Maar goed, het ligt nooit aan de overheid natuurlijk. Altijd weer die eigenwijze kutburger.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, net als Hugo met z'n "mensen houden geen afstand en werken niet meer thuis". Of Marion Koopmans met d'r "wat erg dat mensen op vakantie gaan naar het buitenland". Echt raar dat mensen doen waarvan zij zeggen dat het kan, ja
Mijn lulkoekmeter slaat vrij hard uit bij dit bericht.quote:
Omdat zij in de vorige adviezen telkens geadviseerd hebben de maatregelen niet af te schaffen. Wereldvreemd zijn ze al meer dan anderhalf jaarquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Houd u aan de maatregelen die wij net hebben afgeschaft.” In welk parallel universum is dat geen falen?
Dan heb ik het nog niet gehad over de wereldvreemdheid van dat stuk in z’n algemeen.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar goed, het ligt nooit aan de overheid natuurlijk. Altijd weer die eigenwijze kutburger.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat zij in de vorige adviezen telkens geadviseerd hebben de maatregelen niet af te schaffen. Wereldvreemd zijn ze al meer dan anderhalf jaar
13 september 2021.quote:Het OMT heeft in de huidige fase van de epidemie de voorkeur voor scenario 3 waarbij de 1,5 meter-afstandsnorm als verplichte maatregel wordt opgeheven, maar als advies blijft, en waarbij een brede inzet is van het CTB in risicovolle settings waarbij personen dicht op elkaar, d.i. vrijwel binnen elkaars ‘ademcirkel’ verblijven.
Schandalig.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanmiddag uitwedstrijd van ons eerste in de Biblebelt. 0,0 coronachecks in de kantine.
CORRED
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen roept Segers op om vooral naar de kerk te gaan…
Omdat ze dood zijn, Gert-Jan.quote:Maar lang niet iedereen die voor het uitbreken van de Coronacrisis naar de kerk ging, heeft de weg terug weer gevonden.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:45 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Omdat ze dood zijn, Gert-Jan.
Schandalig.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanmiddag uitwedstrijd van ons eerste in de Biblebelt. 0,0 coronachecks in de kantine.
CORRED
Ja in de lijst van meest vervelende/gehate (en onnatuurlijke) maatregelen zal de 1,5 wel in de top 5 staan.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
13 september 2021.
https://www.rijksoverheid(...)6-met-aanpassing.pdf
Er is gewoon een fout gemaakt, wat geen idee. Kan in de modellering zitten, kan een inschattingsfout zijn, kan Hugo de Jonge zijn. Maar de laatste versoepelingsslag pakt gewoon verkeerd uit, gecombineerd met slecht weer. Dan kun je als gek in de rondte gaan slaan en alles en iedereen de schuld geven via de meest stompzinnige uitspraken, in Leeuwarden en in de Volkskrant of je kunt dat gewoon erkennen en doen wat er moet gebeuren.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Schandalig.
Wij hadden de kantine open na 0:00 gisteren!
Klap in het gezicht van de cafés.
[..]
Ja in de lijst van meest vervelende/gehate (en onnatuurlijke) maatregelen zal de 1,5 wel in de top 5 staan.
Om het daarna te adviseren is hetzelfde als bij de snackbar te gaan adviseren om een komkommer gaan eten ipv een kroket.
Gevoelsmatig is het meer indekken van het OMT.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met de fout die is gemaakt? De versoepelingen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is gewoon een fout gemaakt, wat geen idee. Kan in de modellering zitten, kan een inschattingsfout zijn, kan Hugo de Jonge zijn. Maar de laatste versoepelingsslag pakt gewoon verkeerd uit, gecombineerd met slecht weer. Dan kun je als gek in de rondte gaan slaan en alles en iedereen de schuld geven via de meest stompzinnige uitspraken, in Leeuwarden en in de Volkskrant of je kunt dat gewoon erkennen en doen wat er moet gebeuren.
Wat levert er meer draagvlak op denk je?
Excuus, ik had niet in mn hoofd dat ze echt dachten dat mensen zich nog aan die adviezen gingen houden. Kon me niet herinneren dat dat echt in een advies stondquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
13 september 2021.
https://www.rijksoverheid(...)6-met-aanpassing.pdf
Deze lui zijn zelf de hele dag met de pandemie bezig. Ze maken daarbij de denkfout dat ze ervan uit gaan dat iedereen in Nederland er zo in zit. Inmiddels is 99% van de bevolking het spuugzat en wil gewoon normaal leven zonder maatregelen en gezeik.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Houd u aan de maatregelen die wij net hebben afgeschaft.” In welk parallel universum is dat geen falen?
Dan heb ik het nog niet gehad over de wereldvreemdheid van dat stuk in z’n algemeen.
Dat is ook het verneukeratieve. Als je geen maatregelen wil is het antwoord: “Jij wil toch ook een bed als er iets is?”quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met de fout die is gemaakt? De versoepelingen?
Ik denk niet dat het een foute keuze is geweest.
Ik denk ook niet dat er een andere keuze mogelijk was.
De vaccins werden verkocht als de uitweg, het vaccinatie programma kwam op zijn einde en het % gevaccineerd zou misschien nog marginaal stijgen.
Het zou onverkoopbaar zijn geweest om bij voorbaat door te gaan met maatregelen na alle beloftes die zijn gedaan.
En even alu hoedje op, door het TvT/de corona pas stijgt de vaccinatiegraad iets, de groepen die niet gaan vaccineren worden nu besmet in een tijd dat het behapbaar is.
En als ze alsnog maatregelen gaan invoeren dan doen ze dat om aan de vraag van de zorg te voldoen.
En dan kan je als "fatsoenlijke burger" er toch niet tegen zijn, want iedereen wilt toegankelijke zorg en we doen alles voor de ziekenhuizen.
Ze hebben het zelfs nog lang weten te rekken. Toen ze eind augustus de maatregelen doortrokken “om ongevaccineerden en kwetsbaren te beschermen”, leverde dat al een hoop gezeur op en klachten over gebroken beloftes. Ze waren daar niet nogmaals mee weggekomen denk ik.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met de fout die is gemaakt? De versoepelingen?
De vaccins werden verkocht als de uitweg, het vaccinatie programma kwam op zijn einde en het % gevaccineerd zou misschien nog marginaal stijgen.
Het zou onverkoopbaar zijn geweest om bij voorbaat door te gaan met maatregelen na alle beloftes die zijn gedaan.
En even alu hoedje op, door het TvT/de corona pas stijgt de vaccinatiegraad iets, de groepen die niet gaan vaccineren worden nu besmet in een tijd dat het behapbaar is.
En als ze alsnog maatregelen gaan invoeren dan doen ze dat om aan de vraag van de zorg te voldoen.
En dan kan je als "fatsoenlijke burger" er toch niet tegen zijn, want iedereen wilt toegankelijke zorg en we doen alles voor de ziekenhuizen.
Ja. Met de versoepelingen ja. Want niemand wil maatregelen, maar al helemaal niemand wil dat de zorg omvalt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mocht iemand de verantwoordelijke bewindslieden nog met pek en veren van het Binnenhof willen jagen moet je wel snel wezen, na 1 december gaat het 5 jaar dicht voor de renovatiequote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is ook het verneukeratieve. Als je geen maatregelen wil is het antwoord: “Jij wil toch ook een bed als er iets is?”
10 jaar aan wanbeleid komt op dit moment tot ontploffing en ze doen er alles aan te verbloemen dat het door dat beleid komt, dus krijgt iedereen maar de schuld.
Vooral dat laatste stoort mij mateloos. Hugo cs zitten aan de knoppen. Maar als het misgaat heeft iedereen en z’n moeder het gedaan. Behalve Hugo uiteraard.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is ook het verneukeratieve. Als je geen maatregelen wil is het antwoord: “Jij wil toch ook een bed als er iets is?”
10 jaar aan wanbeleid komt op dit moment tot ontploffing en ze doen er alles aan te verbloemen dat het door dat beleid komt, dus krijgt iedereen maar de schuld.
De Speld kan het echte nieuws nog moeilijk bijbenen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Toen nog de speld. Vandaag in de Volkskrant….
En dat wanbeleid maskeren we dan gewoon weer met maatregelen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moet wel Koopmans de 'credit' geven dat zij wel vond dat de 1,5m alleen afgeschaft kon worden als het toegangsbewijs echt overal werd gehandhaafd. Maar goed daar is dan ook alles mee gezegd. Dat was nooit een realistische eis, zoveel BOA's krijg je zelfs met extra geld niet. En nu is het ook niet alsof mensen zonder QR massaal naar de kroeg gaan of zo, de mogelijkheid dat je er toch om gevraagd wordt is wel afschrikwekkend genoeg.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja in de lijst van meest vervelende/gehate (en onnatuurlijke) maatregelen zal de 1,5 wel in de top 5 staan.
Om het daarna te adviseren is hetzelfde als bij de snackbar te gaan adviseren om een komkommer gaan eten ipv een kroket.
Drie uitwedstrijden gehad nu, nog geen enkele keer controle in een kantine. Twee deden er helemaal niet aan, de derde alleen binnen (maar was mooi weer dus iedereen stond/zat buiten op het terras).quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Schandalig.
Wij hadden de kantine open na 0:00 gisteren!
Klap in het gezicht van de cafés.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |