Ow ja, hoeden. Daar heb ik er ook steeds meer vanquote:
Als jij het bod accepteert moet de koper op 'koop afronden' of 'koop nu' ofzo klikken in dat gesprek ding wat er ontstaat als je gaat bieden. Misschien krijgt koper geen melding van het geaccepteerde bod ofzo? Ik krijg ook regelmatig meldingen van Vinted veel te laat of helemaal niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:22 schreef DesertNomad het volgende:
Ik heb te maken met iemand die een bod doet en wanneer ik die accepteer dan gebeurt er niks. Dan doet ie weer een bod. Ik accepteer en nu weer doet ie niks. Moet de koper zijn eigen bod na mijn acceptatie ook weer accepteren ofzo
Of is dit een oplichter?
Dat is echt raar. Als iets mij de vraagprijs waard is, klik ik gewoon direct op kopen. Als je minder wil proberen te betalen door te bieden, is dat een risico dat je loopt lijkt mij.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:57 schreef Myraela het volgende:
Hoe zijn jullie met bieden? Ik klik altijd op 'kopen' en heb nog nooit bedacht dat ik ook een bod zou kunnen doen. Maar nu had ik voor het eerst een jurkje voor 25 euro te koop gezet, en kreeg echt 17 biedingen van 15 of 20 euro. Okay, prima. Ik heb er niets mee gedaan, want ik heb helemaal geen zin om te onderhandelen of in discussie te gaan.
Nu is m'n jurkje dus gewoon voor de vraagprijs verkocht aan iemand die ook gewoon direct heeft gekocht. En dan sturen mensen nog een reactie met 'Jammer dat die weg is, ik had nog wel boven de vraagprijs willen gaan.'. Wat verwachten ze dan precies? Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
Gewoon het gesprek verwijderen en doorgaan met je leven. Ik kan helemaal niks met dergelijke berichtjes.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:57 schreef Myraela het volgende:
Hoe zijn jullie met bieden? Ik klik altijd op 'kopen' en heb nog nooit bedacht dat ik ook een bod zou kunnen doen. Maar nu had ik voor het eerst een jurkje voor 25 euro te koop gezet, en kreeg echt 17 biedingen van 15 of 20 euro. Okay, prima. Ik heb er niets mee gedaan, want ik heb helemaal geen zin om te onderhandelen of in discussie te gaan.
Nu is m'n jurkje dus gewoon voor de vraagprijs verkocht aan iemand die ook gewoon direct heeft gekocht. En dan sturen mensen nog een reactie met 'Jammer dat die weg is, ik had nog wel boven de vraagprijs willen gaan.'. Wat verwachten ze dan precies? Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
2x een tas gekocht en 2x lager geboden. Beide keren heb ik dus met korting kunnen kopen.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:57 schreef Myraela het volgende:
Ben jij de koper of de verkoper?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:22 schreef DesertNomad het volgende:
Ik heb te maken met iemand die een bod doet en wanneer ik die accepteer dan gebeurt er niks. Dan doet ie weer een bod. Ik accepteer en nu weer doet ie niks. Moet de koper zijn eigen bod na mijn acceptatie ook weer accepteren ofzo
Of is dit een oplichter?
Volgens mij moet de koper nu betalen.quote:Op zondag 13 februari 2022 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe ging het nou ook alweer? Moet de koper nu wat doen of is het vastgelopen? [ afbeelding ]
moet je het bod niet gewoon accepteren zodat de verkoper kan betalen?quote:Op zondag 13 februari 2022 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe ging het nou ook alweer? Moet de koper nu wat doen of is het vastgelopen? [ afbeelding ]
Het is goed gekomenquote:Op maandag 14 februari 2022 08:26 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
moet je het bod niet gewoon accepteren zodat de verkoper kan betalen?
ik doe ook wel standaard aan afbieden, denk ook wel dat veel verkopers dat incalculeren;
Er zitten ook wel wat impulsaankopen bij, die wil ik dan echt zo goedkoop mogelijk, wil de verkoper daar niet in meegaan laat ik 'm passeren...
Maar voor sommige zaken ga ik gewoon all in.
Zij kan het annuleren en jij moet dat annuleren dan goedkeurenquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:12 schreef automatic_ het volgende:
Vraagje. Iemand heeft iets gekocht bij mij en ziet nu dat ik heel dichtbij woon. Er is natuurlijk al betaald en label is aangemaakt. Kan je dat dan nog (zonder consequenties voor mij) annuleren?
Ze wil er nu evt nog wat bij. Dat kan ik natuurlijk zonder Vinted regelen.
Ik heb het ook wel eens gehad, kwam er pas achter toen ik het pakket al helemaal klaar had dus ook verzonden. Een enkele keer stuur ik wel een berichtje dat het ook kan worden afgehaald. Toch iets beter voor het milieu, mits diegene het niet met de auto komt ophalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb ook iets verkocht aan iemand op 4km afstand, maar die heeft gewoon DHL gekozen als verzendmethode, dus hoppa
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:00 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb eens iets afgegeven in dezelfde mondial relay als waar de koper het moest afhalen... Een week is het onderweg geweest
Zo doe ik het inderdaad ook. Ik heb een aantal items waarvan ik weet dat ik die wel snel zal verkopen. Die plaats ik gedoseerd, in de hoop dat ik daarmee andere items via een bundel verkoop. Ik heb de bundelkorting op 5% staan bij 3 artikelen en 20% bij 5 om zo echt die bundels te stimuleren. Alleen ik krijg op die gewilde items dus nu ook wel veel favorieten en bundelaanvragen maar ik verkoop ze alsnog niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:21 schreef mousemicky het volgende: Ik probeer het over een tijdje wel weer met wat items van gewilde merken om mensen naar mijn kledingkast te lokken
Pech voor de aanvrager van de bundel. Ik reserveer niks, moeten ze maar sneller actie ondernemen.quote:Op maandag 21 maart 2022 14:33 schreef Jentin het volgende:
Vraagje. Ik ben nog maar een week of twee actief op Vinted, dus ik heb nog niet helemaal de kneepjes in de vingers. Vanmorgen kreeg ik een bericht dat iemand een bundel wilde kopen. Prima, dus ik heb het pakketformaat doorgegeven en dan staat er 'Wacht tot ... betaalt' etc.
Voordat diegene dat deed, heeft ineens iemand anders één item uit die bundel gekocht en dus ook al betaald. Verzendlabel is al aangemaakt. Het berichtje van degene die de bundel aanvroeg, kan ik ook nergens meer terugzien nu. Ik heb ook geen idee meer welke user dat was.
Nu voel ik me lullig t.o.v. degene die de bundel aanvroeg. Had ik dit kunnen/moeten ondervangen? Moet je na zo'n bundelaanvraag dingen op 'reserveren' zetten? (Die optie ontdekte ik nu net pas.)
Help, ervaren Vinted'ers.
Tja, idd jammer voor de bundel aanvrager. Dat is hoe Vinted werkt, first come, first serve. Niet schuldig over voelen, en contact met de bundel aanvrager is in principe ook niet meer nodig, die krijgt vanzelf een melding dat de bundel niet meer beschikbaar is.quote:Op maandag 21 maart 2022 14:33 schreef Jentin het volgende:
Vraagje. Ik ben nog maar een week of twee actief op Vinted, dus ik heb nog niet helemaal de kneepjes in de vingers. Vanmorgen kreeg ik een bericht dat iemand een bundel wilde kopen. Prima, dus ik heb het pakketformaat doorgegeven en dan staat er 'Wacht tot ... betaalt' etc.
Voordat diegene dat deed, heeft ineens iemand anders één item uit die bundel gekocht en dus ook al betaald. Verzendlabel is al aangemaakt. Het berichtje van degene die de bundel aanvroeg, kan ik ook nergens meer terugzien nu. Ik heb ook geen idee meer welke user dat was.
Nu voel ik me lullig t.o.v. degene die de bundel aanvroeg. Had ik dit kunnen/moeten ondervangen? Moet je na zo'n bundelaanvraag dingen op 'reserveren' zetten? (Die optie ontdekte ik nu net pas.)
Help, ervaren Vinted'ers.
Dit ja. Of je accepteert de bundel en vervolgens doet de koper een irreëel bod.. Dan kun je maar beter wat items gewoon al hebben verkocht.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:13 schreef mousemicky het volgende:
Reserveren is trouwens een manier om dit te voorkomen idd. Zelf doe ik dit nooit, het gebeurt regelmatig dat aanvragers de bundel helemaal niet kopen, en ik wil eigenlijk gewoon snel van mijn spullen af...
Ja maar 99% van de aanvragen voor reservaties kopen gewoon niet...quote:Op maandag 21 maart 2022 18:13 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Reserveren is trouwens een manier om dit te voorkomen idd. Zelf doe ik dit nooit, het gebeurt regelmatig dat aanvragers de bundel helemaal niet kopen, en ik wil eigenlijk gewoon snel van mijn spullen af...
Dat is dan ook exact de reden dat ik niet aan reserveren doe....quote:Op dinsdag 22 maart 2022 08:24 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ja maar 99% van de aanvragen voor reservaties kopen gewoon niet...
Daarbij werkt reserveren ook nog eens heel onhandig aan de koperszijde van het verhaal: een (voor mij) gereserveerd item kan ik niet meer in een bundel stoppen.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:16 schreef Jentin het volgende:
Thanks. Weer iets meer thuis in de Vinted-mores nu
Zelf doe ik bij een populair item op de verkoop pagina de prijs omlaag. Vaak krijgen de mensen die hem als favo hebben een berichtje. Bij een goede korting hapt er altijd wel 1.quote:Op zondag 10 april 2022 12:34 schreef SupremeDutch het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op Vinted, dus ik weet niet echt hoe de etiquette werkt. Wel al 2 dingen verkocht, al heeft er 1 nog niet afgerekend. Maar ik krijg constant berichten dat er items zijn gefavorite. Nou weet ik dat het er bij hoort en dat 90% wss nooit gaat reageren. Maar mag je die mensen dan proactief met een bod met bijvoorbeeld 20% korting? Of is dat ongepast en opdringerig? Aangezien ik geen weken wil gaan wachten om alles te verkopen, en het liefst alles in 1x naar het pakketpunt breng.
Ik hoor het graag.
Ik koop alleen maar op vinted, en werk altijd veel met favorieten. Soms krijg ik dan een berichtje met een verlaagde prijs, soms niet. Soms hap ik toe, soms niet. Het is allemaal primaquote:Op zondag 10 april 2022 12:34 schreef SupremeDutch het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op Vinted, dus ik weet niet echt hoe de etiquette werkt. Wel al 2 dingen verkocht, al heeft er 1 nog niet afgerekend. Maar ik krijg constant berichten dat er items zijn gefavorite. Nou weet ik dat het er bij hoort en dat 90% wss nooit gaat reageren. Maar mag je die mensen dan proactief met een bod met bijvoorbeeld 20% korting? Of is dat ongepast en opdringerig? Aangezien ik geen weken wil gaan wachten om alles te verkopen, en het liefst alles in 1x naar het pakketpunt breng.
Ik hoor het graag.
Haha, goede!quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:00 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb eens iets afgegeven in dezelfde mondial relay als waar de koper het moest afhalen... Een week is het onderweg geweest
Ik heb dat ook wel vaker, ik denk dat locaties een bepaald maximum hebben en dat het maximum dan is bereikt.quote:Op zondag 10 april 2022 23:17 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Weet iemand of er van de week een storing was met de verzenddiensten?
Eerst had ik dat bij DPD heel veel locaties ontbraken en ik me zorgen maakte over of mijn vaste punt ineens dicht is. (antwoord: nee, gelukkig niet)
Gisteravond kon ik alleen maar kiezen voor Homerr of UPS
Vandaag zie ik bij DPD wel alle punten erbij staan
Is er ergens een pagina waarop Vinted zet dat er een storing is?
Het is pas verkocht als het is afgerekend. Bedoel je misschien dat je een bod hebt geaccepteerd van iemand?quote:Op zondag 10 april 2022 12:34 schreef SupremeDutch het volgende:
Hallo allemaal,
Ik hoor het graag.
Hoe zou dat komen?quote:Op maandag 11 april 2022 07:47 schreef arvensis het volgende:
Ik heb voor het eerst sinds maanden weer wat verkocht (zwangerschapsbroek). M’n jongste zit nu in 86 dus zowel de koop als verkoop loopt niet meer. Super jammer! (Ver)kocht voornamelijk kinderkleding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |