toch echt gewerkt moeten worden aan een plan dat wel werkt, want anders zijn we voortaan elke winter bezig met maatregelen.
Ja, eens. Maar de enige manier die houdbaar is is extra ruimte in de zorg krijgen door extra bedden, ander beleid of innovaties. Alle 3 lijken niet veel haast te hebben.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zal toch echt gewerkt moeten worden aan een plan dat wel werkt, want anders zijn we voortaan elke winter bezig met maatregelen.
Mja, dit appartementencomplex sluit in november. Maar het is wel ok, ik ga gewoon snel weer wat boekenquote:
vaccinatieplicht voor ouderenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En hoe ga je dat doen zonder de rest van de bevolking er mee te vermoeien ?
Heb je geld te veel of zo?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, dit appartementencomplex sluit in november. Maar het is wel ok, ik ga gewoon snel weer wat boeken
In een endemische fase hebben maatregelen wat mij betreft absoluut geen bestaansrecht. Hoe we de zorg gaan inrichten, geen flauw idee, maar het is ons voor de griep ook gelukt dus onmogelijk lijkt het mij niet.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van de AD live blog.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, eens. Maar de enige manier die houdbaar is is extra ruimte in de zorg krijgen door extra bedden, ander beleid of innovaties. Alle 3 lijken niet veel haast te hebben.
1,5 jaar te laat maar dan heb je ook wat...quote:Het is de politiek aan te rekenen dat het tijdens de coronacrisis niet is gelukt om de ic-capaciteit te verhogen. Geld voor salarisverhogingen voor het personeel kwam niet en 'enthousiasme' om de ic's te steunen ontbrak bij politici. De uitstroom van ic-personeel neemt zelfs toe. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, in de BNR-podcast Vraag het Gommers.
Gommers stelt dat de uitstroom van ic-personeel er ook voor de coronacrisis al voor zorgde dat het aantal bedden afnam, maar dat deze trend niet is doorbroken sinds het virus Nederland in de greep houdt. Volgens de ic-baas is dat de politiek aan te rekenen: ,,Door tien jaar beleid hadden we in januari 2020 al minder ic-bedden dan de jaren ervoor, door de uitstroom van personeel. Wat je hoopt, is dat we dat tij kunnen keren. Door Covid is het niet beter geworden en er zijn ook geen middelen gekomen vanuit de politiek om dat te stimuleren."
Van het ene mondkapjesland naar het andere. Spannend!quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er weinig naar uitkijk om volgende week weer in die gare bende van Nederland te zijn
Het is niet dat ik verder veel uitgeef in deze tijdenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heb je geld te veel of zo?
Waarom zegt dit niet genoeg over de intentie achter het hele circus? Je kan dit toch niet plaatsen tegenover de vermeende dreiging waarvoor grondwet, economie en volkgsgezondheid al meer dan anderhalf jaar dienen te wijken? Als dát oprecht hét probleem is, dan is een miljoen per maand per IC-medewerker zelfs vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:17 schreef ipa84 het volgende:
Geld voor salarisverhogingen voor het personeel kwam niet en 'enthousiasme' om de ic's te steunen ontbrak bij politici.
- Mondkapjes in publieke binnenruimtes waar geen QR geldtquote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:27 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wat verwachten we op 2 november? Ofja, zal zondag wel uitlekken
Ik denk dat ze vooralsnog wegblijven van een algehele mondkapjesplicht.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
- Mondkapjes in publieke binnenruimtes waar geen QR geldt
- Aangescherpt thuiswerkadvies
- Wellicht nog iets met eigen bijdrage voor TvT(?)
Huh? Dat is het ook omdat je kan zien tot welke mate van ingrijpen de overheid in staat is. Alsof het in deze context moeilijk of heel complex is om in een ''pandemie'' cq ''crisis'' (aanzienlijk) meer geld richting de IC-medewerkers te bewegenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:35 schreef _serial_ het volgende:
Maar van de zijlijn is makkelijk praten, dat weet ik ook wel.
Het zal je nog verbazen hoe complex dat is.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Huh? Dat is het ook omdat je kan zien tot welke mate van ingrijpen de overheid in staat is. Alsof het in deze context moeilijk of heel complex is om in een ''pandemie'' cq ''crisis'' meer geld richting de IC-medewerkers te bewegen.
Complexer dan al het andere gedane? Het onderwerpen van de gehele bevolking aan een QR/test-systeem bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:39 schreef zalkc het volgende:
Het zal je nog verbazen hoe complex dat is.
Dan blijft er helemaal niks meer over, lijkt me.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vooralsnog wegblijven van een algehele mondkapjesplicht.
Gommers is omgeslagen als een blad aan een boom, duidelijk te merken dat zijn boek: "Hoe maak ik beleid zonder er zelf verantwoordelijkheid voor te dragen" eraan komt. Hij lijkt te vergeten dat in zijn rol als voorzitter van de NVIC hij invloed op dat beleid heeft. Misschien niet direct, maar wel indirect.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Van de AD live blog.
[..]
1,5 jaar te laat maar dan heb je ook wat...
Ik geloof er eigenlijk niks van dat het salaris de bottleneck is. Stel ze krijgen er 100 euro bruto per maand bij, zou dat dan echt verschil maken?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:35 schreef _serial_ het volgende:
In plaats van structurele verhoging van salaris had een tussenweg, zolang de onderhandelingen over een hogere beloning spelen, best een tijdelijke toeslag op het salaris toegepast kunnen worden voor IC/Cohort medewerkers.
Maar van de zijlijn is makkelijk praten, dat weet ik ook wel.
Het is alleen wel storend dat een capaciteits probleem waar best wat meer aan gedaan had kunnen worden, ons straks wellicht in nieuws lockdowns schuift.
Waarom maak je er niet 1 of 2k van? Of heck, 10? Misschien trek je dan ook weglopers/ontslagene van de laatste 5-10 jaar weer aan. Dat soort bedragen gaan nergens over in deze context.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:47 schreef Heph844 het volgende:
Ik geloof er eigenlijk niks van dat het salaris de bottleneck is. Stel ze krijgen er 100 euro bruto per maand bij, zou dat dan echt verschil maken?
Over beleid en strategie van de afgelopen 1,5 jaar en het keer op keer de plank mis slaan. Dit is best controversieel qua reportagequote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, mis ik iets? Waar gaat 't over?
Sinds wanneer is Nieuwsuur een opinieprogramma eigenlijk?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over beleid en strategie van de afgelopen 1,5 jaar en het keer op keer de plank mis slaan. Dit is best controversieel qua reportage
Deze duiding slaat de plank mis. Ze doen keer op keer precies wat nodig is om het circus in stand te houden.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over beleid en strategie van de afgelopen 1,5 jaar en het keer op keer de plank mis slaan. Dit is best controversieel qua reportage
Even aanzetten, dank!quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lekker eerlijk voor de verpleegkundigen op gynaecologie of cardiologie. Die werken zich ook de tandjes en zien dan hun collega's het dubbele opstrijken omdat ze op de goede afdeling werken.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:49 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waarom maak je er niet 1 of 2k van? Of heck, 10? Misschien trek je dan ook weglopers/ontslagene van de laatste 5-10 jaar weer aan. Dat soort bedragen gaan nergens over in deze context.
1 van de zaken die het minst snel geregeld waren was bijvoorbeeld de bonussen in de zorg, dat heeft maanden geduurd voordat de instellingen erover uit waren wie een bonus moest krijgen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:42 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Complexer dan al het andere gedane? Het onderwerpen van de gehele bevolking aan een QR/test-systeem bijvoorbeeld. Mensen maken zichzelf echt van alles wijs om maar niet onder ogen te hoeven komen hoe ze voor de gek gehouden worden.
Dan gaan ze zelf toch ook op de IC werken?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lekker eerlijk voor de verpleegkundigen op gynaecologie of cardiologie. Die werken zich ook de tandjes en zien dan hun collega's het dubbele opstrijken omdat ze op de goede afdeling werken.
En om die tekorten op te vullen herhalen we dezelfde truc ad infinitum?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan gaan ze zelf toch ook op de IC werken?
De bureaucratische nasleep is natuurlijk totaal niet relevant: het gaat er om of je het wilt en doet.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:51 schreef zalkc het volgende:
1 van de zaken die het minst snel geregeld waren was bijvoorbeeld de bonussen in de zorg, dat heeft maanden geduurd voordat de instellingen erover uit waren wie een bonus moest krijgen.
Geld erbij voor de IC's is een wat rare stelling, want wat wil je er mee gaan doen. Spullen hebben we zat daar ligt het niet aan, personeel werven is lastig omdat het aantal mensen die daar werkzaam kan zijn beperkt is, daarnaast werken die ook al ergens anders waar ze vast ook iets nuttigs doen. Lonen omhoog heeft ook als effect dat je of, buiten de CAO omgaat, of dat je iedereen er geld bij moet geven. IC-toeslag moet je ook via de bonden regelen, die vast ook vinden dat anderen ook een graantje mee moeten hebben.
Opleiden kost tijd, en wat mij betreft moet je dit soort studies weer gratis maken, zodat je geen studieschuld op bouwt. Maar dat duurt jaren, en voor praktijk training moet je ook weer de capaciteit die er nu nog is belasten met stagelopers. Daarnaast zijn er ook niet onbeperkte opleidingsplekken.
Dus waar ga je je geld aan uitgeven?
Als het echt om het geld ging kunnen ze ook ZZP'er worden. Het probleem is de werkdruk en niet het individuele salaris, liever extra collega's dan een paar euro erbij.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:57 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De bureaucratische nasleep is natuurlijk totaal niet relevant: het gaat er om of je het wilt en doet.
Ik zei niet ''geld er bij voor IC's" maar specifiek geld voor IC-personeel omdat het blijkbaar leegloopt. Als overheid kan je gewoon een crisisbonus toekennen, zoals deze ook prima de grondwet kan ondermijnen. De CAO is nog vele male minder moeilijk terzijde te schuiven.
Opleiden is een geheel ander punt maar ook daar zijn we allerminst creatief in geweest. Zeker qua personeelsschuiving en essentiële trainingen.
Het is bizar hoe men op het ene moment het allemaal heel logisch acht wanneer de normale gang van zaken volledig terzijde wordt geschoven omwille van de ''pandemie'', maar wanneer het aankomt op beleid wat niet op controle/vaccinatie geijkt is, wordt alles weer benaderd met de bril van ''het oude normaal''. Het is heel opvallend, en alleszeggend.
Dat zou kunnen maar dat blijkt nog nergens uit omdat we de druk niet eens trachten te compenseren met goed geld.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:02 schreef zalkc het volgende:
Als het echt om het geld ging kunnen ze ook ZZP'er worden. Het probleem is de werkdruk en niet het individuele salaris, liever extra collega's dan een paar euro erbij.
Zoals Australië?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:04 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nieuwsuur vindt dat er voor de indammingstrategie had moeten worden gekozen.
Het succesvolle Australische model met 290 dagen lockdown?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:04 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ow, niet weer ongevaccineerden bashen zoals ze al een week doen bij de npo?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:04 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Idd,quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het succesvolle Australische model met 290 dagen lockdown?
Altijd grappig wanneer een staatsomroep voor beleid pleit waarbij de overheid nóg meer macht zal kunnen uitoefenen onderwijl het ''kritiek'' geeft alsof het een kritische en onafhankelijke omroep is.quote:Dan Andrews power grab:
Victorians could be fined up to $90,000 and jailed for TWO YEARS just for not wearing a mask or protesting lockdown under law that allows him to invoke pandemic restrictions at will
• Premier will be able to call state of emergency at will without doctors signing off
• Pandemic restrictions can be imposed even if there are no cases in Victoria
• Anyone protesting against lockdowns or breaching mask rules faces huge fines
• Individuals can be jailed for two years or fined $90,500 for breaking new laws
Legal experts have warned the new bill does not have a sliding scale of crimes and treats all breaches with the same seriousness, raising concerns some could face a jail term for minor breaches like not wearing a mask.
But Mr Foley insisted every incident would be judged for its own seriousness. 'Each case would have to be determined on its merits by an appropriate judicial officer,' he said. 'It is a very high benchmark and it's for the most egregious and deliberate offences that cause significant public harm.' The dramatic escalation of the premier's powers came under fire from the state opposition, which branded Mr Andrews 'drunk on power'.
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:00 schreef Johannes788 het volgende:
OMT koerst niet op maatregelen voor ongevaccineerden
https://www.ad.nl/politie(...)ccineerden~a7398fce/
Gelukkig! Top, zeg als ik gevaccineerde. Hulde
Oftewel, er gaat geen klote veranderen en over 4 weken komt er alsnog een advies voor zwaardere maatregelen..quote:Wél voelt het OMT sowieso voor het verversen van de adviezen om zoveel mogelijk thuis te werken, drukte te mijden en opnieuw - waar het kan - afstand te houden. Heftige ingrepen als een avondklok, de sluiting van winkels, horeca en scholen zijn vooralsnog niet nodig, stelt een bron uit het OMT.
Dit.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Oftewel, er gaat geen klote veranderen en over 4 weken komt er alsnog een advies voor zwaardere maatregelen..
Ik vind het toch meer aan de politiek om dit wel of niet te overwegen. Nu krijg je een gekleurd advies deels gebaseerd op persoonlijke opvattingen van OMT-leden.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:00 schreef Johannes788 het volgende:
OMT koerst niet op maatregelen voor ongevaccineerden
https://www.ad.nl/politie(...)ccineerden~a7398fce/
Gelukkig! Top, zeg als ik gevaccineerde. Hulde
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Oftewel, er gaat geen klote veranderen en over 4 weken komt er alsnog een advies voor zwaardere maatregelen..
Maar dan wel voor iedereen. En daar ben ik voor. Oef, geen medische apartheidquote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Zwaardere maatregelen zijn niet altijd perse beter. Men ziet waarschijnlijk (en terecht naar mijn idee) wel in, dat nieuwe strenge maatregelen instellen heel veel andere andere negatieve effecten kunnen hebben.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
En dan, dalen de cijfers, mag er bij Gods gratie in april misschien weer wat open, en repeat in september?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
We stijgen lekker door. Tot we niets anders dan sluiting en lockdown over hebben.
Ja, met alleen adviezen om wat meer thuis te werken, een beetje verstandig te zijn met je contacten en afstand te houden waar dat kan kom je er niet, lijkt me. Dat is veel te vrijblijvend.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Jij snapt hemquote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zwaardere maatregelen zijn niet altijd perse beter. Men ziet waarschijnlijk (en terecht naar mijn idee) wel in, dat nieuwe strenge maatregelen instellen heel veel andere andere negatieve effecten kunnen hebben.
Gods gratie is nu juist het probleem in bepaalde gemeenschappen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan, dalen de cijfers, mag er bij Gods gratie in april misschien weer wat open, en repeat in september?
Ja, maar om die aan te pakken met bindende maatregelen moet je tegen heilige huisjes aan schoppen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gods gratie is nu juist het probleem in bepaalde gemeenschappen.
Precies dit. Nou dat wordt een kloteherfst en winter in het ziekenhuis. Dank maar weer voor de te late ingrepenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Er is een onderscheid tussen zware maatregelen en maatregelen die effect hebben wmb. Dit zal precies 0 veranderen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zwaardere maatregelen zijn niet altijd perse beter. Men ziet waarschijnlijk (en terecht naar mijn idee) wel in, dat nieuwe strenge maatregelen instellen heel veel andere andere negatieve effecten kunnen hebben.
Wat stel je voor?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:28 schreef SilverEyes het volgende:
Ik denk dat het vooral teleurstelling is dat er nu niet adequaat wordt ingegrepen, waardoor er straks veel ingrijpender maatregelen moeten worden genomen, waardoor we straks weer een klote winter hebben.
Wat zouden we nu adequaat moeten doen zodat er niet later ingrijpender maatregelen 'moeten' worden genomen? En hebben die 'nodige' maatregelen überhaupt wel het benodigde effect?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:28 schreef SilverEyes het volgende:
Ik denk dat het vooral teleurstelling is dat er nu niet adequaat wordt ingegrepen, waardoor er straks veel ingrijpender maatregelen moeten worden genomen, waardoor we straks weer een klote winter hebben.
Jij werkt niet in de zorg denk ik zomaar?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:26 schreef Johannes788 het volgende:
Dat we teleurgesteld zijn omdat we geen maatregelen krijgen.
We zijn compleet gebrainwashed de laatste 2 jaar. Man, man.
het enige wat echt bewezen goed effect heeft is vaccineren. Dus wat mij betreft maak het vaccineren zo aantrekkelijk mogelijk.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:34 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me ook af: wat willen jullie? Wat heeft goed effect?
Ik weet wel een met heel veel effect: scholen sluiten. Nee nee dat mag niet.
Bezoekregeling gaat niemand meer naar luisteren, echt niemand. Dan moet je echt al winkels of horeca gaan sluiten.
Ja, ik denk ook wel dat dat veel effect heeft. Alleen niet het effect dat je wil.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:34 schreef Discombobulate het volgende:
Oke.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:37 schreef Mrmime het volgende:
[..]
het enige wat echt bewezen goed effect heeft is vaccineren. Dus wat mij betreft maak het vaccineren zo aantrekkelijk mogelijk.
Scholen mogen van mij dicht hoor. Geen problemen mee.
Dit ja. Ongelofelijk.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Maar 16k waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
Het is ook een beetje onze eigen schuld omdat we jaren geleden de zorg bezuinigd hebben. Stel dat je, hypothetisch gezien, dat allemaal uitstekend op orde had. Dan had 8k per dag wellicht niets uitgemaakt en konden we gewoon terug naar normaal. Het ligt echt niet meer aan het virus zelf.
Ik denk dat heel veel minder effectief is nu we in deze fase zitten. Behalve dan echt dingen sluiten. De overige 'semi-vrijwillige' dingen zijn mensen wel klaar mee.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook wel dat dat veel effect heeft. Alleen niet het effect dat je wil.
Huisfeestjes bij Neef Wuppie gaan gewoon door. Voel je welkomquote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Dit is precies wat dat rapport bedoelt. En de reguliere zorg wordt wel weer afgeschaald.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Ongelofelijk.
Ronduit nalatig.
Inclusief gratis punthoofd?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Huisfeestjes bij Neef Wuppie gaan gewoon door. Voel je welkom
Er is geen oplossing.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:34 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me ook af: wat willen jullie? Wat heeft goed effect?
Bezoekregeling gaat niemand meer naar luisteren, echt niemand. Dan moet je echt al winkels of horeca gaan sluiten.
Dat heb je helemaal zelf in de hand, maar de mogelijkheid is er zeker.quote:
Laat het maar op z’n beloop.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar wat had iedereen dan wel gewild? Er was toch ook geen draagvlak meer om eind september nog langer de boel op slot te houden?
Vraag ik me ook af. Wat zien jullie voor je?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar wat had iedereen dan wel gewild? Er was toch ook geen draagvlak meer om eind september nog langer de boel op slot te houden?
Ja, wat had je dan in gedachten?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Ongelofelijk.
Ronduit nalatig.
Het enige voordeel daarvan was geweest dat deze golf een aantal dagen vertraagd zou zijn geweest.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mag ik die glazen bol van je lenen?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
We stijgen lekker door. Tot we niets anders dan sluiting en lockdown over hebben.
Werkt goed, die QR code.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:45 schreef Discombobulate het volgende:
Hilarisch hoor, dit met 85% vaccinatiegraad.
Beetje Schadenfreude wel.
Deze cirkelredenering zie ik wel vaker. Ik hoop dat je inziet waarom deze logica niet opgaat.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:28 schreef SilverEyes het volgende:
Nalatig van wie? Waarom? Of ben je het gewoon niet eens met de overweging?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Ongelofelijk.
Ronduit nalatig.
Dit is niet zo zeer glazen bol, dit is extrapolatie van de politiek van het afgelopen jaar. Als de besmettingen en/of de ziekenhuisbezetting stijgen, dan moeten we maatregelen nemen. Maakt niet uit of het effect heeft en de bijkomende schade is ook niet interessant, er zullen maatregelen komen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:51 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Mag ik die glazen bol van je lenen?
Enige reden was ook puur dwang. Had het OMT die QR code überhaupt doorgerekend? Ik heb nergens wat gelezen daarover in de modellen. Was het niet meer puur een politieke keuze?quote:
Ik bedoel meer dat betreffende user wel vaker doemdenkende voorspellingen doet en het allemaal wel lijkt te weten. Misschien uit paniek ofzoquote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is niet zo zeer glazen bol, dit is extrapolatie van de politiek van het afgelopen jaar. Als de besmettingen en/of de ziekenhuisbezetting stijgen, dan moeten we maatregelen nemen. Maakt niet uit of het effect heeft en de bijkomende schade is ook niet interessant, er zullen maatregelen komen.
Dus over een week of drie, vier zal het halve openbare leven wel weer op zijn gat gaan. Want 'we kunnen niet anders'.
Daar heb je geen glazen bol voor nodig. Dit (wat ik hier lees) gaat de R niet onder de 1 brengen. Dat weet jij ook.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:51 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Mag ik die glazen bol van je lenen?
Volgens mij roep je dat al maandenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
Ik geloof niet dat die vaccins zo'n bijdrage leveren aan de transmissie. 34% positief waren gevaccineerd meende ik. Ik denk dat we over een aantal maand terugkijken van "Tja, werkte toch niet zo geweldig."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |