abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:04:07 #102
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_201935823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De grote groep gevaccineerden beschermen tegen de kleine groep ongevaccineerden?
Dit gaat echt nergens meer over inderdaad. Enge manier van kijken.

We moeten de zorg beschermen dat teveel ongevaccineerden tegelijkertijd corona krijgen en in het ziekenhuis belanden. Zo complex is het niet. De oplossing wel.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_201935843
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dit gaat echt nergens meer over inderdaad. Enge manier van kijken.

We moeten de zorg beschermen dat teveel ongevaccineerden tegelijkertijd corona krijgen en in het ziekenhuis belanden. Zo complex is het niet. De oplossing wel.
En hoe ga je dat doen zonder de rest van de bevolking er mee te vermoeien ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201935852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat dat een realistische optie is jammer genoeg.
pi_201935875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik geloof dat ik dan maar wat vaker verder weg op afstand ga werken deze winter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:10:52 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201935902
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik geloof dat ik dan maar wat vaker verder weg op afstand ga werken deze winter.
Ik moet zeggen dat ik er weinig naar uitkijk om volgende week weer in die gare bende van Nederland te zijn :')
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:11:14 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201935906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er zal toch echt gewerkt moeten worden aan een plan dat wel werkt, want anders zijn we voortaan elke winter bezig met maatregelen.
pi_201935919
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik er weinig naar uitkijk om volgende week weer in die gare bende van Nederland te zijn :')
Kan je niet verlengen?
pi_201935932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er zal toch echt gewerkt moeten worden aan een plan dat wel werkt, want anders zijn we voortaan elke winter bezig met maatregelen.
In mijn dromen een Vaccinatieplicht. Dan is het in Europa meteen een stuk rustiger.
pi_201935933
quote:

[..]
Ja, eens. Maar de enige manier die houdbaar is is extra ruimte in de zorg krijgen door extra bedden, ander beleid of innovaties. Alle 3 lijken niet veel haast te hebben.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:13:57 #111
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201935943
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Kan je niet verlengen?
Mja, dit appartementencomplex sluit in november. Maar het is wel ok, ik ga gewoon snel weer wat boeken B-)
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:14:11 #112
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_201935951
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]
vaccinatieplicht voor ouderen
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:15:07 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201935968
quote:
2s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:13 schreef Tijn het volgende:

[..]
Mja, dit appartementencomplex sluit in november. Maar het is wel ok, ik ga gewoon snel weer wat boeken B-)
Heb je geld te veel of zo?
pi_201935981
quote:

[..]
In een endemische fase hebben maatregelen wat mij betreft absoluut geen bestaansrecht. Hoe we de zorg gaan inrichten, geen flauw idee, maar het is ons voor de griep ook gelukt dus onmogelijk lijkt het mij niet.
I'll give you something to do
pi_201936005
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, eens. Maar de enige manier die houdbaar is is extra ruimte in de zorg krijgen door extra bedden, ander beleid of innovaties. Alle 3 lijken niet veel haast te hebben.
Van de AD live blog.
quote:
Het is de politiek aan te rekenen dat het tijdens de coronacrisis niet is gelukt om de ic-capaciteit te verhogen. Geld voor salarisverhogingen voor het personeel kwam niet en 'enthousiasme' om de ic's te steunen ontbrak bij politici. De uitstroom van ic-personeel neemt zelfs toe. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, in de BNR-podcast Vraag het Gommers.

Gommers stelt dat de uitstroom van ic-personeel er ook voor de coronacrisis al voor zorgde dat het aantal bedden afnam, maar dat deze trend niet is doorbroken sinds het virus Nederland in de greep houdt. Volgens de ic-baas is dat de politiek aan te rekenen: ,,Door tien jaar beleid hadden we in januari 2020 al minder ic-bedden dan de jaren ervoor, door de uitstroom van personeel. Wat je hoopt, is dat we dat tij kunnen keren. Door Covid is het niet beter geworden en er zijn ook geen middelen gekomen vanuit de politiek om dat te stimuleren."
1,5 jaar te laat maar dan heb je ook wat...
pi_201936112
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Van het ene mondkapjesland naar het andere. Spannend!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:26:16 #117
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201936125
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Heb je geld te veel of zo?
Het is niet dat ik verder veel uitgeef in deze tijden :')
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:27:11 #118
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_201936137
Wat verwachten we op 2 november? Ofja, zal zondag wel uitlekken :D
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_201936138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:17 schreef ipa84 het volgende:
Geld voor salarisverhogingen voor het personeel kwam niet en 'enthousiasme' om de ic's te steunen ontbrak bij politici.
Waarom zegt dit niet genoeg over de intentie achter het hele circus? Je kan dit toch niet plaatsen tegenover de vermeende dreiging waarvoor grondwet, economie en volkgsgezondheid al meer dan anderhalf jaar dienen te wijken? Als dát oprecht hét probleem is, dan is een miljoen per maand per IC-medewerker zelfs vanzelfsprekend.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:34:10 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201936218
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:27 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wat verwachten we op 2 november? Ofja, zal zondag wel uitlekken :D
- Mondkapjes in publieke binnenruimtes waar geen QR geldt
- Aangescherpt thuiswerkadvies
- Wellicht nog iets met eigen bijdrage voor TvT(?)
pi_201936238
In plaats van structurele verhoging van salaris had een tussenweg, zolang de onderhandelingen over een hogere beloning spelen, best een tijdelijke toeslag op het salaris toegepast kunnen worden voor IC/Cohort medewerkers.

Maar van de zijlijn is makkelijk praten, dat weet ik ook wel.

Het is alleen wel storend dat een capaciteits probleem waar best wat meer aan gedaan had kunnen worden, ons straks wellicht in nieuws lockdowns schuift.
pi_201936245
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
- Mondkapjes in publieke binnenruimtes waar geen QR geldt
- Aangescherpt thuiswerkadvies
- Wellicht nog iets met eigen bijdrage voor TvT(?)
Ik denk dat ze vooralsnog wegblijven van een algehele mondkapjesplicht.
pi_201936269
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:35 schreef _serial_ het volgende:
Huh? Dat is het ook omdat je kan zien tot welke mate van ingrijpen de overheid in staat is. Alsof het in deze context moeilijk of heel complex is om in een ''pandemie'' cq ''crisis'' (aanzienlijk) meer geld richting de IC-medewerkers te bewegen :').
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:39:43 #124
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201936293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:37 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Huh? Dat is het ook omdat je kan zien tot welke mate van ingrijpen de overheid in staat is. Alsof het in deze context moeilijk of heel complex is om in een ''pandemie'' cq ''crisis'' meer geld richting de IC-medewerkers te bewegen :').
Het zal je nog verbazen hoe complex dat is.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201936323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:39 schreef zalkc het volgende:
Het zal je nog verbazen hoe complex dat is.
Complexer dan al het andere gedane? Het onderwerpen van de gehele bevolking aan een QR/test-systeem bijvoorbeeld?

Mensen maken zichzelf echt van alles wijs om maar niet onder ogen te hoeven komen hoe ze voor de gek gehouden worden. Alsof een kabinet met al haar ministeries en ambtenaren onder zich in een crisis (''noodtoestand'' remember?) dit niet zo geregeld kan hebben als het moet.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:44:11 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201936339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik denk dat ze vooralsnog wegblijven van een algehele mondkapjesplicht.
Dan blijft er helemaal niks meer over, lijkt me.

Of ze schaffen TvT helemaal af, al lijkt juist mij dat weer niet iets dat ze zomaar gaan doen.
pi_201936354
Kijken jullie Nieuwsuur?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201936368
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Van de AD live blog.
[..]
1,5 jaar te laat maar dan heb je ook wat...
Gommers is omgeslagen als een blad aan een boom, duidelijk te merken dat zijn boek: "Hoe maak ik beleid zonder er zelf verantwoordelijkheid voor te dragen" eraan komt. Hij lijkt te vergeten dat in zijn rol als voorzitter van de NVIC hij invloed op dat beleid heeft. Misschien niet direct, maar wel indirect.

Hij is de afgelopen jaren onderdeel van het probleem geweest, maar dat lijkt hij te vergeten.
pi_201936371
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:35 schreef _serial_ het volgende:
In plaats van structurele verhoging van salaris had een tussenweg, zolang de onderhandelingen over een hogere beloning spelen, best een tijdelijke toeslag op het salaris toegepast kunnen worden voor IC/Cohort medewerkers.

Het is alleen wel storend dat een capaciteits probleem waar best wat meer aan gedaan had kunnen worden, ons straks wellicht in nieuws lockdowns schuift.
Ik geloof er eigenlijk niks van dat het salaris de bottleneck is. Stel ze krijgen er 100 euro bruto per maand bij, zou dat dan echt verschil maken?

Je ziet dat ook elke keer terugkeren bij discussies over lerarentekorten. Misschien omdat het makkelijker praten is over geld dan over werkdruk, status, waardering en werkplezier.
pi_201936377
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijken jullie Nieuwsuur?
Nee, mis ik iets? Waar gaat 't over?
pi_201936387
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:47 schreef Heph844 het volgende:
Ik geloof er eigenlijk niks van dat het salaris de bottleneck is. Stel ze krijgen er 100 euro bruto per maand bij, zou dat dan echt verschil maken?
Waarom maak je er niet 1 of 2k van? Of heck, 10? Misschien trek je dan ook weglopers/ontslagene van de laatste 5-10 jaar weer aan. Dat soort bedragen gaan nergens over in deze context.
pi_201936388
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, mis ik iets? Waar gaat 't over?
Over beleid en strategie van de afgelopen 1,5 jaar en het keer op keer de plank mis slaan. Dit is best controversieel qua reportage
pi_201936396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Over beleid en strategie van de afgelopen 1,5 jaar en het keer op keer de plank mis slaan. Dit is best controversieel qua reportage
Sinds wanneer is Nieuwsuur een opinieprogramma eigenlijk?
pi_201936397
quote:

[..]
Deze duiding slaat de plank mis. Ze doen keer op keer precies wat nodig is om het circus in stand te houden.
pi_201936400
quote:

[..]
Even aanzetten, dank!

de Dissel ziet er wel kek uit met zijn zonnebril altijd!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2021 21:50:48 ]
pi_201936408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:49 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Waarom maak je er niet 1 of 2k van? Of heck, 10? Misschien trek je dan ook weglopers/ontslagene van de laatste 5-10 jaar weer aan. Dat soort bedragen gaan nergens over in deze context.
Lekker eerlijk voor de verpleegkundigen op gynaecologie of cardiologie. Die werken zich ook de tandjes en zien dan hun collega's het dubbele opstrijken omdat ze op de goede afdeling werken.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:51:30 #137
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201936409
quote:
2s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:42 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Complexer dan al het andere gedane? Het onderwerpen van de gehele bevolking aan een QR/test-systeem bijvoorbeeld. Mensen maken zichzelf echt van alles wijs om maar niet onder ogen te hoeven komen hoe ze voor de gek gehouden worden.
1 van de zaken die het minst snel geregeld waren was bijvoorbeeld de bonussen in de zorg, dat heeft maanden geduurd voordat de instellingen erover uit waren wie een bonus moest krijgen.

Geld erbij voor de IC's is een wat rare stelling, want wat wil je er mee gaan doen. Spullen hebben we zat daar ligt het niet aan, personeel werven is lastig omdat het aantal mensen die daar werkzaam kan zijn beperkt is, daarnaast werken die ook al ergens anders waar ze vast ook iets nuttigs doen. Lonen omhoog heeft ook als effect dat je of, buiten de CAO omgaat, of dat je iedereen er geld bij moet geven. IC-toeslag moet je ook via de bonden regelen, die vast ook vinden dat anderen ook een graantje mee moeten hebben.

Opleiden kost tijd, en wat mij betreft moet je dit soort studies weer gratis maken, zodat je geen studieschuld op bouwt. Maar dat duurt jaren, en voor praktijk training moet je ook weer de capaciteit die er nu nog is belasten met stagelopers. Daarnaast zijn er ook niet onbeperkte opleidingsplekken.

Dus waar ga je je geld aan uitgeven?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:52:36 #138
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201936419
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Lekker eerlijk voor de verpleegkundigen op gynaecologie of cardiologie. Die werken zich ook de tandjes en zien dan hun collega's het dubbele opstrijken omdat ze op de goede afdeling werken.
Dan gaan ze zelf toch ook op de IC werken?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:53:47 #139
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201936430
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dan gaan ze zelf toch ook op de IC werken?
En om die tekorten op te vullen herhalen we dezelfde truc ad infinitum?
pi_201936479
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:51 schreef zalkc het volgende:
1 van de zaken die het minst snel geregeld waren was bijvoorbeeld de bonussen in de zorg, dat heeft maanden geduurd voordat de instellingen erover uit waren wie een bonus moest krijgen.

Geld erbij voor de IC's is een wat rare stelling, want wat wil je er mee gaan doen. Spullen hebben we zat daar ligt het niet aan, personeel werven is lastig omdat het aantal mensen die daar werkzaam kan zijn beperkt is, daarnaast werken die ook al ergens anders waar ze vast ook iets nuttigs doen. Lonen omhoog heeft ook als effect dat je of, buiten de CAO omgaat, of dat je iedereen er geld bij moet geven. IC-toeslag moet je ook via de bonden regelen, die vast ook vinden dat anderen ook een graantje mee moeten hebben.

Opleiden kost tijd, en wat mij betreft moet je dit soort studies weer gratis maken, zodat je geen studieschuld op bouwt. Maar dat duurt jaren, en voor praktijk training moet je ook weer de capaciteit die er nu nog is belasten met stagelopers. Daarnaast zijn er ook niet onbeperkte opleidingsplekken.

Dus waar ga je je geld aan uitgeven?
De bureaucratische nasleep is natuurlijk totaal niet relevant: het gaat er om of je het wilt en doet.

Ik zei niet ''geld er bij voor IC's" maar specifiek geld voor IC-personeel omdat het blijkbaar leegloopt. Als overheid kan je gewoon een crisisbonus toekennen, zoals deze ook prima de grondwet kan ondermijnen. De CAO is nog vele male minder moeilijk terzijde te schuiven.

Opleiden is een geheel ander punt maar ook daar zijn we allerminst creatief in geweest. Zeker qua personeelsschuiving en essentiële trainingen.

Het is bizar hoe men op het ene moment het allemaal heel logisch acht wanneer de normale gang van zaken volledig terzijde wordt geschoven omwille van de ''pandemie'', maar wanneer het aankomt op beleid wat niet op controle/vaccinatie geijkt is, wordt alles weer benaderd met de bril van ''het oude normaal''. Het is heel opvallend, en alleszeggend. Dít is de dynamiek onder de cognitieve dissonantie wmb.
pi_201936500
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:24 schreef Janneke141 het volgende:
En opletten @:Noek :P
Mama moest even centen verdienen voordat de roverheid haar weer sluit.
Go hard or go home
pi_201936521
OMT koerst niet op maatregelen voor ongevaccineerden

https://www.ad.nl/politie(...)ccineerden~a7398fce/

Gelukkig! Top, zeg als ik gevaccineerde. Hulde
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:02:08 #143
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201936533
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:57 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De bureaucratische nasleep is natuurlijk totaal niet relevant: het gaat er om of je het wilt en doet.

Ik zei niet ''geld er bij voor IC's" maar specifiek geld voor IC-personeel omdat het blijkbaar leegloopt. Als overheid kan je gewoon een crisisbonus toekennen, zoals deze ook prima de grondwet kan ondermijnen. De CAO is nog vele male minder moeilijk terzijde te schuiven.

Opleiden is een geheel ander punt maar ook daar zijn we allerminst creatief in geweest. Zeker qua personeelsschuiving en essentiële trainingen.

Het is bizar hoe men op het ene moment het allemaal heel logisch acht wanneer de normale gang van zaken volledig terzijde wordt geschoven omwille van de ''pandemie'', maar wanneer het aankomt op beleid wat niet op controle/vaccinatie geijkt is, wordt alles weer benaderd met de bril van ''het oude normaal''. Het is heel opvallend, en alleszeggend.
Als het echt om het geld ging kunnen ze ook ZZP'er worden. Het probleem is de werkdruk en niet het individuele salaris, liever extra collega's dan een paar euro erbij.
pi_201936543
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijken jullie Nieuwsuur?
Wat wordt er gezegd?
pi_201936557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:02 schreef zalkc het volgende:
Als het echt om het geld ging kunnen ze ook ZZP'er worden. Het probleem is de werkdruk en niet het individuele salaris, liever extra collega's dan een paar euro erbij.
Dat zou kunnen maar dat blijkt nog nergens uit omdat we de druk niet eens trachten te compenseren met goed geld.

Ik moet nu overigens wel toegeven dat een impliciet risico is dat personeel natuurlijk vroegtijdig met pensioen zal gaan wanneer het salaris te goed is icm een te hoge werkdruk, maar er kan vast een interessant bedrag bedacht worden waarmee dat voorkomen wordt. Dito wb de neiging om parttime te gaan werken. Daar zou je dan wel een conditie voor moeten inbouwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akathisia op 28-10-2021 22:12:30 ]
pi_201936565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:03 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Wat wordt er gezegd?
Nieuwsuur vindt dat er voor de indammingstrategie had moeten worden gekozen.
pi_201936568
quote:
11s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:04 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Zoals Australië?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:05:33 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201936574
quote:

[..]
Het succesvolle Australische model met 290 dagen lockdown?
pi_201936575
quote:

[..]
Ow, niet weer ongevaccineerden bashen zoals ze al een week doen bij de npo?
pi_201936588
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:05 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het succesvolle Australische model met 290 dagen lockdown?
Idd,

quote:
Dan Andrews power grab:

Victorians could be fined up to $90,000 and jailed for TWO YEARS just for not wearing a mask or protesting lockdown under law that allows him to invoke pandemic restrictions at will

• Premier will be able to call state of emergency at will without doctors signing off
• Pandemic restrictions can be imposed even if there are no cases in Victoria
• Anyone protesting against lockdowns or breaching mask rules faces huge fines
• Individuals can be jailed for two years or fined $90,500 for breaking new laws

Legal experts have warned the new bill does not have a sliding scale of crimes and treats all breaches with the same seriousness, raising concerns some could face a jail term for minor breaches like not wearing a mask.
But Mr Foley insisted every incident would be judged for its own seriousness. 'Each case would have to be determined on its merits by an appropriate judicial officer,' he said. 'It is a very high benchmark and it's for the most egregious and deliberate offences that cause significant public harm.' The dramatic escalation of the premier's powers came under fire from the state opposition, which branded Mr Andrews 'drunk on power'.

Altijd grappig wanneer een staatsomroep voor beleid pleit waarbij de overheid nóg meer macht zal kunnen uitoefenen onderwijl het ''kritiek'' geeft alsof het een kritische en onafhankelijke omroep is.
pi_201936600
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:00 schreef Johannes788 het volgende:

quote:
Wél voelt het OMT sowieso voor het verversen van de adviezen om zoveel mogelijk thuis te werken, drukte te mijden en opnieuw - waar het kan - afstand te houden. Heftige ingrepen als een avondklok, de sluiting van winkels, horeca en scholen zijn vooralsnog niet nodig, stelt een bron uit het OMT.
Oftewel, er gaat geen klote veranderen en over 4 weken komt er alsnog een advies voor zwaardere maatregelen..
pi_201936610
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[..]
Oftewel, er gaat geen klote veranderen en over 4 weken komt er alsnog een advies voor zwaardere maatregelen..
Dit.
We stijgen lekker door. Tot we niets anders dan sluiting en lockdown over hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201936620
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:00 schreef Johannes788 het volgende:

Ik vind het toch meer aan de politiek om dit wel of niet te overwegen. Nu krijg je een gekleurd advies deels gebaseerd op persoonlijke opvattingen van OMT-leden.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:12:39 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201936628
quote:

[..]
[..]
pi_201936631
Nou, die maatregelen zetten zoden aan de dijk hoor.

En tegen de tijd dat het helemaal uit de hand is gelopen kan alles weer dicht.

Hoezee.
pi_201936634
quote:

[..]
[..]
Maar dan wel voor iedereen. En daar ben ik voor. Oef, geen medische apartheid :)
pi_201936638
quote:

[..]
[..]
Zwaardere maatregelen zijn niet altijd perse beter. Men ziet waarschijnlijk (en terecht naar mijn idee) wel in, dat nieuwe strenge maatregelen instellen heel veel andere andere negatieve effecten kunnen hebben.
pi_201936656
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit.
We stijgen lekker door. Tot we niets anders dan sluiting en lockdown over hebben.
En dan, dalen de cijfers, mag er bij Gods gratie in april misschien weer wat open, en repeat in september?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:15:53 #159
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201936667
quote:

[..]
[..]
Ja, met alleen adviezen om wat meer thuis te werken, een beetje verstandig te zijn met je contacten en afstand te houden waar dat kan kom je er niet, lijkt me. Dat is veel te vrijblijvend.
pi_201936690
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zwaardere maatregelen zijn niet altijd perse beter. Men ziet waarschijnlijk (en terecht naar mijn idee) wel in, dat nieuwe strenge maatregelen instellen heel veel andere andere negatieve effecten kunnen hebben.
Jij snapt hem ;)
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:19:47 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201936723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En dan, dalen de cijfers, mag er bij Gods gratie in april misschien weer wat open, en repeat in september?
Gods gratie is nu juist het probleem in bepaalde gemeenschappen.
pi_201936736
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gods gratie is nu juist het probleem in bepaalde gemeenschappen.
Ja, maar om die aan te pakken met bindende maatregelen moet je tegen heilige huisjes aan schoppen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201936806
quote:

[..]
[..]
Precies dit. Nou dat wordt een kloteherfst en winter in het ziekenhuis. Dank maar weer voor de te late ingrepen :{
Alius aliud dicit
pi_201936814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Er is een onderscheid tussen zware maatregelen en maatregelen die effect hebben wmb. Dit zal precies 0 veranderen.
pi_201936824
Dat we teleurgesteld zijn omdat we geen maatregelen krijgen.

We zijn compleet gebrainwashed de laatste 2 jaar. Man, man.
pi_201936849
Ik denk dat het vooral teleurstelling is dat er nu niet adequaat wordt ingegrepen, waardoor er straks veel ingrijpender maatregelen moeten worden genomen, waardoor we straks weer een klote winter hebben.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:30:01 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201936862
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:28 schreef SilverEyes het volgende:
Ik denk dat het vooral teleurstelling is dat er nu niet adequaat wordt ingegrepen, waardoor er straks veel ingrijpender maatregelen moeten worden genomen, waardoor we straks weer een klote winter hebben.
Wat stel je voor?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:31:31 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201936880
quote:
Wat zouden we nu adequaat moeten doen zodat er niet later ingrijpender maatregelen 'moeten' worden genomen? En hebben die 'nodige' maatregelen überhaupt wel het benodigde effect?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201936895
Het is ook een beetje onze eigen schuld omdat we jaren geleden de zorg bezuinigd hebben. Stel dat je, hypothetisch gezien, dat allemaal uitstekend op orde had. Dan had 8k per dag wellicht niets uitgemaakt en konden we gewoon terug naar normaal. Het ligt echt niet meer aan het virus zelf.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201936913
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:26 schreef Johannes788 het volgende:
Dat we teleurgesteld zijn omdat we geen maatregelen krijgen.

We zijn compleet gebrainwashed de laatste 2 jaar. Man, man.
Jij werkt niet in de zorg denk ik zomaar?
Alius aliud dicit
pi_201936915
Ik vraag me ook af: wat willen jullie? Wat heeft goed effect?

Ik weet wel een met heel veel effect: scholen sluiten. Nee nee dat mag niet.

Bezoekregeling gaat niemand meer naar luisteren, echt niemand. Dan moet je echt al winkels of horeca gaan sluiten.
pi_201936960
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:34 schreef Discombobulate het volgende:

Bezoekregeling gaat niemand meer naar luisteren, echt niemand. Dan moet je echt al winkels of horeca gaan sluiten.
het enige wat echt bewezen goed effect heeft is vaccineren. Dus wat mij betreft maak het vaccineren zo aantrekkelijk mogelijk.

Scholen mogen van mij dicht hoor. Geen problemen mee.
Alius aliud dicit
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:40:35 #173
346939 Janneke141
pi_201936991
quote:
Ja, ik denk ook wel dat dat veel effect heeft. Alleen niet het effect dat je wil.
pi_201936997
Maatregelen of niet. Het is wel klaar bij de meeste nu. Draagvlak wordt per dag minder.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:41:05 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201936998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:37 schreef Mrmime het volgende:

[..]
het enige wat echt bewezen goed effect heeft is vaccineren. Dus wat mij betreft maak het vaccineren zo aantrekkelijk mogelijk.

Scholen mogen van mij dicht hoor. Geen problemen mee.
Oke.
pi_201937006
quote:

[..]
[..]
Dit ja. Ongelofelijk.

Ronduit nalatig.
zie email 27 oktober
pi_201937019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
Het is ook een beetje onze eigen schuld omdat we jaren geleden de zorg bezuinigd hebben. Stel dat je, hypothetisch gezien, dat allemaal uitstekend op orde had. Dan had 8k per dag wellicht niets uitgemaakt en konden we gewoon terug naar normaal. Het ligt echt niet meer aan het virus zelf.
Maar 16k waarschijnlijk wel.
pi_201937024
quote:
15s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, ik denk ook wel dat dat veel effect heeft. Alleen niet het effect dat je wil.
Ik denk dat heel veel minder effectief is nu we in deze fase zitten. Behalve dan echt dingen sluiten. De overige 'semi-vrijwillige' dingen zijn mensen wel klaar mee.
pi_201937026
quote:

[..]
[..]
Huisfeestjes bij Neef Wuppie gaan gewoon door. Voel je welkom :)
pi_201937028
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit ja. Ongelofelijk.

Ronduit nalatig.
Dit is precies wat dat rapport bedoelt. En de reguliere zorg wordt wel weer afgeschaald. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201937048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Huisfeestjes bij Neef Wuppie gaan gewoon door. Voel je welkom :)
Inclusief gratis punthoofd?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:45:03 #182
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201937057
quote:

Er is geen oplossing.

Of geen... een volle lockdown helpt. Voor de rest is het allemaal gelul in de marge.

Misschien ligt er een taak voor huisartsen.. dat die ongevaccineerde allochtonen kunnen bereiken.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201937059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:44 schreef Oriente het volgende:

[..]
Inclusief gratis punthoofd?
Dat heb je helemaal zelf in de hand, maar de mogelijkheid is er zeker. :)
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:45:12 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201937061
Maar wat had iedereen dan wel gewild? Er was toch ook geen draagvlak meer om eind september nog langer de boel op slot te houden?
pi_201937067
Hilarisch hoor, dit met 85% vaccinatiegraad. _O-

Beetje Schadenfreude wel.
pi_201937072
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar wat had iedereen dan wel gewild? Er was toch ook geen draagvlak meer om eind september nog langer de boel op slot te houden?
Laat het maar op z’n beloop.
pi_201937076
quote:
Vraag ik me ook af. Wat zien jullie voor je?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:47:43 #188
346939 Janneke141
pi_201937094
quote:

[..]
Dit ja. Ongelofelijk.

Ronduit nalatig.
Ja, wat had je dan in gedachten?
pi_201937110
quote:
Het enige voordeel daarvan was geweest dat deze golf een aantal dagen vertraagd zou zijn geweest.
pi_201937117
Alle ongevaccineerden op een eiland met Ab 'Kneiterbesmet' Osterhaus erbij.
pi_201937129
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit.
Mag ik die glazen bol van je lenen?
pi_201937134
Het is gewoon het liedje uitzingen. Zo veel valt er niet te doen. We zijn ook maar dieren.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:51:59 #193
451005 Grems
Clown World
pi_201937138
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:45 schreef Discombobulate het volgende:
Hilarisch hoor, dit met 85% vaccinatiegraad. _O-

Beetje Schadenfreude wel.
Werkt goed, die QR code.
pi_201937144
quote:
Deze cirkelredenering zie ik wel vaker. Ik hoop dat je inziet waarom deze logica niet opgaat.
pi_201937162
quote:

[..]
Dit ja. Ongelofelijk.

Ronduit nalatig.
Nalatig van wie? Waarom? Of ben je het gewoon niet eens met de overweging?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:54:25 #196
346939 Janneke141
pi_201937169
quote:
11s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:51 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dit is niet zo zeer glazen bol, dit is extrapolatie van de politiek van het afgelopen jaar. Als de besmettingen en/of de ziekenhuisbezetting stijgen, dan moeten we maatregelen nemen. Maakt niet uit of het effect heeft en de bijkomende schade is ook niet interessant, er zullen maatregelen komen.

Dus over een week of drie, vier zal het halve openbare leven wel weer op zijn gat gaan. Want 'we kunnen niet anders'.
pi_201937173
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:51 schreef Grems het volgende:

[..]
Werkt goed, die QR code.
Enige reden was ook puur dwang. Had het OMT die QR code überhaupt doorgerekend? Ik heb nergens wat gelezen daarover in de modellen. Was het niet meer puur een politieke keuze?
pi_201937196
Even flauw gezegd, als er geen striktere maatregelen komen dan zal het aantal besmettingen/ziekenhuisopnames vast en zeker oplopen en planbare zorg ook vast en zeker deels worden uitgesteld.

Maar het afschalen van planbare zorg kan ook een bewuste keuze zijn natuurlijk.

En misschien is dat wel minder erg dan een 2g beleid, maatregelen tegen ongevaccineerden of het sluiten van sectoren.
pi_201937205
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit is niet zo zeer glazen bol, dit is extrapolatie van de politiek van het afgelopen jaar. Als de besmettingen en/of de ziekenhuisbezetting stijgen, dan moeten we maatregelen nemen. Maakt niet uit of het effect heeft en de bijkomende schade is ook niet interessant, er zullen maatregelen komen.

Dus over een week of drie, vier zal het halve openbare leven wel weer op zijn gat gaan. Want 'we kunnen niet anders'.
Ik bedoel meer dat betreffende user wel vaker doemdenkende voorspellingen doet en het allemaal wel lijkt te weten. Misschien uit paniek ofzo ;).
pi_201937226
Ik geloof niet dat die vaccins zo'n bijdrage leveren aan de transmissie. 34% positief waren gevaccineerd meende ik. Ik denk dat we over een aantal maand terugkijken van "Tja, werkte toch niet zo geweldig."
pi_201937228
quote:
11s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:51 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Daar heb je geen glazen bol voor nodig. Dit (wat ik hier lees) gaat de R niet onder de 1 brengen. Dat weet jij ook. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201937237
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
Ik geloof niet dat die vaccins zo'n bijdrage leveren aan de transmissie. 34% positief waren gevaccineerd meende ik. Ik denk dat we over een aantal maand terugkijken van "Tja, werkte toch niet zo geweldig."
Volgens mij roep je dat al maanden _O-. Ik vind het wel vermakelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')