abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201874230
Oostenrijk: nieuwe coronalockdown alleen voor ongevaccineerden

De Oostenrijkse regering heeft een uitbreiding aangekondigd van het vorige stappenplan ter bestrijding van de Coronapandemie. Als er meer dan 600 bedden op de intensive care bezet zijn door COVID-19-patiënten, zouden in de toekomst uitreisbeperkingen worden ingevoerd voor mensen die niet hersteld zijn van COVID-19 en ook geen vaccinatiebescherming kunnen aantonen.

Zij zouden dan alleen in uitzonderlijke gevallen hun woning mogen verlaten. We staan op het punt te struikelen in een pandemie van de ongevaccineerden, zei kanselier Schallenberg (ÖVP) in Wenen. Dit moet voorkomen worden. Hij hoopte dat de plannen een signaalwerking zouden hebben. Er zijn nog te veel aarzelaars en uitstellers voor de COVID-19 vaccinaties, voegde Schallenberg eraan toe. Een nieuwe lockdown voor gevaccineerde en van COVID-19 herstelde mensen is uitgesloten.

Oostenrijk: nieuwe coronalockdown alleen voor ongevaccineerden

Ja ja, want de problemen worden veroorzaakt door ongevaccineerde mensen! Niet door dikke mensen met een ongezonde levensstijl! In NL heeft 84% van de mensen met Corona in het ziekenhuis overgewicht! 84%! En de corona patiënten hebben een gemiddeld BMI momenteel van 30,5!!!

COR / Stichting NICE - Covid rapport - BMI cijfers

En iedereen weet dat alle gevaccineerden alleen maar super nette mensen zijn die geven om anderen:

COR / Besmette man gaat dankzij QR-code toch overal naartoe: 'Niet de enige'

En als de vaccins nou zo goed zouden werken zoals dat in april werd beweerd:

Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Goed nieuws: vaccinatie tegen corona beschermt niet enkel de ingeënte persoon zelf, maar voorkomt ook besmetting van anderen, blijkt uit een nieuwe studie van het Amerikaanse RIVM. Immunoloog Ger Rijkers spreekt van bijzonder goed nieuws.

Hoewel artsen en wetenschappers het al langer vermoeden, was tot nu toe niet aangetoond dat vaccinatie tegen corona iemand ook niet langer besmettelijk maakt. ,,Vaccinatie beschermt jou tegen ziekte door corona, maar we weten nog niet of iemand die gevaccineerd is toch het virus kan verspreiden”, schrijft het RIVM momenteel op de eigen website daarover.


https://www.ad.nl/binnenl(...)overdragen~a7cadeb1/

Ondertussen:

NWS / Coronauitbraak in volledig gevaccineerd zorgcentrum: 50 mensen

COR / Waterford Ierland 99% gevaccineerd - nu grootste Covid-uitbraak land

COR / UK: gevaccineerde 30-plussers vaker besmet dan ongevaccineerden

Mensen die nu nog steeds niet willen inzien dat mensen met macht een verdeel-en-heers strategie aan het gebruiken zijn, moeten heel snel hun hoofd uit het zand halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 23-10-2021 19:20:10 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:20:22 #2
186611 Haags
pi_201874239
In de vorige eeuw was er ook zo'n Oostenrijker die goed was in het buitensluiten van een groep.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:22:27 #3
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201874254
Met zo'n OP ben je ongetwijfeld uit op een beetje constructieve discussie.

/s
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:46:17 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201874450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:20 schreef Haags het volgende:
In de vorige eeuw was er ook zo'n Oostenrijker die goed was in het buitensluiten van een groep.
Wie wordt er precies uitgesloten van het recht om een vaccinatie te mogen halen?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201874486
Viesdik maar nog steeds slimmer dan wappies en twee keer gevaccineerd.

pi_201874498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:22 schreef Poem_ het volgende:
Met zo'n OP ben je ongetwijfeld uit op een beetje constructieve discussie.

/s
Hij benoemt anders wel gewoon feiten.

Ik snap ook écht niet dat mensen dit alles niet zien. Werkelijk... poeh poeh poeh, wat is de massa gebrainwasht zeg.
Het is een gekke gewaarwording om één van de weinigen te zijn die zich door dit alles niet heeft laten beïnvloeden.
Eens kijken
pi_201874510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:49 schreef Maharski het volgende:

Het is een gekke gewaarwording om één van de weinigen te zijn die zich door dit alles niet heeft laten beïnvloeden.
Je voelt je heel speciaal.
pi_201874533
Mooi. Nu ook snel hier invoeren.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:55:19 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201874556
TS heeft weer zijn stokpaardje gevonden :D prachtig toch om per week 45 topics te openen met dezelfde strekking :')
pi_201874558
Ik ben gevaccineerd.

En dit gaat al veel te lang veel te ver.
Het is ook gewoon een feit dat van de gevaccineerden én ongevaccineerden die in het ziekenhuis belanden.. het gros overgewicht heeft, op leeftijd is en/of onderliggend lijden heeft.

Die drie groepen hebben zich al lang en breed kunnen laten vaccineren.
Waarom blijven die maatregelen dan bestaan?

Normaal gewicht, (relatief) jong en geen onderliggend lijden hebben toch ook al lang de keuze kunnen maken om wel of niet dat vaccin te nemen?
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_201874559
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:50 schreef Billy-jazz het volgende:
Je voelt je heel speciaal.
Nee, gewoon heel nuchter te midden van een spel gebrainwashte gekken.
Eens kijken
pi_201874567
Ahh gossie de ongevaccineerden kunnen nergens meer heen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201874592
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:55 schreef Maharski het volgende:
Nee, gewoon heel nuchter te midden van een spel gebrainwashte gekken.
Waar kan ik dat spel vinden?
pi_201874611
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:56 schreef vipergts het volgende:
Ahh gossie de ongevaccineerden kunnen nergens meer heen.
Ik begrijp die haat naar een ongevaccineerde niet.
Ze hebben de keus gehad. En hebben die nog steeds. Hun keuze heb je gewoon te respecteren, ik bedoel wat wil je anders gaan doen?

Zij zijn blijkbaar meer overtuigd een eventuele besmetting aan te kunnen.
En puur statistisch gezien is die kans natuurlijk ook wel erg groot.


Dus waarom de haat? Of heb je zelf spijt van dat vaccin ofzo?
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:02:41 #15
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201874639
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:00 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
Ik begrijp die haat naar een ongevaccineerde niet.
Ze hebben de keus gehad. En hebben die nog steeds. Hun keuze heb je gewoon te respecteren, ik bedoel wat wil je anders gaan doen?

Zij zijn blijkbaar meer overtuigd een eventuele besmetting aan te kunnen.
En puur statistisch gezien is die kans natuurlijk ook wel erg groot.


Dus waarom de haat? Of heb je zelf spijt van dat vaccin ofzo?
Ze houden IC bedden bezet, weken soms maandenlang, waar talloze andere mensen gelegen hadden kunnen hebben die al maanden op een operatie wachten bijvoorbeeld? :{
pi_201874689
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:20 schreef Haags het volgende:
In de vorige eeuw was er ook zo'n Oostenrijker die goed was in het buitensluiten van een groep.
Gelukkig wil men nu van het gas af :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201874712
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:56 schreef vipergts het volgende:
Ahh gossie de ongevaccineerden kunnen nergens meer heen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:48 schreef Billy-jazz het volgende:
Viesdik maar nog steeds slimmer dan wappies en twee keer gevaccineerd.

[ afbeelding ]
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:52 schreef king_slayer het volgende:
Mooi. Nu ook snel hier invoeren.
Kijk hier, emotioneel niet al te volwassen mensen die hun eigen problemen niet onder ogen durven te komen en gebruik maken van onder andere comfort food om hun pijn te verzachten.

Snappen jullie dat die weggestopte emoties een eigen leven gaan leiden en dat frustratie wordt omgezet in woede en woede wordt omgezet in haat?

Zo zie je maar hoe opgekropte emoties van mensen, die in beginsel goed zijn, uiteindelijk kunnen leiden tot het creëren van negatieve mensen. Hou alsjeblieft op met het weglopen voor jezelf en al je negatieve emoties en leer zelfcontrole te krijgen ipv dat je je laat overnemen door je emoties.

