abonnement Unibet Coolblue
pi_201894687
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat was er met jullie boom gebeurd?
Die begin er 2 zomers terug ineens heel ziek uit te zien. Walnoten zwart, eind september al zijn blad kwijt en toen was het afgelopen. Zo jammer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201894693
quote:
2s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:22 schreef sigme het volgende:

[..]
@:kaatje1, als je een punt zet achter een mention dan mentiont ie niet en dan kan je mensen net zo goed gewoon noemen zonder apestaart, @:kaatje1.
Ik zag het
We have far more in common than that which devides us..
pi_201894694
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:17 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Goedemorgen :*

Ik heb redelijk geslapen. Ik had geen wekker gezet dus ik heb 0:15-8:00 kunnen slapen.
M'n lijf doet wel meer zeer dan dat het had gedaan als ik 9 of 10 uur in bed had kunnen liggen, maar ach, vanavond weer een kans.
Misschien helpt een warme douche nog een beetje :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201894695
De walnoten moeten eerst drogen. Met deze hoeveelheid is dat nog best een opgave. Maar als er schimmel in komt zijn ze niet meer eetbaar.

Zoals een wijs man ooit zei:
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2009 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen walnoten eten die muf of schimmelig smaken, notenschimmels behoren tot de giftigste soorten die er zijn, daar is landbouwgif limonade bij (en dat is geen kromme vergelijking)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201894981
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Misschien helpt een warme douche nog een beetje :)
Ik heb vanmiddag een uurtje zwembad gereserveerd dus dat wordt denk ik wel fijn. :)
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:58:46 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201894999
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb vanmiddag een uurtje zwembad gereserveerd dus dat wordt denk ik wel fijn. :)
Dit -klinkt- dus als een heul zwembad alleenvoorjezelluf... Dat zou toch ff fijn zijn...

Ik zat vanmorgen met buienradar en koffie te wachten op een droog moment. Zag het op het scherm. Fietste mn trainingsrondje en constateerde dat Buienradar het mis had.
-drup drup drup-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201895021
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:58 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dit -klinkt- dus als een heul zwembad alleenvoorjezelluf... Dat zou toch ff fijn zijn...

Ik zat vanmorgen met buienradar en koffie te wachten op een droog moment. Zag het op het scherm. Fietste mn trainingsrondje en constateerde dat Buienradar het mis had.
-drup drup drup-
Haha nee. Er zijn 2 banen voor mensen van het sportcentrum, in totaal 10 personen kunnen daar zwemmen. Ik ben een van die 10. Waarschijnlijk ga ik uit zelfbescherming lekker in de langzame baan zwemmen want anders word ik te fanatiek :P

Buienradar is een liegebeest idd. }:|
pi_201895047
Goed gedaan, Tele! Als tele van een jaar geleden vooruit kon kijken naar tele van nu dan had ze denk ik niet geloofd wat ze gezien had.
pi_201895056
pfff, frustrerende nacht achter de rug. Kind was even wakker, maar die maakte de poezen helemaal wakker. Poezen willen graag in onze slaapkamer maar mogen dat niet, want ze vinden voeten onder de dekens teveel lijken op muizen onder dekens. Poes heeft de hele nacht aan onze deur zitten krabben. Niets hielp, en ons huis is te open om ergens een andere deur dicht te doen...
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:07:59 #285
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201895066
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Haha nee. Er zijn 2 banen voor mensen van het sportcentrum, in totaal 10 personen kunnen daar zwemmen. Ik ben een van die 10. Waarschijnlijk ga ik uit zelfbescherming lekker in de langzame baan zwemmen want anders word ik te fanatiek :P

Buienradar is een liegebeest idd. }:|
Ja gezien jouw inspanning van dit weekend zou ik beetje op m'n rug gaan liggen loungen als een soort manitee die van een krop andijvie droomt...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201895184
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Goed gedaan, Tele! Als tele van een jaar geleden vooruit kon kijken naar tele van nu dan had ze denk ik niet geloofd wat ze gezien had.
Dit helemaal :Y
Spoilers!
pi_201895200
Ik heb geweldige dromen gehad. Ik heb heel hard en spectaculair geskied terwijl ik gilde van plezier. Ik zag een witte hermelijn op roze crocs door de gang van een school wandelen. En de laatste droom was helemaal briljant maar die ben ik helaas vergeten.
Spoilers!
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:32:02 #288
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201895225
Vriendje eindelijk zo ver om bij een huis te gaan kijken, is het huis net verkocht :(
En nu wil ik verder maar in deze markt kan het weken duren voor er weer iets online komt dat enigszins onze wensen bevat. Gatver wat irritant, ik heb geen geduld _O-
pi_201895238
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geweldige dromen gehad. Ik heb heel hard en spectaculair geskied terwijl ik gilde van plezier. Ik zag een witte hermelijn op roze crocs door de gang van een school wandelen. En de laatste droom was helemaal briljant maar die ben ik helaas vergeten.
_O_
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:47:27 #290
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201895327
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geweldige dromen gehad. Ik heb heel hard en spectaculair geskied terwijl ik gilde van plezier. Ik zag een witte hermelijn op roze crocs door de gang van een school wandelen. En de laatste droom was helemaal briljant maar die ben ik helaas vergeten.
Lucky you
Ik had een droom over mijn fiets die gestolen werd maar ik had er een apple tracker aan zitten, ik kon er echter niet achteraan omdat de ene na de andere auto dienst weigerde en mensen me met de grootst mogelijk onzin aan hinderden.
pi_201895346
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geweldige dromen gehad. Ik heb heel hard en spectaculair geskied terwijl ik gilde van plezier. Ik zag een witte hermelijn op roze crocs door de gang van een school wandelen. En de laatste droom was helemaal briljant maar die ben ik helaas vergeten.
:D fucking briljant . Wat gebruik je? Daar wil ik ook wel een dosis van geloof ik.
pi_201895357
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:32 schreef gcjoel het volgende:
Vriendje eindelijk zo ver om bij een huis te gaan kijken, is het huis net verkocht :(
En nu wil ik verder maar in deze markt kan het weken duren voor er weer iets online komt dat enigszins onze wensen bevat. Gatver wat irritant, ik heb geen geduld _O-
Herkenbaar wel ja :D

Wij gaan vandaag dus kijken bij een übertof huis, maar qua overbieden volkomen kansloos want we zijn natuurlijk van die arme sloebers zonder groot eigen vermogen. Dus we gaan maar voor de leerzame ervaring vrees ik :+
pi_201895360
quote:
7s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D fucking briljant . Wat gebruik je? Daar wil ik ook wel een dosis van geloof ik.
Eletriptan. Doet het niet altijd even goed wat dromen betreft maar als het goed gaat, is het heerlijk :D
Spoilers!
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:52:10 #294
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201895363
Ik kreeg het verzoek of ik het taartje van gisteren, toen met appel en Friesche Keukenstroop, ook eens kon maken met Peer.

Vanavond dus maar even peren kopen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201895485
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb vanmiddag een uurtje zwembad gereserveerd dus dat wordt denk ik wel fijn. :)
Oh lekker O+ Ik wilde ook. Maar we hadden net een stroomstoring hier dus toen werd het zwembad gesloten.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:08:38 #296
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201895492
quote:
7s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Herkenbaar wel ja :D

Wij gaan vandaag dus kijken bij een übertof huis, maar qua overbieden volkomen kansloos want we zijn natuurlijk van die arme sloebers zonder groot eigen vermogen. Dus we gaan maar voor de leerzame ervaring vrees ik :+
Wij hebben zat overwaarde in het huidige huis zitten op zich. Maar de kan is groot dat het op een kluswoning uit zou komen dus willen we die overwaarde voor het verbouwen kunnen gebruiken.
Op dit moment kijk ik alleen ruim onder wat we kunnen lenen, ik vind meer dan 5 ton gewoon echt te veel en te veel maandlasten. Wil ik niet! mja dus dan heb je niks :')
pi_201895493
I
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:52 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg het verzoek of ik het taartje van gisteren, toen met appel en Friesche Keukenstroop, ook eens kon maken met Peer.

Vanavond dus maar even peren kopen.
Zou je het recept willen delen? Ik hou wel van dat soort sticky dingen O+
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:49:35 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201895864
Ik ben niet zo van de precieze recepten op dit vlak, maar ik heb even wat bijelkaar gegraaid uit de oorspronkelijk door mij gebruikte bronnen...
60 gram roomboter
4 eetlepels Friesche Keukenstroop
2 eetlepels donkerbruine basterdsuiker
2 eetlepels water
6 appels / peren

Ik schil eerst de appels en snij die in 8 "parten".
Ik neem een diepe springvorm (22cm geloofik gister gebruikt) die ik bekleed met 1 vel bakpapier (zodat het niet kan lekken), het papier knip ik af langs de rand zodra de hele taart erin zit.
Dan maak ik een karamel achtig vloeibaar spul van die roomboter, water, stroop en suiker
Die kiep ik in de springvorm, dit geeft een paar cm overheerlijke (afblijven!) karamel op de bodem.
Hier druk ik de appels in. (Nee, niet weer een stuk eruit pikken en dat opsnoepen). Liever teveel appel dan te weinig, minstens ook een laag die (nog) niet in de karamel ligt).

Daarop doe ik dan een laag weinig samenhangend deeg, een kruimeldeeg recept werkt prima.

Deeg:
130 gram bloem
100 gram witte basterdsuiker
75 gram roomboter (ongezouten - koud)
1 snufje kaneel
1 snufje zout
Het deeg maken. Dit doe je door de boter in kleine blokjes te snijden en in een ruime kom te doen.
Voeg hierbij de bloem, basterdsuiker, een snufje kaneel en een snufje zout. Meng het deeg met je handen goed door elkaar tot een kruimelig deeg. (Ik doe het meestal met open gardes in de mixer :P)

Dat gooi ik over de appels, met een achterkant van een natgemaakte lepel stevig aandrukken en dit 45 minuten op 180 graden in de oven, en daarna buiten de oven 30 minuten goed afkoelen.

Dan stort ik de boel op een bord, peuter het bakpapier eraf en zet t (dus nog lekker warm) op tafel.

Het idee wat ik er bij had is dat de appelmoes het kruimeldeeg warmvochtig maakt, dat de laag appels in de karamel stevig is gebleven en helemaal is "verstroopt" (het smaakt ook wat als appelstroop) en dat de bruine suiker en keukenstroom "harde stukjes" hebben gevormd, langs de rand. Mierzoet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201895979
Och Tele6, wat verdrietig. Het hing al lang in de lucht, maar dat je die knoop hebt doorgehakt vind ik heel moedig. Ik ben trots op je dat je een grens hebt getrokken en voor jezelf kiest. Ik hoop dat je afleiding kan vinden nu je je zo verdrietig voelt. Die toekomst zoals je die zo mooi voor je zag kwijt raken is niet niks. En ik duim heel hard voor je dat het met B goed blijft gaan, die kan jouw steun namelijk ook gebruiken. Dikke knuffel :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201896070
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geweldige dromen gehad. Ik heb heel hard en spectaculair geskied terwijl ik gilde van plezier. Ik zag een witte hermelijn op roze crocs door de gang van een school wandelen. En de laatste droom was helemaal briljant maar die ben ik helaas vergeten.
:D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')