abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201896493
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Agz het schijnbaar onmogelijk is om te zwemmen en je haar droog te houden laat ik dat maar lekker aan me voorbij gaan. Jammer, lijkt me best leuk, maar niet met het gedoe van nat haar steeds :N
Badmuts geen optie? :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201896506
Elke hardlooptechniek heeft voor en nadelen. Het veranderen van je techniek schijnt juist heel blessuregevoelig te zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201896542
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:47 schreef Isabeau het volgende:
Elke hardlooptechniek heeft voor en nadelen. Het veranderen van je techniek schijnt juist heel blessuregevoelig te zijn.
Klopt, dat zit 'm in de valkuil dat je het conditioneel prima kan, maar dat je lichaam echt heel langzaam moet leren omgaan met de andere belasting. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201896560
Ik heb blessures zonder hardlopen *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201896579
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:22 schreef Isabeau het volgende:
Kost overigens 4,55, even zwemmen. Jeetje. Was dat altijd zo duur?
Hier inmiddels 5,60 per 3 kwartier :wtf:
Voor Corona ging ik wel eens 's avonds, uurtje zwemmen en daarna in de infraroodcabine (kostte toen iets van 9 euro?)
Maar de sauna gedeelte hebben ze alleen opengesteld voor abonnementhouders. :{w
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_201896581
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Badmuts geen optie? :7
Blijkbaar houdt dat de boel ook niet droog. Ik ging zoeken naar tips en toen kwam ik alleen maar tips tegen waarmee je je haar tegen chloor kon beschermen. (Vooraf dus katsveel conditioner in je haar en dan die badmuts er over heen, eeeh..?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201896597
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

Blijkbaar houdt dat de boel ook niet droog. Ik ging zoeken naar tips en toen kwam ik alleen maar tips tegen waarmee je je haar tegen chloor kon beschermen. (Vooraf dus katsveel conditioner in je haar en dan die badmuts er over heen, eeeh..?
Dat klinkt heel vies _O-

quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Hier inmiddels 5,60 per 3 kwartier :wtf:
Voor Corona ging ik wel eens 's avonds, uurtje zwemmen en daarna in de infraroodcabine (kostte toen iets van 9 euro?)
Maar de sauna gedeelte hebben ze alleen opengesteld voor abonnementhouders. :{w
Allemachtig. Ruikt het water ook naar rozen of zo?
pi_201896620
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat klinkt heel vies _O-
[..]
Allemachtig. Ruikt het water ook naar rozen of zo?
I wish :') Vorig jaar was het nog wel relaxed, je betaalde per half uur (en dan 5,60 per UUR) en had je je eigen baan. Nu alles weer door elkaar.
Laat maar. Ik fiets en wandel wel, is gratisch.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 12:58:17 #59
5428 crew  miss_sly
pi_201896645
quote:
2s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:51 schreef Lonaa het volgende:
:D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201898169
Een van mijn grote ergernissen in het zwembad is dat behoorlijk wat mensen dat ding gebruiken als een soort café. Lekker hangen aan de kant en bijkletsen maar. :{w
pi_201898190
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:03 schreef SilverEyes het volgende:
Een van mijn grote ergernissen in het zwembad is dat behoorlijk wat mensen dat ding gebruiken als een soort café. Lekker hangen aan de kant en bijkletsen maar. :{w
Ik wilde eerst heel vroeg in de ochtend gaan, maar bedacht me dat dan de gemiddelde leeftijd 75 is. En die gaan heel traag en proberen de permanentjes droog te houden en kijken je dan boos aan als je borstcrawlend langs komt. Althans, dat was zo jaren geleden :7
pi_201898297
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik wilde eerst heel vroeg in de ochtend gaan, maar bedacht me dat dan de gemiddelde leeftijd 75 is. En die gaan heel traag en proberen de permanentjes droog te houden en kijken je dan boos aan als je borstcrawlend langs komt. Althans, dat was zo jaren geleden :7
Yep. Herkenbaar. Maar 's avonds is er ook een invasie van ouderen. En overdag moet ik werken. En ik houd zo van zwemmen ;(
pi_201898479
Oja, nu weet ik weer waarom ik nooit meer naar het zwembad ga. Je bent meer bezig met mensen ontwijken dan ontspannen baantjes trekken. ;(
ROBODEMONS..................|:(
pi_201898519
Zwemmen via de sportvereniging van de universiteit _O_ Verschillende banen van rustig cooling down zwemmen tot heel snel en iedereen hield zich daar aam _O_
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:30:22 #65
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201898538
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:29 schreef Isabeau het volgende:
Zwemmen via de sportvereniging van de universiteit _O_ Verschillende banen van rustig cooling down zwemmen tot heel snel en iedereen hield zich daar aam _O_
Sinds corona heeft mijn zwembad dit ook. Heel fijn dit!
pi_201898838
Weer geen OMAD, weer geen wandeling :@

Geen wandeling omdat ik vanmorgen "even snel" onder de rivieren moest zijn, maar door een afgezette snelweg was ik veul later terug dan gepland.

Verder net de weeshuischili klaar en met alle proefporties, ben ik inmiddels bijna een complete maaltijd verder :9~

*O* Morgen +5 *O*

O @mini

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door DancingPhoebe op 25-10-2021 16:02:04 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_201900153
quote:
2s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:51 schreef Lonaa het volgende:
Ja, dit.
Ik heb echt aan weinig dingen een hartgrondigere hekel dan hardlopen. Behalve achter een bal aanrennen met een stick in m'n hand, daar heb ik dan wel weer lol in.

Doe nu vooral relatief veel wandelen. Heb de wedstrijd van zondag al uit m'n hoofd gezet, maar hoop stiekem donderdag wel wat training te kunnen geven (beetje balletjes aangooien). En misschien maar eens m'n spinbike weer proberen, beetje rustig aan fietsen ofzo, dat lijkt me relatief weinig belastend voor m'n hoofd. Ik heb vooraf dus echt zo'n beetje nóóit zin om te sporten, behalve als ik niet kan/mag sporten door blessures, dan ineens wel de hele tijd :+
pi_201905404
Na weer een week netjes eten en goed bewogen het resultaat: 0.0. -O-

Kut weegschaal.

Deze afvalpoging heb ik vaker dat ik 1/1.5 week stil blijf staan en dan opeens een kilo eraf ofzo. Niet goed voor m'n motivatie, ik zie liever elke dag iets kleins.
#firstworldproblems
pi_201905476
1 weekend niet echt opletten en taart eten, +2 kg. Top hoor, top. En die ene bier-kg was er ook nog niet af. Haha.

Vandaag in ieder geval:
S: iets cardio en grip
T: iets met proteine
L: tosti rauweham/geitenkaas
D: stamppot zuurkool
S: yoga.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201905599
Ik weeg mezelf gewoon nog steeds niet. Scheelt wel frustratie. Al begin ik wel nieuwsgierig te worden, maar ik wacht toch nog maar even. Het gaat alleen maar tegenvallen. Want ondanks dat je jezelf vertelt wat realistisch is en dat het eigenlijk nooit tegen kan vallen omdat je je lekker in je vel voelt. Is er toch zo'n stiekem stemmetje dat gewoon altijd teleurgesteld is.

L: Wortelwrap, pompoen, sla en lente-ui
T: Twee vijgen, kwart meloen
D: Couscousverspakket met een extra aubergine en paprika die op moeten

Ik moet misschien wel m'n lijstjes weer een poos in gaan vullen om te kijken of ik nog wel een beetje goed bezig ben. Ik denk vooral dat ik misschien toch wel vaak wat te laag in m'n eiwitten zit. Maar eigenlijk ook weer geen zin in omdat ik dan weer zo op die kcal ga focussen.

En vanochtend de eerder gevreesde 5 minuten achter elkaar rennen gedaan. En dat ging gewoon dikke prima. *O* Ik vind het echt wel lekker om gewoon hersendood op die piepjes te kunnen lopen. Je hebt eigenlijk helemaal niet door dat je 5 minuten bezig bent. Het volgende gevreesde doel is 10 minuten achter elkaar rennen, Nog 4 rondjes om daar naartoe op te bouwen.
pi_201905659
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:20 schreef Myraela het volgende:
Ik weeg mezelf gewoon nog steeds niet. Scheelt wel frustratie. Al begin ik wel nieuwsgierig te worden, maar ik wacht toch nog maar even. Het gaat alleen maar tegenvallen. Want ondanks dat je jezelf vertelt wat realistisch is en dat het eigenlijk nooit tegen kan vallen omdat je je lekker in je vel voelt. Is er toch zo'n stiekem stemmetje dat gewoon altijd teleurgesteld is.

Dit zou ik eigenlijk ook moeten doen. Wordt al chagrijnig om half 7 in de ochtend.
Punt is alleen dat ik 3 weken geleden ben begonnen met IF. Voel me echt zoveel fitter, dus dat is een enorm pluspunt. Feit is alleen dat m'n BMI nog steeds 39,5 is, en er nog echt behoorlijk wat af moet. Aangezien ik echt veel beweeg en gezond en netjes eet (ook alles invoeren/afwegen etc.) vind ik dit heel demotiverend.
pi_201905699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:33 schreef SilverEyes het volgende:
Dit zou ik eigenlijk ook moeten doen. Wordt al chagrijnig om half 7 in de ochtend.
Punt is alleen dat ik 3 weken geleden ben begonnen met IF. Voel me echt zoveel fitter, dus dat is een enorm pluspunt. Feit is alleen dat m'n BMI nog steeds 39,5 is, en er nog echt behoorlijk wat af moet. Aangezien ik echt veel beweeg en gezond en netjes eet (ook alles invoeren/afwegen etc.) vind ik dit heel demotiverend.
Hoe je je voelt is toch het allerbelangrijkste. O+ Ik zou als je echt nog wel wat af wil vallen niet aanraden om helemaal niet te wegen. Een beetje zicht op wat je gewicht doet, is best fijn. Maar je zou kunnen proberen of het voor jou fijn werkt om met langere tussenpozen te wegen. Al ga je teleurstellingen nooit voorkomen. Als je wekelijks weegt kun je juist net weer die ene schommeling halverwege de week missen die naar beneden was gegaan.
pi_201905705
quote:

[..]
Het is ook gewoon superoneerlijk dat we niet, na 2 weken in het gareel lopen, maat 36 mogen. We hebben toch potverdorie bewezen dat we het heus wel in ons hebben!
pi_201905723
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Het is ook gewoon superoneerlijk dat we niet, na 2 weken in het gareel lopen, maat 36 mogen. We hebben toch potverdorie bewezen dat we het heus wel in ons hebben!
:D
pi_201905731
quote:

[..]
Als je er chagrijnig van wordt, zou ik het wegen nu even laten voor wat het is en (voorlopig) overstappen op jezelf meten (of kijken naar hoe kleding zit, al vind ik zelf de getalletjes dan weer leuker om bij te houden). Het rotte aan puur kijken naar gewicht, is dat het geen rekening houdt met inwendige veranderingen. Dat overtollige vet uit die vetcellen moet immers wel eerst afgevoerd zijn voor je het op de weegschaal ziet en dat gebeurt helaas niet in een paar dagen.

En ik weet dat het kut klinkt, maar 3 weken is niet zo heel lang nog als je ook net een vrij drastische aanpassing hebt gedaan in je eetpatroon. Gewoon doorgaan is helaas de enige tip die ik heb, weegschaal een week of twee negeren en daarna eens kijken hoe het ervoor staat, is ook een te overwegen optie als je je verder fit voelt en je je braaf aan je te eten hoeveelheden houdt (niet te veel, maar ook niet te weinig, zeg maar).
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201906034
Goed, de wandelschoenen aan... now, we wait...
pi_201906106
Nog steeds een zere knie door val en wegens open schaafwonden vandaag ook maar niet in chloorzwembad zwemmen :X

T: Koffie
B: Uurtje wandelen, beetje huishouden
D: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/blue-cheese-gnocchi en toe wat plantaardige chocoladevla, een banaan en een mandarijntje
B: Tweeürige avondwandeling
Let me see you stripped down to the bone
pi_201906117
Oh @Myraela je vijf minuten! *O* ^O^ Ik word er helemaal vrolijk van! O+
pi_201906160
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:20 schreef Myraela het volgende:
En vanochtend de eerder gevreesde 5 minuten achter elkaar rennen gedaan. En dat ging gewoon dikke prima. *O* Ik vind het echt wel lekker om gewoon hersendood op die piepjes te kunnen lopen. Je hebt eigenlijk helemaal niet door dat je 5 minuten bezig bent. Het volgende gevreesde doel is 10 minuten achter elkaar rennen, Nog 4 rondjes om daar naartoe op te bouwen.
Ik lees deze nu pas, lekker bezig. *O* *O*

Krijg er bijna zin van om zelf weer regelmatig te gaan lopen. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201906167
"Maar IJs, wat houdt je nu tegen dan om te gaan hardlopen?" Ja, die schijtrug die eerst écht even onder controle moet zijn. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201906213
Waar @Myraela 'hersendood' schrijft kun je uiteraard ook 'meditatief' invullen :7 :9

Net gewogen: 55.3 en da's prima. Ik hoop volgende week zo'n beetje definitiever in de 54.x-zone te zitten, eens kijken of dat lukt. Ik vond op zolder afgelopen weekend een compleet vergeten pikzwarte broek die ik ooit per abuis in een te kleine maat had besteld. Hij kán dicht, maar niet van harte, dus nou heb ik ineens een streefbroek :+
pi_201906253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Goed, de wandelschoenen aan... now, we wait...
pi_201906270
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Heb je een schop onder je kont nodig? O+
pi_201906361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:01 schreef minilot het volgende:
Waar @:Myraela 'hersendood' schrijft kun je uiteraard ook 'meditatief' invullen :7 :9
Haha, ik bedoel hersendood ook al positief. Als je zelf probeert te bepalen hoe lang je kan/wil/zou moeten lopen, dan ben je constant bezig met 'nog iets verder'. Nu heb ik gewoon een luisterboekje aan, ik loop, maar ik ben eigenlijk niet bezig met hoe lang ik nog moet. Ik geniet gewoon van m'n boek. En pas bij het piepje denk ik 'OH, we zijn er al' en dan wisselen de gedachten 'gelukkig' of 'dat ging makkelijk' nog af.
pi_201906383
Ik heb dat tegenwoordig met wandelen. Ik zit dan zo diep in mijn eigen gedachtes dat ik niet eens zin heb om iedereen te groeten die ik tegenkom (ik woon in zo'n gat waar iedereen dat wel doet). Denk dat ze mij ondertussen een chagrijnige bitch vinden :D
pi_201906480
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

HUP!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201906481
Met hardlopen, maar zéker met fietsen :Y Elektrisch, muziek op, lange weg en gaan. Skaten gaat dat straks ook voor me doen hoop ik, nu moet ik nog superveel focussen :+ Blijf me wel verbazen over wat een workout dat is.
pi_201906483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:20 schreef Myraela het volgende:

[..]
Haha, ik bedoel hersendood ook al positief. Als je zelf probeert te bepalen hoe lang je kan/wil/zou moeten lopen, dan ben je constant bezig met 'nog iets verder'. Nu heb ik gewoon een luisterboekje aan, ik loop, maar ik ben eigenlijk niet bezig met hoe lang ik nog moet. Ik geniet gewoon van m'n boek. En pas bij het piepje denk ik 'OH, we zijn er al' en dan wisselen de gedachten 'gelukkig' of 'dat ging makkelijk' nog af.
Verstand op nul, blik op oneindig. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201906488
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Goed, de wandelschoenen aan... now, we wait walk...
Gogo DP *O*
pi_201906495
Vandaag de 83.0 in beeld, da's nu een week onder de 84, dus ik reken 'm goed. :Y)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201906875
De 60kg is een mentale grens, maar voor m'n weegschaal ook nogal een ding blijkt :')
Als ik eronder duik ben ik spontaan bijna twee kg vet kwijt, en als ik er weer boven duik zit die er direct weer aan. Lijkt wel alsof het algoritme anders is boven of onder de 60 haha!
Voorbeeld: gisterochtend 60.25, vanochtend 59.9; 350g afgevallen en 1.8kg vet kwijt volgens dat ding :')
Nou neem ik m niet super serieus, maar van 69 naar 60 nam vet wel steeds met realistische getallen af, alleen rond die 60 zit dus een bizarre sprong haha.
pi_201907175
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:47 schreef Lonaa het volgende:
1 weekend niet echt opletten en taart eten, +2 kg. Top hoor, top. En die ene bier-kg was er ook nog niet af. Haha.

Vandaag in ieder geval:
S: iets cardio en grip
T: iets met proteine
L: tosti rauweham/geitenkaas
D: stamppot zuurkool
S: yoga.
Mijn vriend's verjaardag eind september leverde me +3,1 kg op *O* *O*
Was 2 weken later weer allemaal weg. Maar logisch is het eigenlijk niet natuurlijk :') Zóveel had ik ook niet gegeten.

Zwempak aan, geen badputs mee (door jullie zit ik nu ineens aan natte haren te denken en dat had ik dus niet hè :( ), handdoeken mee en op naar het zwembad.
pi_201908362
Zwembad was onherkenbaar verbouwd. Laatste keer daar is al een aantal jaar geleden. Er waren twee grote baden open. Eén met warm water waar alle oudjes zaten en één 25 meter bad met sportief iets minder warm water. Daar zwommen 3 mensen in 8 banen. Er stond ook een bord dat banen 6-8 bedoeld waren voor de snelle zwemmers. Het was helemaal prima. Dus volgende week dinsdag weer.
pi_201908482
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:32 schreef Isabeau het volgende:
Zwembad was onherkenbaar verbouwd. Laatste keer daar is al een aantal jaar geleden. Er waren twee grote baden open. Eén met warm water waar alle oudjes zaten en één 25 meter bad met sportief iets minder warm water. Daar zwommen 3 mensen in 8 banen. Er stond ook een bord dat banen 6-8 bedoeld waren voor de snelle zwemmers. Het was helemaal prima. Dus volgende week dinsdag weer.
Klinkt goed!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201908518
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:32 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt als mijn zwembad :) Maar lekker joh, veel ruimte om even goed wat baantjes te kunnen trekken!
pi_201908544
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:47 schreef SilverEyes het volgende:
Klinkt als mijn zwembad :) Maar lekker joh, veel ruimte om even goed wat baantjes te kunnen trekken!
Ik denk dat ik het er sowieso even in hou op de dinsdag rond 12 uur en dan eventueel ook de vrijdag. Alleen aanstaande vrijdag kan ik helaas al niet.
pi_201908557
Het is overigens wel allemachtig sáái, dat zwemmen :X Bij wandelen, hardlopen en fietsen kan je tenminste nog van de natuur genieten.
pi_201912293
Ik heb me vandaag niet aan m'n lijstje gehouden en daar ben ik juist heel trots op. Ik had honger, dus ik heb gewoon meer gegeten. +2 grote wraps met hummus en groenten en 5 extra vijgen. Ik ben gewoon zo blij dat ik langzaam leer laar m'n lichaam te luisteren. En dat ik dan kan kiezen voor gezonde voedzame dingen in plaats van voor de snellere fix.

En nog een wandeling gemaakt, dus 18.000 stappen. *O*
pi_201912312
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:52 schreef Isabeau het volgende:
Het is overigens wel allemachtig sáái, dat zwemmen :X Bij wandelen, hardlopen en fietsen kan je tenminste nog van de natuur genieten.
Misschien iets kopen dat je wel muziek of een luisterboek kan luisteren tijdens het zwemmen? Dat zou ik wel nodig hebben om echt op vaste basis te gaan zwemmen.
pi_201912313
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:46 schreef Myraela het volgende:
Ik heb me vandaag niet aan m'n lijstje gehouden en daar ben ik juist heel trots op. Ik had honger, dus ik heb gewoon meer gegeten. +2 grote wraps met hummus en groenten en 5 extra vijgen. Ik ben gewoon zo blij dat ik langzaam leer laar m'n lichaam te luisteren. En dat ik dan kan kiezen voor gezonde voedzame dingen in plaats van voor de snellere fix.

En nog een wandeling gemaakt, dus 18.000 stappen. *O*
Trots op je :* echt heel goed bezig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')