abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:44:11 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201936339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik denk dat ze vooralsnog wegblijven van een algehele mondkapjesplicht.
Dan blijft er helemaal niks meer over, lijkt me.

Of ze schaffen TvT helemaal af, al lijkt juist mij dat weer niet iets dat ze zomaar gaan doen.
pi_201936354
Kijken jullie Nieuwsuur?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 21:47:23 #128
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201936368
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Van de AD live blog.
[..]
1,5 jaar te laat maar dan heb je ook wat...
Gommers is omgeslagen als een blad aan een boom, duidelijk te merken dat zijn boek: "Hoe maak ik beleid zonder er zelf verantwoordelijkheid voor te dragen" eraan komt. Hij lijkt te vergeten dat in zijn rol als voorzitter van de NVIC hij invloed op dat beleid heeft. Misschien niet direct, maar wel indirect.

Hij is de afgelopen jaren onderdeel van het probleem geweest, maar dat lijkt hij te vergeten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201936371
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:35 schreef _serial_ het volgende:
In plaats van structurele verhoging van salaris had een tussenweg, zolang de onderhandelingen over een hogere beloning spelen, best een tijdelijke toeslag op het salaris toegepast kunnen worden voor IC/Cohort medewerkers.

Maar van de zijlijn is makkelijk praten, dat weet ik ook wel.

Het is alleen wel storend dat een capaciteits probleem waar best wat meer aan gedaan had kunnen worden, ons straks wellicht in nieuws lockdowns schuift.
Ik geloof er eigenlijk niks van dat het salaris de bottleneck is. Stel ze krijgen er 100 euro bruto per maand bij, zou dat dan echt verschil maken?

Je ziet dat ook elke keer terugkeren bij discussies over lerarentekorten. Misschien omdat het makkelijker praten is over geld dan over werkdruk, status, waardering en werkplezier.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 21:48:12 #130
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201936377
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijken jullie Nieuwsuur?
Nee, mis ik iets? Waar gaat 't over?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201936387
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:47 schreef Heph844 het volgende:
Ik geloof er eigenlijk niks van dat het salaris de bottleneck is. Stel ze krijgen er 100 euro bruto per maand bij, zou dat dan echt verschil maken?
Waarom maak je er niet 1 of 2k van? Of heck, 10? Misschien trek je dan ook weglopers/ontslagene van de laatste 5-10 jaar weer aan. Dat soort bedragen gaan nergens over in deze context.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201936388
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, mis ik iets? Waar gaat 't over?
Over beleid en strategie van de afgelopen 1,5 jaar en het keer op keer de plank mis slaan. Dit is best controversieel qua reportage
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201936396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Over beleid en strategie van de afgelopen 1,5 jaar en het keer op keer de plank mis slaan. Dit is best controversieel qua reportage
Sinds wanneer is Nieuwsuur een opinieprogramma eigenlijk?
pi_201936397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Over beleid en strategie van de afgelopen 1,5 jaar en het keer op keer de plank mis slaan. Dit is best controversieel qua reportage
Deze duiding slaat de plank mis. Ze doen keer op keer precies wat nodig is om het circus in stand te houden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 21:50:34 #135
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201936400
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Over beleid en strategie van de afgelopen 1,5 jaar en het keer op keer de plank mis slaan. Dit is best controversieel qua reportage
Even aanzetten, dank!

de Dissel ziet er wel kek uit met zijn zonnebril altijd!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201936408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:49 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Waarom maak je er niet 1 of 2k van? Of heck, 10? Misschien trek je dan ook weglopers/ontslagene van de laatste 5-10 jaar weer aan. Dat soort bedragen gaan nergens over in deze context.
Lekker eerlijk voor de verpleegkundigen op gynaecologie of cardiologie. Die werken zich ook de tandjes en zien dan hun collega's het dubbele opstrijken omdat ze op de goede afdeling werken.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:51:30 #137
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201936409
quote:
2s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:42 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Complexer dan al het andere gedane? Het onderwerpen van de gehele bevolking aan een QR/test-systeem bijvoorbeeld. Mensen maken zichzelf echt van alles wijs om maar niet onder ogen te hoeven komen hoe ze voor de gek gehouden worden.
1 van de zaken die het minst snel geregeld waren was bijvoorbeeld de bonussen in de zorg, dat heeft maanden geduurd voordat de instellingen erover uit waren wie een bonus moest krijgen.

Geld erbij voor de IC's is een wat rare stelling, want wat wil je er mee gaan doen. Spullen hebben we zat daar ligt het niet aan, personeel werven is lastig omdat het aantal mensen die daar werkzaam kan zijn beperkt is, daarnaast werken die ook al ergens anders waar ze vast ook iets nuttigs doen. Lonen omhoog heeft ook als effect dat je of, buiten de CAO omgaat, of dat je iedereen er geld bij moet geven. IC-toeslag moet je ook via de bonden regelen, die vast ook vinden dat anderen ook een graantje mee moeten hebben.

Opleiden kost tijd, en wat mij betreft moet je dit soort studies weer gratis maken, zodat je geen studieschuld op bouwt. Maar dat duurt jaren, en voor praktijk training moet je ook weer de capaciteit die er nu nog is belasten met stagelopers. Daarnaast zijn er ook niet onbeperkte opleidingsplekken.

Dus waar ga je je geld aan uitgeven?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:52:36 #138
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201936419
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Lekker eerlijk voor de verpleegkundigen op gynaecologie of cardiologie. Die werken zich ook de tandjes en zien dan hun collega's het dubbele opstrijken omdat ze op de goede afdeling werken.
Dan gaan ze zelf toch ook op de IC werken?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:53:47 #139
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201936430
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dan gaan ze zelf toch ook op de IC werken?
En om die tekorten op te vullen herhalen we dezelfde truc ad infinitum?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201936479
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:51 schreef zalkc het volgende:
1 van de zaken die het minst snel geregeld waren was bijvoorbeeld de bonussen in de zorg, dat heeft maanden geduurd voordat de instellingen erover uit waren wie een bonus moest krijgen.

Geld erbij voor de IC's is een wat rare stelling, want wat wil je er mee gaan doen. Spullen hebben we zat daar ligt het niet aan, personeel werven is lastig omdat het aantal mensen die daar werkzaam kan zijn beperkt is, daarnaast werken die ook al ergens anders waar ze vast ook iets nuttigs doen. Lonen omhoog heeft ook als effect dat je of, buiten de CAO omgaat, of dat je iedereen er geld bij moet geven. IC-toeslag moet je ook via de bonden regelen, die vast ook vinden dat anderen ook een graantje mee moeten hebben.

Opleiden kost tijd, en wat mij betreft moet je dit soort studies weer gratis maken, zodat je geen studieschuld op bouwt. Maar dat duurt jaren, en voor praktijk training moet je ook weer de capaciteit die er nu nog is belasten met stagelopers. Daarnaast zijn er ook niet onbeperkte opleidingsplekken.

Dus waar ga je je geld aan uitgeven?
De bureaucratische nasleep is natuurlijk totaal niet relevant: het gaat er om of je het wilt en doet.

Ik zei niet ''geld er bij voor IC's" maar specifiek geld voor IC-personeel omdat het blijkbaar leegloopt. Als overheid kan je gewoon een crisisbonus toekennen, zoals deze ook prima de grondwet kan ondermijnen. De CAO is nog vele male minder moeilijk terzijde te schuiven.

Opleiden is een geheel ander punt maar ook daar zijn we allerminst creatief in geweest. Zeker qua personeelsschuiving en essentiële trainingen.


Het is bizar hoe men op het ene moment het allemaal heel logisch acht wanneer de normale gang van zaken volledig terzijde wordt geschoven omwille van de ''pandemie'', maar wanneer het aankomt op beleid wat niet op controle/vaccinatie geijkt is, wordt alles weer benaderd met de bril van ''het oude normaal''. Het is heel opvallend, en alleszeggend. Dít is de dynamiek onder de cognitieve dissonantie wmb.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201936500
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:24 schreef Janneke141 het volgende:
En opletten @:Noek :P
Mama moest even centen verdienen voordat de roverheid haar weer sluit.
Go hard or go home
pi_201936521
OMT koerst niet op maatregelen voor ongevaccineerden

https://www.ad.nl/politie(...)ccineerden~a7398fce/


Gelukkig! Top, zeg als ik gevaccineerde. Hulde
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:02:08 #143
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201936533
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:57 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De bureaucratische nasleep is natuurlijk totaal niet relevant: het gaat er om of je het wilt en doet.

Ik zei niet ''geld er bij voor IC's" maar specifiek geld voor IC-personeel omdat het blijkbaar leegloopt. Als overheid kan je gewoon een crisisbonus toekennen, zoals deze ook prima de grondwet kan ondermijnen. De CAO is nog vele male minder moeilijk terzijde te schuiven.

Opleiden is een geheel ander punt maar ook daar zijn we allerminst creatief in geweest. Zeker qua personeelsschuiving en essentiële trainingen.

Het is bizar hoe men op het ene moment het allemaal heel logisch acht wanneer de normale gang van zaken volledig terzijde wordt geschoven omwille van de ''pandemie'', maar wanneer het aankomt op beleid wat niet op controle/vaccinatie geijkt is, wordt alles weer benaderd met de bril van ''het oude normaal''. Het is heel opvallend, en alleszeggend.
Als het echt om het geld ging kunnen ze ook ZZP'er worden. Het probleem is de werkdruk en niet het individuele salaris, liever extra collega's dan een paar euro erbij.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201936543
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijken jullie Nieuwsuur?
Wat wordt er gezegd?
pi_201936557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:02 schreef zalkc het volgende:
Als het echt om het geld ging kunnen ze ook ZZP'er worden. Het probleem is de werkdruk en niet het individuele salaris, liever extra collega's dan een paar euro erbij.
Dat zou kunnen maar dat blijkt nog nergens uit omdat we de druk niet eens trachten te compenseren met goed geld.

Ik moet nu overigens wel toegeven dat een impliciet risico is dat personeel natuurlijk vroegtijdig met pensioen zal gaan wanneer het salaris te goed is icm een te hoge werkdruk, maar er kan vast een interessant bedrag bedacht worden waarmee dat voorkomen wordt. Dito wb de neiging om parttime te gaan werken. Daar zou je dan wel een conditie voor moeten inbouwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akathisia op 28-10-2021 22:12:30 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201936565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:03 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Wat wordt er gezegd?
Nieuwsuur vindt dat er voor de indammingstrategie had moeten worden gekozen.
pi_201936568
quote:
11s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:04 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nieuwsuur vindt dat er voor de indammingstrategie had moeten worden gekozen.
Zoals Australië?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:05:33 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201936574
quote:
11s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:04 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nieuwsuur vindt dat er voor de indammingstrategie had moeten worden gekozen.
Het succesvolle Australische model met 290 dagen lockdown?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201936575
quote:
11s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:04 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nieuwsuur vindt dat er voor de indammingstrategie had moeten worden gekozen.
Ow, niet weer ongevaccineerden bashen zoals ze al een week doen bij de npo?
pi_201936588
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:05 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het succesvolle Australische model met 290 dagen lockdown?
Idd,

quote:
Dan Andrews power grab:

Victorians could be fined up to $90,000 and jailed for TWO YEARS just for not wearing a mask or protesting lockdown under law that allows him to invoke pandemic restrictions at will

• Premier will be able to call state of emergency at will without doctors signing off
• Pandemic restrictions can be imposed even if there are no cases in Victoria
• Anyone protesting against lockdowns or breaching mask rules faces huge fines
• Individuals can be jailed for two years or fined $90,500 for breaking new laws

Legal experts have warned the new bill does not have a sliding scale of crimes and treats all breaches with the same seriousness, raising concerns some could face a jail term for minor breaches like not wearing a mask.
But Mr Foley insisted every incident would be judged for its own seriousness. 'Each case would have to be determined on its merits by an appropriate judicial officer,' he said. 'It is a very high benchmark and it's for the most egregious and deliberate offences that cause significant public harm.' The dramatic escalation of the premier's powers came under fire from the state opposition, which branded Mr Andrews 'drunk on power'.

Altijd grappig wanneer een staatsomroep voor beleid pleit waarbij de overheid nóg meer macht zal kunnen uitoefenen onderwijl het ''kritiek'' geeft alsof het een kritische en onafhankelijke omroep is.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')