abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:00:56 #201
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201957027
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Positiviteitstopic hè meneer Federer-fan ;)
Jaa, dat is toch positief? :o
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:01:58 #202
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201957039
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:57 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik snap je, maar eigenlijk zegt het aantal besmettingen niets als je niet weet hoeveel mensen er zijn gecontroleerd hierop. [...]
Maar daar heb je het percentage positieve tests voor. Maar de Commander in Chief van het topic vroeg zich daar het nut van af, dus post ik dat niet meer. o|O
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201957043
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Jaa, dat is toch positief? :o
Wel heel voorzichtig hoor ;)
pi_201957199
quote:
8s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar daar heb je het percentage positieve tests voor. Maar de Commander in Chief van het topic vroeg zich daar het nut van af, dus post ik dat niet meer. o|O
Haha, ik dacht toen straks nog dat ik de pan-rammende-smiley al een tijd niet had gezien! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201957205
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:14 schreef Sangha het volgende:

[..]
Haha, ik dacht toen straks nog dat ik de pan-rammende-smiley al een tijd niet had gezien! :D
Ik dacht altijd dat het een deegroller was :o
Tap tap tap
pi_201957264
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Lol, dat zou zomaar eens kunnen! :D
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:25:38 #207
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201957360
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:02 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Wel heel voorzichtig hoor ;)
Ja, da's waar.
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:14 schreef Sangha het volgende:

[..]
Het is een deegroller hoor. o|O
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Jaa.
pi_201957476
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:25 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, da's waar.
[..]
Het is een deegroller hoor. o|O
[..]
Jaa.
Wissiknie... Mijn ex sloeg mij altijd met een koekenpan achter op mijn hoofd als ik weer eens het eten liet aanbranden, wel met anti-aanbak-laag, dus dat scheelde. Maar da's mijn referentiekader, daarom dacht ik dus aan een pan... :P
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:39:32 #209
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201957560
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:33 schreef Sangha het volgende:

[..]
Wissiknie... Mijn ex sloeg mij altijd met een koekenpan achter op mijn hoofd als ik weer eens het eten liet aanbranden, wel met anti-aanbak-laag, dus dat scheelde. Maar da's mijn referentiekader, daarom dacht ik dus aan een pan... :P
Goed hersteld.
pi_201957591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:33 schreef Sangha het volgende:

[..]
:o _O-
pi_201958715
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, je kunt in theorie zelfs kinderen zo jong als een paar maanden gaan vaccineren. Dit lijkt mij allemaal verre van relevant en ik deel dan ook je zorgen omtrent de bezetenheid om iedereen te vaccineren. En zelfs nu we bijna op 90% zitten (boven de 12 jaar) is er nog een gevoel dat het niet genoeg is en heeft de overheid een speciale campagne gemaakt om alle jongeren te vaccineren.

Dit terwijl als we kijken naar de ziekenhuizen en vooral de IC's, zien we nog altijd dat het beeld daar is dat voornamelijk ouderen, mensen met een onderliggende aandoening en/of (morbide) obesitas daar belanden. Dat wil niet zeggen dat er niet eens een jong, gezond persoon tussen kan zitten. Die pech kun je hebben, maar dat zijn eerder de absolute uitzonderingen dan de norm.

Vanuit dat perspectief zou een logische benadering zijn om echt in te zetten op het vaccineren van mensen binnen die net benoemde risicogroepen. En daar had men ook al eerder moeten beginnen met de boostershots. Grote kans dat zwakkeren die in februari zijn gevaccineerd, nu alweer kwetsbaarder zijn dan een gezonde 25-jarige die niet gevaccineerd is.
Even ter vergelijking, om wat meer referentiekader te geven.
We hoeven ons geen zorgen te maken om de mazalen zolang meer dan 90% van de mensen, ALLE mensen, gevaccineerd is. We zitten al tientallen jaren boven dat percentage. De mazalen heeft een R0 (als niemand gevaccineerd zou zijn) van rond de 12-18, delta heeft een R0 van 8 (of nog meer, want we weten eigenlijk niet hoe het zou zijn als niemand immuniteit had). Maar dat is dus vrij dicht bij de mazelen, en waarschijnlijk zouden we dus ook een vaccinatiegraad van meer dan 85-90% van ALLE mensen moeten hebben om te zorgen dat een uitbraak zich niet tot een epidemie zou ontwikkelen.
Alleen zitten we al in een epidemie, en het is veel lastiger om een epidemie neer te slaan met vaccineren. Ook bij mazelen heb je doorbraak besmettingen, ook het mazelen vaccin is niet 100% effectief.
Als 80% van de mensen gevaccineerd zou zijn, en we hadden het aantal besmettingen van juli vorig jaar, dan zou het aantal besmettingen niet of nauwelijks groeien. De meeste van de wenige mensen waar het virus mee in aanraking zou komen waren dan immuun, met maar weinig doorbraak besmettingen. Maar als er veel virus is, zoals nu, komt het virus dus elke dag met heel veel mensen in aanraking, daardoor blijft het dooretteren. Nu komen we ook nog eens in de periode dat we het makkelijker maken voor het virus om zich te verspreiden, doordat we meer binnen gaan zitten, de ramen dicht doen, dichter op elkaar gaan zitten, en we een boel maatregelen de deur uit hebben gedaan. Het virus is grillig, maar het virus is het virus. De omstandigheden buiten het virus zorgen ervoor hoeveel besmettingen er zijn. Op sommigen hebben we geen invloed (het weer), op andere wel (hoeveel van ons zijn immuun, testen we onszelf als we symptomen hebben, wassen/ontsmetten we onze handen regelmatig, doen we onze ramen wat meer open als er bezoek is etc).

Om een epidemie te voorkomen is een vaccinatiegraad van 85-90% waarschijnlijk wel voldoende, maar om een bestaande epidemie te onderdrukken lijkt er meer nodig te zijn helaas.
pi_201958727
14.2% daling inmiddels in de UK, denk wel dat het zal blijven dalen tot dinsdag/woensdag en dan weer zal stijgen omdat de scholen dan open zijn. Hopelijk tikt de UK de 20% daling aan.
pi_201958896
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 17:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Even ter vergelijking, om wat meer referentiekader te geven.
We hoeven ons geen zorgen te maken om de mazalen zolang meer dan 90% van de mensen, ALLE mensen, gevaccineerd is. We zitten al tientallen jaren boven dat percentage. De mazalen heeft een R0 (als niemand gevaccineerd zou zijn) van rond de 12-18, delta heeft een R0 van 8 (of nog meer, want we weten eigenlijk niet hoe het zou zijn als niemand immuniteit had). Maar dat is dus vrij dicht bij de mazelen, en waarschijnlijk zouden we dus ook een vaccinatiegraad van meer dan 85-90% van ALLE mensen moeten hebben om te zorgen dat een uitbraak zich niet tot een epidemie zou ontwikkelen.
Alleen zitten we al in een epidemie, en het is veel lastiger om een epidemie neer te slaan met vaccineren. Ook bij mazelen heb je doorbraak besmettingen, ook het mazelen vaccin is niet 100% effectief.
Als 80% van de mensen gevaccineerd zou zijn, en we hadden het aantal besmettingen van juli vorig jaar, dan zou het aantal besmettingen niet of nauwelijks groeien. De meeste van de wenige mensen waar het virus mee in aanraking zou komen waren dan immuun, met maar weinig doorbraak besmettingen. Maar als er veel virus is, zoals nu, komt het virus dus elke dag met heel veel mensen in aanraking, daardoor blijft het dooretteren. Nu komen we ook nog eens in de periode dat we het makkelijker maken voor het virus om zich te verspreiden, doordat we meer binnen gaan zitten, de ramen dicht doen, dichter op elkaar gaan zitten, en we een boel maatregelen de deur uit hebben gedaan. Het virus is grillig, maar het virus is het virus. De omstandigheden buiten het virus zorgen ervoor hoeveel besmettingen er zijn. Op sommigen hebben we geen invloed (het weer), op andere wel (hoeveel van ons zijn immuun, testen we onszelf als we symptomen hebben, wassen/ontsmetten we onze handen regelmatig, doen we onze ramen wat meer open als er bezoek is etc).

Om een epidemie te voorkomen is een vaccinatiegraad van 85-90% waarschijnlijk wel voldoende, maar om een bestaande epidemie te onderdrukken lijkt er meer nodig te zijn helaas.
Maar zo kunnen we bezig blijven toch? We zijn toch wel behoorlijk massaal gaan vaccineren, maar nu moeten we er toch meer voor gaan doen? Griep/verkouden heerst momenteel ook, misschien dat mensen daardoor vatbaarder worden om corona te krijgen.....kunnen we wel weer allerlei maatregelen in het leven roepen maar als we die dan weer gaan loslaten gaan waarschijnlijk besmettingen natuurlijk ook weer toenemen......vicieuze cirkel :)
pi_201959024
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 17:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Maar zo kunnen we bezig blijven toch? We zijn toch wel behoorlijk massaal gaan vaccineren, maar nu moeten we er toch meer voor gaan doen? Griep/verkouden heerst momenteel ook, misschien dat mensen daardoor vatbaarder worden om corona te krijgen.....kunnen we wel weer allerlei maatregelen in het leven roepen maar als we die dan weer gaan loslaten gaan waarschijnlijk besmettingen natuurlijk ook weer toenemen......vicieuze cirkel :)
Het is inderdaad ook waar dat in deze tijd mensen vatbaarder worden voor ziektekiemen. Dat zien we ook jaarlijks.
Maar nee, we blijven niet bezig. De volgende keer dat het virus laag is (paar honderd besmettingen per dag), zal het heel moeilijk zijn, voor het virus, om weer echt tot problematische porties te groeien. Zeker als we dan preventief de kwetsbare mensen vaccineren (het lijkt me nu wel reeel dat die groepen jaarlijks, naast de griepprik, een coronaprik aangeboden zullen krijgen). Maar dan maken we ons niet meer zorgen om corona dan om griep.

En er gaat ook gewoon heel veel goed he.
@GereDathan zit al maanden wekelijks volgens mij in een stadion en dat gaat goed (corona dan, het voetbal zal af en toe wel dramatisch zijn :P ).
Ik ben naar ADE geweest, een fantastische avond gehad met 10 vrienden, en niemand heeft daar iets aan overgehouden.
Veel mensen houden in het dagelijks leven weinig rekening meer met corona.
Maar niet iedereen. Ik weet dat dat in jouw werkomgeving het wel nog veel stress oplevert, wat heel naar is, en ik hoop van harte dat daar snel ook verbetering in komt.
pi_201959975
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 17:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het is inderdaad ook waar dat in deze tijd mensen vatbaarder worden voor ziektekiemen. Dat zien we ook jaarlijks.
Maar nee, we blijven niet bezig. De volgende keer dat het virus laag is (paar honderd besmettingen per dag), zal het heel moeilijk zijn, voor het virus, om weer echt tot problematische porties te groeien. Zeker als we dan preventief de kwetsbare mensen vaccineren (het lijkt me nu wel reeel dat die groepen jaarlijks, naast de griepprik, een coronaprik aangeboden zullen krijgen). Maar dan maken we ons niet meer zorgen om corona dan om griep.

En er gaat ook gewoon heel veel goed he.
@:GereDathan zit al maanden wekelijks volgens mij in een stadion en dat gaat goed (corona dan, het voetbal zal af en toe wel dramatisch zijn :P ).
Ik ben naar ADE geweest, een fantastische avond gehad met 10 vrienden, en niemand heeft daar iets aan overgehouden.
Veel mensen houden in het dagelijks leven weinig rekening meer met corona.
Maar niet iedereen. Ik weet dat dat in jouw werkomgeving het wel nog veel stress oplevert, wat heel naar is, en ik hoop van harte dat daar snel ook verbetering in komt.
Ja ik zie het ook nog wel positief hoor :) had afgelopen donderdag ook een heel fijn gesprek met leidinggevende waarin dit onderwerp ter sprake kwam en ze zei dat ze wel echt ook bewondering heeft voor mijn collega's en mij om ons zo staande te houden bij onze cliënten, dat was wel fijn om te horen. Dus hopelijk wordt het niet weer zo'n lange donkere winter als afgelopen jaar....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2021 18:59:37 ]
pi_201960232
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja ik zie het ook nog wel positief hoor :) had afgelopen donderdag ook een heel fijn gesprek met leidinggevende waarin dit onderwerp ter sprake kwam en ze zei dat ze wel echt ook bewondering heeft voor mijn collega's en mij om ons zo staande te houden bij onze cliënten, dat was wel fijn om te horen. Dus hopelijk wordt het niet weer zo'n lange donkere winter als afgelopen jaar....
Dat is wel fijn om dat soort feedback te krijgen van je leidinggevende. En terecht natuurlijk. Mensen denken dat het bij dat soort werk puur om de praktische werkzaamheden gaat, terwijl er zoveel extra's bij komt kijken op voornamelijk sociaal emotioneel gebied. Respect! ^O^
pi_201960382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 19:15 schreef Sangha het volgende:

[..]
Dat is wel fijn om dat soort feedback te krijgen van je leidinggevende. En terecht natuurlijk. Mensen denken dat het bij dat soort werk puur om de praktische werkzaamheden gaat, terwijl er zoveel extra's bij komt kijken op voornamelijk sociaal emotioneel gebied. Respect! ^O^
Ja precies, thnx!
pi_201960399
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Fijn om dat te horen te krijgen!
En je hebt een aantal voordelen voor komende winter. Je bent beter voorbereid, en, als de mensen met wie je werkt gevaccineerd zijn, lopen ze veel minder risico om ernstig ziek te worden. Plus, zelfs wanneer men weer maatregelen in zal voeren, het zal nooit zo strict zijn als afgelopen jaar.
pi_201960438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 19:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En je hebt een aantal voordelen voor komende winter. Je bent beter voorbereid, en, als de mensen met wie je werkt gevaccineerd zijn, lopen ze veel minder risico om ernstig ziek te worden. Plus, zelfs wanneer men weer maatregelen in zal voeren, het zal nooit zo strict zijn als afgelopen jaar.
Inderdaad! Het is echt belangrijk om de parallel te trekken naar vorig jaar, toen stonden we er zoveel slechter voor!
pi_201960442
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 19:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ben ook niet bang voor besmettingen, maar hoop inderdaad dat evt. maatregelen echt minimaal zullen zijn. Niet alleen voor mezelf, maar voor iedereen uiteraard :)
pi_201961895
8000 voor een zaterdag is veel, hopen dat het maandag niet naar de 10.000 gaat :'( ;(
pi_201962545
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:55 schreef THEFXR het volgende:
8000 voor een zaterdag is veel, hopen dat het maandag niet naar de 10.000 gaat :'( ;(
7942 }:| Niet overdrijven.
En afgelopen week was maandag lager dan zaterdag, laten we hopen dat dat weer zo is.
pi_201962609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 17:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

@:GereDathan zit al maanden wekelijks volgens mij in een stadion en dat gaat goed (corona dan, het voetbal zal af en toe wel dramatisch zijn :P ).
Het voetbal is altijd ruk, dat is maar goed ook want moeten wat te zeiken hebben haha.

Maar serieus, sinds 28 juli (14 dagen na mijn 2e prik) leef ik gewoon zoals vroeger. Net met een vol huis Halloween gevierd en daarna gelopen met de kinderen. Zit in het OV, stadion en horeca. Schud iedereen de hand, knuffel waar gewenst en let nergens meer op. Voor mij is het helemaal klaar, wie wil heeft zich kunnen laten vaccineren tenslotte.
pi_201962655
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:55 schreef THEFXR het volgende:
Het klinkt gek misschien, maar alle seinen staan op groen voor een stabilisatie. De ergste groei lijkt achter de rug te zijn. Opvallend genoeg exact hetzelfde verloop als vorig jaar (wel iets lager), toen waren we ook bijna over de piek op dit moment. En toen hadden we een serieuze hoeveelheid maatregelen.

Ziekenhuizen laten gelukkig een heel ander beeld zien dan vorig jaar. Minstens de helft minder.
pi_201962656

Betreft de patiënten op de IC afdelingen, al met al een redelijk stabiele dag.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Verpleegafdelingen, waar alleen de groei in 70-80jaar opvalt.

En tot slot weer: 30-10-2020 vs. 30-10-2021, waar we zien dat de cijfers van 2020 steeds verder uitlopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')