Jezelf leren kennen resulteert in meer zelfcontrole. En iemand die zijn emoties controleert is een man. Iemand die zich laat overnemen door zijn emoties is helaas nog een kind.

Ik zou jullie oprecht willen vragen om wat meer naar binnen te gaan en je opgekropte negatieve emoties onder ogen te zien. Op de lange termijn heb je daar veel meer aan. Beter dan op korte termijn je negativiteit er lukraak uitgooien richting de wereld.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201874717
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:00 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
Ik begrijp die haat naar een ongevaccineerde niet.
Ze hebben de keus gehad. En hebben die nog steeds. Hun keuze heb je gewoon te respecteren, ik bedoel wat wil je anders gaan doen?

Zij zijn blijkbaar meer overtuigd een eventuele besmetting aan te kunnen.
En puur statistisch gezien is die kans natuurlijk ook wel erg groot.

Dus waarom de haat? Of heb je zelf spijt van dat vaccin ofzo?
Ik haat ze niet ik vind ze gewoon dom. Het interesseert me gewoon niet of ze buitengesloten worden want ik mag toch omdat ik wel gevaccineerd ben.
Mooie bijkomstigheid is dat je die ongevaccineerden nodig hebt die houden de verstandige populatie up to date met het nieuwste virus als ze ons besmetten. Ik wil die mensen niet overtuigen of dwingen een vaccin te nemen ik heb ze liever op de IC het kost wat maar als ze het overleven dan heb je ook wat, keiharde voorstanders van vaccins omdat ze zoiets niet nog eens mee willen maken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201874733
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:02 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ze houden IC bedden bezet, weken soms maandenlang, waar talloze andere mensen gelegen hadden kunnen hebben die al maanden op een operatie wachten bijvoorbeeld? :{
Waarom haat je dan niet op dikke mensen? 84% van de corona patienten heeft overgewicht en het gemiddelde BMI is 30,5
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201874770
Lijkt me allemaal erg onpraktisch. Beter om een beperkt aantal bedden te reserveren voor ongevaccineerden. Daar moeten ze het dan maar mee doen. Het kan niet zo zijn dat die groep voorrang heeft op andere patiënten.
pi_201874803
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:09 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik haat ze niet ik vind ze gewoon dom. Het interesseert me gewoon niet of ze buitengesloten worden want ik mag toch omdat ik wel gevaccineerd ben.
Mooie bijkomstigheid is dat je die ongevaccineerden nodig hebt die houden de verstandige populatie up to date met het nieuwste virus als ze ons besmetten. Ik wil die mensen niet overtuigen of dwingen een vaccin te nemen ik heb ze liever op de IC het kost wat maar als ze het overleven dan heb je ook wat, keiharde voorstanders van vaccins omdat ze zoiets niet nog eens mee willen maken.
En domme mensen mogen dood? Of gelovigen die zich niet mogen laten vaccineren?

Waar ligt de lijn? En hoe voelt het om zo gemakkelijk van een hele groep mensen afscheid te kunnen nemen? Best een grote beloning voor een prikje. Een genocide kunnen verantwoorden aan jezelf.
pi_201874841
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:02 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ze houden IC bedden bezet, weken soms maandenlang, waar talloze andere mensen gelegen hadden kunnen hebben die al maanden op een operatie wachten bijvoorbeeld? :{
Oke, fair enough

Hoewel, dat er te weinig ic bedden zijn is een probleem wat hier in het Westen al helemaal niet had mogen voorkomen.
Die woede daarover wordt nu helemaal uitgekotst door een groepje gevaccineerden over die ongevaccineerden.

Is dat ook fair vind je?

Die zogenaamde vrije keuze waar jij en ik ook voor hebben gestaan is dus eigenlijk niet zo vrij.
Hoe vind je dat? Dat dat vaccin dus eigenlijk onze strot door is geduwd omdat NL het niet voor elkaar had qua ICbedden ?

Fair?

Ik vind het nog steeds kwalijk dat ik zo voor het blok ben gezet door falend beleid. Dat ik uiteindelijk overstag ben gegaan en mij heb laten vaccineren (met angst voor eventuele gevolgen hiervan) betekent voor mij in ieder geval niet dat ik uit ogen verlies wie hier nou eigenlijk écht schuldig aan is.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_201874856
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Waarom haat je dan niet op dikke mensen? 84% van de corona patienten heeft overgewicht en het gemiddelde BMI is 30,5
Is overgewicht ook zo makkelijk op te lossen door alleen een prikje halen?

(Overigens geloof ik er niets van dat 84% van de coronapatiënten overgewicht heeft, maar goed, je lult ook maar wat.)
pi_201874919
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Is overgewicht ook zo makkelijk op te lossen door alleen een prikje halen?

(Overigens geloof ik er niets van dat 84% van de coronapatiënten overgewicht heeft, maar goed, je lult ook maar wat.)
Misschien moet je minder proberen te "geloven" en meer je ogen opendoen en lezen wat er bijv. in de OP staat. De cijfers die ik opnoem zijn cijfers van stichting NICE:

COR / Stichting NICE - Covid rapport - BMI cijfers
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201874970
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:20 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
Hoewel, dat er te weinig ic bedden zijn is een probleem wat hier in het Westen al helemaal niet had mogen voorkomen.
Die woede daarover wordt nu helemaal uitgekotst door een groepje gevaccineerden over die ongevaccineerden.

Is dat ook fair vind je?
Goed punt idd.

Rutte en co bezuinigen 1000 IC-bedden weg in de afgelopen 10 jaar. Dat terwijl de afgelopen 5 jaar de ICs continu vol lagen (toen hoorde je bijna niemand daarover). En dat ook nog terwijl de WHO al jarenlang waarschuwt voor een pandemie na de vogelgriep, Mexicaanse griep, Ebola en Mers.

En toen de pandemie uitbrak zei China (land dat concentratiekampen heeft en studenten vermoord als ze protesteren) dat het virus niet zo erg was. Onze overheden luisterden naar China en toen bleek het virus toch erger te zijn en nu is alles de schuld van de ongevaccineerden.

De verdeel-en-heers strategie werpt z'n vruchten af.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201874991
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Misschien moet je minder proberen te "geloven" en meer je ogen opendoen en lezen wat er bijv. in de OP staat. De cijfers die ik opnoem zijn cijfers van stichting NICE:

COR / Stichting NICE - Covid rapport - BMI cijfers
Nu verplaats je de doelpalen, je zei duidelijk dat 84% van de coronapatiënten overgewicht heeft. Nu heb je het opeens over de IC-bezetting.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:34:36 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201874997
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:16 schreef _I het volgende:

[..]
En domme mensen mogen dood? Of gelovigen die zich niet mogen laten vaccineren?

Waar ligt de lijn? En hoe voelt het om zo gemakkelijk van een hele groep mensen afscheid te kunnen nemen? Best een grote beloning voor een prikje. Een genocide kunnen verantwoorden aan jezelf.
Ik word ook erg moe van het superioriteitsdenken van veel van dat soort klanten. Ja als je een eigenwijs bent en je wil jezelf niet laten prikken is dat helemaal prima en daar mogen imo echt wel gevolgen aan hangen, denk aan een ''dikke vette pech joh'' bij een code zwart, achteraan sluiten in de rij bij zorg, testen etc.

Dit soort dystopische praktijken vullen eigenlijk alleen het onderbuikje van hele bange dwingelandjes die anderen hun denken willen opdringen en daar trek ik de grens. Wat jij vindt is prima, maar je gaat niet voor anderen invullen wat ze moeten doen met hun lichaam. Toon dan kloten en voor een vaccinatieplicht in, maar die gaat (in NL tenminste) tegen de grondwet in van veel landen. hoe zou dat toch komen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:35:00 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201875001
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nu verplaats je de doelpalen, je zei duidelijk dat 84% van de coronapatiënten overgewicht heeft. Nu heb je het opeens over de IC-bezetting.
Volgens mij is de IC bezetting dan ook de belangrijkere peiler in deze.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201875006
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Volgens mij is de IC bezetting dan ook de belangrijkere peiler in deze.
Het begint met besmettingen. De ziekenhuisopnames en IC-opnames volgen daarna.
pi_201875014
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nu verplaats je de doelpalen, je zei duidelijk dat 84% van de coronapatiënten overgewicht heeft. Nu heb je het opeens over de IC-bezetting.
Wat? Waar heb ik het opeens over IC-bezetting?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:37:32 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201875027
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het begint met besmettingen. De ziekenhuisopnames en IC-opnames volgen daarna.
Uiteraard, maar ik vermoed dat het knelpunt de IC bedden zijn en niet de opnames en besmettingen, althans ; die eerste twee zullen niet snel voor een code zwart zorgen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201875031
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Wat? Waar heb ik het opeens over IC-bezetting?
Ja, dat was je probleem. Dat je het daar niet over had.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Waarom haat je dan niet op dikke mensen? 84% van de corona patienten heeft overgewicht en het gemiddelde BMI is 30,5
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:39:28 #33
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875043
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:49 schreef Maharski het volgende:

[..]
Hij benoemt anders wel gewoon feiten.
Dat mensen die niet zijn visie delen struisvogels zijn, dat noem jij een feit? :D

quote:
Ik snap ook écht niet dat mensen dit alles niet zien. Werkelijk... poeh poeh poeh, wat is de massa gebrainwasht zeg.
Het is een gekke gewaarwording om één van de weinigen te zijn die zich door dit alles niet heeft laten beïnvloeden.
Juist ja, iedereen is gek behalve jij. En een aantal anderen.
pi_201875049
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja, dat was je probleem. Dat je het daar niet over had.
[..]

Het probleem is dat ik het daar niet over had en dat maak je duidelijk met deze opmerking?

quote:
Nu heb je het opeens over de IC-bezetting.
Ik denk dat jij het spoor even bijster bent.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201875063
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik word ook erg moe van het superioriteitsdenken van veel van dat soort klanten. Ja als je een eigenwijs bent en je wil jezelf niet laten prikken is dat helemaal prima en daar mogen imo echt wel gevolgen aan hangen, denk aan een ''dikke vette pech joh'' bij een code zwart, achteraan sluiten in de rij bij zorg, testen etc.

Dit soort dystopische praktijken vullen eigenlijk alleen het onderbuikje van hele bange dwingelandjes die anderen hun denken willen opdringen en daar trek ik de grens. Wat jij vindt is prima, maar je gaat niet voor anderen invullen wat ze moeten doen met hun lichaam. Toon dan kloten en voor een vaccinatieplicht in, maar die gaat (in NL tenminste) tegen de grondwet in van veel landen. hoe zou dat toch komen?
Als een dokter die keuze moet maken, dan is dat erg genoeg.
Maar gewoon een hele groep wegzetten.. Glijdende schaal.
pi_201875068
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Het probleem is dat ik het daar niet over had en dat maak je duidelijk met deze opmerking?
[..]
Ik denk dat jij het spoor even bijster bent.
Lees je niet goed of heb je gewoon moeite met communiceren?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:43:17 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201875095
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:41 schreef _I het volgende:

[..]
Als een dokter die keuze moet maken, dan is dat erg genoeg.
Maar gewoon een hele groep wegzetten.. Glijdende schaal.
Exact. De nuance is al even weg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201875100
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:09 schreef vipergts het volgende:
Ik haat ze niet ik vind ze gewoon dom. Het interesseert me gewoon niet of ze buitengesloten worden want ik mag toch omdat ik wel gevaccineerd ben.
Mooie bijkomstigheid is dat je die ongevaccineerden nodig hebt die houden de verstandige populatie up to date met het nieuwste virus als ze ons besmetten. Ik wil die mensen niet overtuigen of dwingen een vaccin te nemen ik heb ze liever op de IC het kost wat maar als ze het overleven dan heb je ook wat, keiharde voorstanders van vaccins omdat ze zoiets niet nog eens mee willen maken.
De kans dat ik op een IC-afdeling zal eindigen is kleiner dan dat jij interpunctie op juiste wijze zal weten toe te passen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:43:58 #39
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201875113
Meer op de inhoud, minder op de man lieverds
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:45:03 #40
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875131
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Goed punt idd.

Rutte en co bezuinigen 1000 IC-bedden weg in de afgelopen 10 jaar. Dat terwijl de afgelopen 5 jaar de ICs continu vol lagen (toen hoorde je bijna niemand daarover). En dat ook nog terwijl de WHO al jarenlang waarschuwt voor een pandemie na de vogelgriep, Mexicaanse griep, Ebola en Mers.

En toen de pandemie uitbrak zei China (land dat concentratiekampen heeft en studenten vermoord als ze protesteren) dat het virus niet zo erg was. Onze overheden luisterden naar China en toen bleek het virus toch erger te zijn en nu is alles de schuld van de ongevaccineerden.

De verdeel-en-heers strategie werpt z'n vruchten af.
Meer IC-capaciteit lost niets op. Je wint er alleen wat tijd mee. Als je op 3k IC-bedden zou zitten dan zou je de boel misschien hooguit 2 weken op zijn beloop kunnen laten, maar daarna zit je met exact dezelfde problemen.

Je kunt, zoals iemand elders al mooi zei, een exponentieel probleem niet met een lineaire aanpak oplossen.

Overigens was het niet Rutte en co die dat bepaalde, daar gaan ziekenhuizen zelf over. :D Maar het is natuurlijk veel makkelijker om net te doen alsof een kabinet zelfs nog gaat over het aantal bedden in een ziekenhuis.
pi_201875163
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:45 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Meer IC-capaciteit lost niets op. Je wint er alleen wat tijd mee. Als je op 3k IC-bedden zou zitten dan zou je de boel misschien hooguit 2 weken op zijn beloop kunnen laten, maar daarna zit je met exact dezelfde problemen.

Je kunt, zoals iemand elders al mooi zei, een exponentieel probleem niet met een lineaire aanpak oplossen.
Je zuigt hier cijfers uit je duim.

Probeer de volgende keer ook even natuurlijke immuniteit in je verhaal mee te nemen, maakt je verhaal wat reëler.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201875206
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:45 schreef Poem_ het volgende:

Overigens was het niet Rutte en co die dat bepaalde, daar gaan ziekenhuizen zelf over. :D Maar het is natuurlijk veel makkelijker om net te doen alsof een kabinet zelfs nog gaat over het aantal bedden in een ziekenhuis.
Kun je hier wat meer over vertellen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:49:55 #43
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875214
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Je zuigt hier cijfers uit je duim.
Neuh, dat is al een aantal keren voorgerekend door o.a. Tijn. Met een verdubbeling van het aantal IC-bedden kom je uit op 3.000 bedden. Dat gaat geen verschil maken in een pandemie.

quote:
Probeer de volgende keer ook even natuurlijke immuniteit in je verhaal mee te nemen, maakt je verhaal wat reëler.
Wat heeft dat met de IC-capaciteit van doen?
pi_201875228
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:45 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Meer IC-capaciteit lost niets op. Je wint er alleen wat tijd mee. Als je op 3k IC-bedden zou zitten dan zou je de boel misschien hooguit 2 weken op zijn beloop kunnen laten, maar daarna zit je met exact dezelfde problemen.

Je kunt, zoals iemand elders al mooi zei, een exponentieel probleem niet met een lineaire aanpak oplossen.

Overigens was het niet Rutte en co die dat bepaalde, daar gaan ziekenhuizen zelf over. :D Maar het is natuurlijk veel makkelijker om net te doen alsof een kabinet zelfs nog gaat over het aantal bedden in een ziekenhuis.
Daarbij waren waarschijnlijk de mensen die nu het hardst schreeuwen dat het slecht was dat de IC capaciteit toen is afgeschaald, toentertijd gewoon stil.

Achteraf schreeuwen is lekker makkelijk hè jongens.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:51:48 #45
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875249
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Kun je hier wat meer over vertellen?
Je weet dat ziekenhuizen zijn geprivatiseerd? Al een tijdje?
pi_201875260
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:45 schreef Poem_ het volgende:
Als je op 3k IC-bedden zou zitten dan zou je de boel misschien hooguit 2 weken op zijn beloop kunnen laten, maar daarna zit je met exact dezelfde problemen.

Dit soort waanideeën zijn gebaseerd op coronafobische prognoses. Volledig gefabriceerd op de notie van ongelimiteerde exponentiële groei door het Officiële Mongolen Team begin 2020.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:52:34 #47
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:50 schreef wpor het volgende:

[..]
Daarbij waren waarschijnlijk de mensen die nu het hardst schreeuwen dat het slecht was dat de IC capaciteit toen is afgeschaald, toentertijd gewoon stil.

Achteraf schreeuwen is lekker makkelijk hè jongens.
Precies. Als de reguliere zorg wordt afgeschaald staat men te klagen, als de IC-capaciteit niet drastisch wordt verhoogd ook. Het is voor sommige mensen nu eenmaal nooit goed.
pi_201875284
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:46 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Wie wordt er precies uitgesloten van het recht om een vaccinatie te mogen halen?
Niemand wordt uitgsloten van het recht om vaccinatie te halen, maar mensen worden wel buitengesloten om de keuze om die vaccinatie te halen of niet.

Ik mis nog steeds de 'echte' discussie over het wel of niet vaccineren, over de risciso's van het wel of niet vaccineren, over de (ontwikkeling van) vaccins, de risico's van de vaccins etc etc.

Zolang die discussie er niet is en alles gedicteert wordt vanuit de regerende OMT's zal ik ten alle tijde strijden voor het grondwettelijke recht op de zelfbeschikking van de onaantastbaarheid van het eigen lichaam. En dus ook op het grondwettelijke gelijksheidsbeginsel. Ieder individu dient gelijk behandeld te worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201875289
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:49 schreef Poem_ het volgende:

Wat heeft dat met de IC-capaciteit van doen?
Met natuurlijke immuniteit ben je ook beschermd en kom je minder snel op de IC terecht. We zitten nu in een andere situatie dan anderhalf jaar terug. We hebben nu vaccin-immuniteit en natuurlijke immuniteit.

Dit heeft invloed op de exponentiele verspreiding van het virus en de gevolgen daarvan.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201875328
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Je weet dat ziekenhuizen zijn geprivatiseerd? Al een tijdje?
Hoe moet ik dit zien dan?

Onrust over nieuwe megabezuiniging zorg

Ziekenhuizen, verpleegkundigen en huisartsen luiden de noodklok over een nieuwe grootscheepse zorgbezuiniging van het kabinet Rutte III. Ze vrezen dat de zorg voor kwetsbare mensen straks door de bodem zakt, door financiële problemen en een personeelsgebrek.

https://www.ad.nl/politie(...)iging-zorg~a20a9c01/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201875339
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:50 schreef wpor het volgende:
Daarbij waren waarschijnlijk de mensen die nu het hardst schreeuwen dat het slecht was dat de IC capaciteit toen is afgeschaald, toentertijd gewoon stil.

Onzin. En ik ageer ook al jaren tegen massamigratie wegens onder andere de grote druk op de zorg die verhoudingsgewijs van vele nieuwe bevolkingsgroepen uitgaat. Sowieso ben ik wel benieuwd wat de achtergrond is van de gemiddelde randstedelijke 'vaccinatie-weigeraar' op de IC op dit moment. Wat mij betreft zou voor elke allochtoon één VVD-er én één D66-er buitengesloten moeten worden van het stemlokaal.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201875347
Dat maar veel landen mogen volgen.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:58:36 #53
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875353
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:52 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dit soort waanideeën zijn gebaseerd op coronafobische prognoses. Volledig gefabriceerd op basis van de notie van ongelimiteerde exponentiële groei door het Officiële Mongolen Team begin 2020.
Met de reproductiegetallen van het laatste jaar lijkt het me moeilijk om vol te houden dat we niet met exponentiële groei in de besmettingen te maken hebben in een nieuwe golf.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:04:06 #54
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875423
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Hoe moet ik dit zien dan?

Onrust over nieuwe megabezuiniging zorg

Ziekenhuizen, verpleegkundigen en huisartsen luiden de noodklok over een nieuwe grootscheepse zorgbezuiniging van het kabinet Rutte III. Ze vrezen dat de zorg voor kwetsbare mensen straks door de bodem zakt, door financiële problemen en een personeelsgebrek.

https://www.ad.nl/politie(...)iging-zorg~a20a9c01/
Waar precies lees jij dat de overheid bepaalt hoeveel IC-bedden er zijn?
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:04:34 #55
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201875429
Lekker man. Laat die ongevaccineerden maar met z'n allen op Urk gaan wonen. Baggeren we er een gracht omheen dan is het weer een eiland.

Veel plezier met z'n allen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:05:07 #56
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875434
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:57 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Onzin. En ik ageer ook al jaren tegen massamigratie wegens onder andere de grote druk op de zorg die verhoudingsgewijs van vele nieuwe bevolkingsgroepen uitgaat. Sowieso ben ik wel benieuwd wat de achtergrond is van de gemiddelde randstedelijke 'vaccinatie-weigeraar' op de IC op dit moment. Wat mij betreft zou voor elke allochtoon één VVD-er én één D66-er buitengesloten moeten worden van het stemlokaal.
Welja joh, laten we het anders ook nog even over 'buitenlanders' en het fabeltje dat 'massa-immigratie' heet hebben. :D
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:10:42 #57
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875525
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Met natuurlijke immuniteit ben je ook beschermd en kom je minder snel op de IC terecht. We zitten nu in een andere situatie dan anderhalf jaar terug. We hebben nu vaccin-immuniteit en natuurlijke immuniteit.

Dit heeft invloed op de exponentiele verspreiding van het virus en de gevolgen daarvan.
Dat is het vermoeden, ja, maar nog niet bepaald zeker. Ik snap het argument alleen even niet zo goed, want daarmee impliceer je dus dat het aantal IC-bedden dan niet omhoog hoeft, want immuniteit?

De motie van Wilders voor meer IC-capaciteit is overigens ook afgewezen, want niet echt uitvoerbaar en weinig effectief.

quote:
Dan de zorg en het zorgpersoneel. Daar is een aantal vragen over gesteld, ook niet helemaal voor het eerst. Als de zorgcapaciteit kennelijk een probleem is, kunnen we die zorgcapaciteit dan niet gewoon verder verruimen? De heer Wilders stelde die vraag en ook mevrouw Simons. Een aantal dingen daarover.

Een. Dat hebben we gedaan. We hebben namelijk in de zomer van vorig jaar al een capaciteitsplan met de ziekenhuizen gerealiseerd, een opschalingsplan voor de ic's met 550 extra ic-bedden bovenop de reeds bestaande capaciteit van 1.150. Dat is natuurlijk piekbelasting, dus waar het om gaat, is een structurele toevoeging van het aantal bedden dat ook bemand is van 200, dus 200 ic-bedden extra, 400 klinische bedden extra. Als je daarboven komt, heeft dat wel weer impact op de reguliere zorg, omdat die bedden er dan wel zijn maar het personeel natuurlijk niet. Dat moet dan vaak van de ok's komen. Als je personeel van de ok's haalt, dan betekent dit dat je operaties moet uitstellen. Dat leidt weer tot het uitstellen van reguliere zorg. Maar in principe is er natuurlijk wel een opschalingsplan geweest. Dat is ook uitvoerig met de sector besproken. Het wordt door de sector ook als ongeveer het maximaal haalbare aangegeven, omdat je anders toch wel delen van de reguliere zorg zult moeten afschalen. Daar is 500 miljoen euro mee gemoeid, van 2020 tot 2022. Waarom kun je dat niet zomaar verder opschalen? Dat heeft natuurlijk alles te maken met de personele capaciteit die dat vraagt. Dus ofwel je haalt personeel van andere afdelingen weg, ofwel je moet heel veel personeel extra opleiden, waar alleen al een aanvullende opleiding tot ic-verpleegkundige achttien maanden duurt. Kortom, er wordt heel hard gewerkt om het aantal bedden uit te breiden en het aantal nieuwe mensen op te leiden, maar dat is niet iets wat je even overnight doet.

Twee. Soms wordt er wel wat al te gemakkelijk gezegd: als we nou maar heel veel meer bedden hadden, dan had je veel minder beperkende maatregelen hoeven op te leggen. Dat is natuurlijk maar ten dele waar. Het topje van de ijsberg komt altijd maar op die ziekenhuisbedden terecht. Dus als je zou accepteren dat er heel veel meer bedden werden belast door covidpatiënten, dan accepteer je ook die enorme berg aan patiënten die daaronder zit, die misschien wel geen ic-bed of ziekenhuisbed nodig heeft, maar toch wel behoorlijk ziek kan worden van covid. Je accepteert dan dus wel een heel hoge ziektelast, waarvan je ook nog niet exact weet hoe hoog die dan is, omdat we de effecten van long covid eigenlijk nog onvoldoende weten. En er is een begrenzing aan wat je op dat punt kunt. Zo maakbaar is de zorgcapaciteit dus ook weer niet. Twee is: het is ook de vraag of, als dat zou kunnen, je het vervolgens zou moeten willen om dan maar honderden bedden extra te beleggen, omdat je weet dat daar nog veel meer zieken mee gemoeid zijn. De heer Kuzu vraagt — terecht, vind ik — dan naar de griepgolf: hebben we daar wel voldoende rekening mee gehouden? Nou, dat is natuurlijk een extra reden om te zeggen, voor het OMT in elk geval: pas nou even op met het in één keer loslaten van die 1,5 meter, want we hebben naast mogelijk het aantal nieuwe coronapatiënten dat daaruit naar voren komt ook nog een griepgolf te verstouwen en overigens hebben we ook de inhaalzorg nog te realiseren. Kortom, we've got work to do en we kunnen dat er niet zomaar eventjes bij hebben. Eigenlijk was het ook een punt van de heer Van der Staaij. Hij benoemde daarbij overigens met name de huisartsen en thuiszorg. Daarvoor geldt natuurlijk eigenlijk ook hetzelfde verhaal: de druk die corona nu al anderhalf jaar lang geeft op de zorg, die dus ten koste gaat van al die tijd en aandacht die de zorgmensen toch al niet over hadden en dus daarmee ten koste gaat van reguliere zorg, is natuurlijk immens. Dus ook om die reden moeten we de noodzaak tot covidzorg ook wel enigszins beperkt houden. We kunnen het ons, zeker met een OMT-advies zoals we dat hebben gehad, niet veroorloven om te zeggen: nou ja, we zien wel welk aantal ziekenhuisbedden hieruit naar voren gaat komen en we nemen dat voor lief, we accepteren dat maar. Dat kan niet. Het terug willen dringen van de belasting van de zorg door covid, is echt heel belangrijk om te doen.

https://www.tweedekamer.n(...)detail/2020-2021/101
pi_201875571
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Welja joh, laten we het anders ook nog even over 'buitenlanders' en het fabeltje dat 'massa-immigratie' heet hebben. :D
Gelukkig durf je niet te ontkennen dat het merendeel van de coronapatiënten op de ic's in delen van Nederland van niet-westerse afkomst was (en waarschijnlijk is) ondanks dat men dit uit angst voor stigmatisering wegstopte. Het zal niemand verbazen dat buitenlanders eveneens een groot deel van de ongevaccineerden vertegenwoordigen, en dat ze verhoudingsgewijs vaker buitengesloten worden dan autochtonen door de deugbrigade van weleer. Het is best wel ironisch dat het uiteindelijk een fobie is die de solidariteit met de allochtoon en zijn islamitische overwegingen om geen vaccin te nemen nekt. PVV-ers wilde allochtonen buitensluiten uit angst om een cultuur te verliezen, de D66-er doet het uit de angst om een aantal obese 50+'ers te verliezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Akathisia op 23-10-2021 20:23:23 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201875627
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:58 schreef Poem_ het volgende:
Met de reproductiegetallen van het laatste jaar lijkt het me moeilijk om vol te houden dat we niet met exponentiële groei in de besmettingen te maken hebben in een nieuwe golf.
Het aantal barrières werd veel te laag ingeschat waardoor de verspreidingscapaciteit van het virus veel te hoog werd ingeschat. Dit is verbloemd met een vermeende effectiviteit van maatregelen/lockdowns, maar de onzin daarvan blijkt vooral waar spreiding stokte zónder dezelfde/soortgelijke maatregelen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:17:47 #60
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875630
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:13 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Gelukkig durf je niet te ontkennen dat het merendeel van de coronapatiënten op de ic's in delen van Nederland van niet-westerse afkomst was (en waarschijnlijk is) ondanks dat men dit uit angst voor stigmatisering wegstopte.
Zo hard weggestopt dat zelfs de NOS er een aantal items aan heeft gewijd. :D Overigens is daar gewoon een behoorlijk voor de hand liggende verklaring voor, maar die laat jij dan weer 'gemakshalve' achterwege.

quote:
Het zal niemand verbazen dat buitenlanders eveneens een groot deel van de ongevaccineerden vertegenwoordigen, en dat ze verhoudingsgewijs veel vaker uitgesloten worden dan autochtonen door de deugbrigade van weleer. Het is best wel ironisch dat het uiteindelijk een fobie is die de solidariteit met de allochtoon en zijn islamitische overwegingen om geen vaccin te nemen nekt.
Mijn bingo-kaart is bijna vol. Ik denk dat ik 'm met je volgende post in dit topic wel heb. Mijn dank is groot!
pi_201875660
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:17 schreef Poem_ het volgende:
Zo hard weggestopt dat zelfs de NOS er een aantal items aan heeft gewijd. :D Overigens is daar gewoon een behoorlijk voor de hand liggende verklaring voor, maar die laat jij dan weer 'gemakshalve' achterwege.
Dat het werd achtergehouden uit angst vanwege stigmatisering was een conclusie van een hoogleraar gezondheidszorg, die dat inderdaad mocht vertellen via de NOS.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:20:31 #62
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875661
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:17 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het aantal barrières werd veel te laag ingeschat waardoor de verspreidingscapaciteit van het virus veel te hoog werd ingeschat.
Dat heeft weinig van doen met schattingen, het reproductiegetal is vrij eenvoudig uit te rekenen. En wordt dan ook regelmatig bijgewerkt aan de hand van diezelfde cijfers.

https://coronadashboard.r(...)ijk/reproductiegetal
pi_201875671
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:04 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Waar precies lees jij dat de overheid bepaalt hoeveel IC-bedden er zijn?
Poem, de held van de paralympische spelen hersengymnastiek _O-
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201875689
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:20 schreef Poem_ het volgende:
Dat heeft weinig van doen met schattingen, het reproductiegetal is vrij eenvoudig uit te rekenen. En wordt dan ook regelmatig bijgewerkt aan de hand van diezelfde cijfers.

https://coronadashboard.r(...)ijk/reproductiegetal
Het is één grote schatting. Het aantal relevante factoren gaat het team simpelweg te boven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:23:04 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201875694
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:57 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Onzin. En ik ageer ook al jaren tegen massamigratie wegens onder andere de grote druk op de zorg die verhoudingsgewijs van vele nieuwe bevolkingsgroepen uitgaat. Sowieso ben ik wel benieuwd wat de achtergrond is van de gemiddelde randstedelijke 'vaccinatie-weigeraar' op de IC op dit moment. Wat mij betreft zou voor elke allochtoon één VVD-er én één D66-er buitengesloten moeten worden van het stemlokaal.
Ah kijk, een totalitaire neonazi.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:24:14 #66
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875714
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:20 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat het werd achtergehouden uit angst vanwege stigmatisering was een conclusie van een hoogleraar gezondheidszorg, die dat inderdaad mocht vertellen via de NOS.
:D

Het is in de meeste media aan bod gekomen, dat dat zou worden achtergehouden of weggestopt zijn pure verzinsels.

https://nos.nl/artikel/23(...)en-door-coronacrisis
https://nos.nl/artikel/23(...)nt-is-een-ic-patient
https://www.parool.nl/col(...)ineert-wel~b890952f/
pi_201875724
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:23 schreef -XOR- het volgende:
Ah kijk, een totalitaire neonazi.
Je begrijpt dat de laatste een teruggekaatste bal is naar zij die hier voor uitsluiting pleiten? Of gaat alles op zwart nadat je leest dat iemand tegen massamigratie ageert?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201875780
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:24 schreef Poem_ het volgende:
Het is in de meeste media aan bod gekomen, dat dat zou worden achtergehouden of weggestopt zijn pure verzinsels.

https://nos.nl/artikel/23(...)en-door-coronacrisis
https://nos.nl/artikel/23(...)nt-is-een-ic-patient
https://www.parool.nl/col(...)ineert-wel~b890952f/
Bel maar even met de verzinselmakers waaraan de NOS ruimte had geboden:

quote:
Geen publiekelijke steun

Om zijn waarneming te toetsen, belde Girbes hoofden van de IC's in andere steden. Daar werd zijn observatie bevestigd, maar tot zijn grote teleurstelling herhaalden die artsen dat niet toen journalisten hen om bevestiging vroegen. "We herkennen het niet", klonk het toen, of "daar kijken we niet naar, voor ons is iedere patiënt hetzelfde."

Girbes is blij dat het nu goed onderbouwd is, maar het probleem had wat hem betreft veel eerder erkend moeten worden. "Collega's zeiden tegen me: 'wat dapper dat je het hebt aangekaart', maar ik kreeg van niemand publiekelijk steun." Hij zegt dat het hem verdrietig stemt dat er veel leed voorkomen had kunnen worden als de oververtegenwoordiging eerder was erkend.

Huiver problemen te benoemen

Volgens Van den Muijsenberg is er huiver om problemen binnen verschillende bevolkingsgroepen te benoemen. "Men is bang dat het wordt misbruikt om te discrimineren. Wat ook prompt gebeurde toen die IC arts uit Amsterdam aan de bel trok."

"Toch is het verstandig om niet kleurenblind te zijn en veel routinematiger te registeren. Dan kun je het ook hebben over welke groepen als eerste gevaccineerd moeten worden, bijvoorbeeld in Amsterdam de Ghanezen", aldus Van den Muijsenberg. "Maar zo'n oproep kun je op dit moment eigenlijk niet hardop doen."

Girbes onderschrijft dat. Onlangs pleitte hij in een tv programma voor het sneller vaccineren van "hoog-risicogroepen". Hij koos toen bewust voor deze woorden, omdat hij niet meer durfde te benoemen dat hij eigenlijk ook eerste generatie migranten bedoelde.
https://nos.nl/artikel/23(...)erkend-moeten-worden
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:27:45 #69
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201875786
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:22 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het is één grote schatting.
Neuh, gewoon een berekening over 14 dagen tijd. Maar hou vooral niet op met je hilarische verzinsels.
pi_201876200
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:16 schreef _I het volgende:

[..]
En domme mensen mogen dood? Of gelovigen die zich niet mogen laten vaccineren?

Waar ligt de lijn? En hoe voelt het om zo gemakkelijk van een hele groep mensen afscheid te kunnen nemen? Best een grote beloning voor een prikje. Een genocide kunnen verantwoorden aan jezelf.
Ze hoeven van mij niet dood het interesseert me alleen niet als ze op de ic belanden of erger. Net als het me niet interesseert waarom ze beslissen zich niet laten vaccineren of dat ze nergens toegang tot hebben. Ik vind het dom dat ze zich niet laten vaccineren omdat je alleen jezelf er mee hebt. Keuzes hebben nu eenmaal gevolgen en het gevolg van de keus om je niet te laten vaccineren is in Oostenrijk dus waar de TS dit topic om gestart is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201876226
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:20 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Oke, fair enough

Hoewel, dat er te weinig ic bedden zijn is een probleem wat hier in het Westen al helemaal niet had mogen voorkomen.
Die woede daarover wordt nu helemaal uitgekotst door een groepje gevaccineerden over die ongevaccineerden.

Is dat ook fair vind je?

Die zogenaamde vrije keuze waar jij en ik ook voor hebben gestaan is dus eigenlijk niet zo vrij.
Hoe vind je dat? Dat dat vaccin dus eigenlijk onze strot door is geduwd omdat NL het niet voor elkaar had qua ICbedden ?
We kunnen wel zorgen voor zes keer zoveel IC bedden, maar we hebben simpelweg het personeel er niet voor. Veel mensen willen niet in de zorg werken, omdat het relatief zwaar werk is, onregelmatige diensten heeft, niet voldoende betaald. Daar haken veel mensen op af. Dan komen vervolgens de ziekenhuizen vol te liggen en wordt er van het zorgpersoneel verwacht dat ze extra diensten draaien met een hoog ziekteverzuim tot gevolg. Personeelstekort loopt vervolgens alleen maar op.

En de oplossing is dan meer IC bedden? Wie gaat er aan die bedden staan?

Ook een fout van onze overheid dat er personeelstekort is in de zorg? De overheid moet er natuurlijk maar voor zorgen dat het werken in de zorg aantrekkelijker wordt. Ja, kan. Kost ons alleen wel meer geld. Er zal meer belastinggeld naar de zorg moeten en de premies voor de zorgverzekering zullen stijgen. Maar dat willen we niet, want dan gaan we allemaal meer betalen. En daar zijn we goed in hier in NL: zeiken op wat er mis is en hoe het anders moet. Totdat het onze eigen portemonnee raakt.
pi_201876277
Cijfers kan je uitleggen naar believen.

Alleen volledige openheid van verifieerbare cijfers zijn geldig.

Uitgaan van cijfers zoals ze 'gepresenteerd' worden zegt zonder die verifieerbaarheid geen ene drol.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201876595
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:49 schreef Maharski het volgende:

[..]
Hij benoemt anders wel gewoon feiten.

Ik snap ook écht niet dat mensen dit alles niet zien. Werkelijk... poeh poeh poeh, wat is de massa gebrainwasht zeg.
Het is een gekke gewaarwording om één van de weinigen te zijn die zich door dit alles niet heeft laten beïnvloeden.
Geloof je ook in alle complottheorieën a la BNW? Want die mensen zie ik juist als totaal gehersenspoeld.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201876607
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:55 schreef RedFever007 het volgende:
TS heeft weer zijn stokpaardje gevonden :D prachtig toch om per week 45 topics te openen met dezelfde strekking :')
Het begint idd wel erg irritant te worden.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:26:35 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201876699
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Waarom haat je dan niet op dikke mensen? 84% van de corona patienten heeft overgewicht en het gemiddelde BMI is 30,5
Valt nog mee. Het gemiddelde BMI van Nederlandse mannen ligt op 27 of zo.


Je punt?
Huilen dan.
pi_201876707
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat mensen die niet zijn visie delen struisvogels zijn, dat noem jij een feit? :D
[..]
Juist ja, iedereen is gek behalve jij. En een aantal anderen.
Dat is het kenmerk van krankzinnigen: volgens hun zijn zij niet gek, maar de wereld. :')
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201876805
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Valt nog mee. Het gemiddelde BMI van Nederlandse mannen ligt op 27 of zo.

Je punt?
Omdat de gemiddelde NLer te dik is, mogen we er geen punt van maken dat de ziekenhuizen vol liggen met dikke mensen? We moeten op zoek naar een ander kenmerk om mensen te demoniseren?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:34:24 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201876863
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Omdat de gemiddelde NLer te dik is, mogen we er geen punt van maken dat de ziekenhuizen vol liggen met dikke mensen?
Maar wat nu als vaccinatiestatus het onderscheidend kenmerk is tussen dikkertjes die wel en dikkertjes die niet in het ziekenhuis terechtkomen?
quote:
We moeten op zoek naar een ander kenmerk om mensen te demoniseren?
En wat doe jij?
Huilen dan.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:35:14 #79
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201876883
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Omdat de gemiddelde NLer te dik is, mogen we er geen punt van maken dat de ziekenhuizen vol liggen met dikke mensen? We moeten op zoek naar een ander kenmerk om mensen te demoniseren?
Of we demoniseren niet, maar blijkbaar is dat voor jou een brug te ver.
pi_201876953
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:35 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Of we demoniseren niet, maar blijkbaar is dat voor jou een brug te ver.
Leuke hersengymnastiek weer.

Ongevaccineerde mensen worden momenteel door een deel van de gevaccineerden niet gedemoniseerd?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201876970
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:34 schreef Isdatzo het volgende:
Maar wat nu als vaccinatiestatus het onderscheidend kenmerk is tussen dikkertjes die wel en dikkertjes die niet in het ziekenhuis terechtkomen?
Zoals het onderscheidende kenmerk tussen ongevaccineerde wel-dikkerts en niet-dikkertjes?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201876990
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wat doe jij?

De vinger op de zere plek leggen. Ik pleit er niet voor om dikke mensen maar dood te laten gaan en ze uit te sluiten van de maatschappij. Als dikke mensen ongezond willen leven, dan mag dat van mij.

Maar als deze zelfde dikke mensen mij willen gaan uitsluiten omdat ik niet "gezond" ben zonder prikje, dan heb je aan mij een hele verkeerde.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:44:40 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201877059
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:40 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Zoals het onderscheidende kenmerk tussen ongevaccineerde wel-dikkerts en niet-dikkertjes?
Nope.

Vaccinatie beschermt beter tegen ernstige ziekte dan dat een BMI <25 dat doet.
Huilen dan.
pi_201877133
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nope.

Vaccinatie beschermt beter tegen ernstige ziekte dan dat een BMI <25 dat doet.
Baseer je dat op de vergelijking tussen een BMI van laten we zeggen 21 + zonder vaccin en een BMI van 30 + met vaccin?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:50:49 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201877209
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:47 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Baseer je dat op de vergelijking tussen een BMI van laten we zeggen 21 + zonder vaccin en een BMI van 30 + met vaccin?
Het is vooral een compleet verkeerde discussie: ongezonde mensen worden niet ineens pats-boem gezond. Die ongezonde mensen hebben (evenals de niet-ongezonde mensen overigens) een prima optie om de kans op een serieus ziekteverloop gigantisch te verkleinen: vaccinatie. Dat ontlast de zorg vrijwel direct.

Minder pizza's en meer appeltjes eten zorgt niet op korte termijn voor minder ziekenhuisopnames.
Huilen dan.
pi_201877391
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:50 schreef Isdatzo het volgende:
Het is vooral een compleet verkeerde discussie: ongezonde mensen worden niet ineens pats-boem gezond. Die ongezonde mensen hebben (evenals de niet-ongezonde mensen overigens) een prima optie om de kans op een serieus ziekteverloop gigantisch te verkleinen: vaccinatie. Dat ontlast de zorg vrijwel direct.

Minder pizza's en meer appeltjes eten zorgt niet op korte termijn voor minder ziekenhuisopnames.
We zitten over een paar maanden op twee jaar. Dat afvallen niet makkelijk is maakt het niet minder absurd dat het zo een kleine rol speelt in het debat en beleid. Zéker wanneer je het over keuzes, verantwoordelijkheid en consequenties gaat hebben en ik - met een gezond BMI - buitengesloten wordt terwijl de combinatie papzak + geen vaccinatie de relevante druk veroorzaakt. Nog daargelaten dat papzakken om corona heen óók druk via allerlei andere uit overgewicht ontstane gezondheidsproblematiek druk op de zorg leveren. En daarbij, ómdat ik zo gezond ben hoefde er voor mij niet eens een vaccin ontwikkelt of aan mij weggegooid te worden. Bewaar de mijne maar voor de dikzak-booster, maar straf me niet af voor het dragen van mijn eigen verantwoordelijkheid pre, temidden en post-corona.

[ Bericht 4% gewijzigd door Akathisia op 23-10-2021 22:12:17 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:07:16 #87
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201877551
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Leuke hersengymnastiek weer.

Ongevaccineerde mensen worden momenteel door een deel van de gevaccineerden niet gedemoniseerd?
Dus je kunt het 'demoniseren' niet heel erg waarderen maar vervolgens staan je posts hier wel bol van het geklaag over 'dikkerdjes' en wat dies meer zij.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan de logica er van niet echt ontdekken.
pi_201877555
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het is vooral een compleet verkeerde discussie: ongezonde mensen worden niet ineens pats-boem gezond. Die ongezonde mensen hebben (evenals de niet-ongezonde mensen overigens) een prima optie om de kans op een serieus ziekteverloop gigantisch te verkleinen: vaccinatie. Dat ontlast de zorg vrijwel direct.

Minder pizza's en meer appeltjes eten zorgt niet op korte termijn voor minder ziekenhuisopnames.
Niettemin zorgt ongezond leven voor veel meer IC opnames in het verleden, nu en in de toekomst dan IC opnames van ongevaccineerden ivm Covid 19 in het verleden en in de toekomst.

NU hebben we even een crisis m.b.t. IC opnames van ongevaccineerden n.a.v. Covid 19, maar ligt de 'crisis' dan aan de ongevaccineerden of kan daar ook een andere partij medeschuldig aan zijn? Bv de overheid en de afname van IC bedden, de nadruk op 5000 BOA's ipv 5000 zorgmedewerkers, etc.

Echt, die heksenjacht op ongevaccineerden is beneden elk menselijk peil. Niemand weet het fijne van de huidige situatie, en om dan als schaapjes achter de OMT regeringen andere mensen te ontmenselijken is laag en bij het fascitische/totalitaire af.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201877590
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:58 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
We zitten over een paar maanden op twee jaar. Dat afvallen niet makkelijk is maakt het niet minder absurd dat het zo een kleine rol speelt in het debat en beleid. Zéker wanneer je het over keuzes, verantwoordelijkheid en consequenties gaat hebben en ik - met een gezond BMI - buitengesloten wordt terwijl de combinatie papzak + geen vaccinatie de relevante druk veroorzaakt. Nog daargelaten dat papzakken om corona heen óók druk via allerlei andere uit overgewicht ontstane gezondheidsproblematiek druk op de zorg leveren. En daarbij, ómdat ik zo gezond ben hoefde er voor mij niet eens een vaccin ontwikkelt te worden of aan mij weggegooid te worden. Bewaar de mijne maar voor de dikzak-booster, maar straf me niet af voor het dragen van mijn eigen verantwoordelijkheid pre, temidden en post-corona.
Jij denkt dat slank zijn je even goed beschermd als een vaccin?

''Volgens de meest recente data beschermt vaccinatie voor 95 procent tegen een ziekenhuisopname en voor 98 procent tegen een opname op de ic.''
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:13:38 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201877655
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:58 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
We zitten over een paar maanden op twee jaar. Dat afvallen niet makkelijk is maakt het niet minder absurd dat het zo een kleine rol speelt in het debat en beleid. Zéker wanneer je het over keuzes, verantwoordelijkheid en consequenties gaat hebben en ik - met een gezond BMI - buitengesloten wordt terwijl de combinatie papzak + geen vaccinatie de relevante druk veroorzaakt. Nog daargelaten dat papzakken om corona heen óók druk via allerlei andere uit overgewicht ontstane gezondheidsproblematiek druk op de zorg leveren. En daarbij, ómdat ik zo gezond ben hoefde er voor mij niet eens een vaccin ontwikkelt te worden of aan mij weggegooid te worden. Bewaar de mijne maar voor de dikzak-booster, maar straf me niet af voor het dragen van mijn eigen verantwoordelijkheid pre, temidden en post-corona.
Jij wil niet op basis van je vaccinatiestatus "buitengesloten" worden, maar impliceer je nu dat dat bij anderen wel mag op basis van hun leefstijl?

In hoeverre leefstijl (of domme keuzes zoals niet vaccineren) consequenties mag hebben is gewoon een heel lastige discussie die we vandaag al deels in een ander topic gevoerd hebben. Maar jong en gezond zijn is bij corona ook geen garantie op een mild ziekteverloop: zonder vaccinatie komt zo'n 0.2 tot 0.5% van die mensen na een corona-infectie in het ziekenhuis terecht. Dat lijkt (is) een betrekkelijk kleine kans, maar als je bedenkt dat er zo'n 10 miljoen (relatief) jonge en gezonde mensen in Nederland rondlopen dan heb je het toch over grote aantallen.

Als je daarvan 90% weet te voorkomen dan heeft iedereen daar baat bij.
Huilen dan.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:14:24 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201877665
Begrijp me niet verkeerd: ik ben helemaal voor het stimuleren van een gezonde leefstijl en wat mij betreft doen we daar in Nederland nog lang niet genoeg aan. Laten we hopen dat corona daar verandering in brengt.
Huilen dan.
pi_201877667
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:09 schreef luxerobots het volgende:
Jij denkt dat slank zijn je even goed beschermd als een vaccin?

''Volgens de meest recente data beschermt vaccinatie voor 95 procent tegen een ziekenhuisopname en voor 98 procent tegen een opname op de ic.''
Wat betekent '98 procent bescherming tegen opname op de ic' voor iemand met een kans van 0,00-nog iets procent op opname op de ic zónder vaccin?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:14:38 #93
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201877671
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:07 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niettemin zorgt ongezond leven voor veel meer IC opnames in het verleden, nu en in de toekomst dan IC opnames van ongevaccineerden ivm Covid 19 in het verleden en in de toekomst.

NU hebben we even een crisis m.b.t. IC opnames van ongevaccineerden n.a.v. Covid 19, maar ligt de 'crisis' dan aan de ongevaccineerden of kan daar ook een andere partij medeschuldig aan zijn? Bv de overheid en de afname van IC bedden, de nadruk op 5000 BOA's ipv 5000 zorgmedewerkers, etc.

Echt, die heksenjacht op ongevaccineerden is beneden elk menselijk peil. Niemand weet het fijne van de huidige situatie, en om dan als schaapjes achter de OMT regeringen andere mensen te ontmenselijken is laag en bij het fascitische/totalitaire af.
Waar halen mensen toch de illusie vandaan dat we met meer IC-capaciteit veel minder last van de pandemie zouden hebben gehad? Dat is niet het geval. Integendeel zelfs.

quote:
Dus als je zou accepteren dat er heel veel meer bedden werden belast door covidpatiënten, dan accepteer je ook die enorme berg aan patiënten die daaronder zit, die misschien wel geen ic-bed of ziekenhuisbed nodig heeft, maar toch wel behoorlijk ziek kan worden van covid. Je accepteert dan dus wel een heel hoge ziektelast, waarvan je ook nog niet exact weet hoe hoog die dan is, omdat we de effecten van long covid eigenlijk nog onvoldoende weten. En er is een begrenzing aan wat je op dat punt kunt. Zo maakbaar is de zorgcapaciteit dus ook weer niet."
Die IC-capaciteit is nauwelijks relevant in dit verhaal.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:15:35 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201877688
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:07 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niettemin zorgt ongezond leven voor veel meer IC opnames in het verleden, nu en in de toekomst dan IC opnames van ongevaccineerden ivm Covid 19 in het verleden en in de toekomst.

NU hebben we even een crisis m.b.t. IC opnames van ongevaccineerden n.a.v. Covid 19, maar ligt de 'crisis' dan aan de ongevaccineerden of kan daar ook een andere partij medeschuldig aan zijn? Bv de overheid en de afname van IC bedden, de nadruk op 5000 BOA's ipv 5000 zorgmedewerkers, etc.

Echt, die heksenjacht op ongevaccineerden is beneden elk menselijk peil. Niemand weet het fijne van de huidige situatie, en om dan als schaapjes achter de OMT regeringen andere mensen te ontmenselijken is laag en bij het fascitische/totalitaire af.
Hoeveel IC-bedden zouden we nodig hebben gehad om het zonder vaccinatie en zonder maatregelen te kunnen doen?
Huilen dan.
pi_201877743
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Waar halen mensen toch de illusie vandaan dat we met meer IC-capaciteit veel minder last van de pandemie zouden hebben gehad? Dat is niet het geval. Integendeel zelfs.
[..]
Die IC-capaciteit is nauwelijks relevant in dit verhaal.
Belachelijk.

Als Covid (eenmalig of jaarlijks) zorgt voor een 'piek' dan is dat met 3000 bedden logischerwijs beter op te vangen dan 1500.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201877765
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoeveel IC-bedden zouden we nodig hebben gehad om het zonder vaccinatie en zonder maatregelen te kunnen doen?
Geen idee. Of heb jij daar wel cijfers van?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201877805
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:13 schreef Isdatzo het volgende:
Jij wil niet op basis van je vaccinatiestatus "buitengesloten" worden, maar impliceer je nu dat dat bij anderen wel mag op basis van hun leefstijl?
Ik wil niemand buitensluiten. Ik kom met betere voorstellen voor de buitensluit-voorstanders. (Natuurlijk grotendeels om de idioterie van de voorstanders te duiden.)

quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:13 schreef Isdatzo het volgende:
In hoeverre leefstijl (of domme keuzes zoals niet vaccineren) consequenties mag hebben is gewoon een heel lastige discussie die we vandaag al deels in een ander topic gevoerd hebben. Maar jong en gezond zijn is bij corona ook geen garantie op een mild ziekteverloop: zonder vaccinatie komt zo'n 0.2 tot 0.5% van die mensen na een corona-infectie in het ziekenhuis terecht. Dat lijkt (is) een betrekkelijk kleine kans, maar als je bedenkt dat er zo'n 10 miljoen (relatief) jonge en gezonde mensen in Nederland rondlopen dan heb je het toch over grote aantallen.

Als je daarvan 90% weet te voorkomen dan heeft iedereen daar baat bij.
Ja inderdaad (was een leuke en is een nodige discussie), maar mwoa, dan heb je het over 50.000. mensen die over x periode (kan jaren zijn) misschien even naar het ziekenhuis moeten. En in hoeverre die écht gezond zijn, is ook nog maar de vraag.

quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
Begrijp me niet verkeerd: ik ben helemaal voor het stimuleren van een gezonde leefstijl en wat mij betreft doen we daar in Nederland nog lang niet genoeg aan. Laten we hopen dat corona daar verandering in brengt.
Vind je het niet opvallen hoe afwezig het (de gezondheid) is in de hele discussie tijdens deze volksgezondheidscrisis? Net als iets simpels als het toegankelijk(er) maken dan wel out right uitdelen van D3, zink, et cetera. Het maakt niet ál het verschil, maar het draagt bij aan de gezondheid (1e linie defensie). Alle antwoorden worden vrijwel uitsluitend gevonden in vaccinaties en controle-maatregelen, en vaccinaties onder begeleiding van controlemechanismen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:21:28 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201877820
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:19 schreef Montagui het volgende:

[..]
Geen idee. Of heb jij daar wel cijfers van?
Heb wel eens een bierviltjesschatting gemaakt. Kwam erop neer dat je met extra bedden hoogstens het nemen van maatregelen kan uitstellen, tenzij je met onrealistisch veel bedden gaat werken.
Huilen dan.
pi_201877915
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:14 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wat betekent '98 procent bescherming tegen opname op de ic' voor iemand met een kans van 0,00-nog iets procent op opname op de ic zónder vaccin?
Even aannemende dat jij extreem gezond, jong en slank bent (en waarschijnlijk ook heel knap bent en een grote pener hebt).

Dan gaat het wat corona betreft natuurlijk ook om de grote aantallen, en dan zijn vaccins een fantastisch middel om de IC's leeg te houden.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:28:27 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201877960
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:20 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik wil niemand buitensluiten. Ik kom met betere voorstellen voor de buitensluit-voorstanders. (Natuurlijk grotendeels om de idioterie van de voorstanders te duiden.)
Maar die 'betere' voorstellen lossen het acute probleem waar we nu mee zitten niet op.
quote:
[..]
Ja inderdaad (was een leuke en is een nodige discussie), maar mwoa, dan heb je het over 50.000. mensen die over x periode (kan jaren zijn) misschien even naar het ziekenhuis moeten. En in hoeverre die écht gezond zijn, is ook nog maar de vraag.
Jaren? Eerder maanden gezien de snelheid van de verspreiding. En volgens mij ligt een gemiddelde coronapatiënt een week in het ziekenhuis.
quote:
[..]
Vind je het niet opvallen hoe afwezig het (de gezondheid) is in de hele discussie tijdens deze volksgezondheidscrisis? Net als iets simpels als het toegankelijk(er) maken dan wel out right uitdelen van D3, zink, et cetera. Het maakt niet ál het verschil, maar het draagt bij aan de gezondheid (1e linie defensie). Alle antwoorden worden vrijwel uitsluitend gevonden in vaccinaties en controle-maatregelen, en vaccinaties onder begeleiding van controlemechanismen.
Ik vind dat die hele leefstijldiscussie sowieso veel te afwezig is, los van corona. Kijk voor de grap eens wat voor troep er in de gemiddelde winkelwagen ligt (niet zo gek, gezien het aanbod). Maar wederom: dat is voor nu de verkeerde discussie; met extra vitamine D pilletjes had de wereld er niet compleet anders uitgezien.
Huilen dan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